/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
Kilmister 563931 2014. július 22. 18:27
Válasz erre
Szia juge75!
A kérdés használt eszközökről szólt, és nem rendszeresítettekről. :)
juge75 563859 2014. július 21. 21:19
Válasz erre
Honi légvédelem nem létezett, Magyar Királyi Honvédség létezett, azon belül légvédelem.
Javaslom: Boforstól a Dóráig kötetet is, de voltak átadott eszközök a Németek részéről, ezek 1944-45-ös időszakban lehettek, iratanyag java meg semmisült.
A Magyar Királyi Honvédség Légvédelme 1920-1945 könyv 2010-es kiadású, a kutatások azóta folytatódtak, Norbert biztosan ki tudná egészíteni.
Emerick 563853 2014. július 21. 20:16
Válasz erre
A rendszeresített és a használt nem ugyanaz...

Ha már elhangzott a név: érdemes beszerezni dr. Számvéber Norbert könyveit. Tartalmukban nem egy érinti a csapatok által használt légvédelmi eszközöket is.

I.
juge75 563845 2014. július 21. 19:14
Válasz erre
Biztosan említették volna az erről szóló könyvben, szerintem nem rendszeresített eszköz lehetett.
Kilmister 563842 2014. július 21. 18:38
Válasz erre
Szia!
Sajnos már nem emlékszem, hogy milyen könyvben olvastam, de az biztos, hogy a M. Kir. Honvédség használt SdKfz 7/1 önjáró légvédelmi Flakvierlinget. Azt hiszem ebben a témában Számvéber Norbi tudna segíteni :)
Üdv.
juge75 563837 2014. július 21. 16:00
Válasz erre
Előbbit akartam írni, 40 mm a Nimródbn...
juge75 563836 2014. július 21. 16:00
Válasz erre
311089453_2de6d5749d_o
311089453_2de6d5749d...
11Magyar allas Don-nal_ 1942 222
11Magyar allas Don-...

Flak 38 és Vierling (38. M 2 cm könnyű légvédelmi gépágyú)úszó egységeknél és léggömbgátosztálynál alkalmazott fegyver volt a Magyar hadseregben.
Magyarországon szintén alkalmazták ekkor a 88 mm lövegeket, de elsősorban a 40 mm Bofors és 80 mm Bofors lövegek hazai gyártású változatait (utóbbi fegyver került a Nimródba is).
Háború végén zsákmányolt, Olaszországban 88 mm átmérőre felfúrt Szovjet 85 mm légvédelmi lövegeket kapott a haderőnk, ezek 40 M műszereket kaptak, korai verziók voltak, lövegpajzs nélkül (ezt elkészítheted a Trumpeter készletéből, picit át alakítva).
Breda nem volt.
juge75 563835 2014. július 21. 15:40
Válasz erre
Elnar 563834 2014. július 21. 15:00
Válasz erre
decente 563831 2014. július 21. 13:40
Válasz erre
Sziasztok!

Lehet, hogy nem szorosan ehhez a témához tartozik, de nem találtam közelebbit.

Az iránt érdeklődöm, hogy a magyar honi légvédelem a 2.vh. alatt használt-e:
Flak38-at
FlakVierling-et
Breda 20/65-öt
illetve valamilyen önjáró légvédelmi egységet?

A repülős "múltam"-ból adódóan, először a légvédelmen keresztül szeretnék ismerkedni az 1:35-ös méretaránnyal.

Ha lenne valamilyen kiadvány, ami konkrétan a telepített magyar légvédelem-mel foglalkozik, azt is szívesen fogadom, mint információforrást.

Előre is köszönöm!

Zsolt
feher.rendes.zsolt(kukac)gmail.com
Elnar 563473 2014. július 13. 20:29
Válasz erre
Kivonták, mielőtt kitört volna a háború. De a 30-as évek csodagépeiről nem sokat tudok.
Bogesz 563471 2014. július 13. 20:21
Válasz erre
Köszi. Valóban úgy néz ki. Használtuk ezeket a fronton is, vagy csak kiképzésre?
Elnar 563470 2014. július 13. 20:10
Válasz erre
Bogesz 563460 2014. július 13. 18:48
Válasz erre
hun_vilaghirado604_01
hun_vilaghirado604_0...
hun_vilaghirado604_02
hun_vilaghirado604_0...

