/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 363441 2011. augusztus 25. 20:05
Válasz erre
romeo 363440 2011. augusztus 25. 19:57
Válasz erre
romeo 363439 2011. augusztus 25. 19:31
Válasz erre
Megérkeztek a finn minyók?
Üdv!
romeo 363438 2011. augusztus 23. 20:18
Válasz erre
Már csak kettőt alszunk és érkeznek a finn helik.
romeo 363437 2011. augusztus 23. 19:26
Válasz erre
Solo 363436 2011. augusztus 23. 19:24
Válasz erre
Szerintem már nem.

Ami volt, már rég kiszerelték. :)
romeo 363435 2011. augusztus 23. 18:41
Válasz erre
Látom az előző kérdés "kényes" :), akkor jöjjön egy másik:
A kivont Mi-24D-kből felhasználható valami a V- és P-kbe (kannibalizmus)?
csobi21 363434 2011. augusztus 23. 18:15
Válasz erre
Sziasztok!

Februárban volt itt egy link a cockpitinstrument.de-ről, amelyben a Cr-32-es rajzai voltak, azt nem töltötte le valaki, mert most már fizetős lett az oldal. Akinek megvan az írjon legyen szíves! Köszönöm!
piratvitorla 363433 2011. augusztus 23. 18:10
Válasz erre
Szia
Ha jól láttam a neten a szlovákoknál és a cseheknél is felmerült.
A szlovákok az összes harckocsit kivonják, a 24-esek esetében még csak javaslatról lehetett olvasni.
Pár alkatrész 29-esért hátha adnának pár 24-est... Legalábbis én megpróbálnám. Ráadásul a cseh gépek pár évesek.
üdv
Zoli
zoli1989 363432 2011. augusztus 23. 14:43
Válasz erre
Nem igazán magyar, de ha már felmerült megkérdezem. A szlovákok kivonják a Hind-eket ?
romeo 363431 2011. augusztus 23. 12:40
Válasz erre
Üdv!

Allítólag már nem fog repülni a Mi-24D változat. Így már csak a Mi-24V és -P marad.
Csak akkor válaszoljatok, ha publikus.
Köszi!
Kamovos 363430 2011. augusztus 19. 20:44
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát selytettem én ezt.
De tudod, az Orosz technikák sok lehetetlen dolgot megtudtak eddig is csinálni. :)

Üdv: kamovos
juge75 363429 2011. augusztus 19. 11:22
Válasz erre
Ebben a pillanatban repült el mellettünk a csőrike 2 és egy 17-es
piratvitorla 363428 2011. augusztus 19. 07:31
Válasz erre
Szia
Ahogy a fotón is látható a gurulóutak és előterek felülete nem teljes mértékben teherbíró a gépek számára. Ferihegyen ez úgy is van felfestve.
Kecsó kis reptér, ott elméletileg minden egyes előtérnek/gurulónak ugyanolyan a teherbírása.
Persze ezt-azt én is hallottam reptérkarbantartótól...
Az orrfutónál az eredetileg civil gépeknél (pl. E-3) általában kisebbet lehet fordítani az orrfutón, mert nagy repterekre tervezték. A katonai szállítógépeket meg alapban szűk helyekre tervezik.
üdv
Zoli
Tibcsi 363427 2011. augusztus 19. 07:17
Válasz erre
BIG_0008266951
BIG_0008266951

