/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Kamovos 590399 2015. augusztus 15. 21:58
Válasz erre
100_1334
100_1334
100_1330
100_1330
100_1331
100_1331
100_1332
100_1332
100_1336
100_1336
100_1338
100_1338
100_1339
100_1339
100_1340
100_1340
100_1341
100_1341
100_1342
100_1342
100_1343
100_1343
100_1333
100_1333
100_1337
100_1337
100_1371
100_1371
100_1372
100_1372
100_1524
100_1524
100_1527
100_1527
100_1522
100_1522
100_1523
100_1523
100_1529
100_1529
100_1530
100_1530

Egerszalók Szalajka völgyi kisvasút.
Sennás 590209 2015. augusztus 11. 08:59
Válasz erre
P1120027
P1120027
P1120338
P1120338
SAM_3469
SAM_3469

Balatonfenyvesi még működő kisvasútról.
rrobbie 590195 2015. augusztus 10. 17:02
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen a javaslatot! Megnézem.

Üdv! Robi
bandy 590193 2015. augusztus 10. 16:24
Válasz erre
wp_ss_20150810_0004
wp_ss_20150810_0004
wp_ss_20150810_0003
wp_ss_20150810_0003

Sziasztok.
Nem vagyok vonat rajongó de ezeket fotóztam a hétvégén Pörbölynél a kis vasútnál.
akkokoko 590095 2015. augusztus 8. 11:06
Válasz erre
m62
m62

pl:
akkokoko 590094 2015. augusztus 8. 11:05
Válasz erre
Szia!

Kissé megkésve de talán még jókor:

dieselloc.ru/m62/index.html

Egyébként sok orosz mozdony van még az oldalon! Ha tudsz oroszul, akkor különösen jó lehet... :-)

Ezen kívül figyelmedbe tudom ajánlani az Indóházat. A mostani(aug.-szept.) a Szergejjel foglalkozik.
Freddy 589898 2015. augusztus 3. 14:58
Válasz erre
Akit érdekel, írjon mailt, és küldök kontaktot a tulajhoz.
kalevala 589866 2015. augusztus 2. 19:15
Válasz erre
Szia !
Engem érdekelne ha még aktuális .
lucky 589477 2015. július 24. 08:45
Válasz erre
Ugyanmá!
Nálunk 90 fok is van.. ( bár ha kőműves volt az elkövető vagy annyi vagy nem)..
Copyright Zsury..
Sennás 589465 2015. július 23. 21:13
Válasz erre
IMG_1162
IMG_1162

Kilágyultunk ma is ebben a jó időben:-)
akkokoko 589262 2015. július 18. 18:50
Válasz erre
akkokoko 589261 2015. július 18. 18:47
Válasz erre
rrobbie 589255 2015. július 18. 10:12
Válasz erre
Köszi lucky!
lucky 589254 2015. július 18. 09:49
Válasz erre
Rmms-ből csak egyféle van.Eredetileg ORE lemezkeretes forgóvázzal épült, később cserélték azt az Y25 valamelyik változatára.( gondolom az egységesítés és olcsóbb karbantartás végett.
Ami hasonlít hozzá az az Rgs, de annak az alváza középtartós, míg ennek a szélső tartói az erősítettek.
A kéttengelyes a Ks, de annak vannak oldalfalai is.
A képeken Rmms kocsik vannak.
www.fuvarozas-szallitmanyozas.com/content/vasuti_kontener/rmms_395_9000_9250.jpg img.index.hu/imgfrm/0/5/8/6/BIG_0006400586.jpg
Ez egy Eams kocsi.Az alváza ugyanaz mint Rmms-é
img.index.hu/imgfrm/1/2/5/9/BIG_0006391259.jpg Valószínű német, főjavított(?) Rmms.
Lecserélték a forgóvázat Y25-re
www.buntbahn.de/fotos/data/8739/11631210A_018_Rmms.jpg
lucky 589253 2015. július 18. 09:39
Válasz erre
rrobbie 589229 2015. július 17. 10:27
Válasz erre
Sziasztok!

Vasútmodellezésben, vasúttörténetben járatos kollégák segítségét szeretném kérni.
Az alábbi típusokhoz keresek jó minőségű, nag felbontású jellegrajzokat, fényképfelvételeket:

M62
Máv 342
Rmms kocsi (hosszú, rövid, és ezen belül is mindhárom változat)

Esetleg linkeket a 30-as 40-es évek magyar vasútjáról.

