/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
ambasa 361938 2010. július 14. 18:06
Válasz erre
Egyet értek veled, a géphez két ember halála kapcsolódik, elég ízléstelen kiállítani, ráadásnak ha már ott teljesen ép korai D 108-as akkor minek neki egy roncs V-s. A látogatók többsége úgysem fogja tudni megkülönböztetni, viszont így vásári mutatvánnyá fog silányulni egy katasztrófa amit a magyar átlag embert ismerve majd félig fog megjegyezni és pletykák sora fog megindulni, amely később legendákká nőnek. Eléggé meggondolatlan lépés volt a HM részéről pont ennek a gépnek a magánkézbe adása (és nagyon finoman fogalmaztam).

TG
romeo 361937 2010. július 14. 18:06
Válasz erre
Dr. Simicskó István HM parlamenti államtitkár július 13-án hivatalában fogadta David Lidingtont, a brit Külügyminisztérium Európa-ügyi államminiszterét. Tájékoztatta vendégét, hogy a Többnemzeti Helikopter Kezdeményezés kérdésében hamarosan megszületik a hivatalos magyar álláspont. Kiemelte, hogy a kezdeményezés eredményeként két-három szállító helikopter afganisztáni telepítése fontos részét képezi a szerepvállalásunknak.

Ja, de akkor mi marad itthon?
Üdv!
zoli1989 361936 2010. július 14. 17:23
Válasz erre
Milyen tuti Volga áll ott a háttérbe :)
Monox 361935 2010. július 14. 00:09
Válasz erre
Ha már... Ma így néz ki 715-ös. Eléggé nevetséges, hogy fel van lapátolva. Véleményem szerint ezt a helikoptert nem lenne szabad kiállításra adni. Képek alant:

www.panoramio.com/photo/37810643 www.panoramio.com/photo/37810644
www.panoramio.com/photo/37810649 www.panoramio.com/photo/37810654
www.panoramio.com/photo/37810836
sulyid 361934 2010. július 13. 19:36
Válasz erre
Köszi ez nagyon kimerítő válasz volt a kérdésemre.Most már mindent tudok amit tudni akartam.
ambasa 361933 2010. július 13. 19:25
Válasz erre
"A baleset miatt felfüggesztik a MI 24-es harci helikopterekkel való repülést
2001. 04. 12., 16:57|

A légierő vezérkara beszűnteti a MI 24-es harci helikopterekkel való repülést mindaddig, amíg a vizsgálat során kiderül: műszaki hiba vagy egyéb körülmény okozta-e a délelőtti balesetet. Ekkor összeütközött és lezuhant két MI-24 típusú katonai helikopter Gyulafirátót térségében, a Magyar Honvédség gyakorlóterén. Az egyik lezuhant helikopter személyzete életét vesztette, a másik két katona megsérült, főként bőrsérüléseket szenvedtek, egyiküknél csigolyaperem-repedést is diagnosztizáltak.

A szerencsétlenség 10.47 órakor, kiképzés közben történt. A gépek a lőtéren kényszerleszállást hajtottak végre, amelynek során az egyik helikopter kigyulladt. A kényszerleszállás után kigyulladt helikopternek a személyzete vesztette életét. A két súlyos sérült a körülményekhez képest jól van - közölte Józsa Zoltán, a veszprémi megyei kórház traumatológiai osztályának ügyeletes orvosa. A katonák főként bőrsérüléseket szenvedtek, egyiküknél gerincsérülést, pontosabban csigolyaperem-repedést is diagnosztizáltak. A harminc év körüli sérülteket ellátták és néhány napig megfigyelés alatt tartják. A katonák várhatóan a baleset maradandó nyoma nélkül hagyhatják el a kórházat.

A Honvédelmi Minisztérium sajtóirodájának vezetője, Joós György arról nem akart tájékoztatni, hogy a helikopterbaleset két áldozata hány éves volt, illetve mióta repültek ezzel a típussal. Joós elmondta: a Katonai Légügyi Hivatal parancsnoka által vezetett vizsgálat fogja kideríteni, hogy mi okozta a szerencsétlenséget.

