/ Fórumok /

MIG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 370179 2009. április 28. 20:03
Válasz erre
Rumcájsz_52

Az igazság odaát van :-))
A-3 370178 2009. április 28. 17:11
Válasz erre
Mindkettő igazi, de az első az enyém. Légyszives kűldj egy telefonos elérhetőséget és felhívlak!
Üdv!
A-3
beczl 370177 2009. április 28. 11:46
Válasz erre
Üdv,

Előre is köszönöm. A HA-UTI honlapján két név illetve elérhetőség is szerepel, melyik az "igazi"? :-)

Üdv,
beczl (beczl@tvn.hu)
romeo 370176 2009. április 27. 12:00
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!
A-3 370175 2009. április 25. 18:46
Válasz erre
Kitudlak segíteni egy KM-1 nagyjavítási TU-val amit másolásra szivesen átadok neked ingyen, bérmentve. Elérhetőségem a HA-UTI honlapján is megtalálható.
Üdv! A-3
Lacy 370174 2009. április 25. 09:48
Válasz erre
Szia Monox,

gondoltam azért is nem részleteznem a mennyiségeket. A múzeumban, és az általad felrakott képeken látható 26105-ös gép Mig-21R típus. A 22805-ös és a 22818-as Mig-21M.

Ha valahol furcsa Jugó felderítő gépeket lát az ember, akkor annak az az oka, hogy 1984-ben a megmarad Mig-21MF gépeket felderítővé alakították át nyugati eszközökkel. Aztán 2003 után maradék Mig-21R kivonása után felderítővé alakított Mig-21M vette át a szerepkört.

Az M/MF adatok pontosak. A 25 Mig-21M mellé pótlásként (hogy két század kijöjjön belőle veszteségek után is, gondolom) vásároltak 6 Mig-21MF-et 1975-ben.
Monox 370173 2009. április 25. 08:56
Válasz erre
Mindez azért érdekelt, mert én eddig kizárólag azt olvastam, hogy a Jugoszláv Légierő csak az F-13-as és bisz típust és a gyakorlógépeit rendszeresítette. Aztán majd leültem egy hete, amikor a múzeumban PFM, M, MF sőt állítólag R változatokkal is találkoztam. (Kissé hibridnek tűnt a R típus.) Bár a 25 M mellett a 6 MF kissé gyanúsnak tűnik.
Lacy 370172 2009. április 24. 19:10
Válasz erre
Yugo Mig-21PFM
Yugo Mig-21PFM

Sziasztok!

Monox, Wrecker, az ex. Jugo Mig-21-esekkel kapcsolatban. A leírt adatok ebben a formában sok helyen megtalálhatóak a neten.

Annyit tennék hozzá, hogy a AirForces Monthhly 2006 júliusi számában Aleksandar Radic írt egy hét oldalas színvonalas cikket a Jugó Mig-21-esekről. Részletezi a típust alkalmazó alakulatok történetét, a körülményeket, éles bevetéseket, stb… Ebben egy kb. 5-10 géppel eltérő számadatokat adott meg a típus változatok mennyiségéről a szerző.

