/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Sennás 714863 2023. október 29. 07:38
Válasz erre
20231013_010903
20231013_010903

És ez ami "Start Wars-i magasságokba emeli" a Szergejt:) LED lámpás 3.-ik felső lámpa. Műszerfalon feliratozás Be állásban "SUGÁRVETŐ"!.!.! a tök sötétben hajnali 1h-kor.
Sennás 714862 2023. október 29. 07:08
Válasz erre
20230810_142758
20230810_142758

Ez meg még Augustuba készült Nyírbe. Nem a jó beállítás volt a legfontosabb. Éppen hogy kiértem fotózni. Bicske-Biatorbágy(?) között a vágányzárolt részben van 9 nagy diesel legtöbb V-HidCargo aki arra jár kocsival fotózhat:)
Sennás 714753 2023. október 25. 12:49
Válasz erre
20231025_123815
20231025_123815

Két különleges gép Szerencsről a Trax "új bérelt matricás" a másik egy Lett Szergej "felújjított saját matricás" :)
páncélos 711240 2023. július 11. 11:10
Válasz erre
Sennás 711200 2023. július 9. 21:12
Válasz erre
Screenshot_2023-07-09-18-58-18-829.jpeg
Screenshot_2023-07-...

Hello. Csak egy fél mondatot. Igaz Ati szinte csak előre kell nézni:( Sajnos a tükörbe IS már egyre kevésbé. Biztos vagyok benne az elmúlt 3 "pálya felszántás" is jóval kisebb anyagi kárral járt volna ha néha belenéznek a tükörbe. Jó most már sok gépen kamera van csak. Engem kifejezetten azok a brutál "A" oszlopok zavarnak. De ez csak saját hisztim:) Vectront kifejezetten kedvelem. Jobban mint a Taurust pedig nállunk (RailCargo) inkább azok vannak.
att2-SV 711198 2023. július 9. 20:39
Válasz erre
Kedves Páncélos!

Valóban, a mostanában legördült gépek nem rendelkeznek oldalablakkal, és az ok abban rejlik, hogy így biztosítható a törésvédelem, nem gyengíti semmi a jármű szerkezeti egységét. Több mozdony esetében, a mozdonyvezetőnek nem kell a géptérbe menekülnie, mert a vezetőállás hátsó traktusa olyan szinten merev, és biztosított, hogy nagy eséllyel él túl az ember egy frontális ütközést. Nyilván nem egy nagyobb sebességgű találkozást, de egy kamion már kevésbé ellenfél, mint a Ganzos gépeknél. A másik ok, hogy ezek a gépek olyan pályákra lettek tervezve, amik zártak, még szintbeli átjáró sincs, így alapvetően csak előre kell nézni. Elöző éjjel Siemens Vectronnal dolgoztam, annak sincs oldalt ablaka, csak hátrébb az ajtóban, személy szerint még sem zavar.
páncélos 711197 2023. július 9. 18:43
Válasz erre
Nem vagyok mozdonyvezető, de mint laikus "civilnek" zavarja a szemem, hogy a legújabb mozdonyok mindegyikén, vagy kicsi ablakkal, vagy semmilyen ablakkal sem rendelkezik elől a két oldalon. Lehet szidni a közel 40-50 éves mozdonyokat, de jobb volt belőlük a kilátás.
Sennás 711157 2023. július 7. 16:54
Válasz erre
Hát ide hozhatták volna tegnap Nyiregyre:) Ezzel az egy mozdonnyal megcsináltuk volna. Nem másik 3 géppel:(
3908t-ás volt a "vonat". Kiváló belőle 6iker kocsi. Főpályamester felügyelet mellett tolatás csak lépésben. BoBo-val esély nincs megmozdítani egy ilyen szerelvényt. Tolatási sebesség Max5Km/H!.!.!
Válogatás, rakodó vágányra állítás 3 részletben 5h az egész művelet. Kíváncsi vagyok kibírta volna:) na néha felsővezeték alatt voltunk ott tudott volna visszatölteni:)
att2-SV 711144 2023. július 7. 12:25
Válasz erre
img_1_1688724682538
img_1_1688724682538

