/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Kalóz 426949 2007. április 21. 13:51
Válasz erre
Simi!
Ne feledd el az ég és a víz kékítő hatását! Az Sr-71-ről sokáig késhegyre menő vitát folytattak, hogy a kék milyen árnyalatával van festve, aztán kiderült, hogy bizony tökfekete, csak az égbolt tükröződése miatt látszik a képeken kéknek.
M.István 426948 2007. április 21. 13:13
Válasz erre
wooden deck.jpg méret: 58.6 KB
Itt van a fedélzet.
M.István 426947 2007. április 21. 13:06
Válasz erre
EDE!
Hála neked nagyon jó háttér anyagot biztosítottál a 10 nap múlva induló Akagi 1/700as vállalkozásomhoz! Én biztos -ahogy egy profi japán kollégám is- világos fa mintázatot fogok festeni(Tan alappal). Az Ő munkája nekem az etalon azok közül, amilyen japán hordozókat eddig láttam 1/700ban. Ő az Isten,a Király,a Császár, a Fárao ...
Simi 426945 2007. április 21. 09:04
Válasz erre
EDE!
Az interneten található grafikákat csak nagy-nagy kritikával szabad kezelni. Erre jó példa a 4-ik kép (Kaga_draw_akson.jpg). Lehet, hogy nagyon látványos - egyenesen hatásvadász - de a színek valahogy egyáltalán nem stimmelnek: a hajótest pl már majdnem kék színü (elég rikító kivitelben), míg az alsó rész meg majdnem barna. Biztosan állíthatom, hogy ezek egyike se helyes szín. Akkor pont a fedélzet színe lenne helyes?! (Különben ezt a képet már ismertem a netröl.)
EDE 426944 2007. április 21. 08:23
Válasz erre
Akagi.jpg méret: 7.2 KB
Akagi_16.jpg méret: 39.7 KB
Kaga_20.jpg méret: 60.6 KB
Kaga_draw_akson.jpg méret: 92 KB
hsg40013.jpg méret: 10 KB
Még mindig Akagi(no meg Kaga)!
Több képet raktam fel a témáról. Látszik, hogy a sötét fedélzet nem egyedi dolog.
A világos fedélzetű modell szerintem a Hasegawa katalógusból van.
A Kaga Hasegawa 1:700 úgy tudom még nagyobb kihívás, mint az Akagi.
Jó Akagi építést minden illetékesnek!
Kalóz 426942 2007. április 20. 18:45
Válasz erre
A jó öreg kijelölés, Ctrl+c Ctrl+V kombinációval működik.
Kalóz
Simi 426941 2007. április 20. 12:38
Válasz erre
EDE!
Elsö ránézésre nekem is tetszett, de amikor tüzetesebben átnéztem/-tük, elég sok kifogásolni valót fedeztünk fel rajta. Az agyonkoszolás csak egy dolog volt, de pl az illesztéseket se dolgozta el sok helyen, a védöhálók vmi függöny-szerü anyagból voltak, sokminden apróság hiányzott a hajóteströl, a légvédelmi lövegek elég furcsák voltak (gondolom, ez a kit hibája, de fel kellett volna pofozni). A vízvonal alatti rész természetesen nem festetlen, olyan pirosas-bordós árnyalatra kell festeni. A vízvonal felett pedig "neutral gray", vagyis olyan szürkéskék szín, amit a japánok használtak a hajók festésére.
ChevyG 426939 2007. április 20. 10:50
Válasz erre
képen nem csináltam, de én is dolgoztam a gépen kicsit.

a felesleges dolgokat lemartam a kaszniról (erről is). itt-ott belekapott a gép, ezeket müanyag darabokkal/sztirollal/müanyag forgáccsal és pillanatragasztóval javítottam.

és most sorjázok 1000L. abszólut nem látványos munka, de annál fontosabb.
EDE 426936 2007. április 20. 10:35
Válasz erre
SImi!