A helikopterek egy május végi lengyelországi hadgyakorlatra készültek: a párban repülő helikopterek az úgynevezett fotógéppuska használatát gyakorolták. Joós ismertetése szerint a fotógéppuska a célzókészülékbe épített fényképezőgép, amely a célkeresztbe kerülő céltárgyról készít felvételt, amikor a géppuska elsütő billentyűjét megnyomják. A vizsgálat érdekében a repülőtéren teljes zárlatot rendeltek el. A fotósokat és az operatőröket azért nem engedik a helyszínre felvételeket készíteni, mert a szerencsétlenség katonai területen történt - mondta Joós György.

A csütörtökön délelőtti szerencsétlenségben lezuhant két MI-24 típusú katonai helikopter a Veszprém megyei Gyulafirátót térségében, a Magyar Honvédség központi gyakorlóterén gyakorlatozott. A gépeken két-két főnyi személyzet - helikoptervezető és fedélzeti lövész - tartózkodott. Az egyik helikopter személyzete életét vesztette, a másik két katona súlyos, nem életveszélyes sérüléseket szenvedett. A Magyar Honvédség parancsnoka bizottságot hozott létre az esemény kivizsgálására.

Egy kilétét a nyilvánosság előtt felfedni nem kívánó nyugdíjas repülőtiszt közölte: a baleset 300 méter magasan történt. Az egyik gép azonnal lezuhant és kigyulladt, a másik leszállásra alkalmatlan területen landolt és teljesen összetört. Talián György százados, a Veszprém Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság ügyeletese elmondta: a riasztást 11 órakor kapták, 14 perccel később négy tűzoltó autó 15 fős személyzettel megkezdte az addigra már teljesen kiégett helikopter oltását.

Talla István vezérőrnagy, a légierő vezérkari főnöke csütörtökön Gyulafirátóton tartott sajtótájékoztatóján közölte, hogy a Honvédelmi Minisztérium elrendelte a két halálos áldozatot követelő szerencsétlenség kivizsgálását, ami a Katonai Légügyi Hivatal feladata.

A tábornok nem nyilatkozott sem a Mi-24-esek műszaki állapotáról, sem az elhunyt, illetve megsérült katonák gyakorlottságáról; annyit közölt, hogy a balesetben egy százados és egy főhadnagy vesztette életét. Őket a honvédség saját halottjának tekinti.

Az MTI úgy értesült, hogy az elhunytak oktatók voltak, a két kórházban ápolt sérült pedig tanuló pilóta.

Az esetről a veszprémi rádióban beszámolt egy 17 éves diák, aki a megyeszékhelyen hetedik emeleti lakásuk ablakából szemlélte a helikopterek gyakorlatozását. Elmondta, hogy érdeklődik a repülés iránt, csütörtökön délelőtt ezért is figyelte a gépeket. Távcsövén keresztül látta, amint két helikopter kötelékben repült, de egyikük lemaradt, és igyekezett pótolni hátrányát.

A fiatalember elmondta, hogy éppen ekkor fordult el az ablaktól, de hamarosan egy robbanást hallott, és mire ismét a szeméhez emelte a messzelátót, már az egyik helikopter égő roncsait fedezhette fel.

Összeállítás a Magyarországon 1990 óta történt katonai légibalesetekről

Magyarország 1978-ban rendszeresítette a pilóták által megbízhatónak, erősnek és egyszerűen kezelhetőnek tartott Mi-24 típusú, szovjet gyártmányú harci helikoptereket. 1985-ig összesen 40 darabot vásároltak belőlük - mondta el a Kővári László repülési szakértő.

