/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
kamovos 19735 2011. december 14. 22:33
Válasz erre
Szia gaunt!

Őőőő...
Nem így értettem!
De ez az én hibám.
Romeo 9662hsz képeit néztem, szállítás, és telepítés szempotjából írtam, az Sz-75-öt és az Sz-125-öt, nem teljesítmény szampontjából.
Bocsi, hogy nem fejeztem ki magam érthetőbben.

Üdv: kamovos
gaunt 19734 2011. december 14. 22:12
Válasz erre
Miért kéne a mező közepén menni a lánctalpassal? Lehet egy erdőn át is! Azt találja meg az az átkozott robot! Könnyebben lehet elrejteni egy bozótosban vagy erdő szélén egy láncos járművet, mivel a kerekes egyszerűen nem tud oda bemenni. Épületek közé ostobaság, mivel ott a komplexum nem tud eredményesen harcolni. De egyébként amint bekapcsolják a radarokat, az ellen azonnal tudja, hogy hol van a komplexum. Na itt jön jól a lánctalpas mozgékonysága és teherbírása.
A teherautókról még annyit: Két választásod van. 1, Telepíted a rendszert normál teherautókra. Mivel ezek teherbírása és mérete korlátozott, nem lehet csak úgy rátenni a cuccost, mindenképp meg kell azt bontani. Ez pedig a rendszer üzembe helyezésekor és pakoláskor nagy időveszteséget okoz. 2, Telepíted a rendszert egy MAZ-543-hoz hasonló szörnyetegre, de itt viszont ugyanott vagyunk mint a láncos technikánál.

Kamovos!

A Kub kb. a Nyeva kategóriája, ha a hatótávot nézzük. Az Aspide talán a Kub és a 9K37 Buk között van, bár hatékonyság terén meg sem közelíti az utóbbit.
Freddy 19733 2011. december 14. 22:04
Válasz erre
Meg miért kellene menetoszlopban közlekedniük? Térképük van, órájuk van, közlekedési táblák vannak minden rohadt sarkon- találkozunk három óra múlva Bivalybasznádon az Iszapszentmotoros felé menő út második dúlőútjánál- ahogy egy fuvaros odatalál, úgy egy rakétaszállító teherautó is odatalál. Ha nem komplett hülyékből áll az egység, és mondjuk párszor kipróbálták ezt a kiképzés során, nem szabad, hogy nagy gondot okozzon. És akkor megy az úton (akár különböző utakon) 5-10 darab (különböző színűre festett) teherautó, sok sikert a megtalálásukhoz- nem olyan könnyű, mintha ugyanez egy sivatag közepén történne, vagy nagy, lánctalpas katonai járművek dübörögnének toronyiránt a mező közepén.
Mert a robotok ugyan lebombáznak bármit- de csak, ha tudják, hogy mit és hol keressenek.
romeo 19732 2011. december 14. 22:03
Válasz erre
demonstrator-retia-aspide-05
demonstrator-retia-...
demonstrator-retia-aspide-06
demonstrator-retia-...
demonstrator-retia-aspide-09
demonstrator-retia-...
demonstrator-retia-aspide-08
demonstrator-retia-...
demonstrator-retia-aspide-07
demonstrator-retia-...

Néhány fotó a cseh változatról ASPIDE-2000 rákétával.
Kamovos 19731 2011. december 14. 21:53
Válasz erre
Szia Freddy!

Hát a menet oszlopok sem hosszú élettartalmúak! :(
A hidakat is szét küldenék.

Ami igaz az igaz!
Nincs hagyományos háború!
Amikre minket készítettek fel az már az őskor!

Elindulnak a lopakodó robotok, és szét zúzzák a lokátor állomásokat, rakéta kilövőket, reptereket.
Aztán vége.

A többit levadásszák egyenként.
Vagy végig bombázzák az egész települést, aztán azt mondják terrorista kiképző bázis volt.

Üdv: kamovos
Freddy 19730 2011. december 14. 21:39
Válasz erre
Miért kellene egy ilyen eszköznek Záhonytól, Pécsig közlekedni?
Még azelőtt elhúzzanak Záhonyból, hogy az onann indított rakéták alapján az egész várost lebombázzák:)
Nagy valószínűséggel Záhonynál bevagoníroznak, és Pécsen le állnak a szerelvényről!
Mert ugye, azt Te sem gondolod komolyan, hogy a gumikerekeseidet majd ki engedik ekkora távon az útra?
Az is megy fel vasútra azt jó van!

