/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
vatya1 722014 2024. március 17. 15:22
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm srácok ez mondhatnám hogy egy hatalmas segítség így nagy örömmel kezdek neki a sornak mindent beszereztem hozzájuk a camel feliratokat is végre teljes a kép anyag bár felülről nem látszik a gép a szín térkép miatt de ezt a verziót használták sok gépen avval meg békélek
köszönöm még egyszer
Sennás 721990 2024. március 17. 09:23
Válasz erre
slaviamarksman 721979 2024. március 17. 00:14
Válasz erre
vatya1 721967 2024. március 16. 20:22
Válasz erre
Tibcsi 721964 2024. március 16. 20:06
Válasz erre
mig_21bis_011_1904
mig_21bis_011_1904

Arról nem találtam, de a kerek oldalszámos teflonszürkéről igen. Volt egyáltalán szögletes számos teflonszürke 1904-es?
vatya1 721963 2024. március 16. 20:03
Válasz erre
persze az első darab az orosz csillaggal lesz teflon színben piros 1904 oldalszámmal már erről nincs kép de ez érthető is
búza 721959 2024. március 16. 19:38
Válasz erre
Az érdem nem az enyém, talán Zoltán Gyula, vagy Dr. Varga Ferenc képei. A sorra azért kíváncsi leszek, amikor kész lesz! A gerinctartályra vigyázz! Azt sokan rontják el! :-)
vatya1 721941 2024. március 16. 15:04
Válasz erre
Szia Búza!
ez szuper 30év után meg vannak a képek nagyon szépen köszönöm szerintem evvel nem vagyok egyedül láttam egy srácot aki már csinált hasonló sort és nála is hiányzott ez a verzió
búza 721937 2024. március 16. 14:00
Válasz erre
1904-a
1904-a
22687682_1644868102240593_7533321309815562384_n
22687682_16448681022...

Igen, repült ékkel.
atika 721932 2024. március 16. 13:18
Válasz erre
Emlékeim szerint a Cápeti a második nagy taszári repülőnapra készült. Az elsőn a fehérfarkú 1874-es repült különleges festéssel, nyilván ékkel - 1991 szeptembere. Hacsak, valami különleges sorsa nem volt a 1904-es gépnek, akkor repülnie kellett.
vatya1 721930 2024. március 16. 13:04
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-2
Mikojan-Gurjevics-...

Sziasztok!
nem akarom a cápeti lerágott csontot folytatni csak még egy kérdésre választ kapni mivel sehol a világon nem találok képet hogy a cápeti repült e terepes ék jelzéssel a sor elkészítése miatt lenne ez fontos csillagos van
Vadász 721018 2024. február 25. 16:39
Válasz erre
A szolnoki makettversenyen a modern magyar színek mintáit a Precíz (Szekeres Gábor) szemlére fogja tenni.
opium 720983 2024. február 25. 01:55
Válasz erre
Köszönöm szépen mindenkinek.
ssanyi 720922 2024. február 23. 16:58
Válasz erre
Sajnos nincs meg minden szín az ecsetes soroztatban, többek között ez sincs.
Vadász 720920 2024. február 23. 14:59
Válasz erre
Van nekik ecsetes sorozatuk is. Ez a kabinbelső szín elvileg jó. A Precíz adta hozzá a színmintát.
Tibcsi 720907 2024. február 23. 06:51
Válasz erre
GN-C391_508x
GN-C391_508x
revell-enamel-365-patina-green-polmatowy-32365
revell-enamel-365-...

Mr.Color-ban a C391-es, de ez nem igazán ecsetelős festék. Alternatíva lehet a Revell 365, ez ecsetbarát festék.
Kibic 720901 2024. február 22. 20:14
Válasz erre
Kibic 720900 2024. február 22. 20:13
Válasz erre
MRP_001
MRP_001
MiG
MiG

Esetleg ez, egy pici világoskékkel?
búza 720896 2024. február 22. 17:41
Válasz erre
Egy kicsit sötétnek tűnik, így monitoron. Egy csepp fehér és már jó is.
rod666 720894 2024. február 22. 17:14
Válasz erre
Ammo 0223 Interior Turquoise Green elvileg jó, vagy legalábbis jónak kellene lennie. A VMC-ben beszerezhető, a Nagyszőllős utcában, a honlapjuk szerint van is raktáron.

vasutmodell-centrum.hu/amig-0223-interior-turquoise-green-makett-festek
opium 720887 2024. február 22. 15:36
Válasz erre
Sziasztok,

Tudom, hogy ezerszer kitárgyalt téma, de szeretnék segítséget kérni MIG 21 - 23- 25 cockpit színben.
Konkrét kódokat szeretnék kérni, ha lehet Mr.Color, AK Real Color, Revell festékekből. Esetleg más is szóba jöhet, ami Bp.-en személyesen beszerezhető, és alkalmas ecsetelésre is. Keverni nem szeretnék, ha nem muszály. Az se gond, ha nem 100%-ban valósághű, de az itt, és máshol ajánlott türkiz színek közül van amelyik a kékhez, van amelyik a zöldhöz áll közelebb. Netes fotókat értelemszerűen nézegettem, de ott is olyan eltérések vannak, hogy lehetelen megállapítani, hogy melyik lenne jó. (Főleg, hogy a monitorom se egy grafikusok által használt Eizo...)

