/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
f2d 359620 2008. augusztus 30. 14:55
Válasz erre
borisz 359619 2008. augusztus 30. 14:42
Válasz erre
Szia!
Két kérdésem lenne:
Mit jelentenek a 24es orrán a migek?
A mentőheli milyen madár? Ez jött a lezuhant helyett?
Solo 359618 2008. augusztus 30. 11:33
Válasz erre
IMG_6736
IMG_6736
IMG_6738
IMG_6738
IMG_6740
IMG_6740
IMG_6753
IMG_6753
IMG_6756
IMG_6756
IMG_6771
IMG_6771
IMG_6775
IMG_6775
IMG_6779
IMG_6779
IMG_6783
IMG_6783
IMG_6802
IMG_6802
IMG_6807
IMG_6807
IMG_6810
IMG_6810
IMG_6818
IMG_6818
IMG_6825
IMG_6825
IMG_6826
IMG_6826
IMG_6836
IMG_6836
IMG_6838
IMG_6838
IMG_6839
IMG_6839
IMG_6840
IMG_6840
IMG_6841
IMG_6841
IMG_6842
IMG_6842
IMG_6843
IMG_6843
IMG_6844
IMG_6844
IMG_6845
IMG_6845
IMG_6852
IMG_6852
IMG_6855
IMG_6855
IMG_6857
IMG_6857
IMG_6860
IMG_6860
IMG_6863
IMG_6863
IMG_6872
IMG_6872
IMG_6874
IMG_6874
IMG_6875
IMG_6875
IMG_6876
IMG_6876
IMG_6878
IMG_6878
IMG_6880
IMG_6880
IMG_6884
IMG_6884
IMG_6885
IMG_6885
IMG_6886
IMG_6886
IMG_6887
IMG_6887
IMG_6888
IMG_6888
IMG_6890
IMG_6890
IMG_6892
IMG_6892
IMG_6896
IMG_6896
IMG_6897
IMG_6897
IMG_6898
IMG_6898
IMG_6899
IMG_6899
IMG_6900
IMG_6900
IMG_6901
IMG_6901
IMG_6908
IMG_6908
IMG_6915
IMG_6915
IMG_6921
IMG_6921
IMG_6925
IMG_6925
IMG_6927
IMG_6927
IMG_6928
IMG_6928
IMG_6930
IMG_6930
IMG_6933
IMG_6933
IMG_6935
IMG_6935
IMG_6936
IMG_6936
IMG_6939
IMG_6939
IMG_6940
IMG_6940

Pár kép a héten lezajlott Cooperative Sarex 2008 zárónapjáról.
Hawk 359617 2008. augusztus 29. 01:37
Válasz erre
Akkor majd 10-11 ig bámulom az eget :)
gabesz80 359616 2008. augusztus 28. 23:59
Válasz erre
Sajna nem, mert nem leszek ott csak kedden.
Hawk 359615 2008. augusztus 28. 22:27
Válasz erre
Véletlenül azt nem tudod hogy merről közelítik meg a bázist, mert lehet kimegyek meglesni őket, jó lenne ha Kengyel felől tennék.
Üdv!
gabesz80 359614 2008. augusztus 28. 21:06
Válasz erre
Szerintem csúnya :) Kicsit úgy néz ki mint egy csúnya béka.
Merre vagy Szolnokon?
Daala 359613 2008. augusztus 28. 20:34
Válasz erre
Kíváncsi vagyok kapnak-e ezek is új festést! Ma megnéztem közelebbről is kívűl-belül a 704-est. A foltok tetszenek, jobban tetszik, mint a PG-s minta.
gabesz80 359612 2008. augusztus 28. 20:09
Válasz erre
Holnap 10 és 11 között jön a két modernizált(MEDE) 17-es.
mig23papa 359611 2008. augusztus 27. 10:35
Válasz erre
gabesz80

kíváncsivá tettél mik azok amiről nem kell mindenkinek tudni?

küld el csak nekem a mig23papa@freemail.hu címemre
basio 359610 2008. augusztus 27. 09:24
Válasz erre
egy 1:72-es magyar albát szeretnék csinálni.
gépet már vettem, matrica folyamatban,
csak kellene két pilóta hozzá. Lehet egyáltalán kapni
külön pilóta figurákat? Vagy felejtsem el?

