<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 371873 | 2010. november 13. 17:52 | ||
Monox | Adatlap | 371872 | 2010. november 13. 16:45 | ||
Joci232! A 9606-osról itt láttál fotót, a 4405-ösről nem áll a rendelkezésemre ilyesmi, a 9510-esről pedig olyan aminek hasznát is vehetnéd. De azt gondolom, hogy a lemezszínű lakkozott gépek között nincsenek olyan kinézetbeli különbségek, ami alapján a leni fotók alapján ne készíthetnéd el bármelyiket. A lenti 9602-es fotón még a gépen lévő üzemeltetési feliratok is látszanak. | |||||
Monox | Adatlap | 371871 | 2010. november 13. 16:40 | ||
Szia Búza! Az általad említett gépek közül most igazából csak a 9602-esről emlékeznék meg, bár a 9606-os is megér egy misét, de róla már beszéltünk. Bár megmondom őszintén én a képeken semmiféle átlakkozásra való jelet nem vélek látni, az okát sem értem, hiszen a lakkozás pusztán a fényét adja a tiszta lemezszínű gépnek, meg legfeljebb az egyes fémötvözeteket védi (ez egy repülőgép esetében kicsit naívnak tűnhet, de nekem felmerült) Ha erről van szó, az oldalszámot el kell tüntetni és akkor gondolom a teljes lakkozást is, hiszen ha valami rajta marad egy átlátszó lakkrétegen az nagyon csúnya képet mutat. Nem tudom mi indokolta volna egy ilyen "beavatkozás" elvégzését. Baromi munka lehet voltaképp a nagy semmire. Biztosan lehetséges ilyesmi...? A kép a 9606-os után a 9602-ről. A gép 81.03.31.-én szabadult a PG-ből. Volt utána alakulat-festett is. Ezért is mondom, hogy biztosan nem igaz, hogy a 4406-os után minden terepszínnel jött volna ki. | |||||
joci232 | Adatlap | 371870 | 2010. november 13. 13:54 | ||
Ilyen képeket mégmégmég:D joci232@hotmail.com A 3 említett(9606;4405;9510) oldalszámű EZÜST gépekről szeretnék fotókat Előre is Köszönöm! | |||||
búza | Adatlap | 371869 | 2010. november 12. 22:27 | ||
Szia Monox! Nem az egész gépet festették át csak az oldalszámot, mert hülyén néz ki, hogy a többinek kerek, a vezérnek meg szögletes. Miután a 9606 '81-ben volt közepes javításon a '80-as dísszemlén még nem lehetett ezüst, csak lakkozott! Amúgy szerintem az összes fotót G.J. készítette a gyakorlások alkalmával. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371868 | 2010. november 12. 22:14 | ||
Szia Monox! A 4406-on kisérleti nagyjavítás és festés volt. Talán ezért lehet, hogy a 9307-es közepes javításon levő gép még ezüsben távozott ugyanazon a napon. A 9602-ről én még nem láttam ezüst festésű fotót, de valószínűleg igazad van, mert KÖRÜ terepet viszont igen és azt biztosan nem PG. festésre alkották. A 9308 az ugye majdnem egy évvel előbb ment ki! Szóval nekem csak a 9602 lóg ki a sorból. Viszont: a 4406 és a másodiknak nagyjavított 4403 között van egy tíz gépes sorozat. 9514, 9507, 9605, 9515, 9509, 9307, 9601, 9602, 9603, 9604. Ezek még közepes javításon voltak és lehet, hogy még nem terepen távoztak. Jó lenne fotókat látni róluk. Talán van is elérhető, majd utánanézek. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371867 | 2010. november 12. 21:54 | ||
Még annyit, hogy az 1980-as díszszemlén a lenti gépek közül kizárólag a 9606-os vett részt, tehát a többi esetben az egységesítést mint lehetséges okot elvethetjük. Igazából nem is értem, hogy mi értelme lett volna egész gépeket átfesteni csak az oldalszámért, főleg abban az időben, amikor tűzzel-vassal küzdöttek azért, hogy a repülőgépek oldalszáma semmi esetre se látszódjon soha, sehol. A két kép színei, fényei igazából nem irányadóak, hiszen az egyik az egy téli ködös napon a másik pedig egy kifejezetten borús tavaszi napon készült. Az utóbbi képen a gép teflon szürkének tűnik, de az biztosan tudható, hogy MiG-21MF gépeink sosem voltak teflonszínűek. | |||||
