/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
zs180 688397 2021. szeptember 9. 17:09
Válasz erre
mws1

hangár alja eredeti állapot
mws1
mws2

hangár alja + teteje, eredeti állapot
mws2
mws3

szellőzők, Tetra maratás
mws3
mws11

elülső rész festve
mws11
mws4

tető, eredeti állapot
mws4
mws6

tetőről minden levágva
mws6
mws8

tetőn új mellvéd
mws8
mws9

tetőn új mellvéd 2
mws9
mws5

készül a kúp
mws5
mws10

kúpok csiszolva, festve
mws10
mws7

mellvéd sablonok
mws7
mws12

öszeállt a felépítmény
mws12
mws13

öszeállt a felépítmény 2
mws13
mws14

öszeállt a felépítmény 3
mws14
mws15

apróságok
mws15
mws16

apróságok 2
mws16
mws17

kémény, eredeti állapot
mws17
mws18

kéménytető, maratott alaplap becsiszolva
mws18
mws19

kémény kész
mws19
mws20

kémény kész 2
mws20
mws21

kémény kész 3
mws21
mws22

minden a helyén
mws22
mws23

minden a helyén 2
mws23
mws24

minden a helynén 3
mws24

Haladtam a Valinattal megint, íme a leírás:
Azt hittem, a hangárokat is tartalmazó középső felépítmény elkészítése egyszerűbb lesz, mint a hidé. Végül más jellegű kihívásokkal szembesültem, de hát épp ettől érdekes a makettezés! Első lépésként az összes túlnyúló fedélzetet elvékonyítottam. Ennek a jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni, mert alapvetően meghatározza a kész makett megjelenését, finomságát.
A felépítmény két részre tagolódik, alsó és felső komponensre. Az alsó résszel az volt a probléma, hogy előlről és oldalról nyitott, felül pedig a felső rész fedi; és olyan, látható elemeket tartalmaz, amelyek a festés számára nem elérhetők, miután az alsó és felső rész össze lett ragasztva. Emiatt ezt a részt ki kellett festenem, bár a festést általában az összes alkatrész elkészülte után szoktam elkezdeni. A shelter deck folytatásán elhelyezkedő, vélhetően a kazánokat kiszolgáló szellőzőket tartalmazó építményt a Tetra maratott alkatrészeinek felhasználásával készítettem el. Az itt levő két kábeldobot és ajtókat is elhelyeztem. A fedélzetet AP507A sötétszürkére, a függőleges felületeket pedig 507B középszürkére festettem (itt jegyzem meg, hogy mostanában az a konszenzus, hogy nem volt ilyen szín, és amit 507B-nek gondoltunk, az is 507A. Mindegy, én akkor azt kifakult 507A-nak hívom, és maradok ennél a középszürke árnyalatnál, a fotók szerint ez a jó). A felső fedélzeten levő pom-pomok alatt két masszív oszlop van, ezek felül nem a kit és a maratások gyártói által preferált háromszög alakú merevítésekkel vannak megtámogatva, hanem egy kúp alakú kiszélesedett rész látható a fotókon (ez lehet a sok apró különbség egyike a Valiant és a Queen Elizabeth között). Ezt a kúpot úgy készítettem el, hogy sok, háromszög alakú sztiroldarabot ragasztottam az oszlop köré, tömítőpasztával töltöttem ki a közöket, végül simára csiszoltam az így keletkezett kúpot. A felülete nem tökéletes, de a kész hajón amúgy is alig fog látszani. A két, majdnem egyforma testvérhajó közötti további különbség a darukat megtámasztó oszlopok helyett szereplő, téglatest alakú felépítményrész, amit offszetlemezből alakítottam ki. A felépítmény felső részén jól látszanak a fröccsöntött kitek jellegzetes hibái: alacsony és széles mellvédek, felfelé keskenyedő struktúrák, lekerekített sarkok. Ez nem maradhatott így, ezért gyakorlatilag minden részletet legyalultam a fedélzetről. Ezután következett ennek a részegységnek a legnagyobb kihívást jelentő feldata: a pom-pomok körüli mellvéd váltakozó mértékben kifele dől, amit igen nehéz reprodukálni, úgy hogy a magassága konstans maradjon. Úgy próbáltam