<<< Vissza | Tovább >>> |
Farkaskoma | Adatlap | 293707 | 2006. október 27. 09:08 | ![]() | |
Bendeguz | Adatlap | 293706 | 2006. október 27. 06:47 | ![]() | |
Oks, csak azért kérdeztem, mert habár én nem vitorlázok, volt szerencsém egykétszer szárnyrakapni, és eléggé ismerős volt a helyzet. csak nálam úgy történt, hogy először voltam vitorlázóban, emberünk vezetett amíg leodottunk, majd mondta, hogy innentől enyém a gép, én meg mondtam, hogy ááá, neeem, az kizát, mire ő megfogta fülcimpáimat(ezzel jelezvén, hogy más választásom nincs) én meg riadtan kaptam a botkormány után. Nem sokat repültem vitorlázóval, de mindegyik felszálás örök élményként vésődött be, és ha volna idő, meg anyagi keretem rá(no meg ha volna a közelben reptér) akkor repülünék is, addig meg marad a sóvárgás | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 293705 | 2006. október 27. 00:02 | ![]() | |
Azt nem szeretném meg mondani, legyen elég annyi hogy töbszörös gyámántkoszorús, töbszörös válogatott, volt versenyző, egy igazi "Öreg" aki légyfingon is elegerészik napnyugtáig. | |||||
Figaro | Adatlap | 293704 | 2006. október 26. 19:57 | ![]() | |
Farkaskoma! Valóban a jelvény kellene, főleg a "B" vizsga jelvénye. Nekem is volt olyan "félig robot" oktatóm, aki itt-ott picit belenyúlt a kormányokba. Így az elején nekem is volt néhány elcseszett iskolaköröm. Később, más okatatóval is repültünk, így nem volt olyan nagy gond az ellenörző repülésen. A jelvény készítő öregurat hogy tudom esetleg elérni, ha nem sikerül más úton beszerezni? Figaro | |||||
Bendeguz | Adatlap | 293703 | 2006. október 26. 16:43 | ![]() | |
Farkaskom, szabad megkérdeznem, hogy ki volt névszerint a "na gyerünk, mennyünk" oktató? | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 293702 | 2006. október 26. 15:52 | ![]() | |
"...mindegyik máshogyan csináltatta az iskolakört," ez tényleg nem verseny, és ténylegesen a biztonság, a biztos gép kezelés a lényeg. de idézett mondatodban benne van a lányeg. Ne az oktató csinálja az iskolakört. A Növemdék csinálja. Az Oktató ne legyen "írígy". Én az első 15 felszállásomat egy olyan oktatóval repültem, aki állandóan kalamolt a kormányokkal, és sokszor nem tudtad eldönteni, hogy most kormány, vagy oktató erő miatt nem fordul rendesen a gép. Aztán úgy alakult hogy másik oktatóhoz kerültem, aki meg úgy kezdte hogy előredőlt az ülésben, a vállamra tette a kezét, és mondta: Na! Gyerünk! Nagyon rosz iskolakör volt. Felszállásnál lógtam, imbolyogtam, fordulóban csúsztam, a 3.-at hamar fordultam, aztán nagyon mentem lefelé, aztán meg hosszan lebegtettem, és magasan ejtettem át (persze szóbeli utasítás végig meg volt). De rájöttem, hogy az előzó felszálláésok alatt semmit nem tanultam, a gép tulajdonképpen "robottal" ment. Innen viszont minden megváltozott... elkezdtem érezni a gépet. És nem zavart össze, ha más utasítást kaptam más oktatótol, tudtam, hogy kell korrigálnom. Mert úgy megtanulni repülni, hogy ne hibázz, nem lehet. azt kell megtenulnod, hogy magadtól észrevedd a hibáidat, és ne az oktatónak kelljen figyelmeztetnie rá, ne adj' isten kijavítani. "B" előtti ellenőrzőn azt mondta az oktató: ha bele kell nyúlnom, akkor vége. szólni nem fogok. Bele kellett, mert szét idegeltem magam. Lent a földön aztán csak annyi vol: sorold a hibáidat! elmondtam. _jó, akkor old is meg őket. Kiírtak még 3 gyakorlóra, másnap meg lett a "B" vizsga. | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293701 | 2006. október 26. 15:23 | ![]() | |
