/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Simka 110628 2008. augusztus 11. 18:15
Válasz erre
Szia Rico!

Egy kicsit haladt, de minimál, úgyhogy azért nem nincs nagyon kép..
pulcsi 110627 2008. augusztus 11. 17:19
Válasz erre
defendius2
defendius2

Sziasztok!Nem ide tartozik de nem lehet kihagyni.Egy haverom küldte.
rico 110626 2008. augusztus 11. 17:01
Válasz erre
rico 110625 2008. augusztus 11. 17:00
Válasz erre
Köszi Simka! Hogy halas az Iveco?
Simka 110624 2008. augusztus 11. 15:46
Válasz erre
2b7f_3
2b7f_3
2281_3
2281_3
axle2B
axle2B
gp_2007_10_02_unimog_32
gp_2007_10_02_unimog...
gp_unimog_46
gp_unimog_46
u110016200fspix16
u110016200fspix16
Unimog%20404%20032
Unimog%20404%20032
Unimog_rear_axle
Unimog_rear_axle
névtelen
névtelen
u1250
u1250
u1300l
u1300l
u1350l
u1350l
u2150l
u2150l
u2150l38
u2150l38

Sziasztok

Rico, képek unimog, bár inkább régebbi 400-as sorozat.
3LM3, jobb is, hogy nem lettél volna a sofőr helyében, mert az már szerintem az ibolyák alól szagolja a gázolajat.. Amúgy 10-es Volvo mixerre térve, megfigyelhető, hogy a haszonjárművek már egypár éves korukban elkezdenek itt-ott rozsdálódni, legalább is alvázon-motoron, láttam 4 éves TGA-t, aminek az alvázán már több volt a rozsda, mint az alvázvédő festék, ugye a teherautó nem nagypapa garázsban tartott 120 Luxus skodája 30 éve ott figyel, nagypapa meg szívrohamban huny el, ha felfedez egy cm2-es rozsdapöttyöt...
Fűrdőmester Talpi kollega, képzelje megjött a Manci, majd kommunikálunk:)
rico 110623 2008. augusztus 11. 14:54
Válasz erre
Sziasztok!

Képeket keresek UNIMOG U 1300 L alvázáról, de ha nem pont erről van képetek az sem gond!
Előre is nagyon köszönöm!

Rico
3LM3 110622 2008. augusztus 11. 13:54
Válasz erre
DSC00101
DSC00101

És mitől jobb egy jobb kormányos magyarba, mint bal kormányos társai? Vagy egyszerűen csak olcsóbb volt?

Azért ez a kép durva. Nem lettem volna a sofőr helyében.
Apa 110621 2008. augusztus 11. 12:04
Válasz erre
080326_064514
080326_064514
080326_064502
080326_064502
070609_104649
070609_104649
070609_104639
070609_104639
070609_104659
070609_104659
Ezt Talpinak
Ezt Talpinak
Itt a vége
Itt a vége
No comment
No comment
És egy kis finomság, nem valami jó kép, de telefon volt csak kéznél
És egy kis finomsá...

Ezek azok, még ír rendszámmal
Apa 110620 2008. augusztus 11. 11:53
Válasz erre
Szia 3LM3!

Itt dolgozik nálunk ez a 360-as Volvo mixer, 2000-es évjárat és magyar rendszámos természetesen. Van egy jobbkormányos Scania 310-es is, szintén magyar rendszámmal.
Sőt, van jobbkormányos beton pumpánk is, ez egy Mercedes alvázon van, nem is beszélve egy másik Iveco mixerről, ami szintén mixer akisebb fajtából.Arról még nincs fotóm, de mihelyst itt lesz az udvaron, készítek néhányat.
A többi mixerünk teljesen normális Actros és MAN. :D-
3LM3 110619 2008. augusztus 11. 11:34
Válasz erre
Szia Apa!

