/ Fórumok /

Repülőnapok

Minden ami repülőnap... :D
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
Gknight 261209 2010. január 14. 09:03
Válasz erre
Sziasztok!

Se a Blue Angels, se a Thunderbirds! Azért merem kijelenteni mert a saját honlapjukon már fent van  a 2010-es programjuk, és aznap mindkettőnek honi fellépés van beírva. Szóval itt tutira nem lesznek.
Sajnos.

Üdv!
Gknight
Lalas 261208 2010. január 14. 09:01
Válasz erre
Más országokból nem lehet meghívni senkit vagy nem tudnak meghívni onnan valamilyen repülőket?
Nyugger 261207 2010. január 14. 08:48
Válasz erre
Mirazsmarci,
Rosszul tudod, a mai napig aktivak a kevéske tengerészeti Rafale mellett.
mirazsmarci 261206 2010. január 13. 22:39
Válasz erre
Üdv

A Super Etendardokat legjobb tudomásom szerint már kivonták. Sok fals adatot tudnak felrakni a várható típusok oldalára. Nagyjából ugyanaz várható, mint az utóbbi években.
F-16, F-16, F-16, Gripen, cseh Gripen,és nagy szenzációként egy norvég F-16.. de azért biztos jó lesz.
zoli1989 261205 2010. január 13. 18:11
Válasz erre
Ácsi :D

Ez csak a meghívottak listája...
A zöld pötty jelenti a már tutit. A sárga azt hogy visszaigazolt, de még nincs eldöntve hogy mivel jön, a piros meg azt jelenti hogy még vissza se szólt.
Ja és a típusoknál meg az a biztos amelyik géptípus ki van emelve sötéttel.
balaton 261204 2010. január 13. 17:52
Válasz erre
Super Etendard? Az finom... Magyar színekben mi fog repülni? Pápai C-17?
maverick 261202 2010. január 13. 16:44
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis ízelítő annak aki még nem tudja mire is számíthat idén Kecskeméten! Szerintem elég impozáns. Kíváncsi leszek az USA mivel jön. Thunderbirds vagy Blue Angels? :) (ha már kivesézett téma elnézést)

repulonap.hu/airshow/rovatok/hu/2010/

Üdv maverick
Rob79 261201 2010. január 6. 17:31
Válasz erre
Szia G-cart! Mindenképpen menj be, érdemes! Ez egy mintapéldája annak, hogyan kellene emléket állítani a múltnak! üdv.: Rob!
G-cart 261200 2010. január 5. 22:01
Válasz erre
Hát erre legközelebb feltétlenül benevezek. A Draken a kedvencem, de a nyáron valahogy nem került a látókörömbe a múzeum. Példa értékű a gyűjtemény, ahogy elnézem.
Üdv: G'
doky3 261199 2010. január 5. 21:21
Válasz erre
Az utolsó képen a fényviszonyok miat jól látszik a gép lemezelése. Ilyen "nehézkezűek" a Szuhoj gyárban?:) Mondjuk láttam már Tomcat-ot is hasonlóan csúnya felülettel.
Sennás 261198 2010. január 5. 20:42
Válasz erre
60008
60008
64633
64633
59869
59869
74786
74786

Uraim!Az idei évre kivánok mindenkinek legalább ilyen "közeli élményt" akár KECSÓN is!Az utolsó képhez 1 kérdés. A háttérben lévő Tgk. valami modern APA kocsi lehet?
Rob79 261197 2010. január 4. 14:26
Válasz erre
Kép 159
Kép 159
Kép 160
Kép 160
Kép 162
Kép 162
Kép 165
Kép 165
Kép 166
Kép 166
Kép 167
Kép 167
Kép 168
Kép 168
Kép 169
Kép 169
Kép 170
Kép 170
Kép 171
Kép 171
Kép 174
Kép 174
Kép 175
Kép 175
Kép 176
Kép 176
Kép 178
Kép 178
Kép 179
Kép 179
Kép 180
Kép 180
Kép 181
Kép 181
Kép 182
Kép 182

