/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
A-3 360875 2009. augusztus 3. 21:04
Válasz erre
Nyugger korábban közölt infója jár legközelebb az igazsághoz, miszerint a gép a festésbartel áldozata lett. Nemrég beszéltem Sz. Lacival aki szivén viselte a gép sorsát de a "magyaros hagyományőrzés" ellen nem talált ellenszert. Talán ha megtalálnád azt a bizonyos festékkeverőt, ő eltudná mondani, hogy mi lett a gép további sorsa.
Nyugger 360874 2009. augusztus 3. 19:57
Válasz erre
Értekeztem volt PG-s ill. volt Dunai Repülőgépgyár Rt.-s ismerősökkel,de nem stimmel ez a beszállítás. 2003 után csak helikopteres munkájuk volt /egy kevés/ nem látták ezt a gépet az üzem területén. Ebből a típusból 046-s UTI-MiG-15-s volt a tanhangár mellett de az sötétkékre volt ill. van jelenleg is festve.
Monox 360873 2009. július 31. 07:06
Válasz erre
Annyit sikerült eddig kinyomozni a taszári 15UTI-ról, hogy vissza szállították a PG-be valakik. Miután ott is hült helye van már mindennek ezért tovább nem jutottam. Tehát a jenkik úgy tűnik nincsenek benne, viszont azt valószínűleg nem fogjuk megtudni mi is történt vele.
VO101_Papi 360872 2009. július 28. 13:15
Válasz erre
Tegnap repültek egy hármas köteléket Pápára, egyébként hó végéig nem repülnek
friderikusz 360871 2009. július 28. 11:46
Válasz erre
Van köztetek kecskeméti lakos? Repülnek az utóbbi hetekben a gripenek? Itt nálunk van az egyik gyakorló légterük de az elmult három hétben nagy a csend.Holnap készülnék kecskemétre egy kicsit leskelődni. Üdv.
Nyugger 360870 2009. július 27. 22:26
Válasz erre
Ja, bocs a Mi-2-8911-es volt 2008-ban. Még a végén megtévesztem az olvtársakat!
balaton 360869 2009. július 27. 22:20
Válasz erre
Legfőbb HAD-urunk! Mikor lesz magyar matrica a géphez? :)
Horvath_Balazs 360868 2009. július 27. 22:00
Válasz erre
Bocs, de ha jól emlékszem, a Mi-1-est a 2007-es repnapra festették újra.
Nyugger 360867 2009. július 27. 21:40
Válasz erre
2008-ban Kecskeméten a repnapra a következő gépeket festették újra: MiG-23MF-10, MiG-21bis-ap-1900, MiG-21MF-4408, MiG-21UM-7011, Szu-22M3-01, Ka-26-505, Mi-1-06. Régi,
taszári festéssel volt kiállítva a Cápeti és szállító trérelen volt a MiG-21bis-ap-5721. Ez utóbbit a repülőnap után festették le és manapság a Cápetivel egyetemben Szolnokon vannak a Repüléstörténeti Gyűjteményben.
Rag 360866 2009. július 27. 21:20
Válasz erre
Cápetit meg a Szuhojt nem festették le tavaly?
Nyugger 360865 2009. július 27. 21:14
Válasz erre
A 10-es MiG-23MF-et 2008-ban festették Kecskeméten, a taszári gépeket pedig 2003-ban.
Rag 360864 2009. július 27. 21:00
Válasz erre
a 10-est
Rag 360863 2009. július 27. 20:59
Válasz erre
Akkoriban festettek egy mig-23-ast is nem ?
mig23papa 360862 2009. július 27. 17:03
Válasz erre
Nyugger

Akkor baromi drága lehetett az a festék, nem? Pár vödör festéket én is adtam volna érte.
mig23papa 360861 2009. július 27. 17:00
Válasz erre
PETI

Jóvanna, innen nem látom kristálytisztán merre " csavarogsz " :-))

