/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 361215 2009. december 23. 15:49
Válasz erre
romeo 361214 2009. december 23. 15:49
Válasz erre
Daala 361213 2009. december 23. 15:48
Válasz erre
Igen
romeo 361212 2009. december 23. 15:15
Válasz erre
photo8
photo8

Üdv!

Szeretném megkérdezni, hogy a Mi-17 tartóján KMGU-2 aknaszóró konténer látható?
Köszönöm!

forrás: www.hunavia.hu
Daala 361211 2009. december 23. 12:43
Válasz erre
csörő helyett csörlő!
Daala 361210 2009. december 23. 12:42
Válasz erre
Hordágyat vinni, segíteni, csörőfigyelőnek megy a műszaki is, bár nem értem eje kiképzés nélkül mi van, ha ugrani kell, vagy vészhelyzet van?
juge75 361208 2009. december 23. 01:40
Válasz erre
Neked jó, a személyzetnek kevésbé.
mig23papa 361207 2009. december 22. 23:37
Válasz erre
Nyugger

A Mi-17P-k magyarországi alkalmazásáról.
A típus a Magyar Néphadsereg/Honvédség hadrendjében csak a 87. harcihelikopter
ezred állományában teljesített/teljesít szolgálatot.
Szerkezeti sajátosságainál fogva "egyéb" feladatokra (személy- és teherszállítás,
külső súlyos repülés, ejtőernyős ugratás, lövészet, csörlés, stb.) nem
használható, mivel nem rendelkezik hasznos tehertérrel, fegyverzettel. Kiképzési
repüléseknél viszont jól jött a nagyobb szerkezeti tömege, így kiváló an megfelelt
a maximális felszállósúllyal történő repülések gyakorlására, nagytávolságú útvonalak
végrehajtására. Természetesen többször is sor került rendeltetésszerű alkalmazására,
de ez az üzemidejének csak igen kis hányadát teszi ki. Ezen feladatok
során bebizonyította, hogy harcászati alkalmazása esetén egy igen jó hatásfokú
"fegyver", békében pedig kiválóan megfelel a rádiólokátor kezelők zavarviszonyok
közötti gyakoroltatására: Mint a táblázatból is látható, a beszerzett két
helikopter az ezred gépállományának .Jegújabb" tagjai, mégis már hat éve nem
üzemelnek. Ennek egyik oka az, hogy az első nagyjavításhoz előírt óraszámot kirepülték,
de nagyjavításukra nem került sor, a másik pedig a Magyar Honvédség
megváltozott helye és szerepe a nemzetközi katonapolitikában. Azok az eszközök,
amelyek ellen létrehozták, ma már nem tartoznak a leküzdendő célok közé. 2004
januárjában mindkét helikoptert elszállították a Dunai Repülőgépgyár Rt tököli
üzemébe, ahol felújításuk megkezdődött.
A Magyar NéphadseregbenlHonvédségben rendszeresített Mi-17
helikopeterek
Típus Gyári szám Oldalszám Első gyári Magyarországra
repülés dátuma érkezett
Mi-17 104M Ol 701 1987.11.25. 1987.12.29.
Mi-17 104M 02 702 1987.l1.26. 1988.01.03.
Mi-17 104M 03 703 1987.11.27. 1987.12.20.
Mi-17 104M 04 704 1987.11.26. 1987.12.29.
Mi-17 104M 05 705 1987.11.27. 1987.12.29.
Mi-17P 220P Ol 706 1989.10.27. 1990.02.06.
Mi-17P 220P 02 707 1989.10.28. 1990.02.06.
Daala 361206 2009. december 22. 22:25
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, milyen önvédelem lesz rá felszerelve, nem szívesen merészkednék rá kutató mentő személyzetként, ha nincs kellően bevédve...főleg Afganisztánban
Lacy 361205 2009. december 22. 21:31
Válasz erre
Aha, az jó hír! Köszönöm.
romeo 361204 2009. december 22. 21:26
Válasz erre
A 702-es Afganisztánba készül.
Nyugger 361203 2009. december 22. 21:10
Válasz erre
Szia Lacy,

Nincs sérülése nincs selejtezve, csak a naptári üz.ideje ment ki, igaz már jó régen. Ha minden igaz 2010-ben nagyjavításra megy, az a bizonyos NATO támogatású...
Lacy 361202 2009. december 22. 20:44
Válasz erre
Szia Nyugger, szép képek.