Azt nevezem nem igen most készülhetett a szerkezet. A rozsdát és a korróziót elnézve :)
Szerintem kincset érő képek azoknak akik szeretnek "öregíteni" makettjaikon :)

Hol sikerült lekapni? Gondolom nem magyar rendszámos.
Apa 110618 2008. augusztus 11. 10:24
Válasz erre
Ööö..
Ezek a fotók egy jobbkormányos Volvo FM10-hez tartoznak
Apa 110617 2008. augusztus 11. 10:22
Válasz erre
080811_101148
080811_101148
080811_101202
080811_101202
080811_101229
080811_101229
080811_101309
080811_101309
080811_101323
080811_101323
080811_101346
080811_101346
080811_101404
080811_101404
080811_101435
080811_101435
080811_101435
080811_101435
080811_101445
080811_101445

Sziasztok!

A mai napi termés:
Nagytalpú 110616 2008. augusztus 10. 22:09
Válasz erre
Alapmodell
Alapmodell
Őt kell lebontani
Őt kell lebontani
Megyünk fürdeni
Megyünk fürdeni

Sziaszok!
Az első lépések képekben is.Látszik az alapmodell,ami még egy összeépítetlen kitt.
Nincs szívem még összeépíteni,mert ez egy akkora kincs.
A második képen az a járgány van amit le fogok bontani.Egy kis sziti és már kész is.
A harmadikon pedig már megyünk is fürödni.
Szerintem pár nap vagy egy hét és szétszedhedhető lesz a gép.Darabokra szedem majd.
Egyenként megtisztítom és csiszolom őket,maj készülhet egy új teljes értékű makett.
Jut eszembe,ha valakinek lenne egy ilyen szélvédője azt szívesen megvenném!
További képek a további lépések után.
Talpi
Gabi 110615 2008. augusztus 10. 15:08
Válasz erre
Szia!
Nagyon jól összefoglaltad a lényeget, csak néhány kiegészítés hozzá. Ez a motor elhelyezés valóban Büssing "találmány", ha jól emlékszem az első típust 1952 környékén hozták ki. Ekkor kezdetek európában tért nyerni a kockafülkék a csőrőssel szemben, és a Büssing azért döntött a középmotor mellett, mert így nagyobb komfortot tudott biztosítani a vezetőnek, jobb súlyelosztást,és akkor még jobb szerelhetőséget. Ne feledjük, hogy ebben az időben még nem volt billenthető a fülke, csak belülről lehet szerelni, amúgy "Ifásan". Érdekes, hogy a piac nem vette be a Büssingnek ezt a koncepcióját, amit valószínűleg a több negatív tulajdonság okozott. Az mellett, hogy nem lehetett öszkerekes kamiont készíteni ezzel a móddal, nyerges változatban se volt, és ez nagyon behatárolta a felhasználás lehetőségeit.
Amikor az MAN átvette a Büssinget (1971-1972) már futott az F8 sorozat, neki is volt fekvőmotorja, így viszonylag nem kellett nagy energiát belefektetnie. Az MAN leginkább a jobb súlyelosztás és a nagyobb vezetői komfort miatt próbálkozott tovább ezzel a variációval, de mint az idők mutatják, nem volt életképes hosszú távon.
Ma már csak egy emlék, melyet még néhány ma is futó példány őriz, de nagyon jó építési téma, és az érdekessége, hogy asszem eddig még csak 1 vagy 2 ilyen megépített maketett láttam neten, pedig a németek szeretik ezt a témát.
Gabi
pisti75 110614 2008. augusztus 10. 12:43
Válasz erre
Kusti, Talpi!

Köszönöm a kimerítő válaszokat!
Jó makettolást mindenkinek!

Pisti
Nagytalpú 110613 2008. augusztus 10. 12:38
Válasz erre
Szia Gabi!
Megyőztél.Bocsi a kontárkodásért!
Talpi
Nagytalpú 110612 2008. augusztus 10. 12:36
Válasz erre
Szia Pistu!
Jó kérdés amit feltettél.
Alapvetően ez egy a Büssingtől átvett koncepció volt.
Szerintem a következők indokolták:
-a sík padlós fülke nagyobb komfortot biztosított a sofőrnek,
-elméletben javíthatta a menettulajdonságokat,mivel a tömegközéppont áthelyeződött,
-változott a tengelyek terhelhetősége,
-a fekvő motor egy bevált konstrukció volt a buszoknál.
Ami viszont negativum :
-az alacsony hasmagasság miatt sokszor veszélybe került a motor épsége,
-mivel a motor elfoglalta a helyet a vázon ez korlátozta a felhasználhatóságot tehát nem lehetett pl. tereps 4x4-es,
-karbantartási nehézségek.
Szóval eléggé kétesélyes volt ez a projekt az MAN részéről,de ami tény,volt ilyen teherautó.Működtek,dolgoztak velük és mára a történelem egy szép részévé váltak.
Nekem pedig nagyon tetszenek ezek az oroszlános gépek.
Talpi
Kusti 110611 2008. augusztus 10. 12:28
Válasz erre
Szia Pisti!

