<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97. |
Mekett | Adatlap | 718103 | 2024. január 5. 13:50 | ||
romsitsa | Adatlap | 718102 | 2024. január 5. 13:44 | ||
A Schwarzloset ott viszik előtte szekéren, az öszvérekre málházottat meg mögötte, ezek voltak a szabványos szállítási módszerei. Továbbra is az véleményem, hogy ez egy kisebb űrméretű valami, amit felhízlaltak úgy, hogy el lehessen adni közepes lövegnek, ennek megfelelő számű kezelővel, de kevesebb lóval, mert könnyebb. Az alapja lehet Schwarzlose, annyi akkor biztos, hogy az eredeti irányzékát valahogy átvarázsolták. További "érdekesség", hogy lóvontatásnál ilyen apró kerekeket sosem láttam (az Infanteriekarren esetleg, de azt gép is vontathatta). | |||||
téglatesó | Adatlap | 718101 | 2024. január 5. 13:30 | ||
De hogy ne csak okoskodjak, itt van pár új kép, innen hiénázva: fenyeslorand.hu/fenyescsalad/ | |||||
téglatesó | Adatlap | 718100 | 2024. január 5. 13:28 | ||
Helló! Elnar: a "mondta valaki, hogy ez vmi ágyú lehet inkább" az pont Te voltál, erre kezdtem el agyalni ugyebár a 3.7cm M.15-ösön, mint lehetséges megoldáson, de ez a lehetőség egyre valószínűtlenebb. Freddy: persze, simán lehet géppityu, az első tippjeim között nekem is felmerült, kár,hogy ilyen gyalázatosan rossz minőségű a felvétel, de örülhetünk, hogy egyáltalán fennmaradt... Mekett: a Bofors helyével kapcsolatban én is abból indulnék ki, hogy valami malom lehet a helyszín, ahogy elnézegettem a képeket, általában ott alkalmaztak ilyen szögletes kéményeket, és ott voltak jellemzőek az ilyen magas, akár 6-7-8 szintes épületek is (amiről nem vagyok meggyőződve,hogy lakóház lenne). | |||||
Freddy | Adatlap | 718098 | 2024. január 5. 12:16 | ||
A cső az simán a vízhűtő burkolat, nem látszik vastagabbnak vagy vékonyabbnak szerintem. Egyébként nem ördögtől való ötlet ágyút imitálni vele, a tankokon eleve volt belövő géppuska, és pl a német haditengerészet felszereléséhez is tartoztak olyan különleges puskák, amiket az ágyúcsőbe lehetett tenni, és úgy puskatölténnyel sütni el az ágyút gyakorlásképpen. | |||||
Elnar | Adatlap | 718087 | 2024. január 5. 11:32 | ||
Én elsőre Schwarzlosénak néztem pajzzsal, utána mondta itt valaki hogy ez vmi ágyú inkább. A géppuska vonalat azért is vetettem el, mert vannak géppuskások a videóban. Jobban megnézve viszont Téglatesó screenshotján a "lövegfar" nagyon olyan ívű, mint a géppuska hátulja, sőt az irányzék dudorát is látni vélem pont ott ahol lenne. Hosszban is nagyjából stimmel. A cső meg mintha a vízhűtő burkolat csökkentett átmérőjű mókolása lenne vagy mi. | |||||
Elnar | Adatlap | 718082 | 2024. január 5. 11:05 | ||
Nyolcszögletű kéményt találtam jópárat. Főleg malmoknál (talán ez lehet egy kiindulás). Viszont olyat ami már a talajtól nyolcszög nem négyzetből indul, egyet sem. | |||||
Mekett | Adatlap | 718056 | 2024. január 4. 22:31 | ||