Előre is köszönöm, üdv mindenkinek,
Péter
Freddy 719604 2024. január 28. 22:37
Válasz erre
Freddy 717033 2023. december 17. 13:31
Válasz erre
Zoli 716981 2023. december 16. 12:15
Válasz erre
Szia,

Ste most árul egy rakás magyar és MiG-21 matricát, ha még érdekes.
z
Varjúbácsi 716951 2023. december 15. 17:29
Válasz erre
Propellerfanatic 716950 2023. december 15. 17:25
Válasz erre
A HAD matricái milyen minőségűek?
Tibcsi 716947 2023. december 15. 17:08
Válasz erre
Most nézem: "Discontiuned" Talán még gyártásba veszik.

www.eduard.com/out/media/70143.pdf
Tibcsi 716946 2023. december 15. 17:02
Válasz erre
A 72-es Profipack PF-ben van magyar festés, PG-s zöld/barna. De ugyanazokat a matricákat felteheted az ezüst festésű gépre is.

A HAD választékában van "Magyar csillag és számsor" néven.
Propellerfanatic 716944 2023. december 15. 16:44
Válasz erre
Sziasztok!
Az Eduard oldalát átnéztem, de nem találok 72-ben magyar festésű 21-est. Mármint a termékeik között.
Tuja valaki, hogy van-e egyáltalán ilyen? 72-ben Edu 21-es, magyar festésű?
A másik kérdésem, hogy natúr fém, régi csillagos magyar 21-es matrica létezik?
Üdv
Freddy 715790 2023. november 19. 19:12
Válasz erre
búza 714701 2023. október 23. 16:45
Válasz erre
APU-13MT
APU-13MT

Évek óta nyitva van a rakéta indító sin hátulja. Amikor én fotóztam még volt benne gáz is. Szarnak rá, mint annyi minden másra is!
búza 714697 2023. október 23. 16:38
Válasz erre
Freddy 714692 2023. október 23. 14:05
Válasz erre
Freddy 713720 2023. szeptember 24. 14:46
Válasz erre
atika 713220 2023. szeptember 11. 10:43
Válasz erre
Nagyon köszönöm, kicsit előrébb vagyunk megint, úgy érzem. :)
búza 713218 2023. szeptember 11. 10:18
Válasz erre
069618
069618
ap_mig-21smt_1600_15
ap_mig-21smt_1600_15
ap_mig-21smt_1600_55
ap_mig-21smt_1600_55
MiG-21SMT_52_20030225U
MiG-...
1242557
1242557

Megtisztelő a bizalom, de sajnos mindent én sem tudok! A kezdeti időkben sok volt a főfutó kerék durranás, ezért az üzemanyag tartály javíthatóságának kedvéért tették rá a felső fedelet. Ami egyébként elég nagy szívás volt, mert a csavarok mentén szeretett szivárogni, ha tele volt a gép. Ha meg üres, akkor a tömítések kiszáradtak és az első tankolásnál kezdett el folyni. Később a 800X200-as kerekek már nem voltak hajlamosak a defektre, egy idő után megváltoztatták az üzag. tartály alsó felének szerkezetét is, erősebb lett, ezért már nem volt szükség a fedélre. Nálunk az összes MF-en volt, a Bisz/AP gépeken, illetve a Bisz szárnyas UM-eken már nem.
Ami az SMT-ket illeti: a 14-es oldalszámú, púpos gép van rendesen körbe lőve, azon nincs fedél. MF orra és ezzel együtt valószínűleg MF lokátora is van. Viszont a 11-es gépben Bisz lokátorra utaló beépítés látható. Mivel mindkettő kivont gép, nem lehet biztosan tudni, hogy mit legóztak esetleg össze beléjük.
magyaralba 713197 2023. szeptember 10. 18:45
Válasz erre
jav: búza--- alias Búzás Gábor aki segít a válaszban a kérdésedre... ha valaki ő tudja a választ.
magyaralba 713196 2023. szeptember 10. 18:43
Válasz erre
Egyébként az a hátsó hosszú ovális panel a szárny hátsó üzemanyagtartály szerelőnyílása volt... az okát hogy miért van egyes típusokon másokon miért nincs nem tudom... talán Búza Gábor tud ebben segíteni...

Valószínű a gyáregységgel is összefüggésben lehet, ahol gyártották az adott repülőt vagy altípust. Igazából a gyáriszám ha ismert és a gépről készült fényképek lehetnek mérvadóak...
atika 713195 2023. szeptember 10. 18:37
Válasz erre
Igen, ezt tudom, az egyik a fighter bomber a másik az interceptor változat.

