/ Fórumok /

Vitorlázórepülés

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.
Farkaskoma 293707 2006. október 27. 09:08
Válasz erre
:))) Igen... :))) Tudod, azt szokták mondani, hogy ha nem csinálsz semmit, a vitorla akkor is repülni akar, (majdnem teljesen igaz) a "pilóta csak "elrontja" a gépet. Nem vezetni kell a gépet, hanem megkérni, hogy csinálja azt, amit te akarsz. a "C" vizsga pedig arról szól, hogy "győzött a termik". Fent nyugottan oda lehet adni a botot az utsanak, jobban fél annál hogy bármi után kapkodjon... :)) ha meg nagyon "el akarja rontani a gépet" akkor meg belerugsz a pedálba, és menten elenged mindent, és megszeppene ül a helyén...:))

Lóvé nem olyan vészes... kb 220-240 E Huf-ból tokkal vonóval el lehet jutni "B" vizsgái egybevetve más hobbik költségével nem olyan vészes, tekintve hogy nem muszáj egybe kifizetni. A máik, hogy amit ezért a pénzért kapsz, azt szerintem semmivel nem lehet egybevetni. És ha azt veszed hogy kb duplája egy szimla jogosítványnak...
Bendeguz 293706 2006. október 27. 06:47
Válasz erre
Oks, csak azért kérdeztem, mert habár én nem vitorlázok, volt szerencsém egykétszer szárnyrakapni, és eléggé ismerős volt a helyzet. csak nálam úgy történt, hogy először voltam vitorlázóban, emberünk vezetett amíg leodottunk, majd mondta, hogy innentől enyém a gép, én meg mondtam, hogy ááá, neeem, az kizát, mire ő megfogta fülcimpáimat(ezzel jelezvén, hogy más választásom nincs) én meg riadtan kaptam a botkormány után. Nem sokat repültem vitorlázóval, de mindegyik felszálás örök élményként vésődött be, és ha volna idő, meg anyagi keretem rá(no meg ha volna a közelben reptér) akkor repülünék is, addig meg marad a sóvárgás
Farkaskoma 293705 2006. október 27. 00:02
Válasz erre
Azt nem szeretném meg mondani, legyen elég annyi hogy töbszörös gyámántkoszorús, töbszörös válogatott, volt versenyző, egy igazi "Öreg" aki légyfingon is elegerészik napnyugtáig.
Figaro 293704 2006. október 26. 19:57
Válasz erre
Farkaskoma!

Valóban a jelvény kellene, főleg a "B" vizsga jelvénye.

Nekem is volt olyan "félig robot" oktatóm, aki itt-ott picit belenyúlt
a kormányokba. Így az elején nekem is volt néhány elcseszett iskolaköröm.
Később, más okatatóval is repültünk, így nem volt olyan
nagy gond az ellenörző repülésen.

A jelvény készítő öregurat hogy tudom esetleg elérni, ha nem sikerül
más úton beszerezni?

Figaro
Bendeguz 293703 2006. október 26. 16:43
Válasz erre
Farkaskom, szabad megkérdeznem, hogy ki volt névszerint a "na gyerünk, mennyünk" oktató?
Farkaskoma 293702 2006. október 26. 15:52
Válasz erre
"...mindegyik máshogyan csináltatta az iskolakört," ez tényleg nem verseny, és ténylegesen a biztonság, a biztos gép kezelés a lényeg. de idézett mondatodban benne van a lányeg. Ne az oktató csinálja az iskolakört. A Növemdék csinálja. Az Oktató ne legyen "írígy". Én az első 15 felszállásomat egy olyan oktatóval repültem, aki állandóan kalamolt a kormányokkal, és sokszor nem tudtad eldönteni, hogy most kormány, vagy oktató erő miatt nem fordul rendesen a gép. Aztán úgy alakult hogy másik oktatóhoz kerültem, aki meg úgy kezdte hogy előredőlt az ülésben, a vállamra tette a kezét, és mondta: Na! Gyerünk! Nagyon rosz iskolakör volt. Felszállásnál lógtam, imbolyogtam, fordulóban csúsztam, a 3.-at hamar fordultam, aztán nagyon mentem lefelé, aztán meg hosszan lebegtettem, és magasan ejtettem át (persze szóbeli utasítás végig meg volt). De rájöttem, hogy az előzó felszálláésok alatt semmit nem tanultam, a gép tulajdonképpen "robottal" ment.

Innen viszont minden megváltozott... elkezdtem érezni a gépet. És nem zavart össze, ha más utasítást kaptam más oktatótol, tudtam, hogy kell korrigálnom. Mert úgy megtanulni repülni, hogy ne hibázz, nem lehet. azt kell megtenulnod, hogy magadtól észrevedd a hibáidat, és ne az oktatónak kelljen figyelmeztetnie rá, ne adj' isten kijavítani. "B" előtti ellenőrzőn azt mondta az oktató: ha bele kell nyúlnom, akkor vége. szólni nem fogok. Bele kellett, mert szét idegeltem magam. Lent a földön aztán csak annyi vol: sorold a hibáidat! elmondtam. _jó, akkor old is meg őket. Kiírtak még 3 gyakorlóra, másnap meg lett a "B" vizsga.
HungryCoyote 293701 2006. október 26. 15:23
Válasz erre
Sziasztok!
A "D" 5 óra, 50 km táv és 1000m magasságból áll. Ezeket persze nem egyszerre kell teljesíteni.
Nekem megvan a teljes jelvény sorozat. A 6 db (A, B, C, D, E, F) jelvény két éve kb 10000 Ft-ba került - ha nem többe! Szóval nem olcsó, de ha szeretnél akkor nincs más választásod, mert valóban egy ember foglalkozik ezek készítésével az országban.

Farkaskoma!
Sztem nem igaz h az oktatót minősíti, ha vki 114 felszállás után repülhet egyedül. Ugyanis nem az a lényeg (legalábbis nálunk, Győrben), hogy a növendék minél előbb megszerezze a "B" vizsgát, hanem hogy biztonságosan repüljön. Nekem egyébként legalább 7 oktató mondta a frankót és mindegyik máshogyan csináltatta az iskolakört, de meglett és ez a lényeg, nem az hogy mikor.
Fodi 293700 2006. október 26. 15:21
Válasz erre
Van háromórás feladat is, de "D"-hez öt óra kell.
sys 293699 2006. október 26. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!
Régen volt. A 'D' nem 3 óra?
Tibcsi 293698 2006. október 26. 11:10
Válasz erre
Fodi 293697 2006. október 26. 11:07
Válasz erre
Öööö... A "D" szerintem ötóra, 1000m és 50 km táv...
Stefan 293696 2006. október 26. 10:34
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy az "A" vizsga az régen egy fokozat volt, méghozzá az, hogy siklottak néhány métert a géppel, de manapság ez már érvényét vesztette, mert már nem a dombra cipelik a gépeket és nem autóval húzzák. Szóval ez nem elméleti fokozat, hanem gyakorlati, csak hagyománytisztelésből meghagyták és ezért "B"-vel kezdenek.
Farkaskoma 293695 2006. október 26. 10:28
Válasz erre
"A" vizsga az elmélet, nem releváns, csak azt jelenti hogy be teheted a fenekedet a gépbe. "B" vizsga 5 önálló iskolakör, és nem kell kitölteni a 72 felszállást, ez csak az irány szám. Általáan ha kb 60 felszállásból simán megvan, ha van valakinek érzéke a dologhoz. Bár találkoztam olyannal is akinek 114 felszállásból még nem volt meg a "B", bár ez szerintem már az oktatót minősíti, nem a növendéket. "C"-nél anny van, hogy 20 percet viszont nem illik túlépni, mert akkor érvénytelen. a "D" pedig 3x fél óra repülés.

