/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 365153 2012. december 10. 21:37
Válasz erre
Albánia átvette az első Cougar helikopterét

http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/albania_atvette_az_elso_cougar_helikopteret/
dzsonybravo 365152 2012. december 1. 11:46
Válasz erre
Mi-24
Mi-24
Mi-24/2
Mi-24/2
Mi-24/3
Mi-24/3

Sziasztok!

Valaki meg tudná nekem mondani az Mi-24 eredeti gyári színeihez milyen festékek passzolnak?
lacipapa 365151 2012. november 27. 01:24
Válasz erre
Köszönöm,ok. nem teszek felülre.Azért vacilláltam,mert kicsit később,pl. a migeken már volt.Volna még egy kérdésem.Amelyik képet betett a békési kolléga,18:57-kor, arról a képről tudtok valami konkrétat?Mikor és hol készülhetett és hát főleg ki lehet az ejtőernyős?Az édes apám is ugrott ilyen gépből,anno (az ugró könyve szerint)és a sziluettje nagyon ismerősnek tűnik.Hát ha...?Őt,már sajnos nem tudom megkérdezni!
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 365150 2012. november 26. 23:36
Válasz erre
Sziasztok! Én még nem láttam olyan képet, ahol lett volna csillag az UT-2 szárnyán felül.
lacipapa 365149 2012. november 26. 21:51
Válasz erre
Ez is megvan :-) ,de vannak olyanok,amelyeken oldal számok is vannak.Különböző típusú számok,szerintem még szabad kézzel rajzoltak is.Ott,ahol ezt találtad,de pl a szárny teteje nem látszik tisztán.Lehet,hogy ezeken a gépeken nem is volt felül jelzés.?
Kamovos 365148 2012. november 26. 20:10
Válasz erre
Már fonják az ág seprűket, és a papok gyakorolják a bűbáj szórást! :D
ptamas 365147 2012. november 26. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!
Ajánlom figyelmetekbe a mai 19.30-as Híradót, a honv. miniszterünk büszkén nyilatkozta, hogy 21.századi a katonáink, légierőnk felkészültsége. A hadgyakorlaton repült(amit legalábbis mutattak) egy MI-24, egy MI-17(?) és egy Gripen. Januárban hogy fogják a miniszterünket, aki "aktív" résztvevője volt a gyakorlatnak, Mi 24-el védeni? Akkor is kellene majd egy ilyen demonstrációs anyagot forgatni, mi az ami maradt címmel...
Ptamas
békési 365146 2012. november 26. 18:57
Válasz erre
Galamb
Galamb

Bocs, mellényúltam! Talán ez:
lacipapa 365145 2012. november 26. 18:23
Válasz erre
Köszi,ezt meg találtam én is,de ez a Jak-11-es.Ez pár évvel később volt .Az UT-2-es függőlegesén és az oldalán is pl. nagyobb csillagok vannak.
békési 365144 2012. november 26. 18:12
Válasz erre
Szolnok 2012 049-1
Szolnok 2012 049-1

Fotó a Szolnoki Repülőmúzeumból:
lacipapa 365143 2012. november 26. 15:34
Válasz erre
Szervusztok!
Ide írok,mert végül, is Magyar légierő!
A Jakovlev UT-2 Galamb szárny felső felületén vol-é csillag felségjel?Olyan képeket találtam,amelyiken nincs,vagy nem látszik a szárny felső felülete (a múzeumi fényképeken).
Üdv,Laci
Elnar 365142 2012. november 25. 20:05
Válasz erre
piratvitorla 365141 2012. november 25. 19:58
Válasz erre
hungarianstuka.jpg.w300h204
hungarianstuka.jpg....

Na mit láttam a neten :)))
Kamovos 365140 2012. november 24. 19:42
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát az nyilván való, hogy két egyforma gép nincsen.

Az idősebb szennyezettebb kompresszor, munka turbina lapátú hajtóművek, csökkent teljesítményt adnak, ez is világos.

