/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
páncélos 593978 2015. október 14. 21:17
Válasz erre
Akkor építheted is.
Az első mellékelt kép magyar. Magyarnyelvű szabályzat is volt hozzá.
Kamovos 593942 2015. október 14. 15:37
Válasz erre
Szia.

Soha egyetlen darab toronnyal, fegyverrel ellátott BTR-60 járművet nem vettünk! :)
Volt olyan híradó eszköz Székesfehérváron, egy darab, aminek a torony helyén kupolavolt üvegszálból, (zöldszínű volt a jármű) abban sem volt soha fegyver, mert teljesen más rendeltetéssel volt rajta a kupola. :)
Ha lett volna ilyenünk akkor már rég megépítettem volna.

Üdv: kamovos
piratvitorla 593931 2015. október 14. 12:31
Válasz erre
Szerintem még vannak rendszerben ilyen gépek (vezetési pont)...
Farkas469 593927 2015. október 14. 09:29
Válasz erre
Helló!

Annyival egészíteném ki, hogy a Zamárdiban lévő tornyos Btr-60 az ilyen módon kamu.
Egyik nyíregyházi ismerősöm szerzett neki egy Brdm-2 tornyot és azt hegesztették rá. Mert a tulajnak ez volt a vágya.
Eredetileg egy rádiós Btr-60as volt.

Üdv.
páncélos 593923 2015. október 14. 07:54
Válasz erre
BTR-60pb
BTR-60pb
BTR-60pb magán
BTR-60pb magán
BTR-60pu
BTR-60pu

Végső soron a lényeget már "Juge75" kolléga elmondta, annyival egészíteném ki, hogy BTR-60pb (tornyos) kivitel volt az első, de csak pár darab volt belőle, mert mi a magyar PSZH-kat rendszeresítettük így nem volt rá igény. A terepszínű BTR Zamárdiban megtekinthető.
juge75 593921 2015. október 14. 05:24
Válasz erre
A PU-12 1980-ban lett rendszerbe állítva.
juge75 593920 2015. október 14. 05:21
Válasz erre
tn_800x600_413519_32072_100_0695
tn_800x600_413519_32...
tn_800x600_413530_35748_PU12__MH
tn_800x600_413530_35...
BTR-60 PU-12 MN 1985 Április 4 díszszemle
BTR-60 PU-12 MN 1985...
01
01
tn_800x600_1097146_36789_24_m
tn_800x600_1097146_3...
BTR-60 PU-12 Tata
BTR-60 PU-12 Tata
1800360_284785228336291_1953522488_n

R-145
1800360_284785228336...
IMG_5724

R-145
IMG_5724
btr-60 r 975
btr-60 r 975

BTR-60 PU-12 (Harckocsi ezredek és Gépesített lövész alakulatok Légvédelmi ütegeinél, parancsnoki járműként 1-1 db.),
BTR-60 R-145, R-975 vezetési pontok.
Bár a Bolyain (hadiparkban) volt PB 1-2 db, rendszeresítve nem volt, lett.
experte 593918 2015. október 14. 00:44
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Néphadseregben mely típusú BTR-60 volt rendszerben? PA, vagy PB? Esetleg valamely más változat? (PVK, PBK, PZ...stb)
Napok óta böngészem a netet, de infót erről nem találok :(.

Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm!
ssanyi 593851 2015. október 13. 16:05
Válasz erre
Üdv!

Nem értek a harckocsikhoz de az említett visszaemlékezést elolvastam.
Gaunt1 által említett résznél a belülről vezérelhető parancsnoki fegyverrel kapcsolatban szerintem az ezredes Úr véleménye egyértelmű (és ezek szerint a harcmező sem cáfolt rá) szerintem:
Gaunt1 " A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit."

Szekeres ezredes Úr: "A T-64 a T-72 rokon gépe, de gázturbinás, és hat kis görgője van. A légvédelmi géppuskája a parancsnok helyéről bowdenekkel volt irányozható, ami számomra vadidegen megoldás, mert a toronyban olyan kicsi a hely, ráadásul tele van műszerekkel, prizmákkal, ha ide még bezsúfolnak egy mozgató szerkezetet, az akadályozza a figyelőműszer használatát. Ráadásul a műszerek egy része egy kapcsolóval átállítható infrára. Mindenesetre földi célok ellen még így is jó fegyver."

A másik kifogásolt résznél (számomra) egyértelmű hogy olyan kocsik voltak amik gázturbinával voltak szerelve.
Szekeres ezredes Úr: " A T-64-ben állandóan sebességet kellett váltani. Magas, sivító hangon üzemelt, . . ."