Én sem "koszolnám" össze így az Akagit, sőt az elméletek ellenére világosra festeném a repülőfedélzetet. (Több modellen, illusztráción láttam vörösesbarnát!!!)
Sajnos csak fényképen láttam a M.óváron kiálított makettett, ti láttátok életnagyságban, valósabb a kritikátok alapja. Azért így fotók alapján elég csinos!
Ja! A hajótest eredetileg milyen színű? Csak nem festetlen acél?
EDE 426935 2007. április 20. 10:25
Válasz erre
Természetesen a dobozfedelet szkennelte be.
EDE 426934 2007. április 20. 10:24
Válasz erre
ChevyG!

Ez a Hasegawa 700as borítója. A füstöt tényleg kicsit bénán pingálták oda!
Egyébként ha jól emlékszem, a honlap fentartója elment Japánba és ami 700-as hajót talált, azt megvette, beszkennelte és fölrakta a netre.
ChevyG 426933 2007. április 19. 23:04
Válasz erre
nálam megy

http://www.combinedfleet.com/akagi01.jpg
Simi 426932 2007. április 19. 23:00
Válasz erre
ChevyG 426931 2007. április 19. 22:21
Válasz erre
ezen a festményen érdekes ez a kifolyó izé:

www.combinedfleet.com/akagi01.jpg
gluer 426930 2007. április 19. 19:34
Válasz erre
igen, a büfé melletti bejáratra gondoltam, ami a parkolóból nyílott
Simi 426929 2007. április 19. 15:29
Válasz erre
hellodebil!
Köszönöm az infót! Kár, hogy nem találkoztunk Móváron, majd jövöre... talán addigra elkészül a Musashi (meg talán a Hood is).
Mekett 426926 2007. április 19. 13:19
Válasz erre
Amerikai nukleáris tesztek 1946-ból
Feladvány: az utolsó két percben ki tud több német hajót beazonosítani?

www.youtube.com/watch
hellodebil 426925 2007. április 19. 12:52
Válasz erre
Simi!
Én a vaterához tudnám hasonlitani, jóval nagyobb választékkal, mivel nemzetközi. Regisztrálsz, aztán licitálsz, mindösszesen egy dombornyomott kártyára van szükség! Én a Yamato dvd-t rendeltem onnan, igaz kb 8 rongyomba volt! Az a baj vele, hogy főleg amcsi és távol keleti helyeken lelhetőek fel az áruk, tehát akár elenyésző ár mellett is magas a postaköltség. De azért nem rossz!
ChevyG 426918 2007. április 19. 11:51
Válasz erre
más:

Móváron vettem -többek között- 1 400as tengeralattjárót maratásokkal. aki szereti a témat áannak bátran ajánlom!
Nagyon jó minőségű!
Simi 426916 2007. április 19. 11:36
Válasz erre
Uhh! Engem érdekelne a dolog! Hogy megy ez az egész? Mert nem ismerem ezt az ebay nevü helyet.
ChevyG 426915 2007. április 19. 10:16
Válasz erre
Simi 426908 2007. április 19. 09:16
Válasz erre
Mármint a 450-es Akagi-ra gondolsz?!
Kalóz 426907 2007. április 19. 08:55
Válasz erre
A Bismarckot a hadművelet alatt többször is átfestették, így nem mindegy, hogy melyik fázisban akarjátok ábrázolni.
Kalóz
ChevyG 426906 2007. április 19. 07:24
Válasz erre
Sztem 10e Ft-körül tudok szereni eBayröl

Szivesen segitek
ChevyG 426905 2007. április 18. 23:47
Válasz erre
gluer 426904 2007. április 18. 22:01
Válasz erre
szerintem ezt nézegettem én is , a bejárattal szemben
ki nem nyitottam , de jó nehéz volt a doboza :)

