/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
Törzsbusz 569309 2014. október 11. 17:17
Válasz erre
Köszönöm! 1950-től kezdődő időszakon már jó ideje dolgozok.
Számvéber 569300 2014. október 11. 14:59
Válasz erre
Csak 1945-ig bezárólag. Ez a gyakorlatban 1944 közepéig készült dokumentumok feldolgozását jelenti. Későbbi iratok már sajnos alig maradtak. Az 1945 utáni korszak más káposzta. :)
Törzsbusz 569298 2014. október 11. 14:04
Válasz erre
Az M.Kir. korszakra vonatkozóan,vagy azutáni is?
romsitsa 569285 2014. október 11. 08:36
Válasz erre
Szerintem a Fordokat nem elsőkerek hajtásúra alakították illetve a Kfz. 81 a 20 mm-es Flak vontatója.

Üdv

Á
Számvéber 569280 2014. október 11. 08:20
Válasz erre
Ilyen összefoglaló már létezik, szigorúan levéltári forrásalapon. Azon leszek, hogy ez (terjedelme miatt több részletben) minél előbb megjelenjék...:)
tyimosenko 569272 2014. október 10. 23:00
Válasz erre
Azért szerintem az egy-két részlet pontosításánál többről volt szó 10 évvel ezelőtt a roncskutatás fórumon. Ott konkrétan a honvédségi járművek típuslistájának kiegészítési igénye merült fel ha jól emlékszem. Egy ilyen összefoglaló hasznos lenne mindenesetre.
T.Csaba 569267 2014. október 10. 21:29
Válasz erre
Kedves Dénes!
Nem akartam sértő lenni,a szándék is távol álljon tőlem!
Mindössze furcsállom,hogy egy akár elkészült-akár nem könyvhöz,egy nyílvános oldalon gyűjtött,megkérdőjelezhető valóság tartalmú információkat kell felhasználni.

Nagyon rossz a hasonlítás,de ha az én szakmámban problémába ütközöm,akkor nem valamelyik közösségi oldalon kérek tanácsot,mert sosem tudhatom,hogy valós megoldást kapok vagy okoskodást.

Mindenkitől elnézést!Látszik,hogy itt többen vannak,akik valószínűleg hitelesen meg tudják válaszolni a feltett kérdéseket.

A bajom mindössze annyi,hogy eddig az Önök könyveit én is szakirodalomként forgattam,de most egy kicsit megingott a bizalmam.

Tujmer Csaba
Dénes 569262 2014. október 10. 20:51
Válasz erre
Kedves Csaba!

A konyv meg van irva, nem kell adatot gyujteni hozza.
Mindossze egy-ket reszlet pontositasarol van szo.

En nem tartom szegyenletesnek, ha egy szerzo megoszt reszleteket egy keziratbol, mielott a konyv megjelenne. Lehet mas maskent gondolja, nem tudom. Csak nem lenne szabad visszaelni ezzel.

A vegso szot ugyis a konyv fogja megadni. Nyomatekosan kerek mindenkit ne vonjon le kovetkezteteseket mielott olvasta volna a kesz konyvet.

Denes
T.Csaba 569260 2014. október 10. 20:41
Válasz erre
Elég szégyenletesnek tartom,hogy egy nemzetközileg megjelentetendő könyvhöz így kell adatot gyűjteni,majd mindezt saját nevünkel publikálni.
Nem akarom megsérteni Dénest,de számomra ez és a korábbi viták eléggé hiteltelenné teszik a kutatásait.
Ne legyen igazam!
vfrtom 569253 2014. október 10. 19:48
Válasz erre
Gondolom meglesznek az urak említve a könyvben, mint akik típusmeghatározást végeztek?
vfrtom 569216 2014. október 10. 15:46
Válasz erre
Nem, kezd az egész Földi Pál népszerü könyveire hajazni.
Dénes 569208 2014. október 10. 14:14
Válasz erre
Az elozo az off-okra szolt. Elfelejtettem bejelolni, hogy off...
Dénes 569207 2014. október 10. 14:12
Válasz erre
Latom, hogy kezd savanyodni a szolo...
Dénes 569196 2014. október 10. 10:40
Válasz erre
TruckImports_Hungary_Denes
TruckImports_Hungary...

Mellekelem a keszulo konyv 2. fejezetenek egyik oldalat a tehergepkocsi importokrol.
Szivesen olvasnam ennek kiegesziteset (ha van), vagy a kozoltek megerositeset.

Koszonettel,

Denes
romsitsa 569186 2014. október 10. 08:23
Válasz erre
Tévedtem, a Modell&Makett magyar páncélosok különszámában szerepel az 1. lovasdandár emblémája, de az is előre nyilaz, kisebb, mint a turul.

