/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Tornado2000ECR 360706 2009. június 26. 22:32
Válasz erre
Az üzemben tartása egy típusnak rengeteg dolog függvénye ezt a repülő műszaki kollégák jobban tudják.Előre is bocsánat ha valakit megsértek, nem áll szándékomban .
PETI 360705 2009. június 26. 22:30
Válasz erre
romeo!

Ez szép és jó, de vegyük észre, hogy azt sem tudjuk üzemeltetni, amink van. Illetve volt, mert már sok gépünk nem is maradt. Hány ország engedi ezt meg magának, ami itt
megy? PG ledózerolva, gépek kivonva... Némelyik nagyjavítva került a levesbe.
Tornado2000ECR 360704 2009. június 26. 22:29
Válasz erre
Csak azért írtam mert azok nem felelnének meg a hazai igényeknek.Nyolvanas évek elején gyártott gépek.
Tornado2000ECR 360703 2009. június 26. 22:28
Válasz erre
Szervusz ,jó estét .Csak annyi a hozzáfűzni valóm hogy a Finn gépek Mk 51. alváltozatúak míg a kanadai Mk 100. Annyi a különbség mint a Trabant meg a Mercedes közt.
romeo 360702 2009. június 26. 22:24
Válasz erre
Peti!

Nem szántam viccnek! Csak egy példa: a finnek üzemképes HAWK gyakorlógépeket kínálnak eladásra. A magyar pilótanövendékek ilyenen repülnek Kanadában.
balaton 360701 2009. június 26. 22:15
Válasz erre
"anno a csehek adtak volna múzeumba Szu-7-est
nekünk. Mi volt a magyar válasz? "Nálunk nem repült, tehát nem kell."
Ez olyan lehangoló. Ráadásul így nem csoda, ha mindenhol utálnak minket. Mi meg csodálkozunk, hogy miért.

Vegyenek három századnyi F-22-est, oszt jónapot! :DDD
PETI 360699 2009. június 26. 22:04
Válasz erre
romeo!
Ezt gondolom viccnek szántad... :)
Amúgy megvan a véleményem a hazai "adomány felhasználásról".
Lásd: NDK Mi-24, szovjet MiG-29.
Más téma, de jellemző: anno a csehek adtak volna múzeumba Szu-7-est
nekünk. Mi volt a magyar válasz? "Nálunk nem repült, tehát nem kell."
Ez fémjelzi igazán az egész gondolkodást.
Egyszer már abból kellene építkezni, amink van és nem segítségre várni.
Üdv
romeo 360698 2009. június 26. 21:30
Válasz erre
Üdv Peti!

Hát igen, ilyenkor illene a gazdagabb NATO "testvéreknek" közbelépni és adni pl. néhány darab Hawkot.
PETI 360697 2009. június 26. 21:26
Válasz erre
bero!
Most nem volt időm részletesen elolvasni, csak átfutottam, de nem venném készpénznek
az ott leírtakat!
Egyébként pedig én is úgy gondolom, hogy ennek az országnak most elúszott egy néhány év alatt az összes lehetősége, még ennél jóval kisebb értékű beszerzéseket illetően is. Mégpedig azért gondolom ezt, mert az államcsőd csak és kizárólag az IMF hitelnek "köszönhetően" került (még) el bennünket. Ez az ország fizetésképtelen.
Üdv
romeo 360696 2009. június 26. 21:24
Válasz erre
Üdv Bero!

A Wikipédiával azért óvatosan kell bánni, sok hülyeség is megjelenik ott!
Még nincs eldöntve a repülőgép-beszerzés.
A következő elképzelések léteznek:
1. 12-14 db L-159 ALCA és L-159T1 megvásárlása, bérlése, lízingelése
2. további néhány JAS-39 bérlése
3. a meglévő JAS-39-hez további üzemóra vásárlás
4. a jelenleg Kecskeméten bérelt L-159B bérlésének meghosszabbítása
bero 360695 2009. június 26. 21:19
Válasz erre
Peti!

Az elöbb elküldtem a linket ahol olvastam. Ha nem müködik írj és leírom a címet!
bero 360694 2009. június 26. 21:17
Válasz erre
http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_L%C3%A9gier%C5%91#K.C3.A9pek_a_Magyar_L.C3.A9gier.C5.91r.C5.91l
bero 360693 2009. június 26. 21:14
Válasz erre
mig23papa!

