/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
Emerick 525124 2013. február 10. 19:57
Válasz erre
Elnar 525040 2013. február 10. 10:31
Válasz erre
És tényleg! Köszi.
Én PF 621L-nek néztem, de az oldala nem stimmelt. Ezeknek vajon magyar renszáma volt, nem tudod?
lacipapa 524993 2013. február 9. 22:29
Válasz erre
Szia!
A Friulról biztosan tudom,hogy igen.Én is vettem.
Laci
Emerick 524965 2013. február 9. 20:36
Válasz erre
Kamovos 524880 2013. február 9. 08:25
Válasz erre
Emerick 524870 2013. február 8. 21:36
Válasz erre
romsitsa 524794 2013. február 8. 10:29
Válasz erre
Hello,

a Friulmodel és a Spade Ace Models gyárt fém láncot a Toldihoz.

Üdv

ad
romsitsa 524793 2013. február 8. 10:27
Válasz erre
3646_wuw5u5w5jw5j1_big
3646_wuw5u5w5jw5j1_b...

A háttérben nem egy AA álldogál?

Üdv

ad
Kamovos 524787 2013. február 8. 09:39
Válasz erre
Szia Elnar!

Hát ez így eléggé ingoványos terület, lehet nem is érdemes belemenni.
Egyedi esetetek mindig előfordultak.
A szükség nagy úr, és a Magyar eléggé kreatív ember ahhoz, hogy ne legyen megoldása a problémára.
így aztán bármi bármit vihet, húzhat, mindent mindennel lehet párosítani ha muszáj.
Gondolom, a haditudósítóknak átépített felépítményű kocsijaik Ford/GAZ AA nem volt nagy létszámban.

Üdv: kamovos
Elnar 524772 2013. február 7. 22:39
Válasz erre
Platósról nem tudok, egyikről sem. A haditudósítóknak voltak átépített felépítményű kocsijaik Ford/GAZ AA alvázon, ha az ismereteim nem tévesek
Kamovos 524767 2013. február 7. 22:14
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm a válaszodat!

Akkor ezek szerint ne is akarjak 3 tengelyes platós Fordot építeni. :)
Nekünk volt a Ford AA platós, vagy amik voltak azok GAZ AA-k voltak?

Üdv: kamovos
Elnar 524712 2013. február 7. 16:34
Válasz erre
A GAZ AA azért az, mert a Ford AA licencgyártása. Az AAA már orosz továbbfejlesztés.
Kívülről nagyon is különböznek. Nézz szét a vanpeltsales-en, ott sok infó van az A, AA, B, BB változatokról is.
Kamovos 524701 2013. február 7. 15:18
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm a válaszodat!

Ezek szerint kívülről nem látszik különbség, csak a motortérben.

Viszont most újabb gondom támadt!
Eddig azt hittem, hogy a Ford (GAZ)AA azt jelenti, hogy 2tengelyes az AAA pedig, hogy 3 tengelyes.

Üdv: kamovos
Elnar 524661 2013. február 7. 11:06
Válasz erre
A - személy, AA - teher (GAZ-nál is)
B - személy, BB - teher - 4hengeres motorral
Sennás 524626 2013. február 6. 20:23
Válasz erre
2 fényképes oldal Ford917 és Ford918(V3000)
photo.qip.ru/users/coast70/151196123/
photo.qip.ru/users/coast70/151196124/
Kamovos 524612 2013. február 6. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Ez "BB" mit jelent a Fordnál?
Mert nálam Balatonboglári dühítőt. :)
Bocs, de ehhez sem értek. :(

Üdv: kamovos
bero89 524048 2013. február 2. 13:06
Válasz erre
Sziasztok!

A Hobby Boss 1:35-ös Toldi kettöjét épitem! Lehet hozzá venni szemenkénti fém lánctalpat valahol?

Üdv.: Bero89
Törzsbusz 523925 2013. január 31. 23:01
Válasz erre
Emerick 523907 2013. január 31. 20:32
Válasz erre
Szia!

