/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
romsitsa 528309 2013. március 13. 12:15
Válasz erre
Hali,

nézd végig ezeket a képeket, a rögzítők alakja jó a Bronco maketten, két kivétellel.
A csákány és kalapács rögzítése békazáras
Az emelő felső rögzítőeleme (amit fotómaratásból hajlítottak) eredetileg öntött és az élei-sarkai le vannak kerekítve.

A kalapács-csákány első-hátsó rögzítői egy közös lemezen voltak rögzítve és azt csavarozták a testhez.

toadmanstankpictures.blogspot.hu/2012/06/build-up-pics-of-broncos-new-hungarian.html

Üdv

ad
migi 528296 2013. március 13. 09:09
Válasz erre
40.m-turan-4933-1
40.m-turan-4933-1
turan_i_2
turan_i_2
turan1
turan1

Hát feladtad a leckét , nehéz abból a kb 100-150 képből ami fönt van olyat is találni amin jól látszik amit keresel , de szerintem ezeken látható a felhelyezés ,
migi 528293 2013. március 13. 08:51
Válasz erre
7b952c21095ae1d9
7b952c21095ae1d9

Pedig a Google segít , jó barát .
Kamovos 528291 2013. március 13. 08:40
Válasz erre
Google Csajok
Google Csajok

Sziasztok!

Már megint bajban vagyok, és a Google barátnőim sem segítenek! :(
A 40M Turán és a 41M turán készítésénél ott tartok, hogy ásó kapa nagyharangot tenném rá! :)
Az ásót ás a pájszert feltudtam tenni a bal oldalra.
De a csákány és az emelő helyét nem találom a Googles csajok által mutatott képeinken.
Tudna valaki nekem eredeti képet feltenni ahol látható?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Kamovos 528008 2013. március 9. 22:42
Válasz erre
Szia Emerick!

Kár! :(

Googlizom rendesen. :)

Először azt a definíciót állítottam fel, hogy "A Ford-BB az a Ford-AA amiben 8 hengeres motor van".
Aztán elvetettem, mert jelentős különbségeket látok a motor hűtőmaszkján, és a borításon is.
Aztán találtam egy oldalt ahol találtam olyan 1932 Ford-BB Modelt amin hasonló az eleje mint ami nálunk volt.

Most pedig jött életem párja, hogy aludni szeretne. :)

Joccak!
Emerick 528005 2013. március 9. 22:02
Válasz erre
Stét!

Nem, nem voltam Szolnokon. Sőt, Móvárra sem merem azt állítani, hogy ott leszek. :)

Ford AA és BB köt jónéhány különbség van. Kezdve azzal, hogy AA-t a német gyárak soha, ellenben BB-t kizárólag Kölnben gyártottak. +jónéhány apróság. :) De gugli a barátunk, találni néhány etalon fényképet, ami elegendő lehet. ;)

I.
Kamovos 527920 2013. március 8. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!

Mi a különbség a Ford-AA és a Ford-BB között?
Hosszúságuk, szélességük azonos?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Kamovos 527917 2013. március 8. 21:25
Válasz erre
Szia Emerick!

Köszönöm szépen a válaszod!

Ezek szerint tévesen hittem, hogy a németek által átadott kocsik német gyártásúak is voltak. :(

Mivel németektől kaptuk őket,ezért gondoltam, hogy a keretantenna is rajta volt.
Igaz ilyen képet én sem találtam magyar kocsiról. :(
Kár, pedig mutatósan néz ki vele. :)

Azt tudom, hogy a nagy hatótávolságú rádiózáshoz kell a keret antenna.
A BTR-60-as is azért kapott keretantennát. :)

A bot antennából a kocsi bal elején és a jobb hátulján volt csak?

A ládát most már nem teszem fel rá marad láda nélkül. :)

Üdv: kamovos
Ui: Szolnokon voltál szombaton?
Emerick 527909 2013. március 8. 20:30
Válasz erre
Stét!