Egyszer azért csak hazaérsz, ugye?
Cébés 360860 2009. július 27. 16:40
Válasz erre
Megelőztél! :))) Még jó hogy benéztem ide...
romeo 360859 2009. július 27. 14:14
Válasz erre
090714-F-0000J-388
090714-F-0000J-388

Igaz nem a mi tulajdonunk, de azért magyar felségjelzés van rajta.
Nyugger 360858 2009. július 26. 21:47
Válasz erre
UTI-MiG-15 031210
UTI-MiG-15 031210
UTI-MiG-15 031210 0
UTI-MiG-15 031210 0

Szóval inkább farmer az amerikai, de az említett UTI-MiG-15 eltünéséhez nekik semmi közük. 2003 dec.11-én készültek a csatolt képek, akkor már csak minimális jenki jelenlét volt a bázison. A valamikori Szuhoj hangárban volt ez a gép, ha jól emlékszem akkor az eredi oldalszáma a 033-s volt. Az, hogy ez a gép valaha is repült volna mert az ügyes műszakiak, helyben talált alkatrészek stb. bizonyosan nem városi legenda de a gép 2003-s állapota után csak azt mondhatom, hogy fényévnyi távolságban volt a repülőképességtől, függetlenül az amerikai bejövetelétől. Ha van dombovári vagy taszári olvtárs a csapatban akkor talán Ők megerősíthetik az a legendát, hogy a 3 /Cápeti, 5721, 01-s Szu22m3/ újrafestett gép festékanyagáért, cserében 'tünt el' a gép. Nos, ki az a bizonyos paraszt ?
Fodi 360857 2009. július 26. 10:54
Válasz erre
Én nem ismerem a sztorit, de az én fejemben is megfordult, hogy azért lehetett ott magyar szereplő is, szem becsuk, zseb kinyit.
elmo 360856 2009. július 26. 09:55
Válasz erre
Miert vagytok olyan biztosak abban, hogy az amik nyirtak ki azt a 15-os projectet...! (nem csak a dan sajt budos!) Ahoz a dologhoz nekik nem sok kozuk volt.
Monox 360855 2009. július 25. 21:54
Válasz erre
Egyébként ez valóban egy igen gané dolog volt. Sokkal épebb MAGYAR MiG-15 UTI-t akartak rendbe tenni, de aztán egyik pillanatról a másikra úgy eltünt az ügy mintha sosem létezett volna. Két fotót láttam, az oldalszámra nem emléxem, de Zsák Ferenc biztostan el tud erről modani mindent. Paraszt jenkik...
PETI 360854 2009. július 25. 21:25
Válasz erre
30 km-re vannak tőlem az újságaim, HAD ne menjek haza kiválogatni! :)
mig23papa 360853 2009. július 25. 21:20
Válasz erre
PETI 360852 2009. július 25. 20:43
Válasz erre
Szia Migpapa!

Erről én is olvastam, valamikor pár éve, asszem egy Aero Magazinban.
mig23papa 360851 2009. július 25. 17:15
Válasz erre
SSgt_Chris

Miért az ami a vezető nemzet jelenleg? Mert ők irányítják a világot, nem csak itt, mindenhol.
Lehet , hogy norvég lesz a HAW következő parancsnoka. de az ami súgja meg neki mit, mikor, hogyan. Úgyan úgy mint a VSZ-ben az orosz diktált, NATO-ban meg az ami.
SSgt_Chris 360850 2009. július 25. 16:59
Válasz erre
Ebben azért nem értek veled egyet, mert az aminak megvan a szállító kapacitása... Van nekik több száz szállítógépük! Szerinted pont ez a 3 gép kell nekik? Ami ráadásul nem is az övék, nem rendelkezhetnek szabadon felettük! Lásd a lentebb linkelt leírást! Nézdd meg a hozzájárulásokat! Hány százalékát adja az ami? És ha az a rész ki is esik akkor még mindig marad 11 állam, ami fenntarthatja a programot, vagy csatlakozhat más ország!
Szerintem, hiba lenne azt gondolni, hogy ők erőltették. Ez főként a maradék kisebb 11 állam kezdeményezése volt, akik részt vesznek a különféle missziókban és az ehhez megfelelő stratégiai szállító kapacitás hijján vannak. Erre az amik nélkül is szükség lett volna. Lásd a SALIS-program, a volt szovjet blokkból bérelt szállítógépekkel (Ruszlan, IL-76). (Ugye nem gondolod, hogy az egy előremutató dolog, ha a NATO tagállamok katonai műveletei, logisztikai utánpótlása ex-szovjet cégek 15-20 éves gépeitől függ?)
Miért az ami a vezető nemzet jelenleg? Talán mert ők fejlesztették a gépet, ergo ők képzik az embereket, ők adják a javítókapacitást. Ez most miért meglepő? Lehet, hogy az első ciklus leteltével mondjuk norvég lesz a HAW következő parancsnoka...

