/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Blackarmy 360395 2009. május 8. 20:48
Válasz erre
Köszi az infót! Azért szép tőle, hogy ezeket a jelöléseket választotta.
Fodi 360394 2009. május 8. 17:58
Válasz erre
Nem eredeti magyar, azoknak nagy része megsemmisült a háborúban. Párat újááépítettek a háború után, de pár év után azokat is lezúzták. Ez egy háború utána spanyol építésű gép.
Blackarmy 360393 2009. május 8. 14:06
Válasz erre
Hello!
Tehát ez egy eredeti magyar gép? Ami repülőképes állapotban van? Jól értem? Hát ez nem semmi! Lehidaltam kicsit.
Amúgy ilyen Jungmann sok van a világon, de a többségük frissen épült, azt hiszem Lengyelországban. 1995-ben voltam egy repülőbemutatón Winer Neustadtban ott hasábkeresztes is volt, homokszínben. ott mondták, hogy ezeket Lengyelországban építik.
Hozzáteszem nem értek hozzá, csak tetszenek ezek a gépek.
Balázs
Momi 360392 2009. május 8. 07:36
Válasz erre
SZIASZTOK!

A "Bü-131" pontosabban spanyol CASA 1.311e Jungman.C/N: 2134
Kör ász vadász század jelvényével.
Lásd Bece Csaba: Kör Ász vadászszd. története.

This former Spanish AF Jungmann (1957) is finished in Hungarian AF c/s It is based at De Kooy NAS, the Netherlands.
LAJSTROMJEL: G-BUOR angol tulajdon

momi
Tibor 360391 2009. május 8. 06:06
Válasz erre
Szia!
Nos azt én is láttam, hogy Bücker, de a jelzés kicsit furára sikeredett, ezért tettem fel a kérdést. Svancon ék, de a szárny alján nincs. Ha jól látom a lajstrom nem magyar.
Üdv.
Fodi 360390 2009. május 7. 22:17
Válasz erre
Tavaly nyáron-ősszel került rá ez a festés, felújítás után.
juge75 360389 2009. május 7. 21:17
Válasz erre
beolvasás0004
beolvasás0004

Bár nem légierő..
juge75 360388 2009. május 7. 21:16
Válasz erre
Hogy kicsoda, nem tudni, de egy BÜ-131 magyar jelzésekkel!
romeo 360387 2009. május 7. 19:41
Válasz erre
1
1

Üdv!
Tibor 360386 2009. május 7. 18:55
Válasz erre
Urak!
Hát ez meg micsoda, kicsoda?
Üdv.: Tibor
romeo 360385 2009. május 7. 18:52
Válasz erre
HUNGUniChart
HUNGUniChart

Üdv!
romeo 360384 2009. május 7. 18:42
Válasz erre
37044
37044

Üdv!

Hát, ez sem mindennapos!
www.airplane-pictures.net/image37044.html
Jimbobá 360383 2009. május 7. 11:19
Válasz erre
Sziasztok!
A HM inkurrencia értékesíthető része az APV-hez kerül, aki megpróbálja eladni azt, a nem értékesíthető része pedig karitasz, segély, felajánlás, stb lesz.
Ezek eladása tök legális a megfelelő fegyverzet hatástalanítás után.
Persze az a kérdés, hogy pályáztatással eladják-e rendes áron, vagy fillérekért valakinek aki jó drágán továbbadja. A HM sajna ebből nem húz hasznot, meg amúgy is ez nagyon kis tétel. Amit nem tudnak eladni, meg kell semmisíteni.
www.parlament.hu/irom37/10444/10444-0001.pdf
romeo 360382 2009. május 7. 11:02
Válasz erre
1
1

Üdv!

MiG-29 Sz-8 80mm indítás.
romeo 360381 2009. május 7. 11:01
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!

Sz-5 57mm indítás.
romeo 360380 2009. május 5. 13:53
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!

STURM páncéltörő rakéta indítása.
Tibor 360379 2009. május 4. 06:08
Válasz erre
Fiúk! Szép napot mindenkinek.
Aki szereti a magyar katonai repülést, javaslom nézze meg az alábbi linket és azon belül is a galériát. Aztán lehet elmélkedni.
www.simonrobert.hu/02-repulok/index.htm
Üdv.: Tibor
mig23papa 360378 2009. május 2. 13:16
Válasz erre
Fodi

