/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Levix 364193 2011. december 12. 14:00
Válasz erre
98 milliárd forint? He? Amikor jövőre még 200 milliárdos kiigazításról beszél a Zorbán? Ugyan mennyi ennek a realitása?
sulyid 364192 2011. december 12. 13:24
Válasz erre
Szerény tudásom szerint itt szó sincs kikonzerválásról, mert ezeket a gépeket most vonták ki...
romeo 364191 2011. december 12. 13:09
Válasz erre
Az UH-1N-en lehetne az új HYDRA 70mm-es lézerirányítású rakétát alkalmazni?
Muzzy 364190 2011. december 12. 13:06
Válasz erre
Egy két ellentmondást érzek a cikkben.
Senki nem vitatja, hogy a Mi-8/17 egy NAGY szállító helikopter, és szükség van MELLETTE kisebb helikopterekre. De azért ne hasonlítsuk össze a két helikoptert, mert az igaz, hogy mindegyik gyümölcs, de az egyik körte, a másik alma, más feladatokra. Teljesen más a teherbírása a két gépnek, ezért az, hogy a hatótáv és sebesség kb. ugyan akkora, nem oszt, nem szoroz, de a terhelhetősége 2T/4T 13fő/24fő elég jelentős eltérés. (Vagy amikor menteni kell az embereket nem mindegy, hogy hány hordágyat lehet felrakni a gépre. Elismerem, kutatásra, összeköttetése jóval olcsóbb lenne az UH üzemeltetése, még azt is mondom, elférhetne nálunk, de NEM A MI-8/17 HELYETT. (bár éppen a kutató mentő funkciót is meg kell venni hozzá, ha jól értem a cikket :(
A cikk alapján majd megvehetjük a karbantartáshoz szükséges eszközöket, jó pénzért.
Milyen munkahely-teremtésről beszélünk? Ha a PG-t nem hagyták volna tönkremenni, nem lennének javítási gondjaink,a meglévő helik nagyjavítását, karbantartását itthon is biztosítani tudnánk.
Az is érdekes, ha 5-ször olcsóbb az UH üzemeltetése (kisebb teljesítményű helikopteré természetes, hogy olcsóbb) akkor az amik az afgánoknak miért is a Mi-17-eseket veszik meg az UH helyett? Nem a saját ipart támogatja vele, hanem az oroszt? Egy Trabant üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak, mint egy nagyobb kategóriájú autó és senki sem akarja összehasonlítani a kettő üzemeltetési költségeit, mert nem egy súlycsoport.
Még egyszer, nem azt mondom, hogy nem férnének el, de nem a MI-8/17 kiváltására.
A másik, nem mindegy mivel nem repülünk, ha nincs kerozinra (sem) pénz?
Muzzy
Tibcsi 364189 2011. december 12. 12:39
Válasz erre
Maguk a gépek ingyenben vannak.

De a kikonzerválás, a szállítás, az üzembe állítás, az általunk kívánt módosítások, műszerezettség beépítése, a hajózó és a műszaki személyzet kiképzésének költsége mind, mind minket terhel. Ez az ár még így is jutányosnak mondható... 

Legalábbis ez áll a cikkben, ha jól emlékszem. :)
romeo 364188 2011. december 12. 12:31
Válasz erre
A fegyverzetről (70mm rakétablokk, MINIGUN) mér nem írnak semmit?
Kamovos 364187 2011. december 12. 12:28
Válasz erre
Ezekszerint, 426 millió dollár!
Még jó, hogy ingyen kapjuk!
romeo 364186 2011. december 12. 11:50
Válasz erre
The_Ori 364185 2011. december 12. 00:02
Válasz erre
kopcos 364184 2011. december 11. 23:39
Válasz erre
UH-1N hírek.Nos ma találtam...:-) Aztán majd meglátjuk a többit.Ha valaki fordítaná is...megkérném.www.dsca.mil/PressReleases/36-b/2011/Hungary_11-43.pdf
Vackor 364183 2011. december 11. 18:55
Válasz erre
A Bü-181 Bestman-ból a magyar légierő 1942-1945 között 23 darabot üzemeltetett, jelzésük I-701-től indult (Bonhardt-Sárhidai-Winkler). Talán volt közöttük olyan is - erre utalhat a horogkereszt festésének "megmaradása" - amelyet a németektől használtan kaptunk. A Me-109-esek között is volt olyan, ahol a német felségjeleket festették át magyar színekre - több-kevesebb sikerrel.
Elnar 364182 2011. december 11. 18:32
Válasz erre
Érdekes a teljes szabálytalanság rajta:
a kereszt nem a szám közepén, hanem tőle külön, nemzeti trikolór teljes hiánya, horogkereszt, abból is polgári (ha jól látom a vörös sávot körülötte)... A stencilezett sárga szám betűstílusa megegyezik a G-9+35-ös Ar 96-oséval.
Horvath_Balazs 364181 2011. december 11. 18:11
Válasz erre
Hiánypótló fénykép (legalábbis számomra)! Köszönet érte!
Csodabogár2 364180 2011. december 11. 15:41
Válasz erre
Sziasztok!

