/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
miles 363126 2011. április 26. 12:01
Válasz erre
Andrzej Glass: Evacuation
(Aero Technika Lotnicza, 10-12/1990)

A forrás, bocs, de lemaradt.
miles 363125 2011. április 26. 11:13
Válasz erre
"On Sept 25 and 26 started from surrounded Warsaw southbound one R-XIIID, probably 9 RWD 8 (two towing Komar gliders), one PZL 5 and two Bak motor gliders. Gliders had been deteached and landed near Grójec. One aircraft crashed in Swietokrzyskie Mountains. It is uncertain how many aircraft got finally abroad. The crew of PZL - pilot lieutenants Bohdan Ardersz and Ryszard Malczewski - got to Hungary, but it is not clear where their aircraft had crashed. One Bak got to Roumania. One RWD 8 landed on Sept 25 in Hungary at Tarackköz, close to Aknászlatiny.

From among the aircraft evacuated from the South-Eastern Poland one RWD 8, white 152 from Deblin, landed on Sept 18 at Munkacs, close to Ungvár. Both RWD kept Polish khaki camouflage, but received Hungarian chevron markings and I-281 and I-282 serials. They were handed to the aeroclubs on summer 1940. Used for glider towing in Central Training School. One RWD, civil registration HA-RAA, had been painted in silver, the other one, civil registration HA-RAB, retained khaki camouflage. Both used until the autumn 1944. "

Ezt most szedtem össze... :)
miles 363124 2011. április 26. 10:47
Válasz erre
Uraim!

Freddynek igaza van, még tegnap megnéztem, a lengyelek sem voltak biztosak a dolgukban(vagy aki az infot szolgáltatta), igy tényleg mindkét szin megvan. Szerintem is az I , mint iskola a helyes.

A festésről csak annyit, hogy már a 4181-es hozzászólásban is irtam, hogy az eredeti lengyel keki szinű gépen a lajtromszámot és afelségjelet festették csak le valószinűleg. Hogy milyen szinnel, kérdés, nem tudom, mi volt a szinben legközelebb eső magyar használatban előforduló szin. Lehet hoy zöld, lehet, kikevertek hozzá valamit... A motorház mindkét esetben aluminium, vagy inkább natur fém, ezt sem a lengyelek nem festették le, csak nagyon ritkán, sem Magyarországon nem látom logikusnak, hogy pont azzal szórakoztak volna.

Ugyanakkor a civil használatra átadott gépeket talán átfestették. Talán ismét csak a vászon boritást, nem a fém motorburkolatot. Bár, a HA-RAB esetében úgy tűnik, megint csak a katonai jelzéseket kenték át, nem az egész gépet.

Amikor képeket kerestem, úgy emlékszem, valami lengyel oldalon megtaláltam az anyaalakulat, vagy repülőtér nevét, majd megkeresem még egyszer.
Freddy 363123 2011. április 26. 09:46
Válasz erre
Ja értem. Nagyon jó az oldal egyébként, azért kerestem a Jak-11-esről is ott a bővebb adatokat.
Freddy 363122 2011. április 26. 09:44
Válasz erre
Most építek egy Nardi FN305-öst, az jóval sötétebb, mint a lengyel keki, és még azon is fekete a szám szóval már csak emiatt is gondolom, hogy nem volt fehér.
Elnar 363121 2011. április 26. 09:20
Válasz erre
Megkaptam a MKH fegyverzetéből scannelt oldalt. Semmiféle szám nem látszik. Tehát szerintem fekete volt a jelzés, a zöld gépen.
Kamovos 363120 2011. április 26. 09:11
Válasz erre
Sziasztok!

Ma 8:55-kor Balaton irányából, Budapest felé kb, 100m magasságban láttam repülni egy sárga színű (lapos fenekű hátsórámpás) Mi-171 helikoptert!

Vajon kié lehetett?

Üdv: kamovos
Horvath_Balazs 363119 2011. április 26. 05:38
Válasz erre
A rendelkezésemre álló információk alapján sajnos nem lehet egyértelműen beazonosítani a katonai Jak-11-eseket (ahogy pl. a Jak-18-asokat sem): csak néhánynak tudom az oldalszámát és/vagy a gyári számát, ezért nincsenek fent az adatbázisban. Hasonló restanciám van még a Mi-1-esekkel kapcsolatban is, ezért egyelőre ott sem szerepel az összes példány, de legalább a nagyját már sikerült kibogozni.
Freddy 363118 2011. április 25. 22:58
Válasz erre
[Az Avia-infón szereplő adatok esetleges valótlansága miatt pedig egyetlen embert tessenek szidni: engem.]

