/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
juge75 14915 2010. február 3. 13:14
Válasz erre
Ha olyan jó, szerinted miért volt belőle botrány az USA-ban?
Korántsem erre lett kitalálva.
Az adatokat meg cáfolták.
Nem rakéta elhárító eszköz, arról nem is beszélve, hogy a nagyobb rakéták nem egészben, hanem csak a robbanó fej, illetve egyes típusoknál több fej is amiből néhány csaliként szolgál zuhan ekkora sebességgel és normál rakétánál kisebb mérettel.
Ha biológiai harci rész van benne, nagy magasságban jobban elterülhet, fokozva a fertőzött terület nagyságát, mert a szél elviszi.
jocó 14914 2010. február 3. 12:48
Válasz erre
Szia
Köszönöm szépen.A típusával tisztában vagyok,de én arra lettem volna kíváncsi,hogy van e "X"pozitív bordázat a doboz tetején:)
Mégegyszer köszi üdv Jocó
Roadblock 14913 2010. február 3. 11:58
Válasz erre
NA ez mar nagy.. en meg a SCUD-ot sem raktam ossze, evek ota flig osszerakott allapotban van a dobozaban..
Egyszer elovettem, hogy "leporoljam", de aztan visszarakatam...Lehet, hogy neki kellene ulnom, csak mindig beeloz valami.
joci232 14912 2010. február 3. 11:51
Válasz erre
65 cm körül van mert a rakéta 23 m és kb akkora mint a kocsi húúú aztaaa:D
Roadblock 14911 2010. február 3. 11:42
Válasz erre
Ha bbol indulunk ki, hogy a SCUD hordozo kozel 30cm 1:35ben, akkor ez lenne 50cm...
joci232 14910 2010. február 3. 11:39
Válasz erre
sztem még 72-be nagy lenne :D akkor mekkora lehet 35-ben?:D
joci232 14909 2010. február 3. 11:36
Válasz erre
istenments hogy leszóljam sőt ha megnézed az adtalapomon ÉLEK-HALOK a szovjet technikáért...

a "nem számított" és "apróságokkal nem foglalkoztak" arra értettem hogy a pénz nem számított náluk... és ha valamit egyszer megcsináltak az olyan volt 30 év mulva is mint mikor megtervezték ( nagyon strapabíróak)
Roadblock 14908 2010. február 3. 11:35
Válasz erre
Az ameriakaik altal agyondicsert Patriot lehet, hogy jol vizsgazott (bar ezt is vitatjak) a 40 eves SCUDok ellen, de azok nem ugyanabban a ligaban vannak, mint az ICBMek...
Roadblock 14907 2010. február 3. 11:23
Válasz erre
Azert nem kellene ennyire leszolni az orosz raketatechnikat, egy bizony Ciolkovszkij nevu tudos nelkul eleg szegenyes lenne ez az irodalom..
Meg annyit, hogy a raketas alakulatok mindigis az elithez tartoztak/tartoznak, meg akkor is, amikor a tobbi rozsdasodik...
Jimbobá 14906 2010. február 3. 11:23
Válasz erre
Azt a sokkerekűt hű de szívesen megépíteném 1/35-ben :) Élmény lehet benne csücsülni egy-egy indításnál :)
Jimbobá 14905 2010. február 3. 11:19
Válasz erre
Akkor mégis mire valók a rakétaelhárító rendszerek? Mindenki hagyja csak úgy bepotyogni a rakétákat? :) nem hinném

De nézzétek meg a videót a THAAD-ról, nem robbanással, hanem kinetikus energiával csapja szét a rakétát, visszatérés után: www.youtube.com/watch
Szóval nem lehetetlen. És milyen kis fürge :)
Roadblock 14904 2010. február 3. 11:18
Válasz erre
Szerintem a nem silobol torteno inditas utan a raketa tarolo csovon kivul minden ujrahasznosithato, Russel leirta a lenyeget.Youtube-on vannak Trident raketakilovesekrol is filmek, ott is a raketa kibujik a vizbol majd par meter magassagban indul hajtomuve..
A sint illetve a szallito kocsikat sem olvaszthatta meg elmeletileg az inditas...
Masfelol viszont, ha mar ezek a hordozhato ICBMek bevetesre kerulnek,akkor ugy is mind1.
:(
A silokra tudnanak merni megelozo csapast, de a mozgathato kilovokre nem. Kibujik a hegybol a vonat, retett allasbol a hordozo majd kilovi a raktetat kb2 perc alatt es utana huss...

