/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 360759 2009. július 9. 07:57
Válasz erre
Hawk 360758 2009. július 9. 00:48
Válasz erre
DSC00368
DSC00368

És itt a kép :)
Hawk 360757 2009. július 9. 00:43
Válasz erre
Ezt én láttam élőben, van róla fényképem is :D
romeo 360756 2009. július 7. 23:05
Válasz erre
1025338
1025338
1025339
1025339

Bocsán még megvan a Li-2?
SSgt_Chris 360755 2009. július 6. 20:19
Válasz erre
Merem remélni, hogy a valódi festés és már nyomják bele a berepülés repóráit, mert 27.-én jelenése lesz a magyar légtérben! Amúgy az Airliners.net-en is írja a fotós, hogy ezt a képet a SAC HAW első gépének szűzfelszállásán lőtte.
(Amúgy a tavalyi budapesti NATO-csúcson is volt egy másfél méteres Boeing makett és azon is ez a jelzéssor volt. )
Sanjurjo 360754 2009. július 6. 19:44
Válasz erre
Sziasztok!

Most ez már a pápai a C17-eseknek,az autentikus festése, vagy csak valami photoshopos trükk!

Sziasztok!
friderikusz 360753 2009. július 6. 10:33
Válasz erre
Köszi.
Hunyo 360752 2009. július 6. 09:40
Válasz erre
Szia!

Én kérdezősködtem ez ügyben, állítólag valamikor szeptember-október környékén kerül megrendezésre, mikor még jó idő van.

Én ennyit tudok

Üdv:
Hunyo
friderikusz 360751 2009. július 6. 08:17
Válasz erre
Üdv. mindenkinek
Úgy értesültem hogy közös hadgyakorlat lessz a gripent rendszeresítő országokkal (Cseh,Svéd,Magyar,) Kecskeméten a közeljövőben.Csak azt lenne jó tudni hogy mikor?Esetleg valakinek van valami információja? Honnan lehetne ezt megtudni?
balaton 360750 2009. július 4. 10:47
Válasz erre
...és a magyar adófizetők is :(
balaton 360749 2009. július 4. 10:47
Válasz erre
IMF-hitelből egy századnyit vásárolhatnánk :) A szlovákok meg a kardjukba dőlnének :DDD
romeo 360748 2009. július 4. 10:46
Válasz erre
Közös lónak turós a háta! Szívesebben látnék repülőgépeket magyar tulajdonban!
balaton 360747 2009. július 4. 10:30
Válasz erre
A NATO európai országai nem akarnak véletlenül egy ütőképes vadászezredet felállítani így közösen? Azok is jöhetnek ide, Taszáron elférnének :)
F-22 magyar lajstrommal (Kényeztessék a makettezőket.)?
Egyébként jelen állás szerint 250 millió dollár az exportváltozat ára.
Nyugger 360746 2009. július 3. 20:33
Válasz erre
A 110-s An-26-al kapcsolatban, ez a gép fiatalabb mint a jelenleg rendszerben álló társai, 30 javítás bár nem ismert az ok és jav. nem egy gigantikus szám. Ha van itt az olvtársak között egy An-26-os akkor írja már meg a két meghibásodás közötti átlagos rep.órát! A fenntartartási ktg.-e kb ua. mint a társainak, feltéve ha hasonló repórát teljesítenek és nem alkatrészbázisnak használják. Amit nem értek: nem az adott alakulat parancsnoka írja alá a beszerzésí doksit hanem a HM Beszerzési és stb Hivatala. Itt szerintem az a pikáns dolog, hogy amikor ezt a gépet vették akkor 5 db An-26-s állt Szolnokon a naptári idő kifutása miatt. Talán ezekből 1 nagyjavítása olcsóbb lett volna ? Aztán ha ennyire ismert a lopás ténye akkor mit tett az ellenzéki vezetésü Honvédelmi Bizottság ? A MiG-29-es tipus sírjának az alapozását dr OV kezdte el a 'nem veszünk orosz fegyvereket' bejelentésével még a kilencvenes évek végén, a későbbiek csak lapátoltak serényen. Remélem egyszer majd az említett tv megfelelő precizitással feltárja a HM L-410-nek gyosított eladását is.
mig23papa 360745 2009. július 3. 18:31
Válasz erre
SSgt_Chris

Légyszíves dobj egy emailt a mig23papa@freemail.hu címemre, szeretnék kérdezni valamit. Írd bele azt is hogy a SSgt_Chris vagy a makettinfóról.