Ha már így előkerült a téma: Jak-11-esből miért nincs fenn katonai példány?
Horvath_Balazs 363117 2011. április 25. 22:09
Válasz erre
Az adott típust tekintve az U-val kezdődő jelzés picit logikátlannak tűnik számomra, mert ez a betű elvileg az utasszállítókat jelölte (ex-MALERT Ju 52-esek). Szerintem az RWD-8 esetében az I (mint iskolagép) jelzés kézenfekvőbb.

[Az Avia-infón szereplő adatok esetleges valótlansága miatt pedig egyetlen embert tessenek szidni: engem.]
Freddy 363116 2011. április 25. 22:04
Válasz erre
A képen egyértelműen nem fehér a felségjel.
Mármint a szám.
Freddy 363115 2011. április 25. 21:49
Válasz erre
A képen egyértelműen nem fehér a felségjel.
Az avia-infon van fenn mind a két gépről polgári festés, a 282-es motorburkolata ott ezüst, de a 281-esé már lehet, hogy be van festve.

A lengyelek fehéret használtak, a matricalapon is fehér van, nekem is az tűnt logikusnak elsőre.
A matricalapon adnak feketét is, igaz, a dobozgrafikán a fehérrel szerepel. Én azt fogom rárakni, nem nagyon tudok más magyar gépről, ahol fehér a lajstromszám.
Az már egy másik probléna, hogy a könyvben U281, a matricalapon I281. Aviainfón is I. Kérdés, ki honnan szedte az információját:)
(abban a könyvben elég sok mára téves adat, és kép van ugyanis. Mondhatjuk úgy is, hogy részben elavult)
Sajnos azóta sincs jobb.
Elnar 363114 2011. április 25. 20:50
Válasz erre
Ezekről van kép? És valódi? Esetleg feltennéd?
(abban a könyvben elég sok mára téves adat, és kép van ugyanis. Mondhatjuk úgy is, hogy részben elavult)
Horvath_Balazs 363113 2011. április 25. 17:47
Válasz erre
Elnézést, hogy belekotyogok az RWD-8 témába. Csak két olyan fotót láttam eddig, ahol magyar katonai felségjelzésekkel pompázik a típus; A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete c. könyv 422. oldalán. Nem túl jók a képek. A törzsön nem látszik semmilyen jelzés, azaz vagy fekete volt a lajstrom, vagy a fotózáskor még nem volt felfestve.
p-51 363112 2011. április 25. 16:18
Válasz erre
Üdv!

Felesleges matricáim vannak 1/48-ban:
Jugoszláv MiG-29UB, 114-es oldalszámmal
Indiai Mig-29 KB713, KB720 oldalszám, színes festésű gépekhez
Kubai MiG-29 916-os oldalszámmal
Kubai MiG-23MF 206-os oldalszámmal
Lengyel MiG-23MF 115-ös oldalszámmal
Csehszlovák MiG-23MF 3922-es oldalszámmal, cápafogas
Orosz(szovjet) Su-22M4 cápafogas
Cseh Su-22M4 4009-es oldalszámmal
Indiai MiG-21MF 2281-es oldalszámmal, Warriors század.

Cserébe kérek 1/48-as magyar matricákat Su-22M3-ra, MiG-15/17/19/29UBra, Gripenre, L-39-re, Mi-8/17/24-re. Lehet ék is, csillagos is.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
Elnar 363111 2011. április 25. 14:33
Válasz erre
img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_1-P-751-5.jpg Itt egy lengyel példány. A motorburkolat fémszínű. A magyar polgári jelzésű gépeken is látni az elütő színű burkolatot. Szerintem csak a lajstromot festették át, mivel ha az egész gépet festették volna, értelemszerű lett volna a motordeklit is - ami viszont rajta maradt volna a polgári jelzésre átadotton is (nem hinném hogy leszedték volna róla a festést)
Ráadásul, ha fehérrel akarták volna lefesteni a zöldet, ahhoz legalább 2-3-szori átfestés kellett volna a számon. (az ék fehére is átüt a vezérsíkon)