Elsőként ha jól tudom, akkor talán azért mert voltak olyan konstrukciói a Büsingnek hogy a fülke alá nem fért volna be. Ezért került az alváz ,,alá".

Üdv!
Kusti
pisti75 110610 2008. augusztus 10. 11:36
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekes választás, lesz vele meló bőven.
1 kérdés: miért rakta a MAN a váz alá a motort, és nem közé előre? Amit nem sok minden indokol, se súlyelosztás, se helyhiány.

Pisti.
Gabi 110609 2008. augusztus 10. 09:05
Válasz erre
Szia!
Na végre, hogy bekötötték már a tyúkbelet hozzátok!:DD
Köszi nekem is van kimaradt kormányrudam, de azzal két probléma is van:
Nem jó a hossza sose, vágni kell, és a toldás nem lesz normális, ott később törik.
Nem jól állnak a fejei, szintén vágni kell, késöbb letörik könnyen.
A 4 tengelyes F2000-es MAN így van csinálva, és nem igazán használható a kormányzása, arról nem beszélve, hogy sokkal nehezebb megoldani a nem egyforma kitérítést. Én azt szerettem volna, hogy a kész makett kormányozható legyen, mégpedig úgy mint az eredeti, azért csináltam így. Az átépítésnél azért mindig kellenek kompromisszumok, mert ha gömbfejesre csinálok, akkor nem lesz normálisan kormányozható, viszont így kormányozható marad, de nem élethű az a része. Én az utóbbit választottam, mert a gömbfej nem látszik, viszont a 4 kitérített kerék igen. Biztosan meg lehet oldani valami köztes megoldással is, de nekem ez már az ötödik elöl kéttengelyes-korányzott kamionom lesz, és ez a megoldás vált be legjobban.
Az Unterflur projekthez sok szerencsét, majd értekezünk!
Gabi
3LM3 110608 2008. augusztus 10. 00:11
Válasz erre
Van olyan festék, ami króm hatású? Mert nagyon jól jönne egy, esetleg milyen anyaggal lehet elérni a króm "színt"? (persze makettre kellene)
3LM3 110607 2008. augusztus 9. 23:53
Válasz erre
Huh merész vállalkozás. Sok sikert hozzá! :)
Nagytalpú 110606 2008. augusztus 9. 23:15
Válasz erre
Kép079
Kép079
Kép219
Kép219
F8_Unterflur5
F8_Unterflur5
Unter
Unter
MAN
MAN
man-f8-victoria
man-f8-victoria

Hölgyeim és Uraim!Az unterflur projekt kezdetét vette.
A képeken látható járgányok szolgáltatják az alapot.
A végleges autó olyasmi lesz mint a viktoriás autó,vagy a zöld MAN.
Szeretném ha úgy nézne ki,hogy a konténer le lesz talpalva és a bogis gép épp tolat be alá.A hátsó tengelyig lesz alatta,hogy látszódjon az összes felfüggesztés is.Igyekszem majd a motort teljes valójában meg jeleníteni,ezért nem teszek semmi burkolatot rá.A segédváz pedig egész kicsi lesz,a legjobb láthatóság érdekében.
Az építés képeit holnap teszem fel.
Talpi
Nagytalpú 110605 2008. augusztus 9. 22:41
Válasz erre
Szia Gabi!
Jól alakul a schwer projekt.
Tetszik,hogy részletesen kidolgozod.Ám egy építő jellegű kritikám lenne,ha megengeded.
Tudom,hogy majd nem fog látszani de azt a kormány tolórudat nem lehetne más anyagból megcsinálni?Szívesen adok rendes gömbfejes rudat,mert tudod a Te szinteden már muszáj odafigyelni. ;)
Egyébként nagyon jó és szép munka.Nekem pedig külön tetszik mivel MAN.
Talpinger
Nagytalpú 110604 2008. augusztus 9. 22:28
Válasz erre
Sziasztok!
Most először írok nektek az új gépemről.
Hálás vagyok kadam-nak,hogy végre tudlak untatni Titeket innen is.
Szóval mostantól tudok képeket is majd felrakni.
Reszkethettek! :)
Talpi
Sanyi 110602 2008. augusztus 9. 18:55
Válasz erre
Gabi!
Gratula a könyvekhez! Légyszi keress meg a d.nash@freemail.hu vagy a 20-378-3681 számon csörgess meg! Szeretném kölcsön kérni a "túlméretes" témájú könyveket. Évek óta vadászok ilyen témájú cuccokat, de sajnos külföldről nem tudok rendelni. Megbízható vagyok, tudok referencia személyeket adni.
Sanyi
Elektrolakatos 110601 2008. augusztus 9. 15:44
Válasz erre
DSC00017
DSC00017

