/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
miles_Christi 364087 2011. november 7. 20:40
Válasz erre
romeo 364086 2011. november 7. 19:32
Válasz erre
Magyar katonai gép hozza haza a hurghadai halálos áldozatokat
The_Ori 364085 2011. november 6. 23:55
Válasz erre
Kamovos 364084 2011. november 6. 22:19
Válasz erre
miles Christi 364083 2011. november 6. 20:10
Válasz erre
bmme2105xo
bmme2105xo

Sziasztok!
Tud valaki valamit a turul repülőgép fedélzeti radarról radarról, mely néhány Me-210-be volt beépítve.
Csobi21 364082 2011. november 6. 17:01
Válasz erre
Szerintem jó!
www.youtube.com/watch
Uhu 364081 2011. november 1. 08:39
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm az infót! Üdv Uhu
Elnar 364080 2011. november 1. 08:34
Válasz erre
Szerintem csak "lecenzúrázták" a rádiójelét.
Úgy tudom, pár Arado megmaradt a háború után, és tovább használták öket. Az AviaInfo szerint a HA-VAC (ex G-306) Ar 96A "Varjú" 1957-ben lett kivonva. A HA-VAA (ex G.303) ugyanekkor selejtezve (Mivel viszont a selejtezést nem tudni előre, így a HA-VAA van a képen, szerintem). A többi gépet már 1950 körül kivonták.
juge75 364079 2011. október 31. 22:21
Válasz erre
"Kérdésre válaszolva a miniszter elmondta azt is, hogy a közeli hetekben, hónapokban dönt az amerikai kongresszus arról, megkapja-e Magyarország ingyen a harminc korszerűsített helikoptert. Ezek a magyar honvédség helikoptereinél jóval korszerűbb, egyébként darabonként ötmillió dollárba kerülő gépek - tette hozzá." Forrás: HVG.

Jóval korszerűbb?

Még nem is látta azokat a gépeket, amikről (ki tudja pontosan mikor)még le sem dőlt, megkapjuk-e.

Ez a "korszerűbb"-vajon mire vonatkozhat?
Műszerezettség?
Emerick 364078 2011. október 31. 20:21
Válasz erre
Hali!

Én csak a helyszínt ismerem. :) A régi Farkashegy. Jó a kép, mert a háttérben a szántóföldön van most az újabb. :) A főépület ma is megvan, bár magántulajdonú...

I.
Uhu 364077 2011. október 31. 16:21
Válasz erre
Arado 96

Arado búcsúrepülése
Arado 96

Sziasztok!
A napokban a kezembe került a korabeli REPÜLÉS című folyóirat 1957. júliusi száma. A borítón egy elég érdekes képet találtam, amelyet megosztok Veletek, hátha Ti bővebb információval bírtok róla. A kép a belső borítója szerint Az ARADO búcsúrepülését végzi. A képet Szurok János készítette. Sajnos többet nem ír erről az újság. A kép Fahegy fölött készült, a gép szerintem ezüstszínű és nem látok rajta sem felségjelet, sem lajstromjelet, sem egyéb azonosítót. Továbbá érdekesség, hogy ez a gép rádió nélkül repült, és a változat biztos, hogy Arado-96-os, és nem a csehszlovák licenc Avia C-2-ese.Pontosan mikor készülhetett a kép? Ki volt a pilótája, mi lehetett a gép a jelzése, mi lett a gép sorsa? Biztos, hogy ezüstszínű a gép? Ha bővebb infóval tudtok szolgálni, légyszi osszátok meg Velünk. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv Uhu 
piratvitorla 364076 2011. október 31. 15:28
Válasz erre
http://airbase.blog.hu/
Az első cikk: Ha lenne eszünk ezekre rácsapnánk...
Meg ha igaz a csehekről a hír, hogy ugyanezt tervezik akkor azokra pláne...
üdv
Zoli
piratvitorla 364075 2011. október 29. 08:14
Válasz erre
Szia
Na de nincs ICAO ajánlás vagy EU-s előírás?
A fénytechnikát se hasra ütve szabják meg...
Egy reptérnél se így működik a dolog...
üdv
Elnar 364074 2011. október 29. 00:10
Válasz erre
A terhelési szabványokat a mindenkori és a becsült jövőbeli igény szabja meg. Ha egy rendszerben lévő mentőhelikopter mondjuk 10 tonna, akkor a terhelhetőséget megszabják mondjuk 15-ben. De ha jön mondjuk egy 25 tonnás típus 10 év múlva, akkor a hatályos szabvány elavul. (a számok csak jelzésértékűek)
The_Ori 364073 2011. október 28. 23:54
Válasz erre
http://subba.blog.hu/2011/10/18/fail_szerb_hadibemutato
farkas469 364072 2011. október 28. 22:10
Válasz erre
Mi-24
Mi-24

