<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
milesChristi | Adatlap | 364642 | 2012. március 25. 18:30 | ![]() | |
Köszönöm, murmuc, de spec. a V.407-es érdekel. Tudom, hogy egy légigyőzelem került rá felfestésre, még a gyorshadtest idejéből, ék jellel. De nem tudom, ki, mikor, nem ismerem a gép festését, bár érzésem szerint zöld foltos zöld alapon ez is, a törzset és a motorburkolatot körben festették-e, vagy a hasát nem, nem tudom volt-e antennaárboca... Nem tudok róla semmit. Előzmény: (364641) Murmuc 2012. március 25. 18:20 | |||||
Murmuc | Adatlap | 364641 | 2012. március 25. 18:20 | ![]() | |
Üdv MilesChristi! Nem tudom milyen történet érdekel, a Héjáé, vagy a V-407-esé? De támpontként innen letöltheted, reg... ellenében, a "Magyar sasok" című könyvet: 2fastdownload.hu/film.php | |||||
milesChristi | Adatlap | 364640 | 2012. március 25. 16:33 | ![]() | |
Helló urak! Tud valaki bármilyen képet a V.407 számú Reggie-ről? Vagy közvetlen sorozatszámú testvéreiről? Esetleg a történetét... Előre is kösz! | |||||
Lala | Adatlap | 364639 | 2012. március 25. 14:00 | ![]() | |
Szia! Összesen 7 Gripen, melyből 2 pénteken jött haza. | |||||
Taylor2 | Adatlap | 364638 | 2012. március 25. 00:28 | ![]() | |
Sziasztok Nem tudja valaki hogy hány géppel repültek ki? | |||||
G400CDI | Adatlap | 364637 | 2012. március 24. 21:45 | ![]() | |
Én írtam hülyeséget, bocs. Hirtelen az etetőgépre gondoltam a hevederező helyett. | |||||
Weizi | Adatlap | 364636 | 2012. március 24. 19:30 | ![]() | |
És itt a vége: press.x-groupmedia.hu/ | |||||
kopcos | Adatlap | 364634 | 2012. március 23. 21:45 | ![]() | |
Hangárban...www.youtube.com/watch | |||||
kopcos | Adatlap | 364633 | 2012. március 23. 21:43 | ![]() | |
Ez pontosan így van.De a hevedereket már készen viszik betölteni.Ezeket már előre betöltve viszik a gépekhez és töltik beléjük.Ezek meg éles-gyakorló lőszerek voltak kb. 100db.Lehet nincs hevederezve ilyenből. Én is röpködve megcsinálnám ha ellőhetném... | |||||
G400CDI | Adatlap | 364632 | 2012. március 23. 21:13 | ![]() | |
Az lehet, de ugyanazzal a fegyverzettel nem tud 10 bevetést repülni. Úgy rémlik, hogy úgy 15 éve a Top Gunban konkrétan a hevederezésről is volt kép. | |||||
Murmuc | Adatlap | 364631 | 2012. március 22. 23:36 | ![]() | |
Üdv! Csak megjegyezném, hogy a Gripen autópályán való felfegyverzéséhez nem tartozik hozzá a hevederezés, ugyan is ezt a műveletet több gépre előtte is el lehet végezni. Nem beszélve a "békeidős" készültségi gépekről. Egy ismerősöm sem akkor tölti a cigijét mielőtt szívja, hanem előtte legyárt jó párat. :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 364630 | 2012. március 22. 22:28 | ![]() | |
Szia G400CDI! A Svéd Országi autó pályák nagy része, úgy van kialakítva, hogy reptérként lehessen használni. Egy-egy pihenőhely több repülőgép kiszolgálására is alkalmas egyszerre. Üdv: kamovos | |||||
G400CDI | Adatlap | 364629 | 2012. március 22. 20:56 | ![]() | |
Nekem úgy rémlik még a régi olvasmányaimból, hogy a Gripen tervezésénél fontos szempont volt, hogy autópályáról, kis létszámú személyzettel, kevés eszközzel lehessen üzemeltetni, emiatt maradtak a kézi töltésnél. | |||||
kopcos | Adatlap | 364628 | 2012. március 22. 09:46 | ![]() | |
Lehet csak nem akarták kivinni a töltőgépet.Mondjuk ekkora ,,adagot" meglehet így is csinálni.Kézzel.Ezt is gyakorolhatják legalább.Nem hinném hogy egy ennyibe kerülő gépnél erre nem gondoltak..:-),hogy vegyenek töltőgépet mert nagyon gáz volna... | |||||
Weizi | Adatlap | 364627 | 2012. március 21. 20:37 | ![]() | |
Az éppen tartó svéd éleslövészetről egy cikk: www.mh59.hu/ | |||||
juge75 | Adatlap | 364626 | 2012. március 21. 16:57 | ![]() | |
Altengernagy | Adatlap | 364625 | 2012. március 21. 10:33 | ![]() | |
Huh, hát mit is mondjak, nem valami gyors hevederezési módszer... az egészet így csinálják... fogóval? http://www.youtube.com/watch én azt hittem ennél lassabban nem lehet hevederezni, de ezek szerint a 30 éves szovjet módszer megint veri a "korszerűt" :D | |||||