őőő, mi volt ezeknek a gépeknek az eretei, lengyel száma? Mert a legelső képeden mintha sejtenék egy lemázolt 33-ast, a lengyel felségjel mögött...
miles Christi 363110 2011. április 25. 13:55
Válasz erre
rwd_8_8

Az egyik gép, megérkezése után, lengyel menekültekkel körbefogva. A törzsre a lengyel felségjelet kézzel festették fel, valószinűleg csak az átrepülés előtt kenték rá.
rwd_8_8
rwd8-ph1

Az egyik, immár civil szolgálatban....
rwd8-ph1
rwd_8_23

...és a másik. Nem tudom, a festés eredeti-e vagy mindkettőt teljesen átfestették.
rwd_8_23
347RWD2037

Ennek a gépnek nem sikerült a szökés. A törzsszám fehér.
347RWD2037
rwd_8_15

.....mint ahogy ennek sem.....
rwd_8_15

Nem is tudom, Elnar! A lengyelek fehéret használtak, a matricalapon is fehér van, nekem is az tűnt logikusnak elsőre. Ugyanakkor fotót nem találtam,és összevetve a többi hasonló masinával, van abban valami, hogy talán mégis inkább fekete volt...
miles Christi 363109 2011. április 25. 13:39
Válasz erre
huu, nem egy mai darab, lesz mit kihámozni a sorjából. :) Ugyanakkor, ha mérethelyes, talán megéri a fáradságot. :)
Elnar 363108 2011. április 25. 08:45
Válasz erre
Fehér számozás? Miért lett volna fehér? Szerintem vagy fekete volt, mint a P.11 (vagy esetleg sárga)
békési 363107 2011. április 25. 07:25
Válasz erre
Ro 37 bisz
Ro 37 bisz
Ro37
Ro37

Talán sikerül feltölteni:
Tibcsi 363106 2011. április 25. 05:36
Válasz erre
Freddy 363105 2011. április 24. 23:10
Válasz erre
De az ék színei szinte biztos, hogy nem ebben a sorrendben voltak:)
békési 363104 2011. április 24. 21:34
Válasz erre
Adj elérhetőséget:
endrodi46@freemail.hu
piratvitorla 363103 2011. április 24. 16:34
Válasz erre
sziasztok!
Lehet még kapni a Mastercraft RWD-t? Öcsém már nem tudott hozni a Sziklafőnixből...
Amúgy a magyar P-11-est is érdemes lenne megcsinálni (a két RWD-vel együtt jött, később vitorlázó vontatásra használták). Mondjuk engem a lengyel jobban vonz, a Mastercraftból az lesz.
Amúgy néztem Nardit is a neten 72-ben, meg van magyar FW-58 is az MPM-nél.
Zoli
miles 363102 2011. április 24. 16:24
Válasz erre
Végül is, azt hiszem, igen. 281, és 282-es. AZ eredeti lengyel kekin zölddel(legalábbis ez a legvalószeinűbb) lefestették a lengyel felségjelet és lajstromszámot, majd ráfestették a magyart.
Tibcsi 363101 2011. április 24. 16:10
Válasz erre
RWD8
RWD8

Ilyen volt a valóságban? Bocs a kicsi képért, ezt találtam...
miles 363100 2011. április 24. 15:02
Válasz erre
Ha tudsz, természetesen!

Megvettem Móváron a Master Craft RVD-8-asát, "magyar" recon kiadásban. Kettő darab volt belőle, mindkettővel lengyel pilóták jöttek 39-ben.

Csakhogy a fiam a két szélvédőt másnapra elvesztette. Mehetek porszivót átkutatni, hátha... :)))
piratvitorla 363099 2011. április 24. 14:38
Válasz erre
Sziasztok
Lehet, hogy hozok Csehországból, azért kérdeztem. Bár egy külön kamion kéne csak ahhoz amit eddig néztem...
üdv
békési 363098 2011. április 24. 12:36
Válasz erre
Az Azur és az Airmodell készletéből megépíthető a 37 és a 37 bis.Dobozbontást
küldök, ha kell.
miles 363097 2011. április 24. 09:29
Válasz erre
Horvath_Balazs 363096 2011. április 24. 08:02
Válasz erre
Nálunk elvileg 12 db bis volt, bár fotót még nem láttam róluk...
piratvitorla 363095 2011. április 24. 07:52
Válasz erre
Sziasztok
Ro-37-ből melyik volt nekünk: "sima" vagy bis?
Láttam mindkettőt kiadták...
Köszi
piratvitorla 363094 2011. április 23. 20:51
Válasz erre
Daala 363093 2011. április 23. 14:27
Válasz erre
A helikoffer-t is nézzétek meg!
piratvitorla 363092 2011. április 22. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Egy kis néznivaló, ha valaki még nem látta:

http://www.youtube.com/watch?v=RZ2TtL_R3KU&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=_ooWgqSxHBE&feature=related

