/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
sárkányos 549827 2014. január 4. 22:47
Válasz erre
Szevasz. Nem hasonló zajlik hanem ez. Amikor egy HDM főnök akarja megmondani hogy mit csináljon egy rep. műszaki ott gond van. Én csak egyet mondok BUFFOS NE UGASSON BELE A MUNKÁMBA!Amúgy meg a mi téli szerelőnket hordja a büdös parasztja. Üdv sárkányos
Benedek 549820 2014. január 4. 21:54
Válasz erre
Kamovos Kolléga!
Mi még csak-csak emlékszünk azokra az időkre,amikor hétfő,és péntek is műszaki nap volt,mert annyi gépen volt előzetes,hogy egy napra nem lehetett beosztani a munkát.Mert ugye normaideje volt mindennek,meg ha valaki becsületesen végre akarta hajtani ahhoz idő is kellett.Annyi gép volt "szolgálatban",hogy ha most annyi lenne ük.,akkor az már Kánaán lenne.És csak egy reptérről beszélek.Amit leírtam,az X3.Sok régi kolléga panaszolja,ami teljesen világos számunkra:műszaki ember bizony nem kell a mai hadsereghez!Mindent egy varázslatos szóval helyettesítenek:LOGISZTIKA Nemrég beszélgettem egy sráccal,aki az év elején még villamosmérnök szeretett volna lenni,igaz egy elemlámpa működési elvét sem tudta volna elmondani,de immár logisztikai mérnöknek tanul BP-n.Lehet hogy ezzel mindenki jobban jár így. Valami hasonló zajlik most odabent is.
Kamovos 549783 2014. január 4. 15:04
Válasz erre
Szia.

Attól mi még láthatnánk derűsebben is a jövőt.
A szükséges létszám pedig nem nagyon változik, max nincs feltöltve.

Remélem soha nem fogja a történelem bebizonyítani a légierő hiányát, az impotens politikai döntések miatt.

Üdv: kamovos
piratvitorla 549781 2014. január 4. 14:57
Válasz erre
Szia
Akármennyire szeretném én is és Te is, sajnos kicsi az esélye, hogy újra 2-3 helikopteres alakulat legyen.
üdv
Kamovos 549779 2014. január 4. 14:51
Válasz erre
Szia.

Tehát három helikopteres reptér volt.
(Börgönd, Szentkirályszabadja, Szolnok)

Ha mindenképpen alkalmazkodni akarsz a politikusok óhajához, akkor elég 20.

Ha a haza védelmére gondolsz akkor kevés.
Nem egy bemutató reptérben kell gondolkodni, nem a van dolgokat kell nézni, hanem egy ország megvédésének szükségleteit!

Üdv: kamovos
piratvitorla 549777 2014. január 4. 14:42
Válasz erre
Szia!

Milyen iskola?
Milyen kiképző bázis?

Igen, volt két helikopteres repterünk. Most van 1, amin van egy alakulat két forgószárnyas alegysége.

Egyébként normális logisztikai csomaggal a 20 gép is elég, mivel abból csak kb 2-4 gép jönne le...

Már legalább tíz éve nincs szó 60 db szállító heliről, még összesen 60-ról sem...

üdv
Kamovos 549776 2014. január 4. 14:33
Válasz erre
Szia.

No,ugorjunk neki még egyszer.

Először is tisztázzuk, hogy hobbi hadsereget akarunk, vagy valami mást.
Ha mást, akkor nem egy században kell gondolkodni Szolnokon.

Szolnok iskola, és kiképző bázis, legalább 20db gép kellene.
Maradt 40db ez jó esetben 2-2, nem teljes létszámú század, és ez elég szegény két alakulatnak.
Aztán volt 3 helikopteres repterünk.

Mi van akkor, ha ezeknek a gépeknek dolgozniuk kell?

Csapat mozgást kell végrehajtani, logisztikai feladatokat kell ellátni az mozgó alakulat és kitelepül állományok ellátását kell biztosítani egyidejűleg 20-30 ponton?
Katasztrófa esetén nagyobb létszámú polgári lakosságot kell kitelepíteni.
Gépjárművekkel megközelíthetetlen, elzárt területre (hó, árvíz, egyéb katasztrófa) kell menniük, kenyeret, húst, tejet, vizet, gyógyszert, egyéb eszközöket vinni.
Oda létszám kell, és azonnal.