Ez a változat nem. Duplafülkés sima BB és szintén duplafülkés 42-es változatú BB-k voltak csak és kizárólag. ;)

I.
Elnar 523906 2013. január 31. 20:31
Válasz erre
Ez a Christian Miesen féle felépítmény.
Ilyen volt, de csak BB alapon. A V3000 külsejű BB-n nem. Azon hasonló volt, de nem uyganilyen.
Kamovos 523898 2013. január 31. 19:56
Válasz erre
Ford G917T Kfz31karosseria
Ford G917T...

Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, a Fordal kapcsolatban kapott segítséget.

Még lenne kérdésem erről a fotóról is.
Ez a Ford G917T Kfz-31 felépítménnyel?
Volt nekünk ebből?

Üdv: kamovos
Freddy 523863 2013. január 31. 16:04
Válasz erre
Ez az én fotóm, a sajátomról :)
Itt a teljes építés, a végén a kész makettel (küzdelmes volt):
www.makett.org/forum/index.php/topic,4610.0.html
Törzsbusz 523822 2013. január 31. 10:21
Válasz erre
Ford91723
Ford91723

A Botond Models (Pzs-ék) gyanta Fordja régről Soma faragásából.
Elnar 523798 2013. január 31. 00:20
Válasz erre
Lánctalpas, kommersz, nem spéci magyar: RSO 1; Pz. IV F-1, F-2, G, H; Pz 38(t); JPz 38 Hetzer; StuG 40G; Tiger IE
Zsákmányok (ezek már nem annyira gyakoriak makettben szerintem, bár csak a tengelyhatalmi dolgokat ismerem): M3A1 Stuart; M2A2 Lee; BT-7; T-38;

Opel Blitzből én nem láttam túl sokat a magyar járművek közt, azok is civil eredetűek voltak.
Sennás 523796 2013. január 30. 23:11
Válasz erre
Szia.Nézegetem már régen a Magyar "járgányokat" de lánctalpast nem találtam ami elsőre megfogott volna így mondom ránézek a gumisokra.Opel Blitz van bőven ,szépek és ami lényeg jók.Vagy egy olyat vagy egy ilyen ICM V3000 veszek majd.
Freddy 523795 2013. január 30. 23:05
Válasz erre
Nekem is ez lenne a szándékom, azért vetettem fel a témát. (a Marmonom már meg van építve, nem volt egy egyszerű menet:))
Sennás 523786 2013. január 30. 21:28
Válasz erre
Sziasztok.Én csak figyelek és jegyzetelek.Ez egy szép teherautó.Ha nem lesz nyitva a motortér akkor veszek egy ICM V3000 építhetek belőlle Magyar BB-t?
Murmuc 523785 2013. január 30. 21:21
Válasz erre
És vele együtt jött a "marmon" kanna is! :)
Elnar 523778 2013. január 30. 20:44
Válasz erre
Tehát csak a motorban különbözött ez a fajta BB a V3000-től? Így már azt hiszem, értem. Kösziszépen.
Emerick 523777 2013. január 30. 20:26
Válasz erre
Stét!

V3000 alvázra V8-as motort, BB Typ 42-be négyhengeres blokkot építettek. Ez az egyetlen, vagy legalábbis legjelentősebb különbség. A Honvédségben nem volt V3000. BB mentő és teherautó annál több. (...hát ha nem gyártották 1940 után a BB-t, akkor sok fantom dokumentum kóricál hivatalos papírként. :) )

Az I-821 teljesen mellément, A-021-es próbarendszám van a platós kocsin. A másik kettő sima Typ 42 duplafülkés mentő.

Marmonok megint más tészta. :)

I.
Elnar 523766 2013. január 30. 19:50
Válasz erre
Ford V3000 S - I-821 = A MKH fegyverzete
Ford V3000 S - I-821...
Ford V3000 - Kfz 31 - 9A-617 - mentő Kfz 31
Ford V3000 - Kfz 31...
Ford V3000 - Kfz 31 - 9A-447-hátul
Ford V3000 - Kfz 31...

