/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
sanyi 587213 2015. június 8. 21:40
Válasz erre
Sziasztok!
Egyszer azt olvastam, hogy a világháború idején volt Go-242 vitorlázónk. Ez igaz? Ha igen, van róla valami infó - festés, lajstrom, esetleg fotó?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
solyom 586813 2015. május 31. 18:24
Válasz erre
Igen, jogos, csak még nem javítottam le az aláírásokat a képeimnél.
Valamiért G2-nek írtam ezt a szériát... :(
cimber 586769 2015. május 31. 10:39
Válasz erre
Ja és szerintem a V3+13-as is G1-es.
cimber 586768 2015. május 31. 10:39
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar V jelzések és számsorok olyan változatosságot mutatnak, hogy szinte bármi elképzelhető.
Van olyan gép ahol pl. a V betűjelzés egyértelműen nagyobb, mint az utána jövő számsor.
A V7...és V8-as szériákban több ilyen fotó is van.
Számok tekintetében is van szórás rendesen.
solyom 586748 2015. május 30. 22:14
Válasz erre
Bf-109 G2 (V3+12)
Bf-109 G2 (V3+12
Bf-109 G2 (V3+13)
Bf-109 G2 (V3+13

Helló Medor!

Ne viccelj!
Köszi, hogy megosztottad ezt a kis adalékot!
Igaza van a barátodnak, akár a 314 is lehet!
Amilyen idióta "1"-eseket festettek a 310-es sorba, az is belefér.

BB
medor 586738 2015. május 30. 20:09
Válasz erre
Szia!
Én nem értek a II.VH-s makettekhez,de egy Messer (főleg 109-es) rajongó makettező barátom évekkel ezelőtt megépítette ezt a gépet.Most ugrott be,hogy mikor megmutatta a makettjét magyarázott valamit a géptörzsre felfestett jelzésekről.
A lényeg az,hogy szerinte sem 'H' betűt,hanem gépszámot festettek a farokrészre.
Az előbb felhívtam telón és a mai napig így gondolja.Annyit tett még hozzá,hogy ő akkoriban szintén a V.3+44 számot választotta de akár a V.3+14 is esélyes lehet.
Nem szeretnék a vitátokba beleszólni mert mint írtam laikus vagyok.
Csak kis adaléknak szántam.
solyom 586727 2015. május 30. 17:55
Válasz erre
Kösz Viktor!

Roland!
Az altípusban alighanem Neked van igazad!
A fehér festésen mindenképpen látszani kellene a kabin előtt a sötét levegőbeömlőnek!
Jobban át kell néznem a fotóimat, mert úgy látom több gép is inkább G1 mint G2.

BB
cimber 586715 2015. május 30. 16:12
Válasz erre
Még annyit, hogy mintha látnám a szélvédőn belül a túlnyomásos kabin patronját, ugyanakkor nem látni a szélvédőn a G párosokra jellemző kis beömlőt.
Jól látszik a szélesebb deklikeret, tehát esélyesebb szerintem, hogy a Szeverényi-féle gép G1-es és nem G2-es.
Persze ez nem szentírás, de mintha a fotók ezt mutatnák.
cimber 586713 2015. május 30. 16:03
Válasz erre
Szia Balázs!

Nagyon jó észrevétel és esélyesebb a V sorozatszám, mint a H jelzés, hiszen az átadott gépek kivétel nélkül magyar "V" azonosítót, vagy 1, illetve 2 jegyű számazonosítót kaptak, F-nél és G-nél is, "magányos" betűjelölést nem.