Közlése szerint ebből a negyven darabból állították fel a Bakony Harci Helikopter Ezred Főnix és Kerecsen elnevezésű századát. Később, az 1990-es évek közepén újabb 20 darab használt Mi-24-est kapott ajándékba a Magyar Honvédség a volt Német Demokratikus Köztársaság hadseregének állományából. Ezeket azonban végül nem rendszeresítették. Kővári László elmondta, hogy a Mi-24-es helikopterek repülésbiztonsági statisztikája Magyarországon rendkívül jó: történt ugyan összeütközés és kényszerleszállás is, de mindössze egy baleset végződött a két fős személyzet halálával: 1983-ban a 113-as számú Mi-24-es zuhant le.

A Mi-24-es harci helikopter kiválóan alkalmas a páncélos járművek elleni harcra, amelyhez irányított rakétákkal is fel van szerelve, de kutató-mentő, valamint deszant feladatok ellátására is használható, hiszen a gép teherterében nyolcan férnek el.

A szakértő elmondta, hogy a NATO egyedül ezt a szovjet gyártmányú harci helikoptertípust tartja - természetesen megfelelő korszerűsítéssel - alkalmasnak a közös feladatokban való részvételre.

(MTI)"
ambasa 361932 2010. július 13. 19:19
Válasz erre
Na most látom, hogy az első és a harmadik ugyan az, na sebaj.

TG
ambasa 361931 2010. július 13. 19:18
Válasz erre
"2001. április 12-én 10:47-kor egyszerű időjárási körülmények között Gyulafirátót közelében a központi lőtéren gyakorló fotolövészet közben, lőirányon összeütközött az 579-es oldalszámú Mi–24D a 715-es oldalszámú Mi–24V-vel. Az előbbi gépben ülő Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy operátor a géppel együtt lezuhantak, repülőhalált haltak, a gép kiégett. A 715-ös jelentős sérüléseivel Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy operátor kényszerleszállt, ők is súlyosan sérültek."

Forrás: wikipedia.hu

"Hét évvel ezelőtt, 2001. április 12-e is átlagos napnak indult a szentkirályszabadjai Bakony harcihelikopter bázison. Megszokott eligazítás során készültek fel a pilóták az aznapi kiképzési feladatra. Az egyik tervezett küldetés az év folyamán tervezett NATO gyakorlaton sorra kerülő feladat gyakorlása, kismagasságon végrehajtott fotó lövészet volt. A feladatot két Mi-24D típusú harcihelikopter hajtotta végre a hajmáskéri lőtér területe felett. A vezérgépben Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy fegyverzet-operátor foglaltak helyet. A kísérő gépben Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy fegyverzet-operátor repült. A gyakorlás közben a lőtér lőirányában a két helikopter összeütközött és mindkettő lezuhant. A vezérgép személyzete életét vesztette, a kísérő személyzet könnyebb sérülésekkel vészelte át a katasztrófát."

Forrás: Jetfly

"2001. április 12-én 10:47-kor egyszerű időjárási körülmények között Gyulafirátót közelében a központi lőtéren gyakorló fotolövészet közben, lőirányon összeütközött az 579-es oldalszámú Mi?24D a 715-es oldalszámú Mi?24V-vel. Az előbbi gépben ülő Sápi Zoltán százados gépparancsnok és Nagy László főhadnagy operátor a géppel együtt lezuhantak, repülőhalált haltak, a gép kiégett. A 715-ös jelentős sérüléseivel Rolkó Zoltán százados gépparancsnok és Stumpf Péter főhadnagy operátor kényszerleszállt, ők is súlyosan sérültek."

Forrás: mindenkilapja.hu

Tudtommal a gép a faroktartó, a hmű-vek és a páncél lemezek kivételéve elégett. Ennél több részlet nem publikus.