UH-1 fanoknak, illetve ellenzőknek ajánlom figyelmébe a legújabb Aranysasban, Magó Karcsi tollából megjelent szenzációs okfejtegetést és leírást az UH-1 és a Magyar Légierő kapcsolatáról. Több, mint meggyőző.

üdv

bp
romeo 364179 2011. december 11. 15:21
Válasz erre
Üdv Pilotka!

Tényleg jó, eddig még nem láttam.
Elnar 364178 2011. december 11. 15:12
Válasz erre
Wow!
Ez szép fogás. Milyen kiadványból van ?
pilotka 364177 2011. december 10. 17:29
Válasz erre
huaf bu-181
huaf bu-181

Mit találtam!
romeo 364176 2011. december 8. 19:57
Válasz erre
Remélem, a 6200,6206 és 6215 is tovább fog repülni ...
MAtti 364175 2011. december 8. 18:49
Válasz erre
Üdv!
Már elkezdték a finnektől kapott Mi-8-asok berepülését!
legiero.blog.hu/2011/12/08/finnek_magyarositva
Elnar 364174 2011. december 7. 18:52
Válasz erre
Az eredetit hívták 14K-nak a WM-et meg K-14A/B-nek. Legalábbis én így tudom.
miles 364173 2011. december 7. 18:41
Válasz erre
Biztos? AZ eredeti is K-14-es volt?
Elnar 364172 2011. december 7. 13:41
Válasz erre
Ez a Gnohme-Rhone alaptípus. Ennek licence volt a WM.
www.enginehistory.org/Museums/transport_museum.shtml Itt egy robbantott oktató metszet a WM-ről (Közlekedési Múzeum, PeCsa)
miles Christi 364171 2011. december 6. 21:05
Válasz erre
Gnome_Rhone_14_K
Gnome_Rhone_14_K

Ez pedig egy valódi. De hogy hol találtam, már ne kérdezd! :)
Elnar 364170 2011. december 6. 08:43
Válasz erre
WM 14 - 01 - Címlap = repulomuzeum.hu
WM 14 - 01 - Címlap...
WM 14 - 05 - A motor előlről = repulomuzeum.hu
WM 14 - 05 - A motor...
WM 14 - 18 - A metszetrajz (négy darabból összeillesztve) = repulomuzeum.hu
WM 14 - 18 - A...

Az "egyszervolt légierő" szerelmeseinek leltem tegnap egy szép dolgot.
Weiss Manfréd 14 csillagmotor műszaki ábrái, a Replüőmúzeum oldalának egy eldugott szegletéből.

www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/Dr_Borjan/WM-14_motor/WM-14.html

Ízelítőül pár kép
romeo 364169 2011. december 3. 23:08
Válasz erre
hind-2
hind-2
hind-11
hind-11

Üdv!
Egy osztrák oldalon találtam ...
piratvitorla 364168 2011. december 3. 11:01
Válasz erre
Szia
A másodpilótának biztos kicsit átrendezte a térképeit...
zoli
zoli1989 364167 2011. november 30. 20:35
Válasz erre
Szia! Köszi!
Hát igen, ennél azért valamivel több van rajta :)
kopcos 364166 2011. november 30. 20:14
Válasz erre
Hát semmi ellenvetésem a 30 éves gépek ellen sem...:-Pwww.youtube.com/watch
Neo954 364165 2011. november 30. 20:05
Válasz erre
An-26-6
An-26-6
An-26-5
An-26-5

Szia!