Sziasztok!

Ezek a teherautók milyen típusúak? Ha jól emlékszem a 101. gépkocsizó tanezredet bemutató könyvben látni hasonlóakat.

Köszi,
Bogesz
Bogesz 563332 2014. július 12. 08:08
Válasz erre
Kamovos, azt hiszem Te érdeklődtél régebben a magyar Ansaldo kisharckocsik iránt. Itt egy remek írás róluk:

www.karosszektabornok.blog.hu/2014/07/10/125_az_ansaldo_ii_az_ansaldok_magyaroroszagon
Kamovos 562921 2014. július 5. 17:06
Válasz erre
Szia Sennás.

Köszi a képet, ezt már néztem én is, de ez sajnos csak emelő. :(
Talán műszaki mentő lehetett.

Üdv: kamovos.
Sennás 562918 2014. július 5. 16:45
Válasz erre
csepel
csepel

Szia Kamovos.Ezen valami egyszerűbb daru van.Vagy inkább csak polgári változat.
Kamovos 562914 2014. július 5. 16:20
Válasz erre
Csepel B-300 Daru 01
Csepel B-300 Daru 01
Csepel B-300 Daru 02
Csepel B-300 Daru 02

Sziasztok.

Erről a Csepel B-300 daruról keresnék még képeket.
Tudom, hogy van :)csak nem találom. :(
De!
Ha esetleg vannak rajzok az is nagyon jól jönne.

Segítségeteket előre is köszönöm.
Kamovos 562909 2014. július 5. 15:21
Válasz erre
Szia Elnar.

Köszönöm szépen a válaszokat.

Üdv: kamovos
Elnar 562788 2014. július 3. 16:47
Válasz erre
01 - MARTA tehereautó, valamikor a 30-as években
02 - sokadjára kérdezett Mávag-Benz VL-2 (Emerick szerint. Én hülye vagyok a Mávaghoz teljesen, tehát hiszek neki)
04 - 37M Hansa-Lloyd Sd.Kfz. 11
05 - 38M Mercedes Benz G5
06 - sosem láttam még ezt a képet, de nem nagyon látom, mi van rajta
07 - Rába-Krupp L3.6H
menetoszlop - Polski Fiat 518-ak, átalakított felépítménnyel

Viszont az 5. kivételével elég ismert képek. /legalábbis a makett.orgon/
Kamovos 562782 2014. július 3. 14:14
Válasz erre
Auto mi 01
Auto mi 01
Auto mi 02
Auto mi 02
Auto mi 04
Auto mi 04
Auto mi 05
Auto mi 05
Auto mi 06
Auto mi 06
Auto mi 07
Auto mi 07
menetoszlop
menetoszlop
menetoszlop 04
menetoszlop 04

Sziasztok!

Ezek itt milyen kocsik lehetnek?

Üdv: kamovos
Elnar 562526 2014. június 28. 21:46
Válasz erre
Mateoszos Fordot láttam már, azért kérdeztem. A fülke olyan se hús se hal. Bár azt nem tudom hányféleképpen alakították ki/át, de gyanítom minimum ahány cég volt+n
Emerick 562518 2014. június 28. 21:10
Válasz erre
Stét!

Ez szerintem egy sima Mateoszos Ford G917T. Magyar fülke, sok krómozás. Alapvetően Uhri fülkének kellene lennie, de itt valamiért inkább Metallora szavaznék.

I.
Elnar 562458 2014. június 28. 08:46
Válasz erre
Ford 817T - 1.f.zlj. = acemodel forum
Ford 817T - 1.f.zlj...

És EZ mi? Az tiszta sor, hogy civil volt hajdanán, de hogy mi arról tippem sincs.
38-as teherautó/pickup hűtőmaszkja van, de olyan szélvédője, mint a Convertible Sedanoknak, és olyasmi oldala (?) mint a Panel Vannek.
Elnar 562455 2014. június 28. 08:02
Válasz erre
Ford 817T - 1.f.zlj. = acemodel forum
Ford 817T - 1.f.zlj...