media.photobucket.com/image/c-17%20cocpit/jetbuilderkid/c17cockpit3.jpg itt a cocpit és a botkormány és a HUD
mig23papa 360849 2009. július 25. 16:01
Válasz erre
SSgt_Chris

Taszár és Pápa esete abban hasonlít, hogy mindkettőbe betette az ami a seggét, NATO-val vagy anélkül tök mindegy. A külőmbség az, hogy mivel Taszár már nem kellett nekik, hagyták tönkremenni, Pápa meg kellett nekik, ezért szinte halottaikból támasztották fel újra, nem kevés pénzből, amit nem igazán vsak az amik, és a NATO fizetett. Az hogy mindenki az amcsikra asszociál egyedül, azért van mert az ami a főnök, akár tetszik akár nem. Mi lesz 25-30 év múlva , nemigazán tudja senki sem, néhány évre előre sem lehet tudni tuti biztosan. Az aminak különben is van olyan jó szokása hogy a felsőbbrendűségére alapozva, holnap gondolja magát, és szőröstül-bőröstül eltűnik innen, ahogy éppen a kedve tartja.

Amúgy abban sem agyok biztos hogy a C-17-es pilóta botkormányt markolász-e egyáltalán a kabinban, még nem láttam kabinfotókat.
SSgt_Chris 360848 2009. július 25. 15:18
Válasz erre
Évtizedes távlatokról van szó, nyilván nem azon kell filózni, hogy 20 vagy 22 évesen ülhet valaki a botkormány mögé... Ez kb. lényegtelen dolog ebből a szempontból. Csak arra utaltam, hogy azért mert most nincs magyar gépszemélyzet, az nem zárja azt ki, hogy később legyen...
Daala 360847 2009. július 25. 15:09
Válasz erre
20 évesen azért nem hiszem, hogy odaül, legfeljebb repülőnapon a földön...inkább csak 22 felett.
SSgt_Chris 360846 2009. július 25. 15:01
Válasz erre
www.hm.gov.hu/miniszterium/sac_program Mindenekelőtt zanzásítva itt van az egész lényege, szerintem érthetően leírva.
Magyar pilóták most, az első években valóban nincsenek, de mivel a program 25-30 évre van tervezve, bőven lehetnek még! Lehet, hogy épp ma született csak meg az első magyar C-17-es pilóta, aki majd 20 év múlva kerül a kormány mögé! A lehetőség nincs kizárva, hisz 20 év múlva még mindig 5-10 év lesz hátra a program futamidejéből... (Na de ne rohanjunk ennyire előre...)
És itt el is értünk ahhoz a szerintem lényeges különbséghez, amiben Taszár és Pápa esete különbözik. Taszárt ad-hoc jelleggel hozták létre a délszláv háború miatt, kvázi frontrepülőtér jellegű volt. Már a kezdeteknél tudni lehetett, hogy ez csak a háború lezárásáig fog működni és ennek megfelelően maradandó infrastruktúrát nem is építettek ki. (és kizárólag amerikai célokat és csapatokat szolgált szinte 100%-ban.)
Ezzel szemben Pápa, békeidőben áll fel, 12 nemzet (többségében európai NATO tagok) közös határozatából, pénzéből világosan rögzített célokkal és időtartamra. De valamiért mindenki az amcsikra asszociál egyedül, holott a résztvevők még: Bulgária, Észtország, Hollandia, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Norvégia, Románia és Szlovénia, Finnország és Svédország.
Nem is értem, hogy lehetne a kettőt összehasonlítan?
mig23papa 360844 2009. július 25. 13:07
Válasz erre
SIG