Viszont ha csak 2 géppel akarnak politikusaink villogni akkor elég az a 2 is.

De azért egyet mindig tartsunk szemelőt!

A hadsereg a haza védelmére van kitalálva, és nem játékra.
A harci helikopterek pedig nem a katonák játékszerei.

Üdv: kamovos
piratvitorla 549765 2014. január 4. 11:28
Válasz erre
szia!

-60 darab helikopterhez csak hajózóból legalább 240 pilóta és 120 fedélzeti technikus kéne...
- ha gépenként csak 3000 órával számolunk 20 példánynál az már 60 ezer óra. Ez kb. 10-20 évre elegendő, de a gépek még többet is repülhetnének.
- Olcsóbb üzemidőt hosszabbítani, mint háromszoros mennyiségű gépet fenntartani...
- amiket összeadtál arra kb pont 20 gép kellene... Pláne, hogy 10 gépes kik. repülésre már nem is biztos, hogy lenne szükség, illetve igény...
üdv
Kamovos 549728 2014. január 3. 18:12
Válasz erre
Szia

Te is tudod, hogy 20db-ból kirepülnék az időt hamar.
2db keszi, 1-2db időszakos, egy váltásos Kik-rep 10db, HDM 1-2db aztán nem is nagyon van szabad gép és akkor a többi feladatot ki is hagytam.

Üdv: kamovos
piratvitorla 549661 2014. január 2. 22:07
Válasz erre
Kamovos 549658 2014. január 2. 22:01
Válasz erre
pintair 549344 2013. december 31. 11:40
Válasz erre
2013 kazanyi gyár
2013 kazanyi gyár

nekem tetszik
migi 548863 2013. december 26. 10:46
Válasz erre
2179
2179

Sziasztok urak
Mit szóltok ehhez a öszvérhez ? mindenből van egy kicsi benne ,.
medor 548329 2013. december 18. 20:01
Válasz erre
Szia Zoli!
Ez még elképzelhető.
Lenne ha nem az Italeri-ről beszélnénk...
OA-10A pl. a felső színnek MM1721-et ír.
Pedig van nekik helyes színük a MM1741.
És itt nem beszélhetünk fakulásról.
Na mindegy,most hiszek nekik.
Köszi a választ.
medor 548326 2013. december 18. 19:51
Válasz erre
piratvitorla 548323 2013. december 18. 19:47
Válasz erre
Szia!

- Lehet, hogy "kerekítik" a kódokat.
- Lehettek különbségek is a festéseknél.
- Ahogy fakultak a gépek más lett a színe. (Nézd meg a magyar Mi-8/17/24-esek színeit, ugyanez a szitu...)

Én ezért nem szoktam biztosnak venni a makettgyártók ajánlását...
üdv
migi 548322 2013. december 18. 19:45
Válasz erre
medor 548318 2013. december 18. 19:37
Válasz erre
Sziasztok!
Hát ez az.Az 1:72-es Italeri maketthez kell majd.
Viszont az 1:48-as készletükben ugyanaz az olasz gép
MM1701 + MM1764 (de ez a zöld szerintem baromság).
Inkább a MM1713 lehet a jó.Azért röhej,
hogy a saját gépeik színét se találják el.
Köszönöm a válaszaitokat.Jó makettezést!
piratvitorla 548311 2013. december 18. 19:01
Válasz erre
Szia!

Néhány dobozbontás Italeri Siouxokról, ahonnan festést is nézhetsz:

www.model-making.eu/catalog/Helicopters.html

Ezen kívül érdekes festéseik voltak pl. a csendőrség (Carabinieri) és a vámosok (Guardia di Finanza)gépeinek is.

üdv
Zoli
migi 548310 2013. december 18. 19:00
Válasz erre
Szia Laci
A doboz hátulján a barna az MM 1701 a zöld MM 1713
üdv: migi
medor 548307 2013. december 18. 18:41
Válasz erre
Szia Pali!
Köszi.A barna az jó lehet,de a szürke csak itt látszik annak.
Valójában zöld.(Lehet rossz a fénykép minősége.)

