/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.
exec 83214 2008. július 29. 14:53
Válasz erre
ja mégvalami. Én megbecsülöm az igazi jó szakmunkásokat. És ha megkérdezitek pl Podvát, mennyi ideje nem tud felvenni szakképzet esztergályost, illetve fémforgácsolót, meg fogtok lepődni. MOK alakulásakor legalábbis nagyon érdekes volt, amit mondott...
exec 83213 2008. július 29. 14:52
Válasz erre
balaton!

Nehéz boldogulni, tény. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a multi aki idejön nem mindenesetben megkövezendő közös ellenség. A plázákkal kapcsolatban... nem szeretem őket, és nem isnagyon járok beléjük. Én oda járok, ahol úgy érzem, vevőként kezelnek, kicsit udvarolnak a pénzemért, és kereskedők AKARNAK eladni. Nem pedig fél órát ácsorgok, és odamegyek bemutatkózni "hahó én a vevő vagyok". De tény az is, hogy sok kereskedő sír, hogy tönkreteszi a piacot multi. Aztán ha akarok tőle venni barackot, akkor hatból kettő rohadt (nem, nem teszi félre az olcsó kosárba) ha azt mondom heló, a rohadtat ne adja ide, közli velem, azt is meg kell venni... Elgondolkoztam, hogy jól tarkón verjem, vagy inkább mondjuk segítsek felújítani a házát, jól elrontsam, és közöljem vele, ezt is ki kell fizetni, szar ügy... Ehelyett csak elmentem olyan helyra vásárolni, aho a kutya nem szól rám, ha barackot válogatok... Ezen vajon miért nem gondolkoznak el ezek az illetők?

Üdv.
exec
balaton 83212 2008. július 29. 14:50
Válasz erre
Azt hiszem írtam is, hogy az egri boltosok panaszkodtak erre. Ha azóta változott a helyzet, annak örülök. Itt pár éve az volt, hogy a magyar boltokat minden szarért büntették, de a kínaival nem tudtak mit kezdeni.
HUJBI 83211 2008. július 29. 14:47
Válasz erre
Amatõr 83210 2008. július 29. 14:46
Válasz erre
Ja a gépeket én is láttam, de elég messze kergetőztek, nem úgy mint cirka egy hónapja egy 29-es ami olyan alacsonyan jött, hogy a számát is majdnem lehetett olvasni
Amatõr 83209 2008. július 29. 14:44
Válasz erre
Tudnék azért mesélni mennyire vannak "békén hagyva" a kínai boltosok.
A magyar árusokat sem kell azért félteni, felmegy a józefvárosira, bevásárol, amikor bebukik "csodálkozik", "nem eredeti? pedig számlát is adtak..
Egerről meg csak annyit tényleg nem lehet tobzódni a munkalehetőségben, de soha nem volt jó a helyzet, a "drótművek" helyre már megvan az új cég, de a dolgozóknak csak egy részét fogja átvenni.
SIG 83208 2008. július 29. 14:43
Válasz erre
Csak arra egy kis reagálás, hogy a kínaiakat békén hagyják az ellenőrök... Ez így 100 százalékban nem igaz. Nem akarok senkit védeni, de az én munkám pont az, hogy eleget legyenek .aszogatva és éves szinten több száz milka értéket hoznak el tőlük a Pénzügyőrök. Ennek köszönhetően nem gondolnátok, hogy milyen sok /persze nem elég sok !) húzta el a belét innen Bulgáriába vagy Romániába. A komoly tőkét ők is kihúzták innen és a csórók maradtak itt, akiket így könnyebb rendbe szedni. Na ennyit a sárgákról...
HUJBI 83207 2008. július 29. 14:25
Válasz erre
majd együtt isznak GAMF-osok az ide telepített német szakikkal. :-)
HUJBI 83206 2008. július 29. 14:24
Válasz erre
rengeteg dimpolmás munkanélküli van vagy dolgozik alacsonyabb fizetésért nem kihasználva a diplomáját. mert a szállodamanagert beteszik recepciósnak 3 hónapra, aztán megköszönik neki, mondván úgysem tudnák megfizetni. vannak sikerszakmák, hiányszakmák, de az a lényeg, hogy mit tudsz magaddal kezdeni. én kertészmérnök vagyok. szerinted volt rendes munkám?
balaton 83205 2008. július 29. 14:21
Válasz erre
Épp tegnap olvastam erről. Még ők sem tudják, hogy pontosan mire lesz igénye a német cégnek. A beszállítók toborzása is most kezdődött el. Csak remélni tudom, hogy egy alkatrészgyártó üzem Egerbe is jut.
HUJBI 83204 2008. július 29. 14:18
Válasz erre
Kecskeméten ott a műszaki fősikola, ahol már úgy csinálják az oktatási tematikát, hogy később a Mercinél tudj dolgozni.