Nem hallottam, de majd megkérdezem a taszári ismerőseimet?
Te hol hallottad ezt?
SIG 360843 2009. július 25. 13:01
Válasz erre
Hallottátok azt a történetet, miszerint mielőtt Taszárra jöttek volna az amcsik, az ottani technikusok már majdnem repülőképes állapotba hoztak egy Mig-15-öt a bázison található alkatrészekből. Majd a "drágák" bezárták a kapukat és lássatok csodát, a 15-ös többé nincs... És különben is, mi közünk van hozzá, hogy mi lett vele...
mig23papa 360842 2009. július 25. 10:12
Válasz erre
Muzzy

Megkeresnéd nekem azokat a Kormány határozatokat, rendeleteket?
Muzzy 360841 2009. július 25. 10:08
Válasz erre
Migpapa!
A mindhárom gép a 12 ország által létrehozott szervezet tulajdonában van! Megkereshetők az erről szóló Kormány határozatok, rendeletek. Az egyetértési nyilatkozat (MoU) magyarul és angolul megjelent a Magyar Közlönyben.
A gépek magyar lajstromban vannak, és a MoU-ban rögzített repült órával rendelkezünk.
Az Ancsák kivonásával kapcsolatban szakmailag világos, hogy két különbözö kapacitású és teljesítő képességű és feladatú repülőgépről van szó.
Muzzy
mig23papa 360840 2009. július 25. 09:51
Válasz erre
VO101_Papi

Nem igazán értem mi alapján repülhet rajta magyar pilcsi, de pl. Kecskeméten az AWACS-on találkoztam azon repülő magyar pilcsivel.
balaton 360839 2009. július 25. 09:51
Válasz erre
Lehet benne valami. Majd jön egy kft., akinek véletlenül lesz fölösleges légiszállító kapacitása (Nem csodálkoznék, ha pont ennek adnák el az AN-26-kat. Ha eladnák...), amit pénzért bérbead az MH-nak. Láttunk már ilyenre példát.
mig23papa 360838 2009. július 25. 09:48
Válasz erre
VO101_Papi

heló

persze hogy nem sértettél államtitkot, de csak akkor, ha a nagyokos titok szakértők is így gondolják :-))
mig23papa 360837 2009. július 25. 09:44
Válasz erre
SSgt_Chris

Szerény véleményem szerint a C 17-esek amerikai tulajdonban vannak. Hogy a repülhető órákból ki mennyit vásárolt, vagy kapott tőlük ajándékba, az egy másik kérdés.

Az Ancsákat meg bármikorm kidobálhatják, mindentől függetlenül, ugyanúgy ahogyan 2000-ben kidobták Pápán is a gépeket. Ezért semmi jóban ne reménykedjünk.
Monox 360836 2009. július 25. 09:16
Válasz erre
Nézzétek én nagyon is hiszek NEKTEK, de a mai igazán töketlen, semmihez nem értő és kizárólag a saját egyéni érdekeit néző és erről nagyon soxor tanúbizonyságot adó legfelsőbb katonai vezetésnek (fogalmazzunk finoman) hát nem annyira.
Egyébként már tetszik a kavarodás, magyar felségjel, magyar személyzet, magyar munkahelyek, infrastuktúra, csak a legjelentősebbeket sorolták. Furcsa az is, hogy kb. két évvel ezelőtt mindenki úgy nyilatkozott, hogy az Ancsák 2015-ig maradnak. Most már 2011-nél többet senki nem mond, furcsa módon az élettartamra hivatkozva. Hogy mennyi van a gépekben, az csak akkor lett világos amikor megjöttek a Jenkik?
Mindenki örül, mint majom a farkénak, hog milyen jó lesz ha itt lesznek.
Voltak Taszáron is, és ott ma mindenki a túlélésért küzd, amiért ott voltak. Bár a híradások nem SZÓLHATNAK róla, de óriási mennyiségű pénzt nem fizettek ki a magyar állam felé, nemcsak a használt infrastruktúrára, hanem a szállásokra biztosított helyekért sem. Angolosan távoztak, most meg újra jönnek, mi meg alig várjuk, hogy ismét a fejünkre szarjon valaki és röhögjön azon, hogy mekkora f...szokat talát saját számára.
Meglepődnék, ha egyszer tényleg magyar személyzet vezetné a gépeket. Ha így lenne ez valószínűleg már ki lennének képezve.