Ezt találtam, sok szegecset nem rajzoltak rá.

Üdv.:Neo
kopcos 364164 2011. november 30. 16:39
Válasz erre
Én már alig várom hogy itt kerregjenek...:-)
kopcos 364163 2011. november 30. 16:26
Válasz erre
19
19

Kis érdekesség szerintem agy MI-8 amit eltalált egy RPG-7-es...
happy 364162 2011. november 30. 15:01
Válasz erre
me109  gh24zw4tzw4
me109 gh24zw4tzw4
me109  magy-,,15,,
me109 magy-,,15
me109  magy-,,15,,-2
me109 magy-,,15,,-2

Nemrég találtam.
zoli1989 364161 2011. november 30. 00:16
Válasz erre
Jóhát, ezeket írták:

"Azidőtájt halgattam a Live ATC-t és egy többszőr visszatérő forgalmazás ra lettem figyelmes egy elég hangos háttérzajjal rendelkező jármű és az irányítók között. A szolnoki időjárás felől érdeklődött, nem tűnt túl ismerősnek mifelénk és elég sokszor elhangzott a " Sir" szó a beszélgetés alatt meg mintha lett volna némi amcsi akcentus is."

"Jól hallottad!

Amerikai helikopterek(Black Hawk) érkeztek Szolnokra.

Közös gyakorlat lesz a héten. :)"

Emiatt kérdeztem csak :)
JammyDodger 364160 2011. november 30. 00:06
Válasz erre
zoli1989 364159 2011. november 29. 23:47
Válasz erre
Nemtudom, én is csak hallottam egy másik fórumon. Akkor ezek szerint nem igaz ?
LHSN.HU 364158 2011. november 29. 23:29
Válasz erre
Kicsit lehetne bővebben? Milyen gyakorlatra gondolsz?
zoli1989 364157 2011. november 29. 12:04
Válasz erre
Valaki hallott valamit az állítólagos szolnoki helikopteres gyakorlatról ? Esetleg néhány kép ? :)
joci232 364156 2011. november 28. 18:19
Válasz erre
juge75 364155 2011. november 28. 18:15
Válasz erre
Nagyon szépek Joci!
Gratulálok!
Már csak egy APA-5-ös hiányzik róla...
joci232 364154 2011. november 28. 17:38
Válasz erre
Igen tervezem :)
csak jelenleg a költségvetésbe nem fér bele :(
piratvitorla 364153 2011. november 28. 14:35
Válasz erre
romeo 364152 2011. november 28. 10:29
Válasz erre
Üdv!

"A Mi-17-es jelenleg jó üzlet, ezért az oroszok saját kézbe összpontosítanak mindent, és megragadják az értékesítés minden módját. Ennek keretében tervezik, hogy visszavásárolják a Magyar Honvédség leállított helikoptereit, mivel azok repülőképes állapotba hozhatók. "

UH-1N vs Mi-17: www.aranysas.hu/cikk_haztuznezoben.php
joci232 364150 2011. november 26. 18:33
Válasz erre
Szia!

Trumpeter 1:35-ös
A mig 21 Revell 1:32
Melyik szállító? :)
joci232 364149 2011. november 26. 18:32
Válasz erre
Szia!

Trumpeter 1:35-ös
A mig 21 Revell 1:32
Melyik szállító? :)
piratvitorla 364148 2011. november 26. 18:31
Válasz erre
szia
milyen gyártmány/méretarány?
Utána szállító következik? :)
szép lett
Zoli
joci232 364147 2011. november 26. 18:06
Válasz erre
201111261293
201111261293
201111261295
201111261295
201111261296
201111261296
201111261297
201111261297
201111261299
201111261299

Mai munkásságom: eme szépség alá az alap elkészítése...
Ami még hiányzik: szegély a dio köré, fegyverzet pontos elhelyezése.
Készítettem a Mig 21 Mf alá is alapot, a képek minőségéért elnézést kérek, most csak telefon volt a kezem ügyébe.
Elnar 364146 2011. november 26. 14:17
Válasz erre
Ezzel az oldallal azért nem árt vigyázni. Írta már német Párducra hogy magyar...
LHSN.HU 364144 2011. november 26. 13:31
Válasz erre
"A vasnak a levegőben a helye"

A www.lhsn.hu weboldal kiállításának plakátja.
"A vasnak a levegő...