Nem tudom melyik igaz. Az AFM cikk mellet szól, hogy, az egyes típus változatok oldalszámait is részletesen közlik, kitérnek a különböző alváltozatok számaira is. Pl a kis, vagy nagy svancú Mig-21U változatok, illetve a különböző bis alváltozatok mennyiségére.
búza 370171 2009. április 23. 15:08
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek fotója a 21-UM rádióteréről, esetleg a kiemelt álvánnyal?
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 370170 2009. április 23. 14:18
Válasz erre
Szia, Lacy
Továris Gordon szerzői hozzáállásáról nagyjából egyetértünk, egyébként köszi a pontosabb gyártási adatokat
Üdv R.
Wrecker 370169 2009. április 22. 23:03
Válasz erre
45 mig-21f-13 (1962-1980)
36 mig-21pfm (1968-1992)
12 mig-21r (1970- )
25 mig-21m (1970- )
100 mig-21bis (1977- )
9 mig-21u (1965- )
9 mig-21us (1969- )
35 mig-21um
6 mig-21mf (1975- )
Monox 370168 2009. április 22. 22:33
Válasz erre
Van valakinek információja arról, hogy az ex-Jugoszláv légierő a MiG-21-esek melyik altipusaival rendelkezett, ill., hogy mennyivel?
búza 370167 2009. április 22. 10:34
Válasz erre
Szia Nyugger!
Kenyeres Dénes könyvében olvastam, hogy '80 elején 18+18+22 volt a kecskeméti gépek száma. Ha a másik két ezrednél is hasonló volt akkor az kb.150-160 közötti szám. Azt nem tudom pontosan, hogy ebben az időben az oroszok mivel és mennyivel repültek Mo.-on. Ha csak azzal a darabszámmal, de más 21-es altípussal amit Te alább leírtál, akkor az is száz feletti. Hangsúlyozni szeretném, hogy nem vitatkozni akarok, mert itt nálam sokan sokkal többet tudnak a dologról. Egyébként Mészáros Andris kiadványa kb. 2300 UTI-t sorol fel gyári szám szerint, igaz ezek nem egyidőben repültek. Én ezért tartottam kevésnek az össz tízezres darabszámot.
Lacy 370166 2009. április 22. 09:06
Válasz erre
09
09

Szia Rumcájsz,

Jefim Gordon könyveiről annyit, hogy hasznosak érdekesek, sokszor jó olvasni őket, de engem nagyon zavar hogy csak össze van dobálva. Olyan adatokat látok bennük, amelyeket én is olvastam itt-ott a neten. De már évekkel ezelőtt kiderült, hogy hibás vagy ellentmondó adatok. Ő viszont látszólag gondolkodás nélkül bemásolja még akkor is ha láthatóan ellent mond annak amik két oldallal korábban írt. Persze ha fél évente ki kell adni egy új könyvet, akkor érthető hogy nem nézz utána csak összemásol sok adatot, találgat aztán jöhet a következő könyv. Ez a Jefim Gordon könyvekben megjelent képekre is igaz.

De vannak más nem nyugati (Cseh, Lengyel, Bulgár, Orosz, Ukrán), igényes utóbbi éveken megjelent szakkiadványok. Ezekben jóval kevesebb ellentmondást találok. Ilyenek például a Cseh 4+ publication újabb és a Jakab kiadó könyvei. Igényes, nem túlzó és jól összeszedett munkák. De ilyen a Nyugger által említett Finn kiadvány. Hiszen ki ismerné jobban az adott ország típusai, mint egy nemzeti szakíró.

A korai Mig-21-as tipus gyártási adatait a 4+ publication Mig-21F/U kiadványából vettem.
beczl 370165 2009. április 22. 07:43
Válasz erre
Üdv,

Köszönöm, akkor május első szombatján megpróbálkozom vele. :-)
Rumcájsz_52 370164 2009. április 22. 07:35
Válasz erre
hondarider, beczl
Repülés Baráti Kör minden hónap első szombatján, de az új rend szerint DÉLI TIZENKETTŐTŐL!
Levix 370163 2009. április 22. 00:12
Válasz erre
en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21
Jól össze van szedve. Nyilván a pontos darabszámon nem érdemes rágódni, de azért a nagyságrend valszeg stimmel, semmiképpen nem lehetett az F-13-asból több ezres darabszám.

Hogy a 80-as években mit írtak a nyugati kiadványok, itt egy példa. The Pocket Guide of Military Aircraft 1986 Asszongya, Hungary 60 MiG-23 három században, 116 MiG-21 hat században és egy vadászbombázó, 36 Szu-22. stb.