Sziasztok! Még mindíg egy kis Zeltweg... :-) Már rég fel akartam ezeket a képeket rakni, de egyéb okból ez még nem sikerült. Eddig! Mindenki gyönyörű szép képeket tett ide fel, ezért köszönet mindenkinek! Viszont senkitől nem láttam egy képet sem a hangármúzeumról! Én voltam benne, és mondhatom érdemes volt benézni! Szóval íme néhány fotó róla! A minőségért előre elnézést, nem mindet én csináltam... :-)
Daala 261196 2009. december 26. 17:03
Válasz erre
F-14 001
F-14 001

A rúgóstagot nem a vonószerkezet nyomja össze.
Sennás 261195 2009. december 26. 15:43
Válasz erre
Igen ha magam elé képzelem értem a "dobbantást".Az angolokról semmi jó nem jut eszembe.JA DE!Samantha Fox
A-3 261194 2009. december 26. 14:52
Válasz erre
Szerintem igen közel jársz az igazsághoz, ismereteim szerint is a vonszolószerkezet húzza össze az orrfutó rugóstagját mégpedig kettős fungcióval. Az első az, hogy nekifutás közben netudjon a gép hosszirányba "belengeni" mivel az ha egy negatív amplitudóval hagyná el a fedélzetet a pilóta nehezen tudná elkerűlni a vízbecsapódást. A másik pedig a "dobbantó" effektus mely a lekapcsolódás pillanatában mindenképpen pozitív álásszögre kényszeríti a gépet függetlenűl a pilóta mentális álapotától és így időt hagy a "sofőrnek" az irányítás teljeskörű átvételére. Az angolok a inkább a fedélzet végén lévő dobbantó rámpát alkalmazták mint ezt a bonyolúlt megoldást.
Sennás 261193 2009. december 26. 12:38
Válasz erre
Én nemértek az "állásszöghöz" de nem a katapúltnak az abeakasztós része húzza le{össze} a hadraulikát?Tényleg nem toom.
zoli1989 261192 2009. december 26. 12:31
Válasz erre
Hát igen, de digitálisaknál már nincs film, ez megkönnyíti a dolgokat. Persze előtte egy próba nyilván nem árt, akkor könnyen kiderülnek a dolgok.
VO101_Papi 261190 2009. december 26. 12:13
Válasz erre
1123706
1123706

Ha megnéztek egy képet Tomcat-ről közvetlenűl anyahajós katapultálás elöttről, akkor látszik, hogy összenyomódik az orrfutó rugóstagja, a megfelelő állásszög miatt, de análam okosabbak megmondják a tutit. A 29-es azon a képen húzza a féket, és nyomja a gázt
Sennás 261189 2009. december 26. 12:12
Válasz erre
Igen ha mákod van.