A segítséget előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv! Robi
vlevi 589131 2015. július 14. 18:43
Válasz erre
Adjunk egy kicsit a környezetvédelemnek :)

https://youtu.be/78Rl6BWoQp0

Ettől függetlenül gyönyörűek.
Én még utaztam ilyenekel, nagyszüleim felé még nem volt villamosítva a vonal a 70-es, de talán még a 80-as években is, és a dízelmozdonyok is csak később váltották le a gőzösöket.
Freddy 588138 2015. június 26. 01:59
Válasz erre
H0_terepasztal 1
H0_terepasztal 1
H0_terepasztal 2
H0_terepasztal 2
H0_terepasztal 3
H0_terepasztal 3
H0_terepasztal 4
H0_terepasztal 4
H0_terepasztal 5
H0_terepasztal 5
H0_terepasztal 6
H0_terepasztal 6
H0_terepasztal 7
H0_terepasztal 7

Sziasztok!

Nem érdekel valakit egy ilyen terepasztal? H0 méretarányú, és egy egész nagy helyiséget elfoglal. Vannak persze befejezetlen részei, egy nagyon távoli ismerős öregé volt, és nem érte meg szegény, hogy befejezhesse. Járművekkel meg mindennel, de lehetőleg egyben.
Magánban tudok több képet küldeni.
Rozsdás fékkulcs 586803 2015. május 31. 17:56
Válasz erre
DSCN0951
DSCN0951
DSCN0952
DSCN0952
DSCN0953
DSCN0953
DSCN0954
DSCN0954

Sziasztok.
Néhány nem túl éles kép a készülő WR360 C12 Diesel-ről.
Üdv.: Jani
Kamovos 586141 2015. május 22. 12:08
Válasz erre
Bogesz!

Varjúbácsit céloz meg ezzel a téma körrel.
Lehet neki még eredeti szerelvényei is vannak. :D
Illetve Lajtai Janit keressed ő is jártas a vasút történelemben.
De.
Ha ő nem, akkor édesapja biztosan.

Üdv: kamovos.
Bogesz 586082 2015. május 21. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

A K.u.K. páncélvonatokról van valakinek valami remek anyaga amin méretek is látszódnak? Jellegrajz lenne a legjobb mondjuk 3 nézetből, de gondolom ez kb. lehetetlen.

Főleg a korai VII-es és VIII-as vonatok érdekelnek.

ah.milua.org/austria-hungaria/arms/panzerzug2/09.jpg
páncélos 585167 2015. május 6. 12:56
Válasz erre
Pár jó magyarországi kép:
www.drehscheibe-online.de/foren/read.php
lucky 585105 2015. május 5. 08:45
Válasz erre
Szia!
Szerintem nem bonyolították túl.. Fapalló úgy 8-10 cm vastagon. Azután hogy erre még mi került?
Egy luxusvonat esetében elképzelhetőnek tartom az acéllemez padlót, amire valamilyen hangszigetelő bevonat ( parafa ?) került jó vastagon. A belső tér felől meg már bármi lehet.Nyilván ki lehet zárni a mai igelit nevű anyagot..
Az acél ebben az esetben kis súlyt, de nagy szilárdságot adott ( mármint a fához képest).
Varjúbácsi 585067 2015. május 4. 12:08
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy a II.VH. idején használt vasúti személykocsiknak milyen anyagból volt, és milyen színű a padlózata?
páncélos 585060 2015. május 4. 11:02
Válasz erre
Moszkvai metró járműtelep:
foto-metro.livejournal.com/322828.html
Sennás 583091 2015. április 4. 18:13
Válasz erre
61oCmiYsFNL._SX258_BO1,204,203,200_-1
61oCmiYsFNL....
518M7m4R4dL._SX258_BO1,204,203,200_-1
518M7m4R4dL....
510UbjWm-vL._SX258_BO1,204,203,200_
510UbjWm-vL....
51mnakaZFnL._SX258_BO1,204,203,200_-1
51mnakaZFnL....

Szia. Ha mákod van ezek a könyvek beszerezhtök és van benne használható adat fénykép.
V43-1123 583074 2015. április 4. 16:02
Válasz erre
PLM-140Baldwin616
PLM-140Baldwin616

A mozdony típusára van egy megfejtésem, persze a tévedés lehetősége fenntartva :)
Szerintem a képen egy, a Baldwin mozdonygyár által (többek között francia vasúttársaságoknak is) gyártott 140 sor. "Pershing" becenevű hadimozdony légicsapásban súlyosan megsérült példánya látható. A kép Franciaországban készülhetett 1944 nyarán, kora őszén.
lacipapa 583073 2015. április 4. 15:58
Válasz erre
Ez egy BR 52-es az(ilyen levegő terelővel még nem láttam), úgy nevezett csónak -szenes kocsival.Modellben nem sűrűn fordul elő és újonan 140 körül van az ára.BR 52 ventillációs kocsival inkább találsz a vitarán.
lucky 583070 2015. április 4. 15:35
Válasz erre
A kis foltos.. :)
Valószínű túlélt már egy támadást, mert a hosszkazán mintha foltozva lenne..
Gabusch 583069 2015. április 4. 15:34
Válasz erre
Persze, hogy nem, írtam is. Amennyiben jól értelmezem a holland szöveget, akkor egy BR55 (AKA porosz G8) 1945. május 13-án Hágában.