Ahogy korábban írták a srácok, a rendszám miatt kizárt, hogy 56-os legyen, illetve az adományozó is 1941-et jelölt meg keletkezésnek. Másfelől a 41-et kicsit korainak találom, már akkor ilyen légvédelmi előkészületeket tettek Budapesten? A hétszintes épület nekem is feladta a leckét, mert az ismertebb és vasúthoz közeli munkás-, vagy vasutas lakótelepek egyike sincs ilyen magas. Legalábbis, amiről találtam képet. A Józsefvárosi pályaudvarnál ma is álló épület hatszintes, a Pongrác-úti és a Hős utcai házak teljesen mások, az Illatos útiak is csak 3-4 szintesek, a Ferecvárosi pályaudvarnál, a mai Puskás Tivadar technikum közelében is alacsonyabb épületek állnak. Az persze nem 100%, hogy a gyártelepi és a tetőrevontatós képek egy helyen és időben készültek, de elég valószínű, az eltérő környezet ellenére is. Esetleg egymástól néhány száz méterre, vagy a löveg kiindulási és rendeltetési helyén készültek egyazon napon. Sok azonosítási lehetőséget nem látok, de lehetséges, hogy a felvontatott lövegen egyforma abroncsok vannak, míg a gyárudvaron állón felemásak. | |||||
Freddy | Adatlap | 718050 | 2024. január 4. 20:57 | ||
Egy Schwarzlose géppuskához is kellett 4 fő, ehhez jött az esetleges lovak kiszolgáló személyzete, ez nem állt egyenes arányban az űrmérettel. Pláne, ha az adott löveget kiképzésre használták, akkor mindenképpen egy ,,fullos" személyzetet kellett mellé tenni, akármekkora is. Egyébként szerintem nem ugyanaz a két kép, a második képen a cső alatt látszik egy, a 8cm-eséhez hasonló dugattyú, illetve körülötte egy, szintén a 8cm-eséhez hasonló köpeny. De ez mindegy is, mindkét képen jól látszik, hogy a csöve legalább 8 cm-es, a 37mm-es ágyúé sokkal kisebb. A hosszához képest viszont kifejezetten rövid, ami felől még aknavető lehetne, de azokhoz viszont nem volt lövegpajzs. Ráadásul az első képen nem is látszik a cső üregesnek. Szóval szerintem simán egy Schwarzlose géppuska van ágyúnak beöltöztetve- a hossza kb stimmel, úgy általában is, és a lövegpajzsból kilógó rész kb megegyezik a csőköpeny méretével hosszban és vastagságban is. És 1929-ben amúgy sem nagyon parádézhattak még igazi lövegekkel, a kiképzést viszont valamivel el kellett kezdeni. | |||||
KeyPi | Adatlap | 718042 | 2024. január 4. 20:08 | ||
Sennás | Adatlap | 718038 | 2024. január 4. 19:56 | ||
Ez az? Ott FÉG telephelynek irják(?) De ott a bal oldali ház se jó. | |||||
romsitsa | Adatlap | 718033 | 2024. január 4. 19:22 | ||
Megpróbálom máshogy. A 7,5-ös hegyiágyúnál jóval kisebb a löveg, ehhez képest finoman is túlzás a 6+1 fő és két ló. Még hasonló lövegnek sincs nyoma sehol. A lövegtalp és pajzs szvsz. mókolt túl nagyok, túl vékonyak. | |||||
KeyPi | Adatlap | 718031 | 2024. január 4. 19:06 | ||
Hungária (Ferencvárosi) malom kéménye ilyen sokszögletes. Műemlék, ma is áll a Soroksári úton. Sok mindent bontottak körülötte, de a sokemeletes látszólag lakóház nem illik a képbe. | |||||
Sennás | Adatlap | 718030 | 2024. január 4. 19:00 | ||
Sennás | Adatlap | 718029 | 2024. január 4. 18:48 | ||
Sennás | Adatlap | 718028 | 2024. január 4. 18:40 | ||
A Keményt nézem elég egyedi az alsó része , remélhetőleg hozhat találatot a keresés A két magas építésű ház kerités/falon kívül van lehet "polgári" épület. | |||||
Elnar | Adatlap | 718024 | 2024. január 4. 17:48 | ||
Nem lehet. A rendszámtáblákon 1948-tól Kossuth címer volt. Két betű három szám formátum, minden egyéb nélkül csak az 1933-1945 közti időszakban volt | |||||
KeyPi | Adatlap | 718023 | 2024. január 4. 17:38 | ||
Sziasztok! A 40-es években nem sok 7 szintes épület lehetett különösen ipari övezet közelében. A stílus nagyon szocreál, semmiképp nem bauhaus. Nem lehet hogy '56-os? | |||||