üdv
Vik30 363091 2011. április 21. 08:45
Válasz erre
Sziasztok!Ez nem teljesen ide tartozik de remélem nem törlik!Elkövetkezendő időkben egyre több megszorítás és pénzkiadás vár ránk is makettezőkre!egyre kevesebb pénz fog jutni a hobbinkra!Viszont én szeretnénk segíteni nektek hogy ez ne így legyen!Keressetek meg ha szeretnétek hogy ez ne így legyen!
Kamovos 363090 2011. április 21. 08:36
Válasz erre
Szia polkovnyik!

Ne adfel!

Sajnos az élet nem könnyű, de legalább jó szar!
Viszont nem reménytelen!

Tudom, hogy mindenki azt hiszi, hogy majd holnap jobb lesz, és sajnos napról napra csak romlik a köznép élete!
Én is így hiszem, és nekem is napról napra romlanak az élet körülményeim, mint mindenkinek az ismeretségi körömben!
De a reményt akkor sem szabad feladni!
A magyar ember mindig talpra állt, akár hányszor lökik, tapossák el!

Azzal pedig mindannyiunknak számolni kell, hogyha véleményt nyilvánít, akkor ara ellen vélemény is lesz!
Ez így helyes!
Ha mindenkinek mindenről ugyan az a véleménye, akkor nagy valószínűséggel agymosáson estünk át!

Személyeskedni, általánosítani, a vélemények ütköztetése során viszont inkorrekt dolog.
Megsértődni, és elvonulni pedig nem szabad, mert ezzel saját álláspontunka adjuk fel!

Minden egyes kivonulással a közösség is kevesebb lesz!

Minden véleményből, minden nézőpontból tanulhatunk valamit!

Ide pedig sok fiatal jár, akiknek a személyiségi fejlődésére kihatással is lehetnek az itteni vélemények!
Sok fiatalnak, vannak itt példaképei, akikre felnéznek, akiktől tanulnak!
Ennek a tanulási folyamatnak mindannyian részei vagyunk!

Szóval gondold át a távozásodat!
Ha a nick neveddel gondod van cseréld le!
Mivel nem vagy beregisztrálva amúgy sem veszi észre senki

Üdv: kamovos
Kamovos 363089 2011. április 21. 08:12
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát teljesen egyetértek veled!

Sajnos a Magyar légierő katasztrofális helyzetbe került!

Jelenleg nincsenek: vadászgépeink, szállító repülő gépeink, szállító helikoptereink,
harci helikoptereink megfelelő létszámban.
Kis méretű, futár helikoptereink pedig egyáltalán nincsenek!

A meglévő rep technikai eszközeik naptári, és rep ideje rohamosan fogy.
Ez a meglévő létszám csökkenéséhez, majd teljes megszűnéséhez vezet!

A típusok pótlásáról pedig egyenlőre nem is álmodhatunk!
Természetesen idióta ötletek vannak, ilyen volt a Robinzon helikopter is.

De sajnos a légvédelem, a tüzérség, a páncélos csapatok is ugyan ezzel a gondokkal küzdenek!

Az egész Magyar Hadsere kilátástalan helyzetbe került!

