/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Zoli 520763 2013. január 3. 20:55
Válasz erre
Szia,
Nem kevered a Mi-28 és Ka-50 típusokat? Én úgy tudtam, hogy a 28-as törzsében van hely pár embernek. De mindegy, mindkettő nagyon randa, és tetszik!
z
Kamovos 520754 2013. január 3. 20:24
Válasz erre
Sziasztok

A Mi-24 nem szín tiszta harci helikopternek lett tervezve!
Ha hiszitek ha nem ezt a helikoptert a politikusok kovácsolták ilyenné!

A Ka-50-52 "harci helikopterek" is rendelkeznek egy olyan térrel ahol egy két embert kitudnak menteni ha kell.
Szintén politikai nyomásra.
Volt olyan is aminek még egy kis kerek ablaka is volt hátul.

A Mi-28 volt az első olyan helikopter, ami mentes volt ettől a politikai nyomástól, és teljesen harci helikopternek készült.
Csak hát szegény olyan randa mint a bűn!
Olyan igazi Oroszos dizájnja van.

Ha mondjuk, levágnák a Ka-52 farkár, és feltennék helyette rá a Ka-62 csőlégcsavaros farkát, aztán kidobnák a koaxiális agyrendszert, és kapna helyette egysoros 6 lapátost helyette.
No az szépen mutatna a levegőben. :)
Aztán ott legalább van tűzerő dögivel. :)

Üdv: kamovos

Álmodni pedig Jó! :)
Kamovos 520753 2013. január 3. 20:11
Válasz erre
Sziasztok!

Őőőőő...
Most akkor melyik is az a helikopter... aminek a teljes sárkányszerkeze ellenáll egy AK-nak?
De legalább a deszantér, és a helikopter vezetők munkahelye?

Van ilyen?
Megmondom őszintén, könnyű helikopterek, szállító helikopterek között nem tudok ilyent. :(

Üdv: kamovos
futár 520743 2013. január 3. 19:02
Válasz erre
Ne haragudj, akkor ezek szerint nekem nem világos. A főtartő az nem teherviselő elem?
mcs 520736 2013. január 3. 18:28
Válasz erre
Futár!
Nem értetek meg...és nem olvastok figyelmesen... mert Te is azt irtad hogy:"Ezeknek legfeljebb a bekötő csapjai és egyéb kis elemei készülnek fémből, + a futót mozgató/tartó doboz szerkezet van csövekből." na ezek a teherviselő elemek...
Én részemről befejeztem a kopozit témát meg a másikat is, mert a döntést nem mi hozzuk, nem nekünk kell beszámolni róla, nem mi kapjuk a vesztegetési pénzt érte, MI CSAK FIZETJÜK A SZÁMLÁT..
Zoli 520734 2013. január 3. 18:13
Válasz erre
silent8 520732 2013. január 3. 18:12
Válasz erre
Black Hawk még csak-csak. NH-90-es már álom kategória...
Zoli 520730 2013. január 3. 18:10
Válasz erre
Na srácok, eldöntöttem! Gyárt valaki AW139/149-es makettet 72-es léptékben? Naaa, tényleg nem, akkor nem kell nekünk! Először min. az Italeri-vel (de inkább a Revell-el) kooperáljanak, utána ajánlgassák nekünk a szarukat! Addig mi meg veszünk Black Hawk-ot vagy NH90-est, téma lezárva...
z
futár 520728 2013. január 3. 17:59
Válasz erre
Szia!
A kompozithoz csak annyit tennék hozzá, hogy nem csak teherviselő elemeket, hanem komplett (pl. vitorlázó) repülőket építenek belőle. Ezeknek legfeljebb a bekötő csapjai és egyéb kis elemei készülnek fémből, + a futót mozgató/tartó doboz szerkezet van csövekből. Az Ecureuil helinek meg a rotoragy nagy része üvegszál. Tehát építhető belőle teherviselő elem.
lhsn 520727 2013. január 3. 17:56
Válasz erre
Az hogy békeidőben sikeresen használható a típus katonai szállító feladatokra (gondolok itt, eje, deszant, stb stb) az egy dolog, éles helyzetben már nem tudható mit mutatna. A másik hogy amiket alkalmaznak egyik sem a felfegyverzett változat (gondolva itt a NIR és irányított rakétákra). Ilyen gépből ebben a típusban még csak prototípus van és hozzá tervezett fegyverzet sem létezik csak prototípus szintjén... Az AW-139 M fegyverzett katonából amúgy 10 et tud szállítani!
silent8 520726 2013. január 3. 17:55
Válasz erre
Még egy uccsó videó és befejeztem mára. :)