TG
sulyid 361930 2010. július 13. 12:18
Válasz erre
Most már azt is tudom hogy nappal történt de azt még nem hogy hogyan.
sulyid 361929 2010. július 13. 11:50
Válasz erre
Valaki felhomályosítana róla hogy hogyan történt az a híres/hírhedt baleset a 715-össel és a 579-essel.Én csak annyit tudok hogy éjszaka ütközött a két gép de azt nem hogy hogyan.Tényleg nincsen kép a 579-esről a beleset utánról?A 715-öst pont mostanság állították ki a balaton környékén.A 715-ösről készült képet alapján szerintem a 715-ös hátulról megfejelte a 579-est.
Miggyuri 361928 2010. július 13. 06:42
Válasz erre
Kösz Urak!
Sok jó kép van közöttük!
Miggyuri
borisz 361927 2010. július 12. 23:20
Válasz erre
Tibcsi 361926 2010. július 12. 19:35
Válasz erre
Miggyuri 361925 2010. július 12. 17:12
Válasz erre
Képeket keresek magyar Mi-2-es belső teréről. Lehet rendőrségi, határőr vagy a seregé is. Külső képek miatt sem fakadnék sírva.
Miggyuri
Kamovos 361924 2010. július 11. 08:03
Válasz erre
Szia Freddy

Köszi a Jó hírt!
Akkor szerencsére sikerült megjavítani!

Üdv: kamovos
Freddy 361923 2010. július 10. 23:01
Válasz erre
Ma olyan (délután) háromnegyed hat felé láttam repülni az M7-M1 elágazás környékén. Vezettem, úgyhogy nem nagyon volt időm bámészkodni, de elég alacsonyan jött, és elég jellegzetes a sziluettje.
kamovos 361922 2010. július 10. 21:42
Válasz erre
HA-MDR AN-2 00
HA-MDR AN-2 00
HA-MDR AN-2 01
HA-MDR AN-2 01
HA-MDR AN-2 02
HA-MDR AN-2 02
HA-MDR AN-2 03
HA-MDR AN-2 03
HA-MDR AN-2 04
HA-MDR AN-2 04
HA-MDR AN-2 05
HA-MDR AN-2 05
HA-MDR AN-2 06
HA-MDR AN-2 06
HA-MDR AN-2 08
HA-MDR AN-2 08
HA-MDR AN-2 09
HA-MDR AN-2 09
HA-MDR AN-2 10
HA-MDR AN-2 10
HA-MDR AN-2 11
HA-MDR AN-2 11
HA-MDR AN-2 12
HA-MDR AN-2 12
HA-MDR AN-2 13
HA-MDR AN-2 13
HA-MDR AN-2 14
HA-MDR AN-2 14
HA-MDR AN-2 15
HA-MDR AN-2 15

Pár régiség AN-2.

Sajnos Ez már többet nem fog repülni!

Üdv: kamovos
kamovos 361921 2010. július 10. 21:27
Válasz erre
HA-LIX LI-2 01
HA-LIX LI-2 01
HA-LIX LI-2 02
HA-LIX LI-2 02
HA-LIX LI-2 03
HA-LIX LI-2 03
HA-LIX LI-2 04
HA-LIX LI-2 04
HA-LIX LI-2 05
HA-LIX LI-2 05
HA-LIX LI-2 06
HA-LIX LI-2 06
HA-LIX LI-2 07
HA-LIX LI-2 07
HA-LIX LI-2 08
HA-LIX LI-2 08
HA-LIX LI-2 09
HA-LIX LI-2 09
HA-LIX LI-2 10
HA-LIX LI-2 10
HA-LIX LI-2 11
HA-LIX LI-2 11
HA-LIX LI-2 12
HA-LIX LI-2 12
HA-LIX LI-2 13
HA-LIX LI-2 13
HA-LIX LI-2 14
HA-LIX LI-2 14
HA-LIX LI-2 15
HA-LIX LI-2 15
HA-LIX LI-2 16
HA-LIX LI-2 16
HA-LIX LI-2 17
HA-LIX LI-2 17
HA-LIX LI-2 18
HA-LIX LI-2 18
HA-LIX LI-2 20
HA-LIX LI-2 20
HA-LIX LI-2 21
HA-LIX LI-2 21
HA-LIX LI-2 22
HA-LIX LI-2 22
HA-LIX LI-2 23
HA-LIX LI-2 23
HA-LIX LI-2 24
HA-LIX LI-2 24
HA-LIX LI-2 25
HA-LIX LI-2 25
HA-LIX LI-2 26
HA-LIX LI-2 26
HA-LIX LI-2 27
HA-LIX LI-2 27
HA-LIX LI-2 28
HA-LIX LI-2 28
HA-LIX LI-2 29
HA-LIX LI-2 29
HA-LIX LI-2 30
HA-LIX LI-2 30
HA-LIX LI-2 31
HA-LIX LI-2 31
HA-LIX LI-2 32
HA-LIX LI-2 32
HA-LIX LI-2 33
HA-LIX LI-2 33
HA-LIX LI-2 34
HA-LIX LI-2 34
HA-LIX LI-2 35
HA-LIX LI-2 35
HA-LIX LI-2 36
HA-LIX LI-2 36
HA-LIX LI-2 37
HA-LIX LI-2 37
HA-LIX LI-2 38
HA-LIX LI-2 38
HA-LIX LI-2 39
HA-LIX LI-2 39
HA-LIX LI-2 40
HA-LIX LI-2 40
HA-LIX LI-2 41
HA-LIX LI-2 41
HA-LIX LI-2 42
HA-LIX LI-2 42
HA-LIX LI-2 43
HA-LIX LI-2 43
HA-LIX LI-2 44
HA-LIX LI-2 44
HA-LIX LI-2 45
HA-LIX LI-2 45
HA-LIX LI-2 46
HA-LIX LI-2 46
HA-LIX LI-2 47
HA-LIX LI-2 47
HA-LIX LI-2 48
HA-LIX LI-2 48
HA-LIX LI-2 49
HA-LIX LI-2 49
HA-LIX LI-2 50
HA-LIX LI-2 50