üdv
Solo 359608 2008. augusztus 26. 22:03
Válasz erre
A beszerzések úgy mennek, mint minden ebben az országban. Nem olyan nagy titok ez. Attól félsz talán, hogy a "belső ügyosztály" olvasgatja amit írunk? :)
Még mindíg nem értem mi az amiről nem kell mindenkinek tudnia? :)
Ami titkokat tudok azt úgyse mondom el. :)
Menyus 359607 2008. augusztus 26. 21:14
Válasz erre
Nem nem őrá gondoltam.Jól is teszed manapság jó ha figyel az ember kinek miről és mit mond.Érdekesek a közbeszerzések az biztos .Ez is igaz civilből tényleg sok a kritika de mit lehet tenni nyel az ember egy nagyot s dolgozik tovább.
gabesz80 359606 2008. augusztus 26. 20:17
Válasz erre
Ha a Szabján Balura gondolsz akkor igen :) Elég régóta :)
Nem vagyok relytélyes csak nem szeretek mindenhol beszélni olyan dolgokról amiről nem kell mindenkinek tudni. Meg nem tudod ki olvassa!
Nem is a katonák hanem a civileknek nem tetszik a haderő és ők piszkálódnak. Ők nem tudják, hogy nem rajtunk múlik a dolog.
Az összefüggésekről csak annyit, hogy hogy megy nálunk a beszerzések meg a tenderek elnyerése. Gondolom halottál már róluk ha itt dolgozol.
Solo 359605 2008. augusztus 26. 20:03
Válasz erre
Milyen összefüggésekre gondolsz? :)
Ha jól figyeltél láthattad, hogy a seregbe senki nem akar belerúgni. Midenki nagyon jól tudja, hogy nem a katonákon múlik, hogy milyen eszközei és lehetőségei vannak. Mindíg ilyen relytélyes vagy? Nőknél lehet bejön... :)
Menyus 359604 2008. augusztus 26. 19:37
Válasz erre
Üdvözletem szép estét kívánok még egy kolléga úr?Én a repirányitók szintjén vagyok érdekelt ,volt szerencsém a haderő reformhoz dolgoztam az azóta megszüntetett harcihelikopter ezrednél most meg itt Kecsón. A Balut ismered?
gabesz80 359603 2008. augusztus 25. 21:56
Válasz erre
mig23papa

Hel shm mehaként végeztem de már nem ott dolgozom.
Inkább a dolgok mögött :)
Igazad van a vezetőkkel kapcsolatba de addig amíg olyan miniszterünk van aki még katona sem volt, a tábornokaink többsége meg gatyás vagy bokoruró addíg itt nem lesz változás :(
Solo nem akarok senkit bántani csak sok összeg meg egyéb információ félreértésével meg félremagyarázásával sokan "belerúgnak" a seregbe.
Meg igazán csak az látja az összefüggéseket aki benne van és ez kifelé furcsán hathat.
Solo 359602 2008. augusztus 25. 13:09
Válasz erre
Megkezdődött a kutmen gyakorlat. Románok nem jöttek. Török Cougar és Casa, szlovén Cougar és szlovák Mi-17 repked a héten a mi gépeink mellett.
mig23papa 359601 2008. augusztus 25. 12:18
Válasz erre
gabesz80

ne kerülgesd a "forró kását" amit tudsz mond el bátran

milyen beosztásban dolgozol amúgy , mennyire vagy közel ahhoz a tűzhöz?

A tapasztalatom az hogy elég sokat tévednek maguk azok ia akik a tüzet gyújtogatják, lásd Szekeres, Havril, néhány honvédséggel-katonai repüléssel kapcsolatos dologban halvány lila gőzük sincs, már ami az össze-vissza nyilatkozatukat illeti. Néhány lelkes kívülálló "amatőr" sokkal jobban tud dolgokról, mint nekik hivatalból tudniuk kellene.
Hawk 359600 2008. augusztus 25. 11:38
Válasz erre
Szia!
A Humbrol enamel festékeit hasznáom, ehhez a festéshez a No.65 öst az aljához, az No.83 ast a barnához a zöldhöz pedig az No.88 ast ehhez kevertem egy pici feketét kb olyan 4:1 arányban 4=zöld 1=fekete
remélem tudtam segíteni!
Üdv!
Hawk
zoli1989 359599 2008. augusztus 25. 09:30
Válasz erre
Hú nagyon jól néz ki, szépen alakul!
Milyen festéket használsz ?
Hawk 359597 2008. augusztus 25. 01:10
Válasz erre
DSC00626
DSC00626
DSC00627
DSC00627
DSC00628
DSC00628