Vagy 1987 Flight Archive
www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1987/1987%20-%202510.html

25 MiG-23 és 30 fölötti Szu-25! Érdekes.
hondarider 370162 2009. április 21. 23:39
Válasz erre
Mindenképp találkoznod kellene Szekeres Gáborral, akinek több rastaurált ülése is van, és otthon van a témában.
Repülés Baráti Köre, minden hónap első szombat délutánján, a Fehérvári úti műv.házban Budapesten.
Rumcájsz_52 370161 2009. április 21. 23:25
Válasz erre
Lacy
Mint irtam volt, a Jefim Gordon-könyv szerint 139 moszkvai gyártású 21F-13-at azonositottak, szerinted csak 93-at gyártottak ott. Én szivesen elhiszem, de mi a forrás? És a kérdés, hol az igazság, megtudjuk-e valaha?
Nyugger 370160 2009. április 21. 23:04
Válasz erre
Búza !

Különösebb felkészülés nélkül: kicsit sok az a 180 db MiG-21! Mint magyar ill. orosz oldalon egy időben. Nálunk -szerintem- alapban 12 harci+3 db UTI volt századonként. Számoljunk, 50 db 21MF 4 rep.századnál repült egyidőben, 15 db 21bis-a + 47 db 21bis-ap 5 repszázadnál volt elosztva. Egyedül a 21PF-nél volt 'nagyobb' létszámú század Taszáron, 20 db gép a pápai ezred leadott gépeivel. MiG-21F-13-s típusból 80 db 6 repszázadnál teljesített szolgálatot az elején UTI-k nélkül. A veszteségek ill. az időben széthúzott beszerzések miatt egyidőben nem volt MiG-21-ből 180 db gépünk.
Igazán egy biztos levéltári adatom van az orosz mennyiségről: 1968-ban az 5.vre.e. Sármellék 38 db 21PF, a 14.vre.e.Kiskunlacháza 35 db 21PF, 515.vre.e. Tököl 33 db MiG-21PF, valamint az 1.vb.e.Kunmadaras rendelkezett még 13 db MiG-21R.-l. UTI-val a vadász ezredeknél ez kb. 40-45 gép. Sem ezelőtt, sem ezután nem volt MiG-21-es típus azonosság mindhárom orosz vadászrepülő ezrednél.
Lacy 370159 2009. április 21. 21:51
Válasz erre
Szia búza, jó gondolat. Folytatva gondolat ébresztést, hátha érdekes nektek.

1968 januárban a Szovjet Frontlégierőnek 38! vadászrepülő ezrede állt hadrendben! Ezek közül 15 ezred települt NDK, Lengyel és Magyar területen.

Ezek közül 33 ezred repült Mig-21PF/PFS/PFM és S vadászgépen. Négy Mig-19-es típuson (egy részben Jak-28-assal), egy pedig még Mig-17-es gépekkel repült.
Lacy 370158 2009. április 21. 21:40
Válasz erre
Hello, Rumcájsz_52.

Ne találgass, jól hangzik, de nem érdemes. Konkrétan Gorkijban 513 F-13-ast, Moszkvában pedig csak 93 darab F-13-as gyártottak. Ez mindössze 606 darab F-13-as, nem több. Ez gyári adat, és nem találgatás!
búza 370157 2009. április 21. 21:18
Válasz erre
Sziasztok!
Számokkal nem szeretnék vitatkozni, csak úgy gondolat indítónak!
Csak Mo.-on 3 magyar vadászrepülő- ezered + az oroszok repülték egyidőben a 21-est. Ha a 12 + 4 tartalék + 4 UTI hozzávetőleges sémát alkalmazzuk századonként akkor magyar részről egyidőben kb.180 gépről beszélünk + minimum ugyanennyi oroszról. Nyilván pl. az NDK felállása egy kicsit más volt. Ha jól emlékszem egy 75'-ös Jane's -ben a szovjet légi hadseregek MIG-21-es állománya területenként ezres nagyságrendű volt.
Egyszóval: azt gondolom, hogy teljesen valós számot már sohasem fogunk tudni, mint ahogy a variációk száma sem lesz teljes soha. SAJNOS!
RonnieFrown 370156 2009. április 21. 21:12
Válasz erre
Beczl,