Kaloz- bar szelesebb az orosz nyomtav, minta szabvany EU, de attol meg ekkora terhelest akar az is elbir. A filmben a vonatot egy Szergej vontatta, ami megfordul(t) mindenfele kishazankban es - szerintem - a mozdonynak nagyobb a tengelyterhelese, mint a vonatmanynak.
antarktika 14903 2010. február 3. 11:08
Válasz erre
joci232 14902 2010. február 3. 11:03
Válasz erre
gondolom az oroszok ugy csinálták hogy jólegyen...
sztem voltak annyira kreatívak hogy ne kelljen semmit javítani..
amugymeg ha kellett javítani akkorse számított nekik semmi.. ilyen "apróságokkal" ők nem foglalkoztak:D
Russell 14901 2010. február 3. 10:57
Válasz erre
Az összes indításnál látszódik, hogy először nem a menethajtómű indul, hanem egy kivető-töltet löki ki az indítótubusból a rekétát. Szerintem- bár egyáltalán nem értek hozzá, ennek a talajra (sínekre) mért hatása nem lehet pusztító erejű. A Maz indítókocsit is tönkre tenné... Gondolom.
Üdv:
Russell
Kalóz 14900 2010. február 3. 10:54
Válasz erre
Kamovos! szerintem keskeny nyomtávon, mint nálunk, nemigen lehetett alkalmazni a szovjet nyomtáv jóval többet bír ki:
Kalóz
Kamovos 14899 2010. február 3. 10:42
Válasz erre
Szia Roadblock

Jópár ilyen szerelvány kószált össze vissza.

Bennem az a kérdés merültfel, hogy kilövéskor a vonat alatt, hogy viselkedik a sin.
Milyen maradandó károsodásokat szenvedhet, és hogy utánna használható-e még javítás nélkül.
Járhatott-e ilyen szerelvény hazánkban?

Üdv: kamovos
Roadblock 14898 2010. február 3. 10:09
Válasz erre
A vonatrol inditott nagyon durva...
joci232 14897 2010. február 3. 09:39
Válasz erre
egy kis videós melléklet az orosz interkontinentális ballisztikus rakétákról

www.youtube.com/watch
joci232 14896 2010. február 3. 09:37
Válasz erre
ezeket a ballisztikus rakétákat kizárt hogy le tudják szedni...
lehet párat véletlenül sikerült de emberek! 20-30 méteres rakétákról beszélünk és mint juge 75 kolléga is említette közel 4x hangsebességgel jönnek vagy mennek...

Jimbobá még az se tudja akinek van kerete :D
Jimbobá 14895 2010. február 3. 08:44
Válasz erre
Szia!
Azért vannak ilyen rakéták :) te is írtad, pl. a Patriot, de ott a THAAD is, az USA-nak 3 szintű rakéta elhárító rendszere van (űr, atmoszféra határa, légkör).

De az igen ciki ha a nyakunkba esik a roncs, viszont mégis sokkal jobb, mintha telivernek egy várost.

Le lehet azt szedni, csak a csóróknak nincs rá kerete :)

ÜDv!
mykman 14894 2010. február 3. 08:38
Válasz erre
Na ez már gáz szerintem.Én sem megyek el 1 roden kiállításra és 1 karral jövök haza szuvenir gyanánt. :(
juge75 14893 2010. február 3. 06:01
Válasz erre
Nincs az a rakéta, ami eredményes lenne ellene, de ha mégis elkapná, a darabok saját területen csapódnának be.
Ez volt a fő probléma az öböl háború idején, amikor patriot-rendszerekkel próbálták kivédeni az iraki scud rakétákat, kevés sikerrel.
A megoldás: még az indító állásban elkapni és megsemmisíteni a rakétát, vagy kilövés pillanatában észlelve a világűrben elpusztítani, időben indított ellen rakétával a légkörbe vissza térés előtt annak határán leküzdeni.
juge75 14892 2010. február 3. 05:56
Válasz erre
Amikor közel 4x hang sebességgel jön?
Jimbobá 14891 2010. február 3. 00:12
Válasz erre
Még leszálló ágban se kapná el?
rittal 14890 2010. február 2. 23:43
Válasz erre
Sajnos az már csak a múlt, ám a korrektség miatt hozzá kell tenni, hogy azok a lérak ütegek sem tudtak volna sokmit tenni ballisztikus rakéták robbanófejei ellen, mert "az ellen nem véd", de nem is az ellen tervezték őket.
romeo 14889 2010. február 2. 22:11
Válasz erre
Üdv!

Telepített légvédelmi rakétarendszer Magyarországon már nincs.
Az utolsó 2 típust - VOLHOV és NYEVA - 2000-ben vonták ki a hadrendből (MH11. Duna Vegyes Légvédelmi Rakétaezred).
Roadblock 14888 2010. február 2. 22:02
Válasz erre
SZepek, meg igy az enyeszet hataran is... kar, hogy elviszik Kinaba es beolvasztjak az osszeset... Mondjuk nem hinnem, hogy ha muzeumot csinalnanak belole, akkor sok latogato lenne... :O
Grande 14884 2010. február 2. 21:45
Válasz erre
Grande 14883 2010. február 2. 21:40
Válasz erre
CNN rövid riportfilmje egy Afganisztáni tanktemetőről

www.cnn.com/video/
Jimbobá 14881 2010. február 2. 21:20
Válasz erre
Ezekről jut eszembe, van egyáltalán még Magyarországon telepített légvédelmi rakéta rendszer a kulcsfontosságú pontok körül? (BP, Paks, "a Szikla", stb)
Vagy ha hirtelen gáz van, inkább felzavarják a Gripeneket?

