<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Cébés | Adatlap | 368696 | 2008. március 23. 22:08 | ||
mig23papa | Adatlap | 368695 | 2008. március 23. 21:14 | ||
migi | Adatlap | 368694 | 2008. március 23. 20:28 | ||
Monox | Adatlap | 368693 | 2008. március 23. 17:36 | ||
Egy kis kronológia a tüzépes MiG-21-esről: Az első képen világosan kivehető a gép és az oldalszáma, valamint az, hogy a többi géphez hasonlóan üvegezett a kabin mögötti rész. A második kép Vecsésen készült az akkori Földi telepen. A kép az Aeromagazinból származik. Látható, hogy házilagosan be van lemezelve a kabin mögötti rész. A harmadik kép Alsónémetiből származik, 1997-ből. Itt a perdöntő bizonyíték a gépre nézve: az orrgyűrűtől az orrfutó aknáig le van pótolva a lemezelés. Ez egy teljesen egyéni vonása ennek a gépnek. A negyedik kép Szekszárdon készült 2005.08.09.-én. Jól látható az orr alatti "varrat" csakúgy mint az Alsónémeti telepen. Telejesen azonos a kettő. Az ötödik kép pedig a bizonyosság a házilagos kabin mögötti lemezelésre. A repülőgép valóban Debrecenből került Vecsésre. 1976-ban repült utoljára. | |||||
SHBalage | Adatlap | 368692 | 2008. március 23. 16:50 | ||
migi | Adatlap | 368691 | 2008. március 23. 16:32 | ||
Ha figyelmesen nézitek az 1 számú képet és kinagyitva akkor látszik a lemez szine más mint a többié és a széle olyan mintha rálenne peremezve a gépre. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368690 | 2008. március 23. 16:26 | ||
Rumcájsz Akkor lehet hogy ezt a gépet láttam amikor réges-régen Debrecenbe jártam ha tudtam volna hogy nem kell a debrecenieknek elhozhattam volna akár én is , nem? | |||||
migi | Adatlap | 368689 | 2008. március 23. 15:56 | ||
És belemezelték a kabin hátulját ? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368688 | 2008. március 23. 14:58 | ||
Ha az eredeti gépszám "308" volt, akkor egy Debrecen-környéki haditechnikai parkból került először Vecsésre /Földi Sándor tulajdonába/, onnan Alsónémedibe /tulaj ua./, innen Szekszárdra reklámhordozónak. | |||||
Monox | Adatlap | 368687 | 2008. március 23. 14:48 | ||
A tüzéptelepen lévő gép Szekszárd előtt van Alsónyék irányban a főút mellett közvetlenül. Előszőr és utoljára 2005. augusztusában láttam, azóta nem tudom meg van-e még. A gép a Magyar Légierő gépe volt, 308-as oldalszámra hallgatott és szintén Földi Sándor "gondoskodásából" szabadult ki. A 0220-as gép a Cshszlovák légierőt erősítette. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368686 | 2008. március 23. 14:42 | ||
Azt csak a tulaj tudja, de persze kérdés, hogy megmondja-e? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368685 | 2008. március 23. 14:05 | ||
Rumcájsz engem csak egy dolog érdekel, hogyan került oda ahol most van ? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368684 | 2008. március 23. 14:02 | ||
Egyértelmű,hogy cseh gyártású változat, /valójában S-107 a cseh tiusjelzése/, mivel a kabintető mögött nem plexi, hanem lemezburkolat van. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368683 | 2008. március 23. 13:46 | ||
kösz már megyek is érte :-) | |||||
migi | Adatlap | 368682 | 2008. március 23. 13:34 | ||
Szekszárdon van | |||||
mig23papa | Adatlap | 368681 | 2008. március 23. 13:06 | ||
migi hol van ez a telep, lehet tudni? amúgy jó magyar szokás szerint eladjuk külfüldre amink van (pápai gépek) és veszünk helyette külföldről másikat | |||||