Sziasztok! A "D" 5 óra, 50 km táv és 1000m magasságból áll. Ezeket persze nem egyszerre kell teljesíteni. Nekem megvan a teljes jelvény sorozat. A 6 db (A, B, C, D, E, F) jelvény két éve kb 10000 Ft-ba került - ha nem többe! Szóval nem olcsó, de ha szeretnél akkor nincs más választásod, mert valóban egy ember foglalkozik ezek készítésével az országban. Farkaskoma! Sztem nem igaz h az oktatót minősíti, ha vki 114 felszállás után repülhet egyedül. Ugyanis nem az a lényeg (legalábbis nálunk, Győrben), hogy a növendék minél előbb megszerezze a "B" vizsgát, hanem hogy biztonságosan repüljön. Nekem egyébként legalább 7 oktató mondta a frankót és mindegyik máshogyan csináltatta az iskolakört, de meglett és ez a lényeg, nem az hogy mikor. | |||||
Fodi | Adatlap | 293700 | 2006. október 26. 15:21 | ![]() | |
Van háromórás feladat is, de "D"-hez öt óra kell. | |||||
sys | Adatlap | 293699 | 2006. október 26. 14:46 | ![]() | |
Sziasztok! Régen volt. A 'D' nem 3 óra? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293698 | 2006. október 26. 11:10 | ![]() | |
Ezt én is így tudom... :-) | |||||
Fodi | Adatlap | 293697 | 2006. október 26. 11:07 | ![]() | |
Öööö... A "D" szerintem ötóra, 1000m és 50 km táv... | |||||
Stefan | Adatlap | 293696 | 2006. október 26. 10:34 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy az "A" vizsga az régen egy fokozat volt, méghozzá az, hogy siklottak néhány métert a géppel, de manapság ez már érvényét vesztette, mert már nem a dombra cipelik a gépeket és nem autóval húzzák. Szóval ez nem elméleti fokozat, hanem gyakorlati, csak hagyománytisztelésből meghagyták és ezért "B"-vel kezdenek. | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 293695 | 2006. október 26. 10:28 | ![]() | |
"A" vizsga az elmélet, nem releváns, csak azt jelenti hogy be teheted a fenekedet a gépbe. "B" vizsga 5 önálló iskolakör, és nem kell kitölteni a 72 felszállást, ez csak az irány szám. Általáan ha kb 60 felszállásból simán megvan, ha van valakinek érzéke a dologhoz. Bár találkoztam olyannal is akinek 114 felszállásból még nem volt meg a "B", bár ez szerintem már az oktatót minősíti, nem a növendéket. "C"-nél anny van, hogy 20 percet viszont nem illik túlépni, mert akkor érvénytelen. a "D" pedig 3x fél óra repülés. Gondolom, hogy viszoont neked maga a jelvény kellene... Régi Mhsz-es repülőklubbok hátsó szobályában az íróasztal fenekén túrkálva lehet még találni... de kivesző kincs. Viszont ha nagyon érdekel, akkor tudok valakit aki ismer egy örgeget, aki még csinál vitorla jelvényeket. Persze mondanom sem kell, hogy nem olcsó... | |||||
Stefan | Adatlap | 293694 | 2006. október 26. 09:16 | ![]() | |
"A"-hoz már külön sehogy. "B"-hez teljesíteni kell 72 felszállást és 9 feladatot, ezután első egyedül-repülések. "C"-hez pedig 5 percet kell a lekapcsolási magasság felett eltölteni (általában a 10 perces repülést már elfogadják). Már régen volt (sajnos), :( úgyhogy, ha rosszul emlékszem valamire javítsatok ki! | |||||
Figaro | Adatlap | 293693 | 2006. október 25. 19:43 | ![]() | |