Egy ilyen ules nalam is van, de sajnos szinten meglehetosen hianyos allapotban. Erdekelne, hogy a gyujtogetes soran esetleg kerult-e hozzad olyan darab, amire nincs szukseged es hajlando volnal elboltolni. Kuldj mail-t: grasswax@yahoo.com
koszi
Rumcájsz_52 370155 2009. április 21. 20:45
Válasz erre
Levix
Az általad felrakott táblázat csak a gorkiji gyártású gépekre vonatkozik, a 21-est viszont Moszkvában is gyártották. Az 513 gorkiji gyártású gépből gyári szám és rendszeresítő légierő szerint azonositva 109 F-13 változat van felsorolva az új Jefim Gordon könyvben, ez csak alig 20%. Ezután azonosítanak ugyanígy 139 moszkvai gyártású gépet. Ha azt feltételezzük, hogy kb. azonos arányban azonosította sikeresen a szerző a moszkvai és a gorkiji gyártású gépeket, akkor ez kb. 670 Moszkvában gyártott gépet jelent. Ezeket összegezve, meg hozzáadva a 194 cseh gyártású F-13-at, 1377 pédányt kapunk, ami szerintem kb. 1200-1600 közötti becslésre ad lehetőséget, plusz az ismeretlen számú kínai gyártás, de szerintem ezzel együtt is a max. olyan kétezer körüli lehet. Még egy kicsit azért turkálok a papirjaimban, hátha találok valami pontosabbat.
üdv R.
beczl 370154 2009. április 21. 19:03
Válasz erre
KM-1M_Szolnok

KM-1M_Szolnok
KM-1M_Szolnok

Üdv,

Azért néz ki ilyen "jól" mert már erősen fel van újítva. :-) Sajnos a munkám végett nem tudok eljutni Szolnokra, de egy ismerős pont vasárnap készített képeket számomra a szolnoki ülésről. Sajnos az egy régebbi típus és nem komplett, szintén sok dolog hiányzik róla. :-(

A története:

Maga az ülés a 3547-es biszé, a vaterán sikerült rá szert tennem közepes állapotban. Az ülőpárna és háttámla pedig a 2001 oldalszámú 1988.06.10 lezuhant Mig-21bisz-é.

Szerencsémre magam is az MH kötelékében szolgáltam 12évig és egy nyugdíjas katonákkal "teli" házban lakom Veszprémben, így némi utánajárás után kerültek elő a pincékből, garázsokból dolgok. :-) Sikerült szereznem hozzá hevederzetet (igaz régebbi KM-1 üléshez való), ejtőernyőtokot, PPK-1 időzítőt, fogantyúkat stb..., de még elég sok dolog hiányzik, illetve információ hiányában nem tudom, hogy mit keressek, mert azt mégsem mondhatom, hogy ilyen izét keresek! :-)
Monox 370153 2009. április 21. 15:30
Válasz erre
Beczl!

Előljáróban gratulálok a szerencsédhez, hogy ilyen mementót tartogathatsz a szobádban.
Bár ránézésre is jó állapotúnak tűnik az ülés, ha felújítás szükségeltetne, szerintem látogass ki szolnokra. Ott is ki van állítva egy szintén kilőtt ülés (és róla sem mondaná ezt meg senki) és szerintem, ha ott rákérdezel Nagy Andrásra, mindenben fog tudni neked segíteni.

Ui: Vágom, hogy ilyet nem illik kérdezni de mindez, hogy sikerült?
beczl 370152 2009. április 21. 13:05
Válasz erre
3547 KM-1M

3547 KM-1M
3547 KM-1M

Üdvözletem,

Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez.

Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel)

,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném.

Üdvözlettel,
beczl
beczl 370151 2009. április 21. 13:05
Válasz erre
3547 KM-1M

3547 KM-1M
3547 KM-1M

Üdvözletem,

Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez.

Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel)

,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném.

Üdvözlettel,
beczl
Levix 370150 2009. április 21. 08:12
Válasz erre
mennyiseg
mennyiseg

10158 az összes legyártott 21-es

+194 F-13 Csehszlovákiában és kb 2400 mindenféle kínai változat Kínában. Az Aerofax kiadvány szerint.

Több ezer F-13-asról a gyártó sem tud!
Levix 370149 2009. április 21. 08:01
Válasz erre
Monox!

Azt állítod, hogy az F-13-as változatot minden 21-es üzemeltető repülte? Ez nem igaz.
Levixhu 370148 2009. április 21. 07:52
Válasz erre
01
01
01_resize
01_resize
27
27
59_resize
59_resize

Pár kép.
Wrecker 370147 2009. április 20. 22:59
Válasz erre
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban:

Mig-21F-12 a Finnországnak gyártott F-13, más SZRO válaszadó volt benne mint a Mig-21F-13-okban.

Így talán már érthető is.
Wrecker 370146 2009. április 20. 22:55
Válasz erre
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban:

MiG–21F–12: a Finnországnak gyártott F–13. Más SZRO válaszadó volt benne, mint az F–13-ban
Lacy 370145 2009. április 20. 21:39
Válasz erre
F_1
F_1
F_2
F_2
F_3
F_3

Sziasztok, itt van két Irakban kiállított kis svancú gép. (A két gép nem ugyanaz!)

Plusz egy kubai láthatóan kis svancú gép

Nyugger: az a Finn könyv valóban nagyon precíz, igényes munka.
Nyugger 370144 2009. április 20. 20:09
Válasz erre
Sziasztok,

MiG-21 in Finnish Ar Force könyvben a típus pontos megnevezése : MiG-21F-13,74-es típus, 22 db volt rendszeresítve, 1 db NR-30-s gpá. volt a gép jobb oldalán. Minden gépről van min. 2-3 fotó /!/ nem volt 2 gpá.-s változat náluk.
juge75 370143 2009. április 20. 16:38
Válasz erre
Én két ágyús verziót láttam.
Különlegesség, ezért maradt meg bennem.
Monox 370142 2009. április 20. 15:59
Válasz erre
Levix: MiG-21F-13-as alváltozatra gondoltam.

Juge75: Még arra gondoltam, hogy a finn gépek pontos típusjelzése MiG-21F-12-es volt 74-es típuskód alatt. Konkrétan nem tudom, hogy az elnevezés milyen műszaki változásokat takar, ill. takar-e egyáltalán?

Egyébként ha megnézzük Migi és ugyanonnan Wrecker képeit, látható, hogy bár jellegzetes korai F (72) típusjegyeket visel, de gépágyú speciel csak egy oldalon van benne.
juge75 370141 2009. április 20. 15:29
Válasz erre
Akkor elnézést kérek, valószinüleg ezeket láttam..
Levix 370140 2009. április 20. 15:28
Válasz erre
de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is.

Ezt hogy kell érteni? Mit repült minden 21-est üzemeltető ország? És repüli ma is?
VO101_Papi 370139 2009. április 20. 15:21
Válasz erre
ha jól tudom, akkor a finn gépek 74-es gyártmányúak voltak, külön kérésre lettek 2 gépágyúsak
juge75 370138 2009. április 20. 10:28
Válasz erre
Két gépágyús verzió, képem per pillanat nincs.
Nagy bandinál láttam egy könyvében.
Monox 370137 2009. április 20. 07:57
Válasz erre
juge75 370136 2009. április 19. 21:02
Válasz erre
Monox 370135 2009. április 19. 20:34
Válasz erre
Valójában a több ezres példányszám egy korai Makettstúdióban megjelent adat volt, ahol az 74-es típust a 96-ossal (MF) együtt több ezresre datálták. Hogy valóban így van-e ezt más magyar nyelvű forrás még nem igazolta, de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ez közel 60 ország. Ha valóban csak kb. 700 készült volna ez országonként 11,6 gépet jelent, márpedig ez a gépszám csak az világvégi háborús övezetekben képzelhető el. Ismételem stabil forrás nincs a kezemben, de ennek ismeretében részemről hihetőnek látszik a több ezres darabszám.

