/ Fórumok /

VITORLÁZÓREPÜLÉS

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Fodi 293799 2009. július 5. 20:42
Válasz erre
Hmm, erdekes. Ketulesesnek nezem, alakja alapjan nemetnek "tunik". :) Na meg a meropont felett mintha nemet nyelvu szoveg lenne.
Horvath_Balazs 293798 2009. július 5. 19:41
Válasz erre
ismeretlen vitorla Kiskunfélegyháza 2008-07-11
ismeretlen vitorla...

Ezt a fotót a Neten találtam. Vajon milyen gép látható rajta?
Stefan 293797 2009. június 12. 14:16
Válasz erre
Szerintem pont az a lényeg, hogy csak arra legyen elég a segédmotor, hogy saját erőből felszálljon (az első termikig), vagy, ha nagyon szorult a helyzet, akkor kicsit odébb tudjon menni. Aki normális vitorlázórepülő az úgy sem fog nyílegyenes útvonalakat lerepülni ilyennel (valószínűleg nem is lehet), arra ott vannak a motoros gépek. Ez még nem veszi el a szépségét a dolognak, pont a korlátozottsága miatt.
Azért gondolom úgy, hogy "nyitott állapotú" motorral szinte mindegy, hogy milyen repülési tulajdonságai vannak (persze ne legyen veszélyesen szar), a lényeg, hogy önerőből emelkedjen. A lényeg, hogy becsukott állapotban ugyanolyan maradjon a karakterisztikája, mint egy normális vitorlázórepülőgépnél. Ha már ez teljesül, akkor ez a kis segítség egyáltalán nem rossz dolog véleményem szerint.
A bizalmatlanság részemről abból áll, hogy ezt a feltételt elég nehéz teljesíteni, mert a fizikát nem lehet átbaxni. A többlet súly mindenképpen ott lesz, emiatt (ugyanolyan fejlődési szint mellett) soha nem lesz ugyanolyan repülési tulajdonsága egy segédmotorosnak, mint egy sima vitorlázógépnek.
Muzzy 293796 2009. június 12. 14:07
Válasz erre
Nem azt mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak érdekes, szokatlan, de Tibcsivel értek egyet. Ha jól tudom a gép saját mmotorjával fel tud szállni, ezért írtam, hogy movit, ha csak útvonalon a levegőben tartásra lenne elegendő a teljesítmény, akkor segédmotoros.
Hát egy légcsavar lapát, két ütem, mi jöhet még ez után? :) szegény vitorlás gépek :)
Muzzy
Stefan 293795 2009. június 12. 14:07
Válasz erre
Ha visszacsukva nem zavar sok vizet aerodinamikailag sem, akkor annyit vezetéstechnikával lehet kompenzálni, amíg kint van a segédmotor szerintem.
Igazából a súly ami a nagyobb gond, bár manapság ez is kezd kevésbé probléma lenni ezeknél.
Nekem tetszenek ezek a megoldások, illetve, hogy ilyen irányban is elindultak fejlesztések.
Tibcsi 293794 2009. június 12. 12:59
Válasz erre
Szerintem egyetlen előnyük, hogy kisebb helyet foglalnak el a vitorla törzsébe hajtva. :) Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyenekkel: statikusan lehet, hogy ki van egyensúlyozva, de aerodinamikailag szerintem nincs...
Gavallér 293793 2009. június 12. 11:53
Válasz erre
Szegény segédmotoros vitorlát le movitozni:D
Amúgy ez érdekes dolog. Körrepülő modelleknél régóta használják és állítólag jobb a hatásfoka mint a több tollúaknak. Gondolom csak azért nem használták eddig, mert eygszerűbb a 2 tollú légcsavarokat kifaragni fából és kiegyensúlyozni, mint számolgatni az egy tollú ellensúlyát.
Amúgy ennél már csak a HP gyár Sharkja durvább, aminek sugárhajtóműve van.
www.wingsandwheels.com/images/304SJ_fly_Ewald.JPG

Üdv.: Gábor
Muzzy 293792 2009. június 12. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!
Most találtam egy Movitot amelynek egy lapátos légcsavarja van. Mint kiderült korábban is voltak ilyen gépek.
www.network54.com/Forum/149674/message/1244766483/Silent+2+Targa
Muzzy
fodi 293791 2009. május 24. 10:52
Válasz erre
Muzzy 293790 2009. május 24. 10:16
Válasz erre
Szabi!
Bocsánat, rosszul emlékeztem! :(:(:( A jogszabály alapján csak alul kell a szárnyon
elhelyezni.
Megnéztem a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendeletet
A 13. - 15. §.§ részletesen leírják hol, és milyen betűkkel kell felrakni a lajstromjelet.
3) Levegőnél nehezebb légijármű esetében:
a) a felség- és lajstromjelet a szárnyszerkezet alsó felületének bal oldalán kell elhelyezni úgy, hogy a betűk, számok felső része a szárny belépőélének irányába essen. Amennyire csak lehetséges, a jeleket a be- és kilépőélektől egyenlő távolságra kell elhelyezni;

b) a felség- és lajstromjelet a törzs mindkét oldalán (vagy azzal egyenértékű szerkezetén) a szárnyak és a vezérsíkok között, vagy a függőleges vezérsík felső felületein kell feltüntetni. Osztott vezérsíkú felületek esetén a jeleket a szélső vezérsíkok külső oldalán kell elhelyezni.

(4) Amennyiben a levegőnél nehezebb légijárműnek nincsenek olyan felületei, melyek a (3) bekezdés a) és b) pontjaiban felsoroltaknak megfelelnének, a jeleket oly módon kell elhelyezni, hogy a légijármű normál repülési helyzetében azonosítható legyen.

Muzzy
Szabi77 293789 2009. május 24. 08:01
Válasz erre
De igen,már én is észrevettem!
Szabi77
Horvath_Balazs 293788 2009. május 24. 07:06
Válasz erre
Szabi77 293787 2009. május 22. 18:43
Válasz erre
Fodi,Muzzy!
Köszönöm a segítséget!
Azért kérdeztem mert lehet,hogy szabvány ,de láttam olyan képet amin felül nem volt lajstrom!De így már képben vagyok!
Szabi77
Muzzy 293786 2009. május 22. 18:28
Válasz erre
Szabi!
A lajstromjel a vonatkozó nemzetközi előírások alapján alul és felül is szerepel.
Tudom, hogy sok vitorlázónak ez nem tetszik, mondván a fehér felületen a fekete számok jobban felmelegednek, és ez főleg műanyag gépek esetében problémát okozhat, de ez van.
Muzzy
fodi 293785 2009. május 22. 16:06
Válasz erre
Kezdőoldal -> Archív -> 2007 -> Üzemnap

Harmaszorra csak osszejon.
fodi 293784 2009. május 22. 16:06
Válasz erre
Ehh, nem megy a kozvetlen linkeles. Kezdőoldal » Archív » 2007 » Üzemnap . Ott talalsz egy kepet rola, amin csorles kozben hatulrol van fotozva.
fodi 293783 2009. május 22. 16:05
Válasz erre
Szerintem van rajta.
www.opitz.hu/index.php
Szabi77 293782 2009. május 22. 14:00
Válasz erre
Sziasztok!
A Ha-5175-ös Blanikról keresek képeket,főleg az érdekelne a szárnyon felül volt-e lajstrom felfestve,vagy csak alul volt?
Aki tud kérem segítsen!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
Szabi77 293781 2009. május 16. 15:34
Válasz erre
Sziasztok!
Fodi!
Írtam mélt még két hete a saját készítésű vitorlázóddal kapcsolatban,megkaptad?
Adj egy elérhetőséget,hátha nemjó címre ment!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
Fodi 293780 2009. május 11. 19:23
Válasz erre
Én a helyedben írnék egy emailt nekik, ha nem boldogulsz a lengyel menüvel.
Horvath_Balazs 293779 2009. május 11. 17:52
Válasz erre
Szabi77 293778 2009. május 7. 20:36
Válasz erre
Sziasztok!
Nemtudjátok erről az oldalról hogyan lehetne rendelni?
www.modelarstwo.waw.pl/
Elég jó áron vannak vitorlázórepülő makettek!
Szabi77
HDG370 293777 2009. május 7. 19:08
Válasz erre
Arról sajnos nincs, de biztosithatlak rola, hogy ugyn olyan mint a tobbié szokásos LS-szürke..
Horvath_Balazs 293776 2009. május 7. 19:01
Válasz erre
Hálás köszönet a képekért! Nem szeretnék túl szemtelen lenni, de ha esetleg akadna még egy fotód az ülés háttámla-fejtámla részéről, annak külön örülnék...
Balázs 293775 2009. május 7. 17:58
Válasz erre
Szervusztok!
Találtam egy oldalt, de nem tudom hogy lehet-e magyar címre rendelni.
Ha valaki megfejtené nagyon hálás lennék érte.
Köszönöm Balázs

www.glidingbookshop.com/index.php
HDG370 293774 2009. május 7. 17:57
Válasz erre
LS_panel
LS_panel
LS_panel2
LS_panel2

ha-4505
Horvath_Balazs 293773 2009. május 4. 22:20
Válasz erre
harold 293772 2009. május 3. 21:30
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Azt nem tudom, és is csak innen szereztem az infót:
www.nkh.hu/repules/images/stories/szolgaltatasok/lajstromlista.xls
harold 293770 2009. május 3. 20:46
Válasz erre
Szia Balázs!

Ls-8 /HA-4505/: Tülkös János Kecskemét

Remélem tudtam segíteni!
Horvath_Balazs 293769 2009. május 3. 16:21
Válasz erre
Magyar színekben repülő LS.8-asról keresnék kabinfotót. Szerintetek melyik reptéren érdemes kilincselnem ezügyben?
harold 293768 2008. december 24. 21:40
Válasz erre
SZPSZ=Száguldás Porsche szerelem! :-D
Nagyon boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
dudus 293767 2008. december 24. 21:08
Válasz erre
mínden repülőgépnél az a cél,hogy a szárnyon minél tovább megmaradjon a lamináris áramlás.A hajtóműves repülőgépeknél ezt úgy érik el,hogy nagy állásszögeken/leszállásnál/a szárnyon lévő "nyílásokon"levegőt áramoltatnak,ami csökkenti a turbulencia kialakulását a szárnyon,ezáltal a maximális állásszög megnő csökken a minimális sebesség.
A Mig-21-esek a legkorábbi tipusokat leszámítva rendelkeztek az ugy.nev.SZPSZrendszerrel.Alkalmazásuk révén csökkent a leszállósebesség ennélfogva a kifutás hossza.
Üdv.dudus.
Gavallér 293766 2008. december 18. 14:00
Válasz erre
Láttam egy ilyet egyszer, de azon csak Rubik gépek voltak. Remélem azokat is megcsinálják makettben majd egyszer. Amúgy nem felejtettem el:D
Üdv.: Gábor
Stefan 293765 2008. december 18. 09:29
Válasz erre
Meg a vitorlázógépeken az a cél, hogy minél tovább lamináris maradjon a szárnyon az áramlás. Nagysebességű és főleg hajtóműves repülőgépeken más elvek vannak.
Horvath_Balazs 293764 2008. december 18. 07:36
Válasz erre
20 év magyar vitorlázógépei

Érdekesség 1954-ből
20 év magyar vitorl...

Egyszer talán mindegyik megjelenik makettben...
dudus 293763 2008. szeptember 26. 19:30
Válasz erre
Az utasszállítóknál harcígépeken a hajtómü gázokat a szárny köré terelik mehanikus úton,hogy javítsák a szárny aerodinamikai jóságát.Vitorlázó gépeknél,erre nincs mód , csak az ideális profil a szárny símaságával lehet nagyobb teljesítményt elérni
dudus 293762 2008. szeptember 26. 19:02
Válasz erre
A H-485-ös ezüstkoszorús jelvény jogos tulajdonosa vagyok eveszett
aki tud róla valamít írjon.
dudus0919@freemail.hu
TOmCSI 293761 2008. szeptember 12. 19:27
Válasz erre
1/4 es méretarányú R-26SU Góbé fényezése még beleférne?
Gavallér 293760 2008. szeptember 10. 17:28
Válasz erre
Kiváncsi vagyok mit kapna itt valaki egy ilyen bemutató után?
Az biztos, hogy a szakszójával egyensúlyoznák ki a PLI szekrényeit:D
Stefan 293759 2008. szeptember 10. 13:08
Válasz erre
Hát a leszállásnál már nem fért bele még egy iskolakör... :)
Fodi 293758 2008. szeptember 10. 08:49
Válasz erre
Azert a vegen kicsit feszultnek latszik... :) Nem kispalyas repules volt, de ilyeneket 2000 meter magasan kell inditani, nem 200 meteren. Szerintem elnezte a szamokat, van ilyen. :)))
Gavallér 293757 2008. szeptember 9. 20:10
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Nem szívbajos a pali!
komppeter 293755 2007. december 26. 12:40
Válasz erre
Sziasztok!
A papírmakettek rovatban találhattok pár általam készített érdekességet!

Üdv
Horvath_Balazs 293754 2007. október 28. 10:15
Válasz erre
Fodi 293753 2007. október 28. 08:47
Válasz erre
Horvath_Balazs 293752 2007. október 28. 06:56
Válasz erre
Tegnap sikerült szert tennem pár 1/72-es műgyanta ritkaságra:

DFS Kranich
DFS Olympia Meise
Göppingen Gö-I Wolf
Göppingen Gö-III Minimoa
Göppingen GÖ-IV
Rhönadler RA-35

Egy bizonyos Czech Master Resin nevű cég termékei, és gyönyörűek!
WadEmber 293751 2007. október 1. 04:55
Válasz erre
Sziasztok vitorlások.Autofényezö vagyok.
Ha valakinek gondjai lennének a vitorlások fényezésével akkor az forduljon hozzám bátran.Nemszámit mijen mekkora.
06202157580
Stefan 293750 2007. szeptember 24. 09:49
Válasz erre
Mekett 293749 2007. szeptember 23. 16:17
Válasz erre
Ez de nagyon nem gyenge! Azt hittem, ilyen csak az ostoba filmekben van :)
www.youtube.com/watch
Fodi 293748 2007. szeptember 14. 20:16
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.