/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.
f2d 353917 2008. március 24. 10:50
Válasz erre
Köszi Fodi. Ez a fejembe nem jutott volna.
Fodi 353916 2008. március 24. 10:44
Válasz erre
Lehet, hogy mégsem adom el a Trumpi Mi-4-esemet. :)
Fodi 353915 2008. március 24. 10:43
Válasz erre
f2d! Kicsit OFF: 1:48 másik neve a "quarter scale", 1/4 inch 1 lábnak felel meg ebben a méretarányban. Európában nagyon belénk rögzült a metrikus rendszer, azért furák nekünk ezek a méretarányok. A 48 és a 72 között meg van egy 2/3-os szorzó. Ugyanez igaz a 32-re is.
Topi 353914 2008. március 24. 09:14
Válasz erre
Hali!
A Hellernél óvatosan kell bánni az 1/50 méretaránnyal. Az AS 350 Ecureuil-t
kiadták olyan dobozban ami 1/50 feliratot viselt magán, majd 1/48-at.
A két makett pontosan ugyanaz volt. És most jön a csattanó.
Mivel hosszú évekig dolgoztam ezen a tipuson, volt módomban leméricskélni
helikoptert. Az 1/47 től az 1/51-ig mindenféle méretarány volt rajta.
A dolog érdekessége, hogy mind a makett, mind az igazi Franciaországban készült.
A legutólsó bőrt a " rókáról" tavaly húzták le, amikor kiadták ugyanezt a makettet
új matricával, arról a gépről ami felrepült a Mount Everestre.
Üdv: Topi
f2d 353913 2008. március 24. 08:20
Válasz erre
Nincs túl bonyíltva az biztos. Ez az 1/50-es méretarány elég rövid életű volt. Mondjuk én nem látom a logikát az 1/48 és az 1/32 elterjedésében, amikor van/volt 1/50 és 1/35.

www.master194.com/maquettes/plagnard/sa360/index.htm
Solo 353912 2008. március 24. 07:42
Válasz erre
Megvan nekem is ez a makett. Ezt kihozni belőle nem lehetett kis munka. :)
f2d 353911 2008. március 23. 20:07
Válasz erre
Különleges helikopter maketteket kedvelőknek, 1/50-es ős Dauphin.

www.master194.com/maquettes/plagnard/sa360/Images/index.html
zsury 353908 2008. március 9. 10:04
Válasz erre
Erre tényleg csak ezt lehet kinyögni : b+ :)) :)) :)) ha volna kalapom, most megemelném...vagy százszor :)) :)) :))
f2d 353907 2008. március 9. 09:54
Válasz erre
Tibcsi 353906 2008. március 9. 08:36
Válasz erre
Bocs a kifejezésért, de amikor megláttam, csak ennyit tudtam kinyögni: b+...

Kicsit civilizáltabban: "Hűazannya!"

www.aircraftresourcecenter.com/Gal8/7201-7300/gal7277-Mi-4-Doering/00.shtm
borisz 353905 2008. február 2. 09:54
Válasz erre
Most már ezt is tudom:)
A tegnapi katasztrófa után nyolc Mi-8 maradt a hét Mi-17-et leszámítva?
Muzzy 353904 2008. február 1. 21:09
Válasz erre
Borisz!
Alapvetoen az utasszallito valtozatnak volt szogletes ablaka, a kerek ablakokat fel lehetett hajtani, ez azokon keresztul a fedelzeten levo katonak is tuzet tudtak nyitni, Bar nem mindegyik fert az ablakhoz. Az utasvaltozatnal viszont mar szogletes ablakok voltak.
Szoval az utasszallitobol (P jelzes) alakitottak ki a vip-et (Passzazsirszkij Szalon - PSZ). Nem csak a vip-nek volt szogletes ablaka, bar teny, hogy a fotorol nekem PSZ-nek tunik
Muzzy
borisz 353903 2008. február 1. 20:23
Válasz erre
ez egy ideiglenes felségjel volt a módszerterváltás környékén. Az ablakok azért szögletesek, mert különleges elbánásban részesítendő-VIP- személyek szállítására volt.
A fontos bácsi jól ki tudott nézni az ablakon, és örült.
Ha valamit rosszul írtam, remélem az okosabbak kijavítanak
f2d 353902 2008. február 1. 20:16
Válasz erre
Ennek a minyonak az ablakai is elégfurák.
sib 353901 2008. február 1. 19:34
Válasz erre
Sziasztok!
Erről a magyar felségjelről mit kell tudni?
cdn-www.airliners.net/photos/photos/6/4/8/0236846.jpg
borisz 353900 2008. január 27. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!
UH-1B hajítóművéről tunátok nekem képeket adni?
Az Italeri letudta az egészet egy dobozzal meg csővel. :(
Rumcájsz 353899 2008. január 22. 17:34
Válasz erre
Igen,mivelhogy a Hind NATO-kódnév azt jelenti,hogy szarvastehén. Ezzel a látványos festéssel repült a gép a tavalyi kecskeméti légibemutatón.
borisz 353898 2008. január 22. 17:28
Válasz erre
Jól látom, szarvas van ráfestve?
halaci 353897 2008. január 22. 15:17
Válasz erre
Hoppá!!! Magyar Hind áprilisban?