Már lassan a végére érek egy három éve tartó nyomozásnak, és már tutibiztos vagyok hogy egyszerűen lenyúlták, ellopták a fél magyar honvédséget, söröstül-bőröstül légierőstül. Miért pont ezek a cuccok lennének a kivételek. Az is benne van a buliban aki a közvetítésével foglalkozik. Miért nem te árulod ezeket a cuccokat vajon? Már maga az a tény is törvénysértő, hogy egyáltalán feltesz ilyen cuccokat a netre, eledás céljából. Különben tényleg nem kell az ördögöt festeni a falra, az jön falrafestés nélkül is.
Fodi 360377 2009. április 30. 20:16
Válasz erre
Csak keress rá, hogy hány helyen árulnak ex-szovjet cuccokat. (google, mi-8 for sale). Simán lehet a feladó egy olyan személy, aki ilyen cuccok követitésével foglalkozik. Nem kell mindig az ördögöt a falra festeni.
Persze lehet, hogy igaz a feltevésetek. Én egyszerűen arra próbáltam rávilágítani, hogy ha valaki felrak egy hirdetést, akkor az még nem biztos hogy ex-honvédségi cuccokkal ügyeskedik.
mig23papa 360376 2009. április 30. 19:33
Válasz erre
juge75 360375 2009. április 30. 19:30
Válasz erre
Magyar e-mail címmel és telefon számmal?
Fodi 360374 2009. április 30. 19:14
Válasz erre
A hirdetésben nem állt, hogy magyar gépek, csak annyi, hogy Mi-8, csatolva egy magyar gép képe. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy valaki a magyar gépeket "sumákolja el".
Monox 360373 2009. április 30. 19:06
Válasz erre
Juge75!

Valószínűleg azért mert ők és/vagy a puncsosaik állnak a dolgok mögött.
juge75 360372 2009. április 30. 18:56
Válasz erre
Erre miért nem figyel a KBH és az NBH?
mig23papa 360371 2009. április 30. 18:39
Válasz erre
Monox

Meg fogom tenni, mivel szerintem hasonló sumákolás van az ügyben mint a pápai géppekkel
Monox 360370 2009. április 30. 16:54
Válasz erre
Papa!

Kérdezz rá nála, még az is előfordulhat, hogy választ kapsz rá. Veszteni valód nincs, valamiképp meg így is kapcsolatba kell lépni vele a vevőnek.
mig23papa 360369 2009. április 30. 10:59
Válasz erre
romeo

ilyenkor csak az érdekelne, hogyan jutott hozzá, mennyiért, és hogy én miért nem vehettem meg ott ahol ő vette?
romeo 360368 2009. április 26. 16:37
Válasz erre
1
1

Üdv!

Eladó több darab Mi-8 magyar katonai helikopter.
link www.emvhg.hu/borze.php
dexi 360367 2009. április 21. 20:12
Válasz erre
Sziastok, van valakinek a magyar Héjára valami használható alapanyaga? A kabinbelso untig megfelel. Kosz
romeo 360366 2009. április 19. 16:32
Válasz erre
84135_1239808362
84135_1239808362

Üdv!

A "bohócorrú" Mi-17N.
Foxbat 360365 2009. április 18. 14:23
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e. Egy 1/48 Gripen mellé szeretnék tenni egy álló Magyar pilótát. Melyik cég terméke, mely leginkább ilyen figurára hasonlít? Ha valakinek van hozzá beszerzési forrása, azt is megköszönném...
Rumcájsz_52 360364 2009. április 14. 19:03
Válasz erre
Daala
Bocs, igazad van, csak nekem személyesen múlt idejű az APA.
Egyébként akit érdekelnek az orosz APA-kocsik, a MiG-21 topic 1051-1052-1053-1054. hsz. alatt találnak róla fotókat.
Üdv R.
Daala 360363 2009. április 14. 17:54
Válasz erre
Miért mondod hogy volt, hiszen még most is rendszerben vannak az APÁ-k.
bigboy 360361 2009. április 14. 11:53
Válasz erre
PICT0001
PICT0001

Noha a téma más azért be teszem a magyar tankoló rendszer eme példáját.üdv bigboy
Rumcájsz_52 360359 2009. április 14. 11:17
Válasz erre
A háború utáni gázturbinás gépek APA-kocsija egyszerűen egy akkumulátor-csoport + motorról hajtott generátor rendszer volt teherkocsira telepitve, kétoldalt kihajtható gémekre szerelt tápkábelekkel, a sugárhajtóművet erről megtáplálva pörgette föl a hajtóműre szerelt inditómotor-generátor ( áramfelvétel MiG-21-en pl. 500 Amper fölött).
Ákos 360358 2009. április 14. 11:07
Válasz erre
Ez a fajta kocsi egy áttételen keresztül a kabin fölé szerelt körmöskapcsolót hajtott, amit a légcsavarkúp elején lévő kapcsolóval kapcsoltak össze. Így a teherautó motorja volt az önindító. Hasonló megoldást alkalmaztak a japán gépeknél is. A németeknél ilyen nem volt.
www.keletiblokk.com/pic/hird/414.jpg
Rumcájsz_52 360357 2009. április 14. 10:30
Válasz erre
Urak
Német földi cuccok terén tájékozatlan vagyok, nem tudom, ők milyen feladatú kocsikat pontosan minek neveztek. DE, APA-kocsi az orosz terminológiában létezik (vagy abban is?), azt jelenti, Aviacionnüj Puszkovüj Apparat, vagyis repülőgép-inditó berendezés, tehát ez a megnevezés nem vonatkozik az üzemanyag-tartálykocsira, olaj, hidraulika vagy oxigénes-feltöltőkocsira, stb., csak arra, amivel a gép motorját/hajtóművét indítják.
bigboy 360356 2009. április 14. 10:15
Válasz erre
Természetesen ezek nem magyar vonatkozású képek .de Opel Blitz volt nekünk is.bigboy
bigboy 360355 2009. április 14. 10:08
Válasz erre
Me109-E5-118f
Me109-E5-118f
Me109-G2-57
Me109-G2-57