A német keretantennás Panzerek a német híradó osztályok rádiós Panzerei voltak. Kvázi mozgó vezetési pontok voltak, nagy hatótávósálgú berendezésekkel.
A magyar terminológia szerint T-38 közepes harckocsi (nem tank!) volt a nevük. A német megszállás alatt is ugyanott, a cseh Skoda és Praga üzemeiben készültek ezek a Panzerek.
A páncélos alakulatoknál lévő parancsnoki harckocsik voltak botantennásak és frontgéppuska nélküliek.
Szóval a m. kir. Honvédségben német páncélos alakulatoktól átadott T-38-asok voltak, minden bizonnyal vegyesen F és G változatok. A láda megléte szerintem alváltozathoz volt köthető, de volt, ahol átvétel után (már magyar felségjelzéssel ellátva) kerültek fel. A benzinkannák pedig a teherautókra voltak jellemzőek, onnan is van a magyaros becenevük. :)

I.
Kamovos 527881 2013. március 8. 15:02
Válasz erre
Szia Gyuri!

Úgy tudom nekünk német gyártásúak voltak és nem cseh.
Csak minálunk volt T-38 a neve.
Az az egy + rádió az ami miatt keretantennát kapott tudtommal.
De mivel nem vagyok benne biztos ezért kérdeztem.
A németeken volt biztosan.

Üdv: Jani
papgyuri 527880 2013. március 8. 14:52
Válasz erre
Jani!
Szerintem a Skoda 38(t) tankra gondoltál...
Nem emlékszem, hogy láttam volna keretanrennás kocsit, a PK-ik + botantennával voltak szerelve, és hiányzott a hk. vezető mellől a homlokgéppuska a + rádió miatt...
Üdv,
Láda a baloldalon hol volt, hol nem...
Kamovos 527858 2013. március 8. 07:29
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a magyar tulajdonú T-38 parancsnoki kocsikon milyen színű volt a keret antenna?
A: egyszínű a kocsival.
B: fekete.
C: homokszínű.

A torony mögött volt-e üzemanyagos kanna tartó, a motor borítástetején?
A: igen.
B: nem.

A kocsi menetirány szerinti bal oldalán elől volt-e a nagy hosszú láda?

A: igen.
B: nem.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
lacipapa 527401 2013. március 2. 21:23
Válasz erre
Szervusztok!
Kérném,akinek van magyar Ford G 917T fényképe,küldje el,vagy tegye ide fel.Sikerült ma egy 1/35-öst (ICM)beszerezni és szeretném magyarrá építeni.Ha tudnátok színeket azt is meg köszönném.
Üdv,Laci
Freddy 527014 2013. február 26. 23:51
Válasz erre
T-28 6
T-28 6
T-28 7
T-28 7
T-28 8
T-28 8
T-28 9
T-28 9
T-28 10
T-28 10
T-28 11
T-28 11

Egy újabb, az a bizonyos magyar T-28. ICM gyártmány, természetesen 1/35.
Messze a legnagyobb 2. vh-s magyar makettem, a teljes 46 darabos magyar gyűjteményben is csak a két MAZ (a vontató és a Scud) nagyobb nála.
migi 526545 2013. február 23. 16:08
Válasz erre
Szia Laci
Múltkoriban kerestetek a Federal kocsikról képet amit küldtem könyvet abban van egy kép a díszszemlén , és van 3 db is rajta .
üdv: migi
Freddy 526537 2013. február 23. 15:37
Válasz erre
Egy távoli, homályos fotó van róla. Meg a Bison matricája, amit felhasználtam:)

lacipapa: az adatlapomon van fenn kép mindegyikről!
lacipapa 526533 2013. február 23. 15:31
Válasz erre
Szia!
Ne szerénykedj,rakd fel az összes magyart.Légy szíves!
Laci
Elnar 526526 2013. február 23. 14:36
Válasz erre
Freddy 526523 2013. február 23. 14:20
Válasz erre
BA-20 1
BA-20 1
BA-20 2
BA-20 2
BA-20 3
BA-20 3
BA-20 4
BA-20 4
BA-20 5
BA-20 5

Sziasztok!

