/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
beczl 371138 2010. január 3. 22:31
Válasz erre
ScreenShot_094
ScreenShot_094
ScreenShot_096
ScreenShot_096
ScreenShot_097
ScreenShot_097
ScreenShot_100
ScreenShot_100
ScreenShot_101
ScreenShot_101
ScreenShot_103
ScreenShot_103
ScreenShot_104
ScreenShot_104
ScreenShot_105
ScreenShot_105
ScreenShot_109
ScreenShot_109
Mig-21_ddr_V1
Mig-21_ddr_V1
Mig-21_viet_V1
Mig-21_viet_V1

Üdv, De, Mig-21 bisz v1.1 :-) Új és átdolgozott skinek, új sérülésmodellezés, SPS-141-100, IAB-500 (RN-25), új BDZ-66-21N tartó, stb...
búza 371137 2010. január 3. 21:27
Válasz erre
Gondolkodtam, hogy mihez is használhatták, ami az előző típusokon nem volt. Vagy az UB-32-57-hez, vagy a négyzáras bombatartóhoz. Ha fontos még tudok utánanézni.
Üdv: Búza
RonnieFrown 371136 2010. január 3. 21:19
Válasz erre
Szevasz beczl!
Csak nem valami uj lock-on modellen dolgozol?
beczl 371135 2010. január 3. 21:06
Válasz erre
Ez mi 2?

Ez mi 2?
Ez mi 2
Ez mi 3?

Ez mi 3?
Ez mi 3

Üdv,

Köszönöm. Amúgy a 5531-es bisz-ról lenne szó. Találtam még két képet róla. De más (Szovjet) gépeken is láttam már hasonlót.
búza 371134 2010. január 3. 20:38
Válasz erre
Szia!
Ok, most már utánanéztem. Egy kábel van a csőben és egy csatlakozó a hátsó dudor alatt. A gép vagy BISZ, vagy AP. ( A makettemről ez hiányzik! Húsz év után jöttem rá.) Azt, hogy milyen fegyverhez illetve indító eszközhöz kell azt nem tudom. Ha jól emlékszem így több mint 15 év távlatából, a mögötte látható csepp alakú lemezke belső oldalán egy elektromos doboz van, amit a felfüggesztett fegyver fajtája szerint kell egy megfelelő eszközzel a megfelelő helyzetbe állítani.
Üdv: Búza.
búza 371133 2010. január 3. 20:15
Válasz erre
beczl 371132 2010. január 3. 18:04
Válasz erre
Vajon mi lehet?

Vajon mi lehet?
Vajon mi lehet

Üdvözletem, Meg szeretném kérdezni a témában nálam jártasabbtól, hogy vajon mi lehet a képen látható a belső-szárnytartó és a szárny közötti összekötő elem?
migi 371131 2010. január 2. 15:24
Válasz erre
Csináljunk igy légierőt , ez a legolcsóbb megoldás ,gratula jó lett .
RonnieFrown 371130 2010. január 2. 10:30
Válasz erre
ugy ertem modositassal
RonnieFrown 371129 2010. január 2. 10:29
Válasz erre
1fdf
1fdf

kisebb mododitassal
migi 371128 2009. december 31. 18:50
Válasz erre
Mig-21UM Cehia AF
Mig-21UM Cehia AF

BUÉK Minden 21 rajongónak .
migi
páncélos 371127 2009. december 30. 16:50
Válasz erre
Migi!

Igen, ez az.
Sajnos ezt az egy képet ismerem.
Reméltem, aki készítette, talán többet is csinált, más szemszögből.
De köszönöm!
migi 371126 2009. december 30. 16:17
Válasz erre
MiG_21F13_1981_002
MiG_21F13_1981_002

Megmondom őszintén fogalmam nincs hol készült a kép ,
páncélos 371125 2009. december 30. 15:47
Válasz erre
Uraim!