A kérdés, hogy az R és az SMT esetén mi a helyzet?
Tibcsi 713194 2023. szeptember 10. 18:33
Válasz erre
Nekem valami olyan rémlik, hogy (legalábbis az MF-nél) ez attól függ, melyik gyárban készült: Moszkvában, vagy Gorkijban. A moszkvaiakon (olyan volt nekünk is) volt a szárnyon hosszúkás szerelőnyílás.
atika 713193 2023. szeptember 10. 18:14
Válasz erre
Igen, ez a bajom nekem is. Mégpedig, hogy a korábbi PF, PFM gépeken látható, de R-eken és SMT-ken nem láttam. Az ezektől újabb MF-eken meg van megint. A késői, bis-ekkel rokon MF-eken meg már megint nincs.
magyaralba 713192 2023. szeptember 10. 18:04
Válasz erre
21r.jpeg
21r.jpeg
21r2.jpeg
21r2.jpeg
21r3.jpeg
21r3.jpeg

Az itt látható 3 különböző nemzetnél rendszeresített 21R egyikénél sem látható az általad kérdezett lemez, viszont a Román R mellett parkoló PF? vagy PFM? szárnyán határozottan látható...
atika 713188 2023. szeptember 10. 17:19
Válasz erre
Köszönöm, ez így teljesen világos.

Újabb kérdés.

A félszárnyak felső felületén lévő hosszú ovális lemezelés, panelezés.
Az MF-eken részben volt, ezt az Eduard 1/72-ben megcsinálta: a fighter bomber "igazi" MF-eken megvan, a késői interceptor változatokon nincs (ahogy a bis-eken sem kell, amennyire tudom).
Az R-eken és az SMT-ken volt ez a hosszú ovális panel? (Nem tudom mi célt szolgált biztosan, de majd megmondjátok.)
magyaralba 713186 2023. szeptember 10. 16:44
Válasz erre
mig-21mf
mig-21mf
21smt.jpeg
21smt.jpeg
21bis.jpeg
21bis.jpeg

Hali,

A 21M -R-11F-300 hajtóművet kapott, ugyan ezt a hajtóművet kapta a 21S, 21R , 21SM és a 21SMT is többek között.
A 21MF egy modernizáltt M volt a külföldi vásárlókat megcélozva, R-13F-300 hajtóművel... de később a pl a csehek az M változataikat korszerűsítették MF-re ami többek között a hajtóművek cseréjét is jelentette... ezeknek a típusváltozatoknak a szívócsatorna átmérője ugyanakkora maradt, megegyezett.

A 21Bis viszont az R-25-300 hajtóművet kapta melynek a teljesítménye nagyobb volt mint az előző hajtóműveké, köszönhetően "csr" üzemmódnak mely bizonyos körülmények esetén, ha pilóta kapcsolta a kabinból akkor megnövelte a forszázs üzemmódban a betáplált üzemanyag mennyiségét, ezáltal többlet tolóerőt biztosított a repülőgépek. Azért, hogy ezen a megnövelt teljesítményen a rg hajtóműve stabilan dolgozzon nagyobb beáramló levegőmennyiségre volt szükség ezért a Bis típusok levegő beömlő nyílásásnak átmérőjét és kialakítását megváltoztatták ami szabad szemmel is látható... (öblösebb lett)

Az SMT változatok szívcsatorna kialakítása ezért az M -el azonos leginkább. Ami kis zavarra adhat okot, hogy a csapat szolgálatba állított SMT-kre a pilóták panaszkodtak, a hatalmas gerinctartály nagyon lerontotta a gép vezethetőségét és ezért később több gépen a nagy tartályokat lecserélték kisebbre, a Bis-ekre jellemző tartályokra...
Úgy nagyon nagy vonalakban ez lenne a lényeg... persze ennél sokkal bonyolultabb és több lépcsős átalakításokat eszközöltek a típusok között melyek nagyrésze átfedéssel történt és hatalmas kavalkádot teremtett...

A bis szívócsatornán próbáltam pirossal kiemelni azt a rész ahol szembetűnőbb a kialakítás vaskossága... és ha jól emlékszem akkor a szívócsatorna belépő élének a rg hossztengellyel bezárt szöge is más volt a Bis típus esetében...
Zoli 713181 2023. szeptember 10. 14:10
Válasz erre
Szia,

Ha jól tévedek az M alapján készült az SMT, a bis külön történet. De majd a profik kijavítanak.
z
atika 713180 2023. szeptember 10. 14:06
Válasz erre
Segítségeteket kérem!
(1) Azt szeretném tudni, hogy az SMT változatok orra az MF-fel vagy a bis-szel egyezett-e meg, vagy volt ilyen és olyan is?
(2) Úgy emlékszem, hogy valahol olvastam, hogy volt nem púpos SMT jelölésű változat is. Ez ránézésre egy bis volt?
Freddy 712584 2023. augusztus 27. 13:51
Válasz erre
búza 712143 2023. augusztus 13. 16:13
Válasz erre
Igen. Sokszor szám beütővel van "beleírva".
sys 712137 2023. augusztus 13. 11:28
Válasz erre
Ezt nem tudom megmondani. Esetleg lehet rajta gyári szám, ahonnan ezt a tulaj vissza tudná keresni?
búza 712136 2023. augusztus 13. 11:14
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.