Elnar | Adatlap | 718021 | 2024. január 4. 17:15 | ||
Elnar | Adatlap | 718020 | 2024. január 4. 16:59 | ||
Mozgóképeken egyértelmű hogy két cucc ugyanaz, és nem M15. Teljesen más méretű az irányzóablak és ráadásul a másik oldalon is van egy négyzetes kivágás. A lövegcső kivágata lejjebb van a pajzson és maga a cső jóval kisebb átmérőjű és alacsonyabban van mint a Skoda hegyiágyúnál. | |||||
téglatesó | Adatlap | 718017 | 2024. január 4. 16:22 | ||
Ez eddig is oké volt, de az én képemen lévő valami még az M.15-nél is kisebb valami. Amúgy ezt az M.15 löveget lovak után kötni nem volt újdonság, már az I. vh.-ban is előfordult -ráadásul 2 ló is elhúzta egyben ha muszáj volt. Közben egyre erősödik az érzésem, hogy az Elnar 717874 sz. hsz.-ban lévő képen viszont tényleg M.15-öt cibálnak fel a domboldalon -tehát a két cucc nem ugyanaz. | |||||
romsitsa | Adatlap | 718015 | 2024. január 4. 15:25 | ||
Ja igen, a képen balra lévő jobb hátsó gumi (a Forte másik képe alapján meg mindkettő). | |||||
Mekett | Adatlap | 718014 | 2024. január 4. 15:22 | ||
Na akkor a teljes képsorozat a Fortepanról: fortepan.hu/hu/photos/ Az adományozó 1941-es képei közül az utolsó 4 szerintem mind összetartozik, 3 biztosan. Ezek alapján egy gyár vagy pályaudvar védelmére egy tetőre vonják fel a löveget. Nekem nagyon gyanús a Ferencvárosi pályaudvar, megpróbálnék ott keresgélni hasonló épületeket. | |||||
Mekett | Adatlap | 718013 | 2024. január 4. 15:11 | ||
Pontosabban annyi plusz infó van, hogy a kép 1941-es. | |||||
Mekett | Adatlap | 718012 | 2024. január 4. 15:09 | ||
Kösz, király vagy! Ilyeneket honnan lehet kideríteni? | |||||
Mekett | Adatlap | 718011 | 2024. január 4. 15:09 | ||
Csak hogy tisztázzuk: a képen jobbra van az előre, igaz? Közben megtaláltam a Fortepanon a forrást is, de itt sincs több infó: fortepan.hu/hu/photos/ | |||||
romsitsa | Adatlap | 718009 | 2024. január 4. 15:04 | ||
A bal első eltérő mintájú (vagy Dunlop). Közben végigpörgettem ami van, a legkisebb tüzérségi löveg 29-ben a 15/31M hegyiágyú 6 kezelővel és négyes lóvontatással. | |||||
Freddy | Adatlap | 718008 | 2024. január 4. 15:03 | ||
A lovakkal való vontatás önmagában végtelen mennyiségű embernek ad munkát :) Nem véletlen hajtott mindenki a gépesítésre, még a legkezdetlegesebb teherautó is óriási előrelépést jelentett az egységnyi vonóerőhöz szükséges emberi munkában. | |||||
Emerick | Adatlap | 718006 | 2024. január 4. 14:40 | ||
A gumi sima Cordatic, ráadásul a korszakra jellemző Cordatic mintázattal! Minden 40mm 36M légvédelmi gépágyú ilyen teljes abroncsokat kapott. ;) | |||||
Emerick | Adatlap | 718005 | 2024. január 4. 14:38 | ||
Az AF-543 egy Adler Junior Kabriolette, Széll László, Budapest Horthy Miklós út 19.alatti lakos, véleményem szerint a neves építészmérnök autója volt. A kép 1940-es vagy azutáni. Mellette egy Ford Taunus állt. | |||||
Sennás | Adatlap | 718004 | 2024. január 4. 14:35 | ||
Sennás | Adatlap | 718003 | 2024. január 4. 14:30 | ||
romsitsa | Adatlap | 718002 | 2024. január 4. 14:29 | ||
6 kezelőre mi szükség egy ekkora lövegnél? | |||||
Freddy | Adatlap | 717998 | 2024. január 4. 13:50 | ||
