/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
milesChristi 364642 2012. március 25. 18:30
Válasz erre
Köszönöm, murmuc, de spec. a V.407-es érdekel. Tudom, hogy egy légigyőzelem került rá felfestésre, még a gyorshadtest idejéből, ék jellel. De nem tudom, ki, mikor, nem ismerem a gép festését, bár érzésem szerint zöld foltos zöld alapon ez is, a törzset és a motorburkolatot körben festették-e, vagy a hasát nem, nem tudom volt-e antennaárboca... Nem tudok róla semmit.
Murmuc 364641 2012. március 25. 18:20
Válasz erre
Üdv MilesChristi!
Nem tudom milyen történet érdekel, a Héjáé, vagy a V-407-esé?
De támpontként innen letöltheted, reg... ellenében, a "Magyar sasok" című könyvet:
2fastdownload.hu/film.php
milesChristi 364640 2012. március 25. 16:33
Válasz erre
Helló urak! Tud valaki bármilyen képet a V.407 számú Reggie-ről? Vagy közvetlen sorozatszámú testvéreiről? Esetleg a történetét...

Előre is kösz!
Lala 364639 2012. március 25. 14:00
Válasz erre
Szia!
Összesen 7 Gripen, melyből 2 pénteken jött haza.
Taylor2 364638 2012. március 25. 00:28
Válasz erre
Sziasztok

Nem tudja valaki hogy hány géppel repültek ki?
G400CDI 364637 2012. március 24. 21:45
Válasz erre
Én írtam hülyeséget, bocs.
Hirtelen az etetőgépre gondoltam a hevederező helyett.
Weizi 364636 2012. március 24. 19:30
Válasz erre
És itt a vége:
press.x-groupmedia.hu/
kopcos 364634 2012. március 23. 21:45
Válasz erre
Hangárban...www.youtube.com/watch
kopcos 364633 2012. március 23. 21:43
Válasz erre
Ez pontosan így van.De a hevedereket már készen viszik betölteni.Ezeket már
előre betöltve viszik a gépekhez és töltik beléjük.Ezek meg éles-gyakorló
lőszerek voltak kb. 100db.Lehet nincs hevederezve ilyenből.
Én is röpködve megcsinálnám ha ellőhetném...
G400CDI 364632 2012. március 23. 21:13
Válasz erre
Az lehet, de ugyanazzal a fegyverzettel nem tud 10 bevetést repülni.
Úgy rémlik, hogy úgy 15 éve a Top Gunban konkrétan a hevederezésről is volt kép.
Murmuc 364631 2012. március 22. 23:36
Válasz erre
Üdv!
Csak megjegyezném, hogy a Gripen autópályán való felfegyverzéséhez nem tartozik hozzá a hevederezés, ugyan is ezt a műveletet több gépre előtte is el lehet végezni.
Nem beszélve a "békeidős" készültségi gépekről.
Egy ismerősöm sem akkor tölti a cigijét mielőtt szívja, hanem előtte legyárt jó párat. :)
Kamovos 364630 2012. március 22. 22:28
Válasz erre
Szia G400CDI!

A Svéd Országi autó pályák nagy része, úgy van kialakítva, hogy reptérként lehessen használni.

Egy-egy pihenőhely több repülőgép kiszolgálására is alkalmas egyszerre.

Üdv: kamovos
G400CDI 364629 2012. március 22. 20:56
Válasz erre
Nekem úgy rémlik még a régi olvasmányaimból, hogy a Gripen tervezésénél fontos szempont volt, hogy autópályáról, kis létszámú személyzettel, kevés eszközzel lehessen üzemeltetni, emiatt maradtak a kézi töltésnél.
kopcos 364628 2012. március 22. 09:46
Válasz erre
Lehet csak nem akarták kivinni a töltőgépet.Mondjuk ekkora ,,adagot" meglehet így is csinálni.Kézzel.Ezt is gyakorolhatják legalább.Nem hinném hogy egy ennyibe kerülő gépnél erre nem gondoltak..:-),hogy vegyenek töltőgépet mert nagyon gáz volna...
Weizi 364627 2012. március 21. 20:37
Válasz erre
Az éppen tartó svéd éleslövészetről egy cikk:
www.mh59.hu/
juge75 364626 2012. március 21. 16:57
Válasz erre
Altengernagy 364625 2012. március 21. 10:33
Válasz erre
Huh, hát mit is mondjak, nem valami gyors hevederezési módszer... az egészet így csinálják... fogóval?
http://www.youtube.com/watch

én azt hittem ennél lassabban nem lehet hevederezni, de ezek szerint a 30 éves szovjet módszer megint veri a "korszerűt" :D
Levix 364624 2012. március 21. 10:17
Válasz erre
Pápai C-17-es Dél-Afrikában.

saairforce.co.za/forum/viewtopic.php
Taylor2 364619 2012. március 19. 10:15
Válasz erre
Nagyon jó kis film szép időkből!
Az ég katonái.