Békében. De egy gumikerekesnél legalább a lehetőség megvan erre.
Háborúban az a szerelvény Kisvárdát se érné el...

Ami a hozzászólás többi részét illeti, nema mostani állapotokból indulok ki, azok alapján örüljünk, ha nem vonják ki utód nélkül a Kubot. Inkább egy jövendőbeli váltótípus paramétereit próbálom belőni.
Háborúban a légvédelemnek képesnek kell lennie minél gyorsabban áttelepülni, és ezt minél jobban álcázva végrehajtani. Ez látszott Vietnamban, ahol állandó versenyfutás volt a légvédelmi egységek, és az őket felderítő és lebombázó repülőgépek között, és látszott a közelmúlt USA vs más ország-háborúiban is, ahol a szövetségesek totális légifölénye ellen a földön lévőknek az egyetlen esélye a gyors mozgás és a jó álcázás volt- és még így is fossá bombázták őket. Hogy az iraki Scud-okat ne is említsem.
Egy Magyarországhoz hasonlóan fejlett infrastruktúrával rendelkező országban (aki volt Ázsiában, az nem röhög) az áttelepülést a legkézenfekvőbb közúton megoldani (nemigen van olyan hely az országban, amitől 5 km-nél távolabb van szilárd burkolatú út), az álcázáshoz meg nem a vadonba kell bújni, hanem civil létesítmények közelébe. Csúnyán hangzik, de ha nem is törődnek a mellékes veszteségekkel, akkor is megnehezítheti a dolgukat az a dilemma, hogy az országban lévő 30000 teherautóból vajon melyik 150 tartozik a légvédelemhez.
romeo 19729 2011. december 14. 21:22
Válasz erre
romeo 19728 2011. december 14. 21:22
Válasz erre
IMG_5824
IMG_5824

Néhány fotó Nyírtelekről:
forrás: https://skydrive.live.com/
romeo 19727 2011. december 14. 21:10
Válasz erre
Kamovos 19726 2011. december 14. 20:46
Válasz erre
Szia gaunt!

Szerintem ez nem ugyan az a kategória!
Ez inkább az Sz-75 Volhov, vagy Sz-125 Niva kategória.

Ettől független, igazad van!

Üdv: kamovos
gaunt 19725 2011. december 14. 19:24
Válasz erre
Nagy visszalépés, ez legfeljebb félmobil. Jó sokat lehet szenvedni vele, mire az állványt felállítják. Egy Kub SzPU-nak ez egy perc alatt megvan.
romeo 19724 2011. december 14. 19:10
Válasz erre
Aspide-2000
Aspide-2000
ASPIDE 2000
ASPIDE 2000

ez is aspide-2000 ...
Kamovos 19723 2011. december 14. 18:47
Válasz erre
Szia Freddy!

Miért kellene egy ilyen eszköznek Záhonytól, Pécsig közlekedni?
Vagy, csak 1db lenne belőle, és az rohangászik az egész országban?
Nagy valószínűséggel Záhonynál bevagoníroznak, és Pécsen le állnak a szerelvényről!
Mert ugye, azt Te sem gondolod komolyan, hogy a gumikerekeseidet majd ki engedik ekkora távon az útra?
Az is megy fel vasútra azt jó van!

Ma jelenleg Magyarországon hány vállalat, vállalkozó használ páncélozott fülkés teherautót, és a sereg?

Ne a külszolgálatos dolgokból induljál ki, mert itthon, soha napján lesz csak úgy felszerelve a sereg mint odakint vannak.

Nem látod mekkora kínlódás idehaza a meglévő eszközökkel, most is?
"Egy háborúhoz három dolog kel!
Pénz, pénz, és pénz!"

Nálunk pont ebből van a legkevesebb!

Üdv: kamovos
Freddy 19722 2011. december 14. 18:32
Válasz erre
Na jó, akkor lánctalpon megy mondjuk Záhonyból Pécsre? Mennyi idő alatt ér oda egy lánctalpas és mennyi idő alatt ér oda egy teherautó? És mekkora a fogyasztásuk közben? (És, még ha van is gázolaj elég, mekkora logisztikai problémát jelent a megfelelő helyre való eljuttatása?)

Ami a védelmet illeti, alapvetően ha a repeszek csapkodnak, akkor már a fene megette az egészet, és fusson, ki merre lát.
Másrészt nyilván nem a ponyva alatt kucorognának az emberek. Teherautóból is van olyan, aminek VSF-védelem van a fülkéjében, sőt, az IED-es támadások miatt a páncélozott fülke is egyre inkább teret nyer.
Kamovos 19721 2011. december 14. 18:04
Válasz erre
Szia Freddy!