Sziasztok! Vitorlázó teljesítmény jelvényekhez "A", "B", "C" vizsga hol lehet hozzájutni? Figaro | |||||
komppeter | Adatlap | 293692 | 2006. október 23. 18:29 | ![]() | |
Áhhh,Ilyesfajta barbárságot azért nem követnék el:) | |||||
Geronimo | Adatlap | 293691 | 2006. október 23. 18:23 | ![]() | |
Aha értem. Azt hittem ez valami ami kívülről is látszik | |||||
komppeter | Adatlap | 293690 | 2006. október 23. 18:12 | ![]() | |
Arról nincs mert a gép most is bent van egy makettbolt vitrinében. De nem kell túlbonyolítani... Felrakod az egyik szárnyat, 2-es fúróval átfúrod a törzset keresztirányban a másik oldalról a szárny tőnél párhuzamosan a villákal úgy hogy a túloldalon felrakott szárnyat is átfúrd,majd szárnyat cserélsz és a másik oldalról ugyanezt megcsinálod a már kifúrt lyukon keresztül, ezután mindegy hogy a csapot a törzsbe vagy a szárnyba rakod-jól fog illeszkedni. Üdv | |||||
Geronimo | Adatlap | 293689 | 2006. október 23. 17:54 | ![]() | |
Nem a válfa :) Hanem az a tartó csap a szárnytőnél amiről írtál Jó lett végül a törzs. már le is alapoztam. Egyedül alul az első és a középső kerék között nem ért össze rendesen és ott pillanatragasztóval tömítettem de nem teljesen lett fehér a csík. Simának sima. De még jön a festés is. szóval remélem végül jó lesz | |||||
komppeter | Adatlap | 293688 | 2006. október 23. 17:27 | ![]() | |
Én amúgy mindent pillanatragasztóval ragasztok mert nincs türelmem kivárni a többi ragasztó száradási idejét, igaz hogy itt hibázni nem nagyon lehet... | |||||
Geronimo | Adatlap | 293687 | 2006. október 23. 14:56 | ![]() | |
van erről valami kép hogy hogy is néz ki? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293686 | 2006. október 23. 14:16 | ![]() | |
Néztem is hogy neked átlátszó a tartója. Na megvan a törzsfelek összeragasztása. Nem lett tökéletes mert a ragasztót nem mindenhol nyomta ki így majd kicsit tömíteni kell. Köszben lealapoztam a szárnyakat de egy rohad muslinca belezuhant a vízszintes vezérsíkba :(( | |||||
komppeter | Adatlap | 293685 | 2006. október 23. 13:34 | ![]() | |
Én még annyit módosítottam rajta hogy mivel a gép elég nagy, jó ha állványon lehet tárolni, hogy alá még mindig lehessen pakolni-viszont a széria állvány túl alacsony és vaskos +szerintem túl nagy nyílást kell a géptörzsön nyitni, a rögzítés helyén ezért beszereltem egy függőlegesen elhelyezett rézcsövet aminek a belső átmérője 2mm, kicseréltem az állvány függőleges részét egy (kicsit vicces) valamelyik hipermarketben a feleségem által vásárolt bugyijának vállfájának egyik karjára amibe beleragasztottam egy az előbbiekben már említett 2mm-es rézdrótot -így nem olyan feltűnő +magasabban is van. | |||||
komppeter | Adatlap | 293684 | 2006. október 23. 13:20 | ![]() | |
Én ecsettel festettem viszonylag híg festékkel több rétegben-szépen végigfut a keretet határoló pozitív panelvonalon(szerintem direkt ezért van) ha meg valahol kiszaladt akkor még félig megszáradt állapotban le lehetett kaparni.. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293683 | 2006. október 23. 13:08 | ![]() | |
Az ablakkeretet hogy érdemes festeni? Kimaszkolni és fújni vagy óvatosan ecsettel? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293682 | 2006. október 23. 13:05 | ![]() | |