A Nemzeti Hadsereg leltárában még Uchatius-ágyú is volt, szerintem bármilyen első vh-s ágyú előfordulhatott akkoriban még. | |||||
KarBal | Adatlap | 717996 | 2024. január 4. 13:45 | ||
Azért nem, mert a felirat CORDATIC :) www.arcanum.com/en/online-kiadvanyok/2vhSzakkonyv-magyarok-a-ii-vilaghaboruban-2/az-ihnetov-munkanaploja-vitez-beldy-alajos-vezerezredes-hadtortenelmi-leveltarban-orzott-irataibol-19411943-82D0/fuggelek-A02A/tarsadalmi-politikai-szervezetek-intezmenyek-gyarak-uzemek-A042/cordatic-rt-A053/ | |||||
téglatesó | Adatlap | 717995 | 2024. január 4. 13:44 | ||
Szerintem inkább CORDATIC. | |||||
Mekett | Adatlap | 717994 | 2024. január 4. 13:24 | ||
Illetve még a CORNATID feliratra hívnám fel a figyelmet a löveg jobb első kerekén. Legalábbis én így olvastam ki, de a Google nem segített ilyen nevű gumiabroncsmárkával kapcsolatban. | |||||
Mekett | Adatlap | 717992 | 2024. január 4. 13:12 | ||
Igen, nekem is a kémény és a közeli lakóházak miatt érdekes. Kőbányán voltak ilyen kombók, pár itteni háborús képet is pont a kémények alapján sikerült azonosítani. Persze ez lehet bárhol, Angyalföldön, Csepelen, vagy valamelyik vidéki városban. Azt kétlem, hogy a budapesti csata képét látjuk, ez inkább "békebeli". Az autók és az épületek egyben, nem állnak hegyekben a hüvelyek, és főleg nincs hó. Esetleg az "543 AF" rendszámnak utána lehet nézni valahol, hová tartozott? Eszerint az oldal szerint a tehergépjárművek és a motorkerékpárok kaptak ilyen formátumú rendszámot: plates.gaja.hu/h/old.html A baloldali autó rendszáma csak nagyon halványan vehető ki, "655 AE"-re tippelnék, de talán az eredeti képen jobb eredményt lehet elérni egy élességnöveléssel. (pinetools.com/sharpen-image) Egy indexes fórumon találtam egy rendszámlistát (forum.index.hu/Article/viewArticle), ami szerint ezek budapesti autók voltak. | |||||
Elnar | Adatlap | 717990 | 2024. január 4. 12:45 | ||
A vontatott jószág szerintem valós dolog. Csöve van, pajzsa, irányzéka és láthatóan súlya is. Nem is látom értelmét egy atrappnak úgy, hogy közben 4:10-nél felismerhetően 18M 8centis Böhlerek vannak. | |||||
Elnar | Adatlap | 717986 | 2024. január 4. 12:04 | ||
Az a kémény nagyon jellegzetes. A jobb szélen is valami ipari épület áll, tehát valami nagyobb létesítmény része, ami régen épült. A háttérben új, 7 szintes házak állnak, tehát valami lakónegyed közvetlen szomszédsága. A fenti kritériumokkal próbáltam a régi budapesti gyárak közt keresni, de nem találtam ilyet. Eleve nyolcszögletű kémény kevés van, és olyat ami már a talajtól olyan, nem is találtam. Persze nincs kizárva hogy nem is Budapest. Én lehet, hoyg bedobnám a "fortepan megfejtések" indexfórumba. Ott sokan vannak nagy helyismerettel. | |||||
téglatesó | Adatlap | 717950 | 2024. január 3. 17:26 | ||
Romsitsa: Nekem is az volt az első megérzésem, hogy ez csak valami attrap-lövegimitáció ("tömegnövelésre", mivel igazi lövegből nincs elég) - bár ez egy olyan hadgyakorlaton, amin külföldi megfigyelők is jelen vannak, elég furcsa... A 3.7cm M.15 csak egy eszmefuttatás volt Elnar megjegyzésére, hogy "akár lehet vmi kisebb kaliberű löveg" is. Freddy: Simán meglehet, hogy az egész tákolmány -cső, pajzs stb.- fából van, romsitsa csak az én eszmefuttatásomra írta, hogy akár lehet egy brutálisan átépített 3.7cm M.15 is -bár fogalmam sincs, hogy azokból 1929-ben volt-e akár csak 1 is még rendszerben. | |||||
