/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Horvath_Balazs 359089 2007. november 28. 20:52
Válasz erre
migi 359088 2007. november 27. 19:24
Válasz erre
ELNÉZÉST URAK
Akire én gondoltam az Bakó István vezérőrnagy .
üdv:migi
migi 359087 2007. november 27. 18:33
Válasz erre
Szia
Nem szeretnék okoskodónak tünni de szerintem nem ugyanaz a Bakó Ferencröl van szó.
Migi
Samee 359086 2007. november 27. 13:57
Válasz erre
Szia!

Kositzky Attila könyvében 5 oldal van róla (174-178), nem egy jegyzőkönyvi beszámoló de tartalmaz pár infót. Sztem érdemes lenne megnézni.
Ha érdekel írj privátban.

Samee
Hind 359085 2007. november 27. 13:25
Válasz erre
Szerintem meg ugyan az történt,(vagy hasonló)mint Pápán az első nyílt napon.Az aerodinamika nem tudja megkülönböztetni a rendfokozatokat.Egyszerűen ha nincs sebesség,és támadási felület(a felhajtóerőnek)az a csomó alumínium,meg acél nem tud fennmaradni a levegőbe.

Szerintem.
notarius 359084 2007. november 27. 13:11
Válasz erre
Ez majdnem olyan, mint amikor az terjengett, hogy a kormányzóhelyettest megmerényelték a németek. Aztán tulajdonképpen biztos, hogy egy pilótahiba, és egy túlhúzott fordulóból lecsúszást volt a katasztrófa hátterében.

De jobb mindig valami színesebb magyarázat. Én a kilencvenes években kizártnak tartok ilyen merényletet. Összetartó banda nem csinál ilyet és tisztában van azzal, hogy Bakó csak végrehajtó, aki utasítást kapott.
Mekett 359082 2007. november 27. 12:49
Válasz erre
Meredek, vagy sem, ezt hallottam. Ezért szeretnék infót a dologról.
Tibcsi 359081 2007. november 27. 12:47
Válasz erre
Hát ez elég meredeken hangzik...
Mekett 359080 2007. november 26. 22:06
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki néhány hónapja feldobott egy asztrahányi gyakorlaton készült csoportképet. Ezen rajta volt Bakó Ferenc is, aki 1990-ben oktatás közben lezuhant egy Mig-23-assal és meghalt.
Mivel akkor ő volt a légierő vezérkari főnöke, és nem sokkal a "Gerecse" levezénylése után voltak, terjedt a szóbeszéd, miszerint merénylet áldozata lett.

A "nagy öregek" nem tudnak erről valamit?
Ha esetleg nem szeretnétek itt a fórumon közzé tenni, amit tudtok/hallottatok, kérlek írjátok meg levélben.
Minden információért hálás lennék, előre is köszönöm!

Üdv
Takács Zoltán alias Mekett
borisz 359079 2007. november 25. 12:33
Válasz erre
ilyen engem is érdekelne, légyszi nekem is szóljon aki, talál ilyet vagy mégjobb, ha rögtön ide feltölti!
Azért én is körülnézek, ha találok valamit feltöltöm
migi 359078 2007. november 25. 11:18
Válasz erre
Sziasztok
Olyan rajzokat keresnék ha lenne valakinek amin látszik a lemezek különféle szine, acél alu, stb. Mig-15--17--19--21 gépekhez kersném őket.
köszönettel
Üdv: migi
ChevyG 359076 2007. október 5. 23:02
Válasz erre
Csapó 359075 2007. szeptember 4. 11:27
Válasz erre
Tibcsi

