/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.
Kojak75 607798 2016. április 27. 15:48
Válasz erre
Szia Sennás!

Igen az gumibetétes lánctalp.
Ha jól tudom az egyetlen.

Üdv kojak!
Sennás 607797 2016. április 27. 14:54
Válasz erre
Gabesz a kép jobb oldalán az 5312 gépen milyen lánctalp van? Nehéz kivenni de olyan mintha minden egyes szem közepén van(lenne) egy fekete vízszintes valami, itt is alkalmazták már gumi "papucsot"? Köszi. Üdv Sennás
Sennás 607796 2016. április 27. 14:49
Válasz erre
Tényleg légyszi légyszi akkor erre a 2 színre milyen RAL kódot lehetne találni? Köszönet!
Freddy 607795 2016. április 27. 14:17
Válasz erre
Na, a második képen balra a Nato Green, jobbra a Field Gray :)
lacipapa 607793 2016. április 27. 13:38
Válasz erre
Szervusz!
A Balatonmodell honlapján találsz 1:72-es KF és más felépítményekről képeket.Igaz makettekről készült,de a lényeg jól látszik ,több oldalról.
Laci
lacipapa 607791 2016. április 27. 13:01
Válasz erre
Szervusztok!
Kérem,hogy akinek van,1:35-ös, Dragon 6047 JSU-122S/152 építetlen készlete,kérem jelentkezzen.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
juge75 607790 2016. április 27. 12:44
Válasz erre
PB282791
PB282791
PB282809
PB282809

Milyen zöldet szeretnél? :-D
zkalos 607772 2016. április 26. 22:29
Válasz erre
3000
3000

Szép estét !

ELADÓ egy ritka, és már nem gyártott 1/72 Italeri AS.332 Super Puma helikopter 3000+posta áron. Személyesen Budapesten vehető át egyeztetett időben és helyen, vagy a legközelebbi REBEKÁN.

zkalos kukac t-online pont hu
specnaz78 607771 2016. április 26. 21:57
Válasz erre
Ural
Ural

Sziasztok!

Erről az Uralról nincs valakinek véletlenül több nézeti képe? Vagy esetleg más KF-2 es felépítményes Uralról?

Minden segítséget előre is köszönök.

specnaz78 (kukac) citromail (pont) hu

Kép a airbase.blog.hu -ról van
Sennás 607753 2016. április 26. 13:26
Válasz erre
Nato Green-t esetleg RAL kódba át lehet váltani? 6003 esetleg?
Freddy 607748 2016. április 26. 11:40
Válasz erre
Bármilyet. Van az a kép a sorban álló magyar Gvozgyikákról, amelyiken látszik, hogy nincs két egyforma köztük, valaki biztos felteszi majd, én csak este tudom.

Egyébként Tamiya Nato Greent és Field Grayt szoktam használni általában a Néphadsereg technikájához.
maci 77 607745 2016. április 26. 10:58
Válasz erre
Sziasztok!

2S1 Gvozdika harckocsit festenék,a Magyar Néphadsereg színeiben.
Ti milyen zöldet ajánlanátok hozzá?
Ha lehet kérnék gyártót,és kódszámot!
Eddig Revell festékeket használtam a makettjeimhez.
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Attila
Rumcájsz_52 607730 2016. április 25. 22:01
Válasz erre
Hali
A MiG-23M és MF között külsőre két különbségről tudok:
- az M-en a kabintető közepén hosszirányban még nem volt merevítő-keret a periszkóp-tükör előtt és mögött, az MF-en már volt
- az M függőleges vezérsíkján az oldalkormány középső bekötésénél még nem volt meg a kétoldali 1-1 ki csillapító-munkahenger, az MF-en már fel voltak szerelve
Érdekesség, hogy a mi "11"-es számú MF gépünk eredeti törzs-hátsórésze megsérült, és az utolsó nagyjavítás során Ivánék egy M-törzs-hátsórészt szereltek rá, így vegyes típus lett, elöl 23MF, hátul 23M
Üdv R.
ati27 607729 2016. április 25. 21:15
Válasz erre
Néztem az angol Wikit. Ugyan erre jutottam. :) Ugyhogy mf lesz belőle, és valószínű magyar. Már csak matricát kell rendelnem.. :)
Zoli 607718 2016. április 25. 18:29
Válasz erre
Elvileg az eredeti orosz tömeggyártott verzió volt az M a korai kis sorozatú S után, és annak exportváltozata az MF. A fedélzeti elektronikus, kommunikációs stb berendezések között voltak eltérések, a külsőn szerintem csak az antennák lehettek mások, vagy azoknál egy-két panel is. Keress körüljárós albumokat, mint pl ez:
litnik.in.ua/tag/MiG-23M
Aztán már csak a különbségeket kell megkeresni...
Amúgy tudtommal ugyanaz az RV legtöbb változatának tartalma, csak egy-két nagyobb eltérés miatt egészítettek ki új alkatrészekkel pár változat dobozát, szóval az M és az MF dobozában szerintem ugyanaz van. Ja és az M csak orosz volt, azért nincs más matrica hozzá, építs inkább MF-et!
z