Körülötted is csapkodtak már a repeszek?
Mert a katonai és civil gumikerekes járműveknek kevésbé golyó álló a ponyvája!

Itt nem csak az a lényeg, hogy jót autózunk ide oda!

Ennek tömege van, ezzel a technikával mindenhol el kell menni, minden időjárási viszonyok között.

Emellett a személyi védelem is nagyon fontos!
Mekkora a VSF védettsége a teherautónak?

Szóval erre is kell gondolni!

Gumikerekes meg csak béke időben viszi a hátán a csörömpöst, hogy ne tolja szét az utat!
Gondolod, hogy háborúban majd kis hazánkban keresgélik a trélereket, hogy odébb vigyék a csörömpöst?
Ne vicceljél már velem. :)

Üdv: kamovos
Freddy 19720 2011. december 14. 16:35
Válasz erre
,,A kerekes járművek utakhoz kötöttek, különösen a polgári járművek. Így könnyebb a felderítésük, kiszámíthatóak az útvonalak = sokkal sebezhetőbbek. Álcázásuk szintén körülményesebb. Teherautóval (főleg polgárival) nem fogsz tudni az erdő szélén elrejtőzni, a láncossal simán."
Megy egy jármű az úton-bármi lehet. Megy egy jármű a mezőn- most vagy katonai jármű, vagy csak Jancsi bácsi kezdi januárban az aratást :)
Álcázás attól függ, hogy hogyan akarod álcázni. Egy teherautót nem bokornak fogsz álcázni, hanem fehérre fested, és ráírod, hogy Ice Cream.

Az útvonalak kiszámíthatósága meg nonszensz. Ha egy katonai konvoj toronyiránt közlekedik, akkor egyrészt azért gyanús, másrészt meg azért olyan nagyon száguldozni nem lehet. Ha gyorsan akar eljutni valahová, akkor annak is az utakon kell mennie. A lánctalpast meg ráadásul nem is nagyon szeretik a saját lábán vinni, vasúton, vagy tréleren viszik- innentől meg van egy szuperkemény, mindenen átgázoló lánctalpasunk, amit egy teherautó visz a közúton.

Teherautóban meg nyilván nem olyanra gondoltam, ami felakad az útpadkán- egy 6*6-os katonai teherautó azért elég sokfele elmegy. Ha csak arra az Ural-os videóra gondolunk.

De kár is ezen vitatkozni, csak attól függ, hogy melyik a jobb, hogy milyen típusú konfliktusra számítunk. Ha pl a jugoszláviaihoz hasonló, korlátozott bombázósdira, ahhoz jobb a teherautó. Ha egy oldschool földi pokolra (amilyennek a harmadik vh-t elképzelték a Kub tervezése idején), akkor a nagyobb védelmet nyújtó, infrastruktúra megsemmisülése esetén is használható lánctalpas a jobb. Ha a jelenlegi politikai helyzetből indulunk ki, akkor tömeges légicsapásokra nem kell számítani, a pontosság és a gyors reakció a legfontosabb- így mindegy, hogy milyen a hordozójármű. Azaz mégsem, mert a gaz ellen az elhúzódó háború óriási költségei miatt bekövetkező gazdasági válság útján éri el a győzelmet, így a gazdaságos üzemeltetés fontosabb, mint valaha- szóval a teherautó a nyerő.
Persze a legjobb lenne mindkettő.
Pilu 19719 2011. december 14. 15:47
Válasz erre
Én is kerekes gépjárműveket üzemeltetek. Ritkán közlekedünk földutakon, de akkor mindíg térdig ér a sár.
Pilu 19718 2011. december 14. 15:45
Válasz erre
Azért naívság lenne azt gondolni, hogy az ország védelme megoldható szilárd burkolatú utakról. Esős időben, belvízes területeken, térdigérő hóban tűzszünet?
gaunt 19716 2011. december 14. 15:34
Válasz erre
az elmúlt időszak háborúinak tanulsága alapján a gyors áttelepítés fontos, és polgári járművekre nem szívesen lőnek, a ,,collateral damage"-t elkerülendő

Ne dőlj be az amerikai és izraeli propagandának. Lőnek azok mindenre! Az, hogy a célpont környékén mi semmisül meg, szintén nem érdekli őket. Kivéve, ha saját csapatok vannak a közelben.