migi | Adatlap | 368680 | 2008. március 23. 11:48 | ||
Nem ez egy cseh gép volt , de hogy került hozzánk ? valamikor olvastam egy tüzépen lévő csehektől hozott f-13 ról a kerités fölött volt valamilyen szerkezeten , de azon nincs szám és a cseh variáns. Lehet hogy külföldről be lehet hozni magáncélra igy gépet? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368679 | 2008. március 23. 10:53 | ||
Monox 0220 milyen oldalszám ez, magyar gépen használták? | |||||
Monox | Adatlap | 368678 | 2008. március 23. 09:20 | ||
Valószínűnek látszik valóban... Adja Isten! :) | |||||
migi | Adatlap | 368677 | 2008. március 23. 09:01 | ||
Szerintem meg most ő van ott a háttérben Tökölön | |||||
Monox | Adatlap | 368676 | 2008. március 22. 23:45 | ||
migi | Adatlap | 368675 | 2008. március 22. 20:18 | ||
Azt hiszem ez a gép meguszta a szétvágást , de hogy volt az a kecskeméti dolog? | |||||
Monox | Adatlap | 368674 | 2008. március 22. 19:45 | ||
Nem tudni mi okból, de valóban egyes Csehszlovák MiG-21F-13-asnak, sőt PF-nek is zöld színű a kabinja. Magyarországon a már elsíratott Alsónémeti telepen is volt egy belőlük, a Kecskemétről bravúrosan megléptetett 0220-as gép személyében. Ez a fotó erről a gépről készült. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368673 | 2008. március 22. 18:01 | ||
mig23papa! Írtam egy emailt,majd nézd meg légyszi! üdv cseka76 | |||||
migi | Adatlap | 368672 | 2008. március 22. 17:34 | ||
Laci , nem erre gondoltam a magyar gépekre , nem lehetett a cseheknek zöld belsejű változata ,amiben más volt a megvilágitás is ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368671 | 2008. március 22. 17:29 | ||
migi magyar PF kabin színe ilyen volt, és ez tuti, ültem benne éppen eleget :-) | |||||
migi | Adatlap | 368670 | 2008. március 22. 17:19 | ||
Nem sürgetni akartalak ,csak gondoltam a hátha elfelejtetted ,meg az öröm apai teendők miatt nem ez volt az legelső gondod. A kabin szinek : érdekes rendeltem az eduardtól 21-PF komplett kabinbelső rézmaratást és az is zöld szinű . | |||||
mig23papa | Adatlap | 368669 | 2008. március 22. 16:50 | ||
azt hiszem megtaláltam végre az eredeti képet is erről a gépről A háttérben látható tornyot (ügyeletes mérnök használta) Pápáról szállították Mezőkövesdre, közúton, alig mádfél nap alatt oda is ért, mert a Kraz ami húzta a trélert bedöglött, Zs. Kovács József (zs Papa) és Szabó József (tyimofej) voltak az áldozatai ennek a csodás útnak. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 368668 | 2008. március 22. 16:14 | ||
Egy kis videó a 22+02-es német 21-esről. Ezt a gépet lehet megépíteni a Revell 32-es MiG-21 makettjéből. (nekem is megvan:)) www.youtube.com/watch | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368667 | 2008. március 22. 16:10 | ||
Érdekes, hogy az utolsó két fotón 21F kabin látható, de ez a zöld festés ezen a tipuson nem volt, a kabin eredeti szine középszürke volt. Kiváncsi lennék, hogy az átfestés csak a múzeumi kiállitásra történt-e, vagy már üzemeltetés közben.Ehhez ugyanis tudni kell, hogy a szürke kabin belső világitása lila/ibolya fényű volt, mig a zöld kabin vörös fényű világitást kapott/legalábbis gyárilag igy jöttek ki a gépek, aztán nálunk is átfestették pl. az Albatrosok kabinját zöldre, a világitás meg maradt/. | |||||