Itt egy fotó az esetről. Igaz, ez Ferihegyen (csakazértis! :)) történt. a Fedex MD-11-ese nem tudta bevenni a kanyart. 
Tibcsi 363426 2011. augusztus 19. 07:12
Válasz erre
Lehet, hogy rosszul emlékszem az esetre, de nem a pálya szakadt be, hanem letért a gurulóútról és a gurulóút széle (a "padka") nem bírta el a terhelést. Elvégre azt nem arra méretezték.
piratvitorla 363425 2011. augusztus 19. 06:22
Válasz erre
Szia
Nem csak a vastagság a lényeg, hanem más dolgok is (anyag, mi van alatta stb)
Létezik pár rendszer aminél meg lehet állapítani 1-1 adott felület (tehát nem az adott reptér, mert az heterogén) teherbírását (PCN/LCN, ACN rendszerek). Az ember megnézi a reptérrendet/Jeppesent/DoD-ot (vagy mást) és ott az érték, a gépét meg tudom.
Bár ha a B-707-nek (E-3) jó Kecsó akkor szerintem a Ruszlánnak is. Hiába nehezebb sokkal több kereke van és katonai gépnek tervezték...
Zoli
romeo 363424 2011. augusztus 18. 22:24
Válasz erre
Régebben már én is hallottam, hogy nehezebb gép alatt beszakadt a pálya.
zoli1989 363423 2011. augusztus 18. 22:09
Válasz erre
A hosszal szerintem tuti hogy nincs gond, a tököli pálya is ilyen hosszú, és az elég volt annó többször is :)
Viszont kérdés pl, hogy mit bír a kecsói beton, hány centi vastag a beton, ilyesmik ?
piratvitorla 363422 2011. augusztus 18. 21:57
Válasz erre
Szia
Nem tudom Kecsó alkalmas-e.
Régebben az E-3 se tudott legurulni a pályáról, mert a nagy gépeknek alkalmas Lima (ha jól emlékszem Lima) előtérhez a D gurulóra nem tudott lefordulni a pályáról (ezek vannak az északi végen).
Nem tudom, hogy a Ruszlán orrfutóját pl. hány fokban lehet elfordítani guruló üzemmódban, mekkora a futóterhelése stb.
A kecsói pályahossz 2560 m szerintem bőven elég ekkora súllyal (ennyi gyakorlatilag üres neki).
Egyébként a súlyt tekintve akár egy Il-76 is elég lenne...
üdv
Zoli
romeo 363421 2011. augusztus 18. 21:48
Válasz erre
Ha pedig Kecskeméten szállna le, mindjárt helyben van a légijármű-javító üzem...
piratvitorla 363420 2011. augusztus 18. 21:08
Válasz erre
Szia
Szolnoki reptér sovány az ilyen vasaknak.
Gondolom
- a C-17 repidő keretet másra tartják fenn (pl. Afganisztán) (amúgy se sok repidőnk van a típuson)
- Nem tudom méretre (hossz) befér-e 2 Mi-8 a C-17-be (bár gyanítom, hogy igen)
üdv
Zoli
Laci-bacsi 363419 2011. augusztus 18. 20:26
Válasz erre
Kamovos 363418 2011. augusztus 18. 20:19
Válasz erre
Szia!

Szerintem.
Azért nem Pápára kéne leszállnia, hanem Szolnokra, mert ott a helikopter bázisunk, és ott van hozzá műszaki személyzet, anyag raktár!
Ha, letud szállni Szolnokra egyáltalán.

Én inkább azt kérdezném!
Miért nem a Pápaiak hozzák haza őket?

Üdv: kamovos
piratvitorla 363417 2011. augusztus 18. 19:50
Válasz erre
Sziasztok
Ezt a vészrendszer dolgot én se értem. Bár a Mi-8/17-esnél például ha elszáll a fő hidraulika rendszered nagy a veszélye hogy a vészrendszernek is kakukk, mert olyan a konstrukció... És így előfordulhat, hogy a vészrendszer működik de ugorni kell (mert nem tudod meddig lesz kormányozható és alacsonyan már nem tudsz ugrani. Vagyis tudsz de nem egészséges).
Amúgy meg a Saabnak lett megmentve, mivel még nem a miénk a gép.
Ettől függetlenül gratula a pilótának!
Zoli
molnibalage 363416 2011. augusztus 18. 19:24
Válasz erre
bgyasoldier 363415 2011. augusztus 18. 17:40
Válasz erre
Szia!

Fogalmam sincs mennyibe kerül, de az egész Gripen ügy úgy 230milliárd körül van. Akkor egy gép simán lehet 1-2 milliárd. Amúgy, ha a vészrendszer működött, akkor miért kellett volna ugrani?
Neo954 363414 2011. augusztus 18. 17:40
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszi az infót!