Azt hiszem rosszul kérdeztem.Milyen színeket használtak Itáliában a
Sioux helikopterek festésére?
palko07 548276 2013. december 18. 00:17
Válasz erre
Szia.
Megnéztem a szürke RAL 7023 színkód
A barna pedig RAL 8003 Színkód.
Remélem tudtam segiteni.
Üdv.:Pali
medor 548274 2013. december 17. 23:47
Válasz erre
1367726
1367726

Sziasztok!
Ennek a gépnek a színeit meg tudnátok mondani?
Bármilyen színkód jó lenne.
Weizi 548259 2013. december 17. 21:02
Válasz erre
Megforgatják rendesen a Kamovot!2:30-nál viszont igen közel kerülnek a lapátok a földhöz!

www.youtube.com/watch
migi 548164 2013. december 16. 20:50
Válasz erre
Aha köszi ,mert valami ilyesmi volt a Mi-4 es hátulján is ,
piratvitorla 548161 2013. december 16. 20:45
Válasz erre
Szia!
Szerintem a merülő szonár lehet, ami tengeralattjárók felderítésére szolgál...
migi 548160 2013. december 16. 20:40
Válasz erre
user_38_203
user_38_203

Urak
Mi akar lenni a Mi-14 eses hátulján az a bomba formájú valami ?
medor 548009 2013. december 15. 15:34
Válasz erre
Szia!
Ezért írtam,hogy egy helikopternél nem gond a pozitív panelezés.
Köszönöm még egyszer a segítségeteket.
Üdv.Laci
Kamovos 548003 2013. december 15. 15:11
Válasz erre
Szia.

Még mielőtt neki állsz csiszolni karcolni.
Tanulmányozzál képeket róla.
Mert mikor én először mellette álltam igen csak elcsodálkoztam azon a trehányságon amit a törzsön elkövettek a gyártás során.
Lehet, hogy azok a + panelok nem is túlzás rajta.
Olyan rezgéscsillapító ragasztásokat láttam a törzsön, amit még az oroszok sem csináltak.
Persze mindegyik gép más más küllemű.

Üdv: kamovos
medor 547998 2013. december 15. 14:57
Válasz erre
Szia!
Szerintem egy kopternél nem olyan nagy baj a pozitív panelvonal.
Repülőnél már én is inkább ahhoz ragaszkodom.
Amúgy egy jó szerszámmal meg lehet oldani a szegecsek mellet is
a karcolgatást és a csiszolást.Én szigetelőszalagból vágott vékony
csíkot szoktam a szegecssorra ragasztani és úgy csiszolok kb.500-as
papírral valami vékony alkalmatosságra ráhajtva.Utána szedem elő a
még finomabb csiszolópapírt,ami már nem árt a szegecseknek.
medor 547992 2013. december 15. 14:42
Válasz erre
Szia!
Közben bújom a netet is az öntőkeretek fényképei
után kutatva és nekem is úgy tűnik,hogy az
Italeri 080-as készlete elég jó.
Tele van szegecsekkel,és a 2 elektronikai konténer a törzs
oldalán helyes méretű,(nem úgy mint a régi készletükben).
Talán csak a pozitív panelvonalak amik hátrányosak.
A HB kitje ha jól látom negatív vonalazású de nincs szegecselés.
Köszönöm a segítségeteket.
f2d 547991 2013. december 15. 14:35
Válasz erre
Italeri AH-64D Apache Longbow_01
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_02
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_03
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_04
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_05
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_06
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_07
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_08
Italeri AH-64D...
Italeri AH-64D Apache Longbow_09
Italeri AH-64D...

Jogos, valóban a Hasegawa makettek képviselik a legrosszabb ár/érték arányt.
Az Italeri nekem is megvolt, és tényleg egész jó kis készlet, de pozitív paneles/szegecses. A pozitív szegecsek még rendben is vannak, mert az igazin is dög nagy bumszlik vannak, csak mire átkarcolod és összecsiszolod nem sok marad belőlük.

Pár fotó, hogy mi is van a dobozban.
Kamovos 547988 2013. december 15. 14:16
Válasz erre
Szia.

Szerintem az Italeri szebb, és jobban hasonlít az eredetire is.
Nekem van Academi, Hasegawa, Italeri is.
Szerintem a Hasegawan nem olyan nagy durranás.