Gabinak és Ernőnek! :D

Visszakézből elég érdekesen lehet fotózni :D:D
Gabi 110600 2008. augusztus 9. 14:43
Válasz erre
Szia!
Sok minden lehet ott, ez kivitelzől függ. Sok 4 tengelyes vontatónál nem fér el a tank oldalt, és azt is felteszik keresztbe középre. Ezen kívűl sokszor ott vannak a légtartályok, és egyéb kiegészítő felszerelések. Itt szokott helyet kapni a légszűrőház is, de a hidraulikaolaj tartály is. Van amelyiken van csörlő, azt is ide teszik. Ezen kívűl oldalt plussz hűtő szokott lenni, mely legtöbbször a hidraulikaolajat hűti, de lehet kiegészítő hűtője a váltónak, motornak is. Szóval nagyon sok minden lehet, ebben a kategóriában ritka a két egyforma járgány.
Gabi
3LM3 110599 2008. augusztus 9. 12:14
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ.

Elég irigylésre méltó kis könyv sorozat :)Elférne nálam is egy-kettő a polcokon :)
Amúgy mindig is érdekelt, hogy az ilyen nehéz transzportos traktoroknak a fülke mögött mi található? Mert ott mindig van valami doboz vagy én nem is tudom, hogy mi.

Üdv,
3LM3
Gabi 110598 2008. augusztus 9. 08:48
Válasz erre
IMG_0188_1
IMG_0188_1
IMG_0189_1
IMG_0189_1
IMG_0190_1
IMG_0190_1
IMG_0191_1
IMG_0191_1
IMG_0192_1
IMG_0192_1
IMG_0193_1
IMG_0193_1

Sziasztok!
Akik ismernek személyesen is, azok tudják, hogy a makettek mellett a kamionos témájú könyveket, újságokat is gyűjtöm. A múlt héten sikerült vásárolnom az ebayon 5 könyvet, melyeket főleg a Schwertransport téma miatt vettem meg. Az MAN könyvet már régóta nézegettem, de a többi is nagyon, Eddig még csak átfutni volt időm, de végignézem-olvasom őket. Nagyon korrekt volt az eladó, 58 eurora jött ki az 5 könyv postával, sőt grátisznak tett még bele két Fernfahrert és egy Trucker újságot is.
Aki hasonlóan Schwertransport megszállott, azoknak nagyon javaslom a könyveket, mert nagyon sok jó kép, rajz és leírás van benne.
Gabi
Gabi 110597 2008. augusztus 9. 08:43
Válasz erre
Szia!

A papírboltban kapható ecset az esetek nagytöbbségében vízfestékkel és temperával való festésre jó. Vagy művészellátóban, vagy makettboltban, börzén vegyél ecsetet, mert azok erre a célra valóak.
Kompresszort össze lehet hozni házilag is, csak kell hozzá egy ezermester szaki ismerős. Ha tudsz vele várni jövő tavaszig, akkor javaslom, hogy Móváron az öreg Gabberttól vegyél, mert ő ott jó árban jó kompikat szokott árulni.
Gabi
3LM3 110596 2008. augusztus 8. 17:11
Válasz erre
Sziasztok!