Monox | Adatlap | 368666 | 2008. március 22. 15:55 | ||
Magyarországon is voltak (még 2004-ben legalábbis) kabinmetszetek alkalmazásban. Az első képet 2004.03.05.-én készítettem a szolnoki nyílt napon. Ez a kabin a balesetben megsemmisült 4029-es oldaszámú MiG-21biszé volt. Ebben a műhelyben a hajtómű indítást gyakoroltatták vele egy Commodore 64-es számítógép és egy Junoszty TV segítségével. A többi kép a csehországi Vyskow-ból és Prága Kbely-ből valók, vélhetően azonos rendeltettéssel. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368665 | 2008. március 22. 15:33 | ||
Kerestem, keresem, de sajnos még nem találtam meg, sorry meg elnézést, mihelyt előke-rül, azonnal postázom, üdv L. | |||||
Monox | Adatlap | 368664 | 2008. március 22. 15:32 | ||
MiG-23papa! http://www.airliners.net/search/photo.search?®search=503&nr_of_rows=42&first_this_page=30&page_limit=15&sort_order=photo_id+DESC&nr_pages=3 Ezen link tanúsága szerint Farnborough-ban. A terepszínűre maszatolva pedig Cosford-ban. Nem semmi amibe belefogtál csak egy kicsit csendesen aggódok, hogy nem vagy te ehhez egymagad túl kevés? Jó lenne, ha a lángvágót valamiképp meg lehetne úszni, ha ez sikerül egy kicsit a te műved is lenne. Azt viszont fenntartom, hogy amíg valamit is meg lehet menteni, addog sosem szabad feladni. Viszont a széllel szemben sem nagyon lehet pisilni. Néha azon merengek, hogy egy napon minden jóra fordul. | |||||
migi | Adatlap | 368662 | 2008. március 22. 14:41 | ||
Néha szeretnék valakiknek valamilyen rokana lenni | |||||
mig23papa | Adatlap | 368661 | 2008. március 22. 14:38 | ||
mig23papa | Adatlap | 368660 | 2008. március 22. 14:25 | ||
Monox biztos hogy amerikába került a 1602-es Talán nem untatok senkit a következő bejegyzésemmel. Megkaptam végre a várva vár választ a "mi lesz a sorsa a Pápán tárolt gépeknek:" levelemre. Eddig is gyanítottam, hogy valami sumákolás van a gépek körül, de mostanra már egyértelművé vált számomra. Dióhéjban a következő történt szerintem. A gépek a leállítás után valamikor az ÁPVRT tulajdonába kerültek. Ez egy 100%-ban állami tulajdonban lévő cég volt. Innen átkerült a HM Arzenál Elektromechanikai ZRt. kezelésébe. Ez is egy 100%-ban állami tulajdonban lévő cég volt. Egy darabig, mert érdekes módon a cég 49 %.os részesedése (lehet, hogy nem igazán törvényes módon) egyszer csak magántulajdonba került. Szerintetek ki vehette meg azt a 49%-ot? Gondolom azok akik eddig is kezelték államilag a rájuk bízott holmikat. Na már most, szerintem az állami tulagdonban maradt 51% papiron eladta (ingyen átjátszotta) a 49%-nak a gépeket. Tuti, hogy mind a kettő élén ugyanazok az emberkék állnak. Miután megtörtént az üzlet, már jogilag nem kutatható, (min amire a mellékelt levelükben is büszkén hivatkoznak) hogy az új tulajdonos mit kezdhet a gépekkel. Gondolom nem kevés haszonnal túl akar adni rajta, bár még az is előfordulhat, hogy az egész magánosítás előtt már megvoltak a biztos vevők a gépekre. Egy előbbi levelezésből annyi kiderült hogy a Solar Kft-nek adták el további értékesítésre, de erre nem igazén válaszoltak hogy ki is ez a a Solar Kft. Lehet hogy valamelyik rokon gyereké, mint ahogy szokott lenni ez ebben az országban. Érthetőség kedvéért bemásolom azt a levelemet ide amire a mellékelt képen látható választ kaptam. Válaszukból