A 702-es oldalszámú Mi-17-essel mi történt, hogy ilyen látványosan le van selejtezve idő előtt?

Valami sérülése volt?
Nyugger 361201 2009. december 22. 20:17
Válasz erre
Sziasztok,

Egy 'kis' frissítés Mi-8T és Mi-17 témában a Hunavian. Majdnem naprakész, érdekes felvételek a Mi-17-es flottáról valamint a helyi Jurassic park-ról!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek !

Üdv.
Nyugger
sulyid 361200 2009. december 21. 21:06
Válasz erre
VO101_Papi 361199 2009. december 21. 20:47
Válasz erre
Kedves Sulyid!

Erre a válaszodra, ha az apád lennék úgy vágnálak pofán, hogy taknyod-nyálad összefolyna, de szerencsédre nem vagyok az kisköcsög.

üdv

a többiektől elnézést, de nálam kiverte a biztosítékot
borisz 361198 2009. december 21. 20:41
Válasz erre
Tornado2000ECR 361197 2009. december 21. 20:20
Válasz erre
Amennyire emlékszem négy db jött a legelső változatból akkoriban , 00-ás sorozat volt.
sulyid 361196 2009. december 21. 20:17
Válasz erre
Egyszerűbb lenne leírni pár sórba hogy pl:
197?- x db y alváltozatú mi 24-es érkezett az országba
migi 361195 2009. december 21. 19:40
Válasz erre
www.aerofriends.hu/denes-batyam-konyvei
sulyid 361194 2009. december 21. 19:36
Válasz erre
És mégis honnan a f***ból szerezzem meg a könyvet?
Kamovos 361193 2009. december 21. 19:25
Válasz erre
Szia Sulyid!

Na ezt hívják kutató munkának! :)
A fórrás adot!
Csak L kell olvasni, és jegyzetelni! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 361192 2009. december 21. 19:24
Válasz erre
Szia Csobi21!

Bocsi!
L néztem a hszedet!
Azt hittem az utolsó repnapra írtad!
Bocsi mégegyszer! :(

Üdv: kamovos
sulyid 361191 2009. december 21. 18:41
Válasz erre
Nekem nem ilyen részletes kell.Csak egyszerűen a főbb események megjelölése(pl mikor,milyen altipusúak jöttek...stb).
Csobi21 361190 2009. december 21. 17:08
Válasz erre
Igen a Tisza-parton voltam! Miért kérded?
Kamovos 361189 2009. december 21. 16:56
Válasz erre
Szia Sulidi

Kenyeres Dénes
Életem és katonai pályám

olvasd L!

Üdv:kamovos
sulyid 361188 2009. december 21. 15:47
Válasz erre
Légyszives leírnátok nekem a magyar mi 24-esek történetét?
Kamovos 361187 2009. december 19. 20:24
Válasz erre
Bocsi!

Az előbbi Hsz jól benéztem!
Kamovos 361186 2009. december 19. 20:14
Válasz erre
Szia Csobi21!

Te ott voltál?

Üdv: kamovos
Nyugger 361185 2009. december 19. 20:14
Válasz erre
Persze kérdéses, hogy a nagyhatalmú -és itt nem Istenre gondolok- mely színezetű párthoz tartozik és mennyire engedi mások ötletét is bevinni egy búcsú rendezvényre, vagy akár egy repülőnapra. Meglátjuk, és az UTI-MIG-15-öt is.
A-3 361184 2009. december 19. 18:51
Válasz erre
Egyben társaimmal biztosíthatlak, a "stílusos" MIG-29-es búcsúztató, ha a nagyhatlamú is úgy akarja, létre fog jönni! Ha minden jól megy rövíd időn belül bekövetkezik az első hajtóműindítása a HA-UTI-nak ami óriási előrelépés az engedélyeztetés folyamatában. Meggyőződésem, hogy a Magyar Légtér nem fog magyar MIG nélkűl maradni bármennyire is sajnálom a 29-est!
romeo 361183 2009. december 19. 17:41
Válasz erre
Nyugger 361182 2009. december 19. 12:13
Válasz erre
Romeo,
Ezt a hírt az Albák kivonása óta tudjuk, akkor, és ott hangzott el. Az más kérdés, hogy szerintem ez csak óhajtás... vagy biztosítani is tudják hozzá a feltételeket?
romeo 361181 2009. december 19. 12:05
Válasz erre
Jó hír!