a 350-es Szovremennijhez nem tudja valaki, hogy milyen maratásokat használt a készítője?
hellodebil 426903 2007. április 18. 21:59
Válasz erre
Sang!
Ha Bismarckhoz fognék, nagyon utánna járnék annak, hogy milyen volt a festése a Rheinubung alatt! Talán kicsit vad, hogy a tornyok teteje sárga volt, ez nem is teccik annyira.
Én nem vetném el a balti-csikos köntöst sem, mert az mutatós és tök egyértelmüen utánna lehet járni. Erről nagyon sok kép fellelhető.
Simi 426902 2007. április 18. 20:19
Válasz erre
Biztos igazad van, ennek most nem tudtam utánanézni idöhiány miatt!
hellodebil 426901 2007. április 18. 18:50
Válasz erre
Az orhullám ottmaradt szerintem. Még anno betettem egy képet ennek alátámasztására!
ChevyG 426900 2007. április 18. 15:15
Válasz erre
ebayen már láttam eugen-t 91euroért (austráliában van -nem elírás)
ChevyG 426899 2007. április 18. 15:14
Válasz erre
az infónak és a farkasoknak (farkasfalka.uw.hu) is fogok csinálni dobozbontásokat, kritikával. tuti fent lesz!
Simi 426898 2007. április 18. 15:07
Válasz erre
Szerintem a 450-es Akagi sokkal nagyobb ritkaság, mint a Prinz Eugen... ez utóbbi nekem is megvan, de az Akagi-nak még a dobozát se láttam sehol. Összerakott makettként is most láttam a versenyen elöször.
ChevyG 426897 2007. április 18. 15:06
Válasz erre
de CSAK a leszálló fedélzetet borithatta gumi!
ChevyG 426896 2007. április 18. 15:05
Válasz erre
Simi 426895 2007. április 18. 15:05
Válasz erre
Aztán még egy dolog lehet a magyarázata a fekete csíkoknak, foltoknak: a gépek motorjainak indításakor nem kevés korom jött fel szegénykék torkából; lehet, hogy ök köhögték oda. Szerintem az olaj, vagy más szennyezödés kizárt.
ChevyG 426894 2007. április 18. 15:04
Válasz erre
én bajai vagyok, de amíg nincs maratásom hozzá adddig hozzá se álok

a két új szerzeményem most a minihobby 350arizona (gondolom trumpi)
és aminek nagyon örülök, az a heller princz eugen
utobbi marhanagy ritkaság

látyátok mijen rendes vagyok? megkiméltelek Titeket attol, h eldöntsétek ki vegye meg:)
Simi 426893 2007. április 18. 15:01
Válasz erre
Apám, ekkora mázlit! Már az is mázli volt, hogy mi Sebivel nem láttuk meg, aztán meg ennyi pénzért! Hát bátran mondom, ajándék volt! Ha mostanában kedvet kapsz hozzá, Mihalkó Pistivel kell felvenned a kapcsit: nála vannak a rajzok (úgy tudom, te is Bp-n laksz).
EDE 426892 2007. április 18. 14:56
Válasz erre
Simi!
Ezen viszont úgy néz ki, az egész fedélzetet felszántották azok a kerekek!
www.warship.get.net.pl/Japonia/Aircraft_Carriers/CV_1927_Akagi_class/h73059.jpg
EDE 426891 2007. április 18. 14:53
Válasz erre
Ha jól emlékszem, ma volt 65 éve!
www.hatterkepek.hu/download.php
ChevyG 426890 2007. április 18. 14:42
Válasz erre
pedig én már szombaton láttam!

ott volt, ahogyí bemegyünk a börze ajtaján, jobbra a büfénél (mellette volt (vagy ök voltak) 1 olyan asztal ami tele volt Special Hobby-s repcsivel (héja, stuka, stb)

7500ért volt szombaton kirakva

rákérdeztem h 6000ért elvihetem-e. úgy nézett visza a fazon rám, mintha az édes Anyukájájt hoztam volna hírbe 1 ősi mesterséggel.
szal szobaton akagi bukta volt.

vasárnap mentem visza a börzére elcuccolni, és indulás elött a többiek mentek a büfébe 1 ütsiért

