<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97. |
Törzsbusz | Adatlap | 569309 | 2014. október 11. 17:17 | ||
Köszönöm! 1950-től kezdődő időszakon már jó ideje dolgozok. Előzmény: (569300) Számvéber 2014. október 11. 14:59 | |||||
Számvéber | Adatlap | 569300 | 2014. október 11. 14:59 | ||
Csak 1945-ig bezárólag. Ez a gyakorlatban 1944 közepéig készült dokumentumok feldolgozását jelenti. Későbbi iratok már sajnos alig maradtak. Az 1945 utáni korszak más káposzta. :) | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 569298 | 2014. október 11. 14:04 | ||
Az M.Kir. korszakra vonatkozóan,vagy azutáni is? | |||||
romsitsa | Adatlap | 569285 | 2014. október 11. 08:36 | ||
Szerintem a Fordokat nem elsőkerek hajtásúra alakították illetve a Kfz. 81 a 20 mm-es Flak vontatója. Üdv Á | |||||
Számvéber | Adatlap | 569280 | 2014. október 11. 08:20 | ||
Ilyen összefoglaló már létezik, szigorúan levéltári forrásalapon. Azon leszek, hogy ez (terjedelme miatt több részletben) minél előbb megjelenjék...:) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 569272 | 2014. október 10. 23:00 | ||
Azért szerintem az egy-két részlet pontosításánál többről volt szó 10 évvel ezelőtt a roncskutatás fórumon. Ott konkrétan a honvédségi járművek típuslistájának kiegészítési igénye merült fel ha jól emlékszem. Egy ilyen összefoglaló hasznos lenne mindenesetre. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 569267 | 2014. október 10. 21:29 | ||
Kedves Dénes! Nem akartam sértő lenni,a szándék is távol álljon tőlem! Mindössze furcsállom,hogy egy akár elkészült-akár nem könyvhöz,egy nyílvános oldalon gyűjtött,megkérdőjelezhető valóság tartalmú információkat kell felhasználni. Nagyon rossz a hasonlítás,de ha az én szakmámban problémába ütközöm,akkor nem valamelyik közösségi oldalon kérek tanácsot,mert sosem tudhatom,hogy valós megoldást kapok vagy okoskodást. Mindenkitől elnézést!Látszik,hogy itt többen vannak,akik valószínűleg hitelesen meg tudják válaszolni a feltett kérdéseket. A bajom mindössze annyi,hogy eddig az Önök könyveit én is szakirodalomként forgattam,de most egy kicsit megingott a bizalmam. Tujmer Csaba | |||||
Dénes | Adatlap | 569262 | 2014. október 10. 20:51 | ||
Kedves Csaba! A konyv meg van irva, nem kell adatot gyujteni hozza. Mindossze egy-ket reszlet pontositasarol van szo. En nem tartom szegyenletesnek, ha egy szerzo megoszt reszleteket egy keziratbol, mielott a konyv megjelenne. Lehet mas maskent gondolja, nem tudom. Csak nem lenne szabad visszaelni ezzel. A vegso szot ugyis a konyv fogja megadni. Nyomatekosan kerek mindenkit ne vonjon le kovetkezteteseket mielott olvasta volna a kesz konyvet. Denes | |||||
T.Csaba | Adatlap | 569260 | 2014. október 10. 20:41 | ||
Elég szégyenletesnek tartom,hogy egy nemzetközileg megjelentetendő könyvhöz így kell adatot gyűjteni,majd mindezt saját nevünkel publikálni. Nem akarom megsérteni Dénest,de számomra ez és a korábbi viták eléggé hiteltelenné teszik a kutatásait. Ne legyen igazam! | |||||
vfrtom | Adatlap | 569253 | 2014. október 10. 19:48 | ||
Gondolom meglesznek az urak említve a könyvben, mint akik típusmeghatározást végeztek? | |||||
vfrtom | Adatlap | 569216 | 2014. október 10. 15:46 | ||
Nem, kezd az egész Földi Pál népszerü könyveire hajazni. | |||||
Dénes | Adatlap | 569208 | 2014. október 10. 14:14 | ||
Az elozo az off-okra szolt. Elfelejtettem bejelolni, hogy off... | |||||
Dénes | Adatlap | 569207 | 2014. október 10. 14:12 | ||