www.youtube.com/watch
silent8 520725 2013. január 3. 17:52
Válasz erre
Videó a belsejéről

www.youtube.com/watch
silent8 520724 2013. január 3. 17:49
Válasz erre
Egy videó az Ír aw-139-esekről

www.youtube.com/watch
silent8 520722 2013. január 3. 17:43
Válasz erre
Egyébként Új-Zéland a kisebbik testvérét használja az aw-139-esnek, az aw-109-est. Eredetileg ez sem katonai célokra tervezték, és mégis több ország használja tisztán katonai feladatokra, sikerrel.

article.wn.com/view/2010/09/14/AgustaWestland_Features_Best_Value_AW139_for_the_US_Air_Forc/
Kamovos 520720 2013. január 3. 17:35
Válasz erre
Szia piratvitorla!

No akkor mégsem felejtettem el. :)
A többit direkt nem akartam ide keverni, nehogy valaki venni akarjon belőlük. :D

Üdv: kamovos
silent8 520719 2013. január 3. 17:23
Válasz erre
Szia! Ha jól tudom a kiowa/bell 206-nál nagyobb.Az AW-139-es polgári változata 15 férőhelyes. A "katonai" is elméletben 15 fő. Kérdés az, hogy teljesen felfegyverzett katonából mennyi fér el rajta.

Egyébként szerintem nem rossz helik. Utána keresgéltem, és több ország is használja katonai célra.
Csak egy pár: Algéria, Ciprus, Egyiptom, Írország, Olaszország /itt a parti őrség is/, ... még vagy 5 nemzet.
mcs 520718 2013. január 3. 17:23
Válasz erre
Weizi,
A teher viselő elem a bekötési pont, hely, csap tengely... a többi( szárnyfelülelt, vezérsikok) csak átadja az eredő erőt ezeknek.. mint emlitettem súlycsökkentés.. ha tudnak kopozit szénszálas anyagból olyan tartót késziteni ami elviseli, átadja a rá ható minden mechanikai igénybevételt akkor hajrá.. ekkor fejlődünk, ha nem addig marad a titán vagy egyéb alu/fém ötvötezetek blister technológiával.. és minél bonyolutabb egy alkatrész annál drágább időigényesebb a cseréje, javitása legyen bármilyen anyagból is..;-)
Neo954 520716 2013. január 3. 17:08
Válasz erre
Sziasztok!

Folyamatosan olvasom a témát egész jó időtöltés, annak ellenére, hogy szomorú hangulata van...

A kompozit témához csak annyit fűznék hozzá, hogy harcban tábori körülmények között szerintem az anyag nem sértődik meg ha alulemez lesz rászegecselve mert épp nincs idő vagy anyag hozzá.

Illetve olyan kérdésem lenne, hogy ez az AW-139 mekkora gép? Mint kb a kiowa/bell 206 ?

Üdv.:Neo
Weizi 520714 2013. január 3. 17:03
Válasz erre
Hát a Gripen szárnyának közel 80%-a kompozit!A kacsa vezérsíkok szintén!A függőleges vezérsík szintén!
De például a MiG-29-eink függőleges vezérsíkjainak jelentős része is egyfajta kompozitból készültek!
Ezek pedig nagyon is teherviselő elemek!
piratvitorla 520712 2013. január 3. 17:00
Válasz erre
Az An-26-oson is van némi komozit anyag pl. ha jól emlékszem a pótvezérsík is...
piratvitorla 520711 2013. január 3. 17:00
Válasz erre
Szia
TV-3 van a Mi-17-ban a Mi-24-ben, a Mi-14-ben és az újabb Kamovokban is. Egyelőre a Mi-28-ban is.
Kisebb, könnyebb és nagyobb teljesítményű, mint a Mi-8-as TV-2-ese...
üdv
Kamovos 520706 2013. január 3. 16:51
Válasz erre
Kompozit anyagokat régóta használnak sikeresen külső borításra, forgószárny készítésre, és agyrendszereknél is.

