/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
horvathp 361672 2010. február 20. 16:11
Válasz erre
juge75 361667 2010. február 20. 08:33
Válasz erre
Magyarul: a fedélzeti technikus munkahelye kellene.
ambasa 361666 2010. február 19. 20:00
Válasz erre
Üdv!

Itt találsz néhányat, bár jónéhány alkatrész hiányzik, de balra látható a vezérlés, viszont jobb oldalról a "hi-fi torony" ki van szerelve, annak csak a bakjai és a kábelei látszanak:
www.primeportal.net/hangar/david_lueck/mi-24d/index.php
A WWP füzetekben van egy Mi-24-es kiadvány, ott biztosan találsz ilyen jellegű fotókat is.
www.wwpbooks.com/index.php

TG
PETI 361665 2010. február 19. 19:04
Válasz erre
Nagyon jók! Egy szép időszak volt, sajnos már a múlté...
horvathp 361664 2010. február 19. 18:59
Válasz erre
Üdv!

Segítségre lenne szükségem.
Mi-24-es képek kellenének, a pilótafülke és a desszanttér közötti részről.

Előre is köszönöm.
zoli1989 361663 2010. február 18. 19:06
Válasz erre
juge75 361661 2010. február 18. 13:02
Válasz erre
000016
000016
000026
000026
000027
000027
000034
000034
000035
000035
000039
000039
000040
000040
000042
000042
000043
000043
000044
000044
000046
000046
000048
000048
000050
000050
000074
000074
000075
000075
000076
000076
000078
000078

1995-96, nyílt nap Szolnokon.
A képeketleszerelésem után készítettem Praktica BC-1 géppel és 70-210mm-es zoom odjektívvel.
p-51 361658 2010. február 17. 20:12
Válasz erre
én is :)
mirazsmarci 361657 2010. február 17. 18:37
Válasz erre
Csak poénkodtunk!
Egyébként elég valószínű, hogy azok lehettek, Eger felett is többször láttam/hallottam őket.
p-51 361655 2010. február 17. 13:21
Válasz erre
Ilyenkor magabiztosan, lazán azt kell kiírnod, hogy a helyzetjelző lámpák helyzetéből ismerted fel, hogy Gripenek, meg a hajtómű közepes fordulatszámához tartozó hangból.
Csobi21 361654 2010. február 17. 13:00
Válasz erre
Jól van na,csak tippeltem. Akkor pontosabban 3 katonai repülő volt!
mirazsmarci 361653 2010. február 16. 23:14
Válasz erre
Vagy Észak-Koreai MiG-19-es :)
vlevi 361651 2010. február 16. 19:25
Válasz erre
Este 7-kor honnan látod, hogy Gripen?
Lehetnek akár iráni F-14-esek is :)
Csobi21 361650 2010. február 16. 18:54
Válasz erre
Balmazújváros felett ezekben a percekben 3, ismétlem 3 Gripen fogócskázik!
VO101_Papi 361649 2010. február 15. 17:07
Válasz erre
sajnos ez ennyire nem egyértelmű, most is csak azért lesz, mert az egyik Gripen pilot mozgolódik mert nagyon unta már a banánt, hogy nem történik semmi, igaz, nincs megfelelő létszám sem, részben ezért maradtak a 29-sek is még idén
bgyasoldier 361648 2010. február 15. 16:30
Válasz erre
Ez gondolom amugy is lenne, a bombáktól függetlenül. Maverick miatt
VO101_Papi 361647 2010. február 15. 16:28
Válasz erre
bgyasoldier 361646 2010. február 15. 16:24
Válasz erre
VO101_Papi 361645 2010. február 15. 16:17
Válasz erre
A fegyverzetet külön közbeszerzésen vásárolták, az AMRAAM-ek már itt vannak az országban, de az adminisztráció miatt nem kecsón, de ezt csak suttyomban jegyzem meg, nehogy picsán rugjanak érte. A bomba beszerzéseket felfüggesztették a gazdasági helyzet miatt, viszont az AG képzés indul, amerikai segítséggel.
túrósbatyu 361644 2010. február 15. 15:06
Válasz erre
Sziasztok, köszi a válaszokat.
Azt hittem a fegyverzetről a gépekkel együtt egy csomagban állapodtak meg és már rég úton vannak. Tiszta BKV:)Lehet, hogy a magyar gépekre szánt AMRAAM-ok is egyelőre csak papíron léteznek:)
üdv
Gábor
romeo 361643 2010. február 15. 12:59
Válasz erre
Lézerirányítású boma beszerzés egyenlőre elmarad a hozzá szükséges Litening-III konténerek már megérkeztek (5db). Jelenleg a Litening konténert csak felderítésre - célmegfigyelésre lehet használni.
VO101_Papi 361642 2010. február 15. 10:33
Válasz erre
Hali,