Monox | Adatlap | 371866 | 2010. november 12. 21:45 | ||
Szia Búza! Én is úgy tudom, hogy az 1981.02.04-én távozott 4406-os MF volt az első PG-s terepfestésű gépünk, ami bár színében azonos volt, de formavilágában csak hasonlított a későbbiekben alkalmazottakkal. Az első PG-s festések vonalvezetése több ponton jelentősen eltért a később megszokottól. Viszont: Minden állítás ellenére egyre több a jel utal arra, hogy a 4406-os után egyáltalán nem minden gép hagyta el kamóval a PG-t! A legérdekesebb példa erre a 9307-es 600 órás javítása, ami ugyanazon a napon hagyta el az üzemet, mint a 4406, mégis lemezszínű volt, v. a 9602-es (81.03.31.) ami szintén ilyen volt. Fotó van. A 9308-as (80.03.07.) ugyanez vonatkozik, fotó van. A 8111-es gép igaz, hogy egy héttel korábban hagyta el a gyárat, mint a 4406-os, de a későbbiekben alakulati kamót kapott, bizonyítva, hogy a PG nem terepszínnel bocsájtotta útjára. Fotó itt is van. A 9606-os gépről már beszéltünk. Talán egy kicsit jobban utána kell nézni a dolgoknak mert esetleg lehet, hogy valami nem egészen úgy van ahogyan eddig mindannyian hittük. | |||||
búza | Adatlap | 371865 | 2010. november 12. 15:20 | ||
Szia Monox! Szerintem csak azért fújták át a számot, hogy a szemlén egységes legyen. Ha megnézed a vízszintes vezérsík alatti részt egyértelműen látszik, hogy csak lakkozva volt a gép. Itt egy fotó a különbségről és egy ugyanott készült kép egy valóban ezüstszínű 8109-ről. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 371864 | 2010. november 12. 14:58 | ||
Szia Monox! Igazad lehet, de: 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, és '81 június 30-án távozott. A 4406 1980. 04. 10.-tól 1981.02.04-ig volt bent és az volt az első tereptarka festés, utána már minden gépet terepre festettek. Azt gondolom, hogy ezalól a 9606 sem volt kivétel. Egyébként kösz a figyelmeztetést, a táblázatom tényleg nem pontos itt, a füzetem viszont igen, így egy kicsit át kell néznem az excelt. Ami kétségessé teszi számomra a dolgot az az, hogy melyik dísszemlére készülés közben lett fotózva az általad felrakott kép? Mert bár tényleg kerek számok vannak a gépen, de úgy tűnik, mintha lakkozott gépre festették volna fel. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371863 | 2010. november 12. 14:32 | ||
A 9606-os 1981.02.04-én vonult be a PG-be az első 600 órás javításra, másodjára Búza olvtárs által jelzett időpontban az 1200 órásra. Akkortól viseli a ma is használatos terepszínű festését. | |||||
Monox | Adatlap | 371862 | 2010. november 12. 14:29 | ||
Nem célom a cáfolás, de a mindhárom gép létezett ezüst színben PG-s olalszámmal... | |||||
búza | Adatlap | 371861 | 2010. november 11. 18:25 | ||
Egyszerre írtunk: igen. | |||||
búza | Adatlap | 371860 | 2010. november 11. 18:24 | ||
joci232 Tehát a válasz: a 4405 és a 9510. Üdv: Búza | |||||
joci232 | Adatlap | 371859 | 2010. november 11. 18:23 | ||
Tehát ha a MIG 21 MF-em 9510-es (már kerek szám) oldalszámot kap akkor festhetem ezüstre? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371858 | 2010. november 11. 18:01 | ||
búza bocs, igazságod vagyon, az első sorban a "terepszínű" az elgépelés eredménye, fölösleges! Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 371857 | 2010. november 11. 17:54 | ||