Gondolom, hogy viszoont neked maga a jelvény kellene... Régi Mhsz-es repülőklubbok hátsó szobályában az íróasztal fenekén túrkálva lehet még találni... de kivesző kincs. Viszont ha nagyon érdekel, akkor tudok valakit aki ismer egy örgeget, aki még csinál vitorla jelvényeket. Persze mondanom sem kell, hogy nem olcsó...
Stefan 293694 2006. október 26. 09:16
Válasz erre
"A"-hoz már külön sehogy. "B"-hez teljesíteni kell 72 felszállást és 9 feladatot, ezután első egyedül-repülések. "C"-hez pedig 5 percet kell a lekapcsolási magasság felett eltölteni (általában a 10 perces repülést már elfogadják). Már régen volt (sajnos), :( úgyhogy, ha rosszul emlékszem valamire javítsatok ki!
Figaro 293693 2006. október 25. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!
Vitorlázó teljesítmény jelvényekhez "A", "B", "C" vizsga
hol lehet hozzájutni?
Figaro
komppeter 293692 2006. október 23. 18:29
Válasz erre
Áhhh,Ilyesfajta barbárságot azért nem követnék el:)
Geronimo 293691 2006. október 23. 18:23
Válasz erre
Aha értem. Azt hittem ez valami ami kívülről is látszik
komppeter 293690 2006. október 23. 18:12
Válasz erre
Arról nincs mert a gép most is bent van egy makettbolt vitrinében.

De nem kell túlbonyolítani...
Felrakod az egyik szárnyat, 2-es fúróval átfúrod a törzset keresztirányban a másik oldalról a szárny tőnél párhuzamosan a villákal úgy hogy a túloldalon felrakott szárnyat is átfúrd,majd szárnyat cserélsz és a másik oldalról ugyanezt megcsinálod a már kifúrt lyukon keresztül,
ezután mindegy hogy a csapot a törzsbe vagy a szárnyba rakod-jól fog illeszkedni.

Üdv
Geronimo 293689 2006. október 23. 17:54
Válasz erre
Nem a válfa :)
Hanem az a tartó csap a szárnytőnél amiről írtál

Jó lett végül a törzs. már le is alapoztam. Egyedül alul az első és a középső kerék között nem ért össze rendesen és ott pillanatragasztóval tömítettem de nem teljesen lett fehér a csík. Simának sima. De még jön a festés is. szóval remélem végül jó lesz
komppeter 293688 2006. október 23. 17:27
Válasz erre
K?p 211.jpg méret: 70.4 KB
Talán ezen jobban látszik.
Én amúgy mindent pillanatragasztóval ragasztok mert nincs türelmem kivárni a többi ragasztó száradási idejét, igaz hogy itt hibázni nem nagyon lehet...
Geronimo 293687 2006. október 23. 14:56
Válasz erre
van erről valami kép hogy hogy is néz ki?
Geronimo 293686 2006. október 23. 14:16
Válasz erre
Néztem is hogy neked átlátszó a tartója.

Na megvan a törzsfelek összeragasztása. Nem lett tökéletes mert a ragasztót nem mindenhol nyomta ki így majd kicsit tömíteni kell. Köszben lealapoztam a szárnyakat de egy rohad muslinca belezuhant a vízszintes vezérsíkba :((
komppeter 293685 2006. október 23. 13:34
Válasz erre
Én még annyit módosítottam rajta hogy mivel a gép elég nagy, jó ha állványon lehet tárolni, hogy alá még mindig lehessen pakolni-viszont a széria állvány túl alacsony és vaskos +szerintem túl nagy nyílást kell a géptörzsön nyitni, a rögzítés helyén ezért beszereltem egy függőlegesen elhelyezett rézcsövet aminek a belső átmérője 2mm, kicseréltem az állvány függőleges részét egy (kicsit vicces) valamelyik hipermarketben a feleségem által vásárolt bugyijának vállfájának egyik karjára amibe beleragasztottam egy az előbbiekben már említett 2mm-es rézdrótot -így nem olyan feltűnő +magasabban is van.
komppeter 293684 2006. október 23. 13:20
Válasz erre
Én ecsettel festettem viszonylag híg festékkel több rétegben-szépen végigfut a keretet határoló pozitív panelvonalon(szerintem direkt ezért van) ha meg valahol kiszaladt akkor még félig megszáradt állapotban le lehetett kaparni..
Geronimo 293683 2006. október 23. 13:08
Válasz erre
Az ablakkeretet hogy érdemes festeni? Kimaszkolni és fújni vagy óvatosan ecsettel?
Geronimo 293682 2006. október 23. 13:05
Válasz erre
Szép fényesnek tűnik. én tamiya sprayvel fogom festeni. 2-3 réteg aztán polír