Ui: az angol wiki közlékenyebb!
ati27 607712 2016. április 25. 17:54
Válasz erre
Esetleg az is jó, ha MF matricákat használok az RV M verzióhoz? Ha valaki esetleg szakértő Mig23 ügyben, meg tudná mondani melyik verzióhoz áll közelebb az RV kitje? Vagy mi a különbség az M és az MF változat között? A wikipedia csak annyit ír, hogy az MF egyszerűsített M verzió..
ati27 607710 2016. április 25. 17:30
Válasz erre
Mig 23M-hez keresek matricákat. 1/72-ben. Tud valaki valami gyártót? Próbáltam guglizni, nem sok sikerrel.(MF, BN van dögivel) Az rv aircraft készletéhez nem valami bőséges a matrica választék...
erwyn 607665 2016. április 24. 19:32
Válasz erre
Sárkányos, Lancer!

Köszönöm a segítséget, valamelyik megoldás lesz számomra!
Hali!
Erwyn
sárkányos 607654 2016. április 24. 15:54
Válasz erre
lancer 607652 2016. április 24. 15:44
Válasz erre
Szia!

Például itt
www.freightdogmodels.co.uk/index.php vagy itt
www.uschivdr.com/shopping-categories/shop-wood-grain-decals/

De festeni sem nagy ördöngösség. Festesz egy tan alapot, erre barnával szárazecsetelve kialakítod az erezetet, végül átlátszó narancssárgával (például Tamiya) vékonyan átfújod. Olyan lesz, mint a lakkozott fa. De valaki a tan alapot egyszerűen átfesti bolti lazúrral.

Üdv.
erwyn 607650 2016. április 24. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki megtudná mondani hol lehet beszerezni fa mintázatú matricát? Repülőre lenne.
Köszi!
sys 607621 2016. április 24. 08:33
Válasz erre
címlap
címlap

Valakinek nincs meg véletlenül elektronikus formában biztonsági másolatként a 'Detail & Scale P-40 Warhawk in detail part 2' (vol 62) kiadványa? Kérem küldje el, ha lenne szíves; az én példányomat rengeteg eszemmel kitöröltem. Elérhetőségem sulyokz@gmail.com. Előre is köszönöm!
Anglerr74 607327 2016. április 19. 14:05
Válasz erre
Kedves Kferro, puppancs és Lorco!

Köszönöm a tanácsokat! Sokat segítettetek.
Lorco 607242 2016. április 18. 18:51
Válasz erre
Szia,

szerintem meg igenis gyakorolj azzal, amivel festeni szándékozol később!
Nem használsz el olyan sokat :)

Kferro fontos dolgot írt le: sokszor szükséges a mechanikus tisztítás is, főleg ha azt tapasztalod, hogy festék rakódott le a düzni belsejében, vagy - amint írtad - a tűn. Nálam ez akkor fordul elő főleg, ha enamelt és akrilt használok egymás után. Kimosom én közben is, de...
Körömlakklemosóval a tűről törölgetéssel minden eltávolítható.. A düzni belsejéhez én egy elaggott 0,3-as tűt használok fellazításhoz, DM-ben kapható műfogsortisztító kefécskét további fellazításhoz, hogy aztán Emese elvégezhesse a dolgát :) Aztán a papírtörlő pórusai kiszívják a dzsuvás cuccot. Mindezt addig ismétlem, amíg a kifolyó lemosó víztiszta nem lesz. Mindez kb. 2 perc :)
H&S Ultra pisztolyt használok, öröm vele még a takarítás is..