Szerencsére van már saját topikja, úgyhogy ide teszem: RPM BA-20, magyar színekben.
Elnar 526512 2013. február 23. 12:39
Válasz erre
Inkább annak tűnik nekem. Bár első világháborús dolgokban nem vagyok otthon.
Sennás 526510 2013. február 23. 11:57
Válasz erre
176880566
176880566

Ez inkább Osztrák mint Magyar?
Emerick 526307 2013. február 20. 19:59
Válasz erre
Stét!

Uhri felépítményes kábeldobszállító. Részletekbe nem megyek bele...

Minden Uhri csomagtartós, de nem minden csomagtartós Uhri.

I.
romsitsa 526306 2013. február 20. 19:59
Válasz erre
Szia Elnar,

a többi manufaktúra munkáját nem ismerem, így nem jelenteném ki, de Uhryék a Krupp Kábelkocsira is ugyanilyen csomagtartót szerkesztettek.

Meg a Blitz fülkék tetején is hasonló volt.

Üdv

ad
romsitsa 526303 2013. február 20. 19:57
Válasz erre
Finta László: Ikarus Story I-IV, ebből a III-IV ami túlnyomó részt honvédségi megrendelésekkel foglalkozik.

Pl. itt beszerzhető:
www.marotikonyvker.hu/content/form_113.html

Üdv

ad
migi 526301 2013. február 20. 19:20
Válasz erre
Szia
Megkérdezhetem mi a könyv címe ? és ki az írója ?
üdv: migi
Elnar 526300 2013. február 20. 19:16
Válasz erre
Sajnos azt a könyvet nem bírtam megszerezni, de köszönöm.
Kijelenthető, hogy minden magyar jármű aminek poggyásztartó volt a fülke tetején az Uhry, vagy csak ennél érvényes?
romsitsa 526294 2013. február 20. 18:59
Válasz erre
Az Uhry könyvből.

És a fülke tetején lévő poggyásztartóból.

Üdv

ad
Elnar 526242 2013. február 20. 11:27
Válasz erre
Törzsbusz 526214 2013. február 19. 23:26
Válasz erre
Ezt úgy látom UHRY karosszériás.
Elnar 526207 2013. február 19. 21:52
Válasz erre
Ford G917T - 1A-275 - ismeretlen (Marmon)
Ford G917T - 1A-275...

Igen, valami ilyesmit sejtettem én is a háttérben :D

Esetleg erről az oldalajtósról tudsz valamit? Kb 3 képen láttam, és lövésem sincs, miért kellett plusz ajtó a plató oldalára.
Emerick 526191 2013. február 19. 20:33
Válasz erre
...mert a jenki Fordok platói legalább ennyi cégnél készültek. ^_^
Bogesz 526157 2013. február 19. 16:48
Válasz erre
44M BV

3D-s programban készült változat, terepen.
44M BV

Ha már 44M Buzogányvető...
skywarior 526153 2013. február 19. 16:28
Válasz erre
1344479811_2
1344479811_2
1344479855_szalasi02
1344479855_szalasi02
1344480048_01
1344480048_01

44.M dupla páncéltörővető Buzogány
Elnar 526138 2013. február 19. 13:33
Válasz erre
Ford 817T (USA) - C-317
Ford 817T (USA) - C-...
Ford G917T - 1A-570 - 2.pc.ho
Ford G917T - 1A-570...
Ford 817T (USA) - Léva = fortepan.hu
Ford 817T (USA) - L...
Ford G917T (Marmon)
Ford G917T (Marmon

Első blikkre a hűtőrács és a szélvédő. A 817T-nél 3 borda van függőlegesen középen a rácson, a 917T-nél már csak egy. A szévégő a német (G - German) gyártású G917T-nél egy darabból van, míg az ameriaki típusoknál osztott.
Apróbb eltérések, amik még látványosak: 871T-n nincs hátsó sárvédő, és a plató oldalfala 4 egyenlő részre van osztva. Ez a G917T-nél 1 kicsi-3 nagy-1 kicsi osztású (többnyire). Bár ahogy láttam, a magyar Fordok legalább 4-5 féle platóval voltak szerelve.
Freddy 526133 2013. február 19. 13:15
Válasz erre
Kérdeztem én, azért is csináltam a topikot. De a mesterdarab készítője maga sem dúskált a háttéranyagban. Mindenesetre köszönöm a felajánlott segítséget!