Gondoltam be teszm már ide is mivel magyar vonatkozású lesz. A 720 as lajstromszámú gép lesz belőle.
Egyébként tegnap fedeztem fel ezt a topicot na gondoltam akkor megszállom:)
Hawk 359596 2008. augusztus 25. 00:58
Válasz erre
Én sem tudom hogy mi lesz benne de ha már itt tartunk akkor a horvátok bütykébe mit gyömöszöltek?
Ja és azt is monda a nem éppen döntéshozói szinten álló pilóta :) hogy úgy lenne a legjobb a bütyöknek a helye hogy ha ott lenne mint a Helirep logóján a helikopter arcának az orra :)
Solo 359595 2008. augusztus 24. 21:04
Válasz erre
Mik ezek a tévedések? :)
Valamit rosszul tudok? :)
gabesz80 359594 2008. augusztus 24. 20:58
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Nem igazán szertenék senkit sem megbántani de jó olvasgatni, hogy mindenki milyen informált a légierővel kapcsolatban.
Én benne dolgozom és elég közel vagyok a tűzhöz. Sajna van benne igazság amit írtok de sok a tévedés is! :)
Azért ha valakinek valami infója van jó lenne elöbb körülnézni, hogy valóság e!
Ha valakit érdekel az új 17-es beszélhetünk róla :)
Solo 359592 2008. augusztus 24. 19:45
Válasz erre
Ismerem az illetőt. :)
Nem éppen döntéshozói szinten van. :) Amit a kilátásról mondott az igaz, de az eddig volt az átlagosnál sokkal jobb. Így majd szimplán átlagos lesz. :)
Engem jobban érdekelne mi lesz a bütyökben. Időjárásradar például szerintem felesleges. Kivéve ha van terepkövető funkciója. Az elég hasznos egy helikopternél.
Hawk 359591 2008. augusztus 24. 19:24
Válasz erre
Még a becenévadáshoz visszatérve bennem az fogalmazódott meg hogy ennek is vmi szarvassal kapcsolatos becenév kellene mivel már ott van a HIND=szarvastehén na meg az ijú JÁVORSZARVAS-unk, ha ennek is vmi hasonlót adnánk már lenne egy egész csordánk :) pl. lehetne Őzike vagy Szarvasbika (ha már van tehén is a kicsinyük meg a bambi (az a piros oltózsák vagy mi) :) )
Még azért gondolkodom máson is hátha jut eszembe vmi jobb :D
Hawk 359590 2008. augusztus 24. 19:03
Válasz erre
Ha a pilóta nevére gondolsz akkor persze hoyg emlékszem.
Amúgy azt is hozzá tette hogy nem vmi jó a kilátás a 171 es ből mivel pont a középső alsó ablak helyére tették azt a "bütyköt" és nem lehet tőle rendesen kilátni állítólag. A nevet elküldöm magánban.
Solo 359589 2008. augusztus 24. 18:42
Válasz erre
Nagyon jól értesült pilóta lehetett. :)
Szerintem csak azt mondta, amit szeretne. :) A nevére nem emlékszel?
Egyébként logikus lenne 171-es, de az F-16 is az volt...
Hawk 359588 2008. augusztus 24. 18:38
Válasz erre
Szia Solo!
A Repülőnapon beszéltem az egyik mi-17 es pilótával és azt mondta hogy ha eljön a típusváltás akkor mi-171 eseket fogunk venni olyanokat vagy lagalább is nagyon hasonlókat mint a horvátok.
zsury 359586 2008. augusztus 24. 16:58
Válasz erre
borisz 359585 2008. augusztus 24. 16:21
Válasz erre
Brekusz? Brekkencs?:):)
(tényleg békás)
zsury 359584 2008. augusztus 23. 18:06
Válasz erre
SSgt_Chris 359583 2008. augusztus 23. 17:45
Válasz erre
:-) Egy tipp: "Pötyi" :-))) ? Túl kézenfekvő lenne? Vagy nem elég harcias? (bár szállítóheliről van szó...)
mig23papa 359582 2008. augusztus 23. 10:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Legújabb hírek Pápáról

Kétkedve olvasom az a több száz fős új munkahelyet.
mig23papa 359581 2008. augusztus 23. 09:55
Válasz erre
Aki valóban kíváncsi hogyan lehet pilóta valaki a seregben itt az infó.

www.nftc.hu/a-phase1.htm

Rákérdeztem , ezt a választ kaptam tőlük.