Nyugger!

Bocsika, tévesztettem.
Lengyelország sosem készített MiG-21-est (megtették helyettük a Csehek), az Indiai MiG-21MF licensszel (ami nem mellesleg nagyon sok európai országba eljutott) kavartam össze a dolgot.

A fent említett kiadványt Zsák Ferenc írta, aki nagyon sokat tett a Magyar Légierő szerkezetének kiderítéséért. Bár a kiadvány a korai mivolta miatt még tartalmaz sok pontatlanságot, alapvetően egy jól használható forrásanyagnak tekinthető. Nézzétek meg itt:

kep.tar.hu/greatplanes/50028577
Lacy 370134 2009. április 19. 20:00
Válasz erre
Szia Monox!

Több ezer Mig-21F-13-asról nem tudok. Számomra az alábbi gyártási adatok ismertek:

Mig-21F (72) - 93 darab
83. db. Gorkij 1959-60
10. db. Tbilisi 1958
(Plusz 07. db. prototípus (65-ös) Tbilisi 1957)

Mig-21F-13 (74) – 606 darab
513. db. Gorkij 1960-62
93. db. Moszkva 1962-65

Ez mindössze 699. db. 72-es és 74-es változat, ami messze van a több ezertől.

Ebből exportra került:
kb. 300. db. Európába 1961-64
kb. 300. db. Mig-21F-13 Other world 1962-65

Szóval igazából nem sok maradt az Oroszoknál. Ismerve a korai veszteségi arányokat, már csak néhány iskola kiképző ezredénél maradt a változatból a hatvanas évek második felére. Azok is vegyesen 72-es és 74-es változtatok egy ezreden belül.

A exportált 72-esekkel kapcsolatban én is csak arról nyilatkozok, amelyről fotót látok. De tény, hogy nincs sok belőle.
Nyugger 370133 2009. április 19. 18:53
Válasz erre
Monox,
Biztos ez a lengyel gyártás? LIM-X ? Légyszi kicsit bővebben.
Monox 370132 2009. április 19. 18:19
Válasz erre
Lacy, ki kell igazítsalak. A MiG-21F-13-as 74-es típusból, amiből hozzánk is jött 80 darab, több ezer darabot gyártottak csak a Szovjetúnióban (ehhez jön még a Lengyel a Cseh és a Kínai lincesz). Az F típus azt hiszem a 72-es gyártmánykódot viselte (nincs előttem a tudomány) és nagyon ritkán lehet látni fotót róla. Az, hogy a 74-esből vegyesen küldtek újat, használtat az könnyen elképzelhető, főleg az araboknál, a háborúk idején. De 72-es típust, főleg nem vörös csillaggal semmilyen irodalomben nem találtam még soha.
Lacy 370131 2009. április 18. 22:55
Válasz erre
Hello, a Mig-21F-13-asbol meglepoen keveset gyartottak. Igy tobb importalo orszag hasznalt gepeket kapott, esetleg koztuk par regi F valtozatot. Oroszok is vegyesen hasznaltak sokszor. Irakban nem ez az egyetlen mezei F valtozat, tobbrol is volt foto. De pl Kuba is hasznalt gepeket kapott, es fotok szerint ott is volt mezei F valtozat a hatvanas evekben.

De az is lehet, hogy csak foldi kepzesre adtak at az Oroszok repkeptelen sima F valtozatokat.
Wrecker 370130 2009. április 18. 22:06
Válasz erre
Mig Jet Wreck
Mig Jet Wreck

Ugyanez a gép "felülnézetből"...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.