/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
HADvezér 359671 2008. szeptember 10. 11:40
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönet a képekért mindenkinek!:) készülnek a matricák!
kedves Andor! nem sikerült megnyitnom a linket amit küldtél, pedig a matrica szkennelés sokat segíthetne, 1:48 iletve 1:35 ben is tervezem a gyártást.
üdv:HADvezér
nézzetek a honlapomra megéri :) www.had.hu
Monox 359670 2008. szeptember 10. 08:45
Válasz erre
Én láttam, igaz csak 1 gépről két fotót hasraszállás után, semmi egyéb nem került elő az 1955-ben bekerült 20 gépről. Az itt tartózkodásuk 1 éve alatt nagyon kevés infó került napvilágra róluk.

A PF-ek valóban Kecskeméten kerültek összevonásra, kivonásuk szerintem 1976-ban történt meg, amikor az alkulat megkapta az első MiG-21MF-eket Pápáról. A MiG-15-ösöket miniszteri rendelettel 1975.09.01.-jén vonták ki az aktív szolgálatból. A MiG-19-est vonták ki 1973-ban, amikor Taszárra megérkeztek a MiG-21MF-ek.
RonnieFrown 359669 2008. szeptember 10. 06:27
Válasz erre
Vegul is ha repulte a tipust valoszinuleg repult mindegyikkel. Ha jol tudom 1955-ben erkezett mind a 12 gep Taszarra. Kesobb eloszor 6, majd vegul mind atkerult Kecskemetre ahol 1973 vagy 1974 marciusaban alltak le, bar ez az adat is pontositasra szorul.

Mas.
Latott mar valaki fenykepet magyar Mig-17F-rol?
Tibcsi 359668 2008. szeptember 10. 05:54
Válasz erre
Ronnie,

Nekem ezt mondta a Feri bácsi, ha ő rosszul emlékezett, akkor én is rosszat írtam. Megnéztem Horváth Balázs oldalán is, ott sem találtam meg mindet. Hangsúlyozom: ezek nem estek le, csak ezekkel repült a Feri bácsi anno. Plusz még Il-10-essel is, de az most mellékes. :)

Sajnos Őt már nem tudjuk megkérdezni... :(
RonnieFrown 359667 2008. szeptember 9. 23:14
Válasz erre
Tibcsi, magyar 17PF 407-es oldalszammal nem volt. A 12db 17PF-bol egy esett le 1960-ban asszem a 933-as.
Tibcsi 359666 2008. szeptember 9. 20:20
Válasz erre
Tehát akkor az oldalszámok:

MiG-15: 203, 405
MiG-15 bis: 923 907
MiG-17PF: 407
Tibcsi 359665 2008. szeptember 9. 08:22
Válasz erre
Csak oldalszámokat tudok, négyet. Két "sima" 15-ösét, két bis-ét és egy 17PF-ét. Illetve ez már öt. :-)))
Nyugger 359664 2008. szeptember 9. 08:17
Válasz erre
Tibcsi,

Minden oldalszám, időpont esetleg fénykép igen sok topictársat pozítiv értelemben 'sokkolna', várjuk.
Tibcsi 359663 2008. szeptember 9. 05:49
Válasz erre
Én csak gépszámokat tudnék mondani, ha az segít valamit. Igaz, nem az UTI-ét, ami leesett, hanem amin amúgy repült. Csak ahhoz elő kell kaparnom azt a cetlit, amire akkor felírtam. :)
Hawk 359662 2008. szeptember 8. 22:40
Válasz erre
Tévedtem most néztem vissza a dolgokat csak van kép :)
Hawk 359661 2008. szeptember 8. 22:37
Válasz erre
1382153
1382153
airshow_2007_05
airshow_2007_05
airshow_2007_22
airshow_2007_22
airshow_2007_25
airshow_2007_25
airshow_2007_56
airshow_2007_56
Kecskemet_2008_MiG-29-01
Kecskemet_2008_MiG-...
Kecskemet_2008_MiG-29-02
Kecskemet_2008_MiG-...
Kecskemet_2008_MiG-29-03
Kecskemet_2008_MiG-...

HADvezér!
Én is hozzájárulok, mivel úgy láttam Cápaliról nincs nagyon fent kép.
Üdv!
Ákos 359660 2008. szeptember 8. 22:30
Válasz erre
Nyugger 359659 2008. szeptember 8. 22:02
Válasz erre
Monox,

Nos, akkor ezekről, amit ismerek és dokumentálva van: 54.01.22. Koplányi féle hm. nélküli leszállás Kalocsán sérülés mentesen, 1960.06.03. helyett 63.06.03. Szócsi/Sebestyén baleset leszállás során földnek ütköztek, 64.08.13. hegynek ütköztek Vinyica mellet /Szu/ Lehoczky hdgy. meghalt, Fekécs szds. s.sérült. Ezeknél az eseteknél nem volt katapultálás.
Levix 359658 2008. szeptember 8. 21:53
Válasz erre
Bocs, igazatok van nem katapultált. A gépben maradt mert már nagyon alacsonyan voltak. A növendék meghalt. Nem tudom sajnos sem az alakulatot sem az időpontot. Megzavart a katapultos oldal :).
andorka 359657 2008. szeptember 8. 21:30
Válasz erre
andorka 359656 2008. szeptember 8. 21:29
Válasz erre
A Mi24-est kiadta a Hasegawa 1/72-en. Egyelőre csak a matricát szkenneltem be, esetleg érdekel a festési útmutató is?
rapidshare.com/files/140590934/mgmfraygiuia21.part01.rar.html
Monox 359655 2008. szeptember 8. 21:12
Válasz erre
A magam részéről 3 balesetnek (vagyis nem katasztrófána) minősített esetről tudok.