Szia Kolléga! Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett Ez ebben a formában nem igaz, legalábbis a javítási lista szerint. A 9606 első PG.-s javítása 1989. 04. 27.és 1989. 11. 10. között volt. Akkor már terepre lett visszafestve, tehát az ezüstös festése kimaradt. A 95 és 96-tal kezdődő gépszámok esetében így igaz a dolog, kivéve a 9510, 9511, 9512, 9513-as gépeket, mert azok még léteztek ezüstben is. Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371856 | 2010. november 11. 17:40 | ||
joci232 Mindegyik terepszínű magyar 21MF háromféle festéssel létezett : 1. gyári festés: vegyi maratással készült lemezek (szárnytartályok, fékszárny előtti szárnyborítás, csűrőlap, stabilizátor középső panelje, gerinctartály, függ. vsík belépőéle) ezüstre festve, + az egész gép színtelen, víztiszta lakkal lefújva + műanyagfelületek sötétzöld, + szívócsatorna mellső gyűrű olajbarna, kb. USA olive drab szín (ez nem festett, hanem galvanizált felület, tehát nem kopott, csak idővel szürkés-zöldre fakult), a gépszám kerekített sarkú szögletes alakzat, fehér keretben piros 2. PG-javítás után orrgyűrű olajbarna, műanyagfelületek sötétzöld, a többi ezüst + lakkozás, a gépszám ugyanolyan színekkel, de kerekített alakú 3. orrgyűrű olajbarna/fakult szürkés-zöld v. zöldesbarna, terepszínű álcázófestés többféle hasonló mintával, de festékváltás miatt más volt a fakulása a kétféle festéknek, gépszám kerekített A fentiekből kiderül, hogy amelyik gép megérte a terepszínt, az mindkét korábbi festéssel létezett. Mivel a gépszámokat a saját gyári számuk utolsó négy számjegyéből képezték, az oldalszám így soha nem változott, amivel született, azzal "halt meg". Üdv R. | |||||
joci232 | Adatlap | 371855 | 2010. november 11. 16:55 | ||
Uraim! A itt felsorolt MIG 21 MF-ekből melyik volt korábban ezüst? ahol ugyanez volt az oldalszáma (és nem szögletes volt a szám hanem már a kerek)? 9606;4405;9510 | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371854 | 2010. november 8. 22:19 | ||
www.facebook.com/album.php
www.facebook.com/album.php Alakul ez lassacskán :-) (Csakhát az ár döntő lehet számomra, meg szerintem sok más makettezőnek is:( ) | |||||
búza | Adatlap | 371853 | 2010. november 8. 21:33 | ||
Sziasztok! A két belső tartó leszerelése nem jelentős üzag megtakarítás, de nem is ezt írtam, hanem azt, hogy a külső tartóra szerelt pótosba a hazai pénzért lehet tankolni és nem euróért. Ez azért lényeges különbség lehet!:-))) A tartókat leszerelni egyébként egy pár csavar ki-be, két anya meg egy elektromos csati, max. 20 perc/db. Ebben benne van egy kávé-cigi szünet is. Fel ugyanennyi, mondjuk ott kávé cigi nélkül. A kérdésem viszont: hol vannak a hunavián PG.-s fotók? Üdv: Búza | |||||
lacipapa | Adatlap | 371852 | 2010. november 8. 21:27 | ||
Pedig azok jó régen ott vannak.Én már három éve onnan dolgozok. Jó munkálkodást! | |||||
PETI | Adatlap | 371851 | 2010. november 8. 20:24 | ||
lacipapa, azért azok a PG-s fotók mindent visznek az említett oldalon! Nem is láttam még őket, mostanában nem nézegettem. Üdv | |||||
PETI | Adatlap | 371850 | 2010. november 8. 20:22 | ||
Lacy, köszönöm az anyagot és a leírást! Talán az első fotókon lévő terepmintás gép az, de hát... Nem lehet tudni biztosan. Üdv | |||||
Lacy | Adatlap | 371849 | 2010. november 8. 20:05 | ||
Sziasztok, a román oldalakat böngészve, a saját reptéren tartott bemutatókon is többször repültek belső tartók nélkül. | |||||
