/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.
balaton 83107 2008. július 3. 15:29
Válasz erre
Épp ebben a pillanatban repült el Balaton fölött egy bemutató-festésű Albatros, kelet-nyugati irányban.
borisz 83106 2008. július 1. 08:50
Válasz erre
Elkészült az első A-400M! Nem siették el.
Figaro 83105 2008. június 29. 11:34
Válasz erre
LHDV  díjak
LHDV díjak
LHDV  gépek 1
LHDV gépek 1
LHDV  gépek 2
LHDV gépek 2
LHDV  gépek 3
LHDV gépek 3
LHDV  Mi-8 1
LHDV Mi-8 1
LHDV  eje 1
LHDV eje 1
LHDV  eje 2
LHDV eje 2
LHDV  Mi-8 2
LHDV Mi-8 2

Ma 9:00-kor kezdődött a Magyar Vitorlázórepülő Nemzeti bajnokság és Kohász Kupa a Dunaújváros melletti repülőtéren.

Figaro
sjoca 83104 2008. június 28. 20:51
Válasz erre
A Csepel D334 az milyen? Még nem láttam olyat?
Miggyuri 83103 2008. június 26. 10:21
Válasz erre
A másik példány a vas megyei Apátistvánfalván, az ottani határőr gyűjteményben látható. Fedél alatt tárolják, őrzött környezetben van egy Csepel D334-es egy UAZ, egy Niva és egy motorcsónak édes-bús társaságában.
Miggyuri
A-3 83102 2008. június 26. 05:35
Válasz erre
Köszönöm kérdésed! Mindkét szárny és a törzs hátsórész beszerelése 60%- os készűltségben van. Még a héten teszünk fel képeket a honlapjára. Még most nagyszerű témát kínálnak a makettkészítőknek a törzsön kivül összeszerelt vezérlés csomópontok. Ismereteim szerint senki nem készített eddig működő hossz-kereszt-lábvezérlés csomópontról működő, kicsinyített másolatot. Ha valakit érdekel a téma szivesen segítem a munkáját képekkel, rajzokkal valamint előzetes egyeztetés után hejszini mérési lehetőséggel.
RonnieFrown 83101 2008. június 25. 23:08
Válasz erre
Hogy all a 15-os? Tavaly oktoberben volt szerencsem latni es mar akkor nagyon igeretesen nezett ki. Hogy telt az elmult bo fel ev?
A-3 83100 2008. június 25. 22:04
Válasz erre
Többen hiányolták az információt a Tupoljev Gyár által készített és valaha a Fertő-tavon szolgálatott teljesített amfibiáról. Szeretném megnyugtatni a T. érdeklődőket, hogy a mai napon az UTI MIG-15 párjaként elfoglalta méltó helyét a felújítandó csodabogarak sorában. Jelenleg hazánkban csak kettő példány található a masinából. Alsónémediből sajnos az anfibiát egy Bp. környéki haszonvas telepre vitték és bezúzták. A volt tulajdonos felesége nem mondott igazat, hogy egy német múzeumbe került.
balaton 83099 2008. június 25. 21:56
Válasz erre
kereses_mi2

Ezt sikerült összehozni.
kereses_mi2
heol_749756

Ezt már a hírlap fotósa kapta lencsevégre a balatoni focipályán.
heol_749756

Idén tavasszal egy rendőrségi Mi-2-vel kerestek Balatonban egy eltűnt gyereket. De ezt csak utólag tudtam meg. Egész délelőtt ott körözött, egyszer pont a kertünk fölött repült el. Akkor nem volt nálam a fényképezőgép, utána meg nagy ívben elkerült.
A-3 83098 2008. június 25. 21:47
Válasz erre
Néhány hete a tököli reptéren találkoztam velük éjszaka és akkor tudtam meg, hogy kaptak új felszerelést az éjszakai feladatok végrehajtására. Nagy valószínűséggel most is kiképzési feledatot hajtottak végre. Ez a dolguk, hát tegyék!
Emerick 83097 2008. június 25. 21:42
Válasz erre
Rendszeres vendég Budapest felett. Sőt, inkább házigazda az MD-k mellett. :)
borisz 83096 2008. június 25. 20:42
Válasz erre
Most húzott el egy rendőrségi Mi-2es az MO-felett Lakihegyfelől Nyugatra.
(jéé, ezek még repülnek?)
Tibcsi 83095 2008. június 25. 09:24
Válasz erre
Kelemen 83094 2008. június 25. 09:17
Válasz erre
A 120-as oldalszámú zuhant le.
Tibcsi 83093 2008. június 25. 09:15
Válasz erre
Tudni lehet ennek az Albának az oldalszámát?
Monox 83092 2008. június 25. 06:31
Válasz erre
Azt a szemzációhajhász mindenit az újságoknak, akik mindent megtesznek, hogy hallassanak magukról! Mégha belegabajodnak is abba amit mondani akarnak. Azt hittem tényleg kiadott egy jelentést a Honvédség.
Solo 83091 2008. június 24. 10:42
Válasz erre
MoMi 83090 2008. június 24. 10:08
Válasz erre
Jelentés idézet:

A Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába tartozó kétüléses L-39 típusú repülőgép kiképzési repülés végrehajtása közben Fehérgyarmat közelében lezuhant. A repülőgép kétfős személyzete életét vesztette. A baleset körülményeinek kivizsgálását az illetékes hatóságok – a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedésbiztonsági Szervezet - bevonásával megkezdték. A súlyos katasztrófa pénteken délelőtt történt. Az Albatros 10:25-kor szállt fel a kecskeméti repülőtérről, 11:02-kor zajlott az utolsó kommunikáció a géppel, utána megszakadt a kapcsolat. Az első jelzéseket fél 12-kor kapták meg a hatóságok arról, hogy ég egy repülőgép Fehérgyarmat mellett, lakott területtől 500 méterre. A katonai gép 200 méteres magasságban hajtott végre feladatot. A pilóták katapultálni próbáltak, de az alacsony magasság miatt ez eredménytelen volt. A hátul ülő pilótát kilőtte a katapult, az elöl ülő nem tudta elhagyni a gépet. Eltérhettek a kiszabott feladattól a Fehérgyarmat és Nábrád között egy használaton kívüli repülőtérre lezuhant kiképző gép pilótái - mondta a helyszínen a szlovéniai tartózkodását megszakító Szekeres Imre honvédelmi miniszter. A rendelkezésre álló eddigi adatok szerint a pilóták egy nem tervezett és rendkívül kockázatos manővert hajtottak végre a géppel - mondta a tárca vezetője. Hozzátette: ezt persze a további vizsgálat tisztázza majd pontosan, amit segíthet, hogy van szemtanú és rendelkezésre áll egy videofelvétel is. Eredetileg a kiképzési feladat úgy szólt, hogy a növendék pilóta 200 méter magasan manőver nélkül egy sima repülést hajtson végre. Egy szemtanú azonban azt mondta, hogy a gép alacsonyan, körülbelül 100 méter magasan repült el Fehérgyarmat felett, majd visszafordult, és a régi reptér felett orral felfelé hirtelen emelkedni kezdett. A 200-300 méter magasan lévő repülő ezután megfordult, orral lefelé zuhanni kezdett, végül becsapódott, és lángolva több száz métert csúszott a régi reptér területén. Az elhunyt kiképzőpilóta, Janicsek András alezredes nemrég tért vissza egy kanadai programról, ahol szintén kiképzőként dolgozott. Több mint 2700 repült óra van a háta mögött, MiG-29-est is vezetett. A növendék, Ignácz Zoltán főhadnagy vadászpilótának készült, és MiG-29-esen vagy Gripenen repült volna kiképzése után. 2008. június 21. 21:00 Büntetőeljárást indított a Debreceni Katonai Ügyészség a Fehérgyarmatnál pénteken lezuhant oktatógép balesete ügyében, amelyben két pilóta életét vesztette. "A pilóták olyan repülési manővereket hajtottak végre, amelyek nem szerepeltek a kiképzési tervben. A mi adataink is erre utalnak, és éppen ez vezetett arra, hogy a Btk. 185. paragrafusában szabályozott halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indítsuk meg az eljárást" - nyilatkozta Ludmán Zsolt katonai ügyész. A debreceni katonai ügyész bűncselekmény helyszínévé nyilvánította a területet, a gép fekete dobozát pedig bűnjelként lefoglalta. 2008.06.23.17:00 Húsz perccel a lezuhanás előtt megszakadt a rádióösszeköttetés a pénteken földhöz csapódott kiképzőgép és a katonai légi irányítás között. A katonai ügyészség nem zárja ki, hogy műszaki hiba is történhetett. Az L 39-es mozgását a Hungaro Controll repülésirányító központjában is észlelték. A Híradó értesülései szerint az oktatópilóta előírásszerűen bejelentkezett Ferihegynek, a katonai légi irányítás hívására azonban többé nem válaszolt. A kecskeméti bázison a lezuhanást megelőző húsz percben nem tudták, hogy mit csinál a gép. Később már a képernyőről is eltűnt, mert az előírt kétszáz helyett harminc méterre ereszkedett. A radarok itt már nem észlelhették.