Erre csak annyit tudok mondani, hogy : Mennyiii! :) (Lottó reklám)

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 363413 2011. augusztus 18. 17:34
Válasz erre
Szia Neo954
Forintban számolva szerintem bármelyik mai korszerű harcigép sokmilliárdot kóstál!Ha csak 25-milla/gép dollárral számolunk, 100Ft/dollárnál már 2,5 milliárdnál tartunk, és hát se a dollár nem 100FT, és tartok tőle, a Griff se jön ki 25-milla dollárból. (Tájékoztatásul :a legutóbbi US NAVY F-18-rendelésnél 51-millió dolcsi volt a darabár - se fegyverzet, se kiszolgáló technika nem volt benne, mivel azzal már rendelkezik a flotta - viszont a Hornet kéthajtóműves, tehát ennél azért olcsóbb lehet a Griff - hacsak jól át nem vágtak bennünket).
Üdv R.
csobi21 363412 2011. augusztus 18. 17:23
Válasz erre
45-50 millió dollár, ha jól tudom. De arra az ugrásra kíváncsi lennék...
Neo954 363410 2011. augusztus 18. 17:14
Válasz erre
"A protokoll szerint a pilótának ki kellett volna ugrania, de ő inkább visszafordult a kecskeméti bázis felé. Nem veszélyeztette senki életét, és sokmilliárdos értéket mentett meg."

Sok milliárdba kerül egy Gripen?

Üdv.:Neo
bgyasoldier 363409 2011. augusztus 18. 17:02
Válasz erre
romeo 363408 2011. augusztus 18. 13:19
Válasz erre
Üdv miles!

Nem ismerem a dátumot, de megadom a weboldalt:
www.gammatech.hu/index.php

Én úgy emlékszem, hogy 2008 körül volt ilyen vegyivédelmi gyakorlat.
piratvitorla 363407 2011. augusztus 18. 13:14
Válasz erre
piratvitorla 363406 2011. augusztus 18. 13:14
Válasz erre
mirazsmarci 363405 2011. augusztus 18. 13:06
Válasz erre
Neo954 363404 2011. augusztus 18. 12:29
Válasz erre
A pion "dárdát" már lelopták a 21-esről. :)

Üdv.:Neo
miles 363403 2011. augusztus 18. 11:54
Válasz erre
romeo 363402 2011. augusztus 18. 11:30
Válasz erre
A közlemény szerint a modernizált helikoptereket tartalék alkatrészekkel együtt egy AN-124 típusú teherszállító repülőgép szállítja Magyarországra várhatóan augusztus 25-én.
A Ruszlan Szolnokon fog landolni? :))) Üdv!
Solo 363401 2011. augusztus 18. 07:59
Válasz erre
Csak a gyakorlat keretén belül ült be szerintem valaki, pilóta imitációnak. .)
piratvitorla 363400 2011. augusztus 18. 07:50
Válasz erre
romeo 363399 2011. augusztus 17. 22:01
Válasz erre
labv_toxic_trip
labv_toxic_trip

Egy érdekes fotó, főleg, hogy a kivont MiG-21bisz-ben ül valaki...

fotó: GAMMA ZRt.
Üdv!
sulyid 363398 2011. augusztus 17. 20:29
Válasz erre
Holnap délelőtt elfogják próbálni az egészet! Én kint leszek. :)
piratvitorla 363397 2011. augusztus 17. 20:08
Válasz erre
http://www.jetfly.hu/rovatok/legter/mh86/vizi_legi_parade_a_tiszan/

Érdemes elruccanni. Elég látványosra szokott sikeredni.
Zoli
piratvitorla 363396 2011. augusztus 17. 19:56
Válasz erre
Szia
A főpróba - ha jól tudom - pénteken lesz.
Zoli
Laci-bacsi 363395 2011. augusztus 17. 19:41
Válasz erre
Szervusztok!