És EZ mi? Az tiszta sor, hogy civil volt hajdanán, de hogy mi arról tippem sincs.
38-as teherautó/pickup hűtőmaszkja van, de olyan szélvédője, mint a Convertible Sedanoknak, és olyasmi oldala (?) mint a Panel Vannek.
Emerick 562443 2014. június 27. 19:57
Válasz erre
Igazából meg kellene írni rendesen a magyarországi Fordok történetét (is), de rettenetes nagy meló és a kiadó kérdése még nagyobb... Egy a lényeg, sok típus, még több alváltozat volt, néhány egyáltalán nem, és ami volt, abból mindből több, mint ami eddig bárhol szerepelt. Na ezt bogozzátok ki. ;)

Konkrétat is írok :) : Marmon-Ford (az összkerekeseket hívjuk ezentúl így, mert eleve ez volt a nevük), készültek ST-II és ST-III (ezek a szögletes, nyitott, un. Einheits-, azaz egységesített fülkék) és zárt fülkés alvázakra. Az alvázak azonosak voltak. Kivétel egy változat, ami az én kedvencem és leghamarabb ezt szeretném feldolgozni, ez a spec. változat merevtetős kivitelben készült itthon. A felépítmények alapvetően platós változatok voltak, sablon jelleggel készültek némethonban. Kivétel azok, amiket említettem, mint kedvencet: nehéz kábeldobszállító gépkocsik. Ezek voltak 'marmonizálva' és sima 4x2-es alvázakkal is. Ezek zöme normál tengelytávval, néhány viszont hosszítva épült. Továbbá volt tervben hosszított híradós változat is, dobozos felépítménnyel, de odáig nem jutottak el, max a tervezőasztalon. Összkerekes tartálykocsik nem voltak.

...és ha már kitértetek erre: Ford V3000 NEM volt a m. kir. Honvédség tulajdonában. Csak kívülről nagyon hasonló BB Typ42. :)

I.
Bogesz 562433 2014. június 27. 17:11
Válasz erre
A linkelt cikkbe ágyazott fényképen egyébként a Magyar Királyi "Szent István" 3. honvéd gyalogezred Hagyományőrző Egyesület tagjai láthatóak.

Róluk bővebben itt: https://www.facebook.com/pages/Magyar-kir%C3%A1lyi-Szent-Istv%C3%A1n-3-honv%C3%A9d-gyalogezred-Hagyom%C3%A1ny%C5%91rz%C5%91-Egyes%C3%BClet/588640854480866
Freddy 562404 2014. június 26. 20:26
Válasz erre
Szemből is jól látszik,a 4*4-eseknek jóval magasabban ül az eleje
Elnar 562390 2014. június 26. 15:55
Válasz erre
Ford G917T -  eredeti német
Ford G917T -...
Ford G917T - Marmon-Herrington 4x4
Ford G917T - Marmon-...
Ford  1939  ID chart - www.vanpeltsales.com
Ford 1939 ID chart...

A 4x4 az alvázon látszik. Egy-egy böhömnagy szerelvényház van az első- és a hátsó híd közepén. Az, hogy zárt fülkés volt-e vagy nem, nincs összefüggésben az alvázzal - bár tény, hogy zárt fülkéset sokkal kevesebbet láttam, és az St-II fülkések pedig elég gyakran 4x4-esek.
Nincs 39M G917 sem 40M G 917. 38M 817T van és 39M G917T /az első számjegy a gyártási év utolsó jegye, a G pedig a Kölnben készültet jelzi, a 17T a 157"-es nyomtávot írja le/
Tartálykocsiból kizárólag V8/51-et láttam magyarként (persze ez nem zárja ki, hogy volt másmilyen is). Mentőből is csak BB és BB Typ 42-t tudok /ami úgy néz ki mint a V3000, de ha annak hívod, Emerick kitér a hitéből ;P /
Kamovos 562383 2014. június 26. 13:05
Válasz erre
Sziasztok.