Az is nyilván való, hogy nagy magasságban, ritkább a levegő, így a kompresszor kevesebb oxigént tud betolni az égőtérbe, ezért romlik az égés minősége, és kevesebb lesz a teljesítmény!
De pont emiatt határozzák meg a legnagyobb repülési magasságot!

Itt most egy kicsit időzzünk el, azok kedvéért akik ránéznek a rádió magasság mérőre, és azt mondják, hogy csak 350 méteren vagyunk, és már nincsen benne erő!
(Mi-2)
Lehet, hogy csak 350 méter a rádió magasság mérőn szerint!
De a barometrikus magasságmérő szerint 3200 méter, ahol pedig már elég ritka a levegő! :)

Tudomásom szerint minden mérésnek megvan a szabványa!
Tehát meghatározzák a tengerszinten történő, és a megfelelő hőmérsékletet amin a mérés történik.
Ezen körülmények között mért érték a hiteles.

Az ettől eltérő körülmények természetesen negatív vagy pozitív irányban változtatják a mérési eredményeket.

Téli hidegben a Mi-2 is olyan "bika" volt, hogy felszállásnál "csak sutty, mint a csiga, és már el is tépett a földtől vagy 10-20 méterre. :D
Na jó nem igaz!
Télen szépen feltudott szállni, akár teljes töltéssel is!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365139 2012. november 24. 18:54
Válasz erre
Szia

"Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő.
Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre."

Én nem nagyon szoktam nézni az ilyen adatokat. Ki tudja mennyire valós egy öreg gépnél és nincs két egyforma masina. Az se mindegy, hogy milyen magasságban adja le az adott teljesítményt. A Mi-24 ezért is ütős...
üdv
Kamovos 365138 2012. november 24. 18:51
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Emil ide ért!
Köszönöm szépen!
Letöltöttem, 50 évre titkosítva. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 365137 2012. november 24. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a tanulmányt ismeritek?

www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2005_cikkek/nagy_janos_orosz_zoltan.pdf

Üdv: kamovos
Kamovos 365136 2012. november 24. 18:17
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Ebben lehet, hogy neked van igazad! :)

Viszont jó erős masina!
Teljes terhelés mellett is, majdnem minden kilóra jut egy lóerő.
Igaz ez a Mi-17-nél kicsit több kb:1,125 lóerő jut 1kg teherre.
netes adatok szerint.

Üdv:kamovos
piratvitorla 365135 2012. november 24. 17:31
Válasz erre
A németeknek szerintem csak két hajtóműves CH-53 van. Lehet, hogy a modernizáltra gondolsz
üdv
Kamovos 365134 2012. november 24. 16:37
Válasz erre
Szia NORAD!

Hát igen!

A Mi-8/Mi-17-en nem csodálkozom.
A CH-47 már másutt, más háborús zónákban is bizonyította, hogy jól tud teljesíteni.
Sajnos a vezérlése elég bonyolult, és kiszolgálása, üzemeltetése, ezért drágább is.

Én még a CH-53-ra lennék kíváncsi.
A kéthajtóműves változata már bizonyította, hogy megbízható.
A három hajtóműves változatát is használják a Németek, tőlük kéne megtudni, hogy mire lehet használni, és mibe kerül az üzemeltetése.

Üdv: kamovos
Kamovos 365133 2012. november 24. 16:31
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Sajnos nekem AS nincs.
De szívesen elolvastam volna.
A Mi-8, Mi-24 Afganisztáni, háború üzemeltetéséről én is tudok neked pár dolgot mondani de csak személyesen, és nem írásban.