A Ka-26 soha nem készült katonai helikopternek, és televolt kompozit anyagokkal!
Motor burkolat elülső eleme, a hűtő ventilátor körül.
A motor borítás hátul, az olaj tartály mögött.
KDM teknő a reduktor alatt.
Hidraulika teret borító koporsó, és annak fedele.
A műszerfal külső borítása.
A 4-es 5-ös törzskeretek belső borítása.
A kér függőleges vezérsík, és a vízszintes vezérsí.
(kormány felületek alumínium bordásak, és vászon borításúak voltak.)
Ami pedig a legnagyobb csúcs, és legkorszerűbb volt benne.
A forgószárny lapárok.

De főtartók bekötések nem voltak kompozit anyagból sehol.

A kompozit anyagú borítások száradási ideje min 24 óra.
Ennyi idő kell ahhoz, hogy megszilárduljon, csiszolni, festeni lehessen!
Az alumíniumnál a szegecs azonnal fog, és rögtön festhető. :)
(Háborús viszonyok közötti üzemeltetés, javítás, már aki részt vett ilyen 6 hónapos kiképzésen (odakint) ugye. :)

Üdv: kamovos
Zoli 520700 2013. január 3. 16:34
Válasz erre
Nekem rémlik valami olyasmi is, hogy már teherviselő elemeket is gyártanak ezekből, de lehet, hogy csak autóknál...
A véleményed első pontjára jó esélyünk van, a többivel viszont nem értek egyet, csak pénzkidobás lenne.
z
mcs 520696 2013. január 3. 16:28
Válasz erre
Zoli!
Én sem arra reagáltam... csak magára a kompozit elemre.. és egyik hátrányos tulajdonságát emlitettem.
Tudomásom szerint a rep ipar a kompozitokat a nem teherviselő burkolati elemek helyett használja súlycsökkentés céljából.. meg egyéb ;-)
Az én véleményem az egészröl:
- a megfelelő új gépekről időben lekéstünk és pénzünk sincs rá..
- a meglévőt javitani, megtartani addig mig az első pont feltételeit el nem érjük
- pár kissebb gépet( EC,MD Mi-2) beszerezni/lizingelni a kiképzés/futár/ugratási feladatokra bár nem tudom hogy a cseheknél meginduló közös kiképzés pontosan mit takar..aztán kb 4 év múlva hasonlóan a Gripen ügyhöz, az egészet újra tárgyalják az aktuális rezsim...
Kamovos 520694 2013. január 3. 16:19
Válasz erre
Ja!
A Mi-24 értelem szerűen TV-3!
Csak az A változatnak volt TV-2 beépítve.
Kamovos 520693 2013. január 3. 16:16
Válasz erre
Sziasztok!

Őőőő...
Lehet rosszul emlékszem, (bár ezt kétlem) és nyilván az a 29 év mikor utoljára Mi-17-et üzemeltettem teszi. (Nem itthon és csak 6 hónapig)
DE!
Akkor már TV-3-as hajtóművekkel repültek a Mi-17-esek.
De hagyjuk az én emlékeimet!(Mert még bajba kerülök):)
Nézzük csak kívülről a két típus közötti különbséget!
A mi -17 hajtómű gondolája rövidebb mint a MI-8 helikopteré!
Miért van ez?
Hát mert a MI-8-ban TV-2 hajtómű van.
A Mi-17-ben TV-3 hajtómű van.
A Mi-17 hajtómű gondola hátulja pedig, a segédhajtómű miatt különbözik.

Vagy nem? :)
Akkor jó!
De van már a TV-4 is használatban.