Isten áldja meg az oroszokat a Mi-24-ért!:)
Üdv.
piratvitorla 364071 2011. október 28. 22:09
Válasz erre
Sziasztok
Ma értem haza és láttam a UH-1 + kórház dolgokat (újságban is).
Eleve nem értem: nincs szabvány a kórháztetőkre? A németeknél a légierő UH-1D-vel mentőzik...
Egyébként vannak olyan leszállóhelyek is, ahol a mentőautóknak átadják a sérültet.
A kórházi tetőknél nem csak a leszálló súly gond pl. a Mi-8-asnál:
- forgószárnyszél elég sok mindent lebont
- teljesítmény tartalék esetleges hiánya a magas függéshez
- házak közé besüllyedés
- kényszerleszállási terület hiánya
stb.

Nem hiszem, hogy az UH-1N esetében az EC-hez képest olyan nagy gondok lennének. Talán 1-2 hely nem használható, viszont biztos van előnye is, pl. a műszerezettség, 2 pilótás üzem, nagyobb tehertér stb.
Szóval szerintem az OMSz gépeit tök jól ki lehetne egészíteni. pl. a mentők gépei csak mentők, kutatásra nem igazán alkalmasak...

üdv
Zoli 
piratvitorla 364070 2011. október 28. 21:58
Válasz erre
Szia
706/707: DISzSz doppler navigációs rendszer doboza van a faroktartó alatt (ezt a modernizált N-es gépekre is feltették), Mi-24-es faroklégcsavar, nincs fegyvertartó rács, Mi-8-asról van a külső súlyhoz függesztő keret ("ferma"), a másodpilóta alatt nincs "lyuk" a bombacélzónak (nincs előtte két nagy panel a bombázáshoz), baloldali első deszantülések hiányoznak (belső csörlő miatt)
így hirtelen
üdv
Zoli
Muzzy 364069 2011. október 28. 13:46
Válasz erre
Elnar!
Tudom, hogy valódi gépről van szó, az "utka" kacsát jelent, és az ilyen elrendezésú gépeket is kacsaszárnynak hívják.
Állítólag a MIG-15-ös nyilazott szárnyát is ez ihlette.
Csak játszottam a szavakkal, mert a téves hírt is kacsának mondjuk... :)
Muzzy
Benedek 364068 2011. október 28. 12:05
Válasz erre
A Mig-8-as helikopterekből ejtőernyősök ugrottak a Dunába,a parlament előtt valamikor a 70-80-as években ... a kommentár szerint.Nagy kacagás volt belőle.De volt az Emi-8-as is..
Elnar 364067 2011. október 28. 11:41
Válasz erre
Egy ideig néztem, melyik az eleje :) Aztán beugrott, hogy anno valamelyik TopGunban kikiáltották a valaha épült leghülyébben kinéző gépnek :D
Muzzy 364066 2011. október 28. 11:07
Válasz erre
balaton 364065 2011. október 27. 13:18
Válasz erre
mig-8
mig-8

Nem tudtam, hogy ilyenünk is van :-)))
Benedek 364064 2011. október 27. 07:34
Válasz erre
Srácok!
Lesz egyáltalán UH-1,mert ha nem,az nem fog leszállni sehova.Lassan MiG-8-as sem fog sehova repkedni,sem Emi-17...és így tovább.
miles 364063 2011. október 27. 05:40
Válasz erre
Ez a "nem tud megfordulni" szöveg a szokásos nem értem, mit mondasz, de jól hangzik, leirom és kiszinezem, aztán megjelentetem az ujságban - tipikus esete.