ezeken kívül már csak AMRAAMek lesznek, ha egyszer odaérnek:), nemhogy lézer, de jelenleg semmilyen bomba nem áll beszerzés alatt

Papi
túrósbatyu 361641 2010. február 15. 10:29
Válasz erre
Sziasztok,
tudnátok segíteni abban,hogy milyen fegyverzetet kaptak a magyar Gripenek? Most csinálok egyet 1/72-ben, mit rakjak a szárnyai alá? Pl.: mivel együtt fogják használni a célmegjelelő konténert? Eddig sidewindert, póttartályt, maverick-et és a célmegjelelő konténert láttam fényképeken, pedig úgy emlékszem, hogy pl AMRAAM-okról, lézervezérlésű bombákról is volt szó anno.
Előre is köszi:
Gábor
joci232 361640 2010. február 15. 10:24
Válasz erre
Tibcsi 361639 2010. február 15. 10:15
Válasz erre
Joci,

A Mig-21 topikban biztosan találsz képeket, de a Szolnoki repülőmúzeum oldalán is.

Kamuflázsos MF (9309): www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/9309lt.htm Ezüst MF (9512): www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/9512lt.htm

De Horváth Balázs honlapján (www.avia-info.hu/) is biztosan lesznek fotók. :)
joci232 361638 2010. február 15. 09:36
Válasz erre
Sziasztok!

kérhetnék képeket magyar mig 21 MF-ről?

lehet Magyar Néphadsereges és lehet a Magyar Légierős-is

lényeg hogy magyar Mig 21 MF legyen
romeo 361637 2010. február 14. 19:08
Válasz erre
01
01
01 (1)
01 (1
02 (2)
02 (2
02 (1)
02 (1
02
02

Üdv!
Petibá 361636 2010. február 14. 18:05
Válasz erre
skylark_1
skylark_1

Nekem a megtiszteltetés, hogy ott lehet.

Ha már toff:

www.toff.hu/sklrk.html

Petibá
sulyid 361635 2010. február 14. 17:47
Válasz erre
Mennyire igazad van:)De mikor lesz már végre anyahajónk a magyar tengeren?:):D
Levix 361634 2010. február 14. 17:25
Válasz erre
Véletlenül beleakadtam a Toff oldalán egy régi írásomba. Mennyire láttam a jövőt, szinte hihetetlen :)

www.toff.hu/huaf2010.html

2010-ben a Magyar Légierő teljes egészében a Gripenekre épít. Kiképző gépeink nincsenek, mert az ifjú pilótákat a régiekből klónozzák és szimulátoron képezik ki. Ezzel a ruházat beszerzése is egyszerűbbé válik, hiszen csak egy méretet kell beszerezni. A 2006-ban megszületett első 10 Szabó "Klón" Zoltán (Hivatalosan: MN TOPI-KSz001-010) 2024-ben lesz bevethető. ...
Monox 361633 2010. február 14. 11:05
Válasz erre
Készülünk a németországi Speyerbe. Nézve a múzeumi kínálatot, annyira érdekes, hogy az egyik kiállított gép egy Mi-24P, gyári száma pedig 340337.

A mi 335-ös és 336-os oldalszámú Mi-24P gépeink után következő gépről van szó... (340335 és 240336 gy.sz.)

www.airliners.net/photo/Germany---Air/Mil-Mi-24P/1106451/&sid=6810e77f57015ae7ee689a6e0c4e3652
romeo 361631 2010. február 13. 21:10
Válasz erre
bgyasoldier 361630 2010. február 13. 19:37
Válasz erre
P1020804
P1020804

Szia!