Van különbség egy makettboltban kapható makettecset között és egy szimpla írószerben kapható ugyan akkora ecset között?

Illetve:
Érdeklődnék kompresszor után. Melyiket érdemes megvenni, hol érdemes venni? Én néztem egyet a Luckymodell-en a tamya basic kompresszora, amihez elvileg szórópisztoly is jár. Vajon érdemes erre költeni vagy nem?

Segítségeteket előre is köszönöm,
3LM3
dini27 110595 2008. augusztus 8. 14:42
Válasz erre
Szia Erno ami két dafot összeépitettél az egyikből nem maradt egy komplett kamion ha igen és nem kell mennyibe adnád? Dini27
pulcsi 110594 2008. augusztus 8. 09:27
Válasz erre
Szia Talpi! Megjött a levél köszi szépen.Pulcsi
dini27 110593 2008. augusztus 7. 21:35
Válasz erre
Szasz Gabi!Nagyon jó gép lesz irigyellek nagyon is.További jó munkát.
rico 110592 2008. augusztus 7. 20:47
Válasz erre
Szia Gabi!

Ez király lesz! Már épp hiányoltam az MAN-edet!:)

Rico
Gabi 110591 2008. augusztus 7. 20:12
Válasz erre
kormányhoz áttétel
kormányhoz átté...
IMG_0091_1
IMG_0091_1
IMG_0093_1

valamennyire látszik, hogy nem egyforma szögben fordul a két tengely
IMG_0093_1
IMG_0095_1
IMG_0095_1
IMG_0098_1

közben a motort is csinálgatom
IMG_0098_1
IMG_0132_1

váz festve
IMG_0132_1
IMG_0134_1
IMG_0134_1
IMG_0137_1
IMG_0137_1
IMG_0173_1

fülke szín
IMG_0173_1
IMG_0176_1

itt már rajta vannak a sárvédők is
IMG_0176_1
IMG_0176_1
IMG_0176_1
IMG_0185_1
IMG_0185_1

Sziasztok!
Akkor néhány kép a jelenlegi állásáról az MAN-nek.
Gabi
Gabi 110590 2008. augusztus 7. 20:07
Válasz erre
Szia modellpapa!
Az Ovit F2000-e már az Evos sorozatú, 41.603-as. Amit én építek F90-hez hasonló tudomásom szerint csak a Hercegh-nek van vagy volt, de az ővék 8x6/4, és nagyobb tengelytávú ez miatt értelemszerűen.
Gabi
3LM3 110589 2008. augusztus 7. 18:15
Válasz erre
Köszi az ismételt gyors és kimerítő választ :)
modellpapa 110588 2008. augusztus 7. 17:00
Válasz erre
DAF
DAF
daf XF
daf XF

Pár napot dolgoztunk együtt.
modellpapa 110587 2008. augusztus 7. 16:54
Válasz erre
A VW-nek dél-amerikában pontosabban braziliában van egy teherautógyára évi kb. 60.000db-os kapacitással. gyártanaki is kb. évi 50.000db-ot aminek kb. 10-15%-a buszalváz.Az ottani haszongépjármű piac nagyon komoly szereplője a VW. a kínálat 44t össztömegig tart.
Amolyan amerikai divat szerint komponensekből gyártanak komplett teherautót. MWM ill. cummins motor, Rockwell, DANA, Meritor tengelyek, ZF, Eaton váltók.
Vizsgálják egy európai gyár felépítésének lehetőségét (vagy kelet-európában vagy az orosz piacon) évi 15.000db-os kapacitással.

nézz körül itt:
www.vwcommercial.co.za/models/constellation/
3LM3 110586 2008. augusztus 7. 16:00
Válasz erre
Szia!