Pár régiség Li-2.

Sajnos neki tönkrement a bal motor indító mechanizmusa és ezért nem tudot a programon részt venni.
Pedig a fiuk iszonyatossan dolgoztak a tűző napon!

Üdv: kamovos
kamovos 361920 2010. július 10. 21:13
Válasz erre
HA-PAO Po-2 01
HA-PAO Po-2 01
HA-PAO Po-2 02
HA-PAO Po-2 02
HA-PAO Po-2 03
HA-PAO Po-2 03
HA-PAO Po-2 04
HA-PAO Po-2 04
HA-PAO Po-2 05
HA-PAO Po-2 05
HA-PAO Po-2 06
HA-PAO Po-2 06
HA-PAO Po-2 07
HA-PAO Po-2 07
HA-PAO Po-2 08
HA-PAO Po-2 08
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 09
HA-PAO Po-2 10
HA-PAO Po-2 10
HA-PAO Po-2 12
HA-PAO Po-2 12
HA-PAO Po-2 13
HA-PAO Po-2 13
HA-PAO Po-2 14
HA-PAO Po-2 14
HA-PAO Po-2 15
HA-PAO Po-2 15
HA-PAO Po-2 16
HA-PAO Po-2 16
HA-PAO Po-2 17
HA-PAO Po-2 17
HA-PAO Po-2 18
HA-PAO Po-2 18
HA-PAO Po-2 19
HA-PAO Po-2 19
HA-PAO Po-2 20
HA-PAO Po-2 20
HA-PAO Po-2 21
HA-PAO Po-2 21
HA-PAO Po-2 22
HA-PAO Po-2 22
HA-PAO Po-2 23
HA-PAO Po-2 23
HA-PAO Po-2 24
HA-PAO Po-2 24
HA-PAO Po-2 25
HA-PAO Po-2 25
HA-PAO Po-2 26
HA-PAO Po-2 26
HA-PAO Po-2 27
HA-PAO Po-2 27
HA-PAO Po-2 28
HA-PAO Po-2 28
HA-PAO Po-2 29
HA-PAO Po-2 29

Pár régiség PO-2.