Most szenvedek a kabinnal. Én úgy szeretném ha nyitható lenne a kabin. Elvileg nem kell ráragasztani az ablakot a zsanérra mint ahogy írja. Elég berakni aztán festés után is rámegy. így könnyebb maszkolni. Nagyobb gáz hogy a kereket viszon be kell rakni. Bá ha nem akarom hogy forogjon akkor azt is be lehet rakni utólag
komppeter 293681 2006. október 23. 13:02
Válasz erre
A leszedhető szárnynál arra kell odafigyelni hogy a gyári főtartóvilla nem rögzíti rendesen a szárnyat ezért a kilépőéltől 1/3-ra kell egy csapot szerelni(én 2mm-es rézdrótból csináltam)- míg a törzsre egy ugyanakkora furatot...
Én a kormányokat+féklap+ivelőkarokat csak a legvégén szereltem be.
A két törzsfél összeragasztásánál a kabintetőknek csak a pici csonkjait +a kerekeket raktam a helyére-aztán a festés előtt egy pici munkával szépen ki lehetett takarni papírral+szigszalaggal az egészet .
Fodi 293680 2006. október 23. 12:22
Válasz erre
Én még csak szárazpróbát csináltam, tényleg elég gáz... Lehet, hogy jobb a kabint fixen zárva csinálni, akkor egyszerűbbnek tűnik a szerelés. A szárnyak becsúsztatható kialalkítása viszont jó ötlet, könnyebben lehet szállítnan a kész gépet, és az illesztési rész sem gáz ott, mert az eredeti gépen is ilyen megoldás van.
komppeter 293679 2006. október 23. 12:22
Válasz erre
K?p 214.jpg méret: 65.4 KB
K?p 210.jpg méret: 54.2 KB
K?p 216.jpg méret: 62.6 KB
Szia Geronimo!
Én selyem+fényes keverékével festettem-majd kényszerből átpolíroztam mivel sok por került a fújt felületre.
Az eredmény viszont szebb lett mint reméltem-ezért legközelebb már eleve így csinálom.
Üdv
Geronimo 293678 2006. október 23. 10:52
Válasz erre
Köszi,
Ma jön az első alapozás és fényes fehér réteg
Geronimo 293677 2006. október 23. 10:51
Válasz erre
Én is akartam, de jó lesz ez így.
Most már csak az a gond hogy mindent beszerelve kell összragasztani a két törzsfelet. Ez elég hülye megoldás szerintem. Na de mindegy valahogy majd csak megbirkózóm vele :)
Fodi 293676 2006. október 23. 10:13
Válasz erre
Szép lett. A makett gyönyörű ésa a szép festés is nagyon sokat dob rajta.
Ha majd nekiállok az enyémnek (csak évek kérdése... ;) ), akkor a hevedereket saját gyártásúra akarom cserélni, szerintem az ülésre öntött + matrica párosítás nem illik egy ekkora méretarányú gépbe.
Atesz 293675 2006. október 22. 23:53
Válasz erre
Szia!

Nem fogok finomkodni, szerintem nagyon szép, mutatós darab, idáig 5-ös. Folytasd, hátha kedvet kapok hozzá! :-D