A függőséghez nem is kell a honvédség területén lenni a szerkesztőségnek, elég ha a felső vezetők nem engedik be a reptéri zártkörű rendezvényekre az újság képviselőit. Vagy csak egyszerűen nem kapnak meghívókat a különböző bemutatókra, rendezvényekre stb. Ha katonai repülésről szeretnél írni de nem engednek a közelébe véged van.Ezért nincs sehol sem független autós, motoros stb. talán repülős újság sem. Ez van, miért lenne más a helyzet kishazánkban. Talán ez a magyarázata annak hogy a bukdácsoló, gondoktól terhes jelenkori magyar katonai repülés miért nincs kellő képpen jelen az újság hasábjain. És én itt be is fejezném mert nem uszítani vagy hangulatot kelteni akarok az ujság ellen, csak a miértekre kerestem a logikus választ.
Üdv. Csapó Ferenc
Tibcsi 359074 2007. szeptember 4. 10:15
Válasz erre
Nem vagyok annyira ismerős Bp.-en, nem tudtam, hogy a Kerepesi út 29 miféle cím... így már kicsit más a leányzó fekvése.
Csapó 359073 2007. szeptember 4. 10:09
Válasz erre
Hát a makettező rovat már nem fog idegesíteni mert úgy néz ki hogy megszünt.A függetlenséget meg mindenki majd eldönti maga, főleg ha a lap olvasója volt éveken keresztűl. Annó a honvédség is segített hogy a TopGun, Aranysas egyáltalán fenmaradjon, és ez sokunk örömére sikerült is. De most is úgy gondolom hogy a honvédség vezetői egy tolvonással lehetetlen helyzetbe is hozhatnák a lapot.Ez pedig függőség a javából.És ez az egyetlen ésszerű magyarázat arra hogy miért van sokszor a magyar téma a szőnyeg alá söpörve. Tibcsi, a Kerepesi út 29/B az a Honvédséghez tartozik ami nem baj mert ha támogatják a lapot az a mi pénztárcánknak is kedvez, persze cserébe a kényes témák kerülendők. Szerintem ez függőség. Azt meg nem hiszem (hisszük el) hogy nincs magyar téma csak a grippen a sikersztori. Egykor igéret volt a szerelőkről egy cikksorozat, mi van a Mig-15Uti-val, fog-e repülni, hol tart az újjáépítés, Szolnokon mik a történések, a Pápai reptér átalakítását is be lehetne mutatni stb.stb. hagy ne innen dobjam fel a témákat.De ha főszerkesztő úr hozzánk fordulna magyar téma ügyében hogy miről írjon az újság (legfeljebb visszaüzenne hogy srácok erről most nem lehet írni), olvasgatva a fórumot biztosan lenne hozzászóló.

Üdv: Csapó Feri
Solo 359072 2007. szeptember 4. 09:19
Válasz erre
IMG_8939
IMG_8939

Helló!

A csörlő igazából nagyon fontos és használható dolog egy helikopter esetében.
Kutató-mentő feladatokon, árvizi mentésnél életet menthet, egyes deszant feladatoknál is nagyon hasznos. Sőt még tűzoltókat is ki lehet vele menteni egy esetleges erdőtűznél.
A régi csörlőkkel sokkal körülményesebben lehet csak menteni.
Szóval azért sokkal hasznosabb ,mint egy hátsó ajtó egy trabanton.

A két ex PP 17-es sokat jár ki nemzetközi SAR gyakorlatokra. Gondolom a csörlőt is jobban ki tudják használni. Olyan sok helyet meg azért nem foglal a gépben, hogy ne lehetne elférni tőle. :)
Tibcsi 359071 2007. szeptember 4. 08:44
Válasz erre
Feri,

Szerintem ezt, amit írtál a Főszerk biztosan kapásból cáfolná... (mármint azt, hogy nem független lap). Nyilván az újság profiljából adódóan könnyen ütközhetnek olyan témába, ami ma még titkosnak minősül. Ilyenkor jobb lenne egyenesen megmondani, hogy erről-és-erről nem írhatunk, mert katonai titkot képez. Pont. :)

Igazából én is már csak megszokásból veszem, főleg Grófúr cikkei miatt. Viszont a makettező rovata engem kimondottan idegesít: a PM-ben látott/olvasott makettek köszönnek vissza rám. Bár amióta nem veszem a PM-et, találkoztam újdonsággal is. :)

Bocs, ha én is eltértem a témától. :)