csehek is hamar leálltak a minden áron gyártsunk traktort és állítsunk elő sok tejet projekttel. Panasonic cuccokat szerelnek össze.

finnországban van a legtöbb ezer főre jutó diplomás (Nokia)és nem csak a mobiltelefonra kell gondolni, nagyon komoly számítógépeket, monitorokat stb. gyártanak.

utána jönnek a balti államok. alma, szőlő, uborka nem nő, ásványkincs nem sok. átjárnak skandinávokhoz dolgozni az informatikusok. olyan élet van, hogy beszarsz, fiatalok Saabokkal, Volvokkal járnak.
balaton 83203 2008. július 29. 14:15
Válasz erre
Diplomás vagy?
Mert én nem és rajtam kívül még egy páran. De van két jó szakmám, amik állítólag hiányszakmák és max. annyit érek velük, hogy egy betanított munkahely elnyeréséhez ez jó pontnak számít. Szakmunkásként is lehetne nagy értéket előállítani, ha hoznának ide ilyen munkákat. Jelenleg viszont azt hiszem, teljesen hiába tanultam szakmákat, érettségizni meg pláne, nem kellett volna. Ennél lejjebb már akkor se lennék. 7 év tanulás arra elég itt Egerben, hogy elmenjek egy gyárba és ott 8 elemis taknoyk parancsolgassanak a gyártósoron, miközben 3 alkatrészből álló dolgokat szerelek össze százszámra naponta. Ezt inkább azoknak kéne végezni, akik iskolázottságuknál fogva jobbat nem találhatnak.
Te főleg azt az oldalát látod, én meg sajnos csak ezt. Kipróbáltam a vállalkozást is, de csak szívattak jobbról-balról, semmire nem pályázhattam, semmilyen kedvezményre nem voltam jogosult, csak kötelességeim voltak.
Azzal meg tele van a hócipőm, hogy mindenütt plázákat meg hipermarketeket építenek. Ma 2-300 új munkahely, holnap meg a belvárosban sorra mennek csődbe a kisboltok, mert a gazdaságos áruval nem tudnak árban versenyezni. A plázáknál ugyanez. Vagy a külső boltok zárnak be, vagy a plázások. Előnyben itt is a kínai áruházak vannak, mert azokat valamiért békénhagyják az ellenőrök. Egerben legalábbis erre panaszkodtak a magyar boltosok.
exec 83202 2008. július 29. 13:51
Válasz erre
Érdekes. Én támogatott amerikai munkahelyen dolgozom. Nagy hozzáadott értékű a munkám, nem betanított munkás vagyok. Neharagudj balaton, de ez így jelentős általánosítás. Vannak negatív és pozitív példák is. A győri Audi ugyan úgy indul, mint a Merci fog. Ide adózik és per pillanat a magyar export 60%-át adja. Enélkül a külkereskedelmi mérlegünk hiánya...

Egy csomó munkafélét el kéne felejteni és átállni a nagyobb hozzáadott értékű dolgok gyártásához. Ezeknél a munkaerő költsége nem olyan fontos egy cég számára, mint pl az iparűzési adó, így ezeket a magas tb és bérjárulékok sem kergetik el. A textilipart pl 9 évvel ezelőtti minimálbér fejlesztések tették tönkre.