Üdv: kamovos
Zoli 520684 2013. január 3. 15:38
Válasz erre
Én csak arra gondoltam, hogy a plusz műszerek, védelmi rendszerek stb többletsúlya miatt lettek nehezebbek, nem a kompozitok miatt. Ha kompozitból készülne az egész gép, talán könnyebb lenne. De csak teória részemről...
Gyors megnéztem a guglit, tényleg nem nagyon erősebbek az újabb típusok sem. Az NH90 egyik típusa kicsit erősebb, másik kicsit gyengébb, az új Puma is erősebb valamivel. A Black Hawk gyengébb, de az jóval kisebb tömegű is.
z
mcs 520680 2013. január 3. 15:09
Válasz erre
ja már Leonardo is abból tervezett ketyeréket, ő pedig tudott valamit... :D
Én pusztán a kopozit érem másik oldalát próbálom megvillantani... lehet az nem annyira fényes, és egyre többet fogunk találkozni vele a közeli jövőben..
piratvitorla 520669 2013. január 3. 14:46
Válasz erre
Akkor akár visszatérhetnénk a faépítésre is, mert azt még könnyebb javítani :)
piratvitorla 520667 2013. január 3. 14:45
Válasz erre
Mert a pluszban beépített berendezések hova számítanak, ha nem az üres súlyba?
Szerintem a TV2-117VM-nél nem nagyon vannak erősebbek, ezek már a 17-es és 24-es későbbi változataiban is benne voltak pl. Mi-17P)...
myROB 520665 2013. január 3. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy mi lett végül a Mi-24 helikopterekkel. Úgy emlékszem arról volt szó, hogy dec.31-ig üzemelnek.(Vagy üzemel az az 1)
mcs 520664 2013. január 3. 14:00
Válasz erre
Sziasztok!
Kompozit ügyben egy kérdés? Melyiket egyszerűbb és olcsóbb javitani? mert szerintem az alu/fém az sokkal olcsóbb és gyorsabb mint egy spéci kompozit elemet helyszinen értsd harctéri/tábori körülmények közt..
Egyszerű példa: lada elejét kiütni vagy cserélni ez egész 308-as elejét, mert ugye egyben van és kopozit cirka 2 kilóért két hét alatt?
Mert ugye a rep technika még drágább is..
Ez a véleményem kompozit ügyben, szem előtt tartva ténylegeges jó tulajdonságait is..
Kicsit off-ra sikeredett..
Hende nyilatkozata szánalmas a "játszadozással"
Amúgy meg mindjárt jan 12 és emlékezhetünk nagyapáinkra akik megtapasztalták a politikai, katonai döntéshozók "játszadozásik" eredményét... majd ot kapnak, majd ezt és ezt átadják...és majd a katonák megoldják... hát nem sikerült nekik, pedig bátran harcoltak a kevés semmivel.

További szép napot!
Zoli 520649 2013. január 3. 13:10
Válasz erre
Nem inkább a plusz beépített berendezések miatt lettek nehezebbek?
Na mindegy, az újabb típusok eleve erősebb hajtóművekkel rendelkeznek, vagy ez sem?
z
silent8 520648 2013. január 3. 13:09
Válasz erre
Ehhez még annyit, hogy korábban Kamovos szaktárs már felvezette. De igazából már annak is örülhetünk, ha 1 típus lesz, de legalább új.

