/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
romeo 370820 2009. augusztus 24. 08:40
Válasz erre
95957_1250069407
95957_1250069407

Üdv!

Budaörs, MiG-21F-13.
migi 370819 2009. augusztus 18. 19:26
Válasz erre
Nem olyan rég volt itt ez a kép csak akkor én kaptam .
borisz 370818 2009. augusztus 18. 17:03
Válasz erre
Ádám 370817 2009. augusztus 18. 16:58
Válasz erre
migi 370816 2009. augusztus 18. 16:13
Válasz erre
167561_66650_84
167561_66650_84

Ami abszolút rósz az a fékszárny vonal a szárnyakon , ezen a rajzon láthatod a külömbséget és hogy mit kell javitani , 5 perces munka és megéri .
borisz 370815 2009. augusztus 18. 15:57
Válasz erre
Nem olyan nagy cucc kijavítani a vezérsíkot.
A rossza vonalakat feltöltöd pillanatragasztóval, szintbe csiszolod, aztán régi fajta DYMO szalag mentén hegyes tűvel újra karcolod.
Ádám 370814 2009. augusztus 18. 15:39
Válasz erre
Ahogy utánanéztem, Finnország nem üzemeltetett PF-változatot.
Ádám 370813 2009. augusztus 18. 15:24
Válasz erre
Most kicsit kavar van bennem... :D Igen, a finnre gondoltam. Szóval melyik változatot tudom megépíteni úgy, hogy nem kell drasztikusan átalakítani a készletet ?
migi 370812 2009. augusztus 18. 15:08
Válasz erre
Terepmintás Finn PF ? csak nem a BIS festési útmatatójára gondolsz ? mert ott hibás a rajz, azokat BIS-nek kellet volna rajzolni .
Ádám 370811 2009. augusztus 18. 14:50
Válasz erre
Kössz az infót Peti! Az egyik kolléga cikkében olvastam, hogy a Zvezda egy kicsit elrontotta a készletet, mert egyes részletek a Mig-21-es más alváltozataira jellemzőek. Mivel nem nagyon akarok tömíteni/panelvonalakat újrakarcolni, ezért nem ragaszkodom a Bisz-verzióhoz, hanem megépítem a terepmintás finn PF-változatot. (Remélem ott már nem lesz gond a hitelességgel)
PETI 370810 2009. augusztus 18. 13:33
Válasz erre
Ádám! A vezérsíkon rosszak a panelvonalak, azzal vigyázz! Üdv
Ádám 370809 2009. augusztus 18. 12:52
Válasz erre
Üdvözletem mindenkinek!A kérdésem az lenne, hogy közületek összerakta már valaki a Zvezda által kiadott Mig-21 bisz készletet ? A készletről lenne egy pár kérdésem.Előre is köszönöm !
romeo 370808 2009. augusztus 18. 10:44
Válasz erre
Fairford 1993
Fairford 1993

Üdv!
Lacy 370807 2009. augusztus 15. 09:05
Válasz erre
4715 Boboc
4715 Boboc

Sziasztok,
egy kis különlegesség. A 4715-ös román Mig-21PFM vadászgép, a boboci műszakiakat képző suli udvarán. Az érdekesség hátul kezdődik, mert egy Mig-21PF törzs hátsórészét szerelték fel rá.
Monox 370806 2009. augusztus 11. 10:40
Válasz erre
Azaz bemutatót :)
Monox 370805 2009. augusztus 11. 10:40
Válasz erre
Jó érzés ismét látni a BIAF-on betatót repülő gépet :)
Lacy 370804 2009. augusztus 10. 20:25
Válasz erre
21UM
21UM

Forszázs.
Samee 370803 2009. augusztus 10. 12:14
Válasz erre
Szia.

De elég lesz.
Ezer hála és köszönet.

Üdv:
Szemi
zoli1989 370802 2009. augusztus 10. 10:31
Válasz erre
Szia!

Azokat ismerem. Nem rosszak, de speciel a törzs alsó részről nincs semmi. Azért gondoltam hátha valakinek van ilyen.
Lacy 370801 2009. augusztus 10. 07:23
Válasz erre
zoli1989 370800 2009. augusztus 9. 23:09
Válasz erre
Sziasztok!