Repülő-műszakis ismerősöm üzeni, hogy a MIG-29 kb. 2010 nyaráig használatban marad Kecskeméten.
romeo 361180 2009. december 19. 09:26
Válasz erre
_DSC1520
_DSC1520
_DSC1533
_DSC1533
_DSC1615
_DSC1615

Üdv!

Még több fotó itt:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/tel_tabornok_es_az_ev_utolso_repulese/
Csobi21 361179 2009. december 2. 18:14
Válasz erre
Kferro 361178 2009. december 2. 09:59
Válasz erre
Nagyon, nagyon, nagyon, nagyon, nagyon szépen köszönöm! :)
mirazsmarci 361177 2009. december 1. 21:26
Válasz erre
mig23papa 361176 2009. december 1. 20:07
Válasz erre
Csobi21

Ejnye - bejnye, a fényképezőnek állandóan a nyakadba kell lógni.
Csobi21 361175 2009. december 1. 19:05
Válasz erre
Üdv! Ma 10-től délután háromig ment a tánc Tiszacsege felett! 2 az 1 ellen, meg egy az egy ellen nyomták! És most sem volt nálam semmi, amivel meg tudtam volna örökíteni:( De a munkában így is hátráltattak:)
migi 361174 2009. december 1. 18:55
Válasz erre
UTI
UTI

Na akkor ez már biztos segit nyomtasd ki a méretbe és már meg is van ,
Kferro 361173 2009. december 1. 08:54
Válasz erre
Köszi!
El is mentettem, de sajnos ez csak az első kabin műszerfalát mutatja. A hátsóról viszont semmi hasonlót nem találtam.
romeo 361172 2009. december 1. 08:32
Válasz erre
2010-ben is hadrendben maradnak a MiG-ek

– Mi lesz a MiG 29-esek sorsa?
– A vezérkar azt javasolja, hogy a működő gépeket 2010-ben még tartsuk hadrendben. Az eredeti terv szerint január 1-je után nem repültek volna, de van még bennük mintegy 350 óra repülési lehetőség. Ha részt vesznek a készenléti szolgálatban, akkor a Gripenek felszabadulnak. A katonai érvelés egyértelmű: szükség van a MiG 29-esekre. Az üzemeltetés persze pénzbe kerül, mintegy félmilliárd forintba, amihez át kell csoportosítani a költségvetést. Napokon belül meghozom a döntést.

www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szekeres-imre-egyelore-maradnak-a-mig-ek-272461
migi 361171 2009. november 30. 19:34
Válasz erre
Balbo 361170 2009. november 30. 13:42
Válasz erre
MiG-29 Fulcrum HuAF
MiG-29 Fulcrum HuAF

További sok-sok kép a Magyar Légierőről:
http://spotter.blog.hu
Kferro 361169 2009. november 30. 12:53
Válasz erre
"nem egészen értem, hogy mire gondolsz"
:)
Ha jól sejtem, a panorámafotóid két dimenziós képekből állnak össze 3D-s hatásúvá. Nos, nekem azok a fotók kellenének, amikből összeáll a Mig-15 UTI kabinja. Egy 1/32-es makettet építek, s azért kellene szemből (vagy közel szemből) készült fotót, hogy a méreteit le tudjam szedni.
Köszönöm a #2243-ban feltett kabinfotókat, de azok majd csak akkor lesznek számomra használhatók, ha sikerül valahogy megszereznem a kabin két műszerfalának szembeni fotójá, vagy rajzát.
juge75 361168 2009. november 30. 06:35
Válasz erre
Konkrétan, mi?
Használt Jak-9P-k voltak, nem egy volt aminek repülés közben elszakadt a kormány vezérlő bowden rendszere.
Ugyanez volt a helyzet a Tu-2 bombázókkal is.
Nagyoroszi mellett, a Drégelypalánki lőtérnél anyagfáradás okozott katasztrófát a célzsák vontató repülőgép belezuhant az erdőbe.
Jak-9P, szürke színű volt, amúgy gyönyörű gép.
Kakukk 361167 2009. november 29. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!
A magyar Yak-9esekről van valakinek vmi információja?
Levi 361166 2009. november 29. 12:29
Válasz erre
Húúú vagy wow, ezek nagyon jók!

Köszi!
Levi 361165 2009. november 29. 12:29
Válasz erre
Húúú vagy wow, ezek nagyon jók!

Köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.