/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Planes 552940 2014. február 3. 10:48
Válasz erre
Bogesz 552934 2014. február 3. 09:52
Válasz erre
Planes 552691 2014. január 31. 20:30
Válasz erre
Zali! Igen ,valóban,de a tényen nem változtat, amit az iratból kiolvashatunk. Üdv.! Eses SÁndor
Zali 552651 2014. január 31. 13:14
Válasz erre
Planes!

Az én tulajdonomban lévő könyv egy 2. bővített kiadású, a 23. oldalon lévő F és G jelzésű táblázatok a nem rendszeresített repülőgéptípusok és a a Luftwaffe tulajdonában lévő gépek felsorolása. Az általad befotózott oldal ebben a könyvben a 20 oldalon ugyanolyan állapotban megvan.
Üdv!
Zali
Keri 552598 2014. január 30. 21:54
Válasz erre
Várjunk csak,az irat keltezése 12-e.
Nem inkább úgy kellene mondani,hogy a gyár 15-étől tudja biztosítani(leszállítani) a 4 gépet (plusz motorok,cuccok stb) Magyarország részére?
Keri 552590 2014. január 30. 20:59
Válasz erre
De jó,ez nagyon jó!Akkor tényleg kaptunk!
A végén nem azt írja,hogy január 15-TŐL átadott?
Planes 552578 2014. január 30. 19:38
Válasz erre
23.old
23.old

Nekem ez van az említett oldalon
Planes 552571 2014. január 30. 19:04
Válasz erre
Eredeti irat
Eredeti irat

Az irat gyári számokkal,motorszámokkal,hogy ÁTADTÁK 45 JAN 15.-ig.Dessau-ban keltezve,mert a D szubtípusú gépeket CSAK itt gyártották! A Magyar Sasok 23.old. semmi ilyesmi nincs.
Zali 552556 2014. január 30. 17:58
Válasz erre
Hello!

Az SM79 exjugoszláv bombázót elcserélték két db Fiat Cr-42 vadászgépre. Ju-88 D-5/g 3e távolfelderítő gépet tévesen Ju-188 nak nevezték.
Forrás: Punka - Sárhidai: Magyar Sasok című könyvük 23 oldal.

üdv:Ali
migi 552457 2014. január 29. 18:54
Válasz erre
Több helyen is lehet rendelni , csak kérdés mennyire sürgős ,
piratvitorla 552374 2014. január 28. 21:03
Válasz erre
Szia!
itt is volt pár hónapja a cserebere rovatban.
Írj oda, hogy keresel...
üdv
zsozs70 552373 2014. január 28. 20:48
Válasz erre
szia .
hol tudnék én is szerezni egy an-26.?sehol nem találok
Horvath_Balazs 552269 2014. január 27. 20:23
Válasz erre
Szia Sanyi! Ne legyél benne olyan biztos...
piratvitorla 552254 2014. január 27. 19:20
Válasz erre
Szia!

Viszont ha jól látom a lenti plakáton meg nem olasz foltos az SM-79...
tehát a többi gép is kérdéses számomra...
üdv
Zoli
Mekett 552253 2014. január 27. 19:15
Válasz erre
Mea maxima culpa, a Ju-188-as képes emlékemet valószínűleg csak a képzeletem szülte :S
A neten próbáltam utánanézni, de én sem találtam nyomát ilyen képnek.
Podva 552208 2014. január 27. 08:34
Válasz erre
Üdv
Azon a bizonyos mezőn lefotózott zsákmányolt SM79-es olasz foltos. Aztán nemrég megjelent egy másik fotó egy lengyel kiadványban, ami (az aláírt szöveg szerint) magyar SM79-ről készült. Itt az látszik, hogy a vászazott részeken friss festettlen, vagy világos festésű vászon feszül... felségjelzés nem látszik