Üdv: kamovos
Polkovnyik 363088 2011. április 21. 07:28
Válasz erre
Szervusz Katona

Leírt véleményed mint a téma körüljárásának egyik vetülete elfogadható.
Veled szivesen beszélgetnék de nem teszem.Nemcsak veled senkivel sem a közeljövöben.
Az EZREDES mint véleményformáló nick név megszűnik létezni ennek több oka van.
Mind ezen okok közül számomra a létező legfontosabbat írnám le.
Tisztelettel megkérem a moderátorokat NE töröljék ezen hozzászólásomat.
Nos ez az ok a következő:
Szeretett hazám,Magyarország bekerült a 24. órába.A vég,A káosz kiteljesedése,a szétesés előtt.Bántóan villog felette az emergency alert felirat,s meg kell valjam soha nem gondoltam volna hogy az én fizikai létemben ez előfordulhat.Ezek az események várhatóan igen negatívan fognak hatni családi , rokoni környezetemre ámbár úgyvélem pár millió magyar családjára szint úgyanúgy,tehát minden hobby szférára eddig elfecsérelt drága időt ennek megelőzésére fogok fordítani ha kell éjjel és nappal 24 órában.Megköszönöm hogy ezen a fórumon véleményt nyilváníthattam,mégha 90%-át törölték is, s azt is megköszönöm hogy ezekre reflektáció érkezett.
Tiszta szivemből kivánom mindenkinek aki ezen sorokat olvassa, hogy a jövőben ne kényszerüljön olyan a személyét érintő negatív behatásokkal harcolnia, amelyek következményei a jövőben beláthatatlan jelzőkkel bírhatnak.

Üdv mindannyiótoknak.
Vik30 363087 2011. április 20. 20:55
Válasz erre
Szia!Sajnos azért ilyen drágák az orosz fegyverek mert a maffia keze is benne van!
Én szeretem az orosz technikát de nagyon lemaradtak sajnos!Visszatérve mi seregünk meg nem ért 2 forintot sem lassan már kapával fognak gyakorlatozni!12repűlö meg pár heli meg néhányt tank Valami gáz lenne 5 percig nem húznánk!ami volt hagyták szétrohadni vagy elajándékozták!
piratvitorla 363086 2011. április 20. 20:32
Válasz erre
Szia
- Ki vesz most Mi-17/171-est? A 3. világbeli országok (Venezuela, Irak, Afganisztán stb) illetve a "fejlett" világ a 3. világbeli üzemeltetésre (pl. USA Afganisztánnak és Iraknak, Lengyelo. Afganisztánba stb.)
- A Mi-8/17/171 szuper technika. A világ 2. legnagyobb példányszámú helikoptere (UH-1 után), kategóriában 1. Nem véletlenül. Megbízható és strapabíró.
Szerintem a mindkettőnk által boncolgatott üzleti, politikai stb. hozzállás a fő probléma.
A másik probléma, hogy a modern nyugati elektronikát nem mindig sikerül összeházasítani a géppel. Pl. horvát Mi-171 problémák (pl. rádiók).
A gépek ára nagyon felment az elmúlt néhány évben. Mi-17: 3-5 M USD-ról 6-10-re.
A keleti technikához szükség lenne új üzemeltetési, kiképzési, harcászati stb. utasításokra és eljárásokra. Nem a '60-as években járunk!

Egyébként a keleti (orosz/ukrán) "szakértelemre" sok negatív példa van (nagyjavítások stb). Bár ez mindig előfordul és biztos valakiknek ez is jó (a "négerek" úgyis hamar összetörik, nem nézik az olajnyomást stb).
Zoli
Kamovos 363085 2011. április 20. 19:50
Válasz erre
Szia!

Hát ezek érdekes jelenségek!

Amik a kereskedésre is ki hathat a későbbiekben!
Mert hát, ki az, aki ilyen feltételek mellet vásárol tőlük!

Ha veszek bármilyen technikai eszközt, a minimális elvárás, hogy kapjak rá garanciát és legyen alkatrészellátás hozzá!

Márpedig azzal fenyegetőzni a vásárlóval szemben, hogy ezeket a jogokat megvonják, a kereskedés megszűnését vonhatja maga után, ha ezek az intézkedések széterjednek a világban, márpedig széterjed, mert a konkurencia tesz róla, hiszen nekik meg ez az érdekük!

Egyáltalán a vevők bármilyen fenyegetése, inkorrekt üzleti magatartás, etikátlan, és aki ezt megteszi az ne csodálkozzon, ha rárohad az áruja.

Ez pedig sajnálatos lenne, mert azért a Mi-8 és változatai szerintem kategóriájuk legjobbika!
Magam részéről inkább vásárolnék Mi-171-et mint amerikai technikát, ha lenne rá pénzem!

Amúgy nem tudom neked mi a problémád az orosz technikával?