úrrá lenni a problémán, hogy sablonokat készítettem maszkolószalagból, melyeket az eredeti mellvédre ragasztva és ceruzával finoman satírozva megkaptam a “szabásmintát”, melyet az offszetlemezre ragsztottam, majd a ceruzavonalak mentén kivágtam azt. Így is igen nehezen, sok rontott darabbal sikerült csak elfogadható eredményt elérni, ami mosts em teljesen egyenletes, de véleményem szerint sokkal jobban néz ki a háromszög alakú merevítőivel, mint az eredeti műanyag alkatrész. Összeragasztottam és tömítettem az alsó és felső részt, ezután számos apró, maratott részlettel láttam el: kerültek rá a kiálló fedélzetek alá áttört háromszög alakú támasztékok, ajtók, függőleges létrák, ablakok, hangárajtók (a WEM-től, az egyik részben kinyitva), néhány jelzésértékű részlet a hangárban, a felépítmény falából kiálló, apró gomba-szellőzők, melyeket egy részletfotón láttam, egy nagyobb, fedélzeti szellőző (teljesen saját építésű, maratott rácsból és egy sztirollapból), egy kis “házikó” FlyHawk maratásból (kicsit csálé, de ez csak a fotókon feltűnő). A szokásos lőszeres dobozok, létrák, kötéldobok, illetve a felső fedélzetre majdan kerülő csónakbakok külön készülek el.
Ezután következett a kémény. Látható az eredeti, amiról levágtam minden ráöntött részletet és a két hátsó bevágást sztirolcsíkokkal tömítettem. A Tetra kéményrácsát használtam – na, ez nem fog tetszeni Jim Baumannak – bocsi, Jim! – tudom, tényleg vastag, de annyira tetszett az egymásba pattintható elemekből álló struktúra, hogy nem bírtam kihagyni. Első lépésként az alaplemezt pilantaragsztóval és csiszolással belesimítottam a kéménytetőbe, miután (nulladik lépésként, hehe) a kémény belsejében (na, ez az, ami soha nem fog látszani) elhelyezem egy karbantartó körkörös platformot, meg néhány gőzcsövet, majd ráépítettem a rácsot. Két maratott platform (a fényszóróknak és a kezelésüknek) a FlyHawk készletéból került ki, természetesen módosítva, a felső egysoros kapaszkodóval ellátva. A rajzokkal és a maratásokban található alkatrészek kialakításával ellentétben a kürtök alatti platformból két kicsi volt, nem egy nagy, így ezt a maratott alkatrész is kénytelen voltam szétvágni és módosítani. A maratott kürtöket egy-egy cseppecske pillanatragsztó géllel vastagítottam meg. Több egyéb, apró részlet mellett egy-egy függőleges létra támasztékai is látható a kéményen – maguk a létrák csak a kamuflázs felfestése után kerülnek csak fel – így egyszerűbb a maszkolás.
Az utolsó nagyobb felépítmény a hátsó híd. Mivel ez jóval kisebb, mint a többi, remélem, nem lesz vele sok gond, bár a tetején levő felszerések pontos kinézetével nem vagyok teljesen tisztában. Annyit tudok, hogy más, mint amit a kit megad. Egy végső megjegyzés: a képeken találtam egy-két hibát, például egy görbe kitámasztót a fényszóróplatform alatt. Megpróbáltam kiegyenesíteni, de láttam (illetve nem láttam), hogy nem érdemes szöszölni vele: olyan kicsi, hogy egyszerűen nem látszik. Ki lehet jelenteni, hogy makrófotók kegyetlenül felnagyítják a legkisebb pontatlanságot, is és ami rajtuk durva és egyenetlen, a valódit még akár nagyítón át szemlélve is finomnak és élesnek tűnik.
begyuzs 687639 2021. augusztus 9. 12:02
Válasz erre
Köszönöm a leírást !
Nagyon szép !
Sebi 687625 2021. augusztus 8. 16:53
Válasz erre
Szia Szabi!

Nagyon szép lett. Csak így tovább!
Sokol 687612 2021. augusztus 8. 12:17
Válasz erre
Csodálatosan szép :) !

Őszinte elismerésem!
solyom 687601 2021. augusztus 7. 20:02
Válasz erre
Szia!

Ez valami pazar lett!
Minden tiszteletem!