Amennyiben dízeles meghajtású úgy szerintem nem adna sivító hangot, főleg egy szakavatott személy számára nem tűnne annak egy magas fordulaton járó dízelmotor.
Mint említettem nem vagyok hozzáértő, de számomra ez volt kiolvasható a visszaemlékezésből.

Tisztelettel!
Freddy 593850 2015. október 13. 16:01
Válasz erre
A cikk elsősorban magyar szempontból érdekes, azért is tettem ebbe a topikba, nem a szovjetesbe.
A nálunk nem rendszeresített élvonalbeli szovjet technikáról a 70-80-as években kb semmilyen információ nem állt rendelkezésre kósza pletykákon kívül, katonák számára se. Az a pár mondat ezt tükrözi.
Sennás 593847 2015. október 13. 15:14
Válasz erre
Libya_Dawn_coalition_uses_Russian_SA-3-and_SA-6_SAM_as_surface-to-surface_missile_in Puma 6-6
Libya_Dawn_coalition...
Akash_SAM_on_T-72-1024x744
Akash_SAM_on_T-72-...

Ez persze már nem Magyar csak érdekes hogy KUB rakétát még most is milyen jól alkalmazzák:) 2015 Ápr--Máj hírek Lybia és India
gaunt1 593838 2015. október 13. 13:23
Válasz erre
Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van?

Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira.

Na neee... Most komolyan kérded ezeket?

T-64 összes változatában 5TDF ellendugattyús, kétütemű dízel van. Volt egy pár prototípus GTD-350 gázturbinával de azok nem voltak sorozatban gyártva, csak kísérleti példányok voltak.
A nullszériás T-80A-k sosem hagyták el a SzU területét, csak nagyon kevés készült.
T-80UD szintén sosem hagyta el a SzU területét, ha jól tudom az összes a moszkvai katonai körzetben állomásozott.
Ja, és mellesleg a T-80UD nem létezett még prototípus (objekt-478) formájában sem '82-ben.
Szerintem az lehetett, hogy az ezredes T-64-el és T-80-al is találkozhatott, és összekeverte őket. Végülis eléggé hasonlók, úgyhogy nem hibáztathatjuk.
páncélos 593836 2015. október 13. 12:49
Válasz erre
Gaunt1!
Szekeres ezredes az, aki parancsnoki szinten a legtöbbet tud mondani a T-72 rendszeresítésétől napjainkig. Ő egy élő legenda.

"A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva)"
Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van?
"a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése)"
Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira.
gaunt1 593823 2015. október 13. 09:53
Válasz erre
Hát ez érdekes. Minden tiszteletem, de sajnos az ezredes keveri a szezont a fazonnal! Most akkor T-64-ről vagy T-80-ról beszél! A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva), a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése)
A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit. Ugyanakkor, a T-72 kívülről irányítható géppuskája teljesen használhatatlan. Kivéve persze ha a parancsnok Rambo-t akar játszani. Csakhát ugye a valóságban nem úgy mennek a dolgok mint a filmekben.
Freddy 593745 2015. október 12. 12:30
Válasz erre
katpol.blog.hu/2015/10/11/olajbuvar_iv_a_kreml_buzoganya

Érdemes a többi részt is elolvasni.
Dolmi 593624 2015. október 10. 19:07
Válasz erre
A keceli rohasztóban elvileg van egy, azt meg is tudod nézni.
juge75 593594 2015. október 10. 03:42
Válasz erre
O-47 (nagy terhelhetőségű) kereket ad hozzá, az tökéletes, mert azzal szerelt (marad egy garnitúra Ural felnid + gumid).
lacipapa 593571 2015. október 9. 18:55
Válasz erre
Köszi Gabi!Ez a tuti.A Balaton modell ad hozzá kereket is.Az nem jó?
juge75 593570 2015. október 9. 18:48
Válasz erre
IMG_5797v
IMG_5797v

