/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
p-51 22973 2011. augusztus 11. 18:37
Válasz erre
Egyébként nekem tetszett a számításod, érdekes ebből a szemszögből is vizsgálni.
És a szín igenis számít. Kérdezd csak meg Levix kollegát a Kamuflázsból.:)

Üdv:
p-51
Neo954 22972 2011. augusztus 11. 18:33
Válasz erre
Azért írtam, hogy számomra. :)
Tibcsi 22971 2011. augusztus 11. 18:25
Válasz erre
A jobban manőverezhető számomra azt jelenti, hogy könnyebben vezethető, nem pedig azt, hogy kisebb a fordulóköre.

Bocs a közbeszólásért, de ez csak számodra jelenti azt. :) A "jobban manőverezhető", a "jobb manőverezőképességű" szinonimája. Legalábbis én így tudom. Ha meg tévedtem, kérem a szamárfület. :))
Neo954 22970 2011. augusztus 11. 18:13
Válasz erre
SIG!
Köszi az infót! :) Azért is mondtam, hogy valami fel van téve a gépre. :)

p-51!
Értettem Tanár úr! Odafigyelek! :)
Viszont ki kell javítsalak: Kell számolni! Az egész repülés a számok miatt működik, nem pedig a forma, szín, nemzetiség, egyéb miatt.

A jobban manőverezhető számomra azt jelenti, hogy könnyebben vezethető, nem pedig azt, hogy kisebb a fordulóköre.

Sajna nem találtam adatokat, hogy összehasonlíthassuk a két gép fordulókörét.

Üdv.:Neo
p-51 22969 2011. augusztus 11. 14:35
Válasz erre
Nem azt mondta, hogy könnyebben, hanem hogy jobban. Figyelj oda. Nem kell számolgatni semmit.
Ismétlem: jobban.
p-51 22968 2011. augusztus 11. 14:33
Válasz erre
Ha kisebbet fordult, nyert. Kész.
SIG 22967 2011. augusztus 11. 12:01
Válasz erre
Halihó ! Csak egy kis segítség, nem okoskodás ! A fém kereten egy fékernyőkonténere található, amit a kísérleti gépeikre rendszeresen feltesznek, csak ritkán találni róluk képeket. Ha emlékszünk anno a Top Gun-ban látható első Raptor fotókon is volt ilyen, szép piros színben :) Azt a célt szolgálja, hogy ha a kísérleti gép irányíthatatlan manőverbe, dugóhúzóba esik, akkor bontják az ernyőt és az kiszedi a gépet a zűrös helyzetből. Azért köszi a 16-os Cobra vidit, mert még nem láttam :) Üdv...   
Neo954 22966 2011. augusztus 11. 10:45
Válasz erre
Meg is oldották, van egy videó kísérleti 16osról kobra manővert csinálnak vele a kiömlő mögé-fölé van rárakva valami ilyen fém kereten. :)

www.youtube.com/watch
sulyid 22965 2011. augusztus 11. 10:42
Válasz erre
Ez igaz, de elméleti szinten megoldató lenne a 16-os esetében is.
Neo954 22964 2011. augusztus 11. 10:37
Válasz erre
Azért mert a 27-esben meg a 16osban nincs tolóerővektor irányítás.
sulyid 22963 2011. augusztus 11. 10:35
Válasz erre
Hol mondtam én, hogy valaha is letudja majd győzni az RUAF az amikat? Én csupán megjegyeztem, hogy a 35S már képes felvenni a versenyt az ami 4.gen gépekkel...
sulyid 22962 2011. augusztus 11. 10:34
Válasz erre
Már miért lenne más kategória? Egyenesági leszármazott... 
Neo954 22961 2011. augusztus 11. 10:28
Válasz erre
Szia!

Értem már. :)
Ez tiszta fizika a Su-27 21m hosszú, az F-16 15m , ha a kabinban ülsz a Su-27nél a gép súlypontjától (fordulópontjától) 6-7méter (vagy több) a Falconnál 3-5méter lehet.

Tehát ha felhúzod a gép orrát a 27-esnél előbb, és-vagy nagyobb G erő jelentkezik, mivel nagyobb az erőkar.

Gondolom ezért nyilatkozott úgy a pilóta, hogy könnyeben manőverezhető, mert (azonos)fordulóban nem hatott rá akkora erő mint a 27-esben.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az F-16 képességei jobbak. :)

Sulyid! A 35-ös teljesen más tészta.

Üdv.:Neo
p-51 22960 2011. augusztus 11. 10:14
Válasz erre
Szériagyártású gépek vannak a légierőkben.
Az, hogy jövőre, vagy 3 év múlva lesz az oroszoknak 50 darab su-35s, nem oszt nem szoroz, mikor Block 50/52-ből kb 700 van az USAF-nak, és emellett még eagle-k, raptorok.
Meg néha exportálnak is.
Szóval az ilyen típusú vélemények, hogy su-35s, azonos kategóriában vannak azzal, hogy mi lett volna, ha az ukrán pilóta megkapja Luke skywalker X-wingjét fighter-ét.
Nincs mi lett volna ha. Csak a valóságot elfogadni képtelen emberek megnyilvánulása.
p-51 22959 2011. augusztus 11. 10:14
Válasz erre
Szériagyártású gépek vannak a légierőkben.
Az, hogy jövőre, vagy 3 év múlva lesz az oroszoknak 50 darab su-35s, nem oszt nem szoroz, mikor Block 50/52-ből kb 700 van az USAF-nak, és emellett még eagle-k, raptorok.
Meg néha exportálnak is.
Szóval az ilyen típusú vélemények, hogy su-35s, azonos kategóriában vannak azzal, hogy mi lett volna, ha az ukrán pilóta megkapja Luke skywalker X-wingjét fighter-ét.
Nincs mi lett volna ha. Csak a valóságot elfogadni képtelen emberek megnyilvánulása.
sulyid 22958 2011. augusztus 11. 10:08
Válasz erre
Azért már kicsit már lett volna az eredménye, ha esetleg egy Su-35S ellen próbálkozott volna. :)
p-51 22956 2011. augusztus 11. 10:00
Válasz erre
Azt gondoltam, ebben a topikban egy Su-27 pilóta azon kijelentése, hogy:

...kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető.


kiakadást fog okozni.

Szóval nem azon van a hangsúly, hogy neki úgy tűnt gyengébb, ezt eddig sem vitatta senki.
Csak mivel az orosz elektronika kontra apg radarok/AIM-120 kombinációban az USA-é a fölény, eddig mindenki meg volt győződve arról, hogy a Mig-29 és a Su-27 ha egyszer odaérne látóhatáron belülre az USAF-hoz, akkor aztán megmutatná. Itt nálunk Magyarországon is mindenki meg volt győződve róla, hogy a MiG-29 világverő közelharcban.
Szóval szerintem a kételyeknek vége.
Persze ezek után is lesz pár ember, aki szerint közelharcban jobbak az oroszok, de én inkább ennek az ukrán alezredesnek hiszek. Mindkettőt vezette, szóval azonos képességű pilóták esetén...
Neo954 22955 2011. augusztus 11. 08:50
Válasz erre
Szia!

Miért akadnánk ki? :)

Valószínűleg jobban érezhető az erő (2 x 122.6 kN 16tonnára) a Su-27-esben mint az (1 x 127 kN 8,5 tonnára) a Falconban.

Nem azt mondta, hogy szar, csak gondolom nem ehhez szokott a fickó.

Ez kb olyan mintha beülnél egy 7-es BMW után egy Lotus Elise-be.

Üdv.:Neo
p-51 22954 2011. augusztus 11. 08:42
Válasz erre
Ezek után még megjegyezném, hogy az alabamai gépek, mint a képeken látható piros vezérsíkos 87-379 is, block 30-asok, még csak nem is a block 50/52-esek a legújabb, erősebb hajtóművekkel.
p-51 22953 2011. augusztus 11. 08:25
Válasz erre
Na most aztán kiakadtok, Jetfly-on nyilatkozik egy ukrán pilóta:
Szerintem a lényeg az utolsó mondat.

A Szu-27-es landolása után újabb páros következett, most azonban egy ukrán pilóta, Dmytro Fisher alezredes ülhetett be egy F-16-os hátsó ülésébe. A leszállást követően ő is nyilatkozott: „Életre szóló élmény volt a Falconnal repülni, de nekem úgy tűnt, hogy az amerikai gép kicsit gyengébb, mint az ukrán Szu-27, az viszont kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető.”

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/ukran_nagyvasak_gyakorlatoznak_amerikai_es_lengyel_f-16-osokkal/
miles 22952 2011. augusztus 10. 18:58
Válasz erre
Köszi!
vandork 22951 2011. augusztus 10. 18:14
Válasz erre
attól függ, mikor:) folyamatosan cserélték a szerepeket, s a konténeren belül is voltak eltérések, hogy melyik ekipázs éppen milyen feladatra repült. Használtak Tangazs, Spil-2M, stb. konténereket.

üdv:
Vándor K.
miles 22950 2011. augusztus 10. 16:18
Válasz erre
Tudod, hogy a 06-os MR-en milyen konténer vilt a gép hasa alatt.
vandork 22949 2011. augusztus 10. 16:13
Válasz erre
Szu-24MR: Légierő társbérletben I-II.- kötet teli van ilyen fotókkal (s nem csak azokkal, amiket pápai barátaink és V. Feri csináltak a kivonáskor és előtte), ill. a Berekfürdőn található "A szovjet reptér titkai" c. kiállításon darabok is vannak: pl. Szu-24 orrfutóakna-ajtó, stb.
Ha már háttérmunka:)
Laller 22948 2011. augusztus 1. 21:02
Válasz erre
Az lett volna csúnya, ha beakad a horog és lerántja a gépet... A kampó vége tényleg csak pár centire van a fedélzettől.
Újjászületett a pilóta és a gép is! Viszont nem semmit a manőver, ami a gép kiváló rep képességeit mutatja!
p-51 22947 2011. augusztus 1. 20:29
Válasz erre
miles 22946 2011. augusztus 1. 18:05
Válasz erre
Ez csak a szerencsén múlott, hogy nem lell baleset.
www.youtube.com/watch Meglett az első rész is.
www.youtube.com/watch
miles 22945 2011. augusztus 1. 10:30
Válasz erre
kunma01
kunma01
kunma17
kunma17