Itt van másik három kamós mozdony, amik eredetinek tűnnek:
tinypic.com/fld3dh.jpg
www.drehscheibe-online.de/foren/read.php

Ezen az 1946-os képen csak kissé furcsa a kazán, akár valami kamó maradványa is lehet.

www.nikon-fotografie.de/vbulletin/picture.php
SSZABI 583066 2015. április 4. 15:01
Válasz erre
SSZABI 583065 2015. április 4. 14:54
Válasz erre
fld3dh
fld3dh

Köszi az infókat Urak, most kutakodás közben találtam az egyik német fórumon ezt a képet is.
Így még érdekesebb lenne a mozdony szerintem, de még előbb szerezni kell egy makettet...:)
TAMÁS78 583064 2015. április 4. 14:51
Válasz erre
Mint a később föltett képek egynémelyikének aláírásából is kiderül, ez a kamózás inkább akkor válhatott jellemzővé, amikor már nagyon fogyóban volt a légtér feletti uralom. '44 tavasza v. nyara ebből a szempontból lehet, hogy korai (de nem biztos).
lucky 583061 2015. április 4. 14:29
Válasz erre
Ez tuti nem 52-es. Az 5 hajtott kerékkel rendelkezik, a képen lévő meg 4-el.
Sennás 583060 2015. április 4. 14:17
Válasz erre
6932
6932
6431
6431
7201
7201

Van itt camós de ez tuti Német mozdony?
Sennás 583059 2015. április 4. 14:10
Válasz erre
ezek vajon
ezek vajon

Nem egyszerű:)
Le tudja ezt fordítani valaki?Ez vajon "elmaszatolt" kép vagy tényleg kamós gőzösök vannak itt.
Gabusch 583058 2015. április 4. 13:47
Válasz erre
A "Jung" feliratú a sinsheimi múzeumban van. Nem esküszöm meg rá kilenc év távlatából, de mintha a másik oldala sima fekete lenne. Sajnos fotót csak a kamós oldaláról találtam.

Ez ugyan nem BR52, de kamós és úgy tűnik, echte.

s68.photobucket.com/user/sander1985/media/camo-1.jpg.html
Sennás 583052 2015. április 4. 12:59
Válasz erre
Névteleng
Névteleng
Névtelen
Névtelen
Névtelen4
Névtelen4
Jung
Jung
Névtelen5tua
Névtelen5tua
hueqoh

lehet photoshop?
hueqoh

Szia SSZABI!Konkrét fotót egyenlőre én se találtam a "camos locomotiv" témában.Van egy jó pár makettező aki így csinálta meg.De eredeti képet nem sok van.Más ebben a korban használt mozdony is látható camoval(csak makett).De esetleg egy Fekete+pár szürke(fehér)csík?(1-3 kép) Az még nem túl durva.Gondold el több mint 6100db ilyen mozdony készült tuti nincs mindről kép nem kizárt hogy volt eleve camos vagy utólag átfestett.
lucky 583023 2015. április 4. 08:59
Válasz erre
Szia!
A nyitott füsttér ajtós képen sztem nem Br52 van.
A kocsikon miért ne lehetne Br52? Általános hadi mozdony volt.Hatvanban van egy a fűtőház területén ha kellene valami részlet róla. Mondjuk kissé leharcolt állapotban van.. A Füstiben is van egy, az se sokkal jobb.
A csíkos festés sztem kitalált, bár lehet hogy van alapja, mondjuk valami szabályzatban ráakadt valaki.
Sztem jellemzőbb a szokásos fekete szín. Azt azért hozzátenném, hogy az ilyen fekete- piros-fehér díszfestéses csilli-villi gőzös nem igen lehetett. A fehér ütköző tányér szél, fehér vonóhorog vég, kerék külső homlokfelület, csatló és hajtórudak külső fele elképzelhetőbb számomra.
Ne a nosztalgia üzemes gőzösökből indulj ki, mert azok már inkább reprezentációs feladatot látnak el, a működő voltuk ellenére. ( Azt azért hozzáteszem, rang volt egy gépszemélyzet számára, a gépük mindig tiszta volt. Egyes mozdonyvezetők fehér! kesztyűben vezettek, és nem lett koszos a kesztyű.De ehhez olyan fűtők is kellettek.)
A vasúti üzem alapból poros mocskos, különösen a féktuskós fékezés esetén. A gőzös üzemben ehhez még hozzájön a szén, a pernye ill a salak pora is.
Ha esetleg kell hozzájuk csavarkapocs korrekt vonóhoroggal keress meg. Elérhetőségem ott van az adatlapon.
SSZABI 583022 2015. április 4. 08:36
Válasz erre
lengyel kolléga munkája
lengyel kolléga...
tigerss102__train
tigerss102__train
Tiger_I_late_15 spzabt 503 france 1944
Tiger_I_late_15...