A 2003-as Arsenal könyv szerint a GUV konténer van hozzá nekünk. ebbe többféle géppuskát, gépágyút lehet bepakolni. Valamint van/volt KMGU-2 aknaszóró konténerünk is.De valószínű, hogy egyiket se használjuk már.
romeo 361629 2010. február 13. 18:19
Válasz erre
helo989
helo989

Szeretném megkérdezni, hogy a magyar Mi-24-esekhez rendzeresítve van-e az UPK-23-250 konténer GS-23L gépágyúval ?
Köszi!
romeo 361628 2010. február 12. 21:33
Válasz erre
Maverick AGM-65,  HuAF
Maverick AGM-65,...

Maverick AGM-65 a szárny alatt.
Sajnos nem a legjobb a kép, de én is csak kaptam.
romeo 361627 2010. február 10. 18:20
Válasz erre
Fefedeztem egy új magyar repülősoldalt.
jets.hu/news
sulyid 361626 2010. február 10. 17:15
Válasz erre
Kalóz 361625 2010. február 10. 16:31
Válasz erre
Én is, csak makettben! :)
Kalóz
romeo 361624 2010. február 10. 15:36
Válasz erre
sulyid 361623 2010. február 10. 14:54
Válasz erre
Szerintem vegyünk kamovokat meg modernizáljuk a minyókat,vagy vegyünk MI 171-eseket.
Kamovos 361622 2010. február 10. 11:29
Válasz erre
Szia Freddy!

Igazad van!

Ha a MI-2, nem lett volna leírva, akkor lenhetne kisseb gépünk!
(Kb: 20-25 év nálunk 1 helikopter élete a Mi-1-é 30 volt!)
Sajnos a Mi-2 helikopterek mára már szintén kirepülték volna a rep idejüket és a naptári üzem idejük is lejárt volna, tehát ha lennének akkor szintén cserére szorulnának!
A Lengyelek le álltak a Mi-2 gyártásával, a Sokol miatt tehát Mi-2 már nem lehet!

A Mi-2 kategóriában szerencsére azért elég nagy a választék!
Ha sikerül kitalálni, hogy futár és személyszállításra, hány főt szeretnénk szállítani, akkor könnyebb lehet a dolgunk!

No meg persze, hogy Amerikai, vagy Európai helikoptert szeretnénk!

De ez a Robinzon dolog számomra már akkor halott volt mikor először meghallottam!

Korszerűtlen dugattyús motoros technikát üzemeltetni nem egy okos dolog a mai világban!
Főképpen akkor mikor minden rep technikánk keroval üzemel!

Emiatt, a 3 pöcsköszörű miatt, mindenhol a hová megy telepíteni kel külön benzines üzemanyag tárolót.
Vagy, előtte elkel küldeni oda, ahol majd tölteni kell, egy üzemanyagos kocsit!
És itt figyelembe kell venni a benzin üzemű légi járművek üzemanyag ellátására vonatkozó szigorú szabályokat!
(ülepítési idő, üza minta vételezése töltés előtt, ennek tárolása stb.)
Hajtóműves helikopternél ilyen gond nincs, mert ott a kero mindenhol.

Üdv: kamovos
romeo 361621 2010. február 10. 10:54
Válasz erre
Nagyon sok fotó a tegnapi szolnoki bemutatóról itt:
jetbirds.gportal.hu/gindex.php
Freddy 361620 2010. február 10. 10:47
Válasz erre
Értem, hogy mire gondolsz, és ebben igazad is van.

A szállítható szemények száma volt legfelül az adatok között, azért írtam annak alapján, nem pedig a teher alapján, persze, azt is lehet vinni.