No comment!
Nyugodjanak békében!
momi
balaton 83088 2008. június 23. 23:17
Válasz erre
Nem tudom, hogy történt, de nagybetű helyett kicsiben adta be és nem is mindet. Megbolondult a gépem?
Na mégegyszer:
HA-LFV, HA-LFX, HA-LFO, HA-LFN, HA-LFM, HA-LFP, HA-VLA, HA-LFK
balaton 83087 2008. június 23. 23:13
Válasz erre
magyar gazelle lajstromok:
ha-lfv
ha-lfx
ha-lfo
ha-lfn
Emerick 83086 2008. június 23. 21:47
Válasz erre
Tegnap (?) leesett az országbn található Gazelle helikopterek egyike. A Top3-as gazdag emberek egyikéé volt a gép. Ha jól tudom, összesen volt 3 db ebből a típusból az országban, kizárólag magántulajdonban.
Kalóz 83085 2008. június 23. 20:45
Válasz erre
Ha jól tudom, bármilyen (na legalább is nagyon sok) gép tulajdonságait lehet szimulálni rajta, úgyhogy nem csak a Gripeneseknek segítene. Persze ha nem akarják vagy tudják használni, az más kérdés.

Ami a radarfigyelést illeti: a 90-es évek elején felszálltunk Nyíregyházáról egy Zlinnel. Pár tíz méteren lehettünk, amikor Ferihegy beszólt: a Nyíregyházán felszállt gép azonosítsa magát! Gondolom nem a szabolcsiak jeleztek, mert akkor valszeg megadták volna az azonosítónkat, és minket azon hívnak. Így Pesten a képernyőn láthatták, hogy valaki repked a levegőben pár száz kilométerre.
balaton 83084 2008. június 23. 12:23
Válasz erre
Csak annyit kértem (Ha kérhetek egyáltalán ilyet.), hogy legalább a halottakra és gyászolóikra legyetek tekintettel.
bgyasoldier 83083 2008. június 23. 12:19
Válasz erre
Ja, van vizsgálat, ki is fognak vmit deríteni, csak éppen MI nem fogjuk megtudni. A Mig-29, Mi-8 baleset okát nyilvánosságra hozták...?
balaton 83082 2008. június 23. 09:50
Válasz erre
Ha egy például gyilkost nem nevezhetünk gyilkosnak, amíg a bíróság ki nem mondja, hogy az (Különben még ő perel be minket becsületsértésért.), akkor egy hazáját szolgáló katona nem érdemli-e meg az ártatlanság vélelmét?
Lehet, hogy pilóta-hiba volt, lehet, hogy nem. Lesz vizsgálat, ki fog derülni.
Addig viszont mellőzzük a vádaskodást! Nem méltó sem a Honvédséghez, sem a civilekhez, főképp nem a halottakhoz.
üdv. KG
Marci 83081 2008. június 23. 09:18
Válasz erre
Ezt nem igazán értem, hogy ki vágta haza a repülők becsületét és miért? Még le sem zajlott a vizsgálat. Vádaskodni túl korai ez nem szétmagyarázás.
Nyugger 83080 2008. június 22. 22:30
Válasz erre
MiG23Papa!

Olvasom a klf. beírásokat a Makettinfon és egyéb helyeken is...
Kemény véleményt fogalmazott meg egy repülőgépvezető barátom:

Eddig is a repülőket utálta az egész honvédség, most meg x évre elvasaltuk magunkat, ez a gyerek tönkrevágta az élő repülők becsületét, és szégyent hozott repülőhalottainkra.