lacipapa | Adatlap | 371848 | 2010. november 8. 20:04 | ||
Lacy | Adatlap | 371847 | 2010. november 8. 19:57 | ||
Szia Peti, a háromjegyű oldalszámokat jellemzően a kiképző, átképző, tesztelő alakulatnál használták az oroszok. A Barnauli és a Boriszoglebszki főiskolák kiképző ezredeinél találtam 100 oldalszámú gépet. A fekete fehér fotókon a Moszkvai katonai körzet területén szolgáló Boriszoglebszki iskola állományába tartozó 186. kiképző ezred gépe látható, a hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek végén. Hogy egy gép-e a kettő, azt csak az gyári szám ismeretében lehetne megmondani. Sajnos pocsék minőségű fotó. Repült a szibériai Barnauli iskola 96. kiképző ezredénél is 100-as oldalszámú UTI. Erről szép színes fotók vannak, de úgy látom piros oldalszámokat mellékeltek a maketthez, ezen meg fehér van. No meg ez vagy US, vagy korai UM. Szóval az egyikről van használhatóbb fotó, a másik meg akár piros oldalszámú is lehet. | |||||
st_patrick | Adatlap | 371846 | 2010. november 8. 19:30 | ||
Üdv! Ennyire jelentős üza megtakarítást jelentene a 2 belső tartó leszerelése, hogy megéri a vele járó munkát? | |||||
PETI | Adatlap | 371845 | 2010. november 8. 19:18 | ||
Szia Laci! Nem hinném, hogy az olvtársak fotóztak volna szovjet UM-met mostanában (vagy régebben). Ez egy full orosz gép, s ráadásul nem is tom, hogy létezett-e... De azért gondolom igen, csak nem annyira sűrű darab. :) Üdv | |||||
lacipapa | Adatlap | 371844 | 2010. november 7. 21:05 | ||
Szia Peti! A hunavia.hu-n nézd meg,van egy csomó kép. Szia,Laci | |||||
PETI | Adatlap | 371843 | 2010. november 7. 20:59 | ||
Üdv! Valaki tudna segíteni? A Condor által adott "100"-as oldalszámú szovjet UM-ről keresek fotókat, ha létezett egyáltalán ez a gép. Köszi! | |||||
búza | Adatlap | 371842 | 2010. november 5. 18:20 | ||
Üdv! A másik kettőt otthon hagyták. Azokon a fotókon, amit hirtelen találtam a külső szárny alatti tartó mindig a póttartályé. Gondolom, hosszabb távra, bemutatóra három pótossal közlekednek az olcsó román keró miatt. Idén Kecskeméten is így volt. Üdv: Búza | |||||
Tibcsi | Adatlap | 371841 | 2010. november 5. 17:18 | ||
Nem tudom... ezen megvan mind a négy. www.jetfly.hu/rovatok/legter/2005airshow/repulonap_2008_galeria/Kecskemet_2008_MiG-21-04.jpg | |||||
st_patrick | Adatlap | 371840 | 2010. november 5. 17:08 | ||
Üdv Mindenkinek! A Lancer ürügyén: amikor először hozták el a kecskeméti repnapra, egy szürke festésű elfogóváltozatot állítottak ki. Ezt tudtommal az MF-ből építették át, de a szárnyak alatt csak 1-1, tehát összesen 2 pilon volt, plusz a törzsalatti tartó. Az okát azóta sem sikerült kideríteni. Van ötlete valakinek? | |||||
búza | Adatlap | 371838 | 2010. november 4. 17:47 | ||
Szi9a Peti! Mit szeretnél látni? Van egy rakással, mondjuk egyik sem az enyém, de gyűjtöttem. Üdv: Búza | |||||
horvathp | Adatlap | 371837 | 2010. november 4. 16:30 | ||
Üdv! Tudna valaki a 18-as UM-ről taszári képeket adni? A hunavian csak 4 ilyen van az meg nem elég. Kösz Peti | |||||
Xaba | Adatlap | 371836 | 2010. november 3. 11:02 | ||
A gép oldalszáma 329. Fotókat a következő linken találtok: romanian-spotters.forumer.ro/demonstratii-aeriene-2010-f3/ziua-portilor-deschise-la-baza-aeriana-71-campia-turzii-18-iulie-2010-t4507.htm A fotók 2010 július 18-án készültek, az aranysogyéresi 71-es Repülőbázis nyílt napján. Ugyanitt látható a 176-os, amely Kecskeméten repült. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371835 | 2010. november 2. 19:03 | ||