Egyébként azt természetesen gondoltam, hogy nem maga a forgó tengely tartja a merevítőt, hanem azon a környéken valami szilárd dologhoz van odakötve. Mivel nem látszott, hogy pontosan mihez, azért inkább úgy hagytam, ahogy van, mint hogy megpróbáljak kitalálni valamit. Ezen a képen látszik amúgy, hogy nem ér a motorig:
www.makett.org/forum/index.php

Ami a magyar kocsik hátterét illeti: az amerikaiak legjellegzetesebb vonása a díszcsíkok mellett az osztott szélvédő. Sajnos a legtöbb képen ilyen van, nem az általam megépített változat. Ezen kívül arra is figyeljetek, hogy sokat alakítottak át négykerékhajtásosra (hátsókerekesről), ezek látványosan magasabbak. És persze a legszembetűnöbbek a ponyvatetősök, ezekhez teljesen új, szögletes kabin készült (nem csak a tetőt flexelték le), de ez jól látszik a képeken.
Kamovos 526126 2013. február 19. 12:27
Válasz erre
Szia Elnar!

Hát ha Amerikai akkor a krómozott díszléces teóriám már meg is dőlt. :)
Viszont akkor az XF-58 olaj zöld jó kell hogy legyen, mivel ők tudomásom szerint ezt a színt használták.

Lehet, hogy már volt kérdés, akkor bocsi, ma kicsit szita az agyam ezért megkérdezném.

Az USA Ford 817T-k ami Amerikából jött és a német gyártású G917T magyar változat között mi a különbség?
Vagy semmi különbség, csak a nevük más?

Üdv: kamovos
lacipapa 526124 2013. február 19. 12:22
Válasz erre
Szervusz!
Elnar fényképén Ford van az enyém Opel.Nem gondolom,hogy ugyan azt a színskálát használták mind két országban.Döntöttem,mert találtam,TS-5 Olív Drab festéket.Ez elég sötét is,meg zöldes is.Majd,ha fölteszem mustrára,jól meg kritizálják,hogy hogyan kellett volna,de nem baj.
Üdv,Laci
Kamovos 526122 2013. február 19. 12:13
Válasz erre
Szia Freddy!

A Googlen sok kép van!
Én rengeteget járok oda nézelődni, kutakodni mégis előfordul, hogy nem találom amit keresek.
Ilyenkor jövök és kérdezek itt!

Nekem az alapszakmám Gépész, ez eléggé sokrétű szakma, és ehhez én még hozzá is tanultam jó pár dolgot.

Számomra nem nagy gond ha nincs összeállítási rajz.
Egyszerűbb maketteknél Pl
Balaton Modell Csepeljeinél elő sem vettem az összeállítási rajzott, mert olyan csekély az alkatrészek száma, hogy nincs minek a helyét keresni a rajzon.

Mondjuk az azért érdekes, hogy azon az oldalon ahová betetted a képeket senki nem szólt, hogy a hátsó híd kitámasztását, ne ragasszad a gardán tengelyhez, mert az forgó alkatrés.

Arra tanítottak, hogyha nem tudok valamit kérdezze, minthogy el ba...valamit.
Te is nyugodtan kérdezzél szívesen segítek, és rajtam kívül vannak itt még sokan akik szívesen segítenek neked ha kérdezel.

Üdv: kamovos
Elnar 526119 2013. február 19. 11:54
Válasz erre
Ne felejtsük el, hoyg aképeimen 817T-k vannak, Amerikából.
Nem tudom, átfestették-e őket magyarra, de ha nem, akkor könnyen lehet, hogy eltérő színük volt a német/magyar G917T-től
Kamovos 526114 2013. február 19. 11:45
Válasz erre
Szerbusz lacipapa!

Hát tetszeni nekem is jobban tetszik a világosabb szí. :)
De Elnar Barátunk 2. képe alapján inkább sötétebb zöld kéne, hogy legyen.:(
Az XF-58 talán jó.
Az első képen szereplő lehet, hogy civil, mert a sárvédő fényes fekete rajta.
A díszlécezés, Motorborítás lécezése, Ford felirata krómozott, az eddigi leírások alapján akkor az magyar gyártású fülke lehet rajta.
A többi színt nehezen tudom meghatározni.
A fülke tetejét nézve ami nekem fakó, XF-65-nek tűnik.

Talán a történelmi hű színeket is megtudja valaki pontosan mondani szám szerint. :)

Üdv: kamovos
lacipapa 526077 2013. február 18. 20:53
Válasz erre
Szervusz Kamovos!
Köszi a bemutatót,most már tényleg nem tudom milyen legyen?Én spray-vel festek és pl. az üveges XF-65 FIELD GREY más színű,mint a spray ugyan ilyen nevű festék.Jó lenne,valami autentikus magyar gép színe.Pillanatnyilag TS-66 IJN GRAY színben pompázik,de át festem,ha találok megfelelő színt.Talán az XF-26 plató színe tetszik a legjobban.
Üdv,Laci
Freddy 526042 2013. február 18. 15:14
Válasz erre
Az összeállítási utasítás alapján akár Mari nénihez is ragaszthattam volna, örültem, hogy valamihez hozzáért. De köszi az infót, a következőnél figyelek erre.
Elnar 526017 2013. február 18. 11:30
Válasz erre
Ford 817T - Dunaharaszti
Ford 817T -...
Ford 817T (USA) - C-161 = Hadak útján
Ford 817T (USA) - C-...

Ezeket találtam. Az első valószínűleg színezett, de a második lehet hogy eleve színes felvétel. FF fotókon is sötétebbnek látszik a Fordok színe az alap magyar sötét fűzöldnél.
Kamovos 526008 2013. február 18. 10:06
Válasz erre
XF-59 XF-26
XF-59 XF-26
XF-61 XF-65
XF-61 XF-65
XF-58 01
XF-58 01
XF-58 02
XF-58 02
XF-26 Plató XF61 Fülke FX-68 Sárvédő
XF-26 Plató XF61 F...
XF-65 Plató XF61 Fülke FX-68 Sárvédő
XF-65 Plató XF61 F...

Szerbusz lacipapa!

Ford színekre visszatérve.
Festettem neked pár mintát, hogy eltudjad dönteni melyik a jobb szín.

A járművek még nincsenek készen csak a bemutatás kedvéért rakosgattam egymásra az alkatrészeket. :)

Üdv: Kamocos
lacipapa 525891 2013. február 17. 10:19
Válasz erre
Szia!
Köszi,de sajna ezek mind resin,ez nekem túl drága.Nézegetni azért jó lesz.Fröcsiben meg reszkíroznák egy mentőt,mondjuk.
Üdv,Laci
migi 525882 2013. február 17. 09:10
Válasz erre
Szia Laci
Itt is körülnézhetsz sok érdekes 35 ös dolog van , még hazai gépek is ,
www.freewebstore.org/DNEPROMODEL/Opel_Blitz_1t_Plateau_2,0-12_Bj_1934/p877256_8635963.aspx
lacipapa 525852 2013. február 16. 21:03
Válasz erre
Kamovos 525851 2013. február 16. 21:02
Válasz erre
Bocsi!
Az utolsó kép csak véletlen került fel, az már nem a hosszirányú merevítés, ő a Turbó! :)
Kamovos 525850 2013. február 16. 21:00
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
100_6306
100_6306

Szerbusz lacipapa!

Az alvázon keresztirányban a kuplung háznál van egy kereszttartó.
Ehhez a kereszttartóhoz vannak kötve a kitámasztó rudak.

Az én Fordomon így van megcsinálva ahogy a képeken látható.
Nem szép, de nekem jó. :D

Üdv: kamovos
lacipapa 525846 2013. február 16. 20:05
Válasz erre
Bíz az oda van ragasztva (pilka fűrész!).A motor felőli végét a vázhoz kell rögzíteni?
Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.