Tisztelt Szűcs László!

A képzés ingyenes.

A jelentkezés feltételei:
- magyar állampolgárság
- büntetlen előélet
- a képzés kezdetének évében be nem töltött 27. életév
- középszintű angol nyelvismeret
- orvosi alkalmassági vizsgálaton való részvétel vállalása

Sikeres felvételi esetén a repülőgép - vezető jelölt próbaidőre a MH szerződéses
állományába kerül tisztesi rendfokozattal (a hivatásos katona megtartja
megszerzett rendfokozatát). A próbaidő 6 hónap. Az NFTC-re történő
beiskolázáskor a jelölt tiszti állományba kerül hadnagyi rendfokozattal.

Azon fiatalok jelentkezését várjuk:
- akik főiskolai vagy egyetemi diplomával rendelkeznek, vagy
- akik a főiskolát vagy egyetemet a jelenlegi tanévben fejezik be, vagy
- akik a főikola, vagy az egyetem utolsó előtti évfolyamát végzik.

Bővebb információ: www.nftc.hu
Tel: 56/505-155
Fax: 56/505-151

Üdvözlettel: Hanga László
mig23papa 359580 2008. augusztus 23. 09:51
Válasz erre
Monox

Tudomásom szerint az elhunytak szénné, illetve hamuvá égtek, (teljes töltéssel szálltak fel) nemsokat tudtak boncolgatni rajtuk.

Én annyit tudok, hogy indítás , után nyitva felejtették a hűtőzsalut, és a motor , vagy a porlasztó túlhülése miatt leállt a motor. Kényszerleszállást akartak csinálni, de kis magasság miatt egy útban lévő villanyvezetéket akartak kikerülni, vagy átrepülni felette, de már nem adta ki nekik. Gép becsapódáskor kigyulladt, és bent égtek a kabinban. Gépből sem sokminden maradt.

Több ezer órát repült pilóta is hibázhat, nem egy példa volt már rá, sajna.
Monox 359579 2008. augusztus 23. 09:28
Válasz erre
Egyébként bár nem tudom hogy hol olvastam/hallottam róla, de valóban kimutatták az elhunytak szervezetében a CO okozta nyomokat aminek a szintje igencsak magasabb volt a normálisnál. Akkor egy ideig boncolgatták, hogy a kipufogócső konstrukciós hibájából kerül a kabinba az égéstermék, de hogy tettek-e lépéseket a megszüntetésére azt nem tudni.
Egyébként az a tény ahogyan lesett a gép abból is sejthető volt, hogy valami nem volt rendben. Állítólag símán hasra tehették volna a gépet, ehelyett úgy fogtak földet, mint egy lapát sz... Két több ezer órát repült pilótától ez mindenképp meglepő, ha a pilóták rontották volna el. Közben támadt egy ismerősöm (ráadásul nő az illető...) aki látta az utolsó repülést Fegyvernek felett alacsonyan, 35 km-re a becsapódástól. Csak annyit mondott, hogy kis magasságon borzasztóan billegett a gép. Valahogy nem is lepődött meg amikor a híreket halgatta utána...
mig23papa 359578 2008. augusztus 23. 09:00
Válasz erre
Kamovos

Milyen jelentésben olvastad, hogy hogy tele nyomta a fülkét szén monoxiddal!

Én mást hallottam a katasztrófa okának.
Nyugger 359577 2008. augusztus 22. 21:26
Válasz erre
SSgt_Chris topiktársunk jóvoltából láthattunk egy képet a csilli-villi nagyjavított Mi-17-704-es helikopterről, mely már azóta Szolnokon van. Sok repülőgépnek helikopternek volt valami az egyediségéből adodó neve, találjunk ki valami frappáns nevet neki. A legjobb 'névadó' vendégem egy sörre... az októberi RBK után.
Kamovos 359575 2008. augusztus 22. 20:49
Válasz erre
Szia Solo!