Mindenféle kegyeletsértés nélkül! /és nem kell szétmagyarázni/
Solo 83079 2008. június 22. 22:12
Válasz erre
Igazad van, egy modern van. Reméljük használják is..
Solo 83078 2008. június 22. 22:09
Válasz erre
Mindegy látom nem érted.

Ha valamiről úgy beszélünk, hogy utolsó és első, akkor általában időrendi sorrendben beszélünk róla. Az utolsó hibát mindíg a pilóta véti. Az útvonaltól való eltérés nem reptechnika. A katapultálás sem reptechnika. A manőver ami állítólag nem sikerült na az reptechnika.
Nem a mundér becsületéről van szó. Ha valaki hibázott ismerje be és abból a többiek is tanulnak. Viszont meg kell vizsgálni a hibák okait is. Mi vezett el odáig.
Soha nem csak egy ember a felelős. Ha szerinted én csak a pilótákat védem nagyon tévedsz. Csak azt mondom, hogy nem csak őket kellene elővenni. Összetettebb a szitu.
Az ismert infók jelenleg elég szűkösek. A történelmi tények és elképzelések pedig nem alkalmazhatók.
borisz 83077 2008. június 22. 22:05
Válasz erre
Solo, mig23papa:
Nagyon szép és jó, hogy így kiáltok az érveitek mellett, mindezt kultúrátan, és úgy érveltek, hogy a JAG-ban nem látni olyat, de pár dolgot elfelejtetek.
1; Szerencsétleneken ez már nem segít, nem változtat azon a tényen, hogy meghaltak.
2; A hivatalos vizsgálatba azt állapítanak meg, amit akarnak.
3; A különböző médiumok meg felejtősek ahogy vannak, ők folyton azt mondanak következmények nélkül, amit akarnak, belekevernek minden baromságot, mert ez az érdekük.
4; Talán kishitűség, de a magyar és/vagy a magyarországi repülésen nem változtat a vitátok, AZOK úgyis elmutyizzák a saját, meg a haverjaik zsebébe a pénzt életük végéig, és szerintem kb úgy rendezik le, mint a macsakafogóban Frigg Tájföl: szokásos távirat az özbegyeknek és nyalóka az árváknak.

Sajnos a katonai repüléstől igen nehezen elvonatkoztatható a politika, remélem nem kell magyarázzam miért. Sajnos sokrétű a probléma, nemcsak annyi, hogy pl valakik lazán kezelik a szabályokat, mmert hiába vannak hozzáértő emverek, akik szívből csinálnák a dolgot, valamiért mégsem tudják, valamiért máshova kerül a pénz, és valamiért ígyis-úgyis nyakig ülünk a szarban. El van az egész tudjukmicsinálva.
Remélem nem tapostam bele senki lelkivirágába, politkai, valási, egyéb meggyőződésebe, pusztán szerettem volna kifejezni, hogy ez a meddő szócsata kevés értelmes dologhoz vezet, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy fórumozással legfeljebb a fórumos problémák oldhatóak meg.
SSgt_Chris 83076 2008. június 22. 21:27
Válasz erre
SSgt_Chris 83075 2008. június 22. 21:26
Válasz erre
A kijelentés az volt, hogy "nincsenek modern szimulátorok"... Ez nem igaz, mert vannak. Hogy csak Gripenhez, miközben még 2 másik sugárhajtású típusunk is üzemel? Az egy másik történet...
gyászoló 83074 2008. június 22. 20:12
Válasz erre
Sajnálom hogy idén ez már a harmadik alkalom hiúsági szócsaták vívására...
mig23papa 83073 2008. június 22. 20:05
Válasz erre
"Ha mindíg mindenki tudná, hogy éppen mire képes akkor soha nem lenne semmyilen baleset a világon." Attól még lenne , csak az illető hibájának hiánya miatt kevesebb.

A következő történhetett, aminek a végeredménye az lett ami.
1. Eltértek a megadott útvonaltól.
2. Olyan manőverbe kezdtek, amiről közben kiderült, hogy nem tudják befejezni, ekkor
3. Katapultálni próbáltak, de a folyamatban lévő manőver adott pontján indítva
már kevés volt a magasság (így az idő is) a katapult működési idejéhez képest
(Lehet hogy csak 100 méter kellett volna, de nem volt.)