Üdv: Tibcsi
Csapó 359070 2007. szeptember 4. 07:56
Válasz erre
Én még veszem, az első példánytól megvan, ezért már hozzám nőt, de pár éve egy másik fórumon, volt egy vita az Aranysas főszerkesztőjével. Megkérdezte töllünk, az olvasóktól hogy mi hiányzik az újságból. Egyértelmű volt a válasz hogy a magyar téma, és abból is a jelen. Erre az volt a homályos válasz hogy a jelen olyan szar hogy nincs mit írni róla. Nó ez igy szerintem nem igaz de tény hogy az ujság igencsak függ a honvédségtől, bármikor keresztbe tehetnek nekik (pld. nézd meg a szerkesztőség címét), tehát amikor az ujságot olvasod nem egy független lapot tartasz a kezedben. Ezért nem írhatnak meg mindent, szerintem magyar témában igencsak cenzúrázzák magukat. Ez természetesen szigóruan magánvélemény. De az furcsa hogy ha Mexikóban Rodrigez kifingotta a pilóta ruháját arról a következő számban cikk van, de hogy a Balatonon szörfözött a 29-es az máig tabu, de ennél lájtosabb történetek sem jelennek meg az újságban. Illetve régebben volt pár cikk (pld. egykori pilóták irásai),de ezek mára már eltüntek. Pedig biztos hogy a szerkesztőségnek, naprakész és sokkal pontosabb értesülései vannak, ám mégsem irták (írhatták) meg a sztorit vagy bármi mást. Ehelyett vezérkari főnőkők, ezredesek fantasztikusan ívelő életrajzait olvashatjuk egy repülős szakujságban. Könyörgöm...
Biztos hogy nehéz az olvasok információéhsége és (mivel katonai területről van szó) a kiadható sztorik, adatok között lavírozni és megtartani valahogy az újságolvasókat. Gondold el hogy még ma is egy olyan közegben kell dolgozniuk ahol a nemzetközi repnapon, jó hangosan hagy röhögjön rajtunk mindenki, komolyan bemondják, hogy csak a műsort és a kiállított tárgyakat fotózhatod különben elveszik a fényképezőgépet, mert ez katonai terület...Vagy Pápán a Mig-21-esek Mig-23-asok kivonásakor nem engedték fotózni az oktató teremben a gépek rendszereit ábrázoló tablókat mert az katonai titok...De azért lenne miről írni itthonról is, és nem csak propagandát.
Ezért egyre fásúltabban veszem meg az újságot, mint sokan mások közüllünk. De ilyenkor mindíg eszembe jut az az idő amikor TopGun sem volt, meg amikor izgultunk érte hogy a jogi viták után egyáltalán megmaradjon.

Bocs ha eltértem a témától. Üdv: Csapó Ferenc
borisz 359069 2007. szeptember 3. 16:54
Válasz erre
Te, nem ingyen, hanem a másik kettőért cserébe!
Robidoki 359068 2007. szeptember 3. 14:49
Válasz erre
Maximálisan igazad van.
Emlékszem arra az időre,amikor szóbaakerült UH-1 esek vásárlása,már a kiutazó csapatot szervezték.Többen benne is voltunk,aztán semmi nem lett belőle.
Visszatérve a csőrlőre,tényleg elég gnóm megoldás.Kb mintha trabantra hátsó ajtót vágnának.Jobban jártunk vona ha ezt a két izompacsirta helit odaadjuk annak aki kérte,azok pedig ingyen korszerűsítették volna a többit.
borisz 359067 2007. szeptember 3. 13:30
Válasz erre
az aranysassal én is leálltam, mert érdemben nem sokat ír. Csak hogy minden tök jó, az is jó, ami régi volt de az újabb még jobb meg satöbbi
Csapó 359066 2007. szeptember 3. 07:14
Válasz erre
No de mire kell nekik egy ekkora csörlő ami elég nagy helyet foglal el az utastérből. Azt tudom elképzelni hogy kereső mentésre (bemelni együt a mentőkosarat a személyzetel), de akkor hol a többi cucc hozzá, pld. reflektorok, stb. Tehát most van egy nagy hatótávolságú Mi-17-esünk, egy baromi nagy csörlővel benne, ami ideális lenne SAR feladatra (gondolom én), de ezt nem is említettétek, csak a szállító kapacítást (oda meg minek a spéci csörlő), ezért számomra a pontos feladata egy kicsit zavaros maradt továbbra is. Ha esetleg valakinek van kedve kifejthetné bővebben a témát, akár egy tipusleirásban , személy szerint érdeklődve olvasnám. Gondolom ha peruban (vagy legalább 300KM-re hazánktól)alakította volna át a légierő magának akkor már megírt volna a magyar szaksajtó mindent róla, de ami itt zajlik nálunk arról semmi cikk nem jelenik meg, pedíg téma kishazánkban is akadna bőven. Szégyen...A külföldi Mi-17 átalakításokat a múltkor rendesen kivesézték az Aranysasban de a magyar Mi-17PP-ről egy szó se esett...Néha már nem is tudom minek veszem meg hónapról-hónapra az ujságot? Áttérek a Dörmögőre, abban több infó van.
Üdvözlettel: Csapó Ferenc
Muzzy 359065 2007. szeptember 2. 11:44
Válasz erre
Pontosabban a bejárati ajtó feletti csörlőröl van szó
Muzzy 359064 2007. szeptember 2. 11:44
Válasz erre
Ha jól emlékeszem a külső csörlő teherbírása 150 kg, tehát két embert nehezen emel fel (csak a tervezőasztalon 75 kg egy utas, egyébként a népi mondás szerint ember csak 100 kg felett van :)
Muzzy
Csapó 359063 2007. augusztus 31. 11:08
Válasz erre
No ez volt az első jó hír a Trumpival kapcsolatban, azon kívűl hogy egyáltalán létezik és már otthon van...
Solo 359062 2007. augusztus 31. 10:57
Válasz erre
Nem leszel bajban, mert a Trumpi maketten a megnövelt tartályok vannak :)
Ezért is lehet csak a 706 /707-et megépíteni nagy faragás nélkül.
Csapó 359061 2007. augusztus 31. 10:45
Válasz erre
Szia