Kérem, ha valakinek van fotója az egykori kőbányai úttörőtábor területén kiállított T-34-85 harckocsiról (ha jól emlékszem 417-es toronyszámmal), vagy a melltett álló MiG-21 F13, 1981-es számú gépről, de mögötte a T-34-es jól látható, kérem tegyen fel ide, vagy küldje el nekem (t-72magyar@freemail.hu) a képet. Köszönöm.
Monox 371124 2009. december 26. 23:58
Válasz erre
mig23papa 371123 2009. december 26. 14:28
Válasz erre
Nyugger

Időpontot nem tudok, de amikor nekiálltunk kettő ultrakönnyű építésének, akkor mentünk ki a Magasdi Gyurival, akkor 3 gép volt ott. Nem volt szép dolog tőlünk, de kiszedtük mind a háromból a botkormányt, remélve hogy jó lesz majd a kisgépekbe.
mig23papa 371122 2009. december 26. 14:25
Válasz erre
Monox

Már megint nem értelek, ha van képed, akkor mért nem rakod egyből be is ide?
Monox 371121 2009. december 26. 12:49
Válasz erre
Kecskeméten a 805-ös van. Igaz leginkább már csak hamu van belőle, de az oldalszám még felismerhető..
VO101_Papi 371120 2009. december 26. 12:02
Válasz erre
Na az lehet, gépszámot nem néztem, csak tudom, hogy sokáig Kecsón porosodott egy
Monox 371119 2009. december 26. 11:59
Válasz erre
Végülis van egy fotóm a 914-ről, amint éppen egy fémkereskedő cuccai között enyészik...
Nyugger 371118 2009. december 26. 10:36
Válasz erre
Szia,
Ez lehet, de én 1990-től jártam Pápára és csak ezt a gépet láttam ott. Valamikor régen a pápai ezred kapott vagy 3-4 db kivont MiG-21F13-t vontatás gyakorlása és egyéb célokra pl. tűzoltás, múholdfelvételek megtévesztése stb. Két gép a Kenyeri füves reptérre kérült, majd később a Vönöckre az ottani fémkereskedőhöz.
mig23papa 371117 2009. december 26. 10:01
Válasz erre
Nyugger 371116 2009. december 26. 09:22
Válasz erre
Sziasztok,
Kecskeméten a 805-s F-13-s van ill. volt... azért csak volt mert ez a gép tűzoltó gyakorló 'áldozat' és az évek során elfogyott. A roncsa a hajtóművező hely mögött még látható. A 913-as Pápán volt, a kényszerszálló mező keleti oldalán kb. a toronnyal egyvonalban, földi célok támadásának gyakorlására, fotózásra használták. 2001 után feltételezhetően egy MÉH telepre költözött.
opetrovics 371115 2009. december 26. 08:36
Válasz erre
Szia!

Én úgy emlészem,hogy ez itt van(volt)Ppán,és mint cél funkcionált.Vay 15évvel ezelőtt még voltam is kinnt nála.Nem esküszöm meg rá,de majdnem biztos hogy ez a kép pápán készült.A pápai kollégák,majd megerősítenek,vagy cáfolnak benne.

Üdv:
opetrovics
Rumcájsz_52 371114 2009. december 25. 22:41
Válasz erre
Lacy
Az Sz-nélküli MT tipusjelzésből meg a 96-al kezdődő gyári számból nekem elég egyértelmünek tünik, hogy az volt a különbség, hogy a 21MT-ben még a régebbi RP-21 lokátor volt beépitve /export'/, mig az Sz/SzM/SzMT-be és a bisz változatokba az újabb RP-22. Egyéb különbség meg a korábban kitárgyalt R-13F-300 ill. R-25-300 hajtómü, amit viszont a fúvócső felől nem lehet megkülönböztetni.
Üdv és kellemes Karácsonyt mindenkinek R.
VO101_Papi 371113 2009. december 25. 22:14
Válasz erre
A kecskeméti reptéren bokrosodik, legalábbis a kép ott készült, nem tudok róla, hogy elszállításra került volna, de utána tudok nézni a jövőhéten. A reptér hátsó, pályával párhuzamos kerítésétől jól látható. Van még ott egy IL-28, meg talán egy Mig-15 is. Régebben földi lövészeti eljárásokat gyakoroltak be rajtuk.
Monox 371112 2009. december 25. 21:51
Válasz erre
03
03