Üdv: kamovos
kamovos 361919 2010. július 10. 21:04
Válasz erre
HA-NEM 01
HA-NEM 01
HA-NEM 02
HA-NEM 02
HA-NEM 03
HA-NEM 03
HA-NEM 04
HA-NEM 04
HA-NEM 05
HA-NEM 05
HA-NEM 06
HA-NEM 06
HA-NEM 07
HA-NEM 07
HA-NEM 08
HA-NEM 08
HA-NEM 09
HA-NEM 09
HA-NEM 10
HA-NEM 10
HA-TOM Extra 300 01
HA-TOM Extra 300 01
HA-TOM Extra 300 02
HA-TOM Extra 300 02
HA-TOM Extra 300 03
HA-TOM Extra 300 03
HA-TOM Extra 300 04
HA-TOM Extra 300 04
HA-TOM Extra 300 05
HA-TOM Extra 300 05
HA-TOM Extra 300 06
HA-TOM Extra 300 06
HA-TOM Extra 300 07
HA-TOM Extra 300 07
HA-TOM Extra 300 08
HA-TOM Extra 300 08
HA-TOM Extra 300 09
HA-TOM Extra 300 09
HA-TOM Extra 300 10
HA-TOM Extra 300 10
HA-TOM Extra 300 11
HA-TOM Extra 300 11
HA-TOM Extra 300 12
HA-TOM Extra 300 12
HA-TOM Extra 300 13
HA-TOM Extra 300 13
HA-TOM Extra 300 14
HA-TOM Extra 300 14
HA-TOM Extra 300 15
HA-TOM Extra 300 15
HA-TOM Extra 300 16
HA-TOM Extra 300 16
HA-TOM Extra 300 17
HA-TOM Extra 300 17
HA-TOM Extra 300 18
HA-TOM Extra 300 18
HA-TOM Extra 300 19
HA-TOM Extra 300 19
HA-TOM Extra 300 20
HA-TOM Extra 300 20
HA-TOM Extra 300 21
HA-TOM Extra 300 21

Polgári repüllők Börgöndről 1

Üdv: kamovos
kamovos 361918 2010. július 10. 20:51
Válasz erre
Apollo 01
Apollo 01
Apollo 02
Apollo 02
Apollo 03
Apollo 03
Apollo 04
Apollo 04
Apollo 05
Apollo 05
Apollo 06
Apollo 06
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 01
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 02
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 03
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 04
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 05
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 07
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 08
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 09
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 10
Ha-1230 SF-25...
Ha-1230 SF-25 Motorfalke 11
Ha-1230 SF-25...
HA-PAC 01
HA-PAC 01
HA-PAC 02
HA-PAC 02
HA-PAC 03
HA-PAC 03
HA-PAC 04
HA-PAC 04
HA-PAC 05
HA-PAC 05
HA-PAC 06
HA-PAC 06
HA-PAC 07
HA-PAC 07
HA-PAC 08
HA-PAC 08
HA-PAC 09
HA-PAC 09
HA-PAC 10
HA-PAC 10
HA-PAC 11
HA-PAC 11
HA-PAC 12
HA-PAC 12
HA-TOS 01
HA-TOS 01
HA-TOS 02
HA-TOS 02
HA-TOS 03
HA-TOS 03
HA-TOS 04
HA-TOS 04
100_1232

HA-YNBD 01
100_1232
HA-YNBD 02
HA-YNBD 02
HA-YNBD 03
HA-YNBD 03
HA-YNBD 04
HA-YNBD 04
HA-YNBD 05
HA-YNBD 05
HA-YNBD 06
HA-YNBD 06
HA-YNBD 07
HA-YNBD 07
HA-YNBD 08
HA-YNBD 08

Polgári repüllők Börgöndről 2

Üdv: kamovos
Daala 361917 2010. július 9. 19:57
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek, aki küldött rajzokat a Mi-17-es felhívásunkra és köszönöm azoknak is, akik csak ötleteket adtak!
Továbbítom majd ezeket az ötleteket, nem tudom meg lesz-e valósítva a projekt!
Üdv.: Daala
Lacy 361916 2010. július 9. 16:06
Válasz erre
Sziasztok,
a második fotó a Kaukázus térségen aramviri vörös zászló renddel kitüntetett repülőtiszti főiskolán készült, a hatvanas évek végén.
Kamovos 361915 2010. július 9. 15:44
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Hát majdnem!