Üdv azé van egykét variáció a tankolásra.bigboy
Ákos 360354 2009. április 14. 09:38
Válasz erre
Így nézett ki egy német apakocsi:
www.tamiya.com/english/products/32533kettenkraft/top.jpg
Ákos 360353 2009. április 14. 09:34
Válasz erre
Opel apakocsi biztosan nem, mivel nem volt ilyen.
Opel üzemanyagszállító igen, fotó is van róla pl a Pro Modell archívban.
Podva 360352 2009. április 14. 07:00
Válasz erre
Miaz hogy! Nagyon is!
A B.1+XX-es jelzéssorba tartoztak és a kamójuk a standard RLM 70/71 volt de létezett pár fehér is
Üdv POdva
vfrtom 360351 2009. április 14. 05:17
Válasz erre
Sziasztok!
Második vh-s kérdésem lenne. Használt-e a légierőnk JU-88 A-4-es és ha igen milyen festéssel? És előfordulhatott-e mellette opel apakocsi?
Köszi
vfrtom
romeo 360350 2009. április 8. 11:49
Válasz erre
Üdv. Nyugger!

Egy kis takarítást végeztem a gyűjteményemben, ott találtam a cikket, sajnos nem dokumentáltam a származását.
Monox 360349 2009. április 7. 22:24
Válasz erre
Azt hiszem megint egy siralmas köz(rö)hely tárgyával állunk szemben. Lassan 10 éve állnak a gépek a szabadban erre valaki elkezd aggodni a környezetszennyezés miatt... Kérdem, eddig hol volt aki ezt fel tette? Tudom, ült az iskolapadban...

Ákos, ne legyenek illúzióid. A 48-as és a 6115-ös is megy a lángvágó alá. Bár a Hadt. Múzeum említve van a cikkben, az már viszont nincs, hogy az ő kifejezett kérésükre sem adták át a 6115-öst. Érdekelne viszont, hogy az a pár gép ami esetleg megmarad az mi alapján lett kiválasztva?

És még valami: a HM Arzenál ZRT. tulajdonosával miért lehet csak ukránul beszélni...?
Nyugger 360348 2009. április 7. 19:14
Válasz erre
Az a jó öreg 24+28-s, ez a gép is már a harmadik kiállítási helyén van. Jozef Koch múzeum Augsburg majd Tannheim ausztria következett és most pedig Ruppichteroth-ban van /Németország/.
Ákos 360347 2009. április 7. 15:53
Válasz erre
Nem titkos, MiG-21 volt, abból is következik, az eredeti hozzászólásom egy MiG-21-es cikkre írtam. Nagyjából így nézett ki:
cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/8/1226841.jpg
Nyugger 360346 2009. április 7. 14:02
Válasz erre
Ákos,

Nagyon titkos a repülőgép tipusa? Jól értem egy üzemképes gép ment ausztriába :
'hiszen üzemórán belüli, karbantartott,lekonzervált, hangárban tárolt gépet kapott'
Ákos 360345 2009. április 7. 11:31
Válasz erre
Ahogy írtam, magángyűjteményben van jelenleg. Ott voltam, mikor szerelték össze. Annak idején megkértek, hogy amíg a dologból nem lesz látogatható múzeum, addig ne írjak róla közelebbit, illetve ne publikáljak fotót.
A fizetésről annyit, hogy az általad felsorolt L-39 és Mi-24 típusokat hadrendbe állítottuk. Ez azért más kategória, az osztrák nem akar repülni vele. Megtehetné, hiszen üzemórán belüli, karbantartott, lekonzervált, hangárban tárolt gépet kapott. A mi pápai gépeink ahhoz képest ócskavas állapotúak, hiszen az ezredforduló óta a szabad ég alatt állnak.
Nyugger 360344 2009. április 7. 09:57
Válasz erre
Ákos,

Hol látható ausztriában ez a gép? Érdekes, nekünk keményen kellett fizetni az ajándék L-39ZO és Mi-24D/P gépek szállításáért /is/, osztráknak meg ingyen és még elszállítják is ? Német magángyűjtő vett a selejtezett gépek közül a MiG-21bis-1874-t, szétszedést a Pápaiak végezték, szállítást és az összerakást a német.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.