Arról van-e infója valkinek, hogy a képen látható MiG-21F-13-asunk hol volt, vagy szerencsés esetben, hol van ma is?
Monox 371111 2009. december 25. 19:49
Válasz erre
1997 márciusa és 2000 augusztusa között valamikor. Olyan "képkörnyezetben" kaptam amikor a 907-est mát végszerelték a PG-ben, ill. a DR-nél. Vagyis talán 1998 körül lehetett mindez. A gép máig is megvan, úgyhogy biztosan nem eladáshoz van szétszedve.
Egyébként döbbenet, hogy 3 és fél év alatt repül a gép összesen 72 órát...
Nyugger 371110 2009. december 25. 19:09
Válasz erre
Szia Monox,
Az tény, hogy ez a kép a pápai hangárban készült de mikor ?
Monox 371109 2009. december 25. 18:01
Válasz erre
Untitled-6
Untitled-6

Tudja-e valaki azt, hogy az ipari javítás után repült kőkemény 72 repült óra alatt miért kellett ennyire szétbelezni a 906-ost?
búza 371108 2009. december 23. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!
Egyre inkább úgy látom, hogy le kellene ülni egy sör mellé ezt a kérdéskört kivesézni. Persze fotókkal, stb.
Addig is boldog Karácsonyi Ünnepeket minden fórumozónak!
Üdv: Búza
vandork 371107 2009. december 23. 16:16
Válasz erre
-Ezek a riagi repmúzeumban lévő gépek mind SzMT-k, a kicsi, bisz-tartályos gép is SzMT, nem SzT. A tököli műszakiak mind SzMT-nek nevezték, és a gyátmánykódjuk is 50-es, ahogy LAcy is írja.
Ráadásul, ezeket a gépek 1981-ben kerültek a Baltikumba Magyarorrszágról...
Tökölről... ezek mind egykori tököli gépek.

A könyvemet pedig az egri Alexandra könyvesboltban elvileg meg lehet venni, de kapható a Bookline-on, no meg nálam is:)
üdv, és kellemes ünnepeket
Vándor Karesz
Rumcájsz_52 371106 2009. december 22. 21:15
Válasz erre
Szia, Lacy
Akkor végre a titokzatos 21MT is kibújt a homályból, a kis létszámú szériáról eddig is tudtam, de nem volt róla egyértelműen azonosítható, a külső megjelenést is bemutató fotó. Köszi az infót.
Üdv R.
Lacy 371105 2009. december 22. 19:47
Válasz erre
MT3
MT3
SMT-10
SMT-10
SMT-40
SMT-40
SMT-76
SMT-76

A gyári száma alapján MT változat.

Régóta keringő, és mindenféle kiadványban tovább másolt adat, hogy az SMT változatból készítettek export verziót is. 15 darab Mig-21MT-ről írnak ezek a könyvek, 964001-964015 gyári számmal. De végül mégsem exportálták a gépeket.

Ez a gép pedig a mellékelt fotó szerint a 96-os szériából való, mert több alkatrészén is szerepel a 964015-ös gyári szám. Lásd fotó.

Ellentétben a rigai múzeumban látható egy nagy és két bis gerinctartályos három SMT/ST-vel, amelyek az 50-es szériából valók. Gyári számuk:
76 - 50027021
10 - 50023100
40 - 50029084
Ezek válóban SMT/ST változatok.
búza 371104 2009. december 22. 19:35
Válasz erre
m21det11
m21det11

Sziasztok!
Még valami feltűnt! A BISZ fúvócsövében végig megvan a hullámos belső rezgéscsillapító lemez!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371103 2009. december 22. 19:09
Válasz erre
Szia, Lacy
Mivel a képen nem 21bisz van, így a hajtómű R-13F-300.Az R-25 a nagyobb levegőfogyasztása miatt a keskenyebb szívócsatorna-peremmel ellátott, 900 mm-re növelt átmérőjű beőmlő keresztmetszetet igényelte. Ez a gép mitől MT-változat és miért nem SzMT?
R.
Lacy 371102 2009. december 22. 17:35
Válasz erre
MT
MT
MT2
MT2