Börgöndön volt 2db belőle.
A Mi-1, Ka 26-nál nem kifejezetten indító kocsinak volt nálunk használva!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőről indult, ellentétben a Mi-2-vel, amire indító motor generátor van felépítve, és erős áramszükségletük miatt reptereken nem aksiról, hanem indító kocsikról indították őket.
De saját aksiról is indíthatók!

Ahogy pedig a 2. Képedet nézem másút viszont indító kocsiként is funkcionált!

Üdv: kamovos
romeo 361914 2010. július 9. 13:29
Válasz erre
balaton 361913 2010. július 9. 11:53
Válasz erre
Gaz-69 APA-kocsi 02
Gaz-69 APA-kocsi 02
Gaz-69 APA-kocsi 01
Gaz-69 APA-kocsi 01

Mintha Kamovos azt mondta volna, hogy indítókocsi és 2db volt az országban. (Nem lehet, hogy épp ő ül a Gaz lökhárítóján? :)))
romeo 361912 2010. július 9. 11:34
Válasz erre
BIG_0007763237
BIG_0007763237

Üdv!

Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm!
Nyugger 361911 2010. július 7. 20:36
Válasz erre
Jak-52-12pgnj 2003
Jak-52-12pgnj 2003

Tibcsi,

A PG-ben nagyjavított 08-s,09-s,és a 12-s Jak-52-t nyugodtam megépítheted a 2 srófos
zöld-barna terepfestett változatban. A 05-s gép a román n.j. után már terepszinben 3 sróffal repült. Bár azt halkan jegyzem meg, hogy sokszor cseréltek légcsavart a gépek között ezért egészen nem zárható ki a terep 05-ös 2 tollal változat, csak fotót még nem láttunk róla.
Tibcsi 361910 2010. július 7. 18:30
Válasz erre
Köszi, akkor kénytelen leszek a "bohócmintás" festéssel megépíteni a 05-öst...

Üdv.
romeo 361909 2010. július 7. 18:21
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Utánanéztem én is a gyűjteményemben, de magyar terepmintás "kéttolú" fotót a 05-ről nem találtam.
Üdv!
Tibcsi 361908 2010. július 7. 17:20
Válasz erre
18
18

Nem egészen. :) A képen is látható festésre gondoltam kétágú sróffal.
Figaro 361907 2010. július 7. 16:01
Válasz erre
jak52_11_1996
jak52_11_1996
Jak-52 06
Jak-52 06
pic127449
pic127449

Szia!

Ezekre gondolsz?

Figaro
Tibcsi 361906 2010. július 7. 14:48
Válasz erre
Sziasztok,

Létezett olyan zöld-barna kamós (magyar) Jak-52, amin még a régi kétágú légcsavar volt? A 05-ös esetleg létezett ebben a formában?

Tibcsi
sulyid 361905 2010. július 5. 13:38
Válasz erre
Ja ezt az oldalt én is ismerem,milyen hülye voltam hogy nem ezzel kezdtem.Köszi az ötletet.
romeo 361904 2010. július 5. 13:10
Válasz erre
Sulyid!

A lajstrom alatt keresd a régebbi fotókast.
Üdv!
romeo 361903 2010. július 5. 13:09
Válasz erre
Szia Sulyid!

Itt találsz sok fotót -régit, mait.
www.harcihelikopter.fw.hu/
sulyid 361902 2010. július 5. 11:34
Válasz erre
Tudnátok felrakni pár képet a mi-8-asok(és mi-17-esek) és a mi-24-esek régebbi és a mostani festéséről?
borisz 361901 2010. július 1. 21:05
Válasz erre
Elnar 361900 2010. június 30. 00:24
Válasz erre
Toldi, és a petrencés rúd a gép farka, mi? :D
borisz 361899 2010. június 29. 23:54
Válasz erre
Lehetne szürke marha is. Magyar is, erős, mint a fene, igénytelen, kötődik az Alföldhöz. A gép farka lehetne az állat farka is akár.
Van még egy ötletem. Két 17esen van egy-egy minta, amin az országot cipeli a helikoffer. Esetleg lehetne az egyik gépre lógatni egy Magyarországot?:D
Esetleg... Botond, Toldi, vagy Kinizsi?
Elnar 361898 2010. június 29. 20:14
Válasz erre
Üdv!