Ha már szóba került a kínai tolató gép, itt a vonali is, mellékeve Kadocsa Gyula fényképét. Egyébként még egy elég kiforratlan, gyerekbetegségekkel küzdő tipus, félkész hatással. Érthetetlen kezelése van például egy vezetőállás cserének is. Nem a megszokott, alapba rakod, és mész át mint egy megszokott gép esetén, hanem a displayen nyugtáznod kell, aztán van 300 másodperced átérni, és újra aktiválni az asztalt. Ha ezt nem teszed, a szedő lemegy, főmeg kikapcsol, és a másik végén kezdheted újra az egészet. Eddig nem működött az elötted lévő display, a sebességet másik kijelzőn 1x1 cm-en láttad. Ezt orvosolták, akárcsak a vezetőállás világítást, mert ha felkapcsoltad, 15 percig világított minden, lekapcsolásra nem volt lehetőség. Homlokvilágitás kapcsolás túlbonyolítva, kb le kell szállnod megnézni mi világít, mi nem. Ami leginkább hiba, hogy nem tudsz egyszerre villannyal és levegősen fékezni... Ha elkezded villannyal, és belecsapolsz levegősen, eldobja a villanyt, és ránt egy nagyot. Akksis üzemben Vmax 40 km/h, és elég gyenge 350 kW nagyjából. Rendes üzemben már használhatóbb 2200 tonnát viszi rendesen.
Sennás 711143 2023. július 7. 11:55
Válasz erre
teloc
teloc

Azért "Grasshopper" gondolom mert 046 ez is. Jó mondjuk vannak apróságok ha rajta a klíma/fűtés szívja az akkut rendesen:( Óra hogy lássad mennyi az idő olyan pici alig látszik (teloc papír) már nincs is benne.
atika 711140 2023. július 7. 11:26
Válasz erre
Jó hallani egy szakmabelitől, hogy jó is, nem csak szép.
...mert szépnek szép, az már igaz, ez a "kék szöcske". :)
Sennás 711096 2023. július 5. 17:46
Válasz erre
20230703_122111
20230703_122111
20230703_121430
20230703_121430
20230703_102143~2
20230703_102143~2
20230703_091439
20230703_091439

Grasshopper de neked Lajosom legyen csak "Szöcske" :)
25Kv felsővezetékről vagy 3h akkumulátorokról.
Próbaúton Nyíregyházán ElektroLux meg MCE iparvágányokon.
Jól vizsgázott ez a lényeg.
slaviamarksman 710101 2023. június 7. 20:21
Válasz erre
Kint voltam a vasútállomáson hogy a PSMK-ra utazáshoz vonatjegyet vegyek és egy furcsaságot láttam . Közelebbről :
osztrák tulajdonú mozdony ( D- ) német regisztrációs számmal , kínai gyártótól magyar síneken mávos kékkel színezve .
Itthon keresve azonnal mutatja is a net , hogy egy éve már , hogy megérkezett : Ferencvárosba érkezik a Rail Cargo Hungaria első villany-hibrid vontató mozdonya (4K UHD)
www.youtube.com/watch
Rossz érzés volt látni a kínai ( csihuhu cég = Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. ) masinát exmagyar cégnél .
czzoli 672615 2020. május 12. 19:17
Válasz erre
Tisztelt Varjúbácsi!
Köszönöm szépen a gyors választ! Ennyi nekem elég is.
Varjúbácsi 672590 2020. május 12. 15:02
Válasz erre
Az ütköző a vasúti szerelvények "záró akkord"-ja. Az ütközőtárcsa, és az alváz közti alkatrészek összessége a "puffer".
czzoli 672586 2020. május 12. 13:04
Válasz erre
Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani, mit jelenthet a következő kifejezés:Puffer für Eisenbahnwaggons? Igazából a "puffer"-en van a lényeg. Az addig rendben van, hogy ez az "ütköző" lehet, de mettől-meddig tart egy ütköző? Értem ezalatt, hogy nyilván nem csak egy darab vasat hívnak ütközőnek, hanem a környezetét is, bár lehet, hogy túlbonyolítom.. Bocsánat, de szörnyen tudatlan vagyok ezen a téren.
Sennás 668920 2020. február 9. 18:11
Válasz erre
HÁT JA,ha már itt vagyunk ezen a piac(utcán?) inkább ruhát mint kaját:)
Z63 668917 2020. február 9. 17:45
Válasz erre
Azért valami kondenzvíz, vagy akármi, csak csurog a tálakba, a vége felé. ;-)
Sennás 668916 2020. február 9. 17:32
Válasz erre
Nem gondolod:) ez modern vasút zárt rendszerű (tartályos) a wc! Majd a végállomáson kiszippantják.
Látod még olajfolyás sincs a sínszálak között. De bizar így űrszelvényen belűl bepakolni vagy csak ott állni.
Z63 668915 2020. február 9. 17:23
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ez sem piskóta, az árura meg folyik a cucc a vonatból... :-)
Sennás 668561 2020. január 30. 16:01
Válasz erre
Valamikor oktatáson meséltek egy ilyen Indiai vasútállomásról,-peron a két vágány között (mint mondjuk mint Nyugatiba 11-12 vágány között) na ott ez 70méter!széles egy peron:) egyszerre egy állomáson akár 3500 ember fel/leszáll egyszerre. Brutál.
laja 668558 2020. január 30. 13:14
Válasz erre
Nagyon kemény! Oszt még Inter City:-)
Sennás 668556 2020. január 30. 13:06
Válasz erre
De kell mert muszáj:) Csak a jegyvágó a két ajtóban álloét megnézi oszt kész. A többi csak bemondásra.
laja 668553 2020. január 30. 12:21
Válasz erre
20180906vasut-vonat-banglades
20180906vasut-vonat-...