Üdv: Lorco
puppancs 607238 2016. április 18. 18:32
Válasz erre
Szia!

Én ételfestékkel gyakoroltam (persze miután sikerült makettfestékkel orrba-szájba eltömíteni az ecsetet), az elég olcsó, meg lehet vele tanulni festeni (papírra), és vízzel tisztítható.
Kferro 607229 2016. április 18. 14:49
Válasz erre
A Rossmannban, DM-ben lehet kapni acetonmentes körömlakklemosót. Jómagam az Ebelint használom, de tökéletes az Emese is. Azzal szépen ki tudod mosni a pisztolyt. Ám emellett meg kell jegyeznem, hogy a pisztolyt mechanikusan is érdemes tisztítani, mert csak így lesz igazán tiszta belülről.
Anglerr74 607228 2016. április 18. 14:45
Válasz erre
Sziasztok!

Nem rég kapott airbrush-al gyakoroltam. Minden igyekezetem ellenére nem jól mostam ki (Tamiya acryl). Mivel tudom utólag kimosni, kioldani? Nem vészes, de a tűn is látok felrakódást, nem akarok-merek mechanikusan nekiállni.

Kérek javasoljatok olcsó festék megoldást gyakorláshoz, mert a makett akrilt drágállom gyakorláshoz.

Köszönöm!
erwyn 607227 2016. április 18. 13:21
Válasz erre
Sziasztok!

Hol tudok beszerezni panelkiemelő tollat, sajnos a hétvégén, Móváron nem sikerült.
Köszönöm!
Varjúbácsi 607198 2016. április 18. 07:51
Válasz erre
Tudsz képet küldeni arról, mit kellene bemintázni?
varjasiandraskukacgmail.com
Sunrise79 607192 2016. április 17. 22:56
Válasz erre
Sziasztok!

2 kisebb méretű gyári alkatrész lemásolásában kérném a segítséget attól aki szokott gyantát önteni. Természetesen fizetem a fáradozást a munkájáért.

Előre is köszi!

steyr.aug.owner@gmail.com
parahybana 607028 2016. április 12. 22:30
Válasz erre
Sziasztok!
Az Italeri 1:72 YF-23 kabintetőt keresnék ,nincs véletlenül valakinek az alkatrészes dobozában elfekvőben?
Köszönöm!
lacipapa 606987 2016. április 11. 23:14
Válasz erre
HueyHog 606986 2016. április 11. 22:58
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki tudna nekem olyan oldalt/oldalakat ajánlani, ahonnan tudnék 1:10 méretarányban mellszobrokat rendelni?
Rumcájsz_52 606982 2016. április 11. 22:22
Válasz erre
Pardon, azt én az okoskodásomkor nem tudhattam, hogy ez egy aleuti gép (akkor nem említettem volna a Messert)! :-)
Persze így, hogy már tudom, még mindig nem vagyok okosabb.
Ettől kezdve csak egy megoldásom van: a világosabb felületen talán rossz volt a zsírtalanítás, festés-alapozás, esetleg alászivárgott a festésnek egy kis víz, jött a fagy, és így levált az OD festés, így kilátszik a nyers vászon-szín. Több tippem nincs..
R.
sys 606976 2016. április 11. 20:53
Válasz erre
Szia Rumcájsz52!
Először is köszönöm a választ. A csűrő cseréjére én is gondoltam, de ezzel az a gond, hogy az Aleuti-szigeteken ebből a típusból tudomásom szerint csak Olive Drab festésű gépeket használtak, bármilyen színű tereptarka példányt nem láttam még a fotókon. Arra gondoltam, ha ilyen markáns a színkülönbség, esetleg valamiért megmaradt a natúr feszített vászon színe, de ezt miért hagyták volna így? Bár bármely verziónak ellentmond szerintem a csűrő külső oldalán a kb. 55 fokos szögben látható festés, ami tökre azonos árnyalatot mutat mint az erősen fakult alap OD. (A csűrő vége a sötét folttal egy vonalban van, szóval a csűrő külső vége biztosan festett.)
romsitsa 606925 2016. április 11. 10:37
Válasz erre
Szakáts nem a lángszóró feltalálója, csak egy bizonyos lángszórót tervezett.

Üdv

Á
Rumcájsz_52 606917 2016. április 11. 08:21
Válasz erre
Szia sys
Ezen a gépen több helyen is volt festés-javítás, pl. a szárnytőben a kilépőélnél, ahol fellépnek a szárnyra, és a fegyverek heveder-csatornáinak borítólemezein is. Mindenesetre már ezeken a "frissen festett" felületeken is erős kopások vannak, úgyhogy ez egy sok bevetést túlélt gép. A csűrőnél meg az a helyzet, hogy azt valószínűleg cserélhették valami baleset miatt (pl. ronggyálőtte egy Messzer, a flak vagy nekihajtott egy autó). A kétféle színű csűrőnek az lehet a magyarázata, hogy talán egy homokszín+barna sivatagi festésű (erősebben sérült) gépről szerelhették le, a homokszín ezért messziről virít az OD-hoz képest, a barna meg FF-fotón nem nagyon üt el az erősen kifakult OD-től, ami néha majdnem elérte a mustársárga árnyalatot (lásd a mi Szu-22 gépeinket, ahol a feketés olajzöldből lett a végén a kifakult sötét mustársárga).
Üdv R.
sys 606879 2016. április 10. 19:19
Válasz erre
Curtiss-P-40E-USAAF-40-589-343FG344FS-Aleutian-Islands-1943-01_kicsinyített
Curtiss-P-40E-USAAF-...

Talán most.
sys 606877 2016. április 10. 19:06
Válasz erre
Nem tölti fel, játszok a mérettel.
sys 606876 2016. április 10. 19:05
Válasz erre
A kép
sys 606875 2016. április 10. 19:04
Válasz erre
Sziasztok! Egy kis ötletelésre szeretnélek benneteket megkérni. A mellékelt fotón a gép erősen kifakult Olive Drab, amire szvsz a motorburkolaton és a kabin alatt rájavíthattak az eredeti, még nem fakult OD színnel. De a jobb csűrő színe vajon miért világosabb az Olive Drab-nál, milyen szín lehet? A csűrő belső fele és eleje túl egyenes, szerintem az a csűrő határait követi; de akülső oldalon miért veheti fel a fakult alapszínt? Az ötleteket előre is köszönöm!
badboy 606869 2016. április 10. 18:39
Válasz erre
Sziasztok!

érdeklődnék a Hataka akril festékekről kinek milyen tapasztalata van? Főleg az érdekelne, hogy ecsettel mennyire jól festhető.

köszi
Kickukac 606793 2016. április 9. 19:09
Válasz erre
1281_A
1281_A

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Olyan személyt keresek, aki 1/144-es ATR-42-hez - minta után - tud nekem műgyanta légcsavart készíteni. 4db-ra lenne szükségem.

Előre is köszönettel, elérhetősége:
mayer.szini@t-online.hu
ponty 606718 2016. április 8. 17:10
Válasz erre
Meg úgy tudom, hogy Richard Fiedler vele párhuzamosan fejlesztette a saját verzióját, (Azt hiszem egymástól függetlenül tehát a másik munkájáról nem tudtak), de később a Szakáts-féle verziót alkalmazták a seregben. Az angol nyelvű wikipédia például csak a Fiedler nevét említi. Illetve a háborús bűnössé nyilvánítást azért kétlem én is (Habár most a 2000-s években volt, egy cikk, hogy pont ezért nem kaphatott Szakáts Gábor szobrot a szülővárosában), mert akkor a háború alatt, és után a francia és a szövetségesei miért tartottak olyan fegyvert rendszerben, ami olyan szörnyű, hogy a feltalálása elég volt, hogy háborús bűnös legyen valaki.
TAMÁS78 606711 2016. április 8. 16:13
Válasz erre
"Egyébként a lángszóró megalkotója, Szakáts Gábor (Makó, 1892. március 17. – Budapest, 1937. július 22.) mérnök és fetaláló egyedüli magyarként bekerült az első világháborús háborús bűnösök névsorába."

Nem került be sehova, létezett egy francia felterjesztés a nemzetközi tvszék elé állítására, amiből nem lett semmi. (Ugye, ha én ma írok egy listát arról, hogy szerintem ki háborús bűnös, de erről soha semmilyen bíróság nem hoz ítéletet, kicsit erős lenne az én szubjektív listámat háborús bűnösök névsorának tekinteni.)

Érdekes, hogy akik megpróbálkoztak ezzel, közben buzgón használták a találmányát (már ha valóban ő találta fel).
ponty 606703 2016. április 8. 12:30
Válasz erre
Utána néztem, kiderült elég egy beadandót írni, a másik egy adott feladat megoldása lesz , szóval elég ha a kutyásat megírom. Azért köszönöm a segítséget, mert tényleg nehéz lett volna új témát találnom (már azzal megszenvedtem, hogy a kutyás őrzéses, és a lángszórós témáig eljussak).
DzsunKa 606701 2016. április 8. 12:11
Válasz erre
Tisztelt "ponty"
Ha már semmiféleképp nem lehet lebeszélni és nemtudsz lemondani erről a témáról.
Mi annak idején, még a múlt évezredben a gyújtó anyagokat és fegyvereket a TÖMEGPUSZTÍTÓ FEGYVEREK VEGYIFEGYVER kategóriájába soroltuk! Egyszer vegyikiképzés során bemutatták nekünk az akkor rendszerben lévő háton hordott három tűzcsapásra alkalmas lángszóró használatát. Az oktatást tartó vv tiszt mint korszerűtlen fegyvertípusként beszélt róla. Kis hatótávolság, kevés tűzcsapás, és a fegyverkezelőt védeni kell, mert nem tudja használni az egyéni rendszeresített fegyvereit. A lángszóró tartályainak újratöltése, a hajtógáz és piropatronok cseréje front- ill. tűzvonalban nem lehetséges. Ami szintén nem elhanygolható a lángszóró kezelőjét NEM EJTIK FOGLYUL! Azt, hogy ma milyen tipusú lángszórók vannak renderesítve az egyes hadseregekben, azt nem tudom, nem is érdekel. Tűzcsapás alkalmazására pedig sokkal "kifinomultabb" tömegpusztítő eszközöket találtak már ki, pl az elporlasztott üzemanyag meggyújtása ( vákuumbomba ), az elolthatatlan TERMIT, az foszforpermet és még lehetne sorolni. Egyébként a lángszóró megalkotója, Szakáts Gábor (Makó, 1892. március 17. – Budapest, 1937. július 22.) mérnök és fetaláló egyedüli magyarként bekerült az első világháborús háborús bűnösök névsorába.
Sherman 606687 2016. április 7. 23:57
Válasz erre
Kicsit úgy érzem mintha a tűzet holmi csoda fegyvernek tekintenéd. A tűzhöz égés anyag kell, olyan menyiségben ami a használóra nagyobb veszélyt jelent mint az ellenségre. A lángszóró használata erősen korlátozott, hatótávolsága kicsi.
Gabusch 606685 2016. április 7. 23:49
Válasz erre
Én is jártam Isonzónál c. filmben van visszaemlékezés a lángszóró (azt hiszem, akkor új fegyver) használatáról.
ponty 606679 2016. április 7. 22:10
Válasz erre
Esetleg keress még rá erre: "bombing Palestine victims". A repeszek ugyanolyan (Ha nem rondább) látványt csinálnak, és ezekkel nehezebben kerülöd ki a civil lakosságot a lángszórót képes lehetsz egy szobára lekorlátozni. És hamarabb irányítod tudatosan csak a katonai egységek felé olyan helyzetben.Vessük össze a két fegyvernem civil áldozatainak számát (Vagy akár az összesét), mint kifejtettem, a lángszóró alkalmazhatóbb a megközelítési útvonalak rongálására, és az ellenség cselekvési képességének korlátozására. A harcászat célja pedig nem az hogy megöld, hanem hogy harcképtelenné tedd (modern fölfogásban), ha pedig elég elrettentő erejű, akkor máris közelebb vagy a sikerhez.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.