De meg is fordíhatnám a kérdést. Minek 40 vadászgép?

Üdv.
exec
Amon 83201 2008. július 29. 13:25
Válasz erre
Hogy miért nem kapnak állami támogatást a magyar cégek?
Mert magyarok. A cég ahol most dolgozok 100%-ban magyar tulajdonú és az apeh folyamatosan ellenőriz minket mindenért, mert magyar cég vagyunk és azt lehet.
www.rottegroup.eu

Ja és ha valahova pályázol fejlesztésre 2t papir +lóvé.

Így ennyi
Elektrolakatos 83200 2008. július 29. 13:20
Válasz erre
balaton 83199 2008. július 29. 12:56
Válasz erre
Ma délelőtt ismeretlen típusú harcigép (Nem láttam, mert abból az irányból sütött a nap.) röpködött Balaton felett.
szezsolt 83198 2008. július 29. 12:55
Válasz erre
…és még sorolhatnánk az ehhez hasonló eseteket. Jó példa a gyöngyösi Mátra-tej, amit évekkel ezelőtt vásárolt meg egy finn társaság, miliárdokat fektettek bele, kiépítették a piacot, kihasználták az adókedvezményeket, majd mikor az megszűnt, itt hagytak mindent, leléptek Romániába, mert ott olcsobb az élőmunka, jobbak a feltételek. Itt hagytak kb. 150 munkanélkülit egy egyébként sem túl jó adottságokkal rendelkező megyében. Nekik még így is megérte...
balaton 83197 2008. július 29. 12:08
Válasz erre
Gazdaság-fejlesztés? Van. Kizárólag olyan cégeket hoznak ide, amik csak betanított összeszerelői munkát kínálnak, ezek adót nem fizetnek, a profit megy külföldre a tulajoknak, pluszba még több tízmilliárdos állami támogatást is kapnak. Lehet, hogy tévedek, de kb. 18 millió Ft jut egy munkahelyre a kecskeméten épülő Mercedes gyárnak. Csak, mint "ostoba magyar paraszt", megkérdezem: Egy magyar vállalkozó, aki ide adózik, hány Ft-ot kap az államtól? Szégyen, hogy a Magyarországon kifejlesztett elektromos autókat Ausztriában fogják gyártani, mert ott barátságosabb a gazdasági környezet. Ha egyáltalán fogják gyártani. Itt minden téren csak a lerohasztás folyik. Elszomorító látvány a volt Dunai Repülőgépgyár esete. A csarnokot lebontották és bevásárlóközpont épül a helyén. (Ki fog benne vásárolni?) Egerben a dohánygyárat túrták el és pláza van a helyén. (Annak a cégnak is lejárt az adókedvezménye, ezért lépett Romániába.)

Aki nem látja, hogy miről szól ez az egész, az vak.
borisz 83196 2008. július 29. 12:03
Válasz erre
Na, hamár honvétség:
Helyi idő szerint 1050kor egy tréler haladt át Lakihegyen Budapest felől Halásztelekre, és a rakományából ítélve Tökölre tartott. A rakomány egy Mi-24es volt, ha jól emlékszem a 108as.
exec 83195 2008. július 29. 11:37
Válasz erre
Etel,

Minek többet költeni rá? Nem vagyok a hadsereg elsorvasztásának a híve, félreértés ne essék. De a túlfegyverkezésnek se. Van hely, ahova a lóvé mehetne. Pl gazdaság fejlesztés, egészségügy. Amikor az előbbi beért akkor annak a hozadékából már természetesen többet juttatnék a honvédségnek is. De nem most...

Üdv.

exec
jaffa 83194 2008. július 29. 11:30
Válasz erre
ismerem akik csinálják de nincs 20 tonna se nem tudom konkrétan mennyi a suly de megkérdem rustyt t55 bika alvázon van
Etel 83193 2008. július 29. 11:17
Válasz erre
13793_9_5
13793_9_5
13781_10
13781_10

Sziasztok!