Teflonszürke MiG-21-ről (bisz) keresnék olyan fotókat, amin jól látszik a koszolódás. Főleg a törzs alsó része érdekelne. (meg úgy kompletten az egész gép). Van esetleg valakinek ilyen ?
Samee 370799 2009. augusztus 9. 22:59
Válasz erre
Sziasztok.

Továbbra is kérném a segítségetek.
1) A 6145-ös számú gépről keresnék fényképeket. Lehetlőleg már az IFF-fel felszerelt időszakából.
2) MiG-21Bisz 75AP-hez keresnék szegecstérképet.

Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv:
Szemi
Lacy 370798 2009. augusztus 9. 20:59
Válasz erre
p1020710
p1020710
p1020711
p1020711
craiov10tw4
craiov10tw4

Sziasztok!
Az utóbbi időben több kép került fel a Pápai gépekről. Hogy lássátok, máshol is vannak Jurassic parkok: pár fotó a romániai Craiova repteréről ahol pár éve még kb. 60. Mig-21-est és 60. IAR-93-ast tároltak. A airliners honlapon sok közeli fotó van az itteni gépekről, de légi és műhold fotókon látható a gépek impozáns mennyisége!
Lacy 370797 2009. augusztus 5. 19:06
Válasz erre
post-a36821-DSC04793
post-a36821-DSC04793
post-a37875-DSC05064
post-a37875-DSC05064
post-a40779-Untitled-4-resize
post-a40779-Untitled...

Kész gyártósor:
www.cartula.ro/forum/Mig-21-Lancer-t5165.html
Samee 370796 2009. augusztus 5. 15:48
Válasz erre
Köszi; de az ismertebb oldalakat már végignéztem, köztük Horácét is.
borisz 370795 2009. augusztus 5. 15:21
Válasz erre
Samee 370794 2009. augusztus 5. 14:47
Válasz erre
Sziasztok.

A segítségetek szeretném kérni.
1) A 6145-ös számú gépről keresnék fényképeket.
2) MiG-21Bisz 75AP-hez keresnék szegecstérképet.

Segítségetek előre is köszönöm.

Üdv:
Szemi
Makettezõ 370793 2009. augusztus 5. 11:08
Válasz erre
Sziasztok!

Teljes mértékben igazad van Levi! Ezeket a gépeket szerintem simán el lehetett volna adni más országok légierejének, ahol MÉG szükség volna rájuk (Románia, Bulgária, stb).Nem értem mi a céljuk így a gépekkel ? A beolvasztás nem jó ötlet. A románok és még kevés ország ma is használja a tipust.

Üdv))
vlevi 370792 2009. augusztus 4. 20:02
Válasz erre
De akkor is ott rohadnak szét a placcon, ezért fáj a szívem :(
mig23papa 370791 2009. augusztus 4. 17:49
Válasz erre
vlevi 370790 2009. augusztus 3. 23:23
Válasz erre
romeo 370789 2009. augusztus 3. 09:22
Válasz erre
1560287
1560287

Üdv!
mig23papa 370788 2009. július 31. 18:58
Válasz erre
Lacy 6264 utolsó repülése 1996. 04. 24.-én volt.
migi 370787 2009. július 31. 17:42
Válasz erre
mig21um
mig21um
mig21umthumb
mig21umthumb

Szia
Én ismereteim szerint utoljára a csehek csináltak egy kis szériájú gyártást , lásd a dobozképet , ezen kivül csak át épitő szettet ismerek a Neomegától ,
friderikusz 370786 2009. július 31. 10:04
Válasz erre
Sziasztok!
Gyárt ma valaki Mig-21UM-et 1:48-as méretben?Én nem találok semelyik gyártónál de lehet hogy nem jó helyen keresem.
RonnieFrown 370785 2009. július 30. 21:57
Válasz erre
Kosz az erdekes infokat mindenkinek. A hunavian levo kepeken jol latszanak az utolso serules nyomai a gepen.
Monox 370784 2009. július 30. 13:09
Válasz erre
21bis-ap-6264 cs-natur Papa sérüléssel
21bis-ap-6264 cs-...

Az 1979-es ütközetről fennmaradt egy kép is.
Monox 370783 2009. július 30. 13:07
Válasz erre
Az eddig nyílvánosságra került adatok alapján azt gondolom a 6264-es gép jóval pechesebb volt. A lentieken túl még további két ízben túlfutott a betonon, majd 1980 nyarán a gépágyúja csövében robbant fel egy OFZ tipusú robbanó lőszer.
Lacy 370782 2009. július 30. 11:32
Válasz erre
Sziasztok,
igen Pápán kezdett a 6264. És egyben az egyik legtöbbett törő gép vot. 1979-ben a 4097-s bisA-val csattant, az orr rész sérült. Majd az alig két éve nagyjavított gép 1996-ban becsuklott orrfutóval csúszott végig a pápai betonon. Többett nem repült, nem javították meg.