egyértelműen látszik hogy le akarnak rázni, ami nem igazán fog sikerülni. Egyelőre még nem tárom a sajtó nagy nyilvánossága elé a szerintem nem igazán törvényes akciójukat, megvárom a következő levelemre írt válaszukat. Tehát, íme az a bizonyos levelem, amire egyszerűen nem válaszoltak, mindenféle paragrafusokra hivatkozva kikerülve azt. "" Tisztelt Bese Ferenc vezérigazgató Úr! Hivatkozva Dr. Gömbös János miniszteri biztos levelére, a mellékelt újságcikkre, valamint a személyes adatok védelméről és a közérdekűadatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre, kérem szíveskedjen tájékoztatást adni, hogy a pápai repülőtér területén tárolt leselejtezett repülőgépeket, milyen összegért vásárolták meg a magyar államtól? (mivel azok addig annak a tulajdonában voltak) Amennyiben rendelkeznek ilyen adatokkal, akkor részletes repülőgép oldalszám szerinti összegeket kérek. A következő kérdésem, hogy a Honvédelmi Minisztérium tulajdonában lévő HM Arzenál Zrt 49 %-os kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése során , ezen tulajdonrésznek ki vagy kik lettek a jelenlegi tulajdonosai, és azt miért csak meghívásos zárt pályázat során nyerhették el, annak ellenére hogy a tervek szerint nyilvános tender keretében kívánták azt értékesíteni.A Magyar Hírlap információi szerint nem elképzelhetetlen, hogy a cég 49 %-os kisebbségi részvénycsomagját egy áttételesen orosz érdekcsoport szerezhette meg. Szíveskedjen arról is tájékoztatást adni, hogy ezen repülőgépeket, milyen összegért adta el a HM Arzenál Zrt tovább értékesítésre a Solar Kft. részére, és ezen Kft milyen számon van bejegyezve a cégbíróság nyilvántartásában, van -e a tulajdonosai között jelenlegi vagy egykori (nyugállományú) magasrangú katonatiszt? Kérem Öntől a Solar Kft elérhetőségeit, mivel velük is kapcsolatba kívánok lépni, információt kérve tőlük, hogy mik a további szándékaik a repülőgépekkel? Várva kimerítő válaszát, tisztelettel : Szűcs László Pápa 2008 03 06 "" Szóval egyelőre itt tartok, mit szóltok hozzá? Laci | |||||
migi | Adatlap | 368659 | 2008. március 22. 14:09 | ||
Igen közben én is megtaláltam Angliában van Farnboroughban . | |||||
Monox | Adatlap | 368658 | 2008. március 22. 13:45 | ||
migi | Adatlap | 368657 | 2008. március 22. 13:40 | ||
Monox | Adatlap | 368656 | 2008. március 22. 13:30 | ||
Migi! Ezt múzeumi kabinrelikviának neveznék szerintem! :)) Minden gépet nem lehet megmenteni de dícéretes, hogy ha már az egészet nem lehet, akkor legalább egyes részeit mentik meg. Csehországban majd minden múzeumban lathatóak ilyenek. | |||||
Monox | Adatlap | 368655 | 2008. március 22. 13:27 | ||
Az itt 602-es számmal látható gépet végül eladták Amerikába. Megúszta a lángvágót - mindannyiunk szerencséjére! | |||||
migi | Adatlap | 368654 | 2008. március 22. 13:26 | ||
Szia És ezt vajon minek neveznék el ? | |||||
Monox | Adatlap | 368653 | 2008. március 22. 13:26 | ||