Te Rumcájsz,

akkor a mellékelt képen látható Mig-21MT (NEM SMT) hajtóműve akkor most milyen típusú?
Zépisti 371101 2009. december 22. 17:27
Válasz erre
Hm,igazán plasztikus a rajz a forgó rész közepén:)...
Lacy 371100 2009. december 22. 17:06
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52, kösz az infót érdekes!
Rumcájsz_52 371099 2009. december 22. 16:50
Válasz erre
Ha ilyen hajtóművet látunk MiG-21bisz típusban, akkor ez R-25, ha más gépben, akkor R-13F-300.
Rumcájsz_52 371098 2009. december 22. 16:49
Válasz erre
tn_800x600_149809_81393_photo229
tn_800x600_149809_81...

Minden 21-es imádónak.

A 3142/3178-as hsz.-tájékán már társalogtunk arról, hogyan azonosíthatjik a 21-es hajtóműveket hátulról, a fúvócső felől készült fotókon. Ehhez kaptam új infót, egy volt PG-s mérnök kollegától, aki hivatalból járt át a tököli szovjet ezredhez műszkai és dokumentációs ügyeket intézni, de nem csak hivatalból érdekelte minden, így bőszen érdeklődött, utána meg jegyzetelt is.

A lényeg:

Az eddig egyértelműen R-25-ként azonosított hajtómű nemcsak ez a típus lehetett, a 21SZM/SZMT/SZT típusokba épített R-13F-300 erőmű hátulról ugyanúgy nézett ki. A két hajtóműnél eltért némileg a kompresszor kialakítása, már az R-13F-300-on is két forszázs-szivattyú volt, de nem nem NR-22 és NR-44, mint az R-25-ön, hanem NR-22 és valami korábbi típus.

Más volt a két hajótmű szabályzási karakterisztikája is, pl. eltérőek voltak a forszázskapcsolás automatikától függő feltételei is. A két hajtómű hátulról látható turbina utáni részei viszont azonosak voltak, ezért a fúvócső felől nézve "csereszabatosak", azaz összetéveszhetőek.

Az R-13F-300 (95F gyártmány) nem összetévesztendő a mi MiG-21MF gépeinkbe épített R-13-300 (95 gyártmány) hajtóművel.
Lacy 371097 2009. december 21. 17:59
Válasz erre
PAF F-7GB
PAF F-7GB

Sziasztok,

a Mig-21-es jelenje! Pakisztáni F-7PG:
romeo 371096 2009. december 19. 22:30
Válasz erre
2646_20090923_204012
2646_20090923_204012
2646_20090923_204400
2646_20090923_204400

Magyargencs, hadipark.
búza 371095 2009. december 17. 21:37
Válasz erre
Természetesen van. Ha előbb szólsz vittem volna egyet 31.-én.
Üdv: Búza
Kakukk 371094 2009. december 17. 21:09
Válasz erre
Rendben akkor beszerzek én is egyet.Sajnos itt Egerben nem lehet kapni,csak neten lehet rendelni.
Mezőkövesdről van benne valami?
Horvath_Balazs 371093 2009. december 17. 20:35
Válasz erre
Nekem szerencsére már megvan. Véleményem szerint nemcsak hogy megéri megvenni, de a téma iránt érdeklődőknek kötelező!
Kakukk 371092 2009. december 17. 20:09
Válasz erre
Sziasztok!
Vándor Károly : Légierő társbérletben c. könyve megvan vkinek?
Megéri megvenni?
fishpot 371091 2009. december 17. 15:38
Válasz erre
vp_mig-21pfm_800
vp_mig-21pfm_800

Gépágyús Mig-21 PFM
RonnieFrown 371090 2009. december 16. 23:09
Válasz erre
x1
x1

Egy kepet talaltam is. 2006-ban vettek oket. Ez am a szep repulogep.
RonnieFrown 371089 2009. december 16. 22:59
Válasz erre
Namibia is hasznalja a csinki verziot, nemreg vettek 12 db-ot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.