Igen ha mákod van.Meg ha olyannal mész vásárolni aki ért hozzá.Kollega járt úgy pont egy Pen.-al "azért villog az a kis ikon mert merül az ellem!"Hazahozta kiderült kiszakitották a filmet belöle igy a motor teljesen megment benne.Háll istennek mi a Panákkal már több mint 7000 képet löttünk el 2000feb. óta de jól muzsikálnak még mindig.
zoli1989 261188 2009. december 26. 12:01
Válasz erre
Hát igen, nem egy olcsó mulatság. Én a Pentax-ot ballagásra kaptam tavaly. Egyébként nem új volt, hanem sikerült egy jó hirdetést találni az aproneten.
Sennás 261187 2009. december 26. 11:49
Válasz erre
Szeva Zoli!Egy időbe én is birtam az 5500-ast de ugyanaz a baja mint nekem volt a Pana FZ20-al egybe volt a zoom+esütö és érdekes dolgok jöttek ki belöle amúgy jó gép.Amikor Kanadából hazajöttem hoztam én is egy Pentax-ot utána fejlödtünk még két komolyabb tipussal majd amikor jött a digitech.váltottunk a Panára.Most egy FZ30 van ezt én nagyon szeretem most meg nincs lehetőség cserélni.Pedig egy cserélhető obj.-es ,külsö TTL vakú,3féle obj.el de így meg több 100 ezer lenne.
sanyi 261186 2009. december 26. 11:47
Válasz erre
Hali!
Átkozottúl kiváncsi vagyok hogy mit reagált az Indiai Légierő amikor olvasták a meghívást... Oké, az tuti hogy szép és érdekes, de ha azt nézzük kopoghatnának pl. Dániában, a Baltikum kis légierőihez is és talán nem röhögne rajtunk a fél világ - ezen is... Ennyi erővel elhívhatnák az izraeli F-15-öst, vagy tongai C-45-öst is.
Egyébként remélem hogy nem nekem van/lesz igazam és azt mondták/mondják: Oké, srácok megyünk!
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Sanyi
zoli1989 261185 2009. december 26. 11:39
Válasz erre
DSCF7640
DSCF7640

Szia!

Ez a Tomcat szerintem tartja a féket, közben odanyomta egy kicsit a hajtóműteljesítményt (de ha mégse akkor majd kijavítanak, de akkor szoktak így bólintani)
Én is fotóztam ilyet még 2007-ben.

A kis filmes gép után lett egy Fuji S5500, 2008 óta pedig egy Pentax K100D Super-rel (objektív Pentax-F 100-300) fotózok.
vlevi 261184 2009. december 25. 23:20
Válasz erre
IMG_1170
IMG_1170
IMG_1276
IMG_1276

Akkoris nézz el Zeltwegbe, Eurofighter párban az már 4 hajtómű egyszerre :D
Egy kicsit valóban hangosabb, mint a másik véglet.
vlevi 261183 2009. december 25. 23:16
Válasz erre
Kocsival mentünk, de 3 napig tartott. Első nap oda, este ottalvás, szombaton repnap nézés, aztán vasárnap délelőtt indulás haza. Úgy egész kibírható volt. Forgóékkal 2003-ban voltam, és akkor rájöttem, hogy az a 2-3 napnyi majdnem folyamatos ébrenlét nem nekem való :)
Sennás 261182 2009. december 25. 22:48
Válasz erre
Képek egyéb
Képek egyéb

Valami ilyesmit csináltak vele nemtudom láthato-e a lényeg?
Sennás 261181 2009. december 25. 22:34
Válasz erre
Észrevettem elkurtam.Azóta milyen géppel nyomulsz?
Sennás 261180 2009. december 25. 22:33
Válasz erre
Tomcat-et meg Hamiltonban löttem repült is egy alacsony észlelésü változat sőt befordult szembe valahogy összébb húzta az orr futót{meghajolt} máshogy nemtudom elmondani meg még mindkétféle szárnypozicióban repült.
zoli1989 261179 2009. december 25. 22:28
Válasz erre
Félreértetted! Én arra írtam, hogy nem volt olyan vészes az idő amikor én ottvoltam, kicsit felhős volt és ennyi, de nem ködös :)

Arra írtam hogy az én akkori fényképezőm amivel a képeket készítettem, még elég kezdetleges volt, azért lett a kép olyan amilyen.
Sennás 261178 2009. december 25. 22:26
Válasz erre
Neeem.A gépem jó meg a kezem is biztos csak ezek a képek még nincsennek cd-re irva szkenerem meg még nincs!Igy a mobillal csináltam a fényképről.
zoli1989 261177 2009. december 25. 22:18
Válasz erre
Én 2004-ben láttam. Akkor jó idő volt, csak a masina volt még nagyon kezdetleges, azért ilyen a kép :)