1. 12 old.sz. UTI 1954.01.22.-én
2. 774 old.sz. UTI 1960.06.03.-án.
3. 043 old.sz. UTI 1964.08.13.-án.

Megkülömböztették a törés miatt selejtezett gépektől 3 esetet. A baleset fogalma a repülőeszköz megsemmisülését jelenti úgy, hogy a személyzet nem sérül. A fenti 3 esetben gyaníthatóan sor került katapultálásra, de konkrétan nincs leírás róluk. Sőt ismeretim szerint Magyarországon összesen 2 alkalommal hajtottak végre MiG-15-ből sikeres katapultálást, a maradék 35 alkalommal a személyzet a gépben maradt.
A honlapról egyébként hiányzik az első magyar jetkorszak balesete, amit igaz nem élt túl a pilóta, de a katapultálást megtette.
Nyugger 359654 2008. szeptember 8. 20:28
Válasz erre
Levix !

Egy kicsit tudnál többet írni a Till Ferencről? Katapultálás ideje, alakulat száma stb. Valahol nem stimmel a dolog... UTI MiG-15-ből nálunk nem katapultáltak a típus rendszerben állása alatt, baleset és katasztrófa az volt -sajnos.
zoli1989 359653 2008. szeptember 8. 15:06
Válasz erre
_IGP6848
_IGP6848
_IGP8926
_IGP8926
IMGP7008
IMGP7008
IMGP7014
IMGP7014
IMGP7020
IMGP7020
_IGP8772
_IGP8772

Szia!

Tudok én is néhány képet küldeni.
Solo 359652 2008. szeptember 8. 13:51
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Cápeti II-ről van pár fotóm.
HADvezer 359651 2008. szeptember 8. 13:25
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs valakinek a 2 Cápetis Albatrosról matricakészítéshez fotóanyaga? esetleg az új mig 29 es átfestés, valamint a Mi-24 es turul "teve" festés is érdekelne. üdv: Hadvezér

info@had.hu
Tornado2000ECR 359650 2008. szeptember 8. 10:34
Válasz erre
Sok az érdekesség az utóbbi időben a háttérben az igaz .
Tornado2000ECR 359649 2008. szeptember 8. 10:32
Válasz erre
Szervusz szép napot kívánok azért szerintem még óvatosan kell kezelni az ilyen híreket ki tudja mi s hogyan fog megvalósulni. Nekem a repirányítás területén van a munkám.
Solo 359648 2008. szeptember 8. 08:55
Válasz erre
Szerintem a fenntartás szó nem ugyanaz, mint az üzemeltetés. Én úgy értelmezem, hogy a nagyjavításokra és modernizálásokra írták ki ezt az izét.
Tibcsi 359647 2008. szeptember 8. 08:51
Válasz erre
Nem tudom, mennyit tudsz róla, nekünk még a Kőrösi Csomában mesélt róla, bár nem sokat, mert nem volt túl vidám történet. A növendék meghalt az esetben...
Monox 359646 2008. szeptember 8. 08:43
Válasz erre
Ha ez valós, akkor az a hihetetlen buziság van benne, hogy civilekkel akarják üzemeltetni a helikoptereket egy olyan céggel, aki nemcsak repteti, hanem javít(tat)ja is őket. Erre írtam a 715-ös hozzászólásomban, hogy ez vicc és hogy így lehet a színvonal emelése nélkül milliárdokkal drágábban üzemeltetni a maradó technikát. Ne félj Dalaa inkább jusson eszedbe a 3 milláért IP javított és a két modernizált Mi-17-es. Igaz, hogy ennyi pénzért 5 új Mi-171-est vehettünk volna, de itt nem ez a lényeg. Egyébként ilyen "szerződés" csak akkor íródik ki meg, amikor a maffiának már megvan a kijelölt kuncsaftja az üzletre. Ha megvalósul, neked és a kollégáidnak sok esélyt nem látok a folytatásra, legfeljebb némi szerencsével.
Daala 359645 2008. szeptember 8. 05:22
Válasz erre
Bocs, 714!
Monox 359644 2008. szeptember 7. 22:44
Válasz erre
Dalaa... mi a baj? Melyik 716-os hozzászólás nem érthető?
Daala 359643 2008. szeptember 7. 21:42
Válasz erre
Segítsen valaki!
Etel hozzászólásában szereplő (716. hsz.)hirdetmény mit takar? Vagyunk egy páran rep. műszakiak itt a fórumon is, jó lenne tudni, mit jelent ez ránk nézve!
Aki érti a hirdetmény lényegét, magyarázza már meg!
Üdv.: Joe
Etel 359642 2008. szeptember 7. 21:09
Válasz erre
Kecskem__t 2008 011
Kecskem__t 2008 011
griff
griff
Griff_1
Griff_1