Az igazság az, hogy a MiG21 Taszái bázisról felszállva, nem érhette el a maximális sebességet, ami ugye 2Mach, mert a jugók közelsége miatt fordulni kellett. De ez igy nem hangzik olyan jól, és ujságirói szokás szerint nem az a lényeg, mennyire igaz, csak frappáns legyen.
Murmuc 364062 2011. október 27. 01:48
Válasz erre
Kicsit utánna néztem a dolgoknak.
Az UH-1-es üres súlya pár kilogramm eltéréssel megegyezik a MI-2-es súlyával.
De üzemanyaggal az utóbbi 600-kg nehezebb, igaz a hatótáva is majd 200km-el több.
A kérdés az, hogy a MI-2 is ellátott e korházak tetején leszállásokat?
Ha igen, akkor az UH-1-es is el tudja látni!
juge75 364061 2011. október 26. 22:22
Válasz erre
Vidéki kórházaknál nem lenne gond a leszállás, mert az nem az épület tetőn, hanem egy külön kijelölt, fenntartott helyen (a földön) történik.
1X megcsodáltam itt Szolnokon (Máv kórház), ahogyan a Mi-2 pilóta szinte centizve, de könnyedén tette le a gépét.
juge75 364060 2011. október 26. 22:19
Válasz erre
búza 364059 2011. október 26. 20:48
Válasz erre
E.B. barátom, volt kollégám erre azt mondta annak idején, hogy minden újságírót kétévente három évre, ítélet nélkül be kellene zárni! Természetesen ez vonatkozik a mai hírszerkesztőkre, sőt nagyonis vonatkozik rájuk. Persze vannak kivételek, ők lennének a sajnálatos elenyésző kisebbség!
The_Ori 364058 2011. október 26. 19:08
Válasz erre
Az a nagy baj hogy ez a hülyeség néha még ma is elhangzik a tv-ben...
búza 364057 2011. október 26. 19:03
Válasz erre
Szia romeo!
Hülyék mindig is voltak és lesznek is! A 29-esek megérkezésekor pl. azt terjesztetteék, hogy meg sem tudnak fordulni az országban! Aztán mindenki számára látványos volt a "mégis", de azt már nem publikálták, mert be kellett volna vallani a saját ostobaságukat. Arról nem is beszélve, hogy olyan dologról mondtak, mondanak véleményt, amiről halvány fogalmuk sincs!
Üdv: Búza
Solo 364056 2011. október 26. 18:18
Válasz erre
Már régebben is használták. Egy ideje nem, ezért repülték be újra.
LHSN.HU 364055 2011. október 26. 17:20
Válasz erre
Katonai helikopter a vörösiszap balhé után repülhette be egy NATO eü. gyakorlat (Vigorous Warrior 2011) előzményeként a Honvédkórház leszállóhelyét. Berepülés nélkül nem szállhatott le. Civil gép az más.
Taylor 364054 2011. október 26. 16:27
Válasz erre
Sziasztok

Én szerintem is nehezebb gép a minyó. Forrásom szerint az üres tömege 7422kg valamint a normál felszállótömege 11564kg.
A másik, hogy csak rá kell nézni, egy masszív orosz gépezet :)

Taylor
Otto 364053 2011. október 26. 13:39
Válasz erre
sziasztok!

ha lehet hinni az internetnek:
ec135t2 2835kg (légimentők)
uh-1n 4762kg (wiki)
mi-8/17 12000 kg (wiki)
romeo 364052 2011. október 26. 13:36
Válasz erre
Egyesek az UH-1N-t már-már a Mi-26-os kategóriába sorolják... :-)
romeo 364051 2011. október 26. 13:28
Válasz erre
Ismét UH-1N:
"Kérdés, lehetne-e mentőhelikopterként használni a katonai járműveket. Temesvári Péter, a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak azt mondta: a gépek belsejét is át lehetne alakítani ugyan, de komoly kompromisszumok és költségek árán. - A legnagyobb baj a gép súlyával van, a kórházi leszállóhelyek és mentőbázisok nem bírnák el az UH-1N-eseket - jelentette ki Temesvári Péter.

Jelenleg hét mentőhelikopter működik Magyarországon, ebből öt osztrák, Eurocopter EC135 T2 típusú gép 2016-ig tartó bérleti szerződéssel repül. Ezeket csökkentett rezgés és zaj, kis méret és biztonságos faroklégcsavar jellemzi - ideálisak a
mentésre."

www.metropol.hu/gazdasag/cikk/798817
sógor 364050 2011. október 26. 09:54
Válasz erre
Szerbusztok,
én megcáfolnám ezt a vörös iszapos történetet 2008-ban eltöltöttem pár hetet a KK-ban
legalább 3x szállt le a tetőre helikopter ,
üdv S.
romeo 364049 2011. október 26. 08:49
Válasz erre
MB G-270
MB G-270
oszlop
oszlop

Elnézést, hogy egy terepjáróval jeletkeztem ezen az oldalon, de szeretném megkérdezni, hogy a Mercedes G-270 szállítható-e Mi-8/-17 helikopter rakterében? Az MB G-270-en van egy oszlop(keret), -ezzel befér a jármű(esetleg leszerelhető az oszlop)?
Lassan kikopnak az UAZok, ezeket lehetett Mi-8/17-el szállítani ...
Köszönöm!
romeo 364048 2011. október 25. 22:01
Válasz erre
Jó, értem!
Csak saját használatra mentettem volna. Egyszerűen vannak ott olyan fotók, amelyeknek nem lehet ellenálni. :)
LHSN.HU 364047 2011. október 25. 21:44
Válasz erre
Szia romeo!