Szerencsére van közös témánk!
+ ellen véleményeink is!
Szeptember 7-én + beszélhetjük a témát!
De nem adom könnyen magam, úgyhogy hosszú sörözésre számíthatsz! :)

Üdv: kamovos
Solo 359574 2008. augusztus 22. 20:33
Válasz erre
Jó nem mennyünk bele ebbe a ki a felelős dologba, mert az nem olyan egyszerű.

Az általad is leírt szamárlétrában ha jól látom benne van a motoros is.
MHSZ nincs. Egy kezdő (úgy értem soha nem repült még) emberkét nem nyomhatsz bele egy gázturbinás kiképzőgépbe.
Lehet hogy rosszul hangzik, de a legelső tipus nem árt ha nem egy méregdrága gázturbinás csodamasina, mert ha azt veri oda a kedves pilótanövendék, az nagyon drága tanulópénz lesz. Jakon kétszer fordult elő légcsavartörés a növendék hibájából. Nem hiszem, hogy a Tucanó a maga nagyobb leszállósebességével annyira tolerálta volna, mint a Jak. Az egyik esetben simán megemelték a gépet. Kinyitották a futót , ami véletlenül bentmaradt és légcsavarcsere után mehetett is a dolgára.
Biztos vagyok benne, hogy ha komolyabb gépet vesznek kezdő kiképzőgépnek akkor csokkal csúnyább balesetek lettek volna. A Jakok sokat kibírtak. Látnod kellett volna milyen szökdécslést elvisel.
A kiszolgálás nehézésége itt nem mérvadó. Nem azért vesznek kiképzőgépet, mert azt könnyű üzemeltetni.
A felsorolt szamárlétrát végigjárt emberekből lettek rossz parancsnokok is. Az nem csak ezen múlik.
Ha van kedved egy sör mellett erről még beszélgethetünk ha átjöttök látogatóba. :)

A Jak-52 pedig nem szar. :)
Kamovos 359573 2008. augusztus 22. 20:06
Válasz erre
Szia Solo!

A repülés valóban veszélyes üzem!

A rep események zöméért pedig nem a technika, hanem a pilóta a felelős, a kiszolgáló személyzet legkevésbé felelős a + történ katasztrófákért, legalábbis kis hazánkban!
De ami szar az szar!
A gázturbinák világában dugattyús motoros gépeket venni nem túl ésszerű dolog!
1 dugattyús gép kiszolgálása sokkal több munkaórát igényel, mint 1 gázturbinás!
Ráadásul a gázturbinásnál nem juthat a fülkébe szénmonoxid!
A Jak, rossz döntés volt, akár csak a Grippe!
Lett volna ott más is!

De az igazi probléma, hogy nincs MHSZ!
A klasszikus pilótanevelés szamárlétrája, vitorlázó, motoros, Alba, vadász!
Ezen nőttek fel azok, akik most az öregek!
Jó kezű, jól felkészült, + bízható, csapatjátékosok!
Belőlük lettek a legkiválóbb parancsnokok is!

Üdv: kamovos
Solo 359572 2008. augusztus 22. 19:26
Válasz erre
Jajj azért ez nem ilyen egyszerű. Minden tipussal vannak balesetek. A te logikád alapján akkor eddig csak a Gripen volt jó vétel, mert azon még nem halt meg senki. A Jak kifejezetten pilótabarát. A repülés veszélyes üzem. Ezt te tudod a legjobban.
Kamovos 359571 2008. augusztus 22. 19:16
Válasz erre
Szia Solo!

Ezt peóbáld + L hitetni A Laneker Józsi szüleivel!
Tudtommal pont 1 ilyen gép okozta a halálukat azzal, hogy tle nyomta a fülkét szén monoxiddal!

Szerintem még kutakodhattak volna tovább!

Üdv: kamovos
Solo 359570 2008. augusztus 22. 19:13
Válasz erre
Még mielőtt a Jakokat megvették tesztelték nagyjaink a PC-7-et és a Tucanot is. Végül Jakokat vettek. Asszem az utcsó jó döntés volt. :) A Jak inkább alapkiképző gép ,mint a Tucano. Az albákat meg ingyen kaptuk. Azokkal nehéz volt versenyezniük.
Pedig olyan szépek azok a gépek. :)
Hogy valami pozitívumot is mondjak, jövő héten lesz egy nemzetközi Kutató-Mnető gyakorlat Magyarországon. Már az is csoda , hogy meglesz. :) Tavaly lemondtuk.
Jönnek Törökök Cougar-el, Románok Socat-al és Pumával. Ha minden igaz.
Kamovos 359569 2008. augusztus 22. 19:10
Válasz erre
Sziasztok!