ÚÚÚ te láttál Tomcat-et ? De komoly ! (a Thunderbirds se gyengébb :) )
Sennás 261176 2009. december 25. 22:16
Válasz erre
Képek egyéb 008
Képek egyéb 008
Képek egyéb 009
Képek egyéb 009
Képek egyéb 006
Képek egyéb 006
Képek egyéb 007
Képek egyéb 007

Pozsonyban voltam én is de már nemtudom mikor láthatod ez nem az a lajstromú mint a tied Zoli de akkor is ilyen ködös idő volt.Ezeken a képeken meg a két nap közti külömbséget látni párás meg napsütés.Ááá!tartod a gépet pont középen van erre bejön egy felhő tiszta sötét,árnyékos lesz minden.
VO101_Papi 261175 2009. december 25. 21:59
Válasz erre
2005 Kecskemét 024
2005 Kecskemét 024
2005 Kecskemét 026
2005 Kecskemét 026
2005 Kecskemét 007
2005 Kecskemét 007
2005 Kecskemét 008

ezt a 29-est aztán segítettem hátrébb tolni:)
2005 Kecskemét 008

Nekem 2005-ben sikerült egy kis belső segítséggel bejutnom a 0-dik napra, de nagyon nem volt egyszerű. Igazából sajtós nap, csak az akreditáltak mehetnek be, akkor érkeznek a vasak stb, nagy a hercehurca, földön kevés még a látnivaló, illetve még sok rész le van zárva. Nekem szerencsém volt, mert amint látható bemehettem a fogadási zónába az érkező gépek közé, illetve láttam néhány gyakorlást a levegőben. Tavaj viszont király volt, kaptam kettő V.I.P jegyet, így már az asszony is eljött:)
zoli1989 261174 2009. december 25. 21:44
Válasz erre
_IGP4510
_IGP4510
_IGP4509
_IGP4509

Ha már Szu-27-nél tartottunk az előbb...
Egy kis retró a jó kis SIAD-ról 2004-ből.
Sennás 261173 2009. december 25. 21:40
Válasz erre
Szia Levi hogy mentél Ausztriába?Mármint vezettél egész úton áltál egész nap meg vezettél vissza végig?Az akkor komoly lehetett.Én Forgóékkal voltam de a buszon meg elültem a seggem.Az se jobb.
zoli1989 261172 2009. december 25. 21:36
Válasz erre
_IGP3545
_IGP3545
_IGP3537
_IGP3537
_IGP3278
_IGP3278
_IGP3591
_IGP3591
_IGP4626
_IGP4626
IMGP3096
IMGP3096