Sajnos a "Szakirodalom", és az elő került képek Mást mutatnak a 4X4-es Fordokról is.
Az írások szerint több Kölni Ford Marmont alakítottak át 4X4-es re.
Na, itt van némi fogalom zavar számomra.
Nálam ez a típus Kb a Ford G917-et jelenti.
Ennek megfelelően találtam is G917-es 4X4-es képeket.
Aztán láttam egy Ford V3000-res Fordot is ami szintén 4X4-esnek volt átalakítva.
Akkor ez most, hogy van?
Csak a platós G917 és V3000 volt 4X4-es, vagy voltak üzemanyag szállítók is?
Csak kerek fülkés vagy ponyvás fülkés is volt 4X4-es?

Jelenleg ott tartok, hogy nekem van megépítve:

Ford V8/51 Üzemanyagos
Ford V8/51 Platós
39M Ford G917 Üzemanyagos (szögletes fülke ponyvával)
39M Ford G917 Magas platós (szögletes fülke ponyvával)
39M Ford G917 Alacsony platós (szögletes fülke ponyvával)
40M Ford G917 Üzemanyagos (Kerek fülkés)
40M Ford G917 Magas platós (Kerek fülkés)
40M Ford G917 Alacsony platós (Kerek fülkés)
40M Ford G917 Kfz.31
Ford G917 4X4 Magas platós (Kerek fülkés)
Ford G917 6X6 Magas platós (Kerek fülkés)
43M Ford V3000 Üzemanyagos (Kerek fülkés)
43M Ford V3000 Magas platós (Kerek fülkés)
43M Ford V3000 Alacsony platós (Kerek fülkés)
Ford BB Kfz.31

Ha Ford G917 és Ford V3000 4X4-ben is volt platós és üzemanyagos is akkor állhatok neki azoknak is. :)
Ja!
Ford G917 6X6 Magas platóst (Kerek fülkés) átépítették, fülke mögött 500 literes üza tartály mögötte javító felépítménnyel és bent tartották a gyárban.
Ezt is meg kéne építeni.

Üdv: kamovos
Kamovos 562382 2014. június 26. 12:15
Válasz erre
Szia denkmeyer.

Köszi a linket.

Sajnos ez a makett, Kb a fantazi kategória. :(

Mint tudjuk kész példány nem volt kint a gyárból.
Terepszínű pláne nem volt, tudomásom szerint még a torony sem volt rajta. :(
Szerintem még a sima zöld színű toronnyal is a fantazi kategória.
De nemzeti érzelmeim megkövetelik, tőlem is, hogy a tornyot feltegyem rá.:)

Ezeket a képeket ismerem, de ez csak makett. :(
A kész kocsiról még torony nélkül sem láttam képet. :(

Üdv: kamovos
Kamovos 562381 2014. június 26. 11:42
Válasz erre
Szia Sennás.

Köszi a képeket!
Az általam belinkelt 562249hsz-ben lévő egy tengelyesen képeken tuti Csaba kerekek vannak csak elírtam.
A csavarok száma lényegtelen, mert mint látható Elnar Barátunk 562348 hsz-ében lévő képen már más típusú kerék látható.
Ezért én biztosra veszem, hogy mind 6 mind pedig 8 csavaros kerék lehetett rajtuk.
Az is biztosra veszem, hogy az egy tengelyesből több darab is készült.

Üdv: kamovos
romsitsa 562378 2014. június 26. 10:25
Válasz erre
ketszery_hagyatek_talan
ketszery_hagyatek_ta...
talan_lovas_dd
talan_lovas_dd

Sasszemű zseni vagy, eddig ezt nem láttam.
A fotók alapján szeritem összefüggésben van a csavarok száma a gumi kivitelével.
A sima sarkanytyús Cordatic (íves körmök, mint a Botondon) hat csavaros felnin vannak a terep? gumik nyolc csavaroson.