Üdv

Á
romsitsa 569159 2014. október 9. 18:14
Válasz erre
Hello,

úgy rémlik a Jász vitézek... c. könyvben van egy fotó hasonló jelzésről tán a ceglédi zászlóalj volt Toldiján.
Méretre akkor, mint a turul.

Üdv

Á
romsitsa 569155 2014. október 9. 18:05
Válasz erre
Hello,

mindkét verziót.

Üdv

Á
Dolmi 569022 2014. október 7. 20:45
Válasz erre
Commissar 568995 2014. október 7. 12:08
Válasz erre
A rakparti gépkocsi egy Horch 830R Kübelwagen (kzf. 12), más a hűtőmaszk, a szélvédő és a lámpák elhelyezése is. A katonák sisakján meg valóban rajta van az SS álcahuzat.
Gabusch 568992 2014. október 7. 11:28
Válasz erre
Halovány fogalmam sincs. Nem értek hozzá, nekem a képen és a szövegben lévő híd eltérése tűnt fel. :)
Számvéber 568984 2014. október 7. 08:42
Válasz erre
Félve kérdezem: a rakparton nem a "Reich" SS-hadosztály gépkocsiját fényképezték le véletlenül? A Szabadság-hídon a Heer gépkocsija látható...:)))
Gabusch 568980 2014. október 6. 23:45
Válasz erre
A kocsi amúgy eléggé hasonló - szerintem ugyanolyan - és lent megy az alsó-rakparton.
tyimosenko 568971 2014. október 6. 22:40
Válasz erre
Megtalaltam a kepet. Majdnem a nyakamat tettem volna arra, hogy ugyanaz a ketto kocsi, de jobb, hogy erre nem kerult sor. Egy hidat tevesztettem eszak felol.

www.roncskutatas.hu/node/3793
Gabusch 568969 2014. október 6. 22:14
Válasz erre
Rettenetesen öreg vagyok ugyan, de annyira azért nem, hogy emlékezzek az akkori állapotokra a Gellért tér környékén. :)

Jelen pillanatban a Szabadság hídról nem lehet lefordulni a rakpartra. Tehát amennyiben a kocsi az alsó-rakparton megy déli irányba és még nem érte el a Petőfi- (Horthy-) hidat a kép készítésének időpontjában, akkor az alighanem nem ez volt.
lacipapa 568967 2014. október 6. 21:12
Válasz erre
Mire akarod tenni,ill.1:35?
A HAD csinál ilyen matricákat,pl.HJ35004-es matrica íven ez is van,de az sem hátra felé nyilaz.
ponty 568965 2014. október 6. 20:51
Válasz erre
Kérdésem lenne. A Donnál (Vagy bárhol ahol voltak) A magyar egységek M3 Stuart melyik verzióját zsákmányolhatták? A Sima M3, vagy az M3A1 aminek nem volt kupolája? A neten lévő két "leghíresebb kép" (amelyiken agy Pz. 38(t)-t vontat, meg egy aminek az egyik támaszkodva pózol, nem tudtam eldönteni, de a másodikról ítélve M3A1. Köszönöm a segítséget előre is.
tyimosenko 568960 2014. október 6. 19:54
Válasz erre
Nem errol a kocsirol keszult egy kozismert foto, miutan balra fordult a hid utan es halad a rakparton? Az Ungvary Bp. ostroma konyvben szerepel pl.
Dénes 568959 2014. október 6. 19:44
Válasz erre
Koszonom az ujabb kiegesziteseket.

A konyv 1. fejezetenek kijavitott layout-jat (amelyben ezek a fotok benne vannak), tegnap ejjel leadtam, de remelhetoleg az utojavitasnal/-ellenorzesnel meg lesz esely a pontositasra.

Denes
Elnar 568949 2014. október 6. 16:35
Válasz erre
Minden kétséget kizáróan. Azt nem is néztem.
Gabusch 568945 2014. október 6. 14:21
Válasz erre
Ez szerintem nem a régi Erzsébet, hanem a Szabadság - akkoriban Ferenc József - híd.
Commissar 568943 2014. október 6. 14:10
Válasz erre
Üdv!
A Staff Car 568695-ön egy Wanderer W11 Kübelwagen (korai, 1933-ig gyártott változat azt hiszem) még a Wehrmacht szabványosítás előttről.
juge75 568927 2014. október 6. 06:48
Válasz erre
fortepan_43957v
fortepan_43957v
fortepan_43959v
fortepan_43959v

Nekem ilyen van, a képek a Fortepan.hu-oldalról valóak, de ezen nem hátrafelé nyilaz.
Dolmi 568904 2014. október 5. 20:19
Válasz erre
Van valakinek képe a hátrafelé nyilazó lovas jelzésről?