A kerekes járművek utakhoz kötöttek, különösen a polgári járművek. Így könnyebb a felderítésük, kiszámíthatóak az útvonalak = sokkal sebezhetőbbek. Álcázásuk szintén körülményesebb. Teherautóval (főleg polgárival) nem fogsz tudni az erdő szélén elrejtőzni, a láncossal simán.
Freddy 19715 2011. december 14. 14:54
Válasz erre
A GM-568 és 578 járművekkel nincs semmi baj. Kicsit sokat fogyasztanak, de azért egész gyorsak

Lényeg kiemelve:)
+ma már azért szinte minden fontosabb helyre burkolt út vezet- feltéve, hogy nem megint Oroszországot akarjuk megtámadni, sok szempontból logikusabb lenne a kerekes technika.
Egy teherautó gyorsabb is, könnyebben álcázható polgári járműnek (az elmúlt időszak háborúinak tanulsága alapján a gyors áttelepítés fontos, és polgári járművekre nem szívesen lőnek, a ,,collateral damage"-t elkerülendő) és, ha a polgári életben is bevált típus valamilyen leszármazottja, akkor az alkatrészellátás is könnyebben megoldható.
romeo 19714 2011. december 14. 14:08
Válasz erre
Nekem az hordozójármű korával (anyagfáradság, stb.) és az alkatrész ellátással van bajom, -meddig lehet még őket üzemeltetni ?
gaunt 19713 2011. december 14. 13:48
Válasz erre
Mi a bajod a lánctalpas járművekkel? Tény, az üzemeltetésük drágább, de sokkal jobb a terepjáróképességük és teherbírásuk mint a kerekes társaiké, terpen pedig gyorsabbak. Ahol a kerekes járművek szenvednek, ott a láncos vígan elmegy. A GM-568 és 578 járművekkel nincs semmi baj. Kicsit sokat fogyasztanak, de azért egész gyorsak. Egyszer vezettem Silkát, megy mint állat! :) Gondolom hasonló lehet a teljesítménye a Kub járműveinek is, mivel nagyon hasonlóak hozzá.
Az Aspide nem is lenne olyan rossz választás egyébként, elméletileg még jobb is mint a korábban felajánlott RIM-7 Sea Sparrow.
romeo 19712 2011. december 14. 11:06
Válasz erre
Nem vagyok a KUB modernizáció híve, szerintem a hordozójárművek elég elavultak, ráadásul lánctalpasak.
romeo 19711 2011. december 14. 11:04
Válasz erre
Lehet, hogy a magyar KUBok ASPIDE-2000 rakétákat kapnak.

www.raketaezred.hu/index.php
kopcos 19710 2011. december 13. 20:30
Válasz erre
kopcos 19709 2011. december 13. 20:27
Válasz erre
Jimbow 19708 2011. december 13. 18:40
Válasz erre
Sziasztok!

A Replicában csütörtök-pénteken már kapható az új Trumpeter BTR-60PB!

Üdv!
páncélos 19707 2011. december 13. 12:42
Válasz erre
Kamovos 19706 2011. december 12. 22:27
Válasz erre
Szia páncélos!

Az úthoz képest, ez túlságosan tiszta ahhoz, hogy ezt feltételezzem róla!
Én inkább arra gondolnék, hogy le esett a tréleről.
Márcsak azért is mert ott jobba látok két rosszallóan távolba néző emberkét. :)

Üdv: kamovos
páncélos 19705 2011. december 12. 21:11
Válasz erre
A 2sz3-at is fel lehet borítani:
img143.imageshack.us/img143/3163/569471f.jpg
romeo 19704 2011. december 12. 12:14
Válasz erre
r-330p_electronic_warfare_ew_vehicle_hungary_hungarian_armed_forces_01
r-...

Üdv!

Fotók magyar R-330P URH zavaróállomásról:

worldwide-defence.blogspot.com/2011/12/r-330p-electronic-warfare-ew-vehicle.html
lacipapa 19703 2011. december 11. 20:53
Válasz erre
Szia Sanyi!
Már többször próbáltam,de nem akar sikerülni!Azt írja ki,hogy vegyem föl a kapcsolatot yootubbal!
Szóval eléggé analfabéta vagyok ehhez,de azért köszönöm,hogy segíteni akartatok.
üdv, Laci
sanyi 19702 2011. december 11. 18:12
Válasz erre
Tévedtem... Másold be Törzsbusz hozzászólásának www.anyámkínja részét és ott találod Magad a BTR-40 oldalon!
sanyi 19701 2011. december 11. 18:10
Válasz erre
Szia Lacibá!
Így már működni fog:
www.armorama.com/modules.php
Remélem segít!
lacipapa 19700 2011. december 11. 17:20
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,de ennyire nem értek a számítógéphez,nem tudom megfejteni:(
Üdv,Laci
romeo 19699 2011. december 11. 16:00
Válasz erre
Én elfogadnám elektronikus kiadványként is, csak már jelenjen meg ! :)
Freddy 19698 2011. december 11. 15:58
Válasz erre
És miko jelenik meg az a könyv? :)
romeo 19697 2011. december 11. 15:56
Válasz erre
Olyan is, amelyen esetleg MN hadijel van?
törzsbusz 19696 2011. december 11. 15:51
Válasz erre
Üdv! Igen,lesz néhány MN fotó.
sanyi 19695 2011. december 11. 15:49
Válasz erre
Á dehogy! Van egy vízszintes összekötő szárny is, csak azt már leszedték. A Forma-1-ben lévőhöz hasonló kialakítás leszorítóerőt növeli és így nagy sebességnél is stabilabb a jármű:)
romeo 19694 2011. december 11. 15:16
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Az új kiadványodban lesz magyar BTR-40 fotó?
törzsbusz 19693 2011. december 11. 15:08
Válasz erre
Üdv!

BTR-40 ügyben itt nézz szét,hátha hasznos!

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=184979&page=1
Murmuc 19692 2011. december 11. 14:34
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Biztos volt már, de azért felteszem:
wn.com/BRDM_1
lacipapa 19691 2011. december 11. 13:49
Válasz erre
romeo 19690 2011. december 11. 12:23
Válasz erre
r-975_tacp_vehicle_hungary_hungarian_armed_forces_03
r-...

Üdv!

Itt van egy fotósorozat magyar BTR-60 R-975-ről(repülőirányító pont).
worldwide-defence.blogspot.com/2011/12/r-975-tacp-vehicle-hungarian-armed.html

ÉRDEKES a 2 kis "SZÁRNY" a pótkerék előtt, -szerintem antenna lesz.
romeo 19689 2011. december 11. 11:56
Válasz erre
24a5_5_big
24a5_5_big

Üdv Lacipapa!

A fotón magyar (MN) BRDM-1 látható, a rendszám miatt teszem fel H 10-09.
lacipapa 19688 2011. december 11. 09:56
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,nekem az ARSENAL BRDM-1 van meg.A fegyvertelen /felderítő?/változat.
Természetesen magyart szeretnék belőle.
Sajnos a keceli képekből csak a külső látszik,úgy-ahogy,de mivel akkora ajtók vannak rajta,nyitottra szeretném.Ehhez lenne jó pár kép,ha fellelhető egyáltalán!
Minden esetre még egyszer köszönöm,szívesen elfogadok minden segítséget!
Üdv,Laci
kopcos 19687 2011. december 10. 18:31
Válasz erre
holst_brdm_11
holst_brdm_11
holst_brdm_10
holst_brdm_10
holst_brdm_04
holst_brdm_04
holst_brdm_03
holst_brdm_03
t_brdm_czk_205
t_brdm_czk_205
t__innost_st_el.jednotek_u_boj.vozidel_-_6_ot-brdm__20__436
t__innost_st_el....
t__innost_st_el.jednotek_u_boj.vozidel_-_6_ot-brdm__11__253
t__innost_st_el....
military_weapons032
military_weapons032
IMG_2062
IMG_2062
DSCN3480
DSCN3480
brdm1_swatter_decoupe_3_urss
brdm1_swatter_decoup...
brdm1-02
brdm1-02
brdm1
brdm1
BRDM1W_TASCHEN_img.jpga0b8f1b7-0c3c-4677-8985-88f091b805d1Larger
BRDM1W_TASCHEN_img....

Pár darab egyenlőre...innen meg pár ötlet a összerakáshoz,felszereléséhez.www.network54.com/Forum/110741/message/1261612987/Educated+guess-+BRDM+1+in+the+Sinai,+1967
lacipapa 19686 2011. december 10. 17:17
Válasz erre
Szia kopcos!
Volna még ilyen rajzod,fotód a BRDM-1-ről ,ez lenne a következő a BTR sorozatomból,
gyüjtöm az irodalmat /BRDM-1(BTR-40),BTR-152,BTR-80A/.
lacipapa 19685 2011. december 10. 17:11
Válasz erre
Ige,tudom,ez volt az ötletadó!
A GAZ 67B motorház tetején is volt ilyen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.