BB
SSZABI 687599 2021. augusztus 7. 14:06
Válasz erre
IMG_20210730_171221
IMG_20210730_171221
IMG_20210730_171338
IMG_20210730_171338
IMG_20210807_134413
IMG_20210807_134413
IMG_20210807_134454
IMG_20210807_134454
IMG_20210807_134519
IMG_20210807_134519
IMG_20210807_134730
IMG_20210807_134730

Köszönöm Uraim, igyekszek a végére azért minél többet kihozni szegényből :)

A kötélzet nagyrészt készen van részemről, tudom, nem teljes de egyszerűen most nem megy részletesebben. Bántani nem szeretném már. Figurákból nem raktam fel sokat, mivel a képen amit alapul vettem a parancsnoki tornyon kívül a fedélzeten elvétve láttam csak a legénység tagjait. Utolsó simítások következnek, aztán befejeztem.

Begyus!
A víz alapja alufólia. A fóliát először egy eléggé meggyűrt rétegben vittem fel, majd erre egy teljesen sima fedőréteget simítottam, mindkettőt Palma Fa ragasztóval rögzítettem. A felületet lefújtam AK szürke alapozóval, majd Tamiya kékkel lefújtam. Erre az AK Atlantic Blue gélje került még ecsettel, hogy még fodrosabb legyen a felszíne. A hullámokat most ecsettel festettem, de papír zsebkendőt és vattát is fogok még rá tenni.
zs180 687511 2021. augusztus 3. 23:44
Válasz erre
Már a mws.com-on is megdicsértelek, itt is leírom: szuper lett ez a makett!
Szépek a részletek, finom a kötélzet, nagyon jók a színek, a víz fantasztikus.
Úgy jó, ahogy van!
begyuzs 687414 2021. július 30. 15:24
Válasz erre
Szép ez,és a víz is nagyon jó!
Tudom hogy a youtube tele van tutorial videókkal,de ha van időd,szívesen olvasnám,hogy készíted.
Batka 687403 2021. július 30. 08:58
Válasz erre
Szia!

Szép ez a Spee nagyon!
Nálam is van egy 350-ben az Academytől, de nagyon nem visz rá a lélek,hogy befejezzem :(

Üdv,
Batka
SSZABI 687374 2021. július 28. 17:05
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9

Sziasztok!

Csináltam pár képet a Graf Spee-ről. Sajnos albérletbe költözködés és egyéb dolgok miatt sokkal nehezebb lett az élet, ez minden épülő makettemre kihat :/
Még be kell fejezzem a teljes kötélzetet, hiányzik a legénység és pár apróság, valamint még nem teljes víz imitációja sem, mert még csak ecsettel festett hullámok vannak, a hajóstest még nincs beledolgozva szépen az alapba...
Az biztos, hogy nem ez a legszebb munkám, de legalább eljut a befejezésig :P

Üdv!
ChevyG 687366 2021. július 28. 10:02
Válasz erre
Jó lenne, ha 700ban is kiadnák, akkor megcsinálnám a 4 hajót 1 pulai csendéletben :)
ChevyG 687365 2021. július 28. 10:01
Válasz erre
Igen!

A 686997 hszben félre érthető voltam!
Batka 687354 2021. július 27. 16:16
Válasz erre
Akkor jól tippelem,hogy az összes torpedóvédő háló lyukját el kell tünteni?
ChevyG 687272 2021. július 24. 15:20
Válasz erre
201806-sztitvan-hajo6
201806-sztitvan-...

egy nagyon hasznos kép!

forrás: ng.24.hu/kultura/2018/06/13/szaz-eve-sullyedt-el-a-szent-istvan-csatahajo/
SSZABI 687268 2021. július 24. 12:37
Válasz erre
IMG_20210724_112819
IMG_20210724_112819
IMG_20210724_112826
IMG_20210724_112826
IMG_20210724_120738
IMG_20210724_120738
IMG_20210724_120944
IMG_20210724_120944
IMG_20210724_122844
IMG_20210724_122844
IMG_20210724_122853
IMG_20210724_122853
IMG_20210724_122907
IMG_20210724_122907