Levix | Adatlap | 364624 | 2012. március 21. 10:17 | ![]() | |
Taylor2 | Adatlap | 364619 | 2012. március 19. 10:15 | ![]() | |
kopcos | Adatlap | 364618 | 2012. március 19. 10:01 | ![]() | |
Jak-11 Ölyv...www.youtube.com/watch | |||||
kopcos | Adatlap | 364617 | 2012. március 19. 09:52 | ![]() | |
Légi Fölény 2012 éles lövészet.Hevederezés...www.youtube.com/watch | |||||
piratvitorla | Adatlap | 364616 | 2012. március 14. 11:47 | ![]() | |
Szia Nem értette az amerikai jelzést... Így már megvan a válasz üdv | |||||
Podva | Adatlap | 364615 | 2012. március 14. 08:30 | ![]() | |
Hali A fotó az Olaszországi Légiháború c. könyvből van. A dolog csimborasszója nem az amerikai felségjekzés a magyar lajstromon... Hanem az hogy még mindíg megvan ez a masina valahol Olaszhonban... pintair: nem felejtettem el amit igértem, műszaki gondom van...de a hét végén megoldom Üdv Viktor | |||||
pintair | Adatlap | 364614 | 2012. március 13. 08:47 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 364613 | 2012. március 11. 14:37 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 364612 | 2012. március 11. 14:35 | ![]() | |
A 145-ös úton, Bad Ischl-től délre 4-5 km-re , azonnal a főút szélén | |||||
pintair | Adatlap | 364611 | 2012. március 11. 14:30 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 364610 | 2012. március 11. 14:25 | ![]() | |
Ja...meg találtam,Wardenburg,szóval ez sem maradt itthon! | |||||
lacipapa | Adatlap | 364609 | 2012. március 11. 14:23 | ![]() | |
Szervusztok! Lehet tudni,hogy hol van ez a szegény? Laci | |||||
juge75 | Adatlap | 364608 | 2012. március 11. 13:44 | ![]() | |
Bár kétség kívül viharvert, de bizony az eredeti. | |||||
pintair | Adatlap | 364607 | 2012. március 11. 11:53 | ![]() | |
Szevasztok Skacok! Ha ezek még eredeti színek és camo foltok, akkor jóvan! www.airfighters.com/photo/94223/M/Hungary-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-15bis/350/ | |||||
Charger | Adatlap | 364606 | 2012. március 11. 10:52 | ![]() | |
P.B. | Adatlap | 364605 | 2012. március 10. 15:53 | ![]() | |
Sziasztok, közben fény derült a labos v. buborék kérdésre. Írtam Szegedi Ferinek is, és ő volt olyan kedves elküldeni nekem egy eredeti képet, ami alapján a matricakészlet grafikáját készítette, és valóban lapos az 517-es kabinteteje. A segítséget mindenkinek nagyon szépen köszönöm. üdv. | |||||
milesChristi | Adatlap | 364604 | 2012. március 10. 11:02 | ![]() | |
milesChristi | Adatlap | 364603 | 2012. március 10. 11:00 | ![]() | |
A cikkben hivatkozott kép, a hasraszállt zöld alapon zöld foltosról valószinűleg ez a példány. Sajnos a szám nem látszik, de a mellékelt ábrák készitője valószinűleg ezzel a festéssel álmodott. Apropó! Fel tudna valaki homályositani, hogy miért volt némelyik héján antennaárboc, másokon nem? Esetleg nem lett volna mindegyik gépben rádió? | |||||
Murmuc | Adatlap | 364601 | 2012. március 10. 07:15 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Az alábbi hozzászólásomban idézett könyvben megjelent képről kiragadtam egy részletet. Ha jól értelmezem az írást, akkor néhány F-8-as korábbi típusú kabintetővel készült. Ezt csak erősíti a korábban már feltett, elvileg a 64-esről készült fotó. Tudom ez nem bizonyít még semmit, de a "lapos" kabintető eddig a nyerő! | |||||
Murmuc | Adatlap | 364600 | 2012. március 9. 22:13 | ![]() | |
Üdv! Sajnos ezt csak egy adott fotó alapján lehetne eldönteni. Ami kevéske képem meg van abból nem igazán derül ki. J_K-nak is igaza van, ez nem egy adott típus függvénye volt. Letöltöttem Krzysztof Janowicz FW-190-es könyvét PDF-ben és az A8-asok között is van ilyen, olyan kabintető a korabeli fotókon. | |||||
P.B. | Adatlap | 364599 | 2012. március 9. 21:37 | ![]() | |