A militarymachine-re kikerült még egy CR. 42 szakirodalom (olasz/angol, 50 oldal). Ez nem festési, hanem gép ismertetési. Eredeti szerkezeti rajzokkal (1:48, 1:72), kabinfotókkal, -rajzokkal - igaz, kicsit rossz minőségben. Tárgyalja a magyar alkalmazást is; 5 kép van a magyar gépekről, közte a WM motorral építettről.

military-machine.blogspot.com/2010/06/fiat-cr-42.html
Dexi 361897 2010. június 28. 13:02
Válasz erre
juge75: nagyon koszi. ezzel már tudok valamit kezdeni.
juge75 361896 2010. június 28. 12:09
Válasz erre
b131 felségjel
b131 felségjel

Na, ha jól számolsz te is, valami hasonló jön ki.
Jó munkát kívánok!
juge75 361895 2010. június 28. 11:39
Válasz erre
Szitakötő bárhol van, kérész is, node a Tiszavirág csak Magyarországon és csak a Tiszán!
Sőt, jelképe lett a Tisza-menti településeknek is (ezt mintázza majd a gyaloghíd is.
juge75 361894 2010. június 28. 11:38
Válasz erre
Kép 075
Kép 075
Kép 076
Kép 076

Fesztávolság 1/7-e, ott van az ék csúcsa, húzol egy párhuzamost a hossz tengellyel, ezután a ki és belépő élek közötti szakaszt leméred az adott pontokon (az előbb említett fesztáv hetedénél húzott egyenesen lévő két pont távolsága, szakasza.
a kapott számot elfelezed , elösztod kettővel, megvan az és (egyenlő szárú háromszög) alapja.
A rajz óriási segítséget ad, csak segítségkép leírtam, hogyan használják.
ambasa 361893 2010. június 28. 11:34
Válasz erre
Üdv!

nagyon jó ötlet, és a gép sem nézne ki rosszul. Talán csak egy kicsit a tiszavirág rövid élete zavar, de továbbgondolva az ötleted esetleg lehetne szitakötő?

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Orthetrum_cancellatum.jpg

TG
juge75 361892 2010. június 28. 11:23
Válasz erre
bü-131 magyar 1
bü-131 magyar 1
bü-131 magyar 2
bü-131 magyar 2

Figyelj!
Az van meg (de szerintem hozzáférhető) hogy milyen arányokkal kell fel festeni.
Ez alul és felül is azonos helyen kell lennie (hacsak nem mérték el).
Dexi 361891 2010. június 28. 11:19
Válasz erre
juge75: nagyon koszi, de ezek megvannak nekem is. amit nem tudok megtalálni az a felulnézet. Hol vannak és mekkorák az ékek. Persze a legjobb volna ha valakinek 1/72-be megvolnának azok a matricák amiket te is felraktál ide... vagy tudnám az ékek méreteit a Bucker-re 1/72 be.
juge75 361890 2010. június 28. 11:03
Válasz erre
bü1
bü1
bü-131_MKD 48003_decals
bü-131_MKD...
bü-131_MKD 72003_decals
bü-131_MKD...
Buchto
Buchto
BuI235
BuI235

Szabványosított festés volt erre vonatkozóan, arányosan a gép szárnyához.
Képek: László Jávor, Ferenc Zsák, and Péter Mujzer.
Dexi 361889 2010. június 28. 09:24
Válasz erre
Bu-131re alul és felul nézeti rajza van valakinek? Olyan kéne ahol az ék felségjelek kivehetoek. Kosz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.