Ez tuti HM volt egykoron, viszont gumit is cserélj.
juge75 593569 2015. október 9. 18:47
Válasz erre
migi 593567 2015. október 9. 18:18
Válasz erre
Amit a gugliba nem lehet megtalálni olyan nem is létezik , azt majd holnap fogják kitalálni .
TAMÁS78 593565 2015. október 9. 18:06
Válasz erre
lacipapa 593563 2015. október 9. 17:09
Válasz erre
Így írtam be https:www.google.hu/search és semmi!Nem akar működni.
bela 593561 2015. október 9. 16:41
Válasz erre
csak egy ":" kettőspont kell a https után és működik is :)
lacipapa 593560 2015. október 9. 16:09
Válasz erre
Köszönöm,de ez a https:// nekem nem megy.
Üdv,Laci
Miggyuri 593557 2015. október 9. 15:24
Válasz erre
lacipapa 593546 2015. október 9. 11:36
Válasz erre
Kérem,hogy akinek van fényképe az Ural KS-2573 tip. daruról,legyen szíves küldje el.
A gugli nem segít.Természetesen magyar honvédségiről kellene.
Üdv,Laci
juge75 593539 2015. október 9. 11:01
Válasz erre
Nem a gépeddel van a gond, a szerverükön nem található a tartalom.
lacipapa 593536 2015. október 9. 10:28
Válasz erre
Szervusztok!Ide is írok,mert a másik fórumban senki nem reagált.
Nem tudok rá menni a Magyar Honvédség Referencia Fotók honlapra.
Azt jelzi,hogy Not Found,másnak is,vagy nálam van valami?
Üdv,Laci
juge75 593529 2015. október 9. 08:08
Válasz erre
beolvasás0005
beolvasás0005
beolvasás0002
beolvasás0002
ZSU-23-4V1 Nagyoroszi 3
ZSU-23-4V1...
+ütkepz+Ĺ tanfolyam_Nagyoroszi_1978
+ütkepz+Ĺ...
_Pápa, 1980 célkövetési gyakorlat Fotó Béla Róbert
_Pápa, 1980 célkö...

Páncélos ruházat variációk. (Légvédelmi)
juge75 593528 2015. október 9. 07:57
Válasz erre
10422452_869304763141811_2669962328176336247_n
10422452_86930476314...
14282_869304686475152_587413992848853039_n
14282_86930468647515...
10561557_869304733141814_962200291628340993_n
10561557_86930473314...

Térképtáska (valahol még megvan), és viselésének módja.
Valamint a gyakorló ruházat szabályos viselésének (Surranóval) módjai.
juge75 593527 2015. október 9. 07:53
Válasz erre
IGLA éleslövészet Drégelypalánkon 2003.Április 16. 4
IGLA éleslövészet...

Így igaz. (Bár az öreg katonák levágták a nadrágszár összekötő anyagpántlikákat, és "Cső" nadrágként viselték (persze amikor nem volt a közelben Tiszt, vagy Tiszthelyettes..), egyébbként nálunk a lerántógumiból (eje szak kifejezés és anyag) vagy a kimenőmikádó derék össze húzó gumiból készítettek gumit, aminek a végeire drót lett rá applikálva, és azzal lehetett össze akasztani a surranón, majd ebbe beletömögetni a gyakorló nadrágot, amitől a képen is látható alakja lett.
(Innen erednek azok a kifejezések is, hogy "Öreg" (150 hátralévő sorkatonai szolgálati naptól annak számított, csőre töltve csak ők viselhették a gyakorlót) valamint "Gumi" (180 naptól) és voltak a leszerelők, akik 50 nap vagy kevesebb volt hátra.
páncélos 593526 2015. október 9. 07:32
Válasz erre
Még egy fontos dolog: Nálunk a térképtáska disznóbőr volt sokkal világosabb kivitelben, általában a derékszíjra erősítve, de vállra akasztva is maradhat.
páncélos 593525 2015. október 9. 07:29
Válasz erre
Sok-sok átalakítással igen. A páncélos fejvédő egyértelműen jó. A mikádóra felső ívelt zsebeket kell kreálnod, mert a magyar pc-s mikádón ott is vannak zsebek, ráadásul csak zöldben létezett. A nadrág comb zsebeit le kell faragni, a csizma maradhatna, mert a 70-es évek végéig a tisztek még hordták a bőrcsizmát gyakorló ruházathoz, persze tányérsapkával. De azért jobb lenne, ha bakancs magasságig feltöltenéd és valami speciális technikával fűzős bakancsot kreálnál. Viszont megnövelheted teljesen a nadrágot, mert az öreg katonák már nem tűrték bele a bakancsba, hanem gumival megkötve a bakancsra húzva viselték a nadrágot teljes hosszban.
Dolmi 593524 2015. október 9. 07:18
Válasz erre
Nem is feszegetted hogy kitől vette? :-)
Lehet hogy az oroszok hagyták itt.
Farkas469 593515 2015. október 8. 21:56
Válasz erre
20151005_144617
20151005_144617
20151005_155051
20151005_155051
20151006_153741
20151006_153741
20151007_145826
20151007_145826

Helló!

Annyit tudok, hogy 2-3 éves korában került az előző gazdájához. Aki 20-on évig rohasztotta szabad ég alatt. Én meg dolgozhatok vele..
Ha garázsba betolta volna akkor 500.000-600.000.-et érne.