Ebbe igazad van,nem is aztmondtam hogy így lesz csak olvastam és kérdeztem hogy ki mit tud róla.
PETI 360692 2009. június 26. 21:11
Válasz erre
mig23papa 360691 2009. június 26. 21:08
Válasz erre
bero89

erről nemtud senki semmit,akkor lesz biztos ha a fejed felett repkednek, amúgy ha mégis bekövetkezne, akkor az illetékeseket kapásból feljelentheted különösen nagyértékre elkövetett hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt
SSgt_Chris 360690 2009. június 26. 19:26
Válasz erre
A tippem, hogy ez egy H-25-ös Rába üza. kocsi, így ebből a profilból.
borisz 360689 2009. június 26. 18:32
Válasz erre
Na, ez a másik. Ezeket sem tudom, miből tartják majd el.
Akkor inkább UAV-k kellenének. Igazából... mindenhova kéne pénz, de ami lenne, az is eltűnik.:S
balaton 360688 2009. június 26. 18:22
Válasz erre
Újabb 14db Gripen vásárlása vagy lízingelése kiverné a biztosítékot az országban. Miközben semmire nincs pénz.
borisz 360687 2009. június 26. 18:03
Válasz erre
Az ALCA beszerzésnek nem lenne sok értelme, a pénzhiány miatt, bár ezeknek a madaraknak a vásárlását rebesgetik egy ideje. A gripenben több értelmet látok.
bero89 360686 2009. június 26. 17:55
Válasz erre
AZ albatrosszok helyett miután lejárt üzemidejük
bero89 360685 2009. június 26. 17:52
Válasz erre
Sziasztok!

Most olvastam hogy ebben az évbven vagy 14 DB gripen vagy Csehországtól vásárolt 14 DB L 159 ALCA kerül beszerzésre a magyar légierőnél. Ki mit tud erről?
romeo 360684 2009. június 25. 13:16
Válasz erre
P1070376
P1070376

Üdv!

A kerékpáros mögött látszik egy nyerges üzemanyagszállító kocsi, rendelkezik valaki fotóval az egész járműről?(a fotó Kecskeméten készült)
Köszönöm!

forrás: www.mh59.hu/
romeo 360683 2009. június 22. 09:58
Válasz erre
Magyar fegyverpiac. Miközben az oroszok a "magyar" légitársaság révén áttörést könyvelhettek el a civil szektorban, lehet, hogy a katonaiban meg vannak számlálva a napjaik - már ha a magyar politika elfogadja a nyugati gyártók érvelését. Az Eurocopter szerint a Honvédség Mi-8/Mi-17-es szállító helikoptereit a cég Cougarjai válthatnák le, de figyelemmel kísérik a Honvédelmi Minisztérium (HM) kiképzőhelikopter-tenderét, amelyet eddig már többször is visszavontak. A francia-brit-olasz MBDA, az amerikai Raytheon és a német Diehl pedig azt szeretné, hogy a HM az ő légvédelmi rakétáit válassza, ha a közeljövőben kivonja a szovjet Kub-rendszereket. Feltéve, ha addig Budapest nem számolja fel a légvédelmi rakétás fegyvernemet is. Bennfentesek megjegyzik: a VL Mica, az SL AMRAAM, illetve az IRIS-T SL rendszerek közül úgy kellene választani, hogy a döntés kompatibilis legyen a Honvédség Gripen vadászgépeinek jövőbeni fegyverzetével is. Az MBDA közben sikeres Milan páncéltörő rakétáit ajánlja Magyarországnak az elöregedő szovjetorosz készletek helyett. Le Bourgetben kiderült, hogy a brit Chemring Group cégei nyerték azt a tendert, amelyet a HM a Gripen vadászgépek rakéta-megtévesztő tölteteire írt ki; az egyik speciális anyagból készült "csali" szállításáról azonban tovább folynak a tárgyalások, mert az amerikai exportengedélyhez kötött. (június 20., Magyar Nemzet 10. old)
romeo 360682 2009. június 21. 20:27
Válasz erre
Üdv Daala!

Igen, ez tuti, nagyon köszönöm!
Daala 360681 2009. június 20. 18:10
Válasz erre
Ja, jó Sz@r volt a visszacsévélője, le is tört hamar! Te csináltál rá újat, ha jól emlékszem:-))
juge75 360680 2009. június 20. 18:06
Válasz erre
Jó kis kompakt géppel!
Concord márkájú?
Daala 360679 2009. június 20. 17:58
Válasz erre
15
15
28
28
9507
9507
DSC00054
DSC00054
DSC00056
DSC00056