Esetleg méretet tud valaki, hogy mekkora lehetett ez a jelzés?
Elnar 568887 2014. október 5. 18:48
Válasz erre
A 701-esen sima Ford BB van, míg a másikon Typ 42 (Emericktől tudom én is)
Legkönnyebben úgy lehet megkülönböztetni a felépítményt, hogy a sima BB-nek a pótkerék a hátsó kerék után van, míg a Typ 42-nek utána. Ezen kívül a 42-es orra olyan mint a V3000-é
Dénes 568879 2014. október 5. 18:31
Válasz erre
Koszonom, Elnar, az azonositasokat.

Ha jol latom az 568700 es 568701 fotokon lathato Ford tipusu mentok nem ugyanazon tipusok (mas a huto alakja, ill. a sarvedok is elternek).

Denes
Elnar 568749 2014. október 4. 10:09
Válasz erre
568696: Mercedes-Benz G-5
568698: Ford V8/51
568700: Ford BB Typ 42 mentők
568701: szerintem zöld, csak kegyetlenül poros
Dénes 568702 2014. október 3. 16:33
Válasz erre
TheEnd_March1945_Hungary_Denes
TheEnd_March1945_Hun...

Vegezetul ezt a fotot csak a haboru vegi hangulat abrazolasa miatt toltom fel, itt nincs szukseg azonositasra.

Elore is koszonom a forumtagok segitseget,

Denes
Dénes 568701 2014. október 3. 16:28
Válasz erre
FordInMud_Denes
FordInMud_Denes

Itt csak a baloldali Ford teherauto azonositasa a kerdeses.
Milyen szinu lehetett? Szurke, esetleg terepsarga?

Denes
Dénes 568700 2014. október 3. 16:26
Válasz erre
BusesAndTrucks_Denes
BusesAndTrucks_Denes

Gondolom, hogy ez egy kihivas lesz, ugyanis a foto kismeretu.
Ettol fuggetlenul lehet probalkozni a tipusazonositassal...

Denes
Dénes 568698 2014. október 3. 16:23
Válasz erre
Ford_FrontView_Denes
Ford_FrontView_Denes

Ennel eljutottam addig, hogy 2,5 tonnas Ford. Tud-e valaki segiteni egy pontosabb tipusazonositasban?

Ismetelt koszonettel,

Denes
Dénes 568696 2014. október 3. 16:20
Válasz erre
Dnestr_Hodorenka_Denes
Dnestr_Hodorenka_Den...

A helyszin ezuttal Ukrajna.
A teherauto azonositasa majdnem lehetetlen, de a gepkocsira azert van remeny.
Velemeny?
Dénes 568695 2014. október 3. 16:17
Válasz erre
WehrmachtStaffCar_Budapest_Denes
WehrmachtStaffCar_Bu...

A szken lemaradt.
Dénes 568694 2014. október 3. 16:16
Válasz erre
A jarmu nem magyar, de a helyszin az. :o)
Ismet a gepkocsi tipusara lennek kivancsi.

Denes
Dénes 568693 2014. október 3. 16:12
Válasz erre
Pancelvonat_Erdely_1940 szept.
Pancelvonat_Erdely_1...

Mellekelem egy pancelvonat fotojat, amely az erdelyi bevonulasban vett reszt. Tudja-e valaki azonositani, hanyas szamu vonattrol van szo?

Koszonettel,

Denes
Dénes 568469 2014. szeptember 29. 21:20
Válasz erre
Koszonom Emerick, Tamas es Elnar a pontos tipusazonositast, ill. az alcazoszinek eredetenek is a meghatarozasat. Ennek koszonhetoen pontosabb kepalairas fog szuletni.

Esetekkent meg fel fogok ide tolteni egy nehany olyan fotot a konyv keszulo layout-jabol, amelyeknel kulonfele jarmuvek azonositasa, ill. ezek pontositasa szukseges.

Udv.,

Denes
Emerick 568459 2014. szeptember 29. 20:50
Válasz erre
A fényképek nem pótolnak, csupán csak kiegészítenek...
Emerick 568457 2014. szeptember 29. 20:46
Válasz erre
P-F 621L 2250kg tgk. Eredeti lengyel menekült. A német fegyvertársak nem adtak így semmit át. A festése eredeti lengyel. A technika zömét nem kenték át, nem volt sem idő, sem anyag, sem elég műhely stb...

I.
Elnar 568421 2014. szeptember 29. 09:21
Válasz erre
De. Mondjuk magyr használatban még csak natúr zöldet láttam /azt sem olyan eget rengetően sokat/
TAMÁS78 568409 2014. szeptember 28. 23:32
Válasz erre
Dénes 568407 2014. szeptember 28. 23:04
Válasz erre
Koszonom az informaciot. Lenne egy pontosabb tipusazonositas? Ez a teherauto 1939 szeptembereben erkezett Mo-ra, mint menekult? Vagy a nemetek adtak at kesobb, mint zsakmanyt?
Szeretnem pontositani a kepalairast, mielott leadnam a konyvet a kiadonak/nyomdanak.

Koszonettel,

Denes
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.