Üdv: kamovos
NORAD 365132 2012. november 24. 16:21
Válasz erre
Afganisztánt megjárt helikopteresek azt mondták hogy két típus vált be ott: a Mi-8/17 egyes változatai és a Chinook. A többi típusnak egyszerűen nincs elég teljesítménye a magashegyi- és forró viszonyok között.
piratvitorla 365131 2012. november 24. 16:14
Válasz erre
Szia

Az a baj, hogy a lengyelek teljesen más helyzetben vannak. Mások az anyagi lehetőségeik, de sokkal jobb a hozzáállásuk is. 
Én is a lengyel vonalat favorizálom minden tekintetben. (Na jó, tengeralattjárók nem kellenek nekünk:)  )

Egyébként ha érdekel az előző két AS-ban volt egy kétrészes anyag a Mi-8-ról és a Mi-17-ről Afganisztánban. (Amúgy nem akarok reklámot csinálni, de hátha meg tudsz 1-2 új dolgot)
üdv
Kamovos 365130 2012. november 24. 16:09
Válasz erre
Ja!
Használtat nem szabad venni semmiből!
Kamovos 365129 2012. november 24. 16:04
Válasz erre
Szia!

Alapvetően igazad van!

Amit az előbb elfelejtettem!
Valóban össze kéne fogni a Lengyel testvéreinkkel, mert többet olcsóbban lehet venni!
Ráadásul az ő vezetésük sokkal reálisabban gondolkodik mint a miénk.
Bár mindig is utáltam a Mi-2-őt, soha nem tartottam megbízható típusnak, és kegyetlenül gyenge is volt!
Ettől függetlenül azt mondom kárvolt el kótyavetyélni őket! :(

Üdv: kamovos
Kamovos 365128 2012. november 24. 15:57
Válasz erre
Szia myROB!

Azért van itt egy kis ellent mondás abban amit írtál! :)

Mondjuk az azért elégé ledegraláró, hogy az Afgánoknak jó lesz.
Ne felejtsed el, hogy az Amcsik is ezen tanulnak repülni, ezenkívül a környező országokban is megtalálható a típus, és ők is örülnek, hogy van nekik! :)
Ahogy én is örülnék, ha lenne belőle 3-4 ezrednyi gépünk. :)

Aztán meg ha tényleg olyan gyenge lenne a típus akkor miért emelkedhet az ára?
Aminek gyenge a minősége azt nehéz eladni a jók között még olcsón is. :)

Őőőő.
Azt bocsásd meg nekem, hogy nem kérdem meg, tőled, hogy valamelyik helikopter, repülő típusból van-e üzemeltetési, vagy repülési gyakorlatod.

Mert álmodozni annak is szabad aki nem szakember. :D

Üdv: kamovos
Vik30 365127 2012. november 24. 15:55
Válasz erre
piratvitorla 365126 2012. november 24. 15:48
Válasz erre
Szia

"Az Oroszok mindig attak alkatrészt!
Amikor itt voltak még vodkáért is!"

Az 25 éve volt, most piacgazdaság van!

A lengyelek ami orosz technikát vettek azt rögtön kivitték Afganisztánba. Hogy mi lesz az alap szállító helikopterük, az a jövő zenéje. Ne felejtsük el, hogy mind Augustát, mind Sikorskyt gyártanak!

Akik nem repülték a Minyót azok Mi-2-esen tanultak... Esetleg operátorként rögtön a 24-est kezdték...

A 17-es nagyon jó gép.
Az amik azért vették Iraknak meg Afganisztánnak, mert akkor még viszonylag olcsó volt. Mostanra nagyon felment az ára, így az amik is gondolkodnak, hogy nem ezt veszik...

A mi esetünkben a fő probléma az, hogy nem kéne egy 25 éves - jó esetben félidős technikára elb@szni a kevéske pénzünket. Ráadásul a géplétszám se lenne elég, ha a Mi-8-asokkal nem számolunk. Erre persze sokan azt írnák, hogy minek nekünk több úgyse tudnánk kifizetni. De ha pl. 5 év múlva kell még 3, akkor veszünk egy másik típust? 