útbaesett az a stand... MINDEN bevolt dobozolva m2es dobozokba, de két hajó nem volt. az ik a japán hordozó volt. hmm mivel a specialhobbysok is már becsomagoltak ezért felszabadult némi pénzem:)
ráajánlottam 7000ért.
vittem.
ChevyG 426889 2007. április 18. 14:33
Válasz erre
én tuti a sokat vitatott (nagyon) fako csikokat festeném fel! (azt is csak a hajótestre)
Simi 426888 2007. április 18. 13:00
Válasz erre
Nem lemosták, hanem átfestették; örülök, hogy így döntöttél. Ja, úgy emlékszem, hogy az orr- és a farhullámot is lemázolták, de azok egy kicsit kilátszottak a késöbbiekben.
sang 426887 2007. április 18. 12:53
Válasz erre
ehhh, nem kellenek nekem azok a csíkok. Halleluja, h lemosták.
kösz a tippet, csík nem lesz.
üdv
z
Simi 426886 2007. április 18. 12:51
Válasz erre
sang!
Én biztos, hogy a balti csíkokat csak a hajótestre festeném fel, ugyanis a bevetés elött a Grimstad-fjordban a felépítményekröl eltávolították ezeket. Sokat kell vele küszködni - szerintem feleslegesen. De ha szeretnéd mindenáron, akkor azt javaslom, hogy elöbb próbáld meghatározni, milyen szélesek a sávok, aztán vágj maszkolószalagból ilyen széles csíkokat, ragaszd a felépítményekre "balti csíkok"-ként, vizuálisan ellenörizd, maszkold körbe, aztán csak azt a csíkot vedd le, amelyiket festeni akarod. Remélem, érthetöen sikerült megfogalmaznom... sok sikert!
sang 426885 2007. április 18. 12:30
Válasz erre
á, basszus, de hülye vagyok, közben összeállt a kép :-)
Gratula Simi, külön-külön a hajóhoz meg a díjhoz is!!
Én most (több egyéb "projekt" mellett) egy Trumpeter féle 700-as Bismarckkal küzdök.
A balti csíkokkal szerintem szó szerint is fogok...
Tippeket megköszönnék a fent említett festés kézzel való kivitelezéséhez.
Köszi!
nagy Z
Simi 426884 2007. április 18. 11:26
Válasz erre
Sebivel ketten jól bejártuk a börzét szombaton, mégse vettük észre a 450-es Akagi-t... pedig Sebi is, meg én is vevö lettem volna rá... mégis, mennyiért sikerült megvenni? (persze, ha nem titok) Ráadásul még az akagis rajzok is nálam voltak, így Mihalkó Pistinek adtam kölcsön. Abból a japán rajzanyagból lehet dolgozni: 3 nagy lepedö és minden lényeges rajta van.
ChevyG 426883 2007. április 18. 08:23
Válasz erre
A makettel vegyes benyomásaim vannak. Tény, hogy szerintem idősebb nálam. Ennek tudható be a negatívumai.

Rövid összegzés:

N
-450es méretarány (legalább 400as lenne!)
-fürdőkád dizájn (villanymotor, elemtertó, kiskacsa miegymás)
-furcsa alkatrészbontás (nem 1xü a hajó szerkezete, ez tény!)
-attol tartok, hogy az illesztésekkel gondok lesznek (feléípitmény, rep.fedélzet, stb)
-1ben van a törzs (ez elméletileg nem hátrány, de én speciel nem szeretem)

P
-gyönyörű repülőgépek!
-ritkaság, kuriozum, érdekes téma
-sztem a rep.fedélzethez nem is kell maratás
-átlagosan szép felületek ((feljavitást nem ússzuk meg)
-a mérethez képest semmi vetemedés
Simi 426882 2007. április 17. 20:21
Válasz erre
Simi 426881 2007. április 17. 20:20
Válasz erre
Ezen a képen nagyon koszosnak tünik a fedélzet, ami azért mégesem igazi kosz, hanem a leszálláskor fékezö repülögépek kerekei "radírozták" össze. Gondolj bele: a tengeren nincs sár, meg por stb stb mint a szárazföldi reptereken. Olaj sem lehet, mert az életveszélyessé tette volna a landolást. A fedélzet fa borítását még lakkozták is, nehogy az olajat magába vegye. A guminyomok azonban nem zavarták a munkát. Viszont ezek a nyomok csak a leszálló részen, vagyis a fedélzet hátsó traktusára voltak jellemzöek - hiszen csak itt fékeztek a gépek.
ChevyG 426880 2007. április 17. 16:51
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.