Üdv : Laci
Ákos 360744 2009. július 3. 18:23
Válasz erre
Köszönöm az infót! És előre a képeket is.

Azért gondoltam, hogy talán lesz nyílt nap, mert az amik szoktak szervezni Taszáron is anno, gondoltam hátha itt is lesz nyílt nap majd ősszel, mikor már berendezkedtek a gépekkel.
Viszont a régebbi pápai nyílt napokat is amolyan félig titokként kezelték (lehet, hogy nem akartak túl nagy tömeget), pedig nyilvánosak voltak, ezért gondoltam megkérdezem tőled, mégis jobban tudod, mint én, mert nem szeretnék lemaradni róla.
SSgt_Chris 360743 2009. július 3. 17:57
Válasz erre
Öööö...biztos nekem szántad a választ? Merthogy én Ákos felvetésére írtam amit írtam, az An-26-os kivonása/megtartásáról szó sem volt...
Másrészt a C-17-es nem kizárólagosan a magyar szállítási igények teljes körű kielégítéséről szól. Sőt leginkább nem. Ez a 3 gép 12 nemzet között osztja majd el a kapacitását, illetve az ezen felül befutó NATO, ENSZ, vagy egyéb humanitárius feladatokra. Tehát magyar vonatkozásba lesz mondjuk lefoglalva 100 óra (most hasra csapva írom ezt), ez mondjuk elég évi 5-6 alkalommal kicuccolni Afganisztánba az utánpótlást, meg ilyesmik.
Tehát a Gripenek éleslövészetére hurcolni a műszakiakat, vagy ide-oda Európán belül, vagy eje ugrás, vagy célt repülni a győri Lérak-nak, há az biztos nem fog egy BigMac, nekem elhiheted. Ez mind megoldatlan lesz, ha az Ancsát kivonják utód nélkül...
Monox 360742 2009. július 3. 17:22
Válasz erre
Már egy párszor elhangzott, hogy nem fenyegeti a veszély az AN-26-ost a kivonás veszélye, próbálom elhinni. Viszont amikor pl. ma a Hír TV (utálom, de anyámat nem lehet levakarni róla) mintegy 10 percen keresztül ecsetelte a 2003-ban (szerintem egy évvel később) megérkezett 110-es AN-26-os Magyarországra való kerülésének hátterét, hogy 600 milliót loptak el (ennyivel volt drágább mintha a gyártól vették volna...ahogyan erről beszélt mindenki mindig) meg arról, hogy több mint 30x volt javítva, meghogy horribilis a fenntartása és a beszerzésért felelős szolnoki ezredparancsnokot korábban már másfél évet kapott...
SSgt_Chris, próbálok neked hinni, de a MiG-29-esnek is így kezdték ásni a sírját 2006-ban a Gripenek megérkezését követően.
SSgt_Chris 360741 2009. július 3. 13:59
Válasz erre
Nem tudom, hogy mikor lesz arra lehetőség, hogy testközelből meg lehessen nézni. Az érkezéskor elég nagy felhajtás lesz, ugye minden bizonnyal az összes résztvevő országból jönnek majd pacsizni és csodálkozni az aktuális fő-fő vezetők+kíséret. Így nálunk is elég szoros a létszám aki bemehet. Csak a dolgozók közeli családtagjai és punktum. Ez kb. olyan rendezvény lesz, mint a Gripenek érkezése/átadása anno Kecskeméten. Szóval nem nyílt nap.
Aztán hogy később, amikor lecseng ez a busójárás, a szürke hétköznapokon lehet e amolyan "gyárlátogatást" tenni, az a jövő zenéje, sok közöm nem lesz a BigMac-hez akkor sem, de ígérem nyitva tartom a fülem.
Addig meg, majd készítek sok fotót (remélem) és megosztom veletek.
Ákos 360740 2009. július 2. 22:35
Válasz erre
Értem.
Érdekes, hogy magyarként Avianoban már jártam, de Pápára nem lehet bejutni.
Yeagger 360739 2009. július 2. 22:28
Válasz erre
Már az erkélyen várom az elsőt!:))
Bár sajna a hangja elbújhat a 21-es mögött! Nem beszélve a 23-asról!
Nyugger 360738 2009. július 2. 22:17
Válasz erre
Az első gép érkezésekor július 27-én a média részére lesz lehetőség a bejutásra. A
következő kecskeméti rendezvényen biztosan látható lesz a C-17-es magyar lajstrommal. Monox, ne temesd még az An-26-os típust, nem ellenfele a 'nagy testvérnek' és az nem az ő utódja! Teljesen más a rendeltetése és a feladatköre.
Monox 360737 2009. július 2. 21:14
Válasz erre
Van. Legfeljebb akkor amikor a nagy eseményre való tekintettel kivonják az AN-26-ost...
Ákos 360736 2009. július 2. 20:21
Válasz erre
Bármi esély, hogy a nagyközönség is megcsodálhassa őket (egyszerűbben szólva: nyílt nap)?
Ákos 360735 2009. július 2. 20:20
Válasz erre
Tök jó a Pápa felirat meg a lo vis ék...
balaton 360734 2009. július 2. 19:34
Válasz erre
SSgt_Chris 360733 2009. július 2. 18:53
Válasz erre
SAC C-17A
SAC C-17A