Én is nemrég szereztem be a zvezda Su-24MR-jét és azon gondolkodok, hogy lehetne egy kunmadarasi gépet készíteni belőle. Sajnos ezek a képek nem jó minőségűek. Videónak én még láttam az első részét, most meg nem találom.
miles 22944 2011. július 31. 12:22
Válasz erre
migi 22943 2011. július 29. 20:01
Válasz erre
búza 22942 2011. július 29. 19:58
Válasz erre
A második képen szereplő 87-es gépet túlfutásos, "majomfogós" kisérletekhez használhatták? Tele van ráccsal.
fishpot 22941 2011. július 29. 19:20
Válasz erre
23_0361_resize
23_0361_resize
87mf1
87mf1
0258480
0258480
0296667%20%D0%9C%D0%98%D0%93-23%D0%A1
0296667%20%D0%9C%D0%...
avaria%20MiG23S_1
avaria%20MiG23S_1

A legyártott 50db Mig-23S /23-11/ az 1.tipusú szárnyal épült farkasfogazás nélkül.
Taylor 22940 2011. július 29. 17:56
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki küldeni nekem képeket Su-24MR-ről amik a Kunmadarasi repülőtéren szolgáltak?
Fontos lenne.
Előre is köszönöm!

Taylor

m.taylor2@freemail.hu
Rumcájsz_52 22939 2011. július 29. 17:09
Válasz erre
Ráadásul a szárnybelépőélről is hiányzik még a farkasfogazás, meg ha jól megnézem, mintha a törzs hátsó része is hosszabb lenne, mint a későbbi szériagépeken.
Üdv R.
Neo954 22938 2011. július 28. 22:28
Válasz erre
Illetve a hőpelengátor felett talán fényszóró lehet beépítve abba a körbe. :)
Neo954 22937 2011. július 28. 22:26
Válasz erre
A hónalj függesztő sín a korai "prototípusokon" volt ilyen, más nem tűnik fel elsőre.

Üdv.:Neo
sulyid 22936 2011. július 28. 22:23
Válasz erre
Lacy 22935 2011. július 28. 21:04
Válasz erre
Szia,
ez a 23-as igen egyedi példányra sikerült.
fishpot 22934 2011. július 28. 17:46
Válasz erre
5971098081_b8d15b15ca_b
5971098081_b8d15b15c...
5971101065_09b90f0abc_o
5971101065_09b90f0ab...
5971656234_92efa781d4_b
5971656234_92efa781d...

Mig-23S és Mig-21PFM Litvánia Liepaja repülötér.
vandork 22933 2011. július 28. 08:29
Válasz erre
minden nap nyitva 14-18 között (a fürdő miatt), belépő 400 Ft, 200 Ft diákoknak, családi jegy (1 szülő+1gyerek) 400 Ft.
További infó a berekfürdői tourinform irodában: 59/519-059

melyik legújabb könyvre gondolsz? Légierő társbérletben I. kötet még van nálunk a kiadóban, a II. kötet pedig még elérhető a nagy könyvterjesztőknél.
Pé-Bé 22932 2011. július 26. 17:04
Válasz erre
Üdv!
Milyen feltételekkel lehet ezt a kiállítást megtekinteni?
Hogyan lehet a legújabb könyvedhez hozzájutni?
vandork 22931 2011. július 26. 13:32
Válasz erre
PETI 22930 2011. július 24. 07:45
Válasz erre
Rumcájsz_52 22929 2011. július 23. 16:29
Válasz erre
Szia PETI
A Szu-24 szárnybeállítása fel- és leszálló üzemmódban 16 fok, utazó üzemmódon 35 fok, manőverezéshez 45 fok, transszonikus és szuperszonikus sebességnél 69 fok.
Üdv R.
PETI 22928 2011. július 23. 13:43
Válasz erre
Halihó!

Ki tudja megmondani, hogy a Szu-24 szárnyai milyen nyilazási szögeknél rögzíthetők?

Üdv
Lacy 22927 2011. július 21. 19:03
Válasz erre
apuka86 22926 2011. július 21. 12:19
Válasz erre
Rövid kis videó: Így készül a Sukhoi Su 30 Flanker
www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 22925 2011. július 20. 16:53
Válasz erre
sanyi 22924 2011. július 18. 20:35
Válasz erre
Tyű, de f@szacsávó vagy!:) Köszi szépen!
tothgun 22923 2011. július 18. 19:00
Válasz erre
Üdvözletem!

Ajánlom a következő linket/programot minden "Vörös" szárnyak rajongónak:
www.berekfurdo.hu/cgi-bin/news.cgi

Üdv, tothgun
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.