Sziasztok!
Levix 359641 2008. szeptember 6. 07:42
Válasz erre
Biztosan nem teljes a lista, mert volt egy pécsi makettező expilóta, aki oktatóként MiG-15UTI-ból kattintott és nincs benne. Till Ferenc. Sajnos pár éve meghalt, már nem tudok részleteket meg tőle.
Levix 359640 2008. szeptember 5. 15:02
Válasz erre
A források alul fel vannak tüntetve! Pl. Horváth Balázs weblapja.
Monox 359639 2008. szeptember 5. 11:46
Válasz erre
Ez az oldal magyar forrásúnak tűnik, különösen a Medzibrodszky-féle bejegyzések és képek után gondolom...

Apropó Medzibrodszky!

A korabeli Top Gun írta azt a cikket amihez a hozzárakott kép ezen az oldalon is szerepel. Ott az első mondatokban 3 MiG-21-est írtak a nevére. Kettőnek a nyomát hellyel-közzel meg is találtam a harmadiknak viszont semmi nyoma és a pilóta sem tesz említést róla. Valaki tud róla valamit?
Hunyo 359638 2008. szeptember 5. 11:22
Válasz erre
Ez nagyon komoly, bele is vetem magam!
Monox 359637 2008. szeptember 5. 10:59
Válasz erre
Orosz fórumok után kutatok a neten és mit találok? Hát több mint érdekeset.

www.ejection-history.org.uk/Country-By-Country/Hungary.htm
Monox 359636 2008. szeptember 3. 21:21
Válasz erre
Mai szóval élve: nem semmi. Cégekkel fentartatni a MH halikopterit. Vicc...
Lehet, lesz 1 v. 2 ipari javított helikopterünk annyi pénzért, amiből nagyjából egy század Mi-171-est vehetnénk, de az nem érdekes. Egyébként nagyon meg lennék lepődve, ha még nem dőlt volna rég el, hogy ki fog nyerni.
Etel 359635 2008. szeptember 3. 18:50
Válasz erre
mig23papa 359634 2008. szeptember 2. 09:00
Válasz erre
Nyugger

A mostanira sem vagyunk büszkék.
Etel 359632 2008. szeptember 1. 19:54
Válasz erre
Szervusz Nyugger!

Köszönöm,-ez botrányos!
Nyugger 359631 2008. szeptember 1. 19:53
Válasz erre
Ez a rakéta mely a kecskeméti rep.napon volt látható, a keceli Hadtörténeti Parkban volt évekig a sárban-hóban a szabad ég alatt! Köszönönet a szolnoki Repülés­történeti Kiállítóhely műszaki katonáinak, hogy nem kis munkával ilyen 'zsír' új állapotuvá varázsolták.
Nyugger 359630 2008. szeptember 1. 19:34
Válasz erre
Etel,

A hír igaz ! Nem is vagyunk büszkék az akkori MN Vezérkarra...
Etel 359629 2008. szeptember 1. 18:50
Válasz erre
H-29L
H-29L

Sziasztok!

Kép a H-29L-ről.
Etel 359628 2008. szeptember 1. 18:47
Válasz erre
H-29L
H-29L

Sziasztok!

A Magyar Néphadsereg a 80-as években rendszeresítette a H-29L lézerirányítású földi célok elleni rakétát a Szu-22-es vadászbombázókhoz, egyik ismerősöm azt állítja, hogy nem lehetett őket használni mivel az indítósíneket elfelejtették megvenni.
Ez igaz lehet?

Üdv.
mig23papa 359626 2008. augusztus 31. 21:09
Válasz erre
ezt az oldalt épp most találtam, talán érdemes meglesni, vicces az már biztos

www.stop.hu/articles/article.php
Hawk 359624 2008. augusztus 30. 19:06
Válasz erre
DSCF3507
DSCF3507

Ez az új gép amit nem rég vettünk át a lezuhant helyett. Kép: 2008 Kecskemét Repülőnap
borisz 359623 2008. augusztus 30. 16:23
Válasz erre
Solo 359622 2008. augusztus 30. 15:23
Válasz erre
A mentőheli egy AS350 Ecureuil. Nem új, régóta megvan már.
A két F-15-t a pilóták elmondása alapján egy gyakorlaton szedték le a géppuskával.
Persze nem élesben csak imitálva. :)
borisz 359621 2008. augusztus 30. 15:02
Válasz erre
Most hogy mondod, tényleg.
Valahogy nehezen hiszem, hogy két sast szedtek le vele:D
f2d 359620 2008. augusztus 30. 14:55
Válasz erre
borisz 359619 2008. augusztus 30. 14:42
Válasz erre
Szia!
Két kérdésem lenne:
Mit jelentenek a 24es orrán a migek?
A mentőheli milyen madár? Ez jött a lezuhant helyett?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.