A helyzet az, hogy l akarják velünk hitetni, hogy nincsen pénz!
Ezért nekünk az olcsó + oldásokat kell vállalni!
Aztán + hogy kis ország vagyunk nem kellenek nagy gépek!
Mi + L is hisszük!
Engem kivéve!
Mert én + azt mondom, a hadseregünk legyen olyan, hogy az ellenségünk rettegjen tőle!
Mert Mihelyt 1 szikrányi esélyt érez az ellenségünk, hogy legyőzhet, nekünk is ugrik!

Nem ezekez a gépeket választanám amik most itt repkednek!
Lehet, hogy a Mig-29 még pár évig repkedhetne!
De miért csak ennyi!

Szóval én csak beindítanám azt a mezőgazdaságot, + az Ikaruszt, aztán + pakolnám vele az illetékes országot!
Pápa, Szentkirály, Taszár, Kecskemét, Mezőkövesd, Szolnok + pakolnám őket 1-1 dandárnyi Szuhojjal!
Aztán kis magasságra, támogatni jöhetne 4-500 az L-159-ből is!
Aztán, párdandárnyi Mi-171 is L férne Mi-24-esekkel + támogatva!

Ezek a hazaárulók + akik így szétverték a hadsereget, állhatnának a disz sortűz elé!

Csak azért nem akarnak költeni a seregre mert azt nem lehet privatizálni, + L lopni!
Vagy ezt csak úgy hiszem! :O:

UF

Üdv:Kamovos
No emésszünk! :)
Hunyo 359568 2008. augusztus 22. 19:01
Válasz erre
Igen ez így van. Ezért is sajnálom, hogy pl.: a helik potlásáról nem is esik szó. Mindehol csak grippen, grippen, grippen... Pedig a helik is ugyanolyan fontosak, ha nem fontosabbak egy légierőnél. Én is örülnék az AlCA-nak(hazudnék, ha nem=)), de akkor inkább tényleg legyen egyezményes alapon, mindenből egy kicsi: Én egy PC-9M és valami helik(nyugati vagy keleti(?) én helikben nem vagyok otthon) jöhetnének. És akkor még szó sem esett a jó kis öreg Ancsák váltótípusáról. Tök mindegy merre indulunk, mert az egyik ujjunkat le kell harapni. Nagyon kilátástalan a jövőkép, és igen eljutunk majd arra a szintre amit te is írtál: Most még csak a pótlásról gondoskodunk papíron, de mi lesz akkor, ha már a Magyar Légierő is csak papíron fog létezni!
Solo 359567 2008. augusztus 22. 18:53
Válasz erre
OK, nem voltam egyértelmű, magam is örülnék ha Alcákat (vagy valamit) is vennénk, de a mostani vezetés szerintem nem fog. Hacsak nem jönnek rá , hogy olcsóbb Alcával reptetni a pilótákat mint Gripennel. Most is van (ha még nem ment haza) Kecsón bérben egy Alca.
A Csehek igazából azért haszálnak Alcát mert muszáj. :) Hogy nézne már ki , hogy még a gyártó ország sem használja. Nehéz lenne eladni. Így is nehéz. Elég telített a piac.
Kis ország vagyunk. Felejtsük el a NATO-nak falajánlott Gripen dolgot. Egy század Gripen (ha már megvettük) mellé egy század Alca, vagy más. Ez a minimum.
Heliknél a 24-es jövője még bizonytalan. Mivel tankunk kb nincs, ezért fontos lenne megtaratni őket még egy darabig. Szállítóknál Minyók lassan kifutnak. Csak papiron gondolkodnak a pótlásukról. Nem sokára itt fogunk állni 7 db Mi-17-el ami semmire nem elég. Pedig a helik ára eltörpül a vadászokhoz képest.
Hunyo 359566 2008. augusztus 22. 18:45
Válasz erre
De ha igazán kölcséghatékony megoldást akarunk még keresni, én szerintem, egy Pilatus PC-9M-el is jó választás lenne. A mostani tendencia szerint ugy is a sugaras kiképzőgépeket a légcsavarosok váltják ki, az elektronika fejlettségének köszönhetően. Na az még egy költséghatékony megoldás lenne, szerintem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.