Szép fényesnek tűnik. én tamiya sprayvel fogom festeni. 2-3 réteg aztán polír Most szenvedek a kabinnal. Én úgy szeretném ha nyitható lenne a kabin. Elvileg nem kell ráragasztani az ablakot a zsanérra mint ahogy írja. Elég berakni aztán festés után is rámegy. így könnyebb maszkolni. Nagyobb gáz hogy a kereket viszon be kell rakni. Bá ha nem akarom hogy forogjon akkor azt is be lehet rakni utólag | |||||
komppeter | Adatlap | 293681 | 2006. október 23. 13:02 | ![]() | |
A leszedhető szárnynál arra kell odafigyelni hogy a gyári főtartóvilla nem rögzíti rendesen a szárnyat ezért a kilépőéltől 1/3-ra kell egy csapot szerelni(én 2mm-es rézdrótból csináltam)- míg a törzsre egy ugyanakkora furatot... Én a kormányokat+féklap+ivelőkarokat csak a legvégén szereltem be. A két törzsfél összeragasztásánál a kabintetőknek csak a pici csonkjait +a kerekeket raktam a helyére-aztán a festés előtt egy pici munkával szépen ki lehetett takarni papírral+szigszalaggal az egészet . | |||||
Fodi | Adatlap | 293680 | 2006. október 23. 12:22 | ![]() | |
Én még csak szárazpróbát csináltam, tényleg elég gáz... Lehet, hogy jobb a kabint fixen zárva csinálni, akkor egyszerűbbnek tűnik a szerelés. A szárnyak becsúsztatható kialalkítása viszont jó ötlet, könnyebben lehet szállítnan a kész gépet, és az illesztési rész sem gáz ott, mert az eredeti gépen is ilyen megoldás van. | |||||
komppeter | Adatlap | 293679 | 2006. október 23. 12:22 | ![]() | |
Én selyem+fényes keverékével festettem-majd kényszerből átpolíroztam mivel sok por került a fújt felületre. Az eredmény viszont szebb lett mint reméltem-ezért legközelebb már eleve így csinálom. Üdv | |||||
Geronimo | Adatlap | 293678 | 2006. október 23. 10:52 | ![]() | |
Köszi, Ma jön az első alapozás és fényes fehér réteg | |||||
Geronimo | Adatlap | 293677 | 2006. október 23. 10:51 | ![]() | |
Én is akartam, de jó lesz ez így. Most már csak az a gond hogy mindent beszerelve kell összragasztani a két törzsfelet. Ez elég hülye megoldás szerintem. Na de mindegy valahogy majd csak megbirkózóm vele :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293676 | 2006. október 23. 10:13 | ![]() | |
Szép lett. A makett gyönyörű ésa a szép festés is nagyon sokat dob rajta. Ha majd nekiállok az enyémnek (csak évek kérdése... ;) ), akkor a hevedereket saját gyártásúra akarom cserélni, szerintem az ülésre öntött + matrica párosítás nem illik egy ekkora méretarányú gépbe. | |||||
Atesz | Adatlap | 293675 | 2006. október 22. 23:53 | ![]() | |
Szia! Nem fogok finomkodni, szerintem nagyon szép, mutatós darab, idáig 5-ös. Folytasd, hátha kedvet kapok hozzá! :-D Űdv: Atesz | |||||
Geronimo | Adatlap | 293674 | 2006. október 22. 23:47 | ![]() | |
| |||||
Geronimo | Adatlap | 293673 | 2006. október 22. 17:16 | ![]() | |
készül az ASK-21 nemsokára dobok 1-2 képet. Teljesen dobozból épített lesz | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293671 | 2006. október 13. 17:13 | ![]() | |
Igen, van (volt) egypár ilyen: pl. HA-YNAU, HA-PCI, HA-RAG | |||||
Stefan | Adatlap | 293670 | 2006. október 13. 16:11 | ![]() | |
Hmm, érdekes lajstrom: www.funpic.hu/en.picview.php | |||||
Geronimo | Adatlap | 293669 | 2006. október 11. 15:04 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 293668 | 2006. október 11. 14:04 | ![]() | |