HA A NAGYJAVÍTÁST VÁLASZTJUK, AKKOR UGYANAZ LESZ, MINT EDDIG! Ne gondolja senki, hogy most nekiállunk és nagyjavítjuk + modernizáljuk az összes 17-est :(

üdv
myROB 365125 2012. november 24. 15:24
Válasz erre
Hello,

Az megint más dolog , hogy mit vesznek az afgánoknak. Azt kapták, mert olcsó volt nekik elég, örüljenek neki. Olvastam valami olyat hogy a Mi-17-esek ára nagyon megemelkedett, szóval még egy ok arra, hogy valami nyugatit kéne választani(akár a lengyelekkel együtt).
Kamovos 365124 2012. november 24. 14:55
Válasz erre
Ja!

És majd elfelejtettem!
Az Oroszok mindig attak alkatrészt!
Amikor itt voltak még vodkáért is!

Csak mikor a rendszerváltásnak titulált diktatúra elkezdődött elküldtük őket a francba!
A mezőgazdasági termékeinknek ők voltak a legnagyobb felvevő piaca!

A Lengyelek sokkal okosabbak voltak, mert nem csinálták végig azt a cirkuszt amit ami "forradalmárjaink"
Nekik addig fizettek dollárban amíg ki nem vonultak!
Pedig hozzájuk mentek be először, ugye!
Náluk irtották ki azt a rengeteg hadifoglyot nem nálunk!
Mégis tudtak gondolkodni mielőtt cselekedtek!
Ja!
És pont a Lengyelek azok akik az össze Orosz technikai eszközüket megtudták becsülni, és modernizálni!
Kamovos 365123 2012. november 24. 14:46
Válasz erre
Lehet, hogy nem repülték!
De ha idehaza kapták a kiképzést akkor azon tanultak nem?

Amúgy!
Milyen típusra is képzik ki az amcsikat Afganisztánban a Magyarok?
Kamovos 365122 2012. november 24. 14:44
Válasz erre
Hát ha a Mi-17 hülyeség!
Akkor az amcsik miért azt vették Az Afgánoknak?
NORAD 365121 2012. november 24. 14:42
Válasz erre
Kamovos 365120 2012. november 24. 14:42
Válasz erre
Szia Benedek!

Igen!

Mi még úgy nőttünk fel a rep technika mellet, hogy nem rohadt a reptér szélé, hanem repültek vele!

Azoknak, aki pedig nem tudják miről beszélek!

Nekem nyári időszakban, voltak olyan heteim, hogy szinte nem is aludtam hétköznap.
Hétfőn rep előzetes, de mád dél környékén szólnak, hogy kell egy gép 2 órára HDM feladat 5 napra!
Mivel volt több gépem is, egyet, aminek volt elegendő üzemidő tartaléka a feladat végrehajtásához, előkészítettem repülésre, és útba indítottam.
Kedd, szerda, csütörtök, péntek kiképzési repülés két váltásban.

Ez azt jelenti, hogy 1 órakor kitakarás, rep előtti végrehajtása (másfél óra) (02:30)
Fél háromkor elmegy az időgép, három negyvenkor eligazítás a torony előtt. (03:40)
4 kor felszállnak a gépek, és 11-kor fejezik be a repülést. (11:00)
Ezután jön a rep utáni, (két óra)és a betakarás. (13:00)
Most tartunk 13:00-nál!
Futás az étkezdébe!
Mi a maradék?
Rohanás vissza. (13:30)
Kicsomagolom a másik két gépemet, és végre hajtom a rep előttiket. 15:00
Közben elment az időgép (14:30)
Eligazítás a torony előtt. (15:40)
Kezdődik a repülés, felszállnak a gépek (16:00)
Repülés vége, az utolsó gépnek 22:00-ig le kell szállni!
Rep utáni kettő óra (24:00)

Egy óra múlva kezdődik a másnapi kétváltásos repülés.
Alkalmanként 2-3 helikoptert reptettem
De volt hogy 3 kamovom, és kettő Mi-2-esem repült egyszerre.
Úgy, hogy a MI-2-kel kölcsönbe voltam adva a másik századnak.

Hát ezért nem rohadtak a helikoptereink a beton szélén!