Immár a levegőben: SAC001
borisz 360732 2009. június 28. 17:37
Válasz erre
Rengeteg eltérés van a két gép közt. Jóformán csak külsőre hasonlítanak.
Tornado2000ECR 360731 2009. június 28. 17:22
Válasz erre
Lehet de arról sem szabad megfeledkezni hogy az emlegetett L-159 a nálunk már régóta üzemelő L-39 Albatros rokon változata.
borisz 360730 2009. június 28. 12:51
Válasz erre
Több lenne venni, rendszeresíteni és üzemben tartani egy másik típust, mint a griffekkel többet repülni.
romeo 360729 2009. június 28. 12:19
Válasz erre
Üdv Borisz!

Biztosítani kellene a pilóták olcsóbb kondirepülését, és erre megfelene az L-159.
HADvezér 360728 2009. június 27. 15:13
Válasz erre
Szia Makettes!
Igen csak alul volr felfestve a csillag, Magyar Rpüléstörténeti Társaság LI-2 Füzetét ajánlom figyelmedbe. A matrica nincs még kész, csak a grafikai munkák vanak fent a neten. A nyár végére tervezzük kiadni.
Üdv:HADvezér
makettes 360727 2009. június 27. 14:49
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek elképzelhető ,hogy a Li-2 szárnyán csak alul volt felségjel?
A HAD is ilyen matricaívet adott ki 6 db. csillaggal, Szolnokon is így van festve a Li-2-es? Sajnos még erről a részről nem láttam igazi jó fotót.
üdv. makettes
mig23papa 360725 2009. június 27. 13:31
Válasz erre
balaton

Nem kell számolgatni, meg kell kérdezni az illetékesektől a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre hivatkozva.
Amúgy tanulmányozhatod is az egészet, itten-e :
www.dura.hu/html/linkek/6922_1992_lxiii.pdf
mig23papa 360724 2009. június 27. 13:26
Válasz erre
PETI

Heló!

Valóban egyetértünk, de az államkassza nem üres, van ott elég pénz, csak nem jól van elosztva. Részletezzem, mire gondoltam?

Amúgy nem makettre költöm a kevés pénzecskémet, annak ellenére , hogy itt a makettinfón lődörgök.
balaton 360723 2009. június 27. 13:12
Válasz erre
:DDD
Ja, elég csak az ellenség vezérkarát likvidálni.
balaton 360722 2009. június 27. 13:10
Válasz erre
Egyetértek. Nem tudnom, mennyi üzemidőtartalék van a Migekben, de érdemes lett volna azokat tuningolni. Ha a románoknak bevált az izraelben korszerűsített Mig-21, akkor a 29-es...?
PETI 360721 2009. június 27. 12:32
Válasz erre
Korszerűsített MiG-29, Albatrosz és a német felajánlás (ex-NDK MiG-29-esek). Már meg is oldódott volna a középtávú fejlesztés, aztán tényleg lehetne nézelődni valami újabb és komolyabb technika után, olyan 2020 körül...
Levix 360720 2009. június 27. 11:55
Válasz erre
Én mindig mondtam, 12 ninja azt szevasz! Nem kell ide hadsereg, csak elég dobócsillag ;).
Petibá 360719 2009. június 27. 11:48
Válasz erre
A Skylark UAV rendszerbeállítása hetek kérdése...