Kövi:
Daala 360678 2009. június 20. 17:29
Válasz erre
Szevasztok! Ahogy juge75 mondja:))
1993-ban fotóztam a 9512-est.
Mikor tiszthelyettes sulira mentem, már ezen a 21-esen tanultunk, majd vizsgáztunk le.
A mostani állapotában a múzeumban szintén benne vagyok, asszem 4 éve Magó Karesz leszólt a századhoz, hogy segítsek már felfüggeszteni az UB-16-osokat, meg vigyek hozzá spec bombazárhoz való szerszámokat mert olyan nekik nincs. Üdítő volt 1996 után újra vadászgépet függeszteni és nem Minyót!
juge75 360677 2009. június 20. 16:34
Válasz erre
A Szolnoki Szigligeti Színház előtt, este vontatták, lábon!
Hogy mikor?
Arra nem emlékszem biztosan, de jó buli volt.
Akkor még Daala sem volt még katona, én is bevonulás előtt voltam.
Szállító 360676 2009. június 20. 11:18
Válasz erre
MIG-29 / F-14 TASZÁR!

Szervusztok!
Fotókat keresek a fent említett hadgyakorlatról. Ha valakinek otthon a privát fotótárában lenn néhány fotó nagyra értékelném ha megosztaná velem!
Statikus és kötelék repülős fotók érdekelnének.
Egy dioráma ötlethez kellene!
Gépek és a matricák is megvannak már csak fotók kellenének.
Előre is köszönöm!
Szállító
makettes 360675 2009. június 20. 11:05
Válasz erre
-és mikor?
makettes 360674 2009. június 20. 11:05
Válasz erre
A 9512-es Mig-21 MF hol volt kiállítva?
üdv. makettes
romeo 360673 2009. június 20. 10:12
Válasz erre
Gyönyörű képek, köszi!
Nincs véletlenül ilyen képed Mi-8T vagy Mi-17 "kiterített" fegyverzettel?
PETI 360672 2009. június 20. 08:28
Válasz erre
juge75 360671 2009. június 20. 07:06
Válasz erre
A beolvasás0001 ismerős... :-)
Daala 360670 2009. június 20. 06:59
Válasz erre
07
07
14
14
9413 Jokó
9413 Jok

Még:
Daala 360669 2009. június 20. 06:48
Válasz erre
19
19
711
711
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0002
beolvasás0002

Újabb szkennelt (és nem scannelt) képek:
Monox 360668 2009. június 19. 10:10
Válasz erre
Tudja-e valaki, hogy mi lett a sorsa 4405-ös MiG-21MF-nek és a 6264-es MiG-21biszünknek?
Daala 360667 2009. június 18. 23:24
Válasz erre
A 23-as-ról készült képet nem én csináltam, a főiskola (Szolnok) fotósától kaptam.
A Mi-2-es képet viszont én követtem el! Sárkánymechanikus voltam akkoriban a csirkecombon! A 29-es fotót pedig egy Fekete Tamás nevű akkori kecskeméti kollégám még 1996-ban.
Lesz még több fotó.
Rag 360666 2009. június 18. 21:00
Válasz erre
borisz 360665 2009. június 18. 20:30
Válasz erre
De én a 10 év múlváról beszélek. Pár hónapja találkoztam vele. Még javítható.
juge75 360664 2009. június 18. 19:51
Válasz erre
Reprodukció.
juge75 360663 2009. június 18. 19:50
Válasz erre
A Mig-23 kép le lett fotózva.
Az eredeti persze hogy nem akkor készült.
makettes 360662 2009. június 18. 15:23
Válasz erre
Szerintem a Mig-23-as nem lehet '99-es kép,mert csillag felségjel van rajta.
Rag 360661 2009. június 18. 15:08
Válasz erre
A 23-as is '99-es kép ?
Daala 360660 2009. június 18. 13:34
Válasz erre
A képet még 1999-ben csináltam a 10031-ről.
borisz 360659 2009. június 18. 09:39
Válasz erre
Szegény 10031 elég rossz állapotban van már.
Daala 360658 2009. június 18. 08:19
Válasz erre
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0002
beolvasás0002
beolvasás0005
beolvasás0005

Egy kis archív:
SIG 360657 2009. június 12. 10:28
Válasz erre
Szerintem ugyanaz a délszláv téma, amit Juge75 említett. Bár ez Budaőrs, de tekintve a Latviát és a 10446-os számot, ez szintén 1991 lehet. Mi ezekből ugráltunk anno, úgyhogy ezek a gépek akkor toppon voltak, sokat járkáltak mindenfelé. Az akkori repülőnapokon (inkább még csak nyílt napokon) is ezeket lehetett főleg látni. Szerintem valami fejest cipelhetett a dél országrászből gyorsan a HM-be. Most veszem észre, milyen faszogányos mesemondó lenne belőlem :) Rögtön rittyentettem egy sztorit is :P
romeo 360656 2009. június 12. 09:58
Válasz erre
1-01
1-01

Üdv!

Vajon mit jelent a fehér kereszt?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.