Üdv: kamovos
piratvitorla 365119 2012. november 24. 14:20
Válasz erre
"A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa!
Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!"

Hát elég sokat tudnék mutatni, akik sose repülték a Mi-8-ast...
piratvitorla 365118 2012. november 24. 14:19
Válasz erre
"Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele!
A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá!
És most ne nagy dolgokra gondoljál!
Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs."

Akkor pont ezért nem kéne orosz cucc, nem? 
üdv
piratvitorla 365117 2012. november 24. 14:18
Válasz erre
Akinek pénze van az megnézi mire is költ... Hülyeségre biztos nem...
piratvitorla 365116 2012. november 24. 14:17
Válasz erre
Ezért kell csomagban beszerezni...
Kamovos 365115 2012. november 24. 14:05
Válasz erre
Igen!
Végül is mindennap iszom kakaót, és soha nem vette meg a tehenet.

De...
Azért emlékezzünk csak egy kicsit a kuvaiti dolgokra!
A Franciák készítették a Scudok alagút rendszereit, és nem akarták elárulni, A NATO-nak hogy hova is ásták őket, és hogy hol vannak a kilövő állásokat!

Kis szerencsével belekeveredhetünk olyanba is, hogy lőni kéne vele, aztán vissza veszik, mert a barátikra ne lőjünk vele!
A finomabb változata ugyan ebben a szituban, hogy nem kapunk alkatrészeket hozzá!
És most ne nagy dolgokra gondoljál!
Olajszűrők, levegőszűrők, hidraulika csövek, gumi abroncs.

Üdv: kamovos
Benedek 365114 2012. november 24. 14:03
Válasz erre
Ehhez kell az a műszaki igényesség,hogy ne a reptér szélén rohadjanak a gépek.!Meg ne a nagyjavított-ból szereljük ki az alkatrészt,stb
Benedek 365113 2012. november 24. 14:00
Válasz erre
Meg pénze.
Tehát van magánhelikoptere,meg pénze,könyve,stb.
Tehát ha van pénze,mindene van.
Kamovos 365112 2012. november 24. 13:59
Válasz erre
myROB 365111 2012. november 24. 13:57
Válasz erre
Ha jobban meggondoljuk a dolgot akkor felesleges helikoptereket venni mert 1 év múlva már a reptér szélén pusztulnának. Inkább bérelni kéne mint a Gripeneket és akkor legalább működnének :D
piratvitorla 365110 2012. november 24. 13:50
Válasz erre
A keceli múzeum tulajdonosának van Augusta 109-ese...
Kamovos 365109 2012. november 24. 13:19
Válasz erre
Sziasztok!

Jaj, jaj, jaj!

Már megint ez az agyatlanság!
Tudjátok egyáltalán, hány nyugati helikopter típust repülnek náluk civilben?
UH-1, OH-58, MD-500, MD-300, Alouette-2, Dauphin-2, Mókus, Gazella, Robinzon-2 Robinzon-4, lehetne sorolni tovább is!

De ezek közül egy sem rendelkezik azokkal a felszerelésekkel amik miatt a MI-17-et leszarozzátok!
Sőt!
Egyik másik közülük éjszaka sem tud repülni, mert az ehhez szükséges alapműszerek hiányoznak belőlük!

Akkor most, hogy lehet ezeket mégis példa képen állítani?

Elmondom még egyszer!
A Mi-8 a helikopteres kiképzés alaptípusa!
Aki jelenleg nincsenek bent a seregben, illetve akik még bent vannak, ezen kapták a kiképzést!

Ehhez a típushoz vannak meg ma Magyarországon az üzemeltetési feltételek.
Ha ettől eltérünk, nem lesz hozzá semmink.
Mindent alapokról kell kezdeni!
Kiképzést, és itt a tartalékosokat is számolni kell!
A kiszolgáló eszközök cseréje!
Ezek azok amik iszonyatosan sokba kerülnek!

Az UH-1 példájából nem jöttetek erre rá?