Űdv:
Atesz
Geronimo 293674 2006. október 22. 23:47
Válasz erre
DSC02223.jpg méret: 150.2 KB
DSC02222.jpg méret: 160 KB
DSC02221.jpg méret: 109.5 KB
DSC02220.jpg méret: 125.5 KB
DSC02219.jpg méret: 137.4 KB
Itt vannak a képek. Csak finoman a kritikávak, 12 év óta ez az első repülőm :)
Geronimo 293673 2006. október 22. 17:16
Válasz erre
készül az ASK-21
nemsokára dobok 1-2 képet.
Teljesen dobozból épített lesz
Tibcsi 293671 2006. október 13. 17:13
Válasz erre
Igen, van (volt) egypár ilyen: pl. HA-YNAU, HA-PCI, HA-RAG
Stefan 293670 2006. október 13. 16:11
Válasz erre
Hmm, érdekes lajstrom: www.funpic.hu/en.picview.php
Geronimo 293669 2006. október 11. 15:04
Válasz erre
magyarul a nagyobb szám a jobb
köszi
Tibcsi 293668 2006. október 11. 14:04
Válasz erre
Konyhanyelven: siklószám = hány métert siklik előre, amíg 1 métert merül lefelé.

Szaknyelven: siklószám = a szárnyon ébredő felhajtóerő és a légellenállási erő hányadosa.
Geronimo 293666 2006. október 11. 13:48
Válasz erre
mi az a siklószám? Az a jó ha kicsi vagy ha nagy?
Geronimo 293665 2006. október 10. 22:14
Válasz erre
ok, köszi,
már intéztem is az ASK-t
Ha minden jól megy lehet a Bólyaira el is készül. Bár nem tudom milyen kategóriában lehetne indítani (persze nem a versenyre készítem, de már ha elkészül akkor lehet elviszem)
Fodi 293664 2006. október 10. 19:07
Válasz erre
Nagyon fényes, nagyon tiszta. Kopás nincs, koszolás esetleg a futóműnél, de ott is csak minimális.
Tibcsi 293663 2006. október 10. 17:39
Válasz erre
Amit én láttam, az tükörfényes volt. Éppen a jó siklóteljesítmény miatt (kisebb légellenállás).
Geronimo 293662 2006. október 10. 16:01
Válasz erre
Kár, na mindegy.
Egy ismerősömnek lesz és én nem értek hozzá azárt teszek fel ennyi hülye kérdést.

Egyébként mennyire kell fényesre festeni ezeket a gépeket? Tükörfényes csillivilli mint az autók vagy félfényes?
Fodi 293661 2006. október 10. 15:47
Válasz erre
Geronimo 293660 2006. október 10. 14:42
Válasz erre
ok, néztem a jatek-maketten elvileg az ASK-21 van, az LS csak előrendelhető.
De nekem most rögtön kell. Úgyhogy marad az ASK.
Ez típus elterjedt nálunk?
Fodi 293659 2006. október 10. 14:33
Válasz erre
Nagyon szépek, bár most csak az ASK-21 kapható, az LS most fog megjelenni. teljesen új szerszámok, gyönyörű matricák stb.
hsfeatures.com/features04/ask21jl_1.htm
Geronimo 293657 2006. október 10. 13:21
Válasz erre
köszi szépen.
Akkor lehet hogy egy Revellt építek inkább és nem Ardpolt.

Milyen minőségűek ezek a Revell makettek? Én autós vagyok és autóban nem túl jó a Revell de ha jól tudom akkor repülőben nem rosz.
Fodi 293656 2006. október 10. 12:59
Válasz erre
Egyszer már írtam listát a makettekről,de akkor itt van még egyszer,a teljesség igénye nélkül:
Ardpol, 1:48:
Jantar, Jantar Std, Mucha, Bocian, Grunau Baby stb...
Modela, 1:48:
Blanik, Lunak
Revell, 1:32:
ASK-21, LS8
PZW, 1:72:
Jantar Std, Mucha Std
Cseh kisszériás gyártók (CMK stb), 1:72
Minimoa, Kranich, Habicht
HuMa, 1:72:
Gr-9, SG-38
Geronimo 293655 2006. október 10. 12:19
Válasz erre
ok, tegnap nézelődtem hogy úgy mégis milyen gépekkel nyerik az emberek a versenyeket és ezeket találtam:
ASW 22, Ventus 2, ASW 27, Discus, Nimbus4, ASG 29.
Szóval gondolom ezek jó gépek. A gond már csak az hogy ahogy nézem ezekből egyikből sincs makett. Vagy gyárt az Ardpolon kívül más is vitorlázógépeket?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.