Pénteken se repült sokkal többet a P-38.
A háttér viszont tényleg gyönyörű volt.
Berakok néhány képet, hátha valaki még nem ismeri a környéket :)
vlevi 261171 2009. december 25. 21:04
Válasz erre
Zeltweg nekem is nagyon tetszett! Ráadásul a völgy hátteret nem lehet überelni semmivel.
2003-ban és 2009-ben voltam, mindkettő nagyon ott volt a szeren. Idén a Messzer és a P-38 miatt mentem ki, de sajnos szombaton a "villásfarkú ördög" csak pár áthúzást csinált, ellenben a 109-es kitett magáért.
De azért az sem mellékes, hogy ingyenes, igaz Nyíregyházától kicsit (nagyon) messze van, de kecsó sincs a szomszédban, ráadásul idén el is maradt, idén viszont nem akartam repülőnap nélkül maradni :)
Sennás 261170 2009. december 25. 20:55
Válasz erre
A 0.napra amúgy milyen különleges engedély kell? Az csak a fotosoknak meg a riportereknek van fentartva?
Monox 261169 2009. december 25. 20:46
Válasz erre
Erre való az amit Kecskeméten csak a 0. napnak neveznek. Azt már elhatároztam, hogy Kecsón nem fog több ilyen 0. nap nélkülem elmúlni, de már az azt megelőző napok is hoznak szép meglepiket. Sajnos az a legnagyobb baj, hogy pl. a nyílt napok híre sosem jelenik meg időben nálam.
Nyuggernek amúgy hálás vagyok a májusi súgásáért amikor a Malackán renddezett nyílt napról hozott hírt. Az idei év egyik legemlékezetesbb repülő napját/emlékét adta vele - ezúton is köszönet neki érte.
Sennás 261168 2009. december 25. 20:04
Válasz erre
Monox igazad van az erő a dinamika a lényeg meg a ZAJ!Én elsősorban fényképezni járok a repnapra Tudod első sor 8-10 óra vigyáz állás STB de amig a légcsavarosak repkednek van idő bedobni egy szenyát stb.Viszont itt meg zolinak van igaza a változatosság is kell mert így van {lenne}látogató.Viszont több nyílt nap kellene {tipusnap} amin csak a te kedvenc géped van kint.Miért nem csinálnak olyat mint a focicsapatoknál edzésre is ki lehet menni.Nekik amúgy is "edzeni" kell igy meg nézné öket pár ezer ember.
zoli1989 261167 2009. december 25. 18:46
Válasz erre
Azért annyira az a zeltwegi sem lightos. Voltam néhány repnapon, de eddig azthiszem az idei zeltwegi vitte a prímet. Elég változatos program volt reggel 9-től este 8-ig egyhuzamban!
Szerintem neked is tetszett volna ha ottlettél volna. (bár az tény hogy manapság ott inkább nyugati technikákkal lehet találkozni)
Monox 261166 2009. december 25. 18:41
Válasz erre
Szeretem a zajt, az erőt, a dinamikát... a veterán és polgári gépek emiatt nem igazán keltik fel az érdeklődésem.
balaton 261165 2009. december 25. 18:38
Válasz erre
A 16-os képen látható orosz bombázót azért csak meg tudnák fizetni, hogy eljöjjön... :DDD
Sennás 261164 2009. december 25. 18:10
Válasz erre
Monox 261163 2009. december 25. 17:58
Válasz erre
Moszkva nagyon sok pénzbe kerül (kb.300/fő), pedig aki a keleti technikához vonzódik, annak egyszer kötelező lenne legalább egyszer részt venni rajta. Jövőre nem lesz MAKS (kétévente rendezik) ezért valószínűsítem, hogy 2010-ben Csehország felé eső vidékeken fogunk repülőnapokat látogatni. Egyébként Zeltweig valamiképp egyáltalán nem vonz, talán tulságosan is lightos technikai felhozatal miatt.
Sennás 261162 2009. december 25. 17:29
Válasz erre
moscow
moscow
16
16
433815
433815
putin372
putin372

Ha már Moszkva.Ezek inkább csak érdekesek mint látványosak.
turpiurfi79 261161 2009. december 25. 17:06
Válasz erre
Hát igen sorstársak:-)
Sajna csak beharangozzák és a meghívottak nem látnak bennünk fantáziát vagy túl sokba kerül nekik ebbe a szomszédba repülni...?Hozd balaton legalább az ott lesz:-)
Sennás 261160 2009. december 25. 17:02
Válasz erre
Igaz!Tavaly lemaradtam a Zeltweg-i repnapról{bánom mint a kutya} és milyen érdekes ott nem kellet belépő mégis voltak kb 250ezren.Megnézem az idén{2010} mit kínál a Mr. Forgót és utánna osztok szorzok hova érdemes elmenni.Kecsó az biztos csak legyen! Tényleg van olyan szerencsés köztünk mondjuk egy Moszkvai AirShown már részt vett?Az kemény legalább 100 ezret egy repnapra!
Monox 261159 2009. december 25. 16:47
Válasz erre
Azt hiszem jövőre is a külföldi repülőnapokra leszünk kénytelenek a hangsúlyt fektetni.
HUJBI 261158 2009. december 25. 16:33
Válasz erre
minden alkalommal beharangozzák őket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.