Érdekes még ezen a gépen, hogy a sárga törzsgyűrű egy törzsgyűrűvel előbb van a standardnál és csak "fél" törzsgyűrű szélességű.
migi 586706 2015. május 30. 14:51
Válasz erre
Inkább 4 es szám az , logikátlan lenne egy olyan szélességű H betű .
Podva 586705 2015. május 30. 14:37
Válasz erre
Te látod, hogy össze van kötve, vagy csak sejted? A 44 valószínűbb mint a H, tekintettel arra, hogy ha a magyar kereszt felfestésére volt idő, akkor kellett, hogy jusson az oldalszámra is...
Üdv
vfrtom 586704 2015. május 30. 14:15
Válasz erre
Szerintem nem, mert két függőleges szár látszik ami össze van kötve. Inkább H.
Podva 586702 2015. május 30. 14:09
Válasz erre
Szia Balázs ez tényleg a legvalószínűbb! Nagyon jó meglátás! Gratulálok hozzá
Üdv Viktor
solyom 586681 2015. május 29. 22:35
Válasz erre
Bf-109 G2
Bf-109 G2

Sziasztok!

Ma egy kedves ismerőssel folytatott levelezés alapján elgondolkodtam egy gép eddig "biztosnak" vélt azonosító jelzésén.
Konkrétan a Szeverényi féle G2-ről van szó, amit eddig csak mint fekete "H" aposztrofált a szakirodalom.
De mire fel?
Abban az időben a keleti fronton az én tudtommal számokkal jelölték a gépeket.
Elkezdtem utánajárni a dolognak.
Körülnéztem, hogy G2 altípusú gépeken milyen jellegű számokat használtak.
A Szeverényi gépen lévő "H"-t elnézve főleg a 4-esre voltam kíváncsi, és lám!
Rábukkantam a V.346 fotójára, amin elég jellegzetes a 4-es alakja.
Szerintem simán lehetnek 4-esek a fehér gépen.
Vagyis lehet, hogy a fehér Szeverényi gép a V.344?
Nem mondom, hogy 100%-ra igazam, van, de van annyira életképes, mint a H!

Szerintetek?

BB
migi 586351 2015. május 25. 14:01
Válasz erre
Azt hiszem a Pavla gyárt hozzá,
Kamovos 586350 2015. május 25. 13:52
Válasz erre
Sziasztok:

Az lenne a kérdésem, hogy Mig-17-hez, és Mig-19-hez (KP) 1/72-ben létezik e műgyanta kabin belső?

Segítségeteket előre is köszönöm.
Podva 586069 2015. május 21. 13:09
Válasz erre
Szia
Bizony!
Pár éve még másképp képzeltük, de mára ez szinte biztos!
A szárnydúcok viszont szürkék
Üdv
tyimosenko 586055 2015. május 21. 09:28
Válasz erre
Sziasztok!

Ezek szerint az eredeti olasz, sárga alapon zöld-barna terepezésű gépeken az alsó szín az alumínium, nem a világos kékesszürke?

Köszi szépen, üdv
Podva 586051 2015. május 21. 08:04
Válasz erre
CR422
CR422

Üdv Sanyi
Igen az ezüst szín ott van a gyári festések között a bulettinen is. Az első 18 gép ezüst szinben jött ezek lettek a cakkosak a Kör Ásznál legalább is biztosan. Nagyjavításkor Győrben szép magyartarkát kaptak. és nem olasz gyári festést. 41 közepéig biztosan. De Tyimosenko kérdése az olasz gyári színre vonatkozott.
Ezt a stormo által C3-nak jelölt mintát magyar 42-eseken számtalanszor átbeszéltük már, de nem tudtál meggyőzni az igazadról. A mellékelt fotó alapján azt állítod, hogy ami a képen van az világoszöld alapon sötétzöld foltos. A barna foltok, pedig csupán helytelen szorópisztoly kezelésre visszavezethető optikai csalódások...
Ha többféle gyári festéket használtak volna, fel kellett volna azokat is tüntetni a bulettinen nem? Vagy egy szimpla csűrőűtvásznazáskor át kellett volna festeni az egész gépet?
A festék milyenségére vonatkozóan én inkább azt állítanám, hogy per pillanat még nem tudjuk, hogy mit rejtenek a buletinen jelölt szinek. Rengeteg olyan dolog van ezen a téren amit 10 éve még nem tudtunk, mára evidencia...