Elhiszem, hogy az elszabadult, elvakult nyugatimádás miatt kiakarnak mindent szórni ami orosz!
Meg is teszik!
Azért van olyan állapotban a honvédség amilyen szintre lecsúszott!
De azért azt is figyelembe kéne venni, hogy jelenleg csak álmodozni tudunk vásárolni még Mi-17-et sem!

A jelenlegi honvédség, nem hogy megvédeni nem tudja az országot!
De egy jól szervezett menekülésre is képtelen!
Megtámadni valakit?
Ááááá!
Hát a támadás az meg csak debilek agyában létezik!

Ezeket a dolgokat nem ártana szem előtt tartani!

Na persze!
Álmodozni azt lehet!
(Bár azt mondják: "Az álom az élet megrontója")
(Én meg azt mondom, álmok nélkül nem lesznek célok)
Csak ne keverjétek össze az álmotokat a valósággal.

Üdv: kamovos
Benedek 365108 2012. november 24. 12:50
Válasz erre
Teljesen mindegy,hogy kinek van A-109-ese.Ha van valamije,akkor pénze is van.Ha nincs pénze,nincsen semmije.
Az NKH,vagy KLH,vagy tudj Isten mi manapság a neve,nem engedélyez oly könnyedén dolgokat,mint ahogy azt Zolikám gondolja.
Sőt a közeljövőben már ember sem lesz,aki a soron következő fejlesztéseket kiagyalja a repülőeszközeinkre.
Itt tudatos,mindenre kiterjedő leépítés folyik.
Ahhoz hogy ezt belássa valaki ahhoz pedig gógyi kell.
Igaza van Kamovos kollégának. Itt alapvetően már nincsen semmi.
Az UH-1 mióta is téma? Kb 2-3 éve:Itt a makettinfón.
Mi,ha jól emlékszem 99-vagy 2000-ben voltunk UH-1N viziten,aztán egy-vagy két letcsikát ki is képeztek a tipusra.
Mi lett belőle? Nagy semmi.

A hírek csupán hírek.Lehet rajtuk csámcsogni,okoskodni.
Kamovos 365107 2012. november 24. 12:21
Válasz erre
Drága Barátaim az úrba!

Csupasz seggel, józanul álmodozni, a bodzabokor tövében, a körtepálinka ízéről!
Hát ez elég nevetséget!

Vannak dolgok amikről ti nem tudtok!
M esetén a bevonuló állomány, úgy nézne a nyugati technikára, mint cigány gyerek más cipőére.

Kérdezem tőletek!

Ők mivel fognak harcolni?

Most kezdenek rá ébredni, hogy tartalékosokra mégis csak szükség van.
Csak még nem tiszta számukra sem, hogy mit jelent az, hogy tartalékos katona!
Mint hogy az sem, hogy mi is a rendeltetése egy tartalékos katonának, illetve, hogy azoknak is folyamatos képzésre van szükségük.

Eddig kétféle tartalékos katona létezik amiről ők tudnak!

Első kategória, amit sikeresen megalakítottak:
A laktanyák őrzés védelmét ellátó, őr szolgálatot adó őrzővédőcégek volt állománya.
Ezeknek az embereknek, ha katonák voltak, lekellet mondani rendfokozatukról, és helyettük kaptak piros csíkokat attól függően, hogy mi a beosztásuk.

Feladatuk a laktanyák őrzés védelme.
Szükség estén katasztrófa védelemben való részvétel.
Semmilyen kiképzésbe nem részesülnek.

Kérdem én tőletek!

Ha az őrség kint lapátolja a homokot zsákokba, akkor ki is van a laktanyában a kapunál, és az őr toronyba?

Második kategória ami létre jött:
A már nyugállományba lévők, akiktől elvették a nyugdíjas jogaikat, és helyette járadékosok lettek.
Ezek azért lettek tartalékosok, rendfokozatuk megtartása mellett, mert nem akartak a járadékuk után adót fizetni.