Üdv.
piratvitorla 593510 2015. október 8. 21:26
Válasz erre
Szia!
Szerintem sok részlet más:
- AMD-65 fegyver
- páncélos fejvédő helyett gyakorló sapka?
- nadrágon a combnál a zseb stb...
lacipapa 593508 2015. október 8. 21:08
Válasz erre
Szervusztok!
Valamiért nem tudok a MHRF-re rá menni.A magyar Ural KS-2573 daruról tudnátok képeke feltenni?Ide,vagy publikus mélemre?
Üdv,Laci
lacipapa 593471 2015. október 8. 18:58
Válasz erre
Lehet,de szerintem,csak "surciban",nem csizmában.De,ez csak az én véleményem.
Sennás 593466 2015. október 8. 18:21
Válasz erre
12072827_520913791400552_2325331339965881747_n
12072827_52091379140...
1450953_511472272344704_8890936374668658415_n
1450953_511472272344...

Van(lesz) figura a SCUD-hoz.Magyar katonának jók ezek?
Dolmi 593358 2015. október 6. 20:30
Válasz erre
Semmi infó az előéletéről az "ágyúnak"?
lukács zsolt 593143 2015. október 3. 21:52
Válasz erre
mielőtt elszabadulna a pokol és a fantázia voltam katona és ural 4320 assal vadászgépeket húzgáltam kecskeméten..és igen vezettem mindegyik ruszki csodát.és igen több terep vezetésen is voltam velük,moslék nagy sárban ganéban...és volt szerencsém rönköt ki kínlódni erdőből velük... 16 éve kamiont vezetek és ezért mertem leírni azt ami tény..erdőbe meg a tajgára valók 30 km alá...és egy 16 éves másfél millió km-eres f2000-es m.a.n.-el közlekedek...és bírja és 85-tel úgy húzza a 38 tonna sódert,hogy nem forr a vize és nem törik el keze lába és ha fékezni kell akkor fékez ha menni kell akkor megy.és mindezt leműveli a gyári porlasztóival 34 literrel...van mit mihez hasonlítanom..a ruszki gyárak meg valamit csak fejlődtek mert cummins, caterpillar,zf,eaton fuller,dana stb fődarabokból építenek főként...már..
lacipapa 593123 2015. október 3. 19:07
Válasz erre
Menj rá a "jutubéra" és gépeld be az URAL-t.Meg látod a hazájában mire használják!
migi 593103 2015. október 3. 17:35
Válasz erre
Azok a nehézkes ruszki szerencsétlenségek már közel 30 éve végzik a dolgukat becsülettel ,és még pár évig fogják is , hol lesznek azok a dinamikus kamionok ennyi év alatt ? már kétszer beolvasztva , Rétságon volt szerencsém hozzájuk ősszel tengelyig érő sárban , nem volt akadály előtte . De az igaz hogy lehetne erre is költeni ,
lukács zsolt 593101 2015. október 3. 17:17
Válasz erre
szegény kra3 saját magát alig bírja cipelni..nem hogy még azt a 15 tonna körüli trailert meg a csapatszállítót ami vagy 28 tonna...8 karton ásványvíz meg 50 kiló kenyér az való arra a nehézkes ruszki szerencsétlenségre...a hülyeségek helyett ezeket kellene már lecserélni...a váltó és híd áttételeik miatt ezek csak terepen 30km/óra alatt használhatók normálisan...nem közútra ahol szét kínozzák a dinamikusabb kamionokat...
lacipapa 593093 2015. október 3. 15:00
Válasz erre
Gratulálok hozzá!Az Uralt is meg veszed,hogy legyen ami húzza? :-)
Farkas469 593091 2015. október 3. 13:20
Válasz erre
saját (9)
saját (9
saját (10)
saját (10
Russian_truck_with_field_kitchen
Russian_truck_with_f...
w01710_2521404 KP130-11
w01710_2521404 KP130...

Szevasztok!

Ma is szerzeményem:))) KP-130 gulyáságyú. Bár úgy tudom nem volt a honvédségnél.
Vagány kis dög.

Üdv.
lacipapa 592998 2015. október 1. 16:32
Válasz erre
Köszi,ez is meg történt.
Üdv,Laci
migi 592994 2015. október 1. 14:34
Válasz erre
Szia Laci
Szivesen , de a legtöbb ithoni modellvasut bolt tart Roco járműveket, onnan meg ha akarsz akkor tudsz rendelni ,
Üdv migi
lacipapa 592993 2015. október 1. 13:53
Válasz erre
Szervusz Laci!
köszönöm,ez meg van,csak én innen nem tudok rendelni.
Az adott időszakban rendszeresített technikákat sem tudom pontosan.Ezért is érdeklődtem itt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.