Bocsánat pár kép lemaradt...
SSZABI 687267 2021. július 24. 12:31
Válasz erre
Halo,
hazajöttem összehasonlítania két makettet gyorsan. A hajótest 2 fele mindkét hajónál pontosan passzol, csak a tengelytartók illesztési pontjain variáltak. Lehet, hogy az áttervezéskor a tat formája is változott az Istvánon, ez a maketten nem látszik.
Hatalmas piros pont, hogy a különböző szelőzők és szerelvények közti kulönbségek is meg lettek jelenítve a hajó középső részén. A rajzok alapján ezek jók is.
De, mindkét készlet ugyanazt a kéményt használja a maketthez, ami nem jó. Vagyis jó, mert a Viribus Unitishez adott mérethelyes magasság szempontjából, de a Szent Istvánénak magasabbnak kellene lennie. Ez biztos korrigálni kell. Emlékeim szerint 1,5 méter a különbség de most nem találtam meg... A 2 főfedélzet ugyanaz az elem. A 2 nagy csónakdaru is ugyanaz, de amúgy azt is változtatni kell a fényszóróknál és és a daru tetejénél eltérő a csiga burkolata is pl. Hirtelen ezeket láttam, de biztos van még...
Gabusch 687254 2021. július 24. 00:32
Válasz erre
Ebből nekem az látszik, hogy eltér a Viribus Unitistől, amin ott a négy csavar helye, hasonló kialakításban.

Meglehet, a hálókkal nem foglalkoztak.
SSZABI 687253 2021. július 23. 17:30
Válasz erre
Sziasztok!

A Szent István csatahajó és a csatahajók rövid története c. könyvben olvastam anno (albérletben vagyok, háttéranyagaim nincsenek velem), hogy a torpedóvédő hálókat fel sem rakták a hajóra. Én úgy néztem a képeken, hogy a tartó rudazat és a bekötési pontjaik sem kerültek fel. A háború végére lekerült pl. a Zrínyiről is. Eleve későn is készült el a hajó a testvéreihez képest, szerintem már addigra kiderült, hogy a hálóval több a baj, mint amennyit használ (gondolom én).
Ma átvettem a makettet a postán én is, a részleteket viszont nem hasonlítgattam össze a referencia anyagaimmal. A Viribus Unitis-t is csak annyira lestem meg, hogy milyenek az alkatrészek közelről, de nekem az tetszett.
Évekre vagyok még attól, hogy nekikezdjek addig úgyis kiderül minden nagyobb hiba :P
begyuzs 687252 2021. július 23. 17:12
Válasz erre
IMG_20210723_164852
IMG_20210723_164852

Ez meg a Sz. I. alja,amit valaki kérdezett.
begyuzs 687251 2021. július 23. 17:06
Válasz erre
1

VU vs Szent I.
1
33
33
2
2
33
33
44
44
55
55

Összeszedtem pár képet,hátha valakinek mérvadó/segítség.
begyuzs 687250 2021. július 23. 17:03
Válasz erre
Szerintem a lyukak egyáltalán nincsenek egyiken sem.Nem a kötélzet tartja ezt ?
Batka 687249 2021. július 23. 16:31
Válasz erre
A modelwarships.com fórumon írták, hogy a Szent István-on egyáltalán nem volt torpedóvédő háló...
Most akkor lyukakat tömítünk? :)
Gabusch 687248 2021. július 23. 16:11
Válasz erre
Gabusch 687247 2021. július 23. 16:09
Válasz erre
Persze, hogy van ilyen megoldás, de a VU-n speciel kívül vannak a lyukak, mind a hálótartó konzoloknak, mind pedig a hajócsavaroknak.

Az, hogy építésnél feltették esetleg a hálótartókat, aztán még a szolgálatba állása előtt le is szerelték, mint felesleges dolgot, külön kutatási téma lehet.
Lásd német tengeralattjárók lövegtelenítése tán 1943-ban.

Amikor pár éve a Szent István-Viribus Unitis különbségeiről olvastam, ezek hiányát is említették az előbbin, arra emlékszem.
Ha jól tudom, kizárólag a kikötőben használták (ha egyáltalán) őket, meglehet, hogy mire a Szent István elkészült, már rájöttek, hogy felesleges. A Pólában álló hajókról készült képen sincsenek leeresztve azokról, amelyeken van.

Egy képet találtam hirtelen, amin esetleg használat közben látszik, ez a Prinz Eugen. De elég pocsék a fotó minősége ahhoz, hogy akár csak annak a hibája legyen.