Néhány elgondolkodtató adat. /forrás: Világgazdaság/
balaton 83192 2008. július 29. 10:25
Válasz erre
A görgők eloszlása és a meghajtás is hasonlít a T-55-re, de elbírna ez a 3 tengelyes utánfutó kb. 30-40 tonnát?
Pilgrim 83191 2008. július 29. 10:10
Válasz erre
Tigris replika
Tigris replika
Tigris 2
Tigris 2
Tigris 3
Tigris 3
Tigris 4
Tigris 4

Sziasztok!
Az alábbi képek tegnap készültek a Lágymányosi hídnál.
Bambulok kifelé a 103-as buszról, egyszercsak benéz egy Tigris... :)
Sajna csak telefonnal tudtam fotózni, de a lényeg látszik. A nagyon közeli még a buszból készült. Gondolom filmforgatásra vitték. Ha jól gondolom az alváz T-55 lehet, de nem ismerem annyira az orosz technikát.
Mindenesetre elég meggyőzően nézettki, látszott, hogy nem karton a felépítmény. :)))

Üdv: Pilgrim
bavida 83190 2008. július 28. 21:00
Válasz erre
Petibá 83189 2008. július 28. 19:53
Válasz erre
Lucky,

konkrétan vezetni nem lehet. Egy előre beprogramozott útvonallal indul, ez a látott kép alapján menetközben módosítható (menj ide/oda ilyen-olyan magasságra, körözz egy pont fele, stb). Fizikailag lehetetlen is volna repülni, hiszen ha mondjuk azt a képet látod amit a hátra lefele néző kamera mutat, miközben oldalra süllyed a gép, katona legyen a talpán aki kiigazodik rajta hogy hogyan hozza vízszintbe... ;o)

A kapcsolat huzamosabb elvesztése esetén egyébként a gép magától visszatér az előre megadott vészleszállási pontra.
lucky 83188 2008. július 28. 19:45
Válasz erre
Péter!
Lehet, h nem érződött ki belőle, de ezt is bele szerettem volna venni.

Mindent a szenzációért!
Akkor is ha nem igaz.( majd helyesbítünk ha muszáj- bírósági határozat pl)

Egyébként nem tudom mennyire könnyű, v nehéz egy ilyent vezetni.
borisz 83187 2008. július 28. 19:45
Válasz erre
Petibá 83186 2008. július 28. 18:52
Válasz erre
Lucky!

Tudnék mesélni, amikor egyszer szobmaton találkoztunk Gödöllőn, épp ezügyben ment az üzem. Nem a mi hibánk a dolog egyébként, viszont a cikk több helyen csúsztat, ráadásul érezhetően fals információkból táplálkozik...

Petibá
balaton 83185 2008. július 28. 14:21
Válasz erre
Javítás: dolognak
balaton 83184 2008. július 28. 14:20
Válasz erre
lucky 83183 2008. július 26. 21:57
Válasz erre
Ez még mindig lehet a: mi voltunk a hülék, csak nem ismerjük el mert szart sóztak ránk helyzet...
balaton 83182 2008. július 26. 17:40
Válasz erre
mig23papa 83181 2008. július 26. 17:22
Válasz erre
balaton

használd bátran a Válasz erre gombot :-)
gyurmakoma 83180 2008. július 26. 13:49
Válasz erre
Gratulálok Macalnak,a mai blikkben a fotóhoz a hungarocon miatt.
Etel 83179 2008. július 25. 18:38
Válasz erre
Sziasztok!