Üdv VIktor
Planes 552207 2014. január 27. 07:51
Válasz erre
Sziasztok! Ez a poszter az MKHL részen elég sok helyen sántít,viszont jól mutat:-)A színekkel és típusokkal is baj van.Nem szerepel rajt két nagy számban rendszeresített tipus(DO-23,RO-37).Viszont én a 40 -éves kutakodásom alatt nem láttam fotót a Bredáról, a He-51-ről,a Ju-188-ról a Gotha-ról és a Harward-ról.De Juci-bácsi biztos nem a hasára ütött ,mikor ezeket rajzolta.
Sennás 552192 2014. január 26. 21:37
Válasz erre
120*70 úgy nézd!
piratvitorla 552182 2014. január 26. 20:46
Válasz erre
Szia!
Van ezen pl. SM-79 is, pedig fotót arról se nagyon találni, én legalábbis nem láttam még magyar jelzéssel... Ha jól tudom volt egy ideig egy ex-jugó gép, amit átfestettek, de ki tudja pontosan...
üdv
Sanjurjo 552181 2014. január 26. 20:42
Válasz erre
Zrinyi-LE-75-eves-Plakat_Mutac_Azmini-1-87-Sample copy
Zrinyi-LE-75-eves-...

Sziasztok!

Íme a poszteren ott van a feltételezett magyar Junkers 188-as is!
Keri 552176 2014. január 26. 20:24
Válasz erre
Sanjurjo 552155 2014. január 26. 18:49
Válasz erre
Sziasztok!

A junkers 188 ügyben én is többször érdeklődtem, mindhiába. Magyar gépről fotót én sosem láttam, de amennyi szakember és a laikus Háry János annyi történetet hallottam már a géppel kapcsolatban. Az általam eddig legutoljára forgatott szakirodalom a Punka György, Sárhidai Gyula: Magyar sasok A Magyar Királyi Honvéd Légierő 1920-1945 ezt írja a 23. oldalon táblázatában. "A német Luftwaffe tulajdonában lévő gépek, amelyeket átmenetileg magyar személyzet használt...1-3 db Ju 88 D/5g 3e távolfelderítő repülőgép(ezt írják tévesen 1943-ban Ju 188-nak)". Na most a régebbi kiadású Bonhardt, Sárhidai, Winkler A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete a 284 oldalon ír Junkers Ju 188/H 2 -esről, melyből állítása szerint kettő szolgált a királyi légierő állományában F.001 jelzéscsoportban. Ezeket a könyv szerint 1943-ban ! adták át Vinnizában a németek nekünk. Én ebből arra következtettek, hogy igaza lehet Punkának, ezek lehet Ju 88-asok voltak és tévesen ezeket azonosítják Ju 188-nak. Fénykép egyébként ebben a könyvben sincs magyar Ju 188-asról, csak rossz minőségű fekete-fehér fotó német felségjelzésűekről. A Miskolcon, Pápán állomásozott Ju 188-asokról sosem hallottam. Nekem lelkes amatőrnek, aki itt hivatalosan, végzettsége szerint a repülés világában, semmihez sem ért és semmit sem tud, egyszerűen csak szereti a repülőket az a véleményem (amit ne vegyetek készpénznek, tehát a tudorok ne itt kezdjék leharapni a fejem), hogyha volt is akár a fronton akár a háború vége felé magyar, magyar személyzet által repült Junkers 188-as, kérdéses, hogy arra felkerültek-e a magyar felségjelek. Persze ne nekem legyen igazam. Mindenesetre a Magyar Légierő 70. évfordulójára kiadott két részes óriásposzteren, ezt itt a neten is megtalálhatjátok, van egy rajzolt oldalnézeti kép egy magyar fehér keresztes Junkers 188-ról. A hitelességén már lehet vitatkozni mert nagyon szép poszter, de inkább csak egy turista látványosság mert van azon minden típus magyar felségjelekkel (éphogy csak nincs ott P 51 Mustang:) ami nem, sosem, vagy csak néhány hónapig repült Magyarországon. Ennek ellenére anno én is ilyen szándékkal vettem egy ősrégi Matchbox Junkers 188-ast a makett amúgy sem egy nagy szám, ráadásul a korai BMW motoros példányok egyike ilyen aztán biztos nem repült magyar színekben, de pont ezért lehet nem sajnálom megépíteni egy whatif magyar gépnek. Ha más is aki magyar Junker 188-ast akar tegye ezt lelkiismeret furdalás nélkül. Hátha a szép makettek láttán megnyílnak a porosodó fiókok és előkerülnek fényképek mégiscsak létezett magyar felségjelű gépekről.
Keri 552146 2014. január 26. 18:37
Válasz erre
Planes 552136 2014. január 26. 17:54
Válasz erre
Sziasztok! Punka Úr az AERO HISTÓRIA 1990 környékén megjelent Távolfelderítők JU-88-asa,című cikksorozatában említést tesz a Magyar Ju-188 -asról,forrásként Franz A. VAJDA-t jelöli meg. F.A. VAJDA reagálása:a HM 44 decemberében a Junkerstől megrendelt 4 db JU-188 gépet és 3db pótmotort(dokument).Ezt a súlyos helyzet miatt azonnal elutasították,de a HM az OBELBEFEHLSHABER Der LUFTVAFFE-hez(GÖRING)fordult,engedélyezte és 1945 jan 25.-én lezárta az ügyiratot.Tehát eddig a gépek és a motorok leszállításra kerültek. Egy másik irat szerint is hozzánk került januárban 4db JU-188 D1 ,4db FIAT G12 .Hogy hová kerültek,már csak feltételezés.Legvalószínűbb,hogy Pápára, de másik vélemény szerint Érsekújvár, vagy Wiener Neustadt.Mivel fotó nem került elő nem tudni ,hogy magyar jelzések felfestésre kerültek ,vagy sem. Üdv.! Eses Sándor
piratvitorla 552077 2014. január 26. 12:36
Válasz erre
1618676_1450604241817952_1407528098_n
1618676_145060424181...
1779866_1450604271817949_2004259882_n
1779866_145060427181...
1013314_1450604425151267_1730407743_n
1013314_145060442515...
1618635_1450604325151277_838353594_n
1618635_145060432515...