Ez mind a pilóta reptechnikai hibái,az első helyen megjelölve , az összes többi csak utána jön: akár öreg volt a gép akár nem, akár keveset repült akár nem,akár jó volt az idő akár nem,akár megfelelő volt a felszerelés akár nem,akár ismert volt a terep akár nem.

Dettó ugyanez volt Mig-21 utival a Gődér Béla Kristóf Tamás esetében, pilóta hiba, ezt észlelve katapultálás, idő ott is rövid volt, Kristófnak sem lobbant 100%-osan az ernyője, de a magad fák megfogták, Gődérnek esélye már 0 volt, mivel az első ülésben ült, és az megy másodiknak ki a gépből.

Hasonlóan Soproni Károly esetében is, egyértelmű pilóta reptechnikai hibája miatt lett az ami lett a vége, ha időben beismeri magának hogy hibázott, lett volna ideje katapultálni, bár lehet hogy nem akarta a gépet sorsára hagyni, ha a nagy semmi közepén lett volna, lehet hogy kattintott volna.

Korzicska Frajd dettó, tudták hogy nem szerencsés a másik gép gázsugarába kerülni, főleg nem kis magasságon, mégis belerepültek.

Soroljam még, nem teszem, hisz a teáltalad felsorolt okok miatt is történtek katasztrófák.

Természetes dolog, ha védi az ember a mundér becsületét, da ha egyszer kiderül, hogy mégis pilótahiba volt, akkor el kell fogadni azt mindenkinek. És annak szellemében élni-és repülni tovább.

Nem a magam igazáról akarlak meggyőzni, (bárcsak ne lenne igazam) csak sorbaállítom a már ismert információkat.

Végkövetkeztetésem , hogy ha nincsenek ott és akkor , most vidáman sörözhetnének a kedvenc foteljükben. Ők döntöttek úgy hogy azt csinálják amit csináltak, ott ahol, akkor amikor, és úgy ahogy.

Sajnálom őket, ekkora büntetést tényleg nemétdemeltek egy ilyen ballépés miatt.
Solo 83072 2008. június 22. 19:26
Válasz erre
Szép ez a PETRA, de aki nem Gripennel repül annak nem nagy segítség.
SSgt_Chris 83071 2008. június 22. 19:18
Válasz erre
Van szimulátor a Gripenhez, a PETRA. Úgyhogy téves a felvetésed.
Tibcsi 83070 2008. június 22. 18:23
Válasz erre
Kettő: Egy An-2-es is kényszerleszállt Ausztriában. :(

Mi van itt? :-((
Marci 83069 2008. június 22. 17:16
Válasz erre
Döbbenet, hogy nincsenek modern szimulátorok!

1. A legolcsóbb az üzemeltetése.
2. A legegsztrémebb dolgot is ki lehet próbálni baleset nélkül. Rendszerváltás ide vagy oda nálunk úgy látszik Mátyás óta nem változik semmi ::)
Solo 83068 2008. június 22. 17:09
Válasz erre
Akkor részletezem.

1. Öreg gépek
2. Kevés repidő
3. Rossz időjárás
4. Szabályok megsértése
5. A feladatnak nem megfeleő felszerelés
6. Ismeretlen terep
7. stb stb
8. Utolsó a pilóta reptechnikai hibája

Jelen estben nálunk kettő folyamatosan fennáll.

Ha mindíg mindenki tudná, hogy éppen mire képes akkor soha nem lenne semmyilen baleset a világon. Utópia. Nincs olyan hogy 100%-os bizonyosság. Ez alapján nem repülne senki.
mig23papa 83067 2008. június 22. 17:00
Válasz erre
Solo

Ha a pilóta olyan manőverbe kezd, (melyet esetleg nem tud befelyezni) amely manőver elhalasztásával nem következik be a katasztrófa, akkor a pilóta hibája az első hiba, ami a katasztrófához vezet.