Egy kicsit súgok nektek. Felvettem az iwiw-en kapcsolatot Kurilla úrral, aki azt mondta nekem, hogy egyes gépeket eladásra szántak. Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva. Hogy ki lett volna a vevő, máig homály fedi. A képen látható, hogy az eredeti állapotú 1601-es gép lényegesen kopottabb állapotban van, mint a mellette álldogáló ismeretlen számú gépek. Nyílván ezek mentek volna a piacra. Az nem derül ki ebből, hogy le vannak festve kályhaezüsttel, v. símán csak megtakarították őket. A festés mellett szól, hogy a 602-es és a 14-es számú gép valaha terepszínű volt, (1602, 1514) sőt a képen nem látható 510-es gép is. Nekem az a gyanúm, hogy ez lehet a kék 10-es. Viszont, hogy ne legyen síma az ügy, van egy képem, amin az 510-es már szétdarabolva látszik, eredeti oldalszámmal - lemezszínűen. Egy másik képen az itt csak 14-es számú gép már 514-esnek látszik, de elehet, hogy az 1-es nem fért rá a képre. Még az is előfordulhat, hogy a gépek két oldalán külömböző számok voltak. Ez lehet, hogy mind igaz de valójában csak okoskodok. Egyedül még migi képén látható 905-ös gép eredetéről lövésem sincs, hogy melyik gép lehetett valaha. Rumcájsz gondolata már nekem is az eszebe jutott miszeint ez az 508-as lehet, de a hivatalos okmányokban és fényképen nincs nyoma, hogy az 508-as Kecskemétre repült volna 1989-ban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368652 | 2008. március 22. 13:21 | ||
Laci igazad van , valóban nem barmolják szét ennyire szállításhoz, azoknak már annyi volt akkor. A spéci utánfutót amit a nyerges vontat, úgy hívták , hogy "kakadu", hogy miért fogalmam sincs | |||||
migi | Adatlap | 368651 | 2008. március 22. 12:46 | ||
Szia Laci Ezen a képen látszik hogy szétkapták ezt a két gépet is,bár én nem értek hozzá de nem hiszem hogy ennyire szétszedik szállitáshoz . Légyszi keresd meg a kisérleti ék jelzés méretét (amit a mi-8-son mértél). Üdv: migi | |||||
mig23papa | Adatlap | 368650 | 2008. március 22. 12:42 | ||
Monox a kérdés valóban érdekes, már beszéltünk erről itt, de nézzük meg a harmadik gépet is, 14 oldalszám nem létezett, és az ötödik gépet is, 602 oldalszám sem létezett, 1602 oldalszám volt most már tényleg meg kéne kérdeznem Tibortól hogy valójában mit is tud ezekről a dolgokról? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368649 | 2008. március 22. 12:33 | ||
Ha a 24 ismert gépszámból levonjuk az ismert külföldre került gépek, a szintén ismert lezuhantakat, a terepszinüre festetteket, és a Taszáron 1989-es számmal kiállitott "505"-ös ,és a két Szolnokra került gép számait,és feltételezzük, hogy a "14"-es a "1514" gépszám, a "602" pedig a "1602" gépszám átfestéséből származik, marad az "508" és a "1601" mint két lehetséges gép. Az okoskodásomat viszont kissé gyengiti, hogy mindkét átfestett gépszám az utolsó PG-javitáson terepszint kapott, itt meg ezüstben viritanak, persze nemcsak a gépszámot, hanemaz egész gépet is át lehetett festeni, de akkor még mindig megmaradt a MIÉRT? Ráadásul még az is előfordulhatott, hogy valamelyik külföldi vevő nem eredeti, hanem módositott számmal kérte a leszállitást, és akkor is borul az egész számitgatásom' | |||||
migi | Adatlap | 368648 | 2008. március 22. 11:21 | ||
Szia Monox Már én is kerestem ezt a témát ,bár én az után érdeklődtem hogy lett kék 10 -es a gépünk . üdv: migi | |||||
Monox | Adatlap | 368647 | 2008. március 22. 11:08 | ||
Tibcsi | Adatlap | 368646 | 2008. március 19. 05:33 | ||
Én is valami ilyesmire gondoltam. De az is eszembe jutott, hogy azt is jelentheti, hogy a 100. a SZU-ból átvett 21-es... bár a rep.óra valószínűbb. :-)) Kösz! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Igen Szekszárdon van.
A negyedik képet lehagytad? (majd én pótolom) Ugyanis ezeket én készítettem...