Sziasztok!

Ez az Amodel 1/72 An-26 még régebben készült HAD matricával...

üdv
Zoli
Keri 552073 2014. január 26. 11:55
Válasz erre
Köszi,Zoli!Megvan neked az a szám? :-)
olvashatnák-olvashatnék
Mekett 552070 2014. január 26. 11:27
Válasz erre
Egyelőre ezt találtam:

"a 102. repülődandár a 102/1 és 102/2 szállító repülőszázad (volt MALERT) 6-6 Ju 52 géppel Vaszaron, a 102. nagymagasságú felderítőraj Ju 88D és néhány Ju 188 géppel Miskolcon állomásozott."
csaba70.mindenkilapja.hu/html/17736733/render/tortenelem-iii

A dolog engem is érdekelne, mert porosodik egy Italeri Ju-188 készlet a polcon, aminek réges-régen mintha lett volna magyar matricája.
Mekett 552069 2014. január 26. 11:22
Válasz erre
Nem akarok hülyeséget írni, de emlékeim szerint a Modell és Makett egyik régi képarchív kiadványában volt róla kép.
Kövezzetek meg, ha tévedek :)
Keri 552068 2014. január 26. 11:19
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdésem,hogy valóban volt a légierőnknek JU-188-asa a 2.vh-alatt?Ha igen,pontosan melyik típus,és hol olvashatnák róla többet (mármint a magyar vonatkozásáról)?

Keri
Weizi 550179 2014. január 8. 18:05
Válasz erre
Cébés 548371 2013. december 19. 09:49
Válasz erre
Üdv Benedek! :D

Mindenki visszamenne arra a szintre szerintem...
Már lecsekkoltam az itteni légierőt!
3db Alpha Jet de egy sem üzemképes.
De igazából el sem tudom képzelni hogy lenne egyáltalán pilótájuk
Benedek 548364 2013. december 19. 07:59
Válasz erre
Jánosom!
Annyira okosat akartam erre írni,de inkább magamban tartom!
Az az egy biztos,és ezzel nem vagyok egyedül,(ez pedig 1000%)hogy mindahányan szíves örömest visszamennénk arra a színvonalra,amikor még együtt dolgoztunk a repülésért.Igaz nem tudtunk angolul,vagy csak keveset,de volt gép,és voltunk szakemberek is hozzájuk.Ja és a jókedv sem maradt el soha:erről mindíg gondoskodtam...Dinnyéééét!
sárkányos 548336 2013. december 18. 20:41
Válasz erre
Szevasztok! Egy kis érdekesség kicsi légierőnk háza tájáról! legiero.blog.hu/2013/12/18/10000_a_keseredes_jubileum Drága Honvédelmi Miniszterünk nem számolt azzal ha nincs pénz fizetésemelésre akkor az "urak" mehetnek üzemeltetni Mi-8/17-et és Gripent mert egyre kevesebben vagyunk akik a hülyeségeiket végrehajtjuk bagóért. Tehát az a bizonyos szar már megint a fejük felett készülődik összecsapni! Üdv sárkányos
Freddy 546685 2013. november 25. 23:03
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Jak-9-esen a futóaknák és a futószárak milyen színűek lehettek?
Elnar 546024 2013. november 16. 17:11
Válasz erre
Planes 546022 2013. november 16. 16:48
Válasz erre
Sziasztok! Lesz! Kicsit csúszik... egyébként miért nem javítotok ki,hogy az nem F",hanem B701-702?
tégé 546014 2013. november 16. 15:19
Válasz erre
Azt már én is várom!
elmo 545997 2013. november 16. 11:11
Válasz erre
Szia Sanyi!

