<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |
Emerick | Adatlap | 702267 | 2022. november 14. 20:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, az 1L-t 1941-ben megnyitották, de tömegesen 1943-tól osztották ki, 1944-re teljes egészében kiment,főleg vegyes személyautókra, Ford G917-esekre, Opel Blitzekre, Skoda Blitzekre. Annó a roncson volt egy 2L-s rendszám tábla is, kamunak hittem, de 1944 év végétől létezhetett. Előzmény: (702260) Elnar 2022. november 14. 17:53 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702265 | 2022. november 14. 18:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! De ahogy írják a motorblokkon volt ilyen tábla akkor ez nem az? Erről van egy közelebbi élesebb kép? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702260 | 2022. november 14. 17:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem rontod el senki kedvét. Roncson azt írták KV-40 adattábla, és én megnéztem a KV-40-t és valóban van rajta ilyen adattábla, úgyhogy elhittem. Tehát még csak az idő sem stimmel. Ekkor törlöm is a képeim közül. más: A légierő 1L- számsora már a 4- kifutása után volt ugye? Légierős képeimen szinte csak 4-es sorozat van, vagy polgári. Egyetlen egy 1L-lel találkoztam eddig | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 702255 | 2022. november 14. 16:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ha tényleg lövés, akkor a szovjet gépágyúlövedék simán lehet háború utáni, ahol a traktor lőtéri céltárgy. A Sturmoviktól a MiG-23-asig nagyon sok orosz repülőgépben, köztük nálunk is rendszeresítettekben, volt ilyen gépágyú. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 702252 | 2022. november 14. 15:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztos megint elrontom a kedvét a társaságnak, de a 16730-as tábla se nem KV-40, se nem KV-50 vontatóé, sőt, nem is 1945 előtti gyártás. Ráadásul nincs beütve semmi más a táblába. Szóval az nem is biztos hogy egy kész traktoron lőtték így át. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702251 | 2022. november 14. 14:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez volt a szöveg a táblához. "A bemeneti nyílás 25 mm-es. Valószínűleg nehézpuskával lőtték keresztül. Gondoljátok el a becsapódás erejét, mivel ez a tábla a motorblokkra volt szerelve a bal oldalon. A lövedék jobbról érte, tehát átütött mindent. Azonosító: 16730" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 702248 | 2022. november 14. 13:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak, hogy a lényeghez hozzászóljak, nem lehet az a lyuk a táblán inkább 23mm-es? Standard szovjet gépágyúkaliber. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702244 | 2022. november 14. 10:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon köszönöm! Hát ha odaérek és meg lehet vásárolni és fogom építeni 1A107 vagy egy 1A173(?) ezek a számok "tetszenek" ilyet szeretnék. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 702243 | 2022. november 14. 10:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mondjuk úgy, hogy a KV-40 sorozat véget ért az 1A sorozat elején. Ebből néhányat átszámozták légierősre, 1L-re,egészen a számsor elején. Minden további a korábbi számsorokban került bevezetésre (B- E- és 2-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702234 | 2022. november 13. 21:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Emerick! Én is kérdezhetek:) Vissza kicsit a Kv-40hez mert ugye most még ez van/lesz makettban. Erre már Elnar elmondta milyen betű jelzésű rendszám mehet. De akkor 1A-tól akár 8A-ig mehet a számozás? Vagy ahogy Romsitsa írta 41'-ben le lett gyártva a 40es típusú így már a 8A közelében nem lehetünk? Mondjuk egy 5A kezdetű rendszámmal mehet vagy még az is "sok"? Köszönöm Sennás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 702233 | 2022. november 13. 19:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem, ennél jóval bonyolultabb a történet. Ráadásul két nagy megrendelésből a második készült el hamarabb, tehát a csomagból magasabb rendszámok korábban kerültek ki mint az előtte lévők. Nem mennék bele, mert elég zűrzavaros. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702232 | 2022. november 13. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönjük az infót, Emerick! Én 2 példánynak tudom a számát: 8A-079 és 8A-210. ezek szerint 8A-000-tól folyamatosan lehettek számozva vagy ez bátor következtetés? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 702230 | 2022. november 13. 19:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak úgy itthagyom: KV-50-esből összesen 213 db készült, zöme 8A rendszámmal, többségük Knorr fékekkel a végén már sebességmérő óra nélkül. A 213-ból legalább 4 (de inkább 8) célvontató volt dobtaligával. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702229 | 2022. november 13. 19:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702228 | 2022. november 13. 18:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen emiatt a kép miatt kérdeztem. Nagyon köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702225 | 2022. november 13. 18:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát pedig van rajta csörlő. Leginkább akkor látni, mikor hanyattdobja magát, mint a B-971. A kenési rajzon is jól látszik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 702224 | 2022. november 13. 18:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a 9-es az ábrán. Egyébként a KV-40 hidraulikus féket kapott, a KV-50 Knorr légféket, azért a tartály. A tartályos KV-40 valószínűleg szintén légfékes és ha igaz, hogy a KV-40 gyártás 41-ben kifutott, akkor feltételezem utólagos átalakítás. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702223 | 2022. november 13. 18:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! És akkor az piros/zöld lehet? Csörlőt ezek ne keressek mi? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702222 | 2022. november 13. 18:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lámpa lesz. Itt fortepan.hu/hu/photos/ a rendszám fölött látszik. Itt meg a 24-es "hátsó szám lámpa" néven van jelezve. Tartály nélkülieken is van, csak sokkal kevésbé feltűnő, mert azokon középen van hátul a rendszám (fortepan.hu/hu/photos/) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702221 | 2022. november 13. 18:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702220 | 2022. november 13. 18:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jó! Ott 9el ott a "kutyafej" akkor ehhez így levegősen lehet kapcsolni utánfutót. Ez mi az egy kis lámpa? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702219 | 2022. november 13. 18:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm így egyértelmű! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702218 | 2022. november 13. 18:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Némelyik 40-esen van (pl fortepan.hu/hu/photos/), többségén nincsen. Gyanítom, hogy mikor kifejlesztették az 50-eshez, az akkor készülő 40-eseket is ellátták vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 702217 | 2022. november 13. 18:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702216 | 2022. november 13. 17:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muti egyben a verdát légyszi:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 702215 | 2022. november 13. 17:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702214 | 2022. november 13. 17:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
"erősebb fékek" nem emiatt van az 50eseken az a főlégtartály? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702213 | 2022. november 13. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 702212 | 2022. november 13. 17:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702208 | 2022. november 13. 17:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702204 | 2022. november 13. 16:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm köszönöm köszönöm:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702203 | 2022. november 13. 16:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mielőtt szegény Emerick kiakadna az imsételt közlésen: F- és G- sor a belügyminisztériumi járműveké volt (hivatalok, csendőrség), H- meg csak a harckocsiké. D- motorok, C- Ford 817T teherkocsik, P- posta, R- rendőrség. Ez mind nemzetiszín pajzsos volt. Más betűk nem voltak egyértelműen kategorizálva. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702201 | 2022. november 13. 15:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick kolléga! Az 500db vontatóból betűben meddig lehet "elmenni"? Ha van "I-827"-es akkor lehet "F-G-H"-s rendszámmal? Köszönöm Sennás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 702194 | 2022. november 13. 13:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még háborús, saccra Ausztria és 1945. Már a budapesti fotókon is látszik, hogy a szovjetek használták, ha kellett/működött. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702192 | 2022. november 13. 12:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kb az összes hadműveleti veszteség lett, ha jól tudom. A részegységei pedig felhasználhatóak voltak más HSCS/korai Dutra traktorokhoz, így a roncsokat sem volt érdemes javítani | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702187 | 2022. november 13. 11:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jaj de jó kép! Még szerencse nem a sorban a 3.ik ponyvás mert semmi nem látszana:) Igazad lehet ez már valszeg a háború utáni kép a vontatott ágyúval. Érdekes hogy békeidős mezőgazdasági "TSz létszámban" tartozó nem nagyon van fotó ilyen traktorral. Hasonló "vaterás" fénykép eladós oldalon van 3-5 kép Kv-40ről valahol a Lengyel hegyek között tele álcázva faággal. Majd holnap felteszem;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702180 | 2022. november 13. 09:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Módosított változatából, a 10 LE-vel erősebb és jobb fékekkel bíró KV-50-ből 159 db-t rendeltek.A konstrukció lapvető hibái azonban megmaradtak, a rendelést ezért a 60. jmű. átadása után törölték." Nem a KV-40 hanem a KV-50 volt 60 darab! Azok meg szerintem mind rajta vannak a Fortepan fortepan.hu/hu/photos/ képén (legalábbis 28-at tudtam összeszámolni két sorban ami biztosan az, és még van egy sor takarásban, de az is lehet hogy kettő) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702179 | 2022. november 13. 09:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az bizony egy KV-50. Kiindulva abból hogy láttam már Le.FH 18/40-et 1946-ból Botonddal vontatva, szerintem ez a kép is már a háború után készült. Túl békés és tiszta a környezet Láthatóan el van takarítva a törmelék is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702157 | 2022. november 12. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Remélem kapható nemsokára és sok feljavító nem is kell hozzá majd:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702156 | 2022. november 12. 20:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ott a végén írják. Nem tudom mennyire hiteles az ínfójuk.www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-magyarorszag-a-masodik-vilaghaboruban-lexikon-a-zs-F062E/k-F0A98/kv-40-F0B49/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 702155 | 2022. november 12. 20:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyakorlatilag minden HSCS terepmintás volt. Viszont mi ez a darabszám? Hol olvasható ilyesmi? Szóval: minden HSCS megrendelést maradéktalanul teljesített a kispesti gyár, sőt gyakorlatilag az egyik utolsó üzem volt, amelyik az utolsó pillanatig üzemelt. Nem szeretnék darabszámot és rendszámokat sorolni, kb 500 vontatónál kicsit sokáig tartana. A közepes tüzérség és a légvédelmi tüzérség alapvető eszköze, továbbá a hadihidászok, műszaki mentőosztagok stb. büszkén vállalható járműve. A KV-40 a 44-48 honvédségi változata, a KV-50 pedig picit nagyobb és erősebb motort kapott. Erős és igénytelen. Ennyi. És milyen jól nézne ki egy KV-50 a felfúrt csövű 85-ös légvédelmi löveg előtt... Elvégre ezekkel húzták. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702152 | 2022. november 12. 18:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702149 | 2022. november 12. 17:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702148 | 2022. november 12. 16:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ami ott van Ausztriában az magángyűjtemény része vagy egy múzeum tulajdonában van? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702147 | 2022. november 12. 16:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702146 | 2022. november 12. 16:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen az feltünt nekem is. Az a "K 44-48" ott még 30'-as éveket írnak lehet ez A! korábbi típus? Amúgy a traki 38M jelzésű ,a KV50-es meg 41M ugye? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702145 | 2022. november 12. 15:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
A (B-284?) az utolsó képeden külön megér egy sztorit. A HSCS felirat H-S-C-S rajta, és a KV-40 is ferdén van felírva mint a mg. traktorokon. És csak ezen az eghy példányon látni ezeket. Mivel a későbbi KV-50-ről általam ismert egyetlen kép (fortepan 72704), amin látszik a típusjelzés, egyenes tipóval van, ebből azt vonom le, hogy a ferde feliratos a korai változata a 40-esnek, ha nem egyesen a prototípusa. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702144 | 2022. november 12. 15:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 702143 | 2022. november 12. 15:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Óriási köszönet Elnar! Nagyon jó képek és piszok ritkák. Félek ecsettel kva nehéz lenne terepet szépre majd megfesteni. Azok az egymásba forduló ívek meg sok helyen hegyesre jön ki a vége. Pfff ehhez kell majd fújósablon. 4képen ilyen (elől/hátul) más mintázatú gumit látsz meg valamelyiken? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 702140 | 2022. november 12. 14:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nnnaszóval. Egy (1) darabról tudunk ami megvan (volt?) még, Ausztriában. Rendszámokból azért akad: kevés tiszta van: 1A-107, 1A-114, 1A-143, 2-293, 2-938, 2-944, B-949, B-970, B-971, B-977, B-999, E-086, E-087, E-280, I-827. Ezek csak a tisztán olvasható jelzések, de pl van egy talán 1A-009 is meg még egyéb sejthetőek. Lehet, hogy nem mind volt terepezve, de én csak olyat láttam. Egyedi foltok, járművenként azonosíthatóan. Ami roncsról tudok, azt csatoltam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98. |