Örülök hogy tetszik az oldal.

A képeket online tessék böngészni, a lementést nem díjazom, a további tudtom nélküli felhasználás miatt, így ezért nem csinálok lehetőséget a képek egyszerű lementésére.

Az UH-1 és a mentőhelikopter ügyben a véleményem:

Hogyha pénzhiány miatt a jelenlegi helikoptereket a szerződés lejárta után nem tudjuk újra lízingelni, akkor örülni kéne hogy lesz UH-1 ami ezt a feladatot el tudja látni valamilyen szinten. Persze a légi mentők inkább a jelenlegi gépeket szeretnék (megmaradna a munkájuk), de kíváncsi lennék mekkora balhé lenne abból ha nem lenne mivel menteni...
A Honvédkórházon kívül ha van lehetőség más kórházaknál a tetőre való leszálláshoz, ott elképzelhetőnek tartom hogy nem UH-1 méretre gyártották a helipadot. A Honvédkórházra már építésekor úgy tervezték, hogy a Minyó illetve a 17-es le tudjon szállni értelemszerűen ettől kisebb is elfér... Az persze már megint csak egy érdekesség, hogy egy katasztrófa (vörösiszap) kellett ahhoz hogy a honvédség berepülhesse a helipadot... (mert ugye anélkül nem szállhattak le rá)
Szerintem a legtöbb városi kórházban egyszerű beton leszállóhely van a földön, ami simán elbírna egy UH-1-et. És megint azt mondom ha más nem lesz akkor legalább az UH-1-el oldják meg a légi mentést...
G400CDI 364046 2011. október 25. 21:05
Válasz erre
Tudomásom szerint egyedül a Honvéd Kórház teteje alkalmas, hogy helikopter szálljon le rajta. Arra én is úgy emlékszem, hogy leszállt rajta a Mi-8; a többi kórháznál mit bontanak le, az aszfaltot?
(Nyilván nem ezekkel kellene a mostani helikoptereket kiváltani, de az érvelés sántít.)
romeo 364045 2011. október 25. 18:26
Válasz erre
Üdv LHSN.HU!

A képtár képei lehetnének nagyobbak teljes képernyőre való széthúzás nélkül.
Ha teljes képernyőre teszem, akkor a fényképezőgéppel nem tudom elmenteni, ha meg eredetiben hagyom, kocsik a fotók.
De mégegyszer, nekem nagyon tetszik az oldal!
Benedek 364044 2011. október 25. 17:30
Válasz erre
Srácok!
Mi ez a nagy csend az UH-1-ek körül?
LHSN.HU 364043 2011. október 25. 17:24
Válasz erre
Üdv romeo!

A képgalériák képei teljes képernyőre tehetők, ettől nagyobb képet nem tudok felrakni, a szövegekbe ágyazott képek pedig 1024 pixel szélességűek jobb esetben. Ettől nagyobb képek egyrészt rendkívül foglalnák, az amúgy saját zsebből finanszírozott tárhelyem, valamint ekkora méretben nem sok mindenre használható a kép, hogyha valaki lementi.
Solo 364041 2011. október 25. 16:06
Válasz erre
Mindkét tartály hosszabb. Van rajtuk infracsapda szóró. Nincs külső csörlő (belső van).A csörlő helyén egy állvány van felszerelve. Nincs ajtó az alján (kívül van a teherzár, mint a Minyókon). Így hirtelen ennyi jut eszembe.
horvathp 364040 2011. október 25. 15:57
Válasz erre
Köszi!
Milyen különbségek vannak a többi 17-eshez képest? Persze azon kívül hogy el. zavarók voltak. Az átalakítás utánra gondolok. Úgy látom hogy a jobb oldali tartály hosszabb a PP-ken.
Solo 364039 2011. október 25. 15:38
Válasz erre
Az oldaltartályok is nagyobbak mint kellene.
Itt egy link, segíteni fog.
www.flankers-site.co.uk/modl_mi-8.html
horvathp 364038 2011. október 25. 15:35
Válasz erre
HBB87221
HBB87221

Nagyon köszönöm.
Közben a hunavia segítségével átnéztem mik azok amik nem kellenek rá.
Üdv
Solo 364037 2011. október 25. 15:28
Válasz erre
Helló!

Az "Iszpanka" rögzítési helye csak a 706, 707-es Mi-17-en van. A dudor a Mi-17-ek reduktorán lévő generátor miatt kell mert anélkül nem férne el. :)

A Hobby Boss Mi-17-ből csak a 706 és a 707 építhető meg nagy átfaragás nélkül.
Sajnos a Mi-8T dobozában is ugyanaz a Mi-17 makett van. Pavla gyárt hozzá átalakítókat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.