Üdv: kamovos
piratvitorla 363084 2011. április 20. 19:26
Válasz erre
Szia
Egyébként az a baj, hogy az üzemidő hosszabítás a gyártó joga, illetve akit még feljogosít rá.
Érdekes módon a csehek papírjait is visszavonták, amikor az volt az érdekük...
A horvát Mi-171-eseknél a garancia megvonásával fenyegetőztek már akkor is amikor nyugati GENTEX sisakot akartak a pilóták fejére adni.
Na ezért (is) kéne elfelejteni a ruszkikat és a cuccaikat!
Zoli
Kamovos 363083 2011. április 20. 18:53
Válasz erre
Sziasztok!

Addig kapálóznak az Oroszok, még mi is áttérünk az amerikai technikákra!
Akkor aztán csodálkozhatnak, hogy kerültek a pad alá!
A jelenlegi kormány amúgy sem szeretne tőlük vásárolni!
Pedig lassan dönteni kell arról is, hogy a kikopott helikopter technika helyére mit vásároljanak!
Vagy a helikopteres alakulat teljes megszüntetéséről!
Azt viszont már mindannyian tudjuk, hogy az aktuális döntéshozóink szorult helyzetekben is a saját zsebükre döntenek!
Lásd Gripen.

Én átvezényelném a minyókat kiképzési célra Magyarországra!
Ahol az üzemeltetést a Magyar kiszolgáló személyzet hajtaná végre!
Ez is lehet NATO feladat, mivel az Afganisztáni feladatok végrehajtásának kiképzését hajtják végre velük!
Ebbe viszont nem vauzhatna bele az Orosz, mert köze nincsen hozzá, hogy mire használják a minyokat!

Üdv: kamovos
piratvitorla 363082 2011. április 20. 18:09
Válasz erre
Szia
Majd meglátjuk.
Az afganisztáni duma csak egy része a dolognak, a magyar-finn barátság/rokonság is benne van. Ráadásul finn csapatok is vannak Afganisztánban.
Meg hülyék lennének szétszedetni nagy pénzért. Nem véletlen, hogy a németek is inkább jelképes áron elosztogatnak mindent. Rajtunk kívül a Mi-8 maximum Ugandának vagy az Eszkimó Felszabadító Hadseregnek kell...
Zoli
romeo 363081 2011. április 20. 13:44
Válasz erre
miles 363080 2011. április 18. 14:03
Válasz erre
Ha a szállitási kapacitás bérbead§sa akkora nagy biznisz, talán tényleg érdemes volna rá végeztetni némi megtérülési tanulmányt, utána talán érdemes is lenne belevágnia a HM-nak. De miért pont az Airbus? A franciákkal eleve nincsenek túl jó tapasztalatok, mármint úgy általában. Nem beszélve arról, hogy nincs az airbus gépekkel tapasztalatunk sem.

A Davis-Mothan homokjából kiásott Herkulesek is elsősorban ezért elvetélt rémálmok csupán... (mégha ingyen is adnák, az ipari nagyjavitás-szintű rekonzerválás sem két cent. (Nem beszélve a kiszolgáló eszközökről.)

Ugyanakkor van Pápán pár szállitógép. Nem lehetne belőle venni még egyet? Vagy lizingelni? Ha tényleg akkora rá a szükség és az igény? A tapasztalat megvan, a személyi állomány adott, aktivan rendszerben áll, az alkatrész-ellátás biztositott, van hátsó rámpa...
Vegyen a Magyar állam(nem népköztársaság) még egy, vagy két Globemastert, de nem a közösbe, hanem saját szakállára. De üzemeltese együtt a NATO gépekkel azonos bázisról, ugyanazzal a személyzettel, háttérrel. Fesse fel a trikolór-éket és már indulhatna is...
HA TÉNYLEG van rá igény...
romeo 363079 2011. április 18. 13:07
Válasz erre
A link talán így fog működni:
http://www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2011_cikkek/Hennel_Sandor.pdf
romeo 363078 2011. április 18. 13:05
Válasz erre
Cessna-Caravan-Hellfire
Cessna-Caravan-...

Talán ilyen gépeket fogunk használni (vegyes katonai-civil üzemeltetés)?
Egy érdekes tanulmány - javaslat a magyar légierő jövőjéről:
www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2011_cikkek/Hennel_Sandor.pdf
romeo 363077 2011. április 17. 20:28
Válasz erre
Hát ezt nem tudtam!
Köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.