Ajaj a megnővelt méretű póttartályok kívülről is jól látszanak? Mert akkor bajba leszek a Trumpival.
Csapó Feri
Solo 359060 2007. augusztus 31. 10:25
Válasz erre
Helló!

A PP-ken eredetileg nem volt csörlő és ami a Minyókon és a 17-eken van az eléggé gyenge. Két embert nem igazán bír el. Az új csörlő már simán megbírkózik akár három emberrel is. Igaz foglal egy kis helyet a tehertérből.
A PP-ket szállító feladatra szánták. Fegyverzetet nem lehet rá rakni. Mostanában hallottam, hogy az oroszok vagy ukránok is nagyot csodálkoztak rajta, hogy ez meg mi a fene és ki alakította így át őket. :)
Mostani állapotában egy 17-hez képest is bivalyerős helikopter, a megnövelt méretű tartályok miatt a hatótávolsága is másfélszerese egy Minyónak vagy régebbi 17-nek.
Igaz belülre már nem lehet póttartályt rakni.
Sanjurjo 359059 2007. augusztus 31. 08:10
Válasz erre
Sziasztok!

Szia Solo!

Egy ilyen, Mi 17 PP csörlőt, én is megnéznék. Apukám a hetvenes évek végén a Pg-ben Mi 8-asokat szerelt, úgyhogy azokhoz, van anyagom, a csörlőjükkel kapcsolatban is van elképzelésem:). Amikor a Mi 17-esek jöttek akkor már Fater otthagyta a céget, így azokról már kevesebbet tudok, ráadsul ezek nem is sima szállító Mi 17-esek, hanem vissza (le) épített gépek, ha jól tudom? Mostanában ugyan nem tervezek helikopter építést, de már csak kíváncsíságból is megnézném a gép ezen részét, és más a szokványostól eltérő alkatrészeit is, úgyhogy ha akkár ide, akkár az e-mailmre tudnál ezekről képet küldeni, megköszöném.

Szia!
Csapó 359058 2007. augusztus 31. 07:31
Válasz erre
Sziasztok, még egyszer köszönöm a gyors válaszotokat, és a képeket.

Az érdekelne még, de nagyon, hogy miért nem a hagyományos ajtó feletti csörlőt szerelték fel ,(két embert az is elbír), a beemelésekre meg ott van a törzs alatti függesztés, egyszóval mi ez a különleges csörlő, és mire használják tulajdonképpen a géppel együtt? A Mi-17PP-t az átépítés után mire szánták, és a fegyverzet pilonokat fel szokták-e rakni rájuk? Mi ez a csodamasina ami csak nekünk van?
Ja és miért nem lehet olvasni róla sehol sem...(de ez már csak költői kérdés volt az Aranysas, Jetfly stb. felé)

Köszönettel: Csapó Ferenc
Samee 359057 2007. augusztus 31. 00:37
Válasz erre
Üdv!

A HAD magyar Sutkához (meg rajta volt még egy messer ill egy fóka is) kiadott matricívéről keresem az először említett géphez tartozó oldalszámokat.
Ha valakinek van kérem jelezze.