Ha tényleg _minden_ szállítási feladat egyben a kiképzés része is- ami első olvasásra azért elég necces, a magyar állam általános viszonyait ismerve inkább adminisztratív intézkedésnek tűnik a kiképzésre fordítható kevés repült óra kipótlására, akkor esetleg tényleg nem kellhet más helikopter, de én nehezen tudom elképzelni, hogy a magyar haderőnek megéri minden szállítási feladatát egy ekkora, ráadásul még a ,,majd küld az orosz naftát, van Szibériában"-jelszavú időkben tervezett és rendszeresített géppel csinálnia.

Mindamellett, hogy a Mi-8/17 család bizonyítottan a legjobb a kategóriájában, és ily módon hosszú távon is helye kell, hogy legyen a magyar légierőben, szerintem nem teljesen eretnek gondolat valami kisebbet és olcsóbbat is beszerezni mellé (nem helyette! mellé!), ha már mindenképpen újítani akarunk. A politikusok legalábbis biztosan így gondolják.

Persze szépen ki kell számolgatni, hogy mennyibe kerülne az új típus, mennyire éri meg egy új üzemeltetési környezetet idehozni (mondjuk ez nem feltétlenül kell,az oroszok is gyártanak Mi-8-nál kisebb helikoptereket), mennyire üzemeltethető együtt a két típus (elektronikai korszerűsítéseket nyilván megérné annyira kompatibilisre csinálnia a korszerűsített Mi-17-esekkel, amennyire csak lehet), meg millió egyéb szempont is van, de ennek utána kell számolni, ha biztosat akarunk mondani, nem lehet csípőből lesöpröni a dolgot.
Kamovos 361619 2010. február 10. 10:31
Válasz erre
Szia Monox!

Hát igen a modernizálás időnként a technika rovására is kihat
Vitathatatlan tény, hogy a Mi-8 változatok többszörösen bizonyították, hogy kiváló munkára képesek!
Jó és megbízható helikopterek!
Erre az alapra építették a Mi-171-et is, a sárkány szerkezet megváltoztatása, nem befolyásolja a helikopter jósági tényezőjét, sőt csak javított rajta a felhasználási lehetőségeket!
A hajtóművek, a reduktor, a lapátok, a farok légcsavar, a levegőrendszer, maradtak, a hidraulika módosításra került a hátsó rámpa miatt.
De ez csak a 2 hidraulika munkahenger azok visszacsapó szelepeivel, és vezérlő szelepével valamint a hozzájuk tartozó csővezetékekkel bővült.
Az elektronika, korszerűsítésre került, hát itt lehetnek hibák.
Az F-104 is így járt annak idején a Németeknél.

Abban viszont a gyártónak igaza lehet, hogy az üzemeltetési technológia figyelmen kívül hagyása üzemeltetési problémákat eredményezhet!

Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy egy már jól bevált idősebb technikáknál is, az üzemeltető századok időnként az üzemeltetési utasításban foglaltakon kívül, gyári utasításra, bületin munkákat kel, hogy végre hajtsanak!
Azért mert az üzemeltetés során olyan események következhettek be, amik bizonyos az üzemeltetés technológiában nem lévő ellenőrzéseket pótolnak!

Ere legjobb példa volt mikor a Ka-26-os helikopterek puha falu üzemanyag tartájait feltöltött állapotban kívülről kézzel végig kellet simítani, hogy nem szivárog-e, ez igen furcsán hangzott, még tényleg végig nem simítottuk őket, és ki nem derült, hogy könnyeznek a gumi tartályok!
Pedig ezek jól bevált és megbízható tartályok voltak hosszú éveken keresztül.

Azt pedig sajnos nem tudhatjuk, hogy a szomszédos országokban, hogyan történik az üzemeltetés, és azt sem tudjuk, melyik gép milyen meghibásodás miatt vesztegel a földön!
Tehát akár még igazuk is lehet!

Üdv: kamovos
Kamovos 361618 2010. február 10. 10:07
Válasz erre
Szia Freddy.