Én a régi rendszerben dolgoztam, de a véleményem ugyanaz, vagyis ne kezdjen olyan manőverbe senki,( és ezt nem csak a repülésre értem) amiről nincs meggyőződve 100%-os bizonyossággal, hogy szabályosan be is tudja azt fejezni. Tehát a feltételek nem változtak a repülőgép vezetése szempontjából. Erre a "szinte semmi repidő" sem lehet kifogás, ha valaki úgy érzi, hogy nincs meg 100%-ban gyakorlata-képessége egy feladat végrehajtásához, akkor bele se kezdjen.

Az érvelgetéseink valóban sem segítenek a helyzeten, de legalább kicseréltük a véleményünket, bár ne kellett volna sohasem erről beszélnünk.
Solo 83066 2008. június 22. 16:45
Válasz erre
A pilóta hibája általában reptechnikai és a katasztrófa esetén általában az utolsó. Gondold át. Milyen hiba jöhet még utána?
Te a régi rendszerben dolgoztál. Megértem, hogy más a véleményed. Most más az élet.
Jó lenne ha most is lenne sok gép meg sok repidő. Nem lenne ennyi repülés alatt ennyi baleset.
A feladatok nem változtak csak a feltételek. És lesz még baleset. Ezt mindenki tudja, érzi.
Az érvelgetéseink sem segítenek a helyzeten.
Solo 83065 2008. június 22. 16:36
Válasz erre
Olyan, amilyenre te gondolsz olyan nincs. Nagyon nagyon régi orosz Mi-8 "szimulátor" van. Vádászoknak szerintem még olyan sincs.
mig23papa 83064 2008. június 22. 16:36
Válasz erre
Solo

Neked is - mint mindenkinek- vannak ismerősei a kormányban.
mig23papa 83063 2008. június 22. 16:35
Válasz erre
Solo

Persze , hogy nem ugyanazok, az egyik hajózó, a másik meg műszaki utasítás, de attól még mindegyiket maximálisan be kell tartani.
Nincs kiskapu.
A MI-8 pilótának, és így nekünk az utasoknak is szerencséjük volt hogy nem akadtunk össze a mellettünk repülő MI-8-al. Nemtudom hány centin múlt , de megúsztuk.
"Minden katasztrófához kb 4-5 negatív tényező kell. Általában a pilóta hibája az utolsó..." Kivéve, ha reptechnikai hiba, mert akkor az első hiba a pilótáé.
Szerinted melyik pilótának jobb?, a 15 fokkal fordulni tudó kocapilótának, vagy a halott pilótának?
"A kevés repidő miatt a pilóták rá vannak kényszerítve, hogy szinte mindíg a nehezebb megoldást válasszák, hogy tudjanak gyakorolni"
A pilóták egyáltalán nincsenek semmire sem rákényszerítve, mindegyik maga ül be a kabinba.
Nem csak műszaki szemmel nézem a dolgokat, de biztos vagyok, hogy ha nem tértek volna le a tervezett útvonalról, és nem csináltak volna olyan manővereket amiket nem kellett volna, akkor lehet hogy még most is élnének.

Beszéltem már olyan pilótával, aki épen megúszta amit megúszott, de ezután azért tiszteltem mégjobban , mert beismerte, hogy gyerekek ezt elbénáztam.

Nem mondom, hogy most is ez történt, most még nem mondhatom.

"Ők csak teszik a dolgukat" ? sokan élnének még, ha csak a dolgukat tették volna annak idején.

"Én a miniszter helyében inkább azon gondolkodnék, hogy egy tapasztalt öreg pilóta miért nem tud megcsinálni egy bukfencet."