Sziasztok, nem volt ám semmi szándékom viszályt szítani közöttetek :) Az infókat köszönöm szépen mindenesetre. A fókákra nagyjából én is azt sejtettem, hogy nem nagyon lehet tudni, milyen kabintetősöket kaptunk anno. Ha jól emlékszem, akkor 44 végére, amikor az első szériát kaptuk, már gyártottak mindegyik kabintetővel F-8-ast, ráadásul az egyes üzemekben az átállás nem ugyanakkor történt. Ugye jól tudom, hogy levetetett gépeket kaptunk, és nem gyártósorról legurultakat? MErt ez esetben még reménytelenebb a dolog eldöntése eredeti fénykép nélkül. üdv. Balázs | |||||
Murmuc | Adatlap | 364598 | 2012. március 9. 18:40 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Ha már itt tartunk, nem jelent meg a 102-es zubosokról könyv, esetleg letölthető E-Book? Tobak Tibor emlékezett meg róluk, a "Pumák és a többiek" könyvében, "A "Szőr" Atya, Vitéz Lévai győző" címmel, de sajnos csak 11 oldalon. Tudnátok ajánlani átfogóbb könyvet, cikket? | |||||
juge75 | Adatlap | 364597 | 2012. március 9. 10:23 | ![]() | |
Elég régen foglalkoztam már a témával, nem bántottál meg, tévedni emberi dolog. | |||||
juge75 | Adatlap | 364596 | 2012. március 9. 10:21 | ![]() | |
A tárgyalt gépekről természetesen. | |||||
juge75 | Adatlap | 364595 | 2012. március 9. 10:20 | ![]() | |
Ha van a külső jegyekről fényképed (magyar), rendben van. | |||||
J_K | Adatlap | 364593 | 2012. március 9. 08:25 | ![]() | |
Kedves juge! Nem kevered véletlenül az A-9-el (és F-9-el)? Mert azokban volt más motor (és új, 14 lapátos hűtőrendszer a 12 lapástos helyett), új -fa- légcsavar; és az A-9 -F-9-en valóban standard volt a buborékos tető.) Mert az A-8 -F-8 közötti különbség még véletlenül sem az volt, amit írtál. Az A-8 ugye vadász változat. Az F-8 csatagép. F-8 jellemzők: -külső szárnyfegyverzet hiánya (MG 151) -szárnyfüggesztők (ETC 50, vagy ETC 71) -belső páncélozás (has, motor) -Jabo elektronika és vezetékelés A kabintető nincs a felsorolásban. Nem is lehet, lévén, hogy az A-8-hoz hasonlóan az F-8 korai szériái lapos kabinnal repültek -mint azt néhány száz fotó is bizonyítja. A késői gépeken (A-8-on is) váltottak a buborékosra. Természetes voltak olyan korai F-8-ak, melyek javítás közben új kabintetőt kaptak. A Luftwaffe-n kívül egyedül a MKHL repülte az F-8-at (mert kérdésedre válaszolva természetesen azokat kaptunk.) Változatlanul mondom -bár megbántani nem kívánlak-, hogy kevered a dolgokat, és hiányos a típusismereted. De nyugodtan cáfolj meg -a forrás megjelölésével. Üdv | |||||
denkmeyer | Adatlap | 364592 | 2012. március 9. 08:13 | ![]() | |
És egy StuG III-ast! Gondolom a szerzők így próbálták meg belecsempészni a kiváló szovjet felszabadító fegyverek közé a gonosz oldal egy-egy eszközét... denk | |||||
juge75 | Adatlap | 364591 | 2012. március 9. 07:46 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 364589 | 2012. március 9. 02:14 | ![]() | |
Szerinted melyik változatot kaptuk meg? Az egyik fő eltérés az A-8 hoz képest a rádióban, a motor befecskendezésben és az alkalmazott légcsavarban volt, + kabintető. De biztosan felületesen ismerem a típust, ha te írod. | |||||
Elnar | Adatlap | 364588 | 2012. március 8. 22:02 | ![]() | |
Hm. Szóval kamu. Valóban. (rákeresve a névre, a Google kb fél perc alatt kidobja az eredeti fotót) Viszont a 64-es (ÁGI) és a 65-ös ("PÖTTÖM") tényleg magyar, és tényleg lapos kabintetős. | |||||
J_K | Adatlap | 364587 | 2012. március 8. 21:15 | ![]() | |
Juge! Nem akarlak megbántani, de amit írsz, az a típus felületes ismeretére utal. A korai F-8-akat gyárilag lapos tetővel szerelték. A buborék-kabin csak az utolsó szériáknál volt standard. | |||||
J_K | Adatlap | 364586 | 2012. március 8. 21:09 | ![]() | |
Szia! El kell, hogy keserítselek: az a kép egy hamisítvány. Ráadásul elég durva. A gép valójában Karl Kennel-é volt (II./SG 2). A magyar kereszt meg a puli jelvény primitív retus. Egyébként sem ismert (legalábbis publikációkból) olyan F-8, amelyre felfestették a Puli-t. Ezért nem árt a forráskritika. Üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 364585 | 2012. március 8. 19:33 | ![]() | |
Ja és a lényeg lemaradt: lapos kabintetős |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |