<<< Vissza | Tovább >>> |
mercure47 | Adatlap | 682215 | 2021. február 16. 10:32 | ||
vackor | Adatlap | 682213 | 2021. február 16. 10:18 | ||
https://www.youtube.com/watch?v=I1NRotbMyR8 Ebben a videóban - igaz, homályosan - láthatók a határőrségi rendszámok elhelyezése, formája | |||||
téglatesó | Adatlap | 682211 | 2021. február 16. 09:36 | ||
Sennás, az a helyzet, hogy van 1 99%-ig kész UAZ-om, amit majd egy dióba szeretnék elhelyezni, aminek a témája kb. ennyi: valamikor a '80-as években egy, a vidéken az UAZ-ával eltévedt honvéd útbaigazítást kér egy traktorostól. Az UAZ meg a bamba honvédsofőr már megvan, a traki még dobozban pihen. Igazából nem konkrét rendszámot keresek, csak egy autentikust, ami lehetett a '90 előtti néphadsereg egyik alakulatánál. | |||||
téglatesó | Adatlap | 682210 | 2021. február 16. 09:33 | ||
Sziasztok! juge75, vackor, Sennás köszönöm a segítséget! Akkor van miből válogatni, a seregnél is játszott a HR is (a HH már nem honvédségi -'90 utáni- rendszám, vagy volt már '90 előtt is?). Közben találtam egy MTI fotót, amin Shilkák előtt/között vonulnak UAZ-ok egy '75-ös díszszemlén, ott is ott virít a HR meg (talán) HZ is. (Egyébként ajánlom az MTVA archivumot böngészésre, baromi jó fotók vannak rajta nagy felbontásban, a kedvencem az 1948-as dísszemlén PaK-40-et húzó Botondok a "demokratikus" honvédség háromszög hadijelével a motortéren...). Még egyszer köszömöm! | |||||
Sennás | Adatlap | 682204 | 2021. február 15. 22:37 | ||
Sennás | Adatlap | 682200 | 2021. február 15. 21:54 | ||
Csak egy tipp ha megengeded:) keress olyan képeket "UAZ bonzó,alkatrész,stb" és ha szerencséd van lesz leselejtezett járműről kép. Amin nem feltétlenűl rajta a rendszám de felfestve legtöbbször ott van(?) Talán:) Vagy konkrét kocsi kellene estleg ami csak megtetszik? Üdv Sennás | |||||
vackor | Adatlap | 682197 | 2021. február 15. 21:09 | ||
Felsőbédai határőr örs (Mohács alatt 10 km-re...) GAZ 69 rendszáma RA 21-75. a határőrség BM alakulat volt (ott voltam '73-75-ben) | |||||
juge75 | Adatlap | 682192 | 2021. február 15. 20:12 | ||
Bár nem légierő, de légvédelem: Édesapám UAZ-469B rendszáma HR 73-37 volt. A mi mentőinké HS. /UAZ-452/ De például a Gyors reagálású Zászlóalj egyik rendszáma HR 02-48, 74-23, 50-25, Valós rendszámok: HR 69-61, 65-33, 82-95. Amim van, határőr RA 99-88... | |||||
téglatesó | Adatlap | 682188 | 2021. február 15. 18:23 | ||
Üdv Urak! Kis segítséget kérnék: a Néphadseregünknél hajtott UAZ-469-esek rendszáma milyen betűkből állt? Azt tudom hogy két betű- négy szám volt a rendszer, de nem tudom milyen betűket osztottak ki nekik. A határőröké HR volt de a seregnél mi? Sajna a gugli most nem volt a barátom... Köszönöm! | |||||
Freddy | Adatlap | 681596 | 2021. január 26. 22:18 | ||
Nem tudom, egyenruháknál elég régóta megy a vita, mi az ideális terepszín, van-e, illetve egyáltalán létezhet-e olyan. Repülőknél ehhez adódik, hogy most az égen, földközelben, vagy a földön állva akarjuk elrejteni. Még az is lehet, hogy valami élénk, vidám színnel járnánk a legjobban, mint az első vh-s Repülő Cirkusz. Nem tudom, hány repülőt mentett meg a bajtól a kamuflázs, de a téves azonosítás miatt sajátjai által lelőttek listája közismerten elég hosszú. | |||||
medor | Adatlap | 681595 | 2021. január 26. 21:48 | ||
Nem hiszem,hogy az alulról világoskékre festett hasú Mi-24 jobban beolvadt egy esős szürke napon a háttérbe,mint egy sötétszürke gép egy tiszta nyári napon.Persze ez távolságfüggő,de ha ez szemmel látható (már pedig azért lett kitalálva) régen rossz.Ráadásul a célravezető (infra,radar...) rendszereket meg nem érdeklik a színek.Ha megvan akkor megvan. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 681593 | 2021. január 26. 21:25 | ||
A sötétszürke egy nagyon jó álcázó szín szinte minden területre, de az égen is viszonylag gyorsan eltűnik, beolvad. A tárgyak se olyan kontrasztosak így. | |||||
Freddy | Adatlap | 681592 | 2021. január 26. 20:37 | ||
Amúgy milyen megfontolásból festik mostanában a helikoptereket sötétszürkére? A vilgosszürkét-kéket meg a különböző zöldeket-terepszíneket értem, de ennek mi az oka? Éjszakai bevetésre készülnek? (Ez a szempont régen ugye nem nagyon játszott). | |||||
piratvitorla | Adatlap | 680358 | 2020. december 22. 21:49 | ||
Az általad említett primitív afrikai országoknak sokszor több eszük van, mint a magyaroknak. Ennyi pénzt+ szállítási költséget adni veszélyes hulladékért? Nem csoda hogy ránk rohad. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 680353 | 2020. december 22. 18:57 | ||
Szerintem azért sok primitív afrikai ország megvette volna őket, csakhát ugye a fegyverembargó... Na erre kellett volna valamit kitalálni, kijátszani az embargót. | |||||
Zoli | Adatlap | 680350 | 2020. december 22. 11:00 | ||
Kedves MoMi, Szerencsére nem az én feladatom eladni a gépeket, amúgy sok új információt ebből se tudtam meg... Mellesleg az oroszok szerintem még jobban örülnének, ha lenne ezekre vevő, mert akkor ők is megrendeléshez jutnának a felújítás kapcsán. De azt is el tudom képzelni, hogy többe kerülne a felújítás, mint az új gépek gyártása... A "csomó potenciális vevőre" lettem volna kíváncsi, illetve az ő véleményükre. Nem zárom ki, hogy voltak érdeklődők, de erről viszont semmit nem hallottam. További halvány emlékeim szerint az algériaiak az új SMT gépeket is visszaküldték minőségbeli hiányosságok okán... z | |||||
MoMi | Adatlap | 680347 | 2020. december 22. 10:42 | ||
Kedves Zoltán! Ha tudsz az alábbiaknak megfelelő vevőket találni nagyon örülni fogunk neki. A 19 gépet és tartozékait 2,8 milliárd forintos kikiáltási áron jegyzi a vagyonkezelő rendszere, viszont egyik repülő sem repképes. A 19 gép mellett az MNV 20 tartalék hajtóművet és légiharc-rakétákat is aukcióra bocsájt, a licitálásra 2019 augusztus 26 és 28 között került sor. A "csomagot" csak egyben lehet megvenni, így sajnos a haditechnika iránt érdeklődő lelkes műgyűjtők lényegében ki vannak zárva, mint potenciális vásárlók. Az árverés nem sok reménnyel kecsegtet, hiszen amellett, hogy több százmillió forint lenne a gépeket ismét bevethető állapotba hozni, a tranzakciót a gyártó ország - vagyis a szovjet időkből származó gépek esetén Oroszország - kormányának is jóvá kell hagynia. Egy csomó potenciális vevőre ráadásul emellett - többek közt magára Oroszországra is - EU-s és / vagy amerikai fegyverembargó is vonatkozik. | |||||
Zoli | Adatlap | 680343 | 2020. december 22. 09:20 | ||
Szia, Ezzel tisztában vagyok, de halvány emlékeim szerint a sereg próbált vevőt találni rájuk, csak az állapotuk miatt senkinek nem kellett... z | |||||
piratvitorla | Adatlap | 680337 | 2020. december 21. 22:52 | ||
"Szerintem a MiG-29-esek se az alkatrészhiány miatt pusztultak le. Nyilván alkatrész nélkül nem használhatók, de attól még eladhatók lettek volna, legalább alkatrésznek." Nem adhatod el csak úgy őket. Egyrészt haditechnikai eszközök, tehát eleve csak szövetséges, baráti ország számára. Másrészt a haditechnikai beszerzések többségénél az eladó kiköti, hogy csak a hozzájárulásával adhatod tovább. Így nem lesz a piacon nyomott árú cucc, másrészt nem kerül számára nem haveri helyre. Akinek tovább adod annak is jobb, ha a gyártó hozzájárulásával történik, úgy nagyobb az esély, hogy nem lesz gond belőle pl. nem veszti el az a gép a garanciát amibe bele építed az alkatrészt.. | |||||
Sennás | Adatlap | 680311 | 2020. december 21. 00:24 | ||
Vettem az értékes információkat köszönöm! | |||||
Weizi | Adatlap | 680308 | 2020. december 20. 23:30 | ||
A képen levő berendezés biztosan nem új, hanem egy már valamilyen okból kiépített példány! Persze lehet hogy volt közöttük új is, relatíve elég jól bírták a strapát! Persze azért a 17 év alatt jópár ki lett cserélve ilyen-olyan meghibásodás miatt. | |||||
Weizi | Adatlap | 680307 | 2020. december 20. 23:22 | ||
KSZA-2-es segédberendezés (KCA-2)! Ez a két hajtómű közé volt beépítve és egy sor működéshez szükséges berendezés van felépítve rá, úgy mint hidrauloka szivattyúk, generátor (ennek a nyílása van lefóliázva a képen. Ezen a nyíláson kapta a generátor a torlólevegős hűtését) illetve az indítóhajtómű, és mindkét hajtómű szögkihajtásai. | |||||
Sennás | Adatlap | 680304 | 2020. december 20. 21:19 | ||
Sennás | Adatlap | 680303 | 2020. december 20. 21:15 | ||
Ezt nem tudom. Nekem azt mondták"új". Egy APU(?) láttam kibontva az zsír új volt. Ezek bezárva a dobozba leponyvázva voltak minda25. | |||||
ssanyi | Adatlap | 680295 | 2020. december 20. 18:51 | ||
Üdv! A fotó akkor szerinted azt bizonyítja hogy zsír új (0 "kilométeres") hajtómű van? Biztos vagy ebben? Nem lehet hogy amit kiépítettek egy gépből azt annak a helyére csomagolták amit kiszedtek belőle (könnyebb tárolás és szállítás miatt)? | |||||
Sennás | Adatlap | 680293 | 2020. december 20. 17:06 | ||
Weizi | Adatlap | 680289 | 2020. december 20. 15:46 | ||
Nemrég volt selejtírés, minek keretében rengeteg feleslegessé vált, meghibásodott berendezét szállítottak el a bázis területéről! Biztos volt közöttük még üzemképes, lekonzervált példány is, de javarészük leállított, nagyjavításra váró példányok voltak. Az RD-33-as hajtóművek üzemideje sajnos nagyon csekély volt! Több esetben fordult elő, hogy az oroszoktól, nagyjavításról hazaérkező hajtóművek 50 órát! üzemeltek repülőgépben, aztán a soron következő endoszkópos vizsgálat során kiderült hogy az égőrerük max csak festéket látott az orosz "nagyjavítás" alatt! Egyébként még talán így sem a hajtóművek voltak a legszűkebb kersztmetszetek a 29-es érában, hanem az egyéb berendezések, amelyek hiányában a gépek ugyanúgy nem tudtak felszállni! Ha egy gép meghibásodás miatt földre kényszerült, akkor a lassú, akadozó alkatrész ellátás miatt vélhetően donor lett belőle, hogy az időközben meghibásodott másik gép tovább repülhessen! | |||||
Zoli | Adatlap | 680271 | 2020. december 20. 11:06 | ||
Akkor ez még több kérdést vet fel, és még rosszabb a helyzet, mint gondoltam... z | |||||
Sennás | Adatlap | 680270 | 2020. december 20. 11:02 | ||
Alkatrész:)? Nemrég 25 "2tonnás dobozt" Mig-29es hajtóművet vittünk egy telephelyre. Ki se voltak bontva zsír újjak. Nem volt idő felhasználni(?) Ki tudja | |||||
Zoli | Adatlap | 680264 | 2020. december 20. 08:58 | ||
Szia, Moslék világot élünk, illúzióim régóta nincsenek. A magyar mentalitás (tisztelet a kivételnek) nemcsak a vezetőinkben van meg. Szerintem a MiG-29-esek se az alkatrészhiány miatt pusztultak le. Nyilván alkatrész nélkül nem használhatók, de attól még eladhatók lettek volna, legalább alkatrésznek. De az állapotuk miatt arra se voltak jók... Pénz van mindenre, nemcsak stadionokra, kérdés, hogy a gépek üzemeltetésére mennyit szánnak majd. Szállítógép flottára szükség van, és nem utasszállítókról beszélünk. z | |||||
piratvitorla | Adatlap | 680240 | 2020. december 19. 08:20 | ||
Akkor már csak rengeteg ember, infrastruktúra (hangár, állóhely stb), meg bődületes mennyiségű pénz kellene a fenntartáshoz. Öt Ancsából egy maradt a végére. A 24-esek egy időben kikoptak, mert b@szták nagyjavításra küldeni. Ne legyenek illúzióitok. | |||||
Zoli | Adatlap | 680239 | 2020. december 19. 07:30 | ||
Zoli | Adatlap | 679122 | 2020. november 17. 20:05 | ||
Talán inkább ide tegyétek a KC-390 híreket. honvedelem.hu/hirek/kc-390-es-hadszinteri-szallito-repulogepeket-vasarol-a-magyar-honvedseg.html airportal.hu/ket-embraer-kc-390-est-vasarol-magyarorszag/ www.portfolio.hu/global/20201117/breking-vadiuj-katonai-repulogepeket-vasarol-magyarorszag-457902 hiros.hu/kekfeny/honvedseg/magyarorszag-kc-390-es-repulogepek-megvasarlasarol-targyal-braziliaval hvg.hu/gazdasag/20201117_kc_390_katonai_gep_beszerzes_brazilia infostart.hu/belfold/2020/11/17/ket-uj-brazil-sugarhajtasu-repulogepet-vesz-a-magyar-hadero-a-regi-az-antonovok-potlasara Nekem tetszik a típus, ígéretesnek tűnik, remélhetőleg problémamentes lesz és be fog válni, aztán jöhet még 2. z | |||||
ecsetes | Adatlap | 678469 | 2020. november 1. 19:24 | ||
Igen, ez már majdnem maga a tökély! Köszönöm! Ez ugye már nem a szolgálat alatti festés kívül, de azért a belső feltehetően az eredeti. Sajnos az antenna árbóc tövéről nincs kép, de azért az egyik doboz látszik. Ezt amúgy feketének gondoltam, de a képen szürke. Szerintem lennie kellett még 2 másik doboznak is, ha jól tudom. Más országban üzemeltetett gépekben volt egy plexi a két kabin között fent, itt nincs. Vagy MÁR nincs ott. | |||||
Zoli | Adatlap | 678467 | 2020. november 1. 17:23 | ||
ecsetes | Adatlap | 678464 | 2020. november 1. 16:05 | ||
Igen ezt ismerem, csak sajnos nem ad választ a kérdéseimre. Illetve talán csak a színekre, ha az osztrák gépek színei megegyeztek. | |||||
Vadász | Adatlap | 678428 | 2020. október 31. 18:19 | ||
ecsetes | Adatlap | 678421 | 2020. október 31. 15:43 | ||
Sziasztok! Jak-11 kérdéseim lennének: 1. Milyenek voltak a hazai gépek kabinbelső színei (műszerfalak, kabin, oldalfalak, ülések, stb.) 2. Az ülések háttámláján felül a hevedereknek volt-e kivágás (1 v. 2) ? 3. A két kabin között volt elválasztó üveg? 4. A fülke végében a rádió árbóc tövében 3 doboz volt? Köszönöm. | |||||
Sennás | Adatlap | 677732 | 2020. október 7. 12:02 | ||
gaunt1 | Adatlap | 677731 | 2020. október 7. 11:48 | ||
Vééééégreee! Nem kell akkor megvenni a szutyok és méregdrága Trumpetert! Egyedül csak azt lehet sajnálni, hogy nem T-72A készlet, úgyhogy magyart nem igazán lehet csinálni belőle. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 677729 | 2020. október 7. 11:22 | ||
Sennás' Régi kínai bölcsesség szerint minden repül, csak elég erősen kell eldobni! :-) :-) | |||||
Sennás | Adatlap | 677728 | 2020. október 7. 10:58 | ||
Klassz! De ezen nincsen szárny:) nem repcsi. Ennyi fotó van vagy tudsz még felrakni? Köszi! | |||||
mercure47 | Adatlap | 677727 | 2020. október 7. 10:34 | ||
Zoli | Adatlap | 677390 | 2020. szeptember 27. 19:24 | ||
www.msn.com/hu-hu/news/other/rep%C3%BCl%C3%A9s%C3%A9rett%C3%A9-v%C3%A1lt-a-cseh-magyar-l-39ng-kik%C3%A9pz%C5%91g%C3%A9p-az-albatrosz-ut%C3%B3dja/ar-BB19tshm Biztos nagyon jó választás lehet gazdasági, üzemeltetési szempontok alapján, de szerintem szerény képességei miatt el kéne felejteni, vannak sokkal jobbak. Gondolom a T-7 vagy T-50 nekünk luxus, de talán az M-346 elérhető lehetne. Vagy ha már valami felújított régi típusban kell gondolkodni, a TA-4 Skyhawk modernizálás után tökéletes lenne kiképző/könnyű csapásmérő gépnek. z | |||||
Sennás | Adatlap | 668503 | 2020. január 28. 13:57 | ||
Kivel kéne beszélni hogy oda hátra beengedjenek? A fiúk bizti örülni fognak a köszöntős tankoknak beülni a szabad:) vagy csak felmászni fotózni lehet? Az állványos Mi-24 be lehet ülni? | |||||
rrobbie | Adatlap | 668501 | 2020. január 28. 13:40 | ||
igen, ez a bejáratnál lévő két "köszöntő" jármű. | |||||
Sennás | Adatlap | 668495 | 2020. január 28. 10:55 | ||
Sennás | Adatlap | 668494 | 2020. január 28. 10:48 | ||
Köszönöm. Olyan hihetetlennek tünt hogy egy szépen állványra felszerelt repülőt leszedtek. De ahogy szoktuk mondani nincs ezzel baj ha jó helyre kerül(t):) Ezt a két tankot látom új helyen ott középen. | |||||
rrobbie | Adatlap | 668492 | 2020. január 28. 09:37 | ||
Én voltam tavaly. Sajnos oda hátra nem tudtunk bejutni. Azt nem tudom mi az újdonság, de a reptechnikát láthatóan elkezdték lemosni, átfesteni, felújítani. | |||||
sanyi | Adatlap | 668489 | 2020. január 28. 08:51 | ||
Szia Karcsi! Köszi az infót! Nem Ellenetek irányult a megjegyzésem, ezt már beszéltük többször, bocsánat, ha Magatokra vetted! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Egy pár éve ide a fórumra gyűjtötte össze valaki, akkor másoltam ki wordbe (köszönet érte!). Szóval:
HA, HB: Honvédségi személygépjárművek
HF: Honvédségi vontató-szállító gépkocsik
HG: Honvédségi autóbuszok, törzsbuszok
HH: Honvédségi híradós járművek
HK: Honvédségi motorkerékpárok
HL: Honvédségi lokátoros és vontató gépkocsik
HM: Honvédségi műhelygépkocsik, gépjárművontatók, tüzérségi bemérő gépkocsik
HN: Honvédségi motorkerékpárok
HP: Honvédségi műszaki alakulatok járművei - hídrakók,hídvetők, aknakereső gépkocsik, építő alakulatok platós és billenős járművei, egyéb platós gépkocsik
HR: Honvédségi könnyű teherbírású terepjáró tehergépkocsik, rendészek
HS: Honvédségi egészségügyi, vegyvédelmi és tűzoltó gépkocsik
HT: Honvédségi tehergépjárművek
HV: Honvédségi vontató-szállító gépkocsik
HX: Honvédségi pótkocsik
HZ: Honvédségi tartálykocsik
Egyébként ez a napjainkban is jellemző a Honvédségnél (azért lehet történt némi változás).