Szerintem erre az IC-re nem kell helyjegyet venni:-)www.travelo.hu/tura/20180906-vilag-legerdekesebb-vasutvonalai-mozdonyvezetok-vilagnapja.html
Sennás 661691 2019. július 27. 17:39
Válasz erre
Joci.kun 661689 2019. július 27. 15:40
Válasz erre
A Sennás által említett vasutas fórumon keresd "karparhia" usert. Nem biztos, hogy jól írtam a nickjét. Neki van a műgyanta, (ami a képen van )ha szereted a kihívásokat. De van valami cseh gyártónak műanyag kit -je, az jobb.
Sennás 661672 2019. július 27. 10:43
Válasz erre
Screenshot_20190727-104010
Screenshot_20190727-...

A vasutas fórum index-en próbáld
Sennás 661671 2019. július 27. 10:29
Válasz erre
Ronin 661654 2019. július 26. 23:41
Válasz erre
Sziasztok!
Már sokat hallottam egy Cseh gyártmányú H0-ás készletről, amiből némi faragással Bzmot motorkocsi építhető. Tudna valaki közelebbit mondani róla, ki gyártja, mi a tipuskódja, pontos megnevezése, és esetleg hogy hol lehetne megrendelni?
Segítségeteket előre is köszönöm!
laja 655377 2019. február 6. 11:29
Válasz erre
Ez nem albínó, sivatagi camo:-) Ez a camo a felkészítés része egy afgán vagy iraki bevetésre:-) Már az oldalsó ablakok páncélozva vannak:-) Ez lesz a magyar Kriegslokomotive:-)
Sennás 629849 2017. július 12. 19:34
Válasz erre
Fénykép0814
Fénykép0814
Fénykép0815
Fénykép0815

Vasutasnapkor indult Nyírből ez az "albínó" 43-as Dombóvárra.
Festeni viszik az 1095-öst.
zzo160 629594 2017. július 2. 22:18
Válasz erre
f2d 629592 2017. július 2. 22:09
Válasz erre
Köszi, csak fröccsöntöttbe utazok.
Kamovos 629565 2017. július 2. 14:13
Válasz erre
Hunor műgyantából.

henk.fox3000.com/hunor.htm

De nincs itt mind!
Készül még 424 is.
f2d 629524 2017. július 1. 13:04
Válasz erre
Sziasztok!

A HobbyBoss-on kívül valaki gyárt még 1/72-ben kötöttpályás maketteket, akár modernet is?
V43-1123 627754 2017. május 13. 20:11
Válasz erre
324 sor. csőfúvatás
324 sor. csőfúvat...
328 sor. elejehúzás
328 sor. elejehúzá...

Találtam még két, magyar gőzösökről készült képet. Az egyiken egy 328 sor. mozdonyból lapátolják ki a pernyét (ezt nevezik eleje húzásnak), a másikon egy 324-es csöveit fúvatják sűrített levegővel. Rozsdát ezeken a képeken nem látni, finom pernyét annál többet :) Amennyiben ilyesmi helyzetet akarsz modellezni, szerintem a szürke különféle árnyalataival érdemes kifesteni a füstszekrényt :)
Varjúbácsi 627750 2017. május 13. 17:35
Válasz erre
Ezek szerint, ha egy gőzös üzemben van, akkor nem lehet rozsdás? Úgy szeretném megjeleníteni, mintha menet közbeni ellenőrzés lenne.
V43-1123 627744 2017. május 13. 14:03
Válasz erre
Az első képen téves a szöveg, valójában a 64 295-ös füstszekrénye látható :)
V43-1123 627743 2017. május 13. 14:01
Válasz erre
Rauchkammer BR 38 3199
Rauchkammer BR 38...
Rauchkammer BR 38 3199
Rauchkammer BR 38...
Rauchkammer BR 75 515
Rauchkammer BR 75...

Üdv!
Sajnos BR 86-os füstszekrényről nem találtam képet, de ma is üzemelő gépekről igen. Talán a BR 64 füstszekrény elrendezése hasonlít legjobban a 86-oshoz. Sajnos a rozsda nagyon agresszív "elkövető", ha egy csühöst leállítanak, szinte pillanatokon belül el kezd meghalni :(
Varjúbácsi 627741 2017. május 13. 12:48
Válasz erre
440px-Henschelinnokikaappi
440px-...
rhn16bhekb
rhn16bhekb
20071129_charlie_und_hess_an_der_rauchkammer_alo
20071129_charlie_und...

Sziasztok!
Kellene egy kis segítség vasutasok! Szeretném kinyitni a Trumpi Br86 elején a füstszekrényt. Amit a gugli feldobott képeket nyitott füstszekrény ajtójú gőzösökről, ott a füstszekrény belseje mindegyiken rozsdás, barnás színű. Létezik ez? Vagy csak a forgalomból kiállított járműveken rozsdásodott le? Számomra inkább a kormos lenne logikus!
p-51 627734 2017. május 13. 10:47
Válasz erre
Atlantisz cirkáló 627623 2017. május 10. 07:18
Válasz erre
Sziasztok!
Kérem, hogy aki ismeri May Károlyt, vagy más, német páncélvonat-építésben, vagy a elsősorban a magyar páncélvonatos témák történelmi hátterében különösen járatos kutatót, az a tigerbolt@indamail.hu címen szíveskedjen jelezni felém az ajánlott szakértő elérhetőségét.
Gabi 626006 2017. április 2. 10:33
Válasz erre
Igen, a 813-as kapható 1/87-ben, SDV készletben, a MÁV-os verzió is megépíthető belőle.
Planes 626001 2017. április 2. 08:37
Válasz erre
Mivel a MÁV Start Zrt. a legutóbbi átszervezés keretében átvette a gépészetet,és ez külön egységként már nem szerepel.A baleseti ügyeletet viszont továbbra is ők adják.
Üdv .! P
Sennás 625999 2017. április 2. 07:59
Válasz erre
Milyen érdekes az új már a StartZrt tulajdon. És ki is van hangsúlyozva minden mondatban:) Érdekes. Miért nem a pályavasúté vagy PFT-é? Teherkocsi fog lelépni a sínről Ők jönnek majd drága pénzért bérmunkába:) Jó lenne legalább 1:72 látni a Rábát. Úgy rémlik H0-ban láttam a 813as Tatrát? Talán.
Gabi 625992 2017. április 1. 22:11
Válasz erre
Így van. És ennek a Rábának az a sajátossága, hogy a MÁV vett egy Rába alvázat fülkével, plusz hozzá még egy fülkét, és Jászkiséren építették össze a Járműjavítóban. Ott készült hozzá az a rendszer amivel sínen tud menni, és a felépítmény is.
Sennás 625981 2017. április 1. 19:54
Válasz erre
KVS-01
KVS-01

Szeva!Tudom szomszéd "falu":) Járok arra vonattal ránézek mindig.
Igazad van amúgy! D2 utasításban is szó van róla.
Gabi 625980 2017. április 1. 19:44
Válasz erre
Szia!
A duplafülkés Rába ami Debrecenben van, szintén kétéltű, tud menni sínen is. Benne van az idei tervekben az elkészítése, vagyis inkább az elkezdése. :)
Gabi
Sennás 625971 2017. április 1. 17:43
Válasz erre
a002
a002

Igazából ide is be lehet tenni a H-Start ZRT új szerzeményét.
99 55 9905 100-1 pályaszámmal "3 fénnyel" mint egy igazi mozdony:)
Kétéltű, közúton és kötött pályán(sínen)is tud közlekedni.
A régi MÁV Balesetelhárító járművek ilyet azért nem tudtak.--Haladunk a korral!
Én spéci a kék dobozosokat jobban kedveltem(ez az utolsó-meg a VBO- amit egy vasutas látni szeretne)de most ez ilyen piros(vörös)lett.

iho.hu/hir/dizel-piros-sinen-jar-megsem-mozdony-mi-az-161116
www.google.hu/search

Forrás: IndóházOnline Köszönet!
páncélos 604551 2016. március 5. 12:52
Válasz erre
www.modelytramvaji.websnadno.cz/
Itt érdemes nézelődni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.