www.youtube.com/watch
kopcos 364618 2012. március 19. 10:01
Válasz erre
Jak-11 Ölyv...www.youtube.com/watch
kopcos 364617 2012. március 19. 09:52
Válasz erre
Légi Fölény 2012 éles lövészet.Hevederezés...www.youtube.com/watch
piratvitorla 364616 2012. március 14. 11:47
Válasz erre
Szia
Nem értette az amerikai jelzést...
Így már megvan a válasz
üdv
Podva 364615 2012. március 14. 08:30
Válasz erre
Hali
A fotó az Olaszországi Légiháború c. könyvből van. A dolog csimborasszója nem az amerikai felségjekzés a magyar lajstromon... Hanem az hogy még mindíg megvan ez a masina valahol Olaszhonban...

pintair: nem felejtettem el amit igértem, műszaki gondom van...de a hét végén megoldom

Üdv Viktor
pintair 364614 2012. március 13. 08:47
Válasz erre
M-24
M-24

...már nem emlékszem melyik könyvből való...
pintair 364613 2012. március 11. 14:37
Válasz erre
pintair 364612 2012. március 11. 14:35
Válasz erre
A 145-ös úton, Bad Ischl-től délre 4-5 km-re , azonnal a főút szélén
pintair 364611 2012. március 11. 14:30
Válasz erre
Bad Ischl
Bad Ischl

Ez itt van, Ósztriában, én évekkel ezelőtt elbuszoztam mellette, nem tudtam, megláttam, és csak úgy feltapadtam a üvegre...Bad Ischl felé egy főút szélén.
lacipapa 364610 2012. március 11. 14:25
Válasz erre
Ja...meg találtam,Wardenburg,szóval ez sem maradt itthon!
lacipapa 364609 2012. március 11. 14:23
Válasz erre
Szervusztok!
Lehet tudni,hogy hol van ez a szegény?
Laci
juge75 364608 2012. március 11. 13:44
Válasz erre
Bár kétség kívül viharvert, de bizony az eredeti.
pintair 364607 2012. március 11. 11:53
Válasz erre
Szevasztok Skacok!

Ha ezek még eredeti színek és camo foltok, akkor jóvan!

www.airfighters.com/photo/94223/M/Hungary-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-15bis/350/
Charger 364606 2012. március 11. 10:52
Válasz erre
Mig-23,Mig-21  1
Mig-23,Mig-21 1
Mig-23,Mig-21
Mig-23,Mig-21

Egy kis topic felhozónak :)
Nem lettek olyan nagy "számok",de gondoltam közzé teszem :)

Nincs valakinek 1/72 Aeroteam,Propagteam,AMC,Legato zlin 226-osa?Keresném megvételre.
P.B. 364605 2012. március 10. 15:53
Válasz erre
Sziasztok,

közben fény derült a labos v. buborék kérdésre.
Írtam Szegedi Ferinek is, és ő volt olyan kedves elküldeni nekem egy eredeti képet, ami alapján a matricakészlet grafikáját készítette, és valóban lapos az 517-es kabinteteje.
A segítséget mindenkinek nagyon szépen köszönöm.

üdv.
milesChristi 364604 2012. március 10. 11:02
Válasz erre
milesChristi 364603 2012. március 10. 11:00
Válasz erre
A cikkben hivatkozott kép, a hasraszállt zöld alapon zöld foltosról valószinűleg ez a példány. Sajnos a szám nem látszik, de a mellékelt ábrák készitője valószinűleg ezzel a festéssel álmodott.

Apropó! Fel tudna valaki homályositani, hogy miért volt némelyik héján antennaárboc, másokon nem? Esetleg nem lett volna mindegyik gépben rádió?
Murmuc 364601 2012. március 10. 07:15
Válasz erre
Canopy version
Canopy version
F190fus64
F190fus64

Üdv Mindenkinek!
Az alábbi hozzászólásomban idézett könyvben megjelent képről kiragadtam egy részletet.
Ha jól értelmezem az írást, akkor néhány F-8-as korábbi típusú kabintetővel készült.
Ezt csak erősíti a korábban már feltett, elvileg a 64-esről készült fotó.
Tudom ez nem bizonyít még semmit, de a "lapos" kabintető eddig a nyerő!
Murmuc 364600 2012. március 9. 22:13
Válasz erre
Üdv!
Sajnos ezt csak egy adott fotó alapján lehetne eldönteni. Ami kevéske képem meg van abból nem igazán derül ki.
J_K-nak is igaza van, ez nem egy adott típus függvénye volt. Letöltöttem Krzysztof Janowicz FW-190-es könyvét PDF-ben és az A8-asok között is van ilyen, olyan kabintető a korabeli fotókon.
P.B. 364599 2012. március 9. 21:37
Válasz erre
Sziasztok,

nem volt ám semmi szándékom viszályt szítani közöttetek :)
Az infókat köszönöm szépen mindenesetre.
A fókákra nagyjából én is azt sejtettem, hogy nem nagyon lehet tudni, milyen kabintetősöket kaptunk anno. Ha jól emlékszem, akkor 44 végére, amikor az első szériát kaptuk, már gyártottak mindegyik kabintetővel F-8-ast, ráadásul az egyes üzemekben az átállás nem ugyanakkor történt. Ugye jól tudom, hogy levetetett gépeket kaptunk, és nem gyártósorról legurultakat? MErt ez esetben még reménytelenebb a dolog eldöntése eredeti fénykép nélkül.