Nem feltétlen biztos, hogy a szállítható személyek száma határozza meg, hogy mekkora legyen az a helikopter!
Amikor azt olvasod, hogy csapat szállító, az nem csak a személyekre vonatkozik!
A helikopterek utánpótlást is szállíthatnak!
Ezen kívül nálunk kitalálták az UAZ-ok szállítását is.
Azt pedig nem hiszem, hogy kibírnám röhögés nélkül ahogy a Cugarba próbálják az UAZ-t betenni ! :) :D :D:D

A Mi-2 helikoptereket a Mi-1 helyett hozták!
A Mi-2 helikoptereket Börgöndön a futár helikopter ezred állományában üzemeltették.
Ebből következik, hogy utas szállításra, futár feladatokra használták, és nem csapat szállításra, független attól, hogy ezen kívül, egyéb feladatokat is ellátott.
Azoknak a Mi-2-eknek, amik hozzánk jöttek a beltéri kialakítása nem is teszi lehetővé a csapat szállítást, sem pedig az anyagszállítást.
A Szolnokra történ áttelepítésük után pedig már nem is nagyon volt rájuk szükség.
Ez pedig azt bizonyítja, hogy a Mi-8-nál kisebbre nincs szükségünk.

Amikor azt mondod, hogy, Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:) akkor tartsad szemelőt, hogy a hadműveleti feladatok a kiképzés részei!
Tehát nem felesleges repkedés!
Ha ezen a vonalon gondolkodnánk tovább, akkor be kéne tiltani az 1óra 20 perces útvonalrepüléseket, az iskola köröket, és a függeszkedést, hiszen akkor csak a helikopter személyzete van a helikopteren, és csak üresen repkednek vele, mint egy ön felet molylepke.
De ez a meg közelítés tökéletesen hibás, mert ez mind a helikopter személyzet kiképzésének részei!

Üdv: kamovos
Monox 361617 2010. február 10. 08:29
Válasz erre
Én nagyon tisztelem, a Mi-8/17-es típust, de ahogyan halllom, mind a Horvát, mind pedig a Cseh légierőben igencsak nagy gondok vannak a Mi-171 típus megbízhatóságával. A Horvátok 10 gépéből 4 üzemképes, a többi hosszabb ideje a földön áll. Az Orosz légierőben nemrég hadrendbe állított mintegy 40 új gép közül is igen sok áll a földön, miközben a gyártó a rossz hozzáálással és a karbantartás elmulasztásával védekezik. Azt hiszem, hogy a Mi-8/17-esek legendás strapabírása és kiszolgálási igénytelensége már a múlté. A Szlovák és a Román opció is ezért esett a kútba, hogy a
Bolgárok miért döntöttek a Cougar melett, erről nincsenek információk. Ha be is szereznénk belőle, szerintem nagyon hamar az történne velük, mint a MiG-29-esekkel hajdanán...
Freddy 361616 2010. február 9. 22:53
Válasz erre
Hatékonyság.
A Mi-8/17-be 20-30 katona fér. De nem mindenhová kell ekkora gép, ha csak 10 embert kell vinni, oda elég egy kisebb típus is. (Jó, utasok száma helyett legyen szállított tömeg, mindegy). Mi-2-es volt ilyen, de azt már tudtommal kivonták.

Egy ideális világban persze vécére is Mi-26-ossal járnánk, de ebben az ideális világban más fizeti az üzemanyagot és az egyéb üzemeltetési költségeket:)
Kamovos 361615 2010. február 9. 22:34
Válasz erre
Szia Freddy

Kissebet?
Minek?
A Mi-8 csapatszálító nem séta repültető!
Mi-17?
Hánydarab van?
Mennyi repidejük van?
Mennyi a hártaralévő naptári üzemidejük?

Üdv: kamovos
Freddy 361614 2010. február 9. 22:25
Válasz erre
Mi-8 helyett gondolom, valami kisebbet akarnak. Ebben a kategóriában megmaradna a Mi-17.
Kamovos 361613 2010. február 9. 22:02
Válasz erre
Hát nem mondom, hogy rossz a típus!
De a Mi-171 azért praktikussab!

Bolgár barátainknak pedig, nem kívánnék többet a típushoz, csak annyit amennyit az 1500mm-es mondta annak idején, mikor megszüntették a börgöndi repteret!
"Sok siker, erőt egészséget, katonaszerencsét, a magánéletben is!" :)
Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.