Egyáltalán, mi a fenét kezdenénk egy ballisztikus rakettával, ha egy útba eső másik ország le nem szedi esetleg?

Üdv!
romeo 14876 2010. február 2. 18:00
Válasz erre
Roadblock 14875 2010. február 2. 17:51
Válasz erre
Nem csak az a gondo, hogy rozsdasok, hanem az, hogy hianyoznak darabok amelyeket sajnos a latogatok tavolitottak el - szeritem..
mykman 14874 2010. február 2. 17:22
Válasz erre
Kecelen is van pár teherautó amihez jobb nem hozzáérni mert csak összeesik nyomban. Rozsdatemető. Gondolom se pénz se idő nincs ezeknek a rendbetételére.
jocó 14873 2010. február 2. 16:06
Válasz erre
Elnézést!A típus BTR-60 (híradós)De gondolom felismertétek.
jocó 14872 2010. február 2. 16:00
Válasz erre
névtelen1
névtelen1

Üdv Urak!
Kis segítséget szeretnék kérni.Emlékeim szerint a képen látható szervízdoboznak egy X bordázat volt a tetején.Sajnos a fotókon amik vannak nem kivehető mivel tele van falevéllel,kosszal.Megköszönném ha megerősítenétek illetve cáfolnátok:)
Roadblock 14871 2010. február 2. 15:51
Válasz erre
Ha Zsámbékra mész, vigyél magaddal papirzsepkendőt, mert nekem először a szavam akadt el, majd utána majd a könnyeim indutak meg, olyan állapotok vannak...
juge75 14870 2010. február 2. 13:58
Válasz erre
Pontosítanék: csak a háború utáni dolgok.
Freddy 14869 2010. február 2. 13:57
Válasz erre
Üdv!

A Gus légpárnásról nincsen véletlenül valakinek valamilyen használható elektronikus anyaga? Még kell lépnem pár szintet scratchbuildingben, de álmodni azért szabad:)
mykman 14868 2010. február 2. 11:49
Válasz erre
Köszi ! Már tudom is hova megyek fotózni. :)

Gondolom a csobánkai és a petőfis dolgok nem látogathatók.:(
páncélos 14867 2010. február 2. 11:11
Válasz erre
A légvédelmi eszközök a zsámbéki múzeumba kerültek.
A maradék két részre osztva Csobánkán és a Petőfi laktanyában várja jobb sorsát.
mykman 14866 2010. február 2. 10:19
Válasz erre
Tudja valaki mi lett a sorsuk a Bolyais járműveknek ? Most esz a fene hogy lemaradtam róluk. :(
Tervezik hogy ismét kiállítják őket ?
balaton 14865 2010. február 1. 22:17
Válasz erre
Valamivel masszívabb megjelenésű, mint a jelenleg használt Uralok. (Amiken egyébként egy amerikai eredetű mechanikus emelőszerkezet van, amit a D566 Zagyvától örökölt, az pedig a Csepel B300-tól, az pedig az amerikai Diamondtól. Ez még nem is lenne baj, csakhogy ez 2.vh-s konstrukció :D)
Színes fotó létezik a D588-ról?
MAZHL2005 14864 2010. február 1. 21:50
Válasz erre
d588
d588
d588-2
d588-2

Csepel D-588 műszaki mentő
Roadblock 14863 2010. február 1. 21:33
Válasz erre
en a rez cuccokat az Eduardtol direktbe szoktam megrendelni...
www.eduard.cz
Ha ezt nem szeretned, akkor a Replicaban van altalaban rezes cucc.
sulyid 14862 2010. február 1. 19:36
Válasz erre
Szerintem ezt írd be a Vörös Szárnyak topicba.
pulcsi 14861 2010. február 1. 19:33
Válasz erre
Sziasztok!
Itthon hol érdemes fotomaratást venni 1:72-es repülöhöz?SU-27-hez kellene nem létfontosságu de használna a makettnek.
Pulcsi
romeo 14860 2010. január 30. 22:16
Válasz erre
t-80ud2l
t-80ud2l

t-80ud
juge75 14859 2010. január 30. 19:16
Válasz erre
B35005
B35005
B35005A
B35005A
B35005B
B35005B
B35005C
B35005C
MR-35159
MR-35159

Hobby Easy kínálatában van Miniarm Késői verzió T-72M1,T-72B/BM,T-90, és MR-Model T-72B,M1.
gluer 14858 2010. január 30. 17:19
Válasz erre
Mivel a Zil-151 (ZiS) több évvel a háború után jelent meg, úgy gondolom ,ez a változat nem vehetett részt a háborúban.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.