Nem tudja valaki, hogy hogyan alakul az augusztus 20. légi parádénak nevezett gépáthúzás a Duna fölött. Hány órakor lesz pontosan, mert megőrülök a hajók tötymörgése láttán, és csak nagyon tág idő van megadva, hogy mikor jönnek a repülők. Esetleg nem tudjátok, pénteken, vagy csütörtökön lesz-e és mikor próbakőr, mert szokott lenni régebben. Köszi Laci
piratvitorla 363393 2011. augusztus 17. 18:46
Válasz erre
Nem a tiedre írta, hanem továbbvittem a gondolatokat vadász ügyben.
Mondjuk arra kiváncsi vagyok, ha lejár a lízing mi lesz a gépekkel. Megvesszük maradék áron? És az mit jelent?

A másodikat akkor úgy módosítom: legkevésbé arra fogjuk használni amire - legalábbis névleg - adják. Már csak azért is, mert az állománynak csak egy töredéke érintett a missziós szerepvállalásban.
"A helikoptereket az üzembeállításuk után az afganisztáni missziós szerepvállalásra felkészülő Légi Tanácsadó Csoport hazai kiképzésére használjuk majd.

- tehát nem kutató-mentő feladatra használják majd őket"
Na ez az amire reagáltam és nem a cikkben volt, hanem a hozzászólásban.
Egyébként tényleg erre adják.

Meg kicsit tovább is léptem annál amik itt megjelennek. Ahogy korábban írtam sajnos nem írhatunk meg mindent, mert nem szabad. De gondolom ez ismerős még pár embernek itt...

üdv
Zoli
miles 363392 2011. augusztus 17. 17:53
Válasz erre
Zoli, gondod van az értő olvasással, vagy valami más bajod van ma?

Pro primo: Hol olvastál -tőlem- olyat, hogy közös gép? Ahhoz el kéne adni a gripenek egy részét, ami ugye lehetetlen, mert nem Magyarország(mégcsak nem is a Magyar Köztársaság) tulajdona. Svédország tulajdona, tudomásom szerint. Mindössze azt gondolom és irtam, hogy a magyar használatban lévő gépek repülnék a horvát légteret is, erre fel lehet állitani egy erre elkülönitett közös költségvetést, amibe akár beleférne horvát személyzet képzése, ad absurdum repültetése. Közös feladatmeghatározás - horvát légtérnél legalábbis, természetesen horvát jóváhagyással..mittudomén.

Én csak azt mondom, Magyarország szempontjából ennek több értelme van(egyenlőre még -50 év múlva nem tudom mi lesz), mint belefolyni egy 5-6, vagy több országot tömöritő katymazba, amibe nyomatod a pénzt - a költségvetés rád eső részét - a döntésekbe pedig minimális beleszólásod lesz, éppen a súlyodnál fogva. (nem keverendő össze a NATO-val, mert abban saját hadsereged van)

Pro secundo: romeo által idézett cikkben hol irnak olyat, hogy a PRT-nek, vagy a Légi Tanácsadó Csoportnak adományozták a gépeket? Hogy visszakérhetnék, ha nem arra használja Magyarország az adományt jelentő technikát?
"térítésmentesen adományoz a honvédelmi tárca részére." A HM meg használja amire akarja. Most épp erre..

Azt meg már meg sem próbálom értelmezni, hogy mit jelenthet: "Pláne ha jó magyar szokás szerint adjuk elő magunkat." (? :O )
piratvitorla 363391 2011. augusztus 17. 16:41
Válasz erre
A reptérhasználat és a légtérfelderítési adatok megosztása jó lehet. Közös gép baromság. Pláne ha jó magyar szokás szerint adjuk elő magunkat.
Zoli
piratvitorla 363390 2011. augusztus 17. 16:40
Válasz erre
Persze, majd X pilóta egyik felszállást megrepüli rajta, utána átül egy másikba (ha van).
Meg mondjuk egy iskolakör melyikhez számít?
Meg ha nem arra használjuk visszaveszik őket? Az ajándék alkatrészt meg kiszedetik a többi gépből?
Minden gépet mindenre használtunk eddig is...
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.