De amúgy rendben van. Ha ez így a jó, hát legyen így.
A taszári holdbéli tájon való séta után talán majd egyszer Pápán is végigsétalhatok. Csak remélve, hogy ott nem ezt fogom látni sohasem.
borisz 360835 2009. július 25. 00:00
Válasz erre
Nem azt mondtam, hogy szerintem fogják kivonni a 26ost, ne engem vegyetek elő.
(Bár ezektől bármi kitelik...)
Yeagger 360834 2009. július 24. 22:12
Válasz erre
Monox!

Ahogyan előttem is leírták a többiek semmi köze a kettőnek egymáshoz. Ehhez a géphez amúgy nekünk semmi közünk se lesz azon kívül, h itt van. Leszámítva azt a 60 órát de az nem fedi le az Ancsák feladatait. Úgyhogy alaptalan a félelmed.
VO101_Papi 360833 2009. július 24. 21:21
Válasz erre
Már miért vonnák ki? A C 17-eseken éves szinten kb 60 repült óra jut ránk, ennyit ér a hozzájárulásunk, csak erről nem szól a fáma:). Egyenlőre magyar személyzet sem lesz.
SSgt_Chris 360832 2009. július 24. 21:19
Válasz erre
Még jó, hogy ezt akkor világosan leírtuk, hogy ez nem így működik. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Az Ancsák magyar gépek, oda mennek ahova küldi őket az MH, ebbe senkinek nincs beleszólása, mint ahogy az esetleges kivonásba sem.
Ezzel szemben a C-17-esek a 12 alapító nemzet "tulajdona" közösen, a megvásárolt repült órák függvényében rendelkeznek vele, így attól tartani, hogy a MH kisajátítaná, és emiatt kidobná az Ancsákat, hatalmas butaság. A felségjel ne zavarjon meg senkit...
borisz 360831 2009. július 24. 21:10
Válasz erre
Remélem nem baj, hogy én írok. Ha jól emlékszem attól tart, hogy kivonnák az ancsákat emiatt.
SSgt_Chris 360830 2009. július 24. 20:35
Válasz erre
Milyen félelmeid vannak emiatt? Kérlek oszdd meg velem!
Yeagger 360829 2009. július 24. 15:23
Válasz erre
Hát igen.
Ha arra céloztál, h nagyjából ez a magyar légierő. Egy kis túlzással ez az egy gép. Sajnos. Nagyon legatyásodott a dolog. :( A Gripenek repült órái is majdnem ott vannak mint a 90-es évek elején mikor megcsappant az órák száma...
Monox 360828 2009. július 24. 11:56
Válasz erre
Nem tud múlni a félelmem emiatt...
Yeagger 360827 2009. július 24. 11:13
Válasz erre
Ja bocsi:) Pápa fölött. Valószínű berepülték a reptér rendszereit. Olyan 600 méteres magasságon lehetett.
balaton 360826 2009. július 24. 07:13
Válasz erre
Yeagger 360824 2009. július 23. 23:41
Válasz erre
Ma már repkedett a C-17-es. Egész alacsonyan karcolta az eget:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.