Az eltorlaszolt beton miatt fentmaradt két 21-es és egy 23-as a tartalék Szentkirályi betonon szállt le a sötétben. A 23-as szállt le utolsnak állítólag üzemanyagának utolsó literjeivel. (bár ez lehet legenda) Aznap este Veszprémben voltam, szokatlan volt a nagy dübörgés a város felett.

Egyébként a 4097 bisA is peches maradt. 83-ban újra ütközött, de akkor le is zuhant.
Monox 370781 2009. július 30. 09:20
Válasz erre
A 6264 Pápán kezdte és világ életében ez volt a honi bázisa, még akkor is amikor a kecskeméti MF-ek miatt a biszek többségét átadták Taszárnak.
Yeagger 370780 2009. július 30. 01:36
Válasz erre
Ronnie Frown!

Sztem Pápán kezdett! Szinte majdnem biztos de holnapra előkutatom azt a Top Gunt amibe benne van.
RonnieFrown 370779 2009. július 29. 22:39
Válasz erre
mig23papa 370778 2009. július 29. 22:16
Válasz erre
RonnieFrown

Gyáriszám 75046264

Üzembehelyezés kezdete : 1977. 02. 24.
Utolsó repülés : 1996. 04. 24.

Pápán-e vagy Taszáron kezdett, azt nemtudom.
RonnieFrown 370777 2009. július 29. 21:51
Válasz erre
Szevasztok,
Meg tudja valaki mondani a 6264-es bisz teljes gyari szamat? Az is erdekelne, hogy ez a gep Taszaron vagy Papan kezdett-e.
RonnieFrown 370776 2009. július 27. 14:56
Válasz erre
En is emlekszem erre a felvetelre. A faszi kistraktorral kihuzza a hangarbol a gepet aztan bepattan es csap vele egy kort. Szerintem ez a Wings Of The Red Star cimu sorozatban volt a 21-esrol szolo reszben. A cime "The Phantom's Foe" volt. A Discovery-n ment a kilencvenes evekben. Emlekszem leesett az allam az oldalszam es a felsegjel lattan. A gep akkoriban meg Floridaban volt Dean Martin volt a tulaj es a pilcsi ha jol emlekszem. A gep most talan Californiaban van.
Lacy 370775 2009. július 27. 14:29
Válasz erre
4418
4418

Szia PETI,

sajnos nem emlékszem melyik részben. De megvan még VHS kazettán a szekrény alján. Be kellene majd digitalizálnom.

Arra viszont konkrétan emlékszem, hogy azon a felvételen még magyar csillag felségjellel repült az USA-ban. A mellékelt képen a szárny alatt még ott figyel a magyar jelzés! :)

A cseh 21-es alá függesztett kamerával kapcsolatban csodálkozom, hogy valamilyen áramvonalas burkolatot nem raktak rá. Bár lehet, hogy csak nem mutatták.
PETI 370774 2009. július 27. 13:14
Válasz erre
Mit repültek ezek a cseh fiúk akkoriban! Nagyon kemény! Ugyanakkor a kor szimbóluma, a (kék) zokni fekete bőrszandival azé ott figyel a felvételeken... :)

A Nagy Repülők sorozatban? Melyikben? Elég sokat láttam, de magyar 21-esre konkrétan nem emlékszem. Üdv
Lacy 370773 2009. július 27. 11:03
Válasz erre
Nahát, és a 4418-as nagysvancú magyar 21U.
www.youtube.com/watch

A 90s években a Nagy repülők sorozatban is volt róla néhány felvétel, ahogy az USA-ban repül.
Lacy 370772 2009. július 27. 10:44
Válasz erre
Sziasztok,
a légi forgatás Cseh módra:
www.youtube.com/watch
Meg egy kis plusz
www.youtube.com/watch
RonnieFrown 370771 2009. július 26. 14:19
Válasz erre
Kosz Balazs, mail ment.

Migi, koszi a tippet, ha Balazs sem tud segiteni irok a sracnak.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.