Latom, hogy kezd savanyodni a szolo... | |||||
Dénes | Adatlap | 569196 | 2014. október 10. 10:40 | ||
romsitsa | Adatlap | 569186 | 2014. október 10. 08:23 | ||
Tévedtem, a Modell&Makett magyar páncélosok különszámában szerepel az 1. lovasdandár emblémája, de az is előre nyilaz, kisebb, mint a turul. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 569159 | 2014. október 9. 18:14 | ||
Hello, úgy rémlik a Jász vitézek... c. könyvben van egy fotó hasonló jelzésről tán a ceglédi zászlóalj volt Toldiján. Méretre akkor, mint a turul. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 569155 | 2014. október 9. 18:05 | ||
Dolmi | Adatlap | 569022 | 2014. október 7. 20:45 | ||
Commissar | Adatlap | 568995 | 2014. október 7. 12:08 | ||
A rakparti gépkocsi egy Horch 830R Kübelwagen (kzf. 12), más a hűtőmaszk, a szélvédő és a lámpák elhelyezése is. A katonák sisakján meg valóban rajta van az SS álcahuzat. | |||||
Gabusch | Adatlap | 568992 | 2014. október 7. 11:28 | ||
Halovány fogalmam sincs. Nem értek hozzá, nekem a képen és a szövegben lévő híd eltérése tűnt fel. :) | |||||
Számvéber | Adatlap | 568984 | 2014. október 7. 08:42 | ||
Félve kérdezem: a rakparton nem a "Reich" SS-hadosztály gépkocsiját fényképezték le véletlenül? A Szabadság-hídon a Heer gépkocsija látható...:))) | |||||
Gabusch | Adatlap | 568980 | 2014. október 6. 23:45 | ||
A kocsi amúgy eléggé hasonló - szerintem ugyanolyan - és lent megy az alsó-rakparton. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 568971 | 2014. október 6. 22:40 | ||
Megtalaltam a kepet. Majdnem a nyakamat tettem volna arra, hogy ugyanaz a ketto kocsi, de jobb, hogy erre nem kerult sor. Egy hidat tevesztettem eszak felol. www.roncskutatas.hu/node/3793 | |||||
Gabusch | Adatlap | 568969 | 2014. október 6. 22:14 | ||
Rettenetesen öreg vagyok ugyan, de annyira azért nem, hogy emlékezzek az akkori állapotokra a Gellért tér környékén. :) Jelen pillanatban a Szabadság hídról nem lehet lefordulni a rakpartra. Tehát amennyiben a kocsi az alsó-rakparton megy déli irányba és még nem érte el a Petőfi- (Horthy-) hidat a kép készítésének időpontjában, akkor az alighanem nem ez volt. | |||||
lacipapa | Adatlap | 568967 | 2014. október 6. 21:12 | ||
Mire akarod tenni,ill.1:35? A HAD csinál ilyen matricákat,pl.HJ35004-es matrica íven ez is van,de az sem hátra felé nyilaz. | |||||
ponty | Adatlap | 568965 | 2014. október 6. 20:51 | ||
Kérdésem lenne. A Donnál (Vagy bárhol ahol voltak) A magyar egységek M3 Stuart melyik verzióját zsákmányolhatták? A Sima M3, vagy az M3A1 aminek nem volt kupolája? A neten lévő két "leghíresebb kép" (amelyiken agy Pz. 38(t)-t vontat, meg egy aminek az egyik támaszkodva pózol, nem tudtam eldönteni, de a másodikról ítélve M3A1. Köszönöm a segítséget előre is. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 568960 | 2014. október 6. 19:54 | ||
Nem errol a kocsirol keszult egy kozismert foto, miutan balra fordult a hid utan es halad a rakparton? Az Ungvary Bp. ostroma konyvben szerepel pl. | |||||
Dénes | Adatlap | 568959 | 2014. október 6. 19:44 | ||
Koszonom az ujabb kiegesziteseket. A konyv 1. fejezetenek kijavitott layout-jat (amelyben ezek a fotok benne vannak), tegnap ejjel leadtam, de remelhetoleg az utojavitasnal/-ellenorzesnel meg lesz esely a pontositasra. Denes | |||||
Elnar | Adatlap | 568949 | 2014. október 6. 16:35 | ||
Minden kétséget kizáróan. Azt nem is néztem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 568945 | 2014. október 6. 14:21 | ||