Üdv
piratvitorla 520647 2013. január 3. 12:57
Válasz erre
A Mi-171 jóval az ugyanolyan teljesítmény és a megnövekedett üres súly miatt kisebb teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik. Ezt meg is tapasztalta egy kolléga aki kipróbálta a típust...
A kompozit szerkezeti elemekkel (teherviselő elemekkel) nagyon jól feltuningolták az öreg Pumákat...
üdv
silent8 520646 2013. január 3. 12:56
Válasz erre
Egy sci-fibe illő gondolat. Szerintem 2 típus kellene. Max 3.
1, harci helikopter: /ami szerintem hazánknak is finanszírozható lenne/ pl., rooivalk, AW-129, vagy a továbbfejlesztett T-129-es. Nem kell sok, éppen annyi, ami a csapatmozgásokat ill. a szükséges légitámogatást el tudja látni.
2,szállító helik: ha már a Csehek Mi-171-et üzemeltetnek, akkor nekünk is abból kellene. Viszont ha váltani akarnánk, akkor a jó öreg Black Hawk.
És ha minden igényt ki akarunk elégíteni, akkor
3,MD-500 Ez a típus amúgy is szolgál a rendőrségnél. Ez jó a tűzoltóságnak, a katasztrófavédelemnek, és a honvédségnek is, mint könnyű futár-kiképző gép.
Előre szóltam. Sci-fi :)
lhsn 520643 2013. január 3. 12:35
Válasz erre
Persze jó a kompozit, ahogy mondod ha katonai a típus... És belekomponálódik lövedékálló anyag, vagy fegyverzet. Az AW139-ben minden van csak védettség és katonai képesség nem...
Zoli 520642 2013. január 3. 12:29
Válasz erre
A Mi-8/-17 kapacitása elismert, ez lenne a minimális elvárás, csak modernebb (akár erősebb) kivitelben. A kompozit kalap szar egyáltalán nem hátrány, sőt! Az az anyag erősebb, jobban ellenáll a lövedékeknek, és nem mellesleg sokkal könnyebb is (kisebb fogyasztás, nagyobb teljesítmény). Engem abból a szempontból egyáltalán nem érdekel, hogy miből készül, ha leesik, mert akkor teljesen mindegy. Persze a modernebb anyag egyébként minden szempontból (élettartam, karbantartás, tömeg, teljesítmény, védettség stb) jobb. Csak olyan típus készüljön belőle, ami katonai célokra is megfelel.
z
lhsn 520636 2013. január 3. 11:41
Válasz erre
Az okés, hogy a Mi-8/17 szintén civil, de nem egy kompozit kalap szar... Van benne anyag és erő... Itthoni alkalmazás során (amíg béke van) tényleg nem kell komoly páncélvédelem, de legalább tudjuk hogyha kéne akkor rakható lenne rá mert azt is bírná... A fegyverzet terén is azért a 2-2 ; 3-3 függesztési pontra nagyobb mennyiségű eszköz függeszthető mint pl amit az AW139 re terveznek. Kiemelve TERVEZNEK hiszen a fegyverzett változatból még csak prototípus van... Ugyan úgy ahogy magából a rakétákból stb, stb is csak prototípus (vagy még az sem) létezik hozzá.
lhsn 520635 2013. január 3. 11:37
Válasz erre
piratvitorla! Ez oké, lenne belőle előny, de a honvédségnek nem civil helikopterre van szüksége szerintem... Az a megítélés egy honvédelmi minisztertől pedig miszerint a magyar pilóták játszadoznak szerintem elfogadhatatlan!
piratvitorla 520633 2013. január 3. 11:34
Válasz erre
Egy dolgot azért megjegyeznék:
A jelenlegi szállító helikopterek sem különböznek a civil Mi-8/17-esektől. Egyetlen különbség a fegyvertartó rács, de azt a többire is fel lehet tenni...
A 24-es persze más eset...
Ezt most nem a mostani gépek ellen mondtam.
Ráadásul az a beszerzés 40-25 évvel ezelőtt volt, akkor még más gépeket gyártottak.
üdv
piratvitorla 520632 2013. január 3. 11:30
Válasz erre
Szia
"Összeolvad a civil és a katonai szféra és az igények."
Ennek azért igen sok előnye lenne:
- repült idők
- ha ügyesen csinálják plusz pénz
- PR ergo ha ügyesen csinálják plusz pénz
- polgári eljárások
stb-stb...
piratvitorla 520630 2013. január 3. 11:23
Válasz erre
Szia
Azért meg lehet nézni, hogy a vörösiszapnál és az árvizeknél az összes helikopterből mennyi volt honvédségi...
üdv
Nyugger 520627 2013. január 3. 11:13
Válasz erre
Lehet, hogy csak rossz hasonlat használat volt, de rendkivül szánalmas így lenézni a ht. állományt ! UH-1 felvezetésénél a légimentőket is ki akarták váltani, ez 7 bázist jelentene, igaz akkor 30 db helikopter volt koncepció. Az egyenlőre fantom típusból és darabszámból jut majd a TEK-nek is és kormányzati repülésekre is.
Ha én most ht. lennék, igen csak elgondolkoznék a miniszter szavain. Hogy is van ez, ennyi bérért és jövőképpel játszadozzak-e vagy hazafias alapon hagyjam a fenébe.
T.Csaba 520625 2013. január 3. 11:06
Válasz erre
Az én véleményem szerint itt már nem szempont a kimondottan katonai alkalmazás.
Harci helikopter meg miegymás.Minek nekünk?Már minden csak látszatból van,tényleges érték nélkül.Ugyanez lesz a helikopterekkel.Nincs itt már szó honvédelemről!Aki érdemben hozzá tudna szólni annak a véleményére nem kíváncsiak.
Kell most heli,mert cseszegetik őket a szükség miatt.
Ezt a megoldandó feladatot is ki kell pipálni!Oldjuk meg a legegyszerűbben,legolcsóbban elvtársak!Ja ,hogy nem igazán használható arra amire vettük?
Az már legyen e ti problémátok kedves hadsereg,mi vettünk nektek gépeket,oldjátok meg!
Szerintem valahogy így néz ki a dolog.
lhsn 520621 2013. január 3. 10:56
Válasz erre
Nem hazudoznak, beadagolják a beszerzést. Ja persze, ezért van legelső helyen az olasz AW139 beszerzése... Az pont katonai gép... Én nem értem ezt a dolgot. Ha konkrétan csak a Mi-24-esre gondolunk, pont az a típus ami harcihelikopter de mégis tud tehert emelni, azaz polgári célokra is használható... Korlátozottan? Úgy hát, de a honvédségben ne a katasztrófavédelem legyen már a fő fejlesztési irányvonal... Elavultnak meg csak annyira mondható hogy az USA mégis ezeket illetve Mi-17/171-eseket vesz Afganisztánba. Tehát az alap konstrukció jó, a műszerezettség meg fejleszthető benne, mint látszik...