Konyhanyelven: siklószám = hány métert siklik előre, amíg 1 métert merül lefelé. Szaknyelven: siklószám = a szárnyon ébredő felhajtóerő és a légellenállási erő hányadosa. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293666 | 2006. október 11. 13:48 | ![]() | |
mi az a siklószám? Az a jó ha kicsi vagy ha nagy? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293665 | 2006. október 10. 22:14 | ![]() | |
ok, köszi, már intéztem is az ASK-t Ha minden jól megy lehet a Bólyaira el is készül. Bár nem tudom milyen kategóriában lehetne indítani (persze nem a versenyre készítem, de már ha elkészül akkor lehet elviszem) | |||||
Fodi | Adatlap | 293664 | 2006. október 10. 19:07 | ![]() | |
Nagyon fényes, nagyon tiszta. Kopás nincs, koszolás esetleg a futóműnél, de ott is csak minimális. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293663 | 2006. október 10. 17:39 | ![]() | |
Amit én láttam, az tükörfényes volt. Éppen a jó siklóteljesítmény miatt (kisebb légellenállás). | |||||
Geronimo | Adatlap | 293662 | 2006. október 10. 16:01 | ![]() | |
Kár, na mindegy. Egy ismerősömnek lesz és én nem értek hozzá azárt teszek fel ennyi hülye kérdést. Egyébként mennyire kell fényesre festeni ezeket a gépeket? Tükörfényes csillivilli mint az autók vagy félfényes? | |||||
Fodi | Adatlap | 293661 | 2006. október 10. 15:47 | ![]() | |
Geronimo | Adatlap | 293660 | 2006. október 10. 14:42 | ![]() | |
ok, néztem a jatek-maketten elvileg az ASK-21 van, az LS csak előrendelhető. De nekem most rögtön kell. Úgyhogy marad az ASK. Ez típus elterjedt nálunk? | |||||
Fodi | Adatlap | 293659 | 2006. október 10. 14:33 | ![]() | |
Nagyon szépek, bár most csak az ASK-21 kapható, az LS most fog megjelenni. teljesen új szerszámok, gyönyörű matricák stb. hsfeatures.com/features04/ask21jl_1.htm | |||||
Geronimo | Adatlap | 293657 | 2006. október 10. 13:21 | ![]() | |
köszi szépen. Akkor lehet hogy egy Revellt építek inkább és nem Ardpolt. Milyen minőségűek ezek a Revell makettek? Én autós vagyok és autóban nem túl jó a Revell de ha jól tudom akkor repülőben nem rosz. | |||||
Fodi | Adatlap | 293656 | 2006. október 10. 12:59 | ![]() | |
Egyszer már írtam listát a makettekről,de akkor itt van még egyszer,a teljesség igénye nélkül: Ardpol, 1:48: Jantar, Jantar Std, Mucha, Bocian, Grunau Baby stb... Modela, 1:48: Blanik, Lunak Revell, 1:32: ASK-21, LS8 PZW, 1:72: Jantar Std, Mucha Std Cseh kisszériás gyártók (CMK stb), 1:72 Minimoa, Kranich, Habicht HuMa, 1:72: Gr-9, SG-38 | |||||
Geronimo | Adatlap | 293655 | 2006. október 10. 12:19 | ![]() | |
ok, tegnap nézelődtem hogy úgy mégis milyen gépekkel nyerik az emberek a versenyeket és ezeket találtam: ASW 22, Ventus 2, ASW 27, Discus, Nimbus4, ASG 29. Szóval gondolom ezek jó gépek. A gond már csak az hogy ahogy nézem ezekből egyikből sincs makett. Vagy gyárt az Ardpolon kívül más is vitorlázógépeket? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Lóvé nem olyan vészes... kb 220-240 E Huf-ból tokkal vonóval el lehet jutni "B" vizsgái egybevetve más hobbik költségével nem olyan vészes, tekintve hogy nem muszáj egybe kifizetni. A máik, hogy amit ezért a pénzért kapsz, azt szerintem semmivel nem lehet egybevetni. És ha azt veszed hogy kb duplája egy szimla jogosítványnak...