Ez szerintem nem a régi Erzsébet, hanem a Szabadság - akkoriban Ferenc József - híd. | |||||
Commissar | Adatlap | 568943 | 2014. október 6. 14:10 | ||
Üdv! A Staff Car 568695-ön egy Wanderer W11 Kübelwagen (korai, 1933-ig gyártott változat azt hiszem) még a Wehrmacht szabványosítás előttről. | |||||
juge75 | Adatlap | 568927 | 2014. október 6. 06:48 | ||
Nekem ilyen van, a képek a Fortepan.hu-oldalról valóak, de ezen nem hátrafelé nyilaz. | |||||
Dolmi | Adatlap | 568904 | 2014. október 5. 20:19 | ||
Van valakinek képe a hátrafelé nyilazó lovas jelzésről? Esetleg méretet tud valaki, hogy mekkora lehetett ez a jelzés? | |||||
Elnar | Adatlap | 568887 | 2014. október 5. 18:48 | ||
A 701-esen sima Ford BB van, míg a másikon Typ 42 (Emericktől tudom én is) Legkönnyebben úgy lehet megkülönböztetni a felépítményt, hogy a sima BB-nek a pótkerék a hátsó kerék után van, míg a Typ 42-nek utána. Ezen kívül a 42-es orra olyan mint a V3000-é | |||||
Dénes | Adatlap | 568879 | 2014. október 5. 18:31 | ||
Koszonom, Elnar, az azonositasokat. Ha jol latom az 568700 es 568701 fotokon lathato Ford tipusu mentok nem ugyanazon tipusok (mas a huto alakja, ill. a sarvedok is elternek). Denes | |||||
Elnar | Adatlap | 568749 | 2014. október 4. 10:09 | ||
568696: Mercedes-Benz G-5 568698: Ford V8/51 568700: Ford BB Typ 42 mentők 568701: szerintem zöld, csak kegyetlenül poros | |||||
Dénes | Adatlap | 568702 | 2014. október 3. 16:33 | ||
Dénes | Adatlap | 568701 | 2014. október 3. 16:28 | ||
Dénes | Adatlap | 568700 | 2014. október 3. 16:26 | ||
Dénes | Adatlap | 568698 | 2014. október 3. 16:23 | ||
Dénes | Adatlap | 568696 | 2014. október 3. 16:20 | ||
Dénes | Adatlap | 568695 | 2014. október 3. 16:17 | ||
Dénes | Adatlap | 568694 | 2014. október 3. 16:16 | ||
A jarmu nem magyar, de a helyszin az. :o) Ismet a gepkocsi tipusara lennek kivancsi. Denes | |||||
Dénes | Adatlap | 568693 | 2014. október 3. 16:12 | ||
Dénes | Adatlap | 568469 | 2014. szeptember 29. 21:20 | ||
Koszonom Emerick, Tamas es Elnar a pontos tipusazonositast, ill. az alcazoszinek eredetenek is a meghatarozasat. Ennek koszonhetoen pontosabb kepalairas fog szuletni. Esetekkent meg fel fogok ide tolteni egy nehany olyan fotot a konyv keszulo layout-jabol, amelyeknel kulonfele jarmuvek azonositasa, ill. ezek pontositasa szukseges. Udv., Denes | |||||
Emerick | Adatlap | 568459 | 2014. szeptember 29. 20:50 | ||
A fényképek nem pótolnak, csupán csak kiegészítenek... | |||||
Emerick | Adatlap | 568457 | 2014. szeptember 29. 20:46 | ||
P-F 621L 2250kg tgk. Eredeti lengyel menekült. A német fegyvertársak nem adtak így semmit át. A festése eredeti lengyel. A technika zömét nem kenték át, nem volt sem idő, sem anyag, sem elég műhely stb... I. | |||||
Elnar | Adatlap | 568421 | 2014. szeptember 29. 09:21 | ||
De. Mondjuk magyr használatban még csak natúr zöldet láttam /azt sem olyan eget rengetően sokat/ | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 568409 | 2014. szeptember 28. 23:32 | ||
Nem egy 621 L? | |||||
Dénes | Adatlap | 568407 | 2014. szeptember 28. 23:04 | ||
Koszonom az informaciot. Lenne egy pontosabb tipusazonositas? Ez a teherauto 1939 szeptembereben erkezett Mo-ra, mint menekult? Vagy a nemetek adtak at kesobb, mint zsakmanyt? Szeretnem pontositani a kepalairast, mielott leadnam a konyvet a kiadonak/nyomdanak. Koszonettel, Denes |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97. |