Ezzel is jól bevásároltunk!www.fn.hu/belfold/20080724/osszetortek_hm_tobb_millios/
balaton 83178 2008. július 25. 17:58
Válasz erre
Ja, a pontosság kedvéért, nem a Balaton tó fölött, hanem Balaton falu fölött, ami Egertől északra kb. 25km.
balaton 83177 2008. július 25. 17:55
Válasz erre
Muzzy!
Az volna a legjobb. Legfeljebb kiderül, hogy benéztem a dolgot.
Kb. 9:39 vagy 9:40 körül keresztezték egymást Balaton fölött. Mindkettő nyugati irányból haladt kelet felé.
balaton 83176 2008. július 25. 17:52
Válasz erre
Elhiszem, hogy 300m a határ, de volt már rá példa a történelemben, hogy így talákoztak gépek. A 300m ebben az esetben sok. Én így láttam. Nézhettek persze hülyének, nem gond. :)

FighterPilot! Ha konkrétan ennek utána tudsz nézni, az jó. Kíváncsi vagyok.
FighterPilot 83175 2008. július 25. 17:38
Válasz erre
Pontosan erre a válaszra számítottam, csak kíváncsi voltam. Muzzynál és Cébésnél a pont! Ha szeretnéd tudni, hogy mennyi volt valójában az az ominózus 60m, én is utána tudok nézni, nem nagy ügy.
borisz 83174 2008. július 25. 15:45
Válasz erre
Kb három-négy perce húzott el pont a házunk felett egy rendőrségi MI-2. (ment haza a nullás feletti repkedésből)
Nem akarok találgatni, hogy milyen magasan lehetett, de tisztán láttam a futókat, az ablakon kihajolva éreztem a rotorszelet és pár pillanaton belül eltűnt a szomszéd családi ház takarásában. Sietett...
lucky 83173 2008. július 25. 15:40
Válasz erre
Cébés 83172 2008. július 25. 14:25
Válasz erre
Ugyan már...ezt te sem gondolod komolyan ugye?
Ennyi erővel nap mint nap rengeteg "majdnem katasztrófa" történik az egész világon nem?
Muzzy 83171 2008. július 25. 13:53
Válasz erre
Balaton!

Jelenleg az elkülönítési minimum 300 méter, én nem vállalkoznék arra, hogy 6 km magasban lévő gépeknél szemre megkülönböztessem ezt a 300 métert. De lehet, jhogy csak az én szemem rossz.

Ha csak a kategóriák ismertek, azon belül a fesztáv, törzshossz elég sokat változhat, tehát ez sem lehet azonosítási alap.
Ne haragudj, nem bántani akartalak.
De ha adsz egy időpontot, és pontos helyet, lehet, hogy utána tudok nézetni.
Muzzy
balaton 83170 2008. július 25. 13:02
Válasz erre
Írtam, hogy csak szemre és, hogy kb. Mivel elég közel húztak el egymás mellett, össze tudtam vetni a két gép méretét, ami nagyjából azonos. Az egyik egy nagyobb utasszállító volt, a másik egy valamivel kisebb utasgép (Tu-134 kategória.)
100m nem távolság szerintem, ha egymás útját keresztező légijárművekről van szó.
FighterPilot 83169 2008. július 25. 12:59
Válasz erre
Szia! Miből gondolod, hogy 60m illetve 100m volt a két gép közötti távolság? Érdkelne, hogy tudod megállapítani! Előre is köszi!
FighterPilot 83168 2008. július 25. 12:59
Válasz erre
Szia! Miből gondolod, hogy 60m illetve 100m volt a két gép közötti távolság? Érdkelne, hogy tudod megállapítani! Előre is köszi!
balaton 83167 2008. július 25. 12:53
Válasz erre
Helló ati27!

Megtörtént a csoda.
ati27 83166 2008. július 25. 10:19
Válasz erre
Hello Balaton!

Hosszú idő után van végre otthon neted?

Üdv:Attila
balaton 83165 2008. július 25. 09:43
Válasz erre
Kis híján összeütközött két utasgép az előbb Balaton fölött. Szemre kb. 60m lehetett a magasságkülönbségük (Ezt a két gép- és a kondenzcsíkok méretei alapján gondolom.), a vízszintes távolság kb. 100m, amikor keresztezték egymás útvonalát. Pár másodperccel később pedig egy Gripen is elhúzott ugyanott.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.