üdv.

Balázs
Murmuc 364598 2012. március 9. 18:40
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Ha már itt tartunk, nem jelent meg a 102-es zubosokról könyv, esetleg letölthető E-Book?
Tobak Tibor emlékezett meg róluk, a "Pumák és a többiek" könyvében, "A "Szőr" Atya, Vitéz Lévai győző" címmel, de sajnos csak 11 oldalon.
Tudnátok ajánlani átfogóbb könyvet, cikket?
juge75 364597 2012. március 9. 10:23
Válasz erre
Elég régen foglalkoztam már a témával, nem bántottál meg, tévedni emberi dolog.
juge75 364596 2012. március 9. 10:21
Válasz erre
A tárgyalt gépekről természetesen.
juge75 364595 2012. március 9. 10:20
Válasz erre
Ha van a külső jegyekről fényképed (magyar), rendben van.
J_K 364593 2012. március 9. 08:25
Válasz erre
Kedves juge!

Nem kevered véletlenül az A-9-el (és F-9-el)? Mert azokban volt más motor (és új, 14 lapátos hűtőrendszer a 12 lapástos helyett), új -fa- légcsavar; és az A-9 -F-9-en valóban standard volt a buborékos tető.)

Mert az A-8 -F-8 közötti különbség még véletlenül sem az volt, amit írtál. Az A-8 ugye vadász változat. Az F-8 csatagép. F-8 jellemzők:
-külső szárnyfegyverzet hiánya (MG 151)
-szárnyfüggesztők (ETC 50, vagy ETC 71)
-belső páncélozás (has, motor)
-Jabo elektronika és vezetékelés

A kabintető nincs a felsorolásban. Nem is lehet, lévén, hogy az A-8-hoz hasonlóan az F-8 korai szériái lapos kabinnal repültek -mint azt néhány száz fotó is bizonyítja. A késői gépeken (A-8-on is) váltottak a buborékosra. Természetes voltak olyan korai F-8-ak, melyek javítás közben új kabintetőt kaptak.

A Luftwaffe-n kívül egyedül a MKHL repülte az F-8-at (mert kérdésedre válaszolva természetesen azokat kaptunk.)

Változatlanul mondom -bár megbántani nem kívánlak-, hogy kevered a dolgokat, és hiányos a típusismereted. De nyugodtan cáfolj meg -a forrás megjelölésével.

Üdv
denkmeyer 364592 2012. március 9. 08:13
Válasz erre
És egy StuG III-ast!

Gondolom a szerzők így próbálták meg belecsempészni a kiváló szovjet felszabadító fegyverek közé a gonosz oldal egy-egy eszközét...

denk
juge75 364591 2012. március 9. 07:46
Válasz erre
a-gyozelem-fegyverei_original_1047
a-gyozelem-fegyverei_original_1047

A Kolibri könyvsorozat egyik tagján, "A Győzelem Fegyverei"-című kiadvány borítón is egy magyar jelzésű FW-190 F8 látható.
juge75 364589 2012. március 9. 02:14
Válasz erre
Szerinted melyik változatot kaptuk meg?
Az egyik fő eltérés az A-8 hoz képest a rádióban, a motor befecskendezésben és az alkalmazott légcsavarban volt, + kabintető.
De biztosan felületesen ismerem a típust, ha te írod.
Elnar 364588 2012. március 8. 22:02
Válasz erre
Hm. Szóval kamu. Valóban. (rákeresve a névre, a Google kb fél perc alatt kidobja az eredeti fotót)

Viszont a 64-es (ÁGI) és a 65-ös ("PÖTTÖM") tényleg magyar, és tényleg lapos kabintetős.
J_K 364587 2012. március 8. 21:15
Válasz erre
Juge!

Nem akarlak megbántani, de amit írsz, az a típus felületes ismeretére utal. A korai F-8-akat gyárilag lapos tetővel szerelték. A buborék-kabin csak az utolsó szériáknál volt standard.
J_K 364586 2012. március 8. 21:09
Válasz erre
Szia!

El kell, hogy keserítselek: az a kép egy hamisítvány. Ráadásul elég durva. A gép valójában Karl Kennel-é volt (II./SG 2). A magyar kereszt meg a puli jelvény primitív retus. Egyébként sem ismert (legalábbis publikációkból) olyan F-8, amelyre felfestették a Puli-t.
Ezért nem árt a forráskritika.

Üdv
Elnar 364585 2012. március 8. 19:33
Válasz erre
Ja és a lényeg lemaradt: lapos kabintetős
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.