www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp
borisz 353896 2008. január 14. 17:16
Válasz erre
kundec 353895 2008. január 14. 14:16
Válasz erre
Köszi, sokat segítettél, várom a képeket!
Mégegyszer köszönöm!
Hind 353894 2008. január 14. 05:57
Válasz erre
Kissé fakóbb ,világosabb kék mint a gép hasa!
De ha pont ugyan olyanra fested mint az alsó szín,akkor sem vétkezel.Egy kevés fehérrel kifakítod,és az agy körül megkoszolod(természetesen sugárirányban)akkor megfelel.Az agy pedig Acél-szinű,vagy ha jobban tetszik,titán.Mondjuk ez utóbbi nem sok van benne,de a kicsapódó zsír,és a hajtómű korom így szinezi meg.Délután teszek fel képeket!!!
kundec 353893 2008. január 13. 23:14
Válasz erre
Pipi!
holnap megkereslek magánban.
Üdv!
kundec 353892 2008. január 13. 23:09
Válasz erre
Hello Hind!

Tudnál segíteni abban,hogy a mi-24-es farok rotorja milyen színű?
Előre is köszi.
Üdv: kundec
Hind 353891 2008. január 13. 22:44
Válasz erre
Holnap kezdem a termelést!!
Csak keringett bennem a nátha,de vagy három hétig!Nem láttam,és nem kaptam levegőt.
pipi 353890 2008. január 13. 18:19
Válasz erre
Hello!
Remélem felépülsz, várom a képeket, illetve ha már elemezted az összerakásikat a véleményedet!
Üdv pipi
Hind 353889 2008. január 13. 16:56
Válasz erre
Testközelből ismerem az UH-1-est,és kb annyira szegecselt,és egymásralapolt lemezelésű mint a Mi-8,vagy a 24-es.Tehát a valóság az,hogy nem túl sima.
vrauko 353888 2008. január 13. 16:43
Válasz erre
T. Hobbytársak!
Tudja-é valaki, hogy a Revell újonnan +jelent 1:72-es Super Cobraja azonos-é az Italeri öntvénnyel, mint pl. a Mi-24 esetjében?
borisz 353887 2008. január 13. 12:28
Válasz erre
Szevasztok!
UH-1 en hiteles a pozitív panelvonal, vagy inkábba a negatív az élethű?
Hind 353886 2008. január 13. 10:40
Válasz erre
Pipi!!