Petibá
borisz 360718 2009. június 27. 11:47
Válasz erre
Lehet én vagyok a naiv, de szerintem elrepülne itt a nagyjavított, korszerűsített MIG-29 is, azok mellé talán lenne értelme az ALCA-nak. A gripen mintha a két gép közt lenne, nem?
Egyébként, UAV-t miért nem vesznek? Úgy örülnek, hogy a gripen felderíteni is jó. Egy nagyobb modellrepülő nem ugyan ezt teszi meg, csak olcsóbban?
borisz 360717 2009. június 27. 11:42
Válasz erre
Rómeó!
Csak azt mond meg nekem, minek és miből ide L-159?
balaton 360716 2009. június 27. 11:10
Válasz erre
De a legjobb valami jó kis Szuhoj vadászgép nyugati elektronikával és fegyverzettel :)
balaton 360715 2009. június 27. 11:09
Válasz erre
Kiszámolta már valaki, mennyi a Gripenek ára/db?
Lehet, hogy rosszul tudom, de mintha megduplázta volna az amúgy sem alacsony árát a nato-kompatibilissá alakítás és a légiutántöltő. Ha valakinek vannak pontos infói, közölhetné. Milyen gépet lehetne vásárolni az árából? Én 120 és 150 millió dolláros árat is olvastam a Raptorra. Vagy várhattunk volna még pár évet és megrendelni a F-35-öst?
PETI 360714 2009. június 27. 09:58
Válasz erre
Szevasz mig23papa!

Egy dolog, hogy Te mit tudsz kifizetni a (makett)boltban és másik kérdés, hogy
ha üres az államkassza, akkor miből kapják az emberek a fizetést, nyugdíjat,
családi és egyéb támogatásokat.
Szerintem egyetértünk, a két hozzászólásod nagyjából fedi, amit én írtam.
Magyarul: nem kéne kiszórni mindent, reform címszóval. A katonákat soha nem hallgatják
meg a politikusok. A miniszterek meg szerintem még a típusokat is csak nagyjából ismerik, vagy sehogy...

Üdv
mig23papa 360713 2009. június 27. 09:16
Válasz erre
PETI

Számold össze a 70-es években mekkora légierőnk volt, mennyi géppel. Érdekes azt hogyan tudtuk üzemeltetni?
mig23papa 360712 2009. június 27. 09:13
Válasz erre
PETI

Lehet, hogy ez az ország fizetésképtelen, de én eddig még mindíg kitudtam fizetni amit a boltban vettem, tehát nem rajtam múlik a kérdés. Állambácsinak is csak olyant kéne venni amit kitud fizetni, de előtte nem kéne kidobálnia a még használható holmijait. Ebből is látszik, hogy gazdag ország vagyunk. Vagy inkább szegény ország, gazdag emberekkel? :-))
mig23papa 360711 2009. június 27. 09:08
Válasz erre
bero89

Ilyenkor célszerű egyből megnevezni a forrást ahol olvastad, esetleg annak a linkjét egyből be is dobni ide.
A Link gomb használatát sem győzöm elégszer hangsúlyozni, ha már egyszer kitalálták ezt a jó dolgot, próbáld meg bátran.
romeo 360710 2009. június 26. 22:38
Válasz erre
Üdv Tornado2000ECR!

Ezt nem tudtam! Akkor talán az L-159 lenne mégis a jó megoldás, arról olvastam, hogy a csehek kedvezményes áron adnák.
Tornado2000ECR 360709 2009. június 26. 22:34
Válasz erre
Hát igen ebben lehet valami de abból tudunk élni amink van.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.