Aki nem lát a dolgok mögé azért annak is lehetne némi sütnivalója... Minden második szakportál megírta a múlt évben hogy a Mi-24-es naptári üzemideje 2012 év végéig lett hosszabbítva, akárhogy is nézem ez dec. 31 volt... A reggeli M1 riportban meg 4 harci kötelékét mutogatják... Meg a miniszter büszkén beszél az NVG képességről, holott szintén publikus adatok szerint 2005-ben voltak nagyjavítva azok a helikopterek. A nagyjavítás kb 7-8 évre szokott szólni, ez sem titok, így egy óvodás is ki tudja számolni hogy 2012-ben vagy talán ez év elején de nagyjavítani kell ezeket a gépeket is különben elvész a képesség... Erre is biztosan megoldás egy AW139...
T.Csaba 520620 2013. január 3. 10:49
Válasz erre
Erősen úgy néz ki,hogy egy típust fognak venni mindenféle célra.Aztán a honvédség besegít a katasztrófavédelemnek,csak most már többet,mint máskor.Összeolvad a civil és a katonai szféra és az igények.Amúgy a katasztrófavédelem valamiféle fél-negyed militáris szervezet,mint az összes többi rendfenntartó "cég" nem?Talán még a tűzoltóság sem volt soha teljesen civil.
Nincs is ezzel semmi baj.Békeidőben igenis segítsen be a katonaság a civil életnek,ha már a mi adónkból fizetik őket és ne "unatkozzanak". :)
Viszont a beszerzendő technika legyen olyan ami ha kell,akkor tudja ellátni a tényleges katonai feladatát!
Javítsatok ki,ha téves a gondolat!
dioevil 520618 2013. január 3. 10:43
Válasz erre
2001 óta vagyok benne a rendszerben, igenis megtapasztaltam már nagyon sokszor, hogy mára a csodás haderő csupa parasztvakításról és hazudozásról szól. A honvedelem.hu-ra kikerülő képek és videók nagyon szépek és jók, de aki tudja mi van mögöttük az teljesen másképpen látja az egészet, hogy mekkora agyrémek mennek a laktanyában nap mint nap... Persze ez más országokban is megvan, viszont ott van mögötte háttér, ők tényleg rendelkeznek technikával és végre is tudnának hajtani komolyabb feladatokat.
Keri 520616 2013. január 3. 10:21
Válasz erre
Nem is tudtam,hogy a katonák játszadozni szoktak a helikopterekkel...
Zoli 520614 2013. január 3. 10:08
Válasz erre
Srácok, szerintem se hazudnak, csak a honvédséget járatják le. Elhiszem, hogy fontos az új típus civil használhatósága, de könyörgöm, ne azért vegyen a sereg helikoptereket. Sok olyan katonai típus van, ami megfelelne civil célokra is. De egy civil gépet alkalmazni katonai feladatokra?...
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.