Halálos betegséget kaptam,de nem vagy feledésbe!Van benn a hangárban 24-es,és Mi8 is.Hétfőn fotózok egy vagonnal.
Fodi 353885 2008. január 13. 10:34
Válasz erre
Megnéztem még egyszer, tényleg. Hmm, lehet, hogy ez a megoldás... )
xcraft 353884 2008. január 13. 10:07
Válasz erre
borisz 353883 2008. január 12. 23:08
Válasz erre
megvan már valami ótvar minőségú gyanta kitje, te bitang?:)
pipi 353882 2008. január 12. 22:11
Válasz erre
Kundec!
Megkeresnél magánban a mi 24 el kapcsoilatban?
Üdv
poti.ferenc@chello.hu
xcraft 353881 2008. január 12. 22:03
Válasz erre
A hátsó csőlégcsavar mögött van egy függőleges irányfelület, alkalmasint oldalkormány.
Szerintem ezzel kisebb nagyobb mértékben eltérítik a hátrafelé kilépő levegőt.
Fodi 353880 2008. január 12. 21:59
Válasz erre
Még nem láttam róla videót, tényleg durva a hangja. :)
Érdekes öszvér, egy leírás szerint a szárnyak üzleti jetből vannak. Egy dolgot nem értek - eltűnt a faroklégcsavar, helyette ott a tolólégcsavar. Hogyan kompenzálják a főrotor forgatónyomatékát?
xcraft 353879 2008. január 12. 21:45
Válasz erre
blog.flightstory.net/377/video-sikorsky-piasecki-x-49a-speedhawk-test-flight/
A speedhawk első repülésének videója, a hangja érdekes, mint egy légcsavaros műrepülőgép, és egy helikopter egyszerre.
kundec 353878 2008. január 9. 21:37
Válasz erre
köszönöm!!! :)
Hind 353877 2008. január 9. 18:37
Válasz erre
Alul matt fekete,de a kicsapódó oljcseppek kissé fényessé teszik.A felső felük,új lapátoknál "OROSZ"ZÖLD hUMBROL KÉSŐBB AZÉRT A NAP KISZIPÁKOLJA.
kundec 353876 2008. január 9. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Most építettem meg egy mi-24-est 1/35-ben (magyar festéssel stb) a forgószárnaknak milyen a színük?
A segítséget előre is köszi!
totya 353875 2008. január 8. 15:24
Válasz erre
Köszi Solo majd kereslek.Szerintem ezket a képeket kerestem ,mert megvolt csak a gép tönkrement és az adatok elvesztek.
Üdv Totya!
Solo 353874 2008. január 8. 08:54
Válasz erre
Solo 353873 2008. január 8. 08:54
Válasz erre
Helló!

Itt van pár, de ha valami más is érdekel keress meg mélben.

Üdv. gripsolo@freemail.hu
Hind 353872 2008. január 8. 07:45
Válasz erre
Új kép07
Új kép07

Nekem csak pajkos képem van:
totya 353871 2008. január 8. 06:59
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tud valaki jó képeket ,vagy linkeket mi17-es desszantérről.
Köszi.
Kalóz 353870 2007. december 31. 13:13
Válasz erre
Ha lesz időm megpróbálom lefordítani, mert elég hiánypótló anyagnak tűnik mindkét cikk.
Kalóz
Tibcsi 353869 2007. december 31. 12:48
Válasz erre
A második link alatti fotókat nézegetve elképzelhetőnek tartom, hogy nem a sárkány, hanem a hajtómű + a légcsavarok származhatnak az An-10-esből... Lehet, hogy ezzel keverték össze?
Mekett 353868 2007. december 31. 12:13
Válasz erre
Köszönöm szépen, az airwar.ru-sat ismertem, csak sajnos nem értem az orosz szöveget :(
Viszont a másik link alatt található képanyag már magában is feldobott!
Ronin 353867 2007. december 31. 11:45
Válasz erre
Szia Saolu!
Tényleg Panda Models van újracsomagolva a Dragon új 1:35-ös UH-1 -esének a dobozában?
A P.M. hez a 2005-ös Kecskeméti repnapon jutottam hozzá még 2800Ft-ért! Szerintem egy 1:48 készlet felnagyítása lehet. Kicsit egyszerű, de az egyetlen durva hibája, hogy az ablaktörlöket a szélvédőbe fúrt hatalmas Lyukkal kéne pozícionálni. Ezt elég nehéz lehet javítani. Néhány cuccot viszont az Italeri-MRC készletből fogok átmásolni.(pilótaülések, rotor forgórész stb.)

Üdv.Ronin
Kalóz 353866 2007. december 31. 11:22
Válasz erre
Szia, Mekett!

Akkor itt lenne a két link, amit akkor olvastam:
www.airwar.ru/enc/ch/ka22.html www.aviastar.org/helicopters_rus/ka-22-r.html

Mindkettő oroszul van, ha gondod van velük, szóljál.
Üdv: Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.