3.bp.blogspot.com/-m-J0JSxlIW4/Vrj3eXTNb3I/AAAHRo/Lh4pNhoa0E4/s1600/smsprinzeug.jpg
vlevi 687246 2021. július 23. 14:35
Válasz erre
"mert lyukakat betömni sokkal könnyebb"
Repülő maketteknél teljesen általános megoldás, hogy, pl. a szárnyon, a póttartályok helyén nincs lyuk, csak belülről van erősen elvékonyítva az anyag, és az útmutatóban jelölik, hol kell fúrni, ha póttartályt, vagy más külső függesztményt akarsz felrakni.
www.super-hobby.hu/zdjecia/5/3/3/1181_1_icm48153_2.jpg www.super-hobby.hu/zdjecia/1/3/3/1181_2_icm48153_3.jpg

Wikipédiát nézegettem, itt egy elfogadható minőségű kép oldalról.
hu.wikipedia.org/wiki/SMS_Szent_Istv%C3%A1n Itt pedig a lövegek behelyezése.
És a háttérben a hajótest, és azon nem pont a kérdéses torpedó háló tartója látható?
hu.wikipedia.org/wiki/SMS_Szent_Istv%C3%A1n

De ezen a képen már tényleg nincs rajta.
hu.wikipedia.org/wiki/SMS_Szent_Istv%C3%A1n
Gabusch 687245 2021. július 23. 13:41
Válasz erre
Ennyire nem merültem el a témában, de kétlem, hogy ha változtatott volna a testen - azaz új formát készít hozzá -, akkor rajtahagyja a felesleges lyukakat az oldalán.

Mivel nincs - és nem is lesz - meg mind a két kit, nem tudom őket összevetni.
Batka 687242 2021. július 23. 08:46
Válasz erre
Pedig pont a hajócsavarok miatt kellett a testen is változtatnia, nem?
begyuzs 687241 2021. július 23. 08:39
Válasz erre
Gabusch 687240 2021. július 22. 23:50
Válasz erre
Jól gondolod. :)

Nekem nincs meg a Szent István, csak a Viribus Unitis, de erősen kétlem, hogy a Trumpi pont a testen változtatott volna. Vélhetően azért is jött ki később, mert lyukakat betömni sokkal könnyebb, mint újakat fúrni.
vlevi 687239 2021. július 22. 22:14
Válasz erre
begyuzs 687238 2021. július 22. 21:04
Válasz erre
Jól gondolom,hogy a Sz. István oldalán lévő kb 30 db lyukat be kell tömíteni,ahova a torpedó védő hálók rudazatát kéne berakni ?
Mivel akárhány képet nézek,az eredeti hajóról,egyiken sincsenek rajta.
begyuzs 687237 2021. július 22. 21:01
Válasz erre
Pedig a Szent István dobozában is a viribus Unitis van rányomtatva,a hajótest öntőkeretére.
vlevi 687231 2021. július 22. 16:57
Válasz erre
Néztem az Eduard maradását, amit a Viribus Unitis-hez kiadták.
A kisebb lapot kevésnek találtam, de a !adok laphoz nem mernek neki kezdeni.
Hogy én rézből hajtogassak mentőcsonakot, azt inkább nem :)
Biztos sokan meg tudják ezt oldani, de asszem az nem én vagyok.
Edu honlapjáról letölthető az említett mártások útmutatója.
Batka 687230 2021. július 22. 16:48
Válasz erre
Szia!

Van nagy köszönet érte! :)

Üdv,
Batka
atika 687229 2021. július 22. 16:20
Válasz erre
Batka 687228 2021. július 22. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!

Megvettem én is a Szent Istvánt ma, nagy nehezen megérkezett. Minimális maratás van a dobozban, de én inkább megvárnék hozzá egy rendes szettet. És itt jön az izgi rész.
A scalemates szerint az Eduardnak már van(www.scalemates.com/kits/trumpeter-05365-sms-szent-istvan--1197838)3 szettje is, hiszen cikkszám is van mellékelve. Az Eduard honlapján viszont erről még semmi hír. Valakinek valami?