A MiG-17PF orral kapcsolatban van valami hir?

Udv.: elmo
Planes 545967 2013. november 15. 20:01
Válasz erre
Széép! A kipufogókat azért lecseréltem volna a kereszt-átömlős hűtésű tölcséresre,mert a F+701,02 őn is ilyenek voltak.Ja ,és a felső lövész kupola redőnyös P-2(zárt).Mondjuk a sárga törzscsík nem ér bele a 3-as számba,és én festettem volna három légi győzelmi jelzést a függőlegesre:-D Üdv.! Eses Sándor
cenci2 545903 2013. november 14. 23:29
Válasz erre
A Mig23-as utolsó repülése www.youtube.com/watch
pintair 545886 2013. november 14. 20:30
Válasz erre
www.largescaleplanes.com/articles/article.php

Ezt leletem! Hozzáértők véleménye?
TOmCSI 545874 2013. november 14. 19:35
Válasz erre
Ha jól emlékszem a rögzítés dátumra 2010 07 23:

www.youtube.com/watch
piratvitorla 545804 2013. november 13. 16:34
Válasz erre
Sziasztok
Ha jól emlékszem:
- a 2639 volt deszant és párnás is, mivel azt átépítették...
- a "62-esekhez" hasonlóan az is ex-iraki

Egyébként az se mindegy, hogy P vagy PSz... A PSz sokkal érdekesebb a speciálisabb belső tér, a nagytartályok és a talán érdekesebb történetük miatt...
Ha jól emlékszem a szolnoki múzeumban P van...
üdv
cenci2 545800 2013. november 13. 16:07
Válasz erre
Sajna a 730-as nagyon lepukkant állapotban volt ,de a 2639-ben még látnék fantáziát a megmentésben, akár a Kossuthba elszállítani (ez ide nagyon közel van még átvontatni is lehetne ) és ott szépen lassan összeszedni és beépíteni az alkatrészeket .A stabilizátort és a jobboldali tartályt ill. a hajtómű beömlőnyílás lemezburkolatát ott megkapnánk és be lehet építeni .A főreduktort és lapátokat azt be kell szerezni mert az nincsen náluk és akkor látszólag egybe is lenne .A TV2-117A hajtóművet meg valami leselejtezettet be kell szerválni .A belső rész tűrhető és egyben van .Ha valaki lát benne fantáziát érdemes elmenni és alkudozni egy kicsit hátha valami jó áron el lehetne hozni ,csak igyekezni kell mert szép lassan azt is teljesen szét fogják kapni .A Mi-8P-ből csak egy van kiállítva Szolnokon .
Ati75 545786 2013. november 13. 10:37
Válasz erre
Szia!
Az avia-info.hu szerint Szolnokon van.
De nem találom a honlapjukon...
Szolnokiak , esetleg?
piratvitorla 545739 2013. november 12. 19:25
Válasz erre
Szia
A 10446 nincs ott a Solarnál...
Dolmi 545722 2013. november 12. 17:20
Válasz erre
Erre a képre emlékeztem én is, kár érte, méltó lett volna a megmentésre és múzeumba való helyezésre.
A 10446-el mi a helyzet?
cenci2 545687 2013. november 11. 23:31
Válasz erre
Felsegjel_1
Felsegjel_1

Na csak megtaláltam a képet .
cenci2 545684 2013. november 11. 22:34
Válasz erre
Mil-Mi-8-730-4
Mil-Mi-8-730-4

Igazad van a 730 is ott volt .
cenci2 545681 2013. november 11. 21:36
Válasz erre
Pápa
Pápa
Mi-8-10446-1
Mi-8-10446-1

A Pápát a 10446 szállította .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.