Öreg pilóta sincs ilyen esetek ellen beoltva.
Marci 83062 2008. június 22. 16:21
Válasz erre
nincs szimulátor?
Solo 83061 2008. június 22. 16:19
Válasz erre
Igazad van. Ha van ismerősöd a kormányban szólj légyszi, hogy akkor vegyenek pár szimulátort. :)
Marci 83060 2008. június 22. 16:15
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem az a véleményem, hogy csak tartsák be a szabályokat és ne potyogjanak a fejemre. Az extrém esetekre meg ott vannak a szimulátorok ahol tudomásom szerint olyan szinten lehet kiképezni a pilótát, hogy éles helyzetben tökéletesen végre tudja hajtani a feladatát.
balaton 83059 2008. június 22. 16:02
Válasz erre
Sajnos ma is történt egy repülős baleset. Ezúttal egy helikopter hajtott végre kényszerleszállást. Eredeti hír itt:
www.hirtv.hu/belfold/
Solo 83058 2008. június 22. 16:01
Válasz erre
Azt azért elfogad ugye, hogy műszaki üzemeltetés és a repülés szabályai nem ugyanazok? Ha én azt mondom, hogy a szabályok keretein belül, akkor úgy értem, hogy azokat nem megszegve. Ha a fiúk megszegték a szabályokat és erre fény derül akkor talán a többiek tanulnak belőle. Ők már nem.
A szabályok maximális betartása mellett is történnek balesetek. Van amikor a körülmények dolgoznak a pilóták ellen.
Azt pedig kételm, hogy egy szabályok keretein belül repülő Mi-8 pilóta miatt meghaltál volna. A repülés veszélyes üzem, főleg a katonai, de csak úgy nem halnak meg emberek. Minden katasztrófához kb 4-5 negatív tényező kell. Általában a pilóta hibája az utolsó...
Nem értem miért példálózol nekem, mikor én is azt mondom, hogy a szabályokat be kell tartani. Csak a repülésben a szabályok néha tágabbak , mint az üzemeltetésben.
A két szakirány alapvetően más gondolkodást feltételez. Ebben nincs semmi rossz. Már egy helikopter és egy vadászpilóta gomdolkodása is alapvetően más. Úgy képzeld el a vadászpilótákat, mint az F1 pilótákat. Gyakorlatilag határon dolgoznak. Egy kis hiba is végzetes lehet. A hiba pedig garantált.
Mondok egy példát. A Mi-8 maximális megengedett bedöntése 30 fok. Egy hadműveleten nincs neked meghatározva, hogy csak 15-re vagy 20-ra döntheted be. Szerinted hány pilóta döntögeti állandóan az iskolakörön megszokott 15 fokra? Attól, hogy 30 fokon fordul egy fordulóponton már szabályt sért? Nem. Csak a szabályok keretein belül repül. A 30 fokos forduló végrehajtása nehezebb, gyakrolat nélkül veszélyesebb. Ha egy háborúban vagy egyéb nem megszokott szituációban muszáj bedönteni 30 fokra , de az illető csak 2 éve az utolsó kiképzési légtérrepülés alkalmával csinálta utóljára 30 fokos, akkor szerinted hogy fog sikerülni egy élesz szituban?
Itt el is érkeztünk a porbléma gyökeréhez. A kevés repidő miatt a pilóták rá vannak kényszerítve, hogy szinte mindíg a nehezebb megoldást válasszák, hogy tudjanak gyakorolni. Ha erre te azt mondod, hogy nem szabad mert baj lehet belőle, akkor igazad van. Sajnos ez így működik. Ha mindenki így csinálná, akkor hamarosan csak 15 fokkal fordulni tudó kocapilóták lennének a seregben. Hálistennek ott még nem tartunk, mert a fiúk ott gyakorlolnak ahol tudnak. Biztos vagyok benne ,hogy néha még a szabályokat is átlépve, ami tényleg nem jó.
Próbáld meg nem csak műszaki szemmel nézve nézni a dolgokat. Te sem tudsz hajtóművet cserélni ha csak tévében látod, vagy a szabályzatot olvasgatod, hogy miként kell csinálni. Egyébként a műszaki oldal is bajban van. Amit régen kicseréltek azt ma bütykölik vagy kiszedik egy másik géppből. Mert rá vannak kényszerítve. A régi időkben valszeg rosszul lettél volna ha olyanokat látsz ami manapság már valszeg "elfogadott".
Ki ezért a hibás? A műszakiak és a hajózók biztos nem. Ők csak teszik a dolgukat.

Én a miniszter helyében inkább azon gondolkodnék, hogy egy tapasztalt öreg pilóta miért nem tud megcsinálni egy bukfencet. Már ha tényleg azt csináltak.
mig23papa 83057 2008. június 22. 15:05
Válasz erre
Monox

A vizsgálat során biztosan mindenkit ki fognak hallgatni aki használható információval szolgálhat.
A gép adatrögzítője is adhat használható adatokat.
Szerintem várjuk meg az eredményeket, addig csak találgatni lehet, bár én már hajlok egy talán biztos verzió felé. :-((
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.