Üdv: kamovos
medor 547985 2013. december 15. 13:51
Válasz erre
Szia Tibi!
Köszi a választ,gyors voltál.
Az rendben is van,hogy Hasegawa.Csak az árából kettőt kapok az általam említettek közül...
Akkor konkretizálom a kérdést,mert közben az Academy-t kilőttem.
Italeri,vagy Hobby Boss?
f2d 547983 2013. december 15. 13:43
Válasz erre
Az említett három közül talán a Hasegawa a legtöbbet érő. :)
medor 547982 2013. december 15. 13:30
Válasz erre
Sziasztok!
Manapság melyik a "legjobb" AH-64D makett 1:72-ben?
Academy,Italeri vagy Hobby Boss?
migi 547794 2013. december 12. 10:25
Válasz erre
Sziasztok
Esetleg tudtok valamilyen 1/72 es Mi-24 P átalakító készletről ? létezik egyáltalán ilyen ?
üdv: migi
piratvitorla 547775 2013. december 12. 06:32
Válasz erre
Igen, a plusz ablak a nagyon korai gépekre volt jellemző...
Tibcsi 547774 2013. december 12. 05:24
Válasz erre
Erre nem jöttem volna rá. :) pedig az összeállításin is szerepel, de elég bénán...

Jól látom, hogy ezen a Minyón van egy plusz ablak is? Az eltolható oldalablak alatt...
Tibcsi 547773 2013. december 12. 05:22
Válasz erre
Horvath_Balazs 547767 2013. december 11. 21:32
Válasz erre
Beemeléskor jól jött, hogy nem kellett kinyitni az ajtót ahhoz, hogy a gép alá lássanak. Létezett magyar fejlesztésű kivitel is, ami buborék formájú volt.
búza 547765 2013. december 11. 20:56
Válasz erre
Ilyenre emlékszem, de mire is volt ez jó?
piratvitorla 547758 2013. december 11. 20:17
Válasz erre
0512-03-1-2
0512-03-1-2

Sziasztok!
Az oldalajtón látható plexi dobozhoz hasonló alkatrész volt a KP készletéhez is...
piratvitorla 547731 2013. december 11. 15:09
Válasz erre
DIWI Mi-8
DIWI Mi-8

1/50 DIWI Mil Mi-8 'Hip' Aeroflot
Sealed VG++ Injection Molded old

Still factory sealed. Very large 1/50 scale model of this Soviet Union civil and troop carrier helicopter. DIWI was an East German company that used the 'Yunyj Tyechinik' molds from the USSR. 'Yunyj Tyechinik' succeeded MZMPI, which was the first kit manufacture in the USSR.
sanyi 547663 2013. december 10. 19:40
Válasz erre
Akkor felejtős... Hiába, ha egyszer valami az Urálhoz közel gyártódott, akkor azt tilos szépen legyártani.
badboy 547652 2013. december 10. 16:35
Válasz erre
Ha jól tudom az Intech makett van benne.
piratvitorla 547649 2013. december 10. 15:29
Válasz erre
smer_mi2-boxtop
smer_mi2-boxtop

Sziasztok!
Nem is tudtam, hogy a Smer 1/72-ben is adott ki Mi-2-est...
medor 547529 2013. december 7. 23:59
Válasz erre
100_2461
100_2461
100_2536
100_2536

Sziasztok!
Mivel azt a tanácsot kaptam,hogy a szerót ne terheljem a képekkel,így oldom meg.
Van 50-60 db. fotóm egy 2007-ben Kecskeméten kiállított Holland Chinook-ról.
Külső-belső.Ha valakit érdekel szívesen átküldöm a képeket.
Kuolema 547380 2013. december 5. 16:32
Válasz erre
Offban leírtam részletesebben minek lett ez a végeredménye. Ha gondolod, keress meg magánban, ne a topikot offoljuk szét ezzel.
futár 547341 2013. december 4. 22:21
Válasz erre
Hogy ez mekkora gagyi munka! Melyik tanár volt az, aki ezt így csináltatta?
Egyébként ez a Kossuth tipikus hozzáállása. Itt volna a nagyszerű lehetőség, hogy szegecselni tanítsanak, erre popszegeccsel így összebarmolják az egészet. Pedig rep. szegecsből fajtánként több kiló áll rendelkezésükre, a lemez megmunkálásához is adottak a szerszámok. Szégyen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.