2008-ban Stancu "Gica" Georghe. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371834 | 2010. november 2. 18:11 | ||
Amíg nem olvastam hogy "Kiru", nem igazán tudtam kiről van szó... Pár hónapja még előttünk repült Kecskeméten... 2008-ban vajon ki repülte a LanceR szólót ? | |||||
Monox | Adatlap | 371833 | 2010. november 2. 17:32 | ||
A repülőgép oldalszáma még érdekelne... | |||||
xaba | Adatlap | 371832 | 2010. november 2. 10:52 | ||
A pilóták: Chirita Kiru Laurentiu ezredes és Avram Sorin alezredes. Chirita ezredest jol ismeri a magyar közönség, többször repült bemutatót Kecskeméten (2010-ben Motorga Adrian-nal). Emlékezetül: www.youtube.com/watch Kiru 1:15-kor látható, a kép jobboldalán, napszemüveggel www.youtube.com/watch belső felvétel, Kiruval a főszerepben Nyugodjanak békében! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 371831 | 2010. november 1. 18:56 | ||
migi | Adatlap | 371830 | 2010. november 1. 12:26 | ||
lacipapa | Adatlap | 371829 | 2010. október 31. 18:19 | ||
Szervusztok! Keresek Mig-21 PF-et,1:48-ban,lehetőleg Academy. Csak olyan érdekel ami nincs megkezdve. lacipapa1947@gmail.com | |||||
Neo954 | Adatlap | 371828 | 2010. október 31. 09:21 | ||
Szia! Ha házilag akarod megépíteni akkor a legtartósabb a fa. Valamilyen puha fából kifaragod és kész. Énis tervezgetek egy 1:12-es Mig-23-ast, de majd ha sok időm lesz :) Nem gyártanak 1:48-ban f-13-as, hogy házilag gondolod az építést? Üdv.:Neo | |||||
lacipapa | Adatlap | 371827 | 2010. október 31. 07:15 | ||
Szervuszto! MiG-21 F-13-ast szeretnép épiteni,1:48-ban.Atanácsotokat kérem,miből és honnan? Ha valaki épitett ilyet,vagy tud hasznositható zanácsot adni ,kérem ne tartsa magába. Előre is köszönöm. lacipapa1947@gmail.com | |||||
Neo954 | Adatlap | 371826 | 2010. október 30. 23:55 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék, nincs-e valakinek 1:72-ben 21 PF eladó? Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 371825 | 2010. október 30. 21:47 | ||
Köszi a Képeket! Ilyen érdekes kopott itt ott átfestve lesz :) Üdv.:Neo | |||||
migi | Adatlap | 371824 | 2010. október 30. 21:42 | ||
Neo954 | Adatlap | 371823 | 2010. október 30. 21:25 | ||
Sziasztok! Segítséget szeretnék tőletek kérni! A 7011-esről kellene felűről kép mert a szárnyát nem látom a fotókon. Nem az újrafestett repnapi, hanem az előtte lévő festésről. Előre is köszi! Üdv.:Neo |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia Monox!
Valószínűleg igazad van, mert ez a fotó is abból a tíz gépes sorból van, amit említettem. Jó lenne még fotókat látni, vagy az ezüstre festett gépekről, vagy a csapatfestettekről.
A lakk a gépek felületét védi a mechanikus sérülésektől és a fémet az oxidációtól. Az nekem teljesen biztos, hogy a 9606 csak lakkozva volt, a PG.-ben a fúvócső titán áramvonalazó burkolatát nem festették ezüstre, de az alumínium felületeket igen és a vízszintes vezérsík alatti terület az alu. Az egész lakkozást nem kell leszedni a gépről, csak a szívócsatorna két lemezéét, aztán az újralakkozás után a számot felfújni és már kész is. A seregben, Kecskeméten csináltak ennél nagyobb marhaságot is. Pl. valamilyen miniszteri szemlére kipakolták a gépeket, de az U, UM, F-13 meg aZ MF másképpen tartja az orrát, ezért felfújták az orrfutókat, hogy egyvonalban legyenek!
Találtam egy képet a 8202-ről és nem tudom eldönteni, hogy a korai PG. festés, vagy csapatnál lett fújva? Ez nincs benne a tizes sorban.
Nincs valami más nézeted róla?
Üdv: Búza