Ilyenről még nem is hallottam. Mik vannak. De azért van itt még egy érdekesség. Egy német kamionos újságban (a neve azt hiszem Trucker volt) láttam egy Volkswagen kamiont 320-as volt talán ez a pacikra utalhat. Ez most csak valami koncepció vagy már létezik is?
modellpapa 110585 2008. augusztus 7. 14:43
Válasz erre
Az utolsó képen a 8 kerekű szerelvény egy érdekes autó. Azért van annyi kereke mert ha 2db 20 lábas konténert visz akkor a pótkocsi első 2 kereke után szét tudják kapcsolni a fépótkocsit 2részre, így vagy egyszerre lehet űríteni a 2 konténert, vagy megoldható hogy két külön címzettnek is el lehet vinni a konténert ha azok nagyjában egy körzetbe tartoznak. Ja és mindkét konténert tudják hátulról űríteni.
Normál esetben ha 2 konténer van az autón akkor az egyik konténer ajtaja előre néz (a vontató fele) a másik meg úgye normálisan a félpótkocsi végén.
Ilyenkor az első űrítésénél le kell kapcsolni a vontatót és meg kell oldani a cégnek a kirakást valamilyen rampa segítségével.
Ha ilyen 5 tengelyes félpót van akkor egyszerűbb a helyzet.
Remélem érhető.
modellpapa 110584 2008. augusztus 7. 14:34
Válasz erre
TGS, TGX, a lényeg, hogy már a facelift utáni modellre értettem.
Biztosan X90. Van egy régebbi Trucker magazinom kb. 1999-ből ahol összehasonlították az aktuális f2000 evolution modellel.
Nagytalpú 110583 2008. augusztus 7. 12:55
Válasz erre
man.
man.
man.
man.
man.
Simka 110582 2008. augusztus 7. 10:10
Válasz erre
Modellpapa!

Látom rosszul figyelmetlenül olvastam, amit írtál, mert azt írtad, hogy azóta a MAN tulajdona, nem azóta létezik.
Megkövetlek, bocs!:)

Viszont a TGS alatt nem a TGX-et értetted?
Simka 110581 2008. augusztus 7. 10:06
Válasz erre
GB1018
GB1018

Szia Modellpapa!

Amennyire én tudom az ERF kamion régebb óta létezik mint 2000 (bár lehet, hogy az MAN akkor vette meg, innen a dátum), példának itt ez a kép a 80-90-es évek környékéről sőt a 87-88-as Hungarocamion Truck GP-n is volt ERF kamion, a többiben biztos, hogy igazad van, az újabb kori történetét még annyira sem ismerem mint a régit

Másik: megmondom neked őszintén, hogy ahol én találtam ezt az X90 MAN képet, ott az F90 prototípusának írták, de este utánanézek, mert olvastam most róla valahol, bár az tény, hogy mindeképpen az F90-es széria alapját illetve kiindulópontját képezte.

Simka
3LM3 110580 2008. augusztus 7. 00:03
Válasz erre
Utam itt-ott000
Utam itt-ott000
Utam itt-ott002
Utam itt-ott002
Utam itt-ott003
Utam itt-ott003
Utam itt-ott009
Utam itt-ott009
Utam itt-ott010
Utam itt-ott010
Utam itt-ott011
Utam itt-ott011
Utam itt-ott012
Utam itt-ott012
Utam itt-ott074
Utam itt-ott074
Utam itt-ott068
Utam itt-ott068

Egy-két kép amiket érdekesnek találtam utam során.
3LM3 110579 2008. augusztus 6. 23:59
Válasz erre
Köszönöm szépen a választ Modellpapa :)
modellpapa 110578 2008. augusztus 6. 23:31
Válasz erre
Az ERF egy angol teherautó márka. Kb. 2000 óta MAN tulajdon. ERF = Ervin Richard Fodden (lehet egy D-vel kell írni) Van köze a Foden tgk-hoz (ami DAF illetve annak anyacégének a Paccar érdekeltsége.)
Ha jól emlékszem valahogy úgy volt a történet hogy a tulaj kiszállt a cégből (Foden) vagy a családi vállakozásból és önállósodott ERF név alatt.
Amikor az MAN megvette a Western Start-tól az ERF-t sok milliót ölt egy új gyár felépítésébe majd pár év múlva mert nem volt gazdaságos a gyártás bezárta azt. Ma az ERF teherautók München-ben készülnek úgyanazon a gyártósoron mint a TG-A-k. Illetve a TGS megjelenésével lehet megszabadultak a az ERF névtől is. (A TGS megjelenésével úgye már nem készült el a Steyr változat sem.)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.