A www.lhsn.hu weboldal hamarosan nyíló kiállításának meghívója.
kamovos 364143 2011. november 25. 20:20
Válasz erre
Egy kis segítség a kereséshez!
Linken Hungarian Forces 17.-laptol vannak a repülők!
kamovos 364142 2011. november 25. 20:14
Válasz erre
On May 8 1945 II/JG51 landed Neubiberg to surrender to the Americans, and avoid being captured by the Russians. Among the planes was this Hungarian Gustav, Red 12, of the Ung. JS/101. The plane seems to have ended in a scrap pile, on top of a Me-262. In the background seems to be two Ju-88s.
On May 8 1945 II/...
Junkers Ju-86 Bomber, Hungary Starting with 1937, Hungary purchased a total of about 96 Ju-86 from Germany. Contrary to public perception, German (or Italian) planes were not granted free of charge, but had to be paid for with currency or by barter items like food and oil. Already outdated by the start of WW2, the Ju-86 was nevertheless a reliable plane with a 1,000 mile range and a 2200 lbs bomb load, used by the RHAF on the Eastern front mainly during 1941-1942.
Junkers Ju-86 Bomber...
Dongó (Wasp) Squadron -- Héja Fighter Crew A Reggiane Re-2000 fighter plane, called Héja by the RHAF, and its crew someplace on the Eastern front. The Dongó fighter squadron was active in supporting the Hungarian Second Army on the Don front during 1942. Some of its famous members were Vice-Regent István Horthy and fighter-ace von SaintGeorge (Szentgyörgyi) -- neither one seems to be shown in the photo.
Dongó (Wasp)...
Regent Horthy
Regent Horthy's Ju-...
Ju-87 Stuka in RHAF The Junker 87 Stuka dive-bomber of Germany later served as a canon-equipped tank buster as well. A total of about 5700 Stuka planes were produced for the Reich, and Hungary received forty-two of these units, first deploying them against the Red Army during August, 1943. The above is a photo of a Stuka with a damaged tail section at a Hungarian air base. A TOTALLY ORIGINAL PHOTO.
Ju-87 Stuka in RHAF...
Caproni Ca-135 Bomber at Hungarian Airfield By 1941, Hungary purchased about one hundred Ca-135 Italian medium bombers to constitute her bomber force, from which a few squadrons were sent to the Eastern front. There its load capacity and speed proved to be up to norm, but its canvas-covered fuselage was truly vulnerable to attack and its electrical system was generally prone to failure. Busy RHAF mechanics could maintain only about a fifty percent readiness-rate for this troubled aircraft, which was recalled back to Hungary in 1942, and was relegated to pulling target drones and serving as bomber trainers.
Caproni Ca-135...
Messerschmitt Me-109 Fighter Plane in Hungary Conceptually, the Bf-109 was essentially the smallest airframe that Willy Messerschmitt could devise attached to the most powerful engine, the Daimler-Benz DB 600 series -- a liquid cooled, inverted V-12 engine. Originally conceived as a fighter, later models were developed to fulfill multiple tasks, like fighter-bomber and bomber escort. A key aircraft of the Luftwaffe, the Hungarian air force acquired roughly 200 highly prized Me-109
Messerschmitt Me-109...
Storch Liaison Plane in the Field, Hungary About 2900 of this remarkable German STOL aircraft was built, serving well in many unique situation, as in the case of Skorzeny
Storch Liaison Plane...
Friesler Fi-156 Storch Plane in Eastern Village On a dusty village street, local boys check out an Axis Storch aircracft, famous for its short landings and take-offs. The national identity of this particular German-made liason plane may be Hungarian but it
Friesler Fi-156...

Sziasztok!

Párképet teszek fel.
A többit erről a linkről tölthetitek le. :)

www.google.hu/imgres

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.