Katasztrófa védelem.
Valamint ezek feladatába beletartozik a külszolgálat is!
Hát nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit kezdenek odakint a tábornokokkal ezredesekkel, alezredesekkel, és őrnagyokkal.
Illetve azt még szeretném látni tavasszal, amikor ez a kompánia kivonul az árvizekre és a tábornokok egymásnak adogatják a homokzsákokat.

Mert ugye azt mindannyian tudjuk, hogy tiszthelyettesek nem nagyon jelentkeztek!
Lásd a tatai bázison kiképzésre megjelent állományt.

Amiről pedig eddig nem is tudtak!
Az az a tartalékos állomány akik voltak sorkatonák, honvédek tisztesek tiszthelyettesek, sárgarigók.
Illetve leszerelt tisztek, zászlósok, tiszthelyettesek.
Hát eddig ezekkel nem is számoltak, padig nem szüntek meg létezni!
Csak az okosok megszüntették a Megyei HAD-kiegeket, és így eltűntek a megyei adatbázisok is.

De mást is mondok! (Csak hogy riogassak is kicsit. :D )
Egyes források szerint, ha sikerül felállítani ismét (nem a Megyei HAD-Kiegeket) a körzeti (?)Kiegeket, és a tartalékos állományt újra sikerül összeszedni.
Na azután jön ismét a sorállomány.

Ezeket az embereket ismét ki kell képezni!
Hol?
Kik?
Mivel, mire?

A "meglévő" állomány mind az Orosz technikán nőt fel.
Arra kaptak kiképzést.
Ez helyett lesz szükség, az új technikára való kiképzésre, ami pillanatnyilag onnan a bodza bokor tövéből még mindig csak álom!

Nézzük a hadsereg állapotát!

Lokátoros alakulatok vannak?
Hány db?
Légvédelmi rakétások vannak?
Hány db?
Kézi légvédelmi rakétáink vannak?
Hány db?

Vontatott tüzérségünk van?
Hány db
Önjáró tüzérségünk van?
Hány db

Lánctalpas páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van?
Hány db
Gumikerekes páncélozott gyalogsági szállító eszközünk van?
Hány db

Saját Vadászrepülő gépünk van?
Hány db
Szállító helikopterünk van?
Hány db
Közepes szállító helikopterünk van?
Hány db
Futár helikopterünk van?
Hány db
Harci helikopterünk van?
Hány db

Van még fegyvernem amit le sem írtam.
De kéne hogy legyen!

Na ez a mai nagy Magyar valóság a hadseregről.

Üdv:kamovos
NORAD 365106 2012. november 24. 11:42
Válasz erre
myROB 365105 2012. november 24. 09:31
Válasz erre
Hello,

Szerintem nem árt fejlődni a korral, minden elavul egy idő után. Ideje lenne váltani valami nyugati helikopterre(választék van bőven) de megvárják még ler*hadnak az égről, esetleg meghalnak páran és majd akkor ebből is ügy lesz.
Nem tudom, hogy komolyan gondolod-e amit írtál de én jót nevettem(a Zsiguli, Moszkvics, cukorgyár dologra gondolok). Szerintem ezek nem ide tartoznak.
Benedek 365104 2012. november 24. 09:01
Válasz erre
Zolikám!
lLehet hogy egy kicsivel több élettapasztalttal a hátam mögött még mindíg fenntartom a véleményem.

Inkább dolgozom az arabnak,vagy az orosznak,mint itthon.Számos volt kollégám erre a példa.
Mióta hülyítenek titeket?(minket).
Fedesként mindegy mit kapcsolsz,működjön és kész.
Nem Te fogod megjavítani.
Egy Brigs-motoros fűnyírót nem tudsz,nem tudnak szétszedni,ha nincs hozzá szerszámod.Mert ugye nem metrikus.
A témát a részemről lezártam,hiszen nincs miről vitázni.
Mi már nem vagyunk bent,aki meg bent maradt annak oly miniszterei,és döntéshozói vannak akik nem voltak katonák.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.