Üdv

Á
denkmeyer 562375 2014. június 26. 08:08
Válasz erre
Elnar 562373 2014. június 25. 23:35
Válasz erre
40M Csaba
40M Csaba

Néhány Csabán 8 csavaros kerék van valamiért.
"sárga" 133, Pc-101, Pc-175, Pc-176, Pc-181, Pc-400... és biztos még mások is, de ezen a gépen nincs minden anyagom fent.
Viszont a 40M Csaba rajza már eleve ilyen kerékkel készült
Sennás 562368 2014. június 25. 21:39
Válasz erre
De a gumi mintája hasonló nem?Lehetséges a futó terhelése( nagyobb) ezért kapott 8" csavaros" felnit?
Elnar 562366 2014. június 25. 20:59
Válasz erre
Jahogy. Hát ezt benéztem. Én csak a kéttengelyesig jutottam, azon Botond kerék van :D
Az egytengelyesen persze hogy Csaba. Csak a 8 rögzítő pontos típus, nem a hatos.
Sennás 562363 2014. június 25. 20:31
Válasz erre
39M_Csaba_-_Pc-153_www.kepfeltoltes.hu_
39M_Csaba_-_Pc-...

Ja ez lesz az.
Sennás 562362 2014. június 25. 20:28
Válasz erre
39M-Csaba
39M-Csaba

Szia Jani bátyám.Ez nem jobban hasonlít az egytengelyes vontatón látható kerékre?Lehet volt ebből több féle is.
Kamovos 562360 2014. június 25. 19:51
Válasz erre
Szia Elnar

Ezen a képen Szerintem nem Csaba kerék van.

www.facebook.com/photo.php

Viszont a 2 tengelyes szállítón Botond kerekek vannak. :)

Üdv: kamovos
Kamovos 562359 2014. június 25. 19:39
Válasz erre
Ansaldo szállító 1 tengelyes Utánfutó.
Ansaldo szállító...

Szia romsitsa.

Igen Csaba kerék!
El írtam, és észre sem vettem.:(
Köszi a ki igazítást.!
A 562249 hsz első képén látható a Csaba kerékkel. :)
A képhez tartozó szöveg is azt írja.
Beteszem szöveggel együtt.
Bónusznak az első Csaba képével.

Üdv: kamovos
romsitsa 562358 2014. június 25. 19:07
Válasz erre
Hali,

a Markó fotó zseniális,köszi. Azon a négykerekű utánfutó van valami fura pozitúrában.

De melyik fotón lenne a Botond kereke?
Az egytengelyes ránézésre a Csaba kerekeit kapta meg.

Üdv

Á
Elnar 562357 2014. június 25. 18:36
Válasz erre
A képen Botond kerék van.
Ford - 5 kerek kikönnyítés, 5 rögzítő csavar
Botond - 8 közepe felé hegyesedő kikönnyítés, 8 rögzítő csavar
Kamovos 562352 2014. június 25. 17:20
Válasz erre
Szia Elnar.

Köszönöm Szépen a képet!
Érdekes, hogy az írás szerint a Botond kerekét használták fel.
Ezen a képen pedig Ford kerék van. :)

A Tas is nagyon érdekel.
Most raktam össze, még tudok rajta javítani.
A felelhető makett képek szerint terepszínű amit én találtam képet azon egyszínű.

Üdv: kamovos.
Kamovos 562351 2014. június 25. 17:16
Válasz erre
Kamovos 562349 2014. június 25. 17:10
Válasz erre
Elnar 562348 2014. június 25. 17:09
Válasz erre
https://www.facebook.com/photo.php

Úgy tűnik csak kérned kell!

/A 44M Tasról véletlenül nem akarsz képet? :D /
dieselheaven 562343 2014. június 25. 13:34
Válasz erre
Érdekes cikk látott napvilágot "Kerékpárosok a magyar királyi honvédségben" címmel a
Magyar Nemzeti Múzeum facebook oldalán:
https://www.facebook.com/nemzetimuzeum/posts/573917845973780:0
Kamovos 562249 2014. június 23. 20:28
Válasz erre
Ansaldo szállító 3 tengelyes Ford 03
Ansaldo szállító...
Ansaldo szállító 3 tengelyes Ford 04
Ansaldo szállító...

Sziasztok.

Nem tudtok véletlenül valahol erről az egytengelyes szállítóról több képet?
Esetleg rajzot?

Előre is köszönöm a segítségeteket

Üdv: kamovos
Sennás 561945 2014. június 18. 10:20
Válasz erre
13778963185_438b406042_b
13778963185_438b4060...

Nimród
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.