Hergert, Gyuri!
Csodás hajók készülnek megint. Jó lett volna látni a Valiantot a PSMK-n, még kategória is lett volna hozzá. Bár lehet, hogy Sebivel még mindig ott állnánk és csodálnánk! :)

Üdv,
Batka
vlevi 687222 2021. július 22. 13:00
Válasz erre
39271_2_tru05364_3
39271_2_tru05364_3
IMG_20210722_125815
IMG_20210722_125815

Ja, mégvalami.
Nagyon úgy tűnik, hogy a hajótest új öntőkeret, nem egyezik a Viribus Unitis-el, mert alapól csak a 2db hajócsavarnak van meg a helye.
És odafigyeltek arra is, hogy a rögzítése is teljesen más, mint a testvérhajóinak.
vlevi 687221 2021. július 22. 12:52
Válasz erre
IMG_20210722_124550
IMG_20210722_124550
IMG_20210722_124838
IMG_20210722_124838

Na, a teflon jobban tudja, mit akarok írni :)
mártás=maratás,
krumpli=trumpi (trumpeter)
vlevi 687220 2021. július 22. 12:44
Válasz erre
Jobban meg kell nézni, hogy mennyire érdemes a Szent István mellé külön mártást beszerezni.
A krumpli is ad hozzá valamennyit, arbochoz, stb...
Szerintem az én szintemen az is elég lesz.
Zsóti 687181 2021. július 19. 22:11
Válasz erre
Varjúbácsi!
RP Toolz-nál vannak hasonlók, bár az előbb próbáltam a webshop-ot, de nem működött, talán később elérhető lesz. Facebookon rá tudsz nézni addig is a kínálatra.
ChevyG 687169 2021. július 19. 13:45
Válasz erre
Gabusch megelőzött, szerintem is a fiókgomb a legjobb! :)
Gabusch 687168 2021. július 19. 13:43
Válasz erre
Szia András!

Workaroundnak esetleg valami dizájnosabb réz fiókhúzó gomb? A menetes résznél simán át lehet fúrni.
Varjúbácsi 687167 2021. július 19. 12:56
Válasz erre
Tartó
Tart

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Építek egy 1/72-es U-9-es tengeralattjárót, de a készletben adott állvány elég gagyi, szeretnék alá valami ilyesmi tartót, kb.30mm magasat. Beszerezhető ez itthon, vagy marad a külföldi forrás.
Köszi a segítséget előre is.
Silver 687141 2021. július 18. 12:49
Válasz erre
begyuzs 687113 2021. július 16. 15:20
Válasz erre
1212
1212

Üdv!

Ilyet hogy szoktatok készíteni ?
ChevyG 687095 2021. július 15. 19:11
Válasz erre
Nem rossz, de itt is sok a "csiszold le, ragaszd vissza" játék. A korlát nem tetszik. az a korlát jó, aminek vannak "lábai" és elő kell fúrni. Nem tetszik a marketink. Repülőknél kényelmes a külső és a belső maratás, mindenki eldönti mi a fontos, de hajónál nem értem miért és mi alapján szedték külön 2 (3) lapra az alkatrészeket. Ennyi erővel lehetne a hajó jobb és bal oldala is, vagy az eleje, vagy a hátulja... Vajon lesz a Szent Istvánhoz is külön ?
vlevi 687082 2021. július 15. 09:35
Válasz erre
53264
53264
53262_lept
53262_lept

Viribus Unitis-hez van az Eduardnak maratása.
Egy nagy, és egy kisebb.
Az biztos, hogy a nagyobb csomag meghaladja a képességeimet, de a kisebbet szinte biztos beszerzem.
Vajon a Szent Istvánoz mennyire használható?
www.eduard.com/ships-and-submarines/1-350/sms-viribus-unitis-railings-1-350.html A másik, további elemeket tartalmazó maratás
www.eduard.com/ships-and-submarines/1-350/sms-viribus-unitis-1-350.html
Egyben is kapható.
www.eduard.com/ships-and-submarines/1-350/sms-viribus-unitis-1-350-1.html
ChevyG 687001 2021. július 10. 10:26
Válasz erre
Gabusch 686998 2021. július 10. 01:26
Válasz erre
Tudtommal nem volt, de ha ez a legnagyobb baja a kitnek, akkor bátran ajánlható.

Mármint kiindulva abból, hogy a test vélhetően megegyezik a Viribus Unitissal, akkor pedig egyszerűen max. 1mm átmérőjű lyukakat kell tömíteni, az meg azért szerintem nem gond.
ChevyG 686997 2021. július 10. 00:59
Válasz erre
szi
szi
vb
vb

A Szent Istvánon is volt torpedó háló!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.