Köszönettel:
Samee
Csapó 359056 2007. augusztus 30. 14:57
Válasz erre
Köszönöm a gyors infókat, holnap tüzetesen átnézem őket most rohanok a gyerekért az oviba...
Solo 359055 2007. augusztus 30. 12:48
Válasz erre
Lehet nem is neked küldtem képeket? :)
Korán van még. Lehetséges, hogy egy másik ferenc volt. :)
MIndegy akkor elküldöm neked az egész pakkot 2biggel.
Solo 359054 2007. augusztus 30. 12:42
Válasz erre
Helló!

Azért más az ajtó felett a csörlő, mert a 706/707-nek nem az ajtó felett van ha nem bent a tehertérben egy nagyob teherbírású. :) Úgy emlékeztem, hogy arról is küldtem képeket, de valahogy kimaradtak. :)Küldöm őket postafordultával. :)
Tophatters 359053 2007. augusztus 30. 10:47
Válasz erre
Kinagyítani úgy tudod, hogy jobb klikk, Open Image in New Window
Tophatters 359052 2007. augusztus 30. 10:44
Válasz erre
Samee 359051 2007. augusztus 30. 09:26
Válasz erre
Csapó 359050 2007. augusztus 30. 09:04
Válasz erre
Sziasztok

A szállítóváltozattá visszaépített 2 db. Mi-17PP-ről (706,707-es), keresek fotókat, és érdekelne hogy az ajtó feletti csörlő miért más mint a többi mi-17-esen, illetve milyen látható eltérések vannak még. Azért vadászom pont ezt a kettőt mert a Trumpeter 1/35-ös Mi-17-eséhez ezek hasonlítanak (doppler magasság mérő a farok alatt, zavaró berendezés a rotor mögött, fegyverzet pilonok hiánya) a legjobban, a többitt igen nagy farigcsálással lehetne csak kihozni belőle. Így is lesz mit dolgozni rajta, néha elgondolkozom a heli nézegetése közben hogy a makett tervezője látta-e azt a változatot amelyikhez a matricát adják mert komoly eltérések vannak...
Köszönettel: Csapó Ferenc
Bombraider 359049 2007. június 24. 11:06
Válasz erre
Szia!
Annyira nem sűrgős:)
Köszi!

üdv:bomb
Robidoki 359048 2007. június 24. 10:45
Válasz erre
Bocsi de behavazódtam ,pénteken ment a gépsor!Most az egyszer
Cébés 359047 2007. június 24. 10:24
Válasz erre
Robidoki 359046 2007. június 20. 19:24
Válasz erre
Pénteken lefotózom,ha akarod,hiszen a cég udvarán parkol!!
Bombraider 359040 2007. június 19. 08:53
Válasz erre
Sziasztok!
114es oldalszámú L-39esről keresnék minnél több képet.
(Amit most raktak fel a hunaviára,azt már néztem:))
Előre is köszönöm!

üdv:bomb
kezdo 359039 2006. december 12. 16:12
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm! Farkaskoma: nem vagyok pesti, de köszi.
Farkaskoma 359038 2006. december 12. 15:59
Válasz erre
mi kell pontosan? Hová valósi vagy? Mert ha pesti, akkor szépen küldesz nekem mailt, egyeztetünk egy időpontot, kicsattogsz velem a Ferihegyi repülűmúzeumba, én kinyitom neked a madarat, és azt fotózol amit csak akarsz, meg ahogy csak akarod...

Ha viszont csak pár fotó kell a belső térről, illetve a magáról a madárról, akkor www.repulogepemlekpark.hu ott közérájon Terasz-képgaléria, legördülő menüből Mil Mi-2 és lehet nézegetni.
Bombraider 359037 2006. december 12. 15:58
Válasz erre
kezdo 359036 2006. december 12. 15:49
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Mi-2-ről keresnék fotóanyagot, sajnos az interneten eddig nem nagyon találtam. Ha vkinek van és megosztaná velem akkor nagyon Happy lennék:)
Előre is köszi (remélem hogy jó topicba írok, ha nem akkor bocs)
kezdo
Miggyuri 359035 2006. november 17. 16:39
Válasz erre
Tibcsi 359034 2006. november 17. 13:33
Válasz erre
Kösz! Jobb későn, mint soha. :-))
Solo 359033 2006. november 17. 12:55
Válasz erre
Helló!

Igen van közöm. :)) Mint Tibcsi is említette, főleg forgószárnyas vonalon.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.