Sziasztok!

Egy ötletemhez kérek segítséget: van egy transzport lánctalpas kései Tigrisem, szereztem alá egy ssyms 80t vagont. Elképzelhető az, hogy egy ilyen Tigriseket szállító szerelvényt egy Br 52-es mozdony húzzon? Az 1/35 adta méretei miatt csak ez a három szereplő lenne benne.
Találtam egy képet, ahol az összeállítás olyan, mint ahogy én raknám össze (mozdony-szerkocsi mögötte közvetlen a tigrissel), csak nem tudom milyen típusú a mozdony. A Tigris miatt az kompozíció mindenképpen 1944 tavaszát-nyarát idézné.

Illetve,ez a mozdony a keleti fronton lehetett-e olyan csíkos álcafestésű, mint amilyen a képen szereplő makett, vagy csak az alap piros-fekete színösszeállításban? Még eddig eredeti képet se találtam erre a csíkos festésre, de még kutakodok...

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv, Szabi
Sennás 582413 2015. március 27. 20:58
Válasz erre
Atti,Misi köszönet a kimerítő tájékoztatásért.
V43-1123 582409 2015. március 27. 20:38
Válasz erre
A mozdonyra vonatkozó adatok az Ezüst könyvből idézve:
"A V43,1051 psz. mozdonyt gyártás közben a Ganz-MÁVAG és a Ganz-VM alakította át -ideiglenes jelleggel- az UFB 3 típusú forgóvázak vizsgálata céljából. A tervezett háromféle kísérleti programból az "A" és a "C" jelű változatokat valósították meg. A fogaskerék-áttétel az előbbinél 17:76, az utóbbinál 25:68 volt. A mozdony engedélyezett sebessége a "C" kísérletnél a módosított fogaskerék-áttétellel összefüggésben 150 km/h, illetve a kísérletek tartamára 160 Km/h volt. 1969-ben a mozdonyt a V43 sorozattal megegyező kivitelűre alakították vissza."
A gépet egyébként 1967-ben gyártották, és 2011-ben vonták ki a fenntartásból. Gyári szám: 1967/179.
att2 582407 2015. március 27. 20:30
Válasz erre
Sennas!

Eredetileg V43-1051, de gyártás közben átalakították, UFB forgóvázat kapott. Sajnos a vontatómotorok teljesítménye nem volt elegendő, így vissza lett alakítva a hagyományos kivitelnek megfelelően.
Sennás 582403 2015. március 27. 20:06
Válasz erre
M62-069
M62-069
Közgép
Közgép

Sajnos nem az én fotóim.Nyiregyen még nem láttam:(
Sennás 582400 2015. március 27. 19:49
Válasz erre
IMG_0006121609
IMG_0006121609

Sziasztok.Ez most mi?Elvesztem a sorok útvesztőjében.Most V-43 vagy V-45?
lacipapa 582390 2015. március 27. 18:34
Válasz erre
Nekem is nagyon tetszik,főleg a mozdony.Nekem sem sikerült jobban körül nézni.
Gratulálok a külön díjhoz.
Laci
Rozsdás fékkulcs 582387 2015. március 27. 18:13
Válasz erre
Köszönöm, sajnos mérete miatt csak oda tudták elhelyezni, így nem lehetett nagyon rálátni.
Üdv.: Jani
sanyi 582341 2015. március 27. 11:17
Válasz erre
Köszi az infót V43 ügyben! Nem is gondoltam volna, hogy még dolgozik a gép. Persze ez pozitív meglepetés!:)
lucky 582333 2015. március 27. 10:03
Válasz erre
Grat!
Sajnos közelről (és távolról se) tudtam megtekinteni élőben, mivel számomra elérhetetlen helyen volt.
A szervezők közül kérdeztem az egyiket, bemehetnék-e közelről megtekinteni, erre közölte ha engem beenged akkor mást is be kell engednie úgyhogy nem...
msanyi 582286 2015. március 26. 19:00
Válasz erre
Szia Sanyi!
Igen, ez volt az első. A V431001-V431007-ig még Németországban készült. V431008-tól a Ganz–MÁVAG gyártotta. A Wikipédián fent van a története.

att2!
Én is úgy tudom, hogy a Közgépé.

Páncélos!
Csak az a pár darab széles Szergej létezik, amit lentebb is beszéltünk. Azok bőven el tudják végezni a munkát.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.