Üdvözlettel Viktor
Alexandros 586036 2015. május 20. 21:14
Válasz erre
Szia !
Elnézést,hogy beleszólok,de ez így nem egészen igaz.Viktor,már számtalanszor átbeszéltük,hogy az első szériák teljesen ezüst színben érkeztek.Később a Kör Ász-nál átfestették három színű cakkos,majd ,,magyar tarkára" nagyfoltosra őket.A következő szállításnál érkeztek olasz zöld-zöld felső résszel és ezüst alsóval gépek,színes fotó van róla.Utána jött szintén eredeti olasz,de többféle foltozással ellátott felül homok,zöld,barna,alul ezüst festéssel ellátott széria.A Győrben talált dokumentum a nagyjavításkor átfestésre került gépekre vonatkozik,a Viktor által említett kódokkal ellátott színekről az olasz kutatók nem tudtak,náluk ezek nem szerepelnek.Ezt válaszolták a magyar kutatók kérdésére.
Üdvözlettel Alexandros
tyimosenko 585976 2015. május 20. 07:02
Válasz erre
Podva 585974 2015. május 20. 06:29
Válasz erre
Szia

Fennmaradt egy gyári bületin Győrben az eredeti olasz irat magyarra fordításáról 1942 augustusából:

Terepszín foltozás: Havanna/sárga/5342
Gesztenyeszín/barna/5242
Zöld 5247
Aluminium/ezüstszín/3995
Higgitó 3308

A szárnydúcok szürkék

Ez a gyári festésre utaló bizonyíték, vagyis igazolja azt, hogy a sárga alapon zöld/barna foltozást használtak, 1942 augusztusáig legalább is biztosan. Addigra az összes magyar gépet leszállították, tehát mind ilyen volt. Sajnos a leírt olasz festékkódok egyelőre ismeretlenek, Annak meghatározására marad a net...
Azonban a foltok elrendezését érdemes fotó alapján meghatározni, a Stormo ehez inkább mankó, mint csodafegyver :)

Üdv Viktor
tyimosenko 585953 2015. május 19. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!

Koszonom szepen az infokat!

Arrol egyebkent van info, hogy a magyar CR-42-esek olasz festesi semai milyen szinekbol alltak? Ha hihetunk a kovetkezo honlapnak www.stormomagazine.com/RegiaAeronauticaColorsinWWII_3a.htm, akkor ugy tunik, hogy a C1, C1a, C2, C3 semak johetnek szoba. Minimalisan foglalkoztam eddig a temaval sajnos, de a HAD-os grafikak es a Magyar sasok konyv grafikaja a C1, C1a, C2 semakat abrazolja. A sarga es a barna szin eseteben jopar, 2-3-4 arnyalat is lehetseges a honlap szerint. Van konkret szinmeghatarozas ezekre, szines fotok, roncsok stb, vagy elvileg barmelyik arnyalat elofordulhatott a magyar gepeken az egyes semakon belul?
Lehet, hogy ezekkel a kerdesekkel is foglalkozik a HFC konyv, de sajnos ez nem all nekem rendelkezesre.
Koszonom, udv
Podva 585951 2015. május 19. 19:50
Válasz erre
Szia Balázs
Teljesen jogos a felvetés...
De valószínűleg erre sosem lesz egyértelmű bizonyíték. :(
Üdv Viktor
solyom 585936 2015. május 19. 17:47
Válasz erre
Cr-42 (V.228)
Cr-42 (V.228

Sziasztok!

Egy naív kérdés!
Nem lehet, hogy a Héjákhoz hasonlóan itt is csak zölddel bepöttyözték a sárga felületeket a jugó hadjárat elmúltával?
Amúgy itt a kép a gépről.

BB
Podva 585901 2015. május 19. 07:53
Válasz erre
Szia Tyimosenko

A V-228 nagy kedvencem Sajnos a HAD-os oldalszám nem jó egyrészt alacsony, vékony, másrészt a felségjel pirosával összevetve valószínűleg nem piros, hanem fehér, esetleg sárga, valamivel átködölve. A farokrész és az orr aprópöttyözve van inkább mint kukacozva, (ott a szöveg hibás.a jajz jó) Valószínüleg a javítás az általunk használt "Krayer" sárga alapon zöld... ) talán még a felső szárny végein is ez van...

Üdv VIktor
tyimosenko 585896 2015. május 19. 00:08
Válasz erre
tyimosenko 585895 2015. május 19. 00:03
Válasz erre
72064_48065m_side2
72064_48065m_side2
72071_48066m
72071_48066m

Koszonom solyom, Podva!

Igen, kiadta a HAD a 234-est, ketfele festessel is. Osszesen 3 fele valtozatrol talaltam semat. Amit csatoltam a hozzaszolasban, az a Magyar sasok c. konyvben szerepel. A HAD pedig tovabbi 2 valtozatot ismertet. Sarga lajstrommal, ek felsegjellel, valamint fekete lajstrommal, mar keresztekkel.
Sajnos csak fekete szinu 234-es matricam van, de mindenkepp olasz festest csinalnek meg es lehetoleg biztosan letezett festest. Ugyhogy akkor ez ugy tunik ugrott.

A V-234 esete is erdekes, de nekem zavaros. Vajon a sarga motorburkolatra es farokra festett zold-sarga szinek ismert arnyalatok szerintetek? Zold kukacmintat ir, de a grafikan valami pottyozest latok inkabb.

Koszonom, udv
Podva 585873 2015. május 18. 17:57
Válasz erre
Bocs tévedtem a 234-ről van egy olasz festésű fotó jugó hadjárat beli sárga farokkal más betűtípussal:
home.mit.bme.hu/~tade/ac-pict/Hung-AF/pre-1945/Fiat-CR-42/C42p4.jpg HAD kiadta
A másik keresztes, körászos, szerintem olyan festése lehetett mint a Hélya-M-eknek...
A rajzon szereplő gépről nem ismerek fotót
Üdv
Podva 585854 2015. május 18. 09:56
Válasz erre
Szia Tyimosenko

Ha jól rémlik a 234-ről van egy fotó amin még olasz stílusú szögletes oldalszám van, talán alapból fehér, kicsit átködölve sötéttel. A másik fotósorozaton már ez az oldalszám szerepel a V.241-el bekövetkezet balesetéről. Azon az oldalszám már ilyen. viszont nem vagyok biztos abban hogy a kamó maradt eredeti olasz...
Nincs előttem most egyik fotó sem, de talán volt rajta "Repülő Tőr" századjelvény is.

Üdv VIktor
solyom 585847 2015. május 17. 23:02
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Én úgy tudom, hogy az olaszok homok alapra zöld/barna foltokat festettek erre a Cr-42-es szériára.
Erről a gépről nem ismerek fotót, de 237-ről és a 239-ről több is van a Hungarian Fighter Colours-ban.
Azokon egyértelműen beazonosítható a homok alapon zöld/barna foltozás.
A zöld és a barna általában egy folton belül van festve.

www.stormomagazine.com/ColorGuide/C1_1a.jpg

A gép hasa vagy szürke vagy alu színű lehetett.

BB
tyimosenko 585840 2015. május 17. 21:54
Válasz erre
73_10
73_10

Sziasztok!

Kerdeznem a hozzaerto kollegakat, hogy ez a festes ilyen formaban koser? A V-234 viselhette ezt a festest?
Gunze festeksorban szerepel esetleg ez a 2 olasz szin?

Koszonom szepen!
Horvath_Balazs 585736 2015. május 16. 09:19
Válasz erre
Frissítettük a honlapunkat; számos archív fotó került fel pl. a MiG-15-ösökről.

www.avia-info.hu
Csobi21 585335 2015. május 8. 18:28
Válasz erre
Sziasztok!
Engem az érdekelne, hogy létezik-e kép magyar Cr.32,42,Re-2000 pilótáról aki oxigénmaszkot visel, milyen típusút használtak a pilóták?
migi 585096 2015. május 4. 20:49
Válasz erre
Podva 585095 2015. május 4. 20:40
Válasz erre
Szia
Nincs ökölszabály volt ilyen is meg olyan is... De volt sivatagi festésű is meg "messer légifölényes" is a HAD honlapján nézz körül ott találsz mintákat. Ha tudod a konkrét gépszámot az segíthet.

Üdv Viktor
migi 585094 2015. május 4. 20:38
Válasz erre
makettes 585092 2015. május 4. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!
A magyar Fi-156 gépek egy vagy kétszínű zöld festést viseltek?
Köszi!
makettes
solyom 585084 2015. május 4. 19:27
Válasz erre
Helló Vackor!

Tényleg minden tiszteletem Winkler Laci bácsié, mert nélküle jóval szegényebb lenne a tudásunk a magyar repülést illetően.
De! Az említett könyvben lévő makettek festésének javarésze teljesen légből kapott.
Referenciának használni épp úgy nem szabad, mint a Punka/Bernád féle Hungarian fighter colours című könyvének a grafikáit, vagy a Magyar sasok című Punka/Sárhidi féle könyv grafikáinak jó részét.
Nyilván vannak bennük jó dolgok is, csak jól utána kell járni, hogy melyek azok!
Nagyon nehéz helyzetben van az, aki autentikus, világháborús, magyar jelzésű gépet szeretne építeni.
Az a legjobb, ha minél több munkát elolvas az ember, és abból alakítja ki a véleményét az adott korszak gépeiről.
Amúgy az általad említett forrásokat nem szeretném lebecsülni, mert én is használom őket nap mint nap!
Pusztán arra szerettem volna utalni, hogy éljünk forráskritikával, és több oldalról is próbáljunk utánajárni a dolgoknak!

BB
migi 585073 2015. május 4. 16:40
Válasz erre
Amire utaltam könyvre abban szerepel hogy volt Jak-3 asunk is 3 db ,erről tudtok valamit ?
migi 585059 2015. május 4. 11:00
Válasz erre
Én még ajánlanám a Csanádi Winkler Nagyváradi író hármas Magyar repülés története című könyvet is , igaz hogy 1977 kiadás , de attól még jól használható .
vackor 585058 2015. május 4. 10:50
Válasz erre
Szia Sólyom !

Tudom, hogy az említett könyv rengeteg makettfotót tartalmaz, volt is szerencsém (sajnos, csak egy alkalommal) a makettek eredetijét is látnom, Winkler Laci bácsi otthonában, jó pár évvel ezelőtt. Ha magyar festésű gépet készítek, ez az egyik könyv, a másik a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete, a harmadik Balázs információtömege, amit alapként használok.
ambasa 585057 2015. május 4. 10:34
Válasz erre
Elnézést, kicsit túlreagáltam! Ez annak is köszönhető, hogy sajnos gyakran találkozom azzal a hozzáállással, az itt lévő fórumokon, hogy sokan vannak olyanok akik, birtokában vannak bizonyos tudásnak, csak csepegtetik az információkat, mert készülnek a soha ki nem adott könyvükre. Ugyanakkor, azonnal megtámadnak minden más művet, amelyek természetesen tartalmaznak hibákat, de legalább hozzáférhető adatokat tartalmaznak.
Valaki kérdezett valamit, én próbáltam segíteni neki, de sajnos azt éreztem a hozzászólásodban, hogy egyből megpróbálja valaki azt hitelteleníteni, ami szerintem nem jó. Valószínű tévedtem és nem ez volt a szándékod, de nekem sajnos az első gondolatom ez volt.

Én horác oldalán a részletes keresés fűlt használom, ahol típus szerint tudok keresni, illetve tudok egyéb szűrőket is használni.

TG
solyom 585054 2015. május 4. 09:47
Válasz erre
IMG_0001
IMG_0001
IMG_0002
IMG_0002
IMG_0003
IMG_0003
IMG_0004
IMG_0004
IMG_0005
IMG_0005
IMG_0006
IMG_0006

Helló!

Mellékelem az említett táblázatokat.
Vannak benne hibák, tévedések, de használható.

Vackor!

A Magyar repülők, repülő magyarok könyvben lévő színes Il-2 fotó (165.o) egy makettről készült,
aminek más a lajstromjele is, és nem hasonlít a festése a fotón látható gépére.
Amúgy szép könyv, csak a képanyaga használhatatlan, mivel nagyon sok makettről készült, amiknek a festése sok kivetnivalót hagy maga után.

BB
migi 585049 2015. május 3. 22:34
Válasz erre
Ott a link hozzá
lacipapa 585047 2015. május 3. 22:30
Válasz erre
Bocs' de én nem azt jegyeztem meg ,hogy nem jó.Szerintem is kíváló munka!Én is gyakran használom és nagy köszönet érte,hogy van.Nem tudom miért,de a felsorolásban én nem találom az IL-2-est.Hogy lehet meg nézni?
Laci
migi 585046 2015. május 3. 22:07
Válasz erre
Szinte minden szavaddal egyet értek .
ambasa 585044 2015. május 3. 21:56
Válasz erre
Ezért írtam a "majdnem" szót, de szerintem senki sem tett még Horácon kívül ennyire teljes anyagot, ráadásul mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. Én személy szerint nagyra értékelem a munkáját, nem véletlenül adtam át neki festési technológiai anyagokat, mert tudom másokkal ellentétben nem ül rá, hanem közzéteszi. Ráadásul naprakész, talán amiről nincs fent adat, az nem kellően megerősített, és esetleg ma is vita tárgya. Sajnos sok a legenda, mendemonda, illetve a háborúban vagy elpusztultak az ide vonatkozó iratok, vagy nem is nagyon foglalkoztak vele, lásd az átadott német páncélosok darabszáma. Ugyanez igaz a háború utáni légierőre, vajon Zsák Ferin kívül még hányan nyálazták át a levéltárt, hogy feltérképezzék ezt a kérdést?

Mellesleg benne van a zsákmányolt Il-2-es:
www.avia-info.hu/talalat.php

Ha a földi oktatópéldányokra gondolsz, azok beazonosítása igen nehéz, mivel valószínűleg nem kerültek lajstromba, így beazonosításuk is igen nehéz, persze van kivétel, pl. az L-39-esnél ott van a négy hasonló célból átadott gép.

Én továbbra is fenntartom azt az állításomat, hogy ma nincs jobb, és teljesebb adattár, a magyar repülésről.

TG
migi 585043 2015. május 3. 21:47
Válasz erre
Elképzelhető, nekem is van jó pár fotom aminek a publikálásához nem járult hozzá a tulaja , és ezt tiszteletben is kell tartani .Meg azért ez egy magán erőből létrehozott adatbázis , nem lehet mindig frissen tartani az infokat , bár talán egy hete lett frissitve az adatbázisa .
vackor 585042 2015. május 3. 21:24
Válasz erre
A G 002 lajstromjel a zsákmányolt gépé lehetett. A Magyar repülők, repülő magyarok-ban (id. Winkler L. könyve) egy színes fotó is van a gépről. Gondolom, szerzői jogok miatt nem került még fel kép az avia-infóra. Gondolom, Balázs örülne a legjobban, ha tovább bővülne - ezzel is - a gyűjteménye...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.