Mekett | Adatlap | 717949 | 2024. január 3. 17:19 | ||
Tudunk valamit arról, hogy az utolsó kép mikor és hol készülhetett? | |||||
Freddy | Adatlap | 717947 | 2024. január 3. 17:09 | ||
De ha csak imitáció, akkor miért nem fognak egy farönköt és szerelik rá két szekérkerékre? :) Az legalább méretben megfelelő. Akkor már inkább az lehet, hogy egy kisebb löveggel képeznek ki tüzéreket a nagyobbakra, 1929-ben még bőven érvényben voltak a tüzérség tűzerejét is korlátozó trianoni határozatok. | |||||
romsitsa | Adatlap | 717943 | 2024. január 3. 15:58 | ||
A 6+1 kezelő, két ló, túldimenzionált lövegtalp és pajzs alapján megkockáztatom, hogy egy nagyobb kaliberű löveget imitáló tárgy vonul a híradóban. Az alapja lehet a 15M, de akkor átépítették annyira, hogy ne stimmeljenek az arányok, főleg a lövegzár és a cső átmérő. | |||||
téglatesó | Adatlap | 717923 | 2024. január 3. 09:21 | ||
téglatesó | Adatlap | 717922 | 2024. január 3. 09:21 | ||
téglatesó | Adatlap | 717921 | 2024. január 3. 09:18 | ||
téglatesó | Adatlap | 717879 | 2024. január 2. 15:11 | ||
Helló! Igen, láttam a felvétel másik részén is ezt a valamit, de ezzel se jutottam közelebb. Viszont ha abból indulok ki, hogy "valami kisebb kaliberű löveg lehetett"-ahogy mondod, akkor az -1929-ben- kizárásos alapon (mivel más ilyesmi akkorban nem volt) csak a 3.7cm M.15 gyalogsági löveg lehet -valami spéci, nagyobb pajzzsal meg új mozdonnyal, hogy több lőszert vihessenek, és az I. vh.-s gyakorlattal ellentétben kutyák helyett lóval vontathassák. Szerintem. | |||||
Elnar | Adatlap | 717874 | 2024. január 2. 14:20 | ||
BÚÉK! Érdekeset találtál. A mh-292-01 jelű híradóban van egy jobb kép is róla, ahol látszik a pajzs. Ez alapján leginkább valami kis kaliberű lövegnek tűnik, az irányzó ablak miatt. Átnéztem a saját listámat, a Landships első világháborús lövegeit minden nemzetnál, de egyikre sem hasonlít. | |||||
téglatesó | Adatlap | 717833 | 2024. január 2. 08:25 | ||
Helló! BÚÉK mindenkinek! Kezdődjön az év egy kérdéssel. Egy 1929-es filmhíradóban (292.szám) amiben az őszi dunántúli hadgyakorlatról számolnak be, a vége felé feltűnik ez a valamicsoda, amit nem tudok hová tenni. Mi lehet ez? Géppuska, vagy csak egy löveget imitálnának vele? (Elég rossz minőségű a kép, mert a filmből van kikockázva). Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97. |
Egyetértek, én is sok képet átnézegettem, és a magas épületeket jellemzően a régi malmoknál látni, talán pont a Soroksári úton állt hétemeletes épület. De azok egyértelműen a malom üzemépületei voltak, míg itt a világítóudvarból, a sok kéményből és a sűrű szárnyasablakokból úgy vélem, ezek inkább lakóházak.
Nem csak malmoknál látni szögletes kéményt, a FÉG-et találtam én is, meg az Óbudai Hajógyárat.
FÉG: hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%89G
Óbudai Hajógyár: hu.wikipedia.org/wiki/%C3%93budai_Haj%C3%B3gy%C3%A1r
Itt lehet még böngészni, bár meglepően kevés kép van a neten a régi gyárainkról.
hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_gy%C3%A1rak_list%C3%A1ja
A másik kocsi rendszáma alapján nem lehet kideríteni, kié volt? Hátha segítene a gyár azonosításában.