Ami hasonlít azok ezek (de mint írtam, ezek 43M Ford BB-nek vannak tartva, annak ellenére hogy kiköpött V3000-nek néznek ki)
Elnar 523764 2013. január 30. 19:45
Válasz erre
Ez a G917T, nem pedig a V3000. A Marmon-Herrington átalakítás pedig csak az alvázat érintette.
Törzsbusz 523761 2013. január 30. 19:29
Válasz erre
39for3ton
39for3ton
Ford_39M_3t_Lkw_Marmon_Herrington_4x4
Ford_39M_3t_Lkw_Marm...

Igen,volt az M.Kir-ben- Marmon-Herrington conversion Ford 39M
Elnar 523759 2013. január 30. 19:15
Válasz erre
Valami biztos volt ilyen fülkével.
Emerick szerint 43M BB, amit viszont azért nem tudok feldolgozni agyilag (elhinni elhiszem), mert sehol nem olvastam arról hogy a BB-t 40 után gyártották volna.
Misike 523749 2013. január 30. 18:09
Válasz erre
Bocsánat most láttam, hogy van Néphadsereges fórum is nyitva.
polomalev 523732 2013. január 30. 14:01
Válasz erre
Nem baj, én is tévedtem már nagyobbat is.
Freddy 523730 2013. január 30. 13:52
Válasz erre
What-if:)

Az ICM által kiadott Ford V3000 egyébként állt szolgálatban Magyarországon? (talán azt hiszem, V8 volt ezzel a fülkével). Erre gondolok:
t1.gstatic.com/images
Misike 523728 2013. január 30. 13:43
Válasz erre
Minden esetre ha ennyire bántja a szemeteket akkor töröltessétek.
polomalev 523727 2013. január 30. 13:40
Válasz erre
Számvéber 523726 2013. január 30. 13:32
Válasz erre
Misike 523716 2013. január 30. 12:07
Válasz erre
Nem vagyok szakértője a magyar honvédségnek csak érdekesség képen mutattam.
Számvéber 523714 2013. január 30. 11:44
Válasz erre
Ez a gépjármű egész pontosan mikor is állt rendszerben a Magyar KIRÁLYI Honvédségben! :)
Misike 523706 2013. január 30. 11:06
Válasz erre
544030_531706700187791_862011272_n
544030_5317067001877...

Íme egy érdekesség!
Elnar 523666 2013. január 29. 22:45
Válasz erre
Elnar 523665 2013. január 29. 22:44
Válasz erre
38M 817T és 39M G917T volt az. (G: German - német gyártás, 8/9: gyártási év utolsó jegye, 17: 157" tengelytáv, T: Truck - teherautó)
A 817T nem G817T, ezért jenki, vagy USA Fordként emlegetik.
Kamovos 523648 2013. január 29. 21:34
Válasz erre
Szia Emerick!

köszi az alakulatot tudtam, de a teherautó nem volt tiszta. :)
Nekem kevés a részlet, és a magas plató miatt gondoltam, hogy Opel Blitz.
Végül is a Ford V8/51, 39M Ford VG-917-es, 40M Ford VG-917-es is ilyen magas platós volt. :)
Csak az 43M Ford V3000 volt alacsonyabb platós.

Üdv: kamovos
Emerick 523644 2013. január 29. 21:25
Válasz erre
Szervusz!

A Csaba mögött egy 3 tonnás jenki Ford teherautó áll. A fénykép(ek)en az 1. lovasdandár páncélos zászlóalj, páncégépkocsi századának járművei vannak.

I
Kamovos 523618 2013. január 29. 20:11
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm szépen a jó minőségű képeket.
Ami a Csaba mögött van platós az Opel Blitz lehet?

Üdv: kamovos
Elnar 523580 2013. január 29. 11:47
Válasz erre
Csaba - vontatás
Csaba - vontatás
Csaba - vontatás+
Csaba - vontatás

A Pc-140 és 141 küzdelme a sárral. Kissé jobb képen is.
És bár nem biztos, de a környezet és a helyzet hasonlóságából kiindulva, szerintem ez a másik is ott készült.
Kamovos 523555 2013. január 28. 21:51
Válasz erre
Szia Sennás!